Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Onnea ihanista ultrakuulumisista :)

Tervetuloa uusille :flower:

vauva ajattelisin niin, että isäsi varmaan kaipaa hyviä uutisia viimehetkilleen, eli kyllä sinuna kertoisin vauvasta. Hän saisi hetken iloita teidän kanssa :) Varmasti uutinen myös aiheuttaisi haikeita tunteita kun ei itse pääse lapsenlastaan näkemään, mutta luulisin että päälimmäinen tunne olisi onni teidän puolesta. Otan osaa suureen suruunne isästä :hug:

Tänne ei uutta. Pahoinvointi ei hellitä millään. Eli sängyn pohjalla makoillaan tämäkin päivä. Nyt oon kyllä keksiny mitä oikeasti tekee mieli, nimittäin oikein tulisia nuudeleita! NAM! Just söin yhden pussin ja pistin heti toisen tulemaan :p

hemari 8+2
 
kurkistan tänne puolelle
Hei ja onnea tännekin! :wave: :heart: Kuvasta tunnistin minäkin :D

muoks. Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, miukumauku ja pieni tähtönen!!

Vauva minä kertoisin. Muistan kun yritimme junioria ja miehen isä oli hiipumassa haimasyöpään niin toivoin silloin, että olisin voinut edes raskaudesta kertoa hänelle ennen poismenoaan. Valitettavasti en tullut raskaaksi sitä ennen. Voimia sinulle!
 
Viimeksi muokattu:
Voihan hitsi, luen ultrakuulumisia ja nyt tekisi itsekin mieli menna, mutta tuntuu turhalta maksaa siita kun kuitenkin saa kaksi ultraa valtion piikkiin myohemmassa vaiheessa.. Kavin omalaakarilla ja han vahvisti, etta LA on varmaan sitten se 20/08 ja pyysi soittamaan uudestaan rv 9, niin han lahettaa lahetteen sairaalan antenatal-puolelle, jossa hoidetaan kaikki viralliset tutkimukset. Taalla kaydaan siis omalaakarilla mittauttamassa verenpainetta ja kertomassa, etta kaikki hyvin koko raskauden lapi, mutta ultrat ja verikokeet hoidetaan sairaalassa.

Onko muita, joilla hyvin matala verenpaine? En muista, minkalainen verenpaine mulla on tavallisesti, mutta viime raskaudessa se pyori siina 65/115 lukemissa, valilla tuo korkeampi luku tipahti jopa 90:een. Nyt se oli 62/112. Ei vaarallista muuten, mutta aiheuttaa huimausta.

Kampasta. Taalla ei nelioita mitata mutta arvioisin, etta meidan kampassa on noin 60 neliota, johon mahtuu kaksi makkaria. Perheeseen kuuluu me kaksi, esikoinen ja koira, ja ihan hyvin ollaan mahduttu, vaikka valilla arsyttaa miten paljon tilaa lelut vievat.. ;) Hyvin ollaan viihdytty mutta meidan on aina ollut tarkoitus muuttaa pois jossain vaiheessa. Juteltiin asiasta ja paatettiin, etta muutetaan v. 2012 loppupuolella. Tassa valissa saadaan nykyinen asuntolaina maksettua pois ja saastettya uutta pesamunaa uudelle lainalle, ja seuraavaksi haluaisin joko rivariin ja omakotitaloon, jossa kolmas makkari ja kiva avonainen keittio/olohuone/ruokailutila.. *haaveilee*

Hankinnoista. Tanne ei kylla hankita viela mitaan, ja paljon loytyy esikoisen jaljilta. Ollaan myos nama viime vuoden aina saatu kerran puolessa vuodessa paketti Suomesta, jossa serkkujen seka mun (!) vanhoja vaatteita. Tykkaan kovasti kaikesta retrosta! Jossain vaiheessa varmaan mietin, kestaako 'vanhat' Phil&Teds viela parin vuoden kovaa kayttoa, vai hankitaanko uudet rattaat. Ne pitaisi ehka korjauttaa vahan, silla jarru toimii vain toisella puolella ja kori on vahan revennyt, ja mietin kannattaako niihin pistaa rahaa vai ostaisiko eBay:sta vaan uudet kaytetyt? Myos sanky ja ehka vaatekaappi olisi ostoslistalla jossain vaiheessa.

Omaa napaa. Olo on ollut ihan hyva, aina valilla tulee vahan sellainen 'krapulainen' olo, mutta ei kuitenkaan oksennukseksi asti. Ja vaikka ensin hieman kauhistelin miten nopeasti rinnat alkoivat turpoamaan, niin nyt on jopa hieman seksiksikas olo (!), kun rinnat kuin Pamela Andersonilla (noh, ei nyt ihan..) mutta vatsa edelleen ihan littana. Mies ainakin tykkaa! Ja turvotuksesta en ole karsinyt, painvastoin farkut ovat suorastaan loysat. Harmi, ettei tata olotilaa kesta kauan! :D

Niin ja viime raskaudessa himosin appelsiineja. Nyt taitaa olla vihreiden rypaileiden vuoro.. nam-nam!
 
huonoja uutisia mulla. raskausoireet loppu kävin ultrassa ja tuulimuna se ei ollut eikä ulkoinenkaan, mutta sikiötä ei näkynyt. hcg arvo 610 yleinsä normi on 7000.. yli huomenna testiin ja jos ei ole tuplaantunut on alkava keskenmeno tulossa. eli näin taas mulla.. ei vauvaa koskaan meille..
 
vauva-10 ehdottomasti kertoisin,juurikin siksi että hän varmasti olisi onnellinen teidän puolestanne,,itseäni harmittaisi jos emme olisi ehtineet kertoa jne...

Ihania ultrakuulumisia kaikilla<3 Voi mie niin odotan ensi viikon ultraa, pelkään edelleen että pikkunen on kiinnittyny väärään paikkaan tms...me pääsemme varhaisultraan siis lapsettomuusklinikalle ihan poliklinikka maksulla.

totinen torvensoittaja eihän sitä koskaan tiedä ;) ...mie vähä luulen et jos sinne asti päästään niin me ollaan sektiossa heinä-elokuun vaihteessa eli rv 37 kuten edellisissäkin,kun olen diabeetikko...
 
Viimeksi muokattu:
Bump78, mulla on matala verenpaine :wave: Ja etenki siis raskaana ollessa tosi matala.. Just kattelin yks päivä verenpaineseurantakorttia esikoisen ajalta niin verenpaine oli alhaimmillaan 94/40 luokkaa :O Huimausta joo aiheutti mut ei hyvin niilläki paineilla selvisi kun ei mulla siis muutenkaan mitkään järin korkea paineet oo..

miimii10, olen tosi pahoillani :hug: Kuulostaa niin tutulta :'( Saanko kysyä, että mikä sulki pois tuulimunan jos sikiötä ei kuitenkaan näkynyt? Mulla edellisessä raskaudessa oli ruskuaispussi ja "raskausmateriaalia", mut ei sikiötä ja diagnoosi oli tuulimuna.. (joka kyllä muuttui keskeytyneeseen keskenmenoon kun viikon päästä ultrasta alkio oli ilmestynyt pussiin mutta oli aivan liian pieni, eikä sydän lyönyt..)

vauva-10, minäkin ehdottomasti kertoisin.. Jaksamista sinne :hug:
 
...unohdin viela sanoa, etta meilla siis rv 5+3 tanaan.

miimii10 olen NIIN pahoillani teidan puolesta! Ota hetki aikaa itsellesi ja miehellesi, sureminen on paras tapa paasta taas elamasta kiinni. Ma yritan aina ajatella, etta nain oli tarkoitus kayda, mutta eihan se silla hetkella mitaan lohduta.

Luin juuri yhdesta raskauslaskurista, etta 50% raskauksista keskeytyy. Hui. Esikoista odottaessa olin kai niin naiivi, etten edes miettinyt sita vaihtoehtoa. Talla kertaa tiedostan sen vaihtoehdon olemassaolon, kun mun vanhan 'raskauskaveripiirin' keskuudessa moni on kokenut keskenmenon kakkosen kohdalla ja sen hieman pelottaa.
 
Vauva - 10: Varmasti teet oikean ratkaisun, kerrot tai et. Mutta omasta kokemuksesta sen verran, että mun oma paappa kuoli juuri kun olin plussannut esikoisesta, ja vieläkin toivoisin että hän olis edes pystynyt kuulemaan uutisen/näkemään meidän esikoisen! :heart: (hormonit vissiin vähä sekasin, kun melkein itku pääsi kun tuota kirjoitin! :D )

miimii10: Olen pahoillani teidän puolestanne ! :hug: Ei tarvitse vastata jos et jaksa, mutta olisin kysellyt vain lähtikö sulta ihan kaikki oireet pois, turvotuskin ? ..itselläni kun ei ole oireen oiretta, muutakun turvotusta niin toki pistää mietityttämään.
 
miimii10 - niin väärin! :( Olen pahoillani puolestanne. Vaikea löytää oikeita sanoja. :|

Omaa napaa pikaisesti täältä vielä töiden lomasta eli ultrassa nähtiin tänään, että riisinjyvästä oli kuin olikin kasvanut pikkuinen katkarapu, jolla sydän sykki vahvasti! :heart: Öttiäinen olikin viikkoa pienempi kuin kuukautisista laskettu eli viikot olisivat nyt 6+4. Eli laskettu aika koittaisi 12.8. Onnea myös muille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :flower:

Blanco + Öttiäinen 6+4
 
Paljon onnea kaikille ihanista ultakuulumisista. =)

miimii10 :hug:

Täällä edelleen aika epä-raskautunut olo : /. Vatsaa nipistää ja viikonloppuna heräsin aamuyöstä siihen että joku viiltää puukolla alavatsasta selkään.. olin ihan varma että nyt tapahtuu jotain kamalaa mutta se meni ohi..olisiko sitten johtunut jostain äkkiliikkeestä.. : /

Tänään oli työnantajan tarjoama joululounas ja olin ihan paniikissa mitä uskaltaa syödä ja mitä ei..hyvällä ruokahalulla kuitenkin söin vähän mitä sattuu ja heti tuli hieman etova olo (varmaan ylensyönnistä) ja hirveä morkkis tietysti. Miehelläkin alkaa palaa pinna tähän mun syömishermoiluun :ashamed:

Mun ainoa raskausoire on siis stressi :O

Siiruska ja salamatkustaja 8+0
 
Blancon uutisia odottelinkin, hienoa, että kaikki oli sinullakin hyvin!!! :heart: Mennäänkin aika samoissa sitten, mulla tänään 6+6 ja la 10.8. :)

Miimiille suurensuuret pahoittelut, vetää aina hiljaiseksi nämä keskenmenot. Ne on kumminkin niin yleisiä, että kenelle vaan voi sattua. Ei voi itsekään vielä tuudittautua liikoja vaikka syke löytyikin. Voimia sulle kovasti! :hug:
 
miimii, :'( ja voimia eteenpäin :hug:

Blanco, onnea paljon ihanista ultrakuulumisista :heart:

(.) Kauhean kauhean kamala huono olo aamusta iltaan :( siis todellakaan ei mitään juurikaan saa menemään alas ja tuntuu että se huonontaa oloa entisestään :| ...mutta yritän vaan hokea itselleni koko ajan että: Hyvän asian puolesta, Hyvän asian puolesta :heart:

Mites teidän turvotukset...onko teillä sitä pitkin päivää vai vaan illalla?? Mulla alkaa noin tunti heräämisestä ja kestää koko päivän...masu on oikeesti kun potkupallo :O Tissit ei enää niin kipeät muuta kun sivulta!

Jokos olette kertoneet kuinka monelle odotuksesta?? :heart:
 
miimii pahoittelut! Kamalasti voimia teille. :hug:

Ihania ultrakuulumisia monella!:heart: Onnittelut.

Huomenna on sitten ensimmäinen neuvola heti aamusta. Hirvittää jo valmiiksi nousta vaakaan. Toivottavasti ei olisi painoa tullut ainakaan lisää.

Päksäkkä 8+4:heart:
 
Ultrassa käyty: pieni sydän siellä sykki. Voi tätä onnen määrää. 4,5 vuotta ja tässä tulos. Huh! :)

Viestit lähti samantien kaikille läheisille ystäville, lähin perhe tiesi jo. Nyt ei pysty enempää kommentoimaan, on tämä niin mieletöntä.

-Mandalay ja Nokka

 
Mandalay: Megaonnittelut! Olet tuon onnen ansainnut! :)
(ja tämä ei poissulje sitä, etteikö kaikki muutkin ois ansainnu samaa onnea)

Me kerrottiin tänään appivanhemmille kun tuli niitten aikana vahingossa puheeksi, että Tays lähetti just tänään 199,5e laskun hoidosta. No appiukko sitten kysyi, että tuliko siitä hoidosta tulosta, niin kertoahan meidän piti. Hän halusi sitten ottaa jotenkin osaa odotukseen ja sanoi, että "Mä annan tästä samantien 200euroa, niin oon sitten vähän kuin mukana tässä odotuksessa.." :D
 
Miimii, olen pahoillani puolestanne :hug:

Ja ihania ultrakuulumisia monilla! Taisin jo sekaantua laskuissa, mutta ainakin Mandalaylla, Blancolla, Pienellä Tähtösellä ja MiukuMaukulla! Onnea!

Kiva appiukko sulla Raitapaitainen =) Mutta voin kuvitella, että oman lapsen lapsettomuushoitojen vierestä seuraaminen on aika rankkaa hommaa! Eli ihanaa että ne oli niin iloisia teidän puolesta!

Vauva-10, en tietty tunne sun isääs, mutta mä kertoisin. Tuossa vaiheessa kun itsekin tietää kuolevansa ja miettii kaikenlaista voin kuvitella, että on kuitenkin ihana tietää, että asiat omalle perheelle jää hyvälle mallille kun itsestä aika jättää.

Bump, mullakin on matalan puoleinen verenpaine, aina muutenkin ja myös raskaana ollessa. En kyllä muista kuinka matala se oli viime raskauden aikana, ei tainnut tuo ylälukema menna kuitenkaan ihan Huikkiksen tasolle... Mulla on myös matalat rauta-arvot, eli jossain vaiheessa saan taas ruveta nappailemaan rautaa. En tiedä kummasta ongelmasta väsymykset johtuu, kauheasti mua ei kyllä ole huimaillut.

(.) Mulla on viimeisen viikon aikana pahoinvointi vähentynyt, ihanaa! Vieläkin on tosi vahvat mieliteot, ja kuvottaa varsinkin näin illalla, ja aikaisin aamupäivällä, pari tuntia aamupalan jälkeen. Mutta illalla oon sitä jaksanut ja aamupäiviksi ostin töihin vähän leipää niin voin vääntää sitten voileivän itselleni. Eli syömällä taistellaan pahoinvointia vastaan, ja se taitaa alkaa taas näkyä tuolla vaa'alla. :(

Mulla on ekan neuvola 28.12. Eli viikko aikaa... siellä ei taatusti ultrata, mutta katselin netistä noita np ultran aikoja, ja tammikuun aikana se täytyy tehdä. Eli max kuukausi taitaa olla ekaan ultraan!
 
Viimeksi muokattu:
Hei!

Mahtuisiko joukkoonne vielä yksi elokuinen? Tein sunnuntaina raskaustestin ja siihen tulla tupsahtikin kaksi viivaa :) Viime yönä tein Clearbluen Digitestin ja se näytti Raskaana 2-3 viikkoa eli siis edellisistä menkoista laskettuna 4-5 viikkoa. Eli edellisistä menkoista laskettuna laskettu aika olisi luultavasti 26.8.2011 ja esikoinen olisi siis kyseessä :) Ikää minulla on 24v.

Tällä hetkellä oireina on väsymys, ajoittainen kipeä vatsa, arat ja turvonneet rinnat ja se että saa useammin juosta vessassa. Tästä se lähtee :)

hopeful86 4+4
 
Viimeksi muokattu:
Miimiille pahoittelut munkin puolesta. :hug:

Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille. Teitä olikin paljon.

Tervetuloa uusille!

Me ei olla kerrottu vielä kellekään muulle paitsi esikoiselle tänään. Miedän 4,5-vuotias istui meidän kanssa sohvalla tässä illalla. Sisko oli jo laitettu nukkumaan. Sanoin sitten miehelle, että mun tekis niin mieli kertoa. Mies sanoi, että kerro. Esikoinen oli jo siinä vaiheessa ihan tohkeissaan ja pyysi kertomaan. Sanoin sitten, että äidin mahassa on vauva. Esikoinen hymyili ja kiemurteli tyytyväisyyttään ja vähän hämmennystään. Sitten sanoin, että pidetään se vielä vähän aikaa meidän kolmen salaisuutena. Tästä esikoinen oli silmin nähden ylpeä, ja hän pariin kertaan toisti, että se on meidän kolmen salaisuus. Sanoin sitten, että kerrotaan muille jouluna. Tähän esikoinen vastasi, että ei kerrota vielä silloin vaan vasta myöhemmin. Ihana! :)

Mun niin tekis jo mieli kertoa kaikille, mutta toisaalta haluan vielä pitää salaisuuden vähän aikaa. Jouluna varmaan kerrotaan vanhemmille, mutta muille vasta np-ultran jälkeen, joka onkin vasta helmikuun alussa. Miten mä jaksan odottaa sinne asti?

Pujaja rv 5+3
 
Miimii, olen todella pahoillani puolestanne! Voimia! :hug:

Vauva-10, mä kertoisin. Ajattelen sen itse niin, että tilanteenne voi tuoda suurta lohtua. Toisesta päästä pitää höllätä, että toiseen päähän mahtuu ja tieto siitä, että suku jatkuu kaikesta surusta huolimatta voi olla se voimaa tuova asia viimeisien hetkien koittaessa.

Ja tervetuloa uusille :wave:

Omaa napaa: Hörpin tuoremehua ja vetäisin b-vitskun nassuun. Jos vaikka aamu tässä pikkuhiljaa käynnistyisi. Isommat lapset hakevat tänään vielä torkat...

Mitä ihmettä?? Mua ei pahemmin turvota tänään :confused: Ensin manaan, kun olen kuin pallo ja nyt olen melkein peloissani, kun tilanne on toisin...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä