Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

pujaja ihana kommentti pieneltä :heart: mun teksi kovasti mieli kertoa tuolle meidän kolmasluokkalaiselle,mutta en viel uskalla...jos siel ei olekkaan mitään..kerrotaan sit ensi viikon ultran jälkeen. :)

Mulla kuvotus vähentyny HURJASTI!!pelottaa :(

Miimii jaksuja ja voimia <3

Mä nään niin paljon öisin unia, ettei nukkumisesta tuu mitään. Heräilen vähän väliä, vaikkei unet olekkaan painajaisia. Tuntuu jatkuvasti siltä, että ei ole nukkunut vielä yhtään kun herää... Pari tuntia on aina kuitenkin menny eteenpäin.
Tänään heräsin sitten klo 7:20 ja pakko oli nousta jo pissalle, ihan tyhmää kun sais nukkua esikon kanssa aina yli ysiin, niin nyt ei voikkaan tyhmien unien ja pissahätien takia. Tytsy nukkuu vieläkin ihan tyytyväisenä =) Sain nyt kuitenkin hetken rauhan sitten tähän aamuun. On tullu meinaan nukuttua päikkärit melkein joka päivä tytsyn kanssa, ni ei oo sitten yhtään omaa aikaa ennen iltaa. Ja sillon oonki jo niin väsyny, että kattelen puoli tolkuissani telkkaria.

Ystävä sai vauvan eilen. On käynyt ainakin pari kertaa vauvan kokoarviossa ja aina tuloksena on ollut että pieni ja kevyt poika. Kuitenkin mitat oli 3780g ja 50cm, että paino ei todellakaan ollu mikään pieni, keskivertoa isompi. Mä en kyllä perusta tohon kokoarvioon ollenkaan. Tuntuu se aina menevän ihan mönkiin. Pituuden mukaan katotaan paino ja eihän se nyt täsmää ollenkaan. Mietin että jos tosta tytsystä olis ollu kokoarviossa niin kuinkakohan vähän sitä painoa olis sen mukaan ollu, kun pituutta oli syntyessään vaan 48cm, painoa kuitenkin 3585g.
Palatakseni vielä ystävääni, niin kertoi viestissään että oli joutunu hätäsektioon. Mua kiinnostais niin kauheesti että mitä on tapahtunu, mutta en sitten viittiny eilen illalla enää häiritä, kun varmaan toinen on tosi väsyny ja loppu. Kyllähän sitä kuulee aikanaan, mutta häiritsee kun ei tiedä heti :D

Vielä omaan napaan sen verran että olo on ihan kamala. En heti aamusta ottanu Primperaania ja nyt tuntuu siltä että kuolen tähän pahaanoloon. Toivottavasti rupeis kohta helpottamaan...

Nyt pitänee lähteä ruokkimaan hepsut....

Saara09 + Nuuttiasukki 7+5

saara minunkin paras ystäväni sai eilen esikoisensa, tytön,meidän tulevan kummitytön :heart: 4 kiloa ja 52cm oli rakkauspakkauksen mitat :) Olen niin onnellinen heidän puolestaan :) yritystä kuitenkin takana monta vuotta...

Tervetuloa taas uusille!

Mun yks livekaveri tietää vasta tästä raskaudesta. Eilen skannasin ultrakuvan ja pistin punaisessa kuoressa menemään mun vanhemmille ja viestin, että saa avata vasta jouluaattona. Miehen äiti tulee meille aatoksi, niin kerrotaan kans sille silloin.

Meidän eskarilaiselle kerron vasta np-ultran jälkeen, jos siellä on kaikki hyvin. On sitä paitsi niin suupaltti, että vaikka mitä puhuisin salaisuudesta niin ei se malttaisi olla kailottamatta sitä koko eskarin kuullen, että "meille tulee vauva!" :D Muillekin kerrotaan sit np-ultran jälkeen. Erityisesti töissä yritän pitää salaisuutena siihen asti.

Koralli & Tähkä 7+0

Tässähän meni melkoinen tovi, aamukahvikupin kanssa, teidän juttuja lukiessa! Kaikennäköistä tapahtunut: iloja ja suruja. Taas huomasi miten pienestä kaikki on kiinni ihmisen elämässä, onnet ja vastoinkäymiset.

saara09: mulla kanssa "univaikeuksia". Tai lähinnä niin vauhdikkaita unia, että on pakko herätä välillä, kun alkaa mennä asiat ihan oudoiksi. Ja pissahätä!! Ei, vaikka ei jois mitään koko iltana, niin pakko herätä yöllä vessaan. NYT JO?!

napajuttuja: joku puhui liitoskivuista Mulla oli niitä heti alkuraskaudessa edellisessä raskaudessa ja ekassa raskaudessa myös. Luulin tosin ekan aikana, että ne oli supistuksia :D Semmoinen tukivyö auttoi ainakin minua kovasti. Esikko on syntynyt elokuussa, joten hauska seurata nyt onko samoja oireita. On muistiinpanot ekasta tallessa ja jo helmikuun alussa olen joutunut käyttämään tukivyötä joka päivä, varsinkin kävelylenkeillä. Mutta merkintöjä kivuista on jo viikolta 8.
28. päivä eka neuvola ja ultra! En tiedä odotanko enemmän joulua vai neuvolaa. :LOL: Sitten pääsee kertomaan kaikille. Jestas onkin sormet syyhynny. Mies on sitä mieltä ettei kerrota vasta, kun maha näkyy :O Millä ihmeen hermoilla se on ajatellut mun jaksavan odottaa sinne asti?!?! Minä kun vielä olen melko mahakas entuudestaan, niin eihän se maha näy kun kesällä!!!!!!!! :D

Täytyy mennä selvittämään, kun olkkarista kuuluu 5veen ja kohta 3veen tappelu siitä ettei pukki tuo ollenkaan lahjoja. Siis pienempi osaa jo ärsytää isompaa... Ja isompi saa aina hepulin!!! Onneksi 7vee ei ole taistelussa juurikaan enää mukana. Äidin rakas Kahjo-Kolmikko :heart:

Mutta jos en enää kerkiä koneelle ennen joulua niin:

:xmas: :xmas: :xmas: Lämpöiset jouluntoivotukset kaikille!!! :xmas: :xmas: :xmas:

johnu ja nelkku 7+6 :heart:

Olen kovasti pahoillani, Miimii, että teille kävi näin. Sanat eivät riitä. :'(

Kiitos kovasti onnitteluista! Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille. Omassa lähipiirissäni on vauvabuumi, eilen sain tietää erittäin hyvien ystäviemme onnesta ja tänään käly ilmoitti että heille tulee kolmas lapsi. Ollaan ihan samoilla viikoilla. Laskettu aikakin heittänee kenties vain muutamalla päivällä. :)
Hihittelen ja hirittelen onneani. Nautin nyt myös joka oireesta, enkä enää pelkää. Kyllä luonto hoitaa.

Ooh kun olette kirjoitelleet paljon!! Täällä on niin surkee olo ,et noin viikon ajan oon vain äkkiä käyny kattomassa teidän juttuja kun on taas pitänyt mennä maate. Ja laatta lentää! Tänään ois eka neuvola, mies onneks vie, ku ite en oo ajokykyinen.
Miten te muut pahoinvoivat, ootteko käyneet töissä silti? Mä oon ollu tän viikon saikulla, katotaan pitääkö vielä ens viikkokin olla.. :x

Heippa!
Tänään neuvolassa käyty ja ultran otti myös, koska kierrosta ei ihan täyttä varmuutta ole. Siellä pikkuinen mahassa köllötteli ja syke näkyi myös hyvin. Hyvin vastasi myös viikkoja eli menkoista laskettuna nyt olis rv 8+1 ja ultra näytti 8+3 , varmaan sit nt ultrassa vielä tarkentuu. Se olis varmaan tammikuun tokalla viikolla sit kysissä.
Mulla myös pahoinvointi vähentynyt, ihan välillä vaan pikkusen huonoa oloa. Mut maha näkyy olevan aamusta iltaan kunnolla turvoksissa, samoin tissit on kasvaneet ainakin jo yhden kupin verran.
Miimii :hug:

Suuret pahoittelut miimille :( :hug: Näiti uutisia ei haluaisi lukea ikinä...

Unista ootte puhunu, täällä myös joka yö nykyään villejä unia :) Viime yönä näin unta että isäni synnytti pahasti etuajassa vauvan. Vauva oli ihan laiha ja sillä oli tosi tosi pitkät hiukset hartioihin saakka. Otettiin sit paljon kuvia ja jostain syystä kun veljen vaimo oli sit niinku sen vauvan äiti ja hän kulki pyörätuolissa...Oli niin kummallinen ja ahdistava uni että en millään nukhatanu uudestaan yöllä kun uneen heräsin. Mut sit kun nukahdin niin taas uus uni, et jäin hissiin jumiin ja olin unohtanu esikoisen jonnekin hotelliin. Huoh.

:wave:Olisiko mahdollista että pistettäisiin muutokset ja lisäykset listaan joko tummennuksina tekstissä tai yv:nä. On helpompi ne sitten bongata :) :wave:

Ja niin, joulukuu lähestyy loppuaan ja täytyy päättää kuka jaktaa päivityksiä, eli onko joku vapaaehtoinen jatkaja? Lähden tätä tässä jo nyt kyselemään ennenkuin kaikki lähtevät joulunviettoon :) Voin kyllä jatkaa päivittelyä jatkossakin jos kukaan muu ei halua.

Mies muuten osti mulle nyt sitten tällaiset pahoinvointirannekkeet. En tiiä nyt oikeen auttaako nämä, mut tänään ne on ollu käsissä koko päivän ja kyllä ehkä pikkuisen on parempi olo. Liekö sitten psykologinen vaikutus, en tiedä, mut eikai sillä väliä :)

Huomenna lähdetään sitten Turkuun joulua viettämään, eli päivitykset saatta jäädä pariksi päiväksi, pahoittelut jo etukäteen. Koitan sitten urakalla päivitellä joulun jälkeen.

hemari 8+3

Hei, liityn joukkoon vaikka laskettuaika ei vielä ihan selvillä olekaan.. ensimmäinen neuvola 27.12. :) On tässä alussa ollut jännittämistä kun on ollut niin kovat kivut ja verenvuotoa, mutta nyt kaikki näyttää olevan kunnossa ainakin toistaiseksi ja tänään tasan 8 viikkoa täynnä viime viikkoisen ultran mukaan. Pääsin onneksi tarkistamaan ultaan että kaikki on kunnossa kun ensimmäistä odotan ja verenvuoto todella pelästytti. Kivut ovat helpottaneet mutta nyt on kauhea nälkä koko ajan ja todella huono olo. En ole oikein koskaan syönyt aamupalaa niin nyt on pakko tai en voi aamulla seistä suihkussa. Hammastahnasta tulee erityisen huono-olo. Pitää ehkä käydä ostamassa jotain tahnaa mikä ei niin vaahtoaisi.

Hemari Mun on pakko kysyä koska sulla oikein on laskettu aika? Jos viikkoja tänään 8+3, kun mulla on 8+2 ja la 31.7 :D

muoks* Ai se olikin sama :) Onkohan mein neuvolatäti laskenu mun viikot väärin, kun joku toinenkin paikka näyttää että ton la:n mukaan pitäis olla 7+3, tai sitten se laski la:n väärin :D

Viimeksi muokattu:
Kristen höm höm, en ole edes ymmärtänyt miettiä et onkohan tossa jotain pielessä :) Hetkonen...neuvolassa oli maanantaina 8+2 ja 30.7 la, eli tänään pitäis olla sit 8+4. Mut koska oon melkeen ihan varma et tänään on vasta 8+3, niin la pitäis sit olla 31.7. Näin :) Ottaakohan tosta kukaan selvää :D No, odotan ultraa :)

Iltaa ! :)

Esikoinen lähti miehen vanhempien luokse kyläilemään ja ihanaa kun saa itse olla hetken rauhassa, omissa oloissaan ! :)

Täällä ei vieläkään ole oireita ( kai sitä vaan pitää olla iloinen :D ) muutakun turvotusta jota on aamusta iltaan, välillä tulee huimauskohtauksia sekä nälkä ! :D

Me ei olla vieläkään kerrottu kun mun ystävälle ja sit mun siskolle ! Yritän odotella sinne np-ultraan saakka, vaikka välillä tekisi mieli kertoa ! :)

Mun ajatukset juoksee taas tuhatta ja sataa. Välillä olen super onnellinen ja iloinen raskaudesta, mut sit välillä taas tulee sellanen olo etten tiedä mitä tästä pitäis ajatella koko raskaudesta. Toki tämä oli haluttu lapsi ja yk 3 vasta tärppäs mutta.. Kai tää on normaalia mielialan vaihteluja. Tuntuu että täällä muut ovat vaan niin innoissaan raskaudestaan, ja sit itselle tulee huono-omatunto kun nyt saatan olla iloinen, 5minuutin päästä taas mietittyyää ja 10 minuutin päästä taas pompin tasajalkaa onnesta :LOL:

majj & 6+2

mimii pahoittelut :'( :hug:

vauva-10 mä itse kertoisin. Uuden elämän alku voi tuoda isällesi paljon voimaa ja lohtua viimeisille hetkille. Meillä viime vuoden syksyllä äidin setä teki kuolemaa (syöpä josta ei kertonut kellekkään) kun odotin esikoista (rv 10 tienoolla), hänelle kerrottiin muutamaa päivää ennen hänen poismenoaan ja hänen vaimonsa kertoi uutisen ilahduttaneen kovasti. Joten en näe ainakaan mitään pahaa siinä jos kertoisit isällesi.

Omaa napaa täällä edelleen aika oireetonta, rinnat ehkä hitusen arat kylmälle, väsymystä, mielitekoja ja eilen ekaa kertaa autossa tuli huono olo. Muuten ei ole huonovointisuutta. Neuvola 28.12 ois, meillä ei ole ultra laitetta siellä, joten lähetettä synnäriltä ootetaan.. Tammikuun loppuun varmaan menee..

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv 6+0 ( Poks Poks) :heart:

Heippa!
Mun piti niin olla taustalla, mutta täällähän mä joka päivä "roikun"! :LOL:
MIMII: otan osaa suruunne! Kurja juttu tosiaan! :hug:
kertomisesta ollut puhetta:Mä kerroin heti plussan saatuani kaikille läheisille, isovanhemmille, omille vanhemmille ja miehen vanhemmille. Ja parille ystävälle. Oli iloinen yllätys kaikille ja kovin ovat myötäeläneet mun verenvuodot ym. :heart: Varsin miehen äiti on niin tohkeissaan, vaikka tämä onkin jo kuudes tai seitsemäs lapsenlapsi. Mieheni veljen vaimo odottaa myös ja la parin päivän päästä mun la:sta, joten saas nähdä kumpi ensin ehtii tositoimiin. :D
Äh, nyt pitää mennä jatkaan joulusiivousta! :wave:
Neamma ja murunen rv 9 (tai ultran mukaan 8) Kuitenkin POKS! :heart:

Huomenet!

Mä olen jopa elossa näin aamusta :) Äklöttää, mutta ei okseta!! Liekö sitten toi vahva B6-vitsku joka auttaa??!! Ihan sama, mä nautin, koska saan jotain tehtyäkin! :)

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Huomenta!
Hermostunut olo alamahassa, rintojen arkuus ja se että kun aamulla kääntää kylkeä alkaa mahassa kuplia, ovat vieneet multa erinomaisen taitoni torkutella tai jopa olla heräämättä mieheni herätyskelloon. Saatoin aiemmin nukkua vaikka puoli tuntia - tunnin niin että mieheni herätyskello soi 5 min välein, ilman että kuulin sitä ollenkaan. Nyt on pakko nousta klo 6.00, kun kello soi. Jos jään pyörimään, mahassa alkaa kuplia ja tulee huono vointi. Jotain on pakko juoda heti kun herää ja kohta syödäkin, ettei ellota. On samanlainen olo, kuin sellaisina aamuina, kun tiedän edellisenä iltana juoneeni enemmän ku syöneeni mutta krapula ei ole vielä iskenyt täydellä voimallaan. Hyi! Silti otan kaikki oireet ja oireettomuudet vastaan onnellisena, kun aiheuttaja on nyt nähty. :)

Tänä aamuna ekana mietin että ei tullukaan nähtyä unia (olen nähnyt unia joka yö viimeiset pari viikkoa), kunnes muistin että tulihan sitä seikkailtua ainakin armeijassa ja koiria pelastamassa. :) Mitä unia te muut olette nähneet? Mie näin unia vieraista miehistä silloin kun en tiennyt vielä olevani raskaana, se oli hereillä ollessa aika ahdistavaa, ku en ole vielä tämän yhdessä olomme aikana ketään vierasta ajatellut sillä silmällä. :D

Mukavaa aatonaattoa! :xmas:

Mandalay + Nokka (ultran mukaan 7+1)

Varovasti töppöstä tänne puolelle ujutan....km marraskuun lopulla, tärppäsikin samoin tein ja nyt siis plussa. Viikoista ei tarkkaa tietoa, la ovulaation mukaan 1.9., mutta ei aiemmat lapsetkaan (2 kpl, poika-01 ja tyttö-03) ole loppuun asti kestäneet, poika syntyi rvo 34 ja tyttö 39. Tänne siis varovaisin askelin hiivin, innosta en vielä hypi, km takaraivolla vielä pelkona.

Jokohan sitä vaan tänne puolelle uskalatautuis. Eli 31.8 olis la, kolmas lapsi ja synnäri olis SeKS. Näyttää olevan muitakin tältä seudulta. La on luultavasti 31.8-2.9 välillä mutta mennään tuon 28 kierron mukaan. Samoin kuin Sandemarilla on aika suuret mahdollisuudet ettei ihan loppukuullekaan mennä. Itsellä raskaushepatoosi ollu kummassakin odotuksess ja suuri riski uusimiselle. Lapset syntynyt 37+6 ja 38+2. Onneksi toisaalta koska ihan tarpeeksi isoja on ollu jo silloin. :heart: (4130g j 3880g). TOisaalta toivon kyllä, että sais odottaa ihan loppuun asti. Kadun tätä lausetta varmaan jossain vaiheessa...:xmas:

Lueskelen pinoa myöhemmin. Nyt viimeisiä joul valmisteluja.

Leo 4+1 :heart:

Tervetuloa uusille, kiva kun porukka kasvaa ja saadaan mukaan muitakin loppukuun odottajia.

Hemari: mulle vois laittaa listaan siis toinen lapsi, la 29.8 ja synnäri olis VAS tai TYKS

Kiitos kun olette jaksaneet kertoa mielipiteenne kysymääni asiaan. Kyllä olen päättänyt jouluna asian isälleni kertoa. Muille emme silti vielä asiaa kerro.

Täällä on jotenkin liian oireetonta, pelottavaa. Tai sit ne oireet vaan hukkkuu tähän muutenkin kurjaan olotilaan. Etovaa oloa on joka päivä mutta ei mitenkään isommin. Ruokahalua ei kauheasti ole, pakotan itseni syömään. Neuvola meillä on 5.1 ja varhaisultra vasta 26.1. Odotan niin, että oireeet voimistuis niin tietäis, että kaikki hyvin.

Taas tuli omaa napaa kauheesti.

Mutta toivotan kaikille mammoille ja masuille OIKEIN RAUHALLISTA JOULUA !!!

Tervetuloa taas uusille! :wave: Mukava saada myös kuumeilijoiden puolelta lisää tuttuja nimiä mukaan! Ja kiitos ultrakuulumisteni onnitteluista - tuntuu, että nyt vasta odotus alkoi kunnolla kun näki pikkuisen öttiäisen siellä masussa. :heart:

(.) eli mulla on nyt pahoinvoinnin lisäksi tullut kuvioihin aika voimakkaat rytmihäiriötuntemukset lääkityksestä (Propral) huolimatta. Viimekin yönä valvoin, kun sydän pompotteli ihan omia rytmejään ja tuli hengästyneisyyttä ja entistä huonompi olo. Ja se jatkuu edelleen. Minulla on noin vuosi ennen tätä raskautta tutkittu tämä eli otettu sydänkäyrää ja verikokeita ja todettu näiden olevan vaarattomia rytmihäiriötä ja terveen sydämen merkki..! Olo vain on tosi kurja. :x Onko muilla vastaavia tuntemuksia ollut tässä alkuraskauden aikana?

Sainpahan nyt ensimmäisen neuvola-ajankin varattua eli se päivä koittaa jo 5.1. Ja neuvolassa kuulemma mennään kuukautisten mukaan lasketuilla viikoilla ainakin np-ultraan asti eli viikkoja on neuvolan mukaan nyt 7+6, mutta ultrassa siis oli viikon vähemmän... hemari päivittikin minut tuonne 12.8. joukkoon mukaan, joten mennään nyt sillä, kunnes toisin todistetaan. :)

Ihanaa Joulunaikaa kaikille! :xmas:

Blanco + Öttiäinen 6+6

mulla pahaolo hävinny KOKONAAN...olen tosi huolissani...vaikka siis en edellisissäkään ole pahoinvoinut juurikaan...Rinnat on edelleen hieman arat, ja repäisykipuja esiintyy tosi harvoin. Ummetus on riesani,ei ole koskaan oikeestaan ollu sitä ongelmaa,päinvastoin. Pissalle joudun heräämään joka aamuyö noin klo 4.00 ja sit jäänki valvomaan hetkeksi jos toiseksi. Unia näen tosi paljon. Viime yönäki näin unta että ultrassa nähtiin selvästi pippeli ;) ultrasin viel jostain syystä ite kaverin kanssa :)) Meil on siis kaksi poikaa ja uskon et kolmaskin on poika jos sellainen saadaan :) Toki tyttö olis enemmän kuin tervetullut :)

Yhteistyössä