Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

eilen oli tosiaan ultra meillä, taas tavallaan aika yllätys siellä kun oletettiin meän olevan jo np ultra viikoilla mut eilen siis olikin 9+0 :) hassua kun tällöin syke kuului neuvolan aataminaikasilla laitteilla jo 8+0!! tulee terkallekin yllärinä kun oli varmana et 11-12 viikolla mennään!

pieni nallekarkki siellä siis näkyi, liikettä en havainnut vielä mutta vahva syke :heart: ultraaja meinasi et näin pienellä kaikki energia menee sydämen sykkimiseen, pitäs siis olla normaalia et ei vielä liikettä näkynyt.

tammikuun 10. np ultra ja LA heinäkuun lopussa, vaihdan siis pinoa tuonne heinäkuisiin, mukava on ollut olla täällä mukana :wave:

kaikille mukavaa ja lämmintä Joulua!!
:heart:
 
Heips! Ilmottaudun vaan lyhyesti, kun sivusta vielä seurailen, vaikka plussasinkin digillä 1-2 tiistaina :) Kaksi keskenmenoa takana (08/08 ja 08/10)(2 vuoden tauko siis). Nyt kolmas raskaus tärppäsi ekalla yk:lla, mutta ei kovin toiveikkaana jaksa vielä olla. Pysyy jos pysyy :) Jos ei pysy, niin tutkimuksiin ja sitä rataa. Viikoista ei mitään tietoa. Edellisellä kerralla tuli laskettua päiviä ja viikkoja etukäteen ihan turhaan, kun varhaisultrassa heitti kuitenkin 2 viikolla alaspäin. Ei niillä niin väliä edes :) Kyllä ne ajallaan selviää, kuten kaikki muukin. Ihan rennosti otetaan päivä kerrallaan. Neuvola on 10.1 ja varhaisultran varailen 2-3 viikolle, jos en sitten lääkärin kautta saa lähetettä ilmaiseen noiden km takia. Ja en tosiaan tiedä meneekö LA elo vai syyskuulle, mutta eiköhän sekin vielä selviä :)
 
Vihdoin pääsin koneelle. eli kiitos kaikille osanotoille meitä kohtaan. kerro vähän tarkemmin mitä tapahtui.

maanantaina alkoi kova vatsakipu ja menin sitten terveysasemalle ja siitä lähetteellä jorviin (epäilivät) kohdunulkopuolista raskautta.

Ultrassa todettiin jonkinlainen sikiö pussi muttei sisältöä.
kohdunulkoinen poistettiinmahdllisuuksista.
veritesti otettiin ja sain 610 rv 5-6 taulukon mukaan 18-7500 on vissiin normaalia.

pääsin kotiin ja jouduin odottamaan eiliseen saakka jolloin menin taas jorviin ja otettiin verinäyte ja katottiin onko noussut arvot (pitäisi tuplta) sain tulokseksi 1380.

Toisin sanoen minulla ei ole vielä keskenmenoa niinkuin eka sanottiin eikä kohdunulkoista.
nyt on enään mahdollista tavallinen tuulimuna tai normaali raskaus joten minut voi toistaiseksi siirtää takasinväärän diaknoosin takia.


odotus on aiva kamalaa kun en nyt tiedä oonko raskaana vai onko tuulimuna siksi aion tilata varhaisultran 4.1 jotta paraneminen voi alkaa jos huonoja uutisia tulee.

oikein hyvää joulun odotusta.

miimii10 rv 5-6 "pieni ihme"
 
Tervetuloa kovasti uusille :heart:

miimii, tiedän miten tuskallista tuo tiedottomana odotus voi olla :'( harmi vielä että joudut olemaan tuon epätietoisuuden kanssa joulun ja uudenvuoden yli...ei varmasti oo fiilikset kovinkaan korkealla :| Toivotaan nyt kovasti että siellä pienokainen kuitenkin masussa olisi ja sinnittelisi mukana =) Joulu On Ihmeiden Aikaa :heart:

Minä siirryn nyt perheineni Joulun viettoon ja toivotan kaikille mammoille Oikein Rauhallista Ja Lämmintä Joulun Aikaa :heart: :heart: :heart: :xmas:

 
Viimeksi muokattu:
Huikkis :) :wave: :kiss:

(.) Yritin googletella, mutta sain tosi epämääräistä tietoa. Tässä parina päivänä (ehkä kauemminkin) olen todennut hieman pistävää kipua tossa puolivälissa mahaa vasemmalla puolella. Ei pahaa kipua, mutta silloin tällöin pistelee. Myös muita juilimisia nivusissa ja vähän myös selänkin puolella on (jos istuu paljon). Osaako kukaan sanoa mitä tää "pistävä" kipu on tossa kyljessä? Vähän kylkiluita alempana, ei kuitenkaan nivusissa, eli siinä välillä. Mitään vuotoja ei ole ollut ja painelin makuultani vatsaa, eikä mikään kohta aristanut ja nyt parina päivänä vatsa ollut vähän löysällä ja sitä ennen taas oli ummetusta.. :confused: Lisään vielä, että maatessa tuota pistossa ei ole tuntunut. Vaan yleensä istuessa ja seistessä.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Uusi ilmoittautuu varovaisesti mukaan. Tulossa toinen, LA 22.8. oman arvion mukaan. Esikoinen 13 kk eli mukavalla ikäerolla olis pikkusisar tulossa. Synnärinä KOKS, niin ja iän voi arvata nimimerkistä ken tahtoo, )
 
Hei vaan ja tervetuloa uusille :wave:
Ajatella, ollaan jo näinkin pitkällä, kun syyskuisillekin jo oma pino :xmas:

Sain varattua neuvola ajankin ja kannatti ottaa nyt jo yhteyttä, sillä en meinannut mahtua terveydenhoitajan listalle enää. Aika olisi 7.1 ja neukku lääkärikin varattiin 26.1.

Ja miten se onkaan?? saakos niitä italian, sieni, punajuuri ja perunasalaatteja syödä?? en aikasemmissa raskauksissa ole syönyt mutta tekis vaan niin mieli :ashamed: niissähän on raakaa kanamunaa...

Oikein lämmintä ja tunnelmallista joulua kaikille! :heart:

Tähtönen ja Tiuku 7+2
 
Mä oon sairaanhoitaja ja meidän osastolla todettiin potilaalla tuberkuloosi... Se tarttuu pisaratartuntana ja mä hoidin sitä monta päivää ennen kun toi selvis. Vittu, jos on tarttunut!! Tää ei voi olla totta. Se todetaan keuhkokuvalla, mut kun raskaana ollessa ei suositella ees röntgeniin menoa. Sit mulla on jumalaton "pssitulehdus", johon jouduin aloittaa antibiootit. Sit mul on vielä astma, joka on nyt jostain syystä pahempana (toivottavasti ei ton tubin takia).

Pahoinvointikin on alkanut ja varsinkin aamulla on järkky olo. Kiva mennä aina töihin. Siihen oloon ei hirveesti auta niiden mummojen ja ukkojen paskavaippojen vaihto... Voi luoja. Kaikki hyvin :LOL:

MiukuMauku80 ja mato 6+2
 
Tirlittan1968
Oikein hyvää Joulun aikaa kaikille!! Itsellä valmistelut melkein tehty ja kinkku vielä uunissa.
Kaloja olen ostanut kaikenlaisia mutta en itse niitä aio syödä. Minulle riittää laatikot ja kinkku + vihersalaatti ja rosolli.
Tervetuloa kaikille uusille kiva kun on näin iso pino meitä elokuulaisia. Toivottavasti kaikki pysyvät mukana elokuuhun saakka.
 
Tervetuloa uudet!!

Miimiille toivon Pilvilinnan tavoin jaksamista epätietoisuuden keskellä. Toivottavsti pieni ihme on siellä niinkuin pitääkin.

Meidän perhe saapui tuossa muutama tunti sitten joulunviettoon Seinäjoelle. Mies ja tytär lilluvat parhaillaan poreammeessa ja äiti saa rauhassa surffata. :)
Sviitti näyttää oikein mukavalta ja Mimmi oli tyytyväinen kun Joulupukki oli tuonut yhden lahjan jo etukäteen. ;)

Illemmalla käydään vielä Mummolassa tuossa muutaman kilometrin päässä. Ja huomenna sinne tuleekin Joulupukki.

Hyvää joulua kaikille!!

Raitis ja yhä edelleen vailla työnimeä oleva masuasukas rv7+3.
 
Tervetuloa kaikille uusille!:wave:

miimii10 toivottavasti pienellä olisi kaikki hyvin! Inhottavaa kun joudutte odottamaan. :hug:

marjutti tuuhan kertoilemaan kuulumisia!:wave:

Kävin eilen ekassa neuvolassa. Sydänääniä terkka ei kuunnellut kun ei halunnut huonolla laitteella. Kaikki oli ok muuten. Np-ultra on sitten 7.1 kun se tehdään meidän sairaalassa viikolla 11+0-12+0, ennen oli aikaa 12+6 asti. Veriseerumiseulan otatan myös. Harmi kun meidän neuvoola muuttaa keskustaan kun ennen sinne on ollut alle 200 metriä.

Toivotan kaikille oikein hyvää joulua!

Päksäkkä 8+6:heart:
 
innoM: Etkös sinäkin ollut alun perin maaliskuiden pinossa, minun ja blancon kanssa? :)

MiukuMauku80: Toivottavasti ei tarttuis nyt sinuun ! Joo raskaanahan eivät ota röntgeniä, ellei aivan pakko ole. Mullakin oli pari viikkoa sit aika leuan kuvauksiin, mutta jättivät väliin raskauden takia, sanoivat jo heti ovella katsellaan vuoden päästä.

Saako raskaana muuten syödä lohta? :confused: siis ihan uunissa kypsennettyä.

).( Sen verran että etova olo on löytänyt tiensä myös tänne ! Ei okseta, mutta ruoka ei maistu, edes karjalanpiirakka ei mennyt enään alas, vaikka eilen vielä uppos ihan hyvin. Sit jos ei syö niin ainakin heikottaa.. Tätähän mä oon koko ajan odottanut ;)

majj & 6+3
 
Mimii: Tiedän tunteen! :hug: Itsekin jouduin vuodon jälkeen yli viikon odottamaan onko mahassa ketään elossa, se oli hirveää aikaa! Se epätietoisuus vei kaikki voimat ja masensi. Mutta toivotaan että sulla myös on kaikki hyvin! :heart: Pidän sulle kovasti peukkuja! Koita työntää asia taka-alalle ja keskittyä jouluun, vaikka vaikeeta onkin. Kovasti jaksamista! Muista että on kaikki mahdollisuudet siihen että vaavilla onkin kaikki ok! Mä päätin lopulta viikon piinan jälkeen, että yksinkertaisesti päätän että vauva on elossa kunnes toisin todistetaan ja se auttoi. Mutta nyt jouluruokien viimeistelyyn!
Oikein ihanaa ja rauhallista Joulua teille kaikille!
Neamma ja murunen 9+1 (tai 8+1) :heart:
 
majj, joo olin ja huhtikuisiin kuitenkin siirryin :)

"Kauheeta" juilimista tänään!! Ihan säikähtää välillä.. Nyt, kun menis edes nämä pyhät ohi ilman outoja kipuja ja ens viikolla sitten lääkäriin jos siltä tuntuu. No, eksynyt pieru varmaan taas ja turhaan täällä panikoin :D
 
Päivitelläänpä vähän kuulumisia ennen joulunviettoon siirtymistä :xmas:

Kertomisesta illalla päätettiin kertoa melkein 6 veelle että hänestäpä tuleekin syksyllä isoveli. Ensi reaktio oli :O ja sen jälkeen tulikin jo virne naamalle ja äiteen mahaa tutkimaan. Kovasti hän odottaa pikkusisarusta ja vaikka viikkoja onkin vähän ja mitä vaan voi vielä sattua hetki tuntui oikealta kertoa hänelle jo nyt. Kerroin myös parhaimmalle kamulleni ja luultavasti huomenna myös isovanhemmat saavat uutisen kuulla ylpeän isoveljen suusta:)

Omaa napaa sen verran, että iltakuvotus on saapunut kuvioihin. Väsymys on myös muuttunut rankemmaksi ja itkuherkkyys on jotain aivan uskomatonta:headwall: Minä joka en pahemmin tunteitani kenellekään näytä, saatan pillahtaa itkuun jostain mitättömästäkin asiasta...ei varmaan jää epäselväksi kenellekään siinä vaiheessa mikä on homman nimi:kieh:
Eilen tuli kutsu äitipolille joka onkin kuun viimeinen päivä, sitten tiedetään miten homma etenee. Olis kyllä aivan ihana jos tuolloin jo ultraisivat:saint: ei tarvitsisi odottaa sinne tammikuun loppuun.

Uudelleen synnyttäjät joko ootte joutuneet siirtymään mammavaatteisiin? Mie kauhukseni huomasin, että nyt jo "häiritsee" tuota mahan seutua kaikki housujen vyötäröt ja jouduin ostamaan resorivyötäröiset housut:eek: Maha tuntuu olevan isompi kuin esikon aikaan 4 kuulla!!! Toki lähtöpainokin on 5 kiloa enemmän kuin silloin.

Oikein hyvää joulua kaikille!! Muistakaa levätä tarpeeksi!

~Tottis ja napero 5+2
 
Mimii10 toivotaan kovasti että kaikki on sittenkin hyvin! Kuten Pilvilinna sanoi joulu on ihmeiden aikaa! :hug:

majj tottakai kypsennettyä lohta saa syödä. Hauki on sellainen jota ei suositella syötäväksi. Mä söin esikoisen odotuksessa vähintään kerran viikossa lohta, olisin useamminkin syöny jossei isäntä olis ollu kurkkuaan myöten täynnä kun aina ois pitäny olla lohta :LOL:

Totinen torvensoittaja mun ei varsinaisesti tartte käyttää vielä mammahousuja, mutta oon käyttäny kun ne on niin mukavat jalassa! :) Muutamat farkut oon taas saanu viskoa yläkaappiin, kun ei mahu kiinni. Just kun kesällä hehkutin että mahun niihin taas ;) No ehkä sitten vuoden päästä taas :D

Omaa napaa tänne ei oloihin muutoksia. Jännittää vaan entistä kovemmin, että onkohan kaikki kunnossa sittenkään : / No onneksi tulee joulunpyhät niin saa muuta ajateltavaa, esikoisen ensimmäinen joulu, vaikka onhan hän vielä niin pieni että ei ymmärrä koko touhusta paljon mitään. Jouluruokaa pääsee itse sormiruokailemaan joulupöytään, ja joulun kunniaks meille puhkeaa lisää hampaita. Eli katkonainen yö tiedossa :D

Oikein Ihanaa ja Rauhallista Joulua kaikille!

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv 6+1 :heart:
 
Totinen torvensoittaja:Täällä on myös jo siirrytty äitiyshousuihin! Muut ei mahdu kiinni, tai jos mahtuu niin inhottavasti kiristää. Kolmas lapsukainen siis tulossa. No, saapas rauhassa herkutella jouluna, kun on valmiiksi isot ja joustavat housut! :LOL:
 
Hei pitkästä aikaa taas.. en ole saanut aikaiseksi kirjottaa aikoihin. Mut suurinpiirtein kaiken oon ehtiny lukea. Elokuussa näköjään olis tulossa paljon vauvoja.
Hemari mulle voi pistää tiedot; 26v, toinen tulossa ja TYKS olis sairaala.
totinen torvensoittaja Housut kyllä inhottavasti kiristää, varsinkin työhousut ku on kiree kuminauha, ihan alas saa vetää, ettei tuu huono olo. Tosi pinkeä maha ja pömppis, siihen mulla muutenkin taipumusta ja nyt se sit vielä korostuu entisestään.
Mimii10 Toivottavasti kaikki on hyvin. Inhoittavaa tuo epätietoisuus. Eiköhän kaikki kuitenkin hyvin mene koska arvokin oli noussut noin hienosti. Uskotaan niin, pieni ihme on varmasti nimensä veroinen.

Täällä oireet tulee ja menee, väli on tosi huono olo ja yökkäilen. Kerran vaan oon oksentanut. Yöllä pikkujoulujen jälkeen :D varmaan vanhasta tottumuksesta, tai muiden puolesta! Väsymys on välillä aivan omaa luokkaansa eikä mitään saa tehtyä ja sit on päiviä millo sitä ei ole ollenkaan. Ja täytyy myöntää et pahasti näyttää siltä, et esikoisen odotuksesta tuttu itkuherkkyys olis kanssa alkanut.
Sain kanssa neuvolan varattua alkuvuodelle. Sillon olis rv 9+2 samoihin aikoihin olin viimeks ekaa kertaa.

Vielä muutama tunti töitä ja sitten joulunviettoon. Kamala pakkanen, toivottavasti auto lähtee käyntiin!

Kaikille tänne oikein onnellista ja hyvää joulua, sekä ihanaa odotusta vuodelle 2011

lyyli ja "piiperöinen" rv 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää Joulua kaikille

Meilläpä on vesiputki jäässä. Ei siis aamukahvia edes sitä kupillista tänä aamuna... Tiskikone olis kans kiva saada toimimaan. Voihan kökkö! No, tää on varmasti ikimuistoinen joulu!:)
 
Miuski00, :D

Tein edellisellä kerralla "tyhmästi". Ostin pienen paketin unisex bodyja, vauvalehtiä ja kotidopplerin ja vähän muutakin plussattuani. Arvatkaa miltä tuntui km jälkeen avata toi laatikko missä ne oli?? :(

Nyt olenkin ottanut toooooooooosi rauhallisesti raskauden suhteen. En intoile liikoja, en stressaile turhia, en oikeestaan edes ajattele koko raskautta. Elän kyllä raskauden mukaan, mutta muuten. En halua taas pudota niin korkeelta ja kovaa! Ja muutenkin tämän asian tajuaa vasta paremmin ultran jälkeen, mutta en silloinkaan ala ostelemaan mitään kaappeihin, en intoilemaan liikaa tms. Siinä on monta kk aikaa ostaa kaikki enemmän ja vähemmän tarpeellinen ;)

G: Mitäs teidän joululautaselta löytyi? :)

Ite söin vaan peruna, lanttu ja porkkanalaatikoita, kinkkua ja herneitä :D Graavilohet, sillit, peruna/punajuurisalaatit ja maksat jätin pois. Graavilohta jäin "kaipaamaan", mutta eiköhän sitä ehdi vielä syödä myöhemminkin ;)
 

Yhteistyössä