Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Veiläköhän tähän lankaan mahtuisi uusi kirjoittaja? Jonkin verran olen jo täällä lueskellut ja mukavia ihmisiä tuntuu juuri samoissa tunnelmissa olevan :). Viime keskiviikkona siis plussasin ja nettilaskurin mukaan LA olisi 26.8.2011. Kyseessä on odotettu esikoinen, joskin aikataulujen mukaan tarkoitus oli alkaa odottelemaan vasta keväällä, kun en millään uskonut, että ensimmäisestä yrityskerrasta voisi tärpätä. Testinkin tein ihan fiilistelyn vuoksi, mitä sitten seurasi muutama muu testi aina eiliseen asti:D. Mutta kontrollifriikille mukava huomata, että kaikkia asioita ei voi hallita :).

Oireista en ihan varma ole, miehen mukaan oireeni johtuvat ihan siitä, mitä sillä hetkellä satun netistä raskauden oireiksi lukemaan :D. Mutta superhajuaisti ja kipeät rinnat mulla ihan varmasti on.

Parille läheiselle olen asiasta kertonut. Jotenkin ei vaan uskalla vielä maailmalle huudella, jos jotain ikävää tapahtuukin. Välillä pelottaa ihan hirveästi, mutta kai kuuluu asiaan.
 
Tervetuloa ellemaya :wave:

Tsemppiä pahanolon ja oksentelun kourissa olevat :heart: toivottavasti alkaa pian helpottamaaan.

Täällä ei uutta, tissit on niiiiin kipeet ettei uskoakkaan, aamulla kun käännän kylkeä sängyssä niin tekisi mieli huutaa! ihan kamalaa. Lisäksi eilen huolestuin aivan kamalasti kun mittasin illalla lämpöä, joka oli 36.5, ja aijemmin on ollu illalla /heti plussan jälkeen/ 36.9 - 37.0, olin ihan varma että kesken menee, olokaan ei tuntunu enää raskaana olevalta. Mutta, se on taas palannu :D aamulla lämmöt 37,0 eikä mulla ikinä oo aamulämpö noin korkea :) joten säikähin toivottavasti turhaan!

Anooj älä murehdi, luin jostain että seksin jälkeen tulee usein vuotoa jos on raskaana. Mutta sillon kannattaa pidättäytyä seksista jonkin aikaa, ettei vuoto jatkuisi..? tai jotenkin noin se meni, mutta tuskin on syytä huoleen! :heart:

Viimeistä vappaata vietellen,

Hyppy ja pikkunen 6+3
 
Huomenta!
Varasin neuvolan. Ihanaa! 4.1. on eka neuvola, silloin viikkoa kasassa 8+6. Menen varhaisultraan huomenna iltapäivällä. Oon niin hämmentyneen onnellinen ja peloissani. Oireet on loppuneet, jos ei lasketa tätä tunteiden vuoristorataa. Menkkakramppeja ei ole, ei palele, ei väsytä.. Mun kroppani on kai jo tottunut tähän olotilaan. Ainoat oireet jäljellä on kuumat, isontuneet ja sivuilta kipeät rinnat, helposti reagoiva vatsa ja huonounisuus, siis heräilen aamuyööstä vähän huonovointisena..

Tunteita kyllä riittää: olen onnellinen myös oman äitini puolesta, koska tämä on perheemme ensimmäinen lapsenlapsi ja äiti on joutunut kärsimään kanssamme kaikki nämä vuodet..

Hihi!

-Mandalay ja ylläri rv 6+5 :heart:
 
Anooj mulla oli ekassa raskaudessa verenvuotoa seksin jälkeen. Oli kyllä muulloinkin pientä. Sitä tutkittiin joka ikisellä lääkärineuvola käynnillä ja vasta viimeisessä huomattiin, että kohdun suulla on pieni haavauma. Mutta siis ihan vaaraton on jos on pientä. Toki jos lisääntyy miin sitten kannattaa ottaa yhtetyttä neuvolaan.

Mulla olis tänään tarkoitus varata neuvola- ja varhaisultra- aika. Oletteko te käyneet yksityisellä ultrass avai oletteko saanut neuvolan kautta?

Täällä on ihan kauhee vilu koko ajan ja etovaa oloa, varsinkin aamuisin ja öisin. Hyvän avun olen löytänyt salmiakista, pitää etovaa oloa poissa. Edellisessä raskaudess ase oli ihan mahdotonta nini silloin sain joltain vinkin salmiakkiin. Suosittelen kokeilemaan.
 
ja mie kilahdin tänä aamuna :D pääkipu,kuvottava olo ja jouluressi ei oo kiva..pitäis kai olla tyytyväinen että yhdistelmä :D sai aikaan kaameen kiukun,joten jouluruokaostoksetki jäi :D en kestä ajatellakkaa oikeeta ruokaa, hedelmiä,viohanneksi ym raikasta voisin syödä,mut mie teki nyt jauhelihakasvispataa ja meikä yökkii pelkästä hajusta :O oksentanu en ole vielä kertaakaan kunnolla,mut kuvottaa koko ajan ja tulee se "yök-refleksi"...huh..piyäis kai olla tyytyväinen kun on oire mut ei tää kivaa ole...diabeetikkona ko mun sokerit menee ihan sekasi jos en syö kahta lämmintä ateriaa jne...huoh...
 
Vuodoista: Mulla on yks km takana ja vuoto alkoi tuhruvuotona, mut muuttui jo saman päivän aikana veriseks, jossa oli hyytymiä. Mun siskolla oli istukka kohdunsuun edessä ja hänellä oli sen takia alkuraskaudessa tuhruvuotoa, mutta ei aiheuttanut mitään ongelmia.

Pahaa oloa on nyt jonkun verran ollu ja tissit järjettömän kipeet, AAARGH!:)

Kertomisesta: Mä haluisin kans kertoo kaikille, mut en uskalla näin alussa. Joudun ihan oikeesti "ruoskii" itteeni, että en möläytä asiaa kaikille :D

Neuvolan ajattelin varata huomisen ultran jälkeen. Täällä saa kans huonosti aikoja niin täytyy ihan ajoissa varailla.

Näin yks yö unta kaksosista. Apua.. toivottavasti ei oo enne :) Huomennahan se selviää.

Varhaisultraan siis huomenna ja sit viikkoja 6+0. Viikot pitäs täsmätä koska plussan sain jo 3+2 ja nyt 5+2 viikoilla tein uuden testin ja näytti 5+. Eli siis vähemmän ei pitäs ainakaan olla viikkoja.

MiukuMauku80 ja "Mato" 5+6
 
Heips kaikille ja tervetuloa uusille!!

Mä oon pitäny hiljaiseloa, kun on vaan niin epävarma olo tässä raskaudessa (johtunee kai siitä kun viime raskaus todettiin keskeytyneen reilu viikkoa aikasemmin np-ultrassa, ei siis vuotoja ollu tullu ja sitä edellinen raskaus päättyi rv 22). Nyt on kuitenkin ar-ultra käyty ja yks etappi takanapäin! Siellä se pieni sydän sykki!! <3 Lääkäri epäili, että raskaus on alkanu kaksosraskautena, kohdussa oli viitteitä siitä, että toinen ruskuaispussi olis kuivunut kasaan.. Se selittäiskin miks olin aluks niin pahoinvoiva, mut oireet on sitte lieventynyt, minkä takia siis oon pelänny km:a kovasti!! Tällä hetkellä kuitenkin kaikki hyvin, toivotaan, että toinen jaksaa sinnitellä!! <3

oon kaikkien kuulumisista aivan pihalla.. :confused: Nytkään ei oo voimia lukea pitkiä rimpsuja, tulin toissapäivänä kaameeseen flunssaan, joka on selvästi tätä pahoinvointia taas pahentannu.. Joulu saa tänä vuonna tulla ilman ihmeempiä valmisteluja, vaikka meille tuleekin ihmisiä, en vaan jaksa! Jos nyt edes lahjat sais paketoitua.. Yritän kyllä päästä ajantasalle kaikkien kuulumisista!!

Tosta kertomisesta, ollaan nyt kerrottu niille jotka sitä on osanu kysyä, eli siis muutamalle ystävälle ja mun vanhemmille, jotka tiesivät lapsettomuushoidoista. Töissä olen myös kertonut, silloin aluksi oli niiin paha olo, että "jouduin" silloin heti kertomaan..

Neuvola mulla on 28.12. tiistaina.

Oon kyllä ollu aika pahalla päällä.. Tai tulistun tosi nopeesti... Oire kai sekin..

Ja voimia kaikille, jotka kärsivät kovasta pahoinvoinnista! Pystyn samaistumaan, kun siitä kaks ekaa viikkoa kärsin!!

Tiitu ja kyytiläinen 7+3 (työnimeksi tulee varmaankin tipunen, mutta en vieläkään sitä uskalla ottaa käyttöön..)
 
Mammy ja totinen torvensoittaja Meillä on sama sairaala sit elokuussa! :) :wave:

Vois ruveta joulusiivousta tekemään. Saattas pysyy suht siistinä jouluun asti, meilläkun nuo karvajalkaiset sotkee lahjakkaasti ;)

Huikkis Onnnnea! kohta pääset pienen näkemään!

Kaksosista puheenollen... Mies on koko ajan puhunu kaksosista. Ihan vahingossa "sitten ensi syksynä minä ja lapset tehdään sitä ja tätä... niin mitkä LAPSET :D ? kuulemma on varma että on kaksoset...
 
Mä otin työnimen nyt käyttöön, koska mies alkoi kutsumaan siten tuossa yhtenä päivänä :) Ajattelin, että mikäpä siinä, "örkki-ötökkä" se tuolla piilottelee...

Voi miten mä olen kade teille jotka voitte olla neuvolassa jo ultrattavana. Meillä se on ostopalvelu eli maksetaan siitä joka tapauksessa joten ei ole suoraan sanottuna välttämättä aina edes varaa mennä. Np-ultran ja rakenneultran kunta kuitenkin tarjoaa, mutta kaikki muu on ylimääräistä menoa vaan :(
 
E
Voi jestas miten paljon on tullu kirjotuksia viikonlopun aikana! Kyllä meitä on iso porukka. :) Kivaa kivaa! Ja tervetuloo uusille!

Mulla ei edelleenkään mitään pahoinvointia, mistä oon enemmän kun onnellinen, mutta nyt on alkanu jomottaan vasenta reisiluuta ihan siihen malliin, kun sieltä olis kohta tulossa kunnon särkyä. Ei ollenkaan hyvä. Mulla oli edellisessä raskaudessa aivan käsittämättömän pahat liitoskivut, sattu koko lonkkaluihin kaikin puolin ja sitten vasemmassa reisiluussa sellanen ihan järkyttävä iskiastyyppinen kipu vähän väliä. Sillon sanottiin, että se on lantion löystymistä. Edellisessä raskaudessa ne vaan alko joskus puolen välin jälkeen. Voiko edes olla mahdollista, että raskaushormonit sais jo näin aikasessa vaiheessa jotain liitoskipuja lonkkaluissa aikaseks??? Toivoisin niin, että ei, mutta kyllä nää tuntemukset aika kehnoilta nyt vaikuttaa...

Hauskaa työviikkoo kaikille töissä käyville! Jeeee, vaan kolme päivää hommia ja niistäkin eka tehty jo puoleen väliin. :)
 
Tervetuloa uusille! Jasso, ei toimi hymiöt, eikä tummennus =(

Luin koko viikonlopun jutut, ni nyt en enää muista että kuka, mutta joku kysy, että onko pahoinvointiin mitään lääkettä. Niin mähän sain primperania pahoinvointiin. On helpottanu jonkun verran, eli pystyy tekemään päivisin jopa jotain. Kokonaan pahoinvointia se ei oo multa vieny pois, mutta apua on.

Me asutaan nyt pienessä omakotitalossa ja muutetaan 30 päivä omakotitaloon vuokralle. Siellä on tilaa 4h+k+s, noin 130 neliöö. Siellä sitten pitäis mahtua asumaan =) Lisää lapsiahan meille ei tän jälkeen kyllä edes tule, tämänkin tosiaan vahinko. Ja kolmatta kertaa en jaksa tätä pahoinvointia.

Lauantaina mulla alko heti aamusta koskemaan hirmusti alamahaan vasemmalle puolelle. Puol kolme soitin sitten päivystykseen. Multa otettiin pissanäyte, jossa todettiin mun olevan kuivunu vähäsen ja sitten otettiin crp, joka oli 15. Lääkäri laittoi sitten lähetteen Tyksiin ja lähdettiin sinne. Siinä vaiheessa olin ihan varma, että raskaus on kohdunulkonen. Kun mulla oli just ennen raskautta kaks kohtutulehdusta kierukasta, niin sehän lisää kohdunulkosen riskiä. Ajettiin tosiaan 50km Tyksiin, jossa otettiin kaikki verikokeet. Siellä crp olikin alle 1 ja mitään muutakaan vikaa ei arvoissa ollu. Hcg oli 31200. Sitten odoteltiin lääkäriä toooosi pitkään. Lääkäri tuli, ultras vauvan, joka oli täysin oikeassa paikassa, vastas päivälleen viikkoja ja sydän löi hienosti <3 Lääkäri anto panadolia ja käski mennä kotiin lepäämään. Jos kivut kovenee niin sitten ottavat osastolle seurantaan, koska mitään vikaa ei musta löytyny. No kipu on pysyny samanlaisena, joten ei kai tässä sitten mitään ihmeellistä tapahdu =) Jotain omituisia kipuja vaan. Mutta oli kyllä ihana nähä pikkunen vauvan alku näin ajoissa.

Neuvolahan mulla on 4.1, sillon viikkoja on 9+4. Sitten onkin varmaan ultra aika nopeesti perään, tai siis parin viikon sisään =)

Mä nään joka pirun yö unia. Ja kaikki on mitä ihmeellisimpiä. Nyt näin unta että talo mihin muutetaan niin sen omistaja oli edelleen siellä, eikä ollu edes pakannu kamoja. Astianpesukonekkin laulo vielä. Sitten sinne oli tullu yks huone lisää... Sitten se talonomistaja mietti vielä saunaan menemistä. Ja me ei miehen kanssa oltu moksiskaan, lähdettiin vaan tänne vanhalle asunnolle ihan tyytyväisenä odottelemaan....
Yks yö näin että kaveri unohti vauvansa meille kahdeksi yöksi ja olin töissä siivomassa sairaalaa. Ja joka yö jotain.

Mutta nyt vois vetästä ittensä sohvalle hetkeks pitkälleen, kun tytsykin on päikkäreillä vielä hetken toivottavasti.

Saara09 + Nuuttiasukki 7+3
 
Jee, varasin neuvolan ja varhaisultran. :eek: :xmas: Ultra on 3.1. (7+4) ja neuvola 4.1. (7+5). Ultra siis yksityisen puolella, kun täällä(kään) ei ylimääräisiä saa neuvolan puolelta. Nyt rupes kovasti jännittämään! :LOL: Sinänsä jännä, kuinka aikasin jotkut teistä on saanu ton varhaisultran! Mullahan toi menee "vasta" viikolle 7+4, ku muilla on ollu jopa rv6, vai katoinko mä jotenkin hassusti? :confused: Se tyyppi sieltä yksityisen ajanvarauksesta ei ees ehdottanu yhtään aikasempaa. Kuinka mä nyt jaksan oottaa? No, näkyypähän syke sitten varmasti. :heart:

Toinen juttu, pääsin mukaan Radiel-tutkimukseen. Lisätietoa seuraavassa osoitteessa: Radiel.fi Tästä oli juttua viimeisimmässä Kaksplussassa, ja pistin spostia. Tänään sain sitten soiton, että tervetuloa mukaan! Tosi mielenkiintoista ja todellakin hyvä juttu kun mullakin tuota painoa on aaaaivan liian paljon.. Eka kerta tutkimuksen osalta ois Kättärillä 27.1.

Mua vähän huolestuttaa ku ei pahemmin oo edelleenkään kummosia oireita.. : /

u & Kallo 5+4
 
Näin....

4.1. Olisi mulla lääkärineuvola, koska vuoden sisälle mahtuu 3 keskenmenoa ja haluavat siis ultrata... sieltä siis saan lähetteen, ultra-aikaa en vielä tiedä.

11.1. On virallinen äippäneuvolakäynti...

Nyt se on siis tehty, aika varattu :)
 
Tervetuloa kaikille uusille!:wave:

johnu hyvä että vuoto loppui! :hug:
Mulla keskenmenneessä raskaudessa tuli vaan tuhruvuotoa mutta se jatkui koko ajan eikä loppunut missään vaiheessa.

hemari mulla katosi maha kyllä ekan odotuksessa kokonaan pituuteen. Vielä lähempänä 30 viikkoa mun työkaverit varsinkin kun mulla oli työvaatteet kyselivät koko ajan ärsyttävästi että missä sun maha on ja pitäiskö sun laittaa jalkapallo paidan alle että muistettais että oot raskaana ja silleen. Saas nähdä minkälainen maha nyt tulee.. Niin ja neuvolassa jossain ennen 20 viikkoa oli harjoittelija terkan kanssa ja terkka sille höpötti että huomaatkos miten iso ero on mahan koossa kun siellä oli vissiin ollut joku samoilla viikoilla mut lyhyempi mua.

Mulla on oireet vähentyneet tosi paljon ja sekös mua huolestuttaa, vaikka viime raskaudessa niitä taisi olla vielä vähemmän. Tekisi mieli pyytää terkalta keskiviikkona neuvolassa että jos koittaisi kuunnella sydänääniä.

Kerroin viime viikolla mun vanhemmille raskaudesta. Nyt tietää siis pari kaveria ja vanhemmat. Mun siskolle ajattelin myös kertoa ennen joulua. Muille sitten aikalailla np-ultran jälkeen.

Päksäkkä 8+3:heart:
 
REPEILYVAROITUS!

Tuli turvotuksesta mieleen, että pakko napsia kuva.... ajattelin siis jakaa teidän kanssa eli tässä viikkoja 4+6(neuvolatäti tänään oli tätä mieltä, että viikkoja tuon verran) ja MEGAturvotus.....

ps. Vedän sitten masua sisään tuossa kuvassa.....



No kaipa tää tästä vielä laskee ja pullahtaa sitten oikein pinkeänä pallona jossakin vaiheessa ;) Selälleen nimittäin kun menen, tunnen olevani yks taikinapala vaan :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Esikoisesta kuunneltiin sydänääniä ekalla neuvolakerralla, tosin silloin taisin olla jo rv 10 tai 11.

Unista: Mä nään ihan joka yö unta, olin sitten raskaana tai en, ja välillä mitä ihmeellisimpiä.. :D

Mä laskin että kahden viikonpäästähän on jo tammikuu, oon varmaan elänyt jossain omissa maailmoissa, sillä ajattelin että tammikuulle on vielä ties kuinka pitkä aika.. Ehkä mä uuden vuoden jälkeen sit varaan sen neuvolan! :)

Oireita ei ole vieläkään, edes rinnat ei oo kipeät (mikä mietityttää, sillä olen ollut kaksi kertaa ennen tätä raskautta raskaana ja molemmilla kerroilla rinnat olleet kipeät, mutta ei nyt ). Mahaa kyllä turvottaa aamusta iltaan, ja esim. yskiessä sattuu alamahaan + väsymystä.

Joku kyseli lonkka tms kivuista niin täällä kans välillä vihloo, mutta ei koko aikaa. Esikoisen aikaan muistan sen vaivan tulleen vasta ihan viimesillä viikoilla, ja se oli kauheaa ! :D

majj & POKS 6+0 ( äkkiä mennyt tämä viikko ! :)
 
Tervetuloa uusille :) Meitähän on täällä jo aika liuta!

Miuski aika hyvä turvotus päällä :D Mulla oli tommonen maha esikoisesta reippaasti yli puolivälin vasta :rolleyes:

Täällä onkin monella varhaisultra ihan näinä päivinä, kivaa :)

Itse olin tänään nyt sitten ekalla nauvolakäynnillä. Meidän ihana neuvolatäti olis kyllä ultrannu, mutta ultralaite oli varattu, kun lääkäri oli talossa. Eli eipä saatu nähdä pikkuista vielä. Toivottavasti se nyt kuitenkin siellä masussa on. Ultra on sitten tammikuun alkupuolella jossain välissä. Musta on aika hassua, et seuraava neuvolakäynti on vasta rv22! Molemmat ultrat ehtii siis olla ennen seuraavaa neuvolaa. Höh. Mielelläni kävisin useammin.

Mä en oo enää pystyny olemaan kertomatta ihmisille tästä raskaudesta. En nyt ole erikseen lähteny psitämään viestiä, mut kun jonkun tutun näen, niin näkeehän se tuttukin et mun olo on kaamea, kun en pysty seisomaan suorassa. Tänään oltiin katsomassa yhtä asuntoa ja meni kyllä näyttö ihan ohi kun istuin kyyryssä lattialla vaan. Välittäjä oli kyllä ihana ja anto täydet sympatiapisteet :)

Esikoinen meillä painaa päälle 9kg ja kyllä muuten pystyn ihan hyvin kantamaan mut pahoinvointi estää. Ja nyt rupeaa kyllä selkä olemaan tosi kipeä kun tosiaan kaksinkerroin "mummoasennossa" kävelen koko ajan. Mietin eilen et pitäiskö hakea semmonen joulupukin kävelykeppi ni sais vähän tukea :D Nyt niitä sais!

Tiitulle onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Ja Saarakin oli jo sydämensykkeen nähny!

Ai niin Saara, mä tänään kysyin tosta primperanista terkalta ja hän sanoi että täällä ei lääkärit sitä enää määrää, kun siitä ollaan monta mieltä. Mietin vaan kun mulla on tuolla lääkekaapissa primperania kun oon saanu matkapahoinvointiin joskus. En kyllä taida uskaltaa ottaa...

Mitähän vielä pitikään... ai niin, taidan käydä hakemassa apteekista sellaisen pahoinvointirannekkeen. Nyt kaikki keinot kehiin vaan! Huomenna joudun olemaan tyttären kanssa taas kahdestaan monta monta tuntia ja pelottaa jo etukäteen miten selviän.

Jahas, nyt päivittelemään listaa :)

hemari 8+1 (neuvolassa laski et 8+2 mut mitäpä tuolla pikkuheitolla väliä)
 
Ultrassa käyty ja siellä se meidän pieni katkarapu köllötteli ja sydän löi, nyt tää mamma on niiiiiin ONNELLINEN :heart:

Tästä on hyvä jatkaa ja nyt ollaan sitten virallisesti raskaana eikä tarvitse miettiä tyhjän masun mahdollisuutta :rolleyes:

Ihanaa iltapäivää kaikille :flower: mä lähden syömään ja hitsi kun keksis jotain tähän turvotukseen...ihan mieletöntä...olo on ku ois ainakin puolessa välissä raskaana :whistle:
 
Onnea Pilvilinna! :heart:

Sama juttu täällä, kävin tänään ultrassa ja siellä sykki pieni sydän :heart: Gyne mittasi pariinkin kertaan ja sai viikot 6+3 ja 6+6, joten kyllä tämä viikkoja vastaa. Jatkan tuolla laskutavalla mikä mulla on siihen asti, ku neuvola päättää mikä on laskettu aika. Eli tänään 6+5. Ihanaa, tämä oli paras joululahja! :D
 
Onnea ihanista ultra-kuulumisista ! :)

Kamiraro: Sulla kans aikamoinen turvotusmaha ! :D

Pakko vielä kommentoida tota omaa turvonnutta mahaa, mulla oli varmaan saman kokonen maha esikoista odottaessa rv 19 mitä nyt :LOL:
 

Yhteistyössä