Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Onnea raitikselle hyvistä ultrakuulumisista :)

Tää päivä on taas menny sängyn pohjalla...mies lähti työmatkalle ja oon kahestaan tytön kanssa. Itku tulee silmään monta kertaa päivässä kun en vaan pysty olemaan tytsyn kanssa enää samalla tavalla ku ennen. Tänään en mitenkään jaksanu viedä häntä ulos...Ihan kamalaa...huomenna onneksi sain hänen kummin tulemaan tänne aamulla ja tytsy pääsee ulos kun tänäänkin niin paljon halusi. On tosi huono-äiti fiilis. Ihan nolottaa kun en pysty hoitamaan itse lastani :ashamed:

hemari ja nasu 7+5
 
Tervetuloa uusille! :)

Anooj: Onnea testien vahvistumieseta ! :)

Mammy + muuta: Mulla taas ei ollut esikoista odottaessa yhtään pahaa oloa, ja tyttö tuli ! ;)

tosta oman kropan muutoksista en ole mitenkään pinnallinen tms, mutta kyllä mä aina välillä mietin mitä jos lihoon ja en pääse enään niistä kiloista pois, ja siis toivon ettei mahaan ainakaan tulis enään lisää arpia jne. Vaikka olis kuin monta lasta, niin kyllä mä toivoisin näyttäväni vielä niin hyvältä kun tästä naamasta vaan voi saada... :LOL:

Meillä jonkun verran kavereita ym. tietää yrityksestä, ja nyt taas moni kysellyt onko jo tärpännyt.. Olis niin kiva kertoa, mutta koitan vielä sinne np-ultraan pitää salaisuutena, sisko ja kaveri vaan tietää ! :)

Täällä ei vieläkään mitään oireita! :p

majj & 5+4
 
mä en edes viitsi mitään oireista sanoa kun viikkoja niin vähän.
Onko monilla jo työnimike vai vasta myöhemmin ajan kanssa tulossa?
Mun mies varmaan alkaa kutsumaan masuasukkia Homeriksi xD en yhtään sitä edes epäilis. Pelko vaan kasvaa koko ajan mielessä jos onkin kaksoset. Mitään en pelkää niin paljoa kuin sitä
 
Iltaa!
Täällä uusi odottaja ilmoittautuisi mukaan.
Tänään plussasin ja LA olisi nettilaskurin mukaan 27.8. eli aivan alkumetreillä mennään.
Ikää itselläni on 25 ja miehellä 28 vuotta. Toinen lapsukainen tulossa ensimmäinen syntyi 08/08, joten ikäeroa tulee melko tarkasti kolme vuotta! Synnärinä on SAS.

Joopa tuossa oli nyt vähän alkuinfoa :) Täytyy lueskella ihan rauhassa läpi teidän kirjoituksia, että voi keskusteluun osallistua.

Minkäänlaisia raskausoireita ei vielä ole (no joo viikkojakin vasta 3+6) joten eiköhän niitäkin vielä ehdi tulemaan!
 
Bump78: Myös mä olen itsekäs ja ehkä ulkonäkökeskeinen,mutta mä en myöskään minannut kestää sitä,että painoa tuli noin 20kg viime raskaudessa. Eka raskaus meni 9kg painonnousulla! Ja harmittaa myös tosi paljon että hevoshommat jää moneksi kuukaudeksi osittain pois (lähinnä hevosen liikutus,viimeeksikin hoidin kyllä hevosta loppumetreille asti).

Fanny Olen niin kateellinen noin edullisesta ultrasta :( Mä haluaisin kamalasti ultraan,koska neuvolan kautta ei pääse ja mulla ei ole mitään tietoa viikoista! Tai viikkoja on siis 5-7. Mä soitin terveystalolle ja ultralla oli hintaa yli 200e ja kela korvauksen saa,jos saa,vasta jälkikäteen kun kela ei kuulemma enää kaikille sitä korvaa :( Soitan vielä muutamaan muuhunkin paikkaan,mutta veikkaan että hinnat tuota luokkaa täällä muuallakin. Oltaisiin haluttu jouluna kertoa läheisille,mutta ei uskalleta jos ei ultraan päästä.

Eka neuvola mulla on 4.1,eli neuvolan mukaan viikolla 10! Ja siitä sitten viikko-kaks niin np-ultra. Jänskää. Toivoisin kyllä että löytäisin alle 50e ultrapaikan niin käytäsiin kattomassa että kaikki on ok :)
 
Raitis, paljon onnea!

Bump, kiva kun joku muukin kirjoittelee ulkomailta! Mä asun Ruotsissa.

Fanny, tuo joulun laittamisen tuska kuulostaa niin tutulta. Ei huvittais yhtään, joulukorttienkin lähettäminen oli tosi tuskaa. Onneksi sain ne kuitenkin alkuviikosta menemään, ja taitavat olla jo perillekin ehtineet. tänään leivoin tähtitorttuja ja joulupullaa, ja vähän ryydyttää kun kyllähän ne hyville maistuu, muttei tee pätkääkään niitä mieli, tulee vaan paha olo. No, onneksi mies totesi että häntä ei haitta yhtään ettei mulle maistu, eli joku niitä kuitenkin arvostaa ;) Ja onneksi hän hoitaa tuon joulun ruokapuolen, en laita itse nykyään ruokaa melkein koskaan. Väkeä tänne on kyllä tulossa isompi sakki, mun vanhemmat ja veli vaimoineen, eli pakko sitä joulua on laittaa...
 
Saako liittyä porukkaan? Tein vahvan plussan tänään ja omien laskujen mukaan LA oli 29.8.

Vähän esittelyä: itellä ikää 31v ja miehellä 34. Esikoinen meillä on 01/10 syntynyt tyttö. Pikku 2 nyt siis tulossa.

Tutustun pinoon pikku hiljaa, olette ollut ahkeria kirjoittajia :)
 
mä en edes viitsi mitään oireista sanoa kun viikkoja niin vähän.
Onko monilla jo työnimike vai vasta myöhemmin ajan kanssa tulossa?
Mun mies varmaan alkaa kutsumaan masuasukkia Homeriksi xD en yhtään sitä edes epäilis. Pelko vaan kasvaa koko ajan mielessä jos onkin kaksoset. Mitään en pelkää niin paljoa kuin sitä
Höppistä!

Mulla ainakin alkoi oireet jo ennen plussaa! Mun äiti eilen jo nauroi, kun kävin siellä, että milläs tää salaisuus pidetään piilossa jos näillä viikoilla jo palloudun ja olkoonkin vasta turvotusta :D

Työnimestä sen verran, että tää ainakin on "ötökkä" ja jotenkin mä uskoisin sen vähän muuttuvan kyllä tosta...

Tää aamu alkoi hyvin, tosin kaasupallona olemalla ja onneks täällä ei olla herkkää sorttia :D
Eilen kävin systerin kanssa mun porukoilla piipahtamassa ja ne on ihans seonneet!! Miettivät jo minkälainen hoitopöytä olisi sopiva ja miten ratkaistaan nukkumisongelma jne jne.... ja mikä suurin ihmetys: ÄITI kysyi, että meinaanko tälläkin sitten käyttää kestovaippoja!! Hän oli joskus niiiiiin vastaan, kunnes koki ne itsekin miljoona kertaa paremmiksi kuopuksellamme ja nyt sitten vähän kuin varmisti eli taitaapa mummi katsella vaippoja jo kauppoja kierrellessään sillä silmällä ;) Mä kyllä vannotin, että mitään ei osteta vielä pitkään aikaan!

Mites muut, joko olette kertoneet jollekin tai joillekin? Oletteko sortuneet ostamaan jo jotain?

Painosta: Mulle tuli molemmista raskauksista yli 30kg ja ne sitten karisivat itsestään. Ekasta olin tosi laiha kun aloin odottamaan, toisesta hoikka ja nyt tästä kolmannesta.... no en hoikka :LOL: Mua ei pahemmin jaksa painaa tuleeko painoa, repeekö nahka tms, koska aikaisemmat saivat mut jo seeprautumaan ihan kunnolla ja sain roikkuvaa nahkaa kroppani koristeeksi. Mitä siitä sitten! Uusia vaatteita saa kaupasta ja tärkeintä on hyvinvointi :)

Tervetuloa muillekin uusille! Mäkin siis tänne vasta hypähdin varovaisesti :kiss:

Ikäerot: Ensin pakko kommentoida meidän kuopuksen osalta, että hän syntyi 26.8.07 ja tämä "ötökän" LA olisi mututuntumalla ja erinäisten laskureiden avulla katsottuna 23.8.2011 eli tulee kiva elokuu jos paikkansa pitää :) Sitten meillä on vielä lapset -96,-98 ja -02 ja tosiaan Manzun kanssa hvyin samankaltaiset perhekuviot ja miten ihanaa olikaan jo kumeilijoissa jakaa tätä elämän puolta :heart:

Asunnoista:
Minkälaisia koteja teillä ihmiset on ja kuinka mones tuloillansa?
Meillä vuokrakämppä, 5h+k+kph+wc ja neliöitä muistaakseni about 103 ja uskokaa tai älkää, mutta aika ahdasta on. Tässä on yhdistetty suuren rempan aikaan 2 kämppää ja keittiö on armottoman pieni ja kylppäri pepusta, mutta emme välitä :) Kyllä sopu sijaa antaa ja pääasia on, että on sänky missä nukkua ja katto pään päällä, loppu onkin säädettävissä!

Oletteko kaikki jo varanneet neuvolan? Mä en :ashamed:

Kuinka moni on käynyt tai meinaa käydä alkuraskauden ultrassa?
Mä mietiskelen moista, koska kuopuksestakin kävin, kun ei oltu viikoista varmoja... En tiedä menenkö nyt.... katsotaan sitten mitä neuvolakin suosittelee :)

Joulusta: Me ei lähetetty yhtään korttia. Miksi tehdä väkisin jotain mikä tökkii? Me käydään osan luona toivottamassa joulut, säpo on keksitty ja puhelinkin toimii :D Muutenkin koristellaan aika vähän, mutta lasten vuoksi katsellaan jotain kivaa tänne. Aatto vietetään muualla ja samoin joulupäivä. Nyt tänä vuonna mä jään yksin kotiin joulupäivästä eteenpäin, kun mies lähtee vähän kauemmaksi lasten kanssa ja mulla on perhana koulua seuraavan viikon ti je ke :( Saakelin yrittäjäkurssi kun ei tunne sellaista kuin joululoma joka lapsillakin on..... No, eiköhän siitä löydy jotain positiivistakin...kait... ainakin voin rauhassa oksennella ja kukaan ei kysy olenko kipeä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
ikäeroa meidän pojilla on 8 vuotta,,,nuporempaa siis odoteltiin noin reilu kolme vuotta...Nyt nuoremmalle ja tälle tulis ikäeroa 2v7kk..

Asuntona meillä on omakotitalo, 3mh, keittiö,oh, th/kh,sauna+wc, sisäneliöitä joku 115 ja ahdasta on jo meilläki :D poikein makkarit ei oo kovin isot, olohuone ja keittiä on kyl hyvän kokoiset, mut ei me viel pidetä kiirettä uuden rakentamisessa. Mahdollinen vauva mahtuu meidän makkariin kuitenkin viel aika kauan :)

Neuvolaa en ole varannu, koska haluan ensin varmistua, että masussa oikeesti joku kasvaa :) eli varaan vuodenvaihteessa samalla kun pojun 2v neuvolankin,jos ultrassa kaikki hyvin :)

eli siis alkuraskauden ultraan olen menossa, koska olen raskaana ivf-hoidon tuloksena niin se tehdään aina noin viikolla 7..

joulukortteja ei mekään tänä vuonna lähetetty yhtään. säästetään siis vaikka luontoa ;)

hankintoja me ei olla tehty,,,eikä oikeestaan ihmeemmin tarviiskaan. Vaunut tarvitaan uudet jossain vaiheessa, varmaan siis tuplat. Pieniä kestoja mie olen haalinu jonkun verran jos on ollu edullisesti :) mut paaaaljon niitä viel tarvitaan lisää jos sinne asti päästään :) 2veellä ei nimittäin käytetty ihan pienestä asti joten ei ole jääny ihan pienii vaippoja...
 
Painosta mua ei paino huoleta yhtään. Esikoisesta tuli 8kg ja jäi synnärille ja imetyksen jälkeen lähtikin vielä enemmän että yhteensä lähti -15kg Kuopuksen aikaan tuli 15-17kg ja kaikki lähti tosia nopeasti ja imetyksen jälkeen oli semmoiset -20kg yhteensä lähteny. Ja olen muutenkin hoikka, joten tutkimuksissa kävin mikä syynä ja keväällä selvis, että stressi kun lasten isä pakkas kamansa ja läks pois :)

Ikäerot Esikoinen syntyi 29.04.2008 ja kuopus 11.09.2009 eli esikoiselle ja kolmoselle ikäeroa tulis se 3v4kk enimmillään :) ja kuopuksen ja kolmosen kohdalla eroa olisi 2 vuotta.

Asunnosta Meillä on 3h+k 78,5 neliöinen luhtitalo kaupungin vuokra-asuntoja. Tarkoitus olisi nyt sitten alkaa etsiä kesällä isompaa :) mutta jos ei saada isompaa nii hetki menis kyllä tässä tällä poppoolla :) Tytöt kun nukkuvat samassa huoneessa jo nyt niin kolmonen nukkuis kumminkin meidän kanssa samassa huoneessa niin kauan kun ei vielä nuku kokonaisia yöunia :)

Neuvolan varaan maanantaina ja samalla varaan myös yksityiselle ultran viikoille 7+3

Joulusta sen verran ettemme mekään lähettäneet kortteja. Ei huvittanut eikä noita kortteja ole pahemmin tännekkään päin tullut :D Jouluksi lähdemme poies täältä ja myös Uusi vuosi ollaan maalla mieheni äidin luona, mutta välissä käymme pk-seudulla kun miehellä on välipäivät töitä ja lapset ovat menossa isälleen Uudeksi vuodeksi.

Hankintoja katselemme myöhemmin. liian aikaista olisi vielä.
 
Täälläkin ilmottautuisi uusi elokuun odottaja :) Jo viime tiistaina itse asiassa sain ekan haalean viivan testiin, keskiviikkona ja ihan selvän ja eilen tosi vahvan mutta tänään vasta olisi pitänyt menkat alkaa ja kappas, eipäs alkaneetkaan :D

Sitten vähän taustoja, olen 27-vuotias, kotona temmeltää yksi reilu 1.5v poikanen ja jo syksyllä olin raskaana, mutta se raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon ja lääkkelliseen tyhjennykseen.. Toivottavasti nyt on parempi onni mukana.. :heart: Laskettu aika olisi jossain elokuun loppupuolella, laskurit sanovat 28.8 mutta kierto oli kyllä normaalia lyhyempi, mutta eipä tuo päivän päälle oo, eikä sillä vielä väliäkään.. Jos edes sinne elokuulle saan vauvan pitää mahassa niin olen ikionnellinen, esikoinen on nimittäin syntynyt keskosena 2kk ennen laskettua aikaa..

Mäkin tässä pikku hiljaa yritän tutustua ketjuun ja päästä mukaan keskusteluun :)
 
Lauantaita!

Tervetuloa uusille!:wave:

Onnea kaikille ultrassa käyneille. Ihania uutisia!:heart:

hemarille kiitokset päivityksistä. Toivottavasti sun olo helpottaisi pian!:hug:

Pahin väsymys alkaa pikkuhiljaa ehkä helpottamaan. Jospa sitä saisi vaikka itsestään jotain tänään irti. Siivoilla pitäisi ja paljon. Mitään suurta joulusiivousta en tee, koska ollaan jouluna mun porukoilla ja ensi kuun lopussa on muutto ja sit on helppo siivota kun on kämppä tyhjä. Kortit askartelin jo tossa aikaisemmin ja alkuviikosta pitin postiin.

Painoa mulle tuli ekassa raskaudessa noin 24 kiloa. Olin tosi laihassa kunnossa aluksi ja herkut maistui kun tupankanpoltto loppui. Olisin toivonut että olisin saanut tiputettua vielä 8 kg ennen raskautta mutta näillä mennään. Olen 173cm pitkä ja painoin silloin kun raskauduin 73kg. Yritän nyt saada pidettyä painoa kurissa. Mulla imettäminen ei tiputtanut lainkaan painoa vaikka meidän poika oli tosi kova syömään ja tissimaitoa vain söi. Raskausarpiakin mulle tuli vasta raskauden jälkeen kun poika oli noin 2 kuukautta. ne tuli tisseihin kun se tilasi niin paljon maitoa. Vatsaa rasvasin ihan normaalisti kosteusvoiteella niinkuin yleensäkin.

Ikäeroa meillä tulee lasten välille aikalailla tasan kaksi vuotta. Esikoinen on syntynyt 19.8.2009.

Asutaan tällä hetkellä 60 neliön kaksiossa mutta ensi kuun lopussa muutetaan kun ollaan tämä myyty. Etsitään kolmiota tai neliötä. Vuokralle mennään varmaan välissä.

Neuvolan olen varannut ja aika on ensi keskiviikkona.

Alkuraskaudenultraan en mene. Jos kaikki menee hyvin niin tammikuun alkupuolella on sitten np-ultra.

Hankintoja ei varmaan paljoa tehdä. Kantoliinaa oon kyllä miettinyt ja sitä seisomalautaa. Uusi hoitopöytä kun heitettiin vanha pois.

Työnimeä ei ole vieläkään.

Oireet vähän helpottaa, onkohan se hyvä vai huono juttu?!?

Hauskaa viikonloppua!

Päksäkkä 8+2:heart:
 
Tervetuloa uudet :wave:

Päksäkkä ollaankin saman mittaisia, tai no oon itse 172cm :) Mites, katosko sun maha pituuteen ekassa raskaudessa? Itselläni maha oli niin pieni loppuun saakka että sain kovasti ihmettelyjä...

Raskausarpia
ei tänne tullu yhtään, ehkäpä just pienen mahan takia.

Mä jaksoin tehdä tasan 5 joulukorttia :)

Me asutaan tällä hetkellä 54 neliön kolmiossa vuokralla mutta lähdetään tästä kohta ja ostetaa isompi asunto, luultavasti neliö. Niin ja kolmehan meitä tällä hetkellä on.

Neuvola on maanantaina, kivaa :) Mulla on aivan ihana neuvolatäti :)

Ah, ihanaa, sain syötyä spagettia ja ketsuppia! Maistuipa namilta :) Aika brutaalia ruokaa, mut nyt saa syödä just sitä mikä menee alas.

hemari ja nasu 7+6
(huomenna poksuu :) )
 
Kivasti tullut juttua tänne :) ja tervetuloa uusille!!!

Asunnosta omakotitalossa. Jossa 4h, k, s, kodinhoitohuone, 2wc:tä. Hyvin on kuitenkin tilaa n. 140 neliötä.
Neuvolan varaan vasta ultran jälkeen, jos masussa on elämää.
Joulukortteja laitettiin menemään 10 kpl, lähimmille ystäville ja sukulaisille.
Alkuraskauden ultraan menen tiistaina ja silloin on tasan rv 7+0 ja tosiaan ultrasta saa varmaan pulittaa sen 120 euroa. Edellisessä raskaudessa käytiin 4D ultrassa ja maksoi 198€ :p mutta oli se sen arvoinen =)
Hankintoja ei kyllä oikeastaan mitään tarvi. Meillä on ostettu neloselle uudet vaunut, ja nyt mies haluaa ostaa uudet vaaleat vaunut :rolleyes: jeeps, eihän ne maksakkaan kuin reilut 800€, joten eipä taida tulla ostettua :LOL: ja tupliakaan tuskin ostetaan.....

Tähtönen ja Tiuku 6+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pirtsakkaa pakkaspäivää kaikille! :wave: Ja tervetuloa uudet!

Painosta eli ekassa raskaudessa tuli noin 10 kg ja jälkitarkastukseen mennessä oli 15 kg lähtenyt. Toisessa raskaudessa tuli kiloja noin 9, jotka myös lähtivät melko nopsaan. Tosin tuosta viimeisestä onnistuneesta raskaudesta on nyt 7 vuotta ja kiloja kertynyt nyt pikkuhiljaa lisää eli tässä on nyt lähtöpaino jo 10 kg enemmän kuin edellisessä raskaudessa. Eli ihan liikaa, kun en muutenkaan sieltä laihimmasta päästä ole ollut... :ashamed:

Asunnosta eli asutaan maalla omakotitalossa ja meillä on 3 mh + oh + "kirjasto"/lukuhuone/työhuone + k + khh + sauna ja "kylpyosasto" poreammeineen, neliöitä on noin 140. Ja kesällä lisätilaa antaa rantasauna/-mökki ja aitta. Lapsilla on omat huoneet, mutta täytyy jatkossa katsoa, onko tuosta yhdestä lukuhuoneesta tehtävä tälle tulokkaalle oma huone vai menisikö toisen lapsen kanssa samassa. Aika näyttää.

Ikäeroa tulee esikoiseen 10 ja kuopukseen 7 vuotta, joten vähän mietityttää sattuuko leikit enää yhtään yhteen. No, jospa noista isommista olisi ainakin hoitoapua sitten. :)

Neuvolan varaan vasta tiistaisen ultran jälkeen, jos siis sieltä se pikkupapunen löytyy. Kesälläkin antoivat neuvolasta ensimmäisen ajan vasta viikolle 10, mutta samalla viikolla olikin sitten lääkkeellinen tyhjennys. :|

Joulukortteja lähti postiin reilut 30 ja lapset jakoivat koulussa sitten kavereilleen ja opettajille 15. Jotenkin tuo joulukorttirumba kuuluu meidän jouluun, vaikkei se ihan aina sitä mieluisinta hommaa olekaan ja jää aina viime tippaan! Mutta näyttää noita kortteja meillekin saapuvan ainakin saman verran kuin lähetetään. :)

Blanco + Öttiäinen 7+1
 
Tänä aamuna alkoi epämääräinen vuoto. Ei varsinaisesti verta, mutta semmoista rusehtavaa limaa. Pyyhkiessä jää paperiin. Mahaa jomottaa, ei varsinaisesti kipeä. :'( Mutta jomotus yltyy koko ajan.

Jos on kokemuksia keskenmenosta, minkälaisella vuodolla on alkanut?

Pelottaa, itkettää, jännittää, ahdistaa. :(

johnu
 
johnu, mulla km takana, mut se ei itteksee vuotanu yhtään, mutta mulla esikoisen raskaudessa tuli ruskeeta limatuhrua harva se päivä varmaan viikolta 6 viikolle 10 ja kaikki oli silti ihan hyvin :) toivotaan, että vaaratonta vuotoa on..
 
Kirjoitin piiitkän pätkän ja sitten koko teksti hävis! tietenkin näin.. :(

Mulla masu hukku pituuteen (175cm) aikas hyvin, oli loppumetreille aikas pieni masu. Saas nähdä millanen pallo tästä kasvaa kun nyt jo tuntuu suurenevan :O

Raskausarpia ei tullut, paitsi muutama olematon rintoihin jo odotusaikana.

Asunnosta: Omakotitalossa asustellaan, noin 180m2, Makuuhuoneita 3-4 jos kirjasto/työhuoneen ottaa käyttöön. Pieneltä ja ahtaalta tämä tuntuu välillä tälläkin väkimäärällä, vaikka lapsia vasta yksi. No, kai nuo karvasemmatkin lapsoset vie oman osuutensa tästä tilasta :D

Ikäeroa tulee päälle 1v9kk varmaa lähemmäs 1v10kk..:heart:

Hankinnoista sen verran että Manducan aion hankkia, samoin sisarusrattaat. Mutta en vielä pitkään aikaan. Kantoliina mulla on jo entuudestaan, mutta se on niin hankala ja hidas sitoa, että tahdon Manducan :D se helpottaa luultavasti aika paljon arkea! Mitään isompaa ei tarvi hankkia kun on jo valmiiksi.

Joulukortteja kirjotin n.40, suurin osa annetaan käteen kun nähdään, muutama lähetetään kaukaisemmille sukulaisille ja ystäville!



-Fanny- ja vaavi 7+6 :heart: (Ohhoh, huomenna jo 8+0 eli viikko 9 alkaa, hui !)
 
Mulle tuli ekassa raskaudessa painoa 17kg :D Ja nyt ois vielä 5 siitä tähteenä seuraavalle :D. Meijän muksuille tulee ikäeroa 1vuosi ja 7 kuukautta. Ens tiistaina olis se alkuraskauden ultra..jänskättää kovasti mitä siellä oikein on vai onko mitään :)

pörrykkä ja myy2 6+5
 
Tirlittan1968
Johnu mulla huhtikuussa keskenmeno ja alkoi vuodon itsestään rv:lla 10. Aluksi vuokausi pientä tihutusta ja sitten kramppien kera kaikki tuli itsestään ulos. Toivotaan että kaikki hyvin.
Ikäero 18v lapsilla
Asunto 60m2 iso kaksio. Etsitään ehkä 3h+k pitää nyt katsoa. Vanhin lapsi asuu jo muualla.
Raskausarpia ei tullut ensimmäisen raskauden aikana
 
johnulle tsemppejä ja haleja! Tuhrut on aina pelottavia. :( Mulla on kaksi km alkanut ruskealla vanhalla verellä, yksi km alkoi ihan punaisella lorahtelulla. Kahdessa onnistuneessa raskaudessa mulla on ollut ihan veristä vuotoa päivän pari alkuraskaudessa. Eli vuodot ja tuhrut voi olla kyl ihan vaarattomiakin. Kohdunsuu/kohdunkaula on niin verevä raskauden aikana, että helposti voi tiputella. Yritä olla murehtimatta liikaa, vaikka tiedän ite, että se on helpommin sanottu kuin tehty.

joulukorteista me otettiin koko perheestä ulkona kuva ja teetettiin siitä joulukortti. Reilut 40 lähetettiin, sen verran odotan saavani takaisinkin.

asunnosta omakotitalo 70-luvulta. Makkareita 4, neliöitä 140. Jokaiselle lapselle siis aikanaan oma huone, toistaiseksi nukutaan kaikki samassa huoneessa. Eskarilainen ei halua vieläkään muuttaa meidän makkarista pois...saa nähdä miten mahdutaan ku vauva tulee... :D Oon naureskellutkin, että hyvin oltas yksiössä pärjätty tähän asti...

hankintoja jos ei sukupuoli vaihdu (2 ekaa poikia) niin eipä tarvii paljo mitään uutta hankkia, kaikki on tallessa entuudestaan. Seisomalautaki löytyy, niin saa juniori seisoskella sillä, kun ollaan vaunuilla liikenteessä.

Työnimen keksi mies, la kun on Laurin päivänä :)

Koralli & Tähkä 6+3
 
johnu - toivotaan että on vain jotain harmitonta tuhruttelua, eikä vuoto tuosta yltyisi. :hug: Itsellä ekassa keskenmenossa vuoto alkoi rusehtavalla tuhrulla, mutta vuorokauden sisällä yltyi kunnon vuodoksi ja alavatsaa kramppasi oikein kunnolla. Tuulimunaraskaudessa ei ollut ennen lääkkeellistä tyhjennystä kuin ihan, ihan alussa limaista rusehtavaa vuotoa. Kovasti voimia ja jaksamista sinulle, tiedän todellakin miltä sinusta nyt tuntuu! Uskotaan ja luotetaan, että siellä pienellä olisi hyvät tarrasukat jalassa. :heart:
 
Mulla on iso ongelma pitää salassa! Tekisi niin mieli huutaa koko maailmalle... Onko muilla tätä ongelmaa????

Äskettäin mulla karkas lapasesta yks juttu ja kimpaannuin niin paljon mitättömästä asiasta, että mä lampsin ulkoa sisälle, kun itku perhana tuli....
 
Voi Johnu, toivottavasti kaikki on kunnossa. Ilmoittelehan kun tiedät.

Asumisesta, meillä on vanha omakotitalo, 3 makkaria, keittiö olkkari, ja sauna kellarissa. Kunnollista khh:ta ei ole, ja se raastaa hermoa välillä enemmän, välillä vähemmän. Kämppä tarvis remonttia, mutta koitetaan tehdä pikkuhiljaa.

Kiloja tuli ekasta 9, tokasta 23. Molemmista lähti 5 kg enemmän kuin tuli. Joten en ole siitäkään huolissani.

Kovasti väsyttää, mutta sain tänään siivottua, ja pakattua lahjat! Muuten on olo ollut tänään parempi, onneks!
Jaksuja kaikille!
 

Yhteistyössä