Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Onnee Neammalle=) Ärsyttää nämä kovat pakkaset kun ei pääse vaunuilemaan 9kk pojan kanssa ja ruokakin maistuu niin hyvin että, saa kohta mamma kuteet laittaa päälle ;)

Vähän ommaa nappaa...Jännittää tämä raskaus että sujuuko kaikki hyvin, aiemmassa raskaudessa rv 15 oli raju verenvuoto(suuri hematooma,johtuen istukan reunan irtoamiseta) jolloin olin päiviä sairaalassa, luulin silloin että kesken menee, mutta pikku ukkeli oli urhea ja kesti kunnes syntyi 34+5, johtuen lapsiveden tihkuamisesta. Poika syntyi ennenaikaisena 44cm ja painoa 2.5 kg,mutta onneksi terveenä ja hyvinvoivana.2-viikkoa oltiin lasten osastolla ja sitten saimme pienokaisemme kotiin=) Koko raskaus oli yhtä sairaslomaa kun 28-viikolla paikat kohdunkaula alkoi lyhentymään... Toivotaan että nyt sujuisi ilman verenvuotoja ja ylimääräistä jännitystä

Mammaloma päättys enskuunlopussa, ja olen nyt hakenut useampaan paikkaan töihin, Heh heh ei vaan kerkiä kauaa töitä tehä kun päässee uudelle lomalle.

Minttumaaria no niin meillä on sitten kymppivauveli ja ehkäpä yksitoista vauveli:)

Toivon pukilta tarrasukkia ja vauva liimaa

toiveilija-87 4+2
 
Viimeksi muokattu:
heippa, plussasin eilen ja laskettuaika olisi 16.8 sama päivä kun miehen synttärit:D olen täällä aika varovaisin mielen kevään keskenmenon jälkeen ja olin silloinkin täällä odotuspuolella syyskuissa.

eli näin alkuun olen enimmäkseen taustalla ja ilmottelen miten menee:)

miimii10 ja rv5
 
E
miimiillä selkeästi ajoitettu tuo homma hyvin. ;) Ei tarvi sitten huolehtia miehen synttärilahjasta niin kovasti!

Aloinpa eilen illalla miettiä, että ei ihme, kun meillä tärppäsi juuri tässä kuussa: mulla on lähete lannerangan röntgenkuvaukseen, joka oli tarkoitus tehdä heti, kun menkat alkaa, sitten ostin juuri 80 eurolla yhtä lääkettä, jota ei saa käyttää raskaus- eikä imetysaikana, varasin ajan kestopigmentointiin (sen nyt saa onneksi peruttua!) ja ostin pari viikkoa sitten vielä kuukupinkin... Eli on kyllä investoitu kaikkeen sellaiseen, mitä ei raskautumisen jälkeen enää tarvita. :D En ollut edes tajunnut, että on tullut tehtyä tällaisia hankintoja näin paljon, kun me ei ihan yrittämällä yritetty, siis ehkäisy on vaan ollut pois käytöstä heinäkuusta asti ja on ajateltu, että tulee kun tulee.

Hyvin sujuu, ei vieläkään mitään oireita täälä. Tsemppiä kaikille, joilla on kurjat pahoinvointioireet!
 
Tervetuloa kaikille uusille ja paljon onnea plussanneille!

Tänään 5+0. Tissit edelleen arat ja ehkä vähän jopa kasvaneet, ja maha välillä turvoksissa, kahvia en ole juonut vissii viikkoon, ja makeaa ei tee oikein mieli. Ja tietysti koko ajan on nälkä ja pissattaa vähän väliä :D Kuvotusta on ollut vähäsen. Viime yönä heräsin pari kertaa siihen että koski kovasti alavatsaa kohdun kohdalta, samanlaista kipua kun menkkojen aikana, toivottavasti on vaan kasvukipua.. kesti muutaman minuutin ja meni ohi. Nyt aamulla ei ole ollut mitään.

Varattiin tänään Tukholman risteily helmikuulle, luxus hytti :) Oli lahjakortti ja bonuspisteitä kertynyt niin käytettiin ne. Nyt on paljon odotettavia juttuja, neuvola, ultra ja lemmenloma :D
 
Tosi huonosti nukutun yön jälkeen olo on aiempaa äklömpi ja mikä lie pöpö meinaa iskeä, kun on vatsakin sekaisin ja saa rampata vessassa jatkuvaan. Yöllä heräsin noin klo 2 ja sitten ei uni meinannut tulla uudestaan vaan vielä klo 5 vain pyörin sängyssä. No sitten nukahdin ja kun kello soi ennen seitsemää oli lievästi käynnistysvaikeuksia..! Onko muilla uniongelmia ollut tässä alussa? Mulla on nyt kolme yötä jo mennyt vähän vähemmillä unilla. |O

Tänä iltana olisi lasten koululla joulujuhla+kauneimmat joululaulut ja siellä pitäisi yrittää jaksaa pysytellä hereillä. Onneksi omat lapsetkin esiintyvät, joten on jotain jännättävää. ;) Joululahjahankintojakin pitäisi vielä tehdä runsaalla kädellä, mutta tuntuu vain nämä raskausasiat pyörivän mielessä ja joulujärjestelyt jäävän taka-alalle. Onneksi sentään joulukortit sain kirjoitettua eilen illalla. :)

Tuolla aiemmin tuskailin työkiireiden ja stressin kanssa, mutta ihan mukavasti on nyt työpaikalla mennyt eli olen pystynyt tauot pitämään ja tekemään hommia vähän rauhallisempaan tahtiin, vaikkakin ylityötunteja on kertynyt. Mutta näin joulun alla on töissäkin mukava tunnelma: poltellaan kynttilöitä ja päiväkahvien sijasta ollaan nautittu glögistä ja pipareista. =)

Blanco + Öttiäinen 6+4 (mennään nyt näillä menkkojen mukaan lasketuilla viikoilla ainakin sinne seuraavaan ultraan asti)
 
Moi taas pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille! :flower: On taas tuo väsymys ja pahoinvointi pitänyt meikäläisen kiiruisena :x ton esikoisen lisäksi ;)

Ihanaa Neamma, ONNEA =)

Meillä esikoinen syntyi viikoilla 40+5 kolmen päivän käynnistelyjen jälkeen, se oli rankkaa aikaa.. ja noin 10h kesti :heart:

Eilen käytiin neuvolassa, kaikki oli hyvin pissa puhdas ja paineet kohdillaan :D Sydänääniä meidän neuvolatäti ei kuuntele kuulemma ennen kun viikkoja on kymmenen, ettei ketään turhaan huolestu jos äänet ei kuulukkaan. Viikkoja olisi nyt neuvolan mukaan menossa 7+2 ja la olisi 31.7 Mutta turhaan kai niitä tonne listaan vielä muuttelee, kun ultrassa ne ajat sitten varmistuu? =)

Huomenna mennään ultraan yksityiselle! Hiukanko jännittää! Kaikkia ajatuksia tuolla pienessä päässä sitä liikkuukin.. Huh!


-Fanny- ja vaavi 7+2 :heart:
 
jee!täällä bongattu uusi oire...käytii uimassa kuopuksen kans ja saunassa ei pystyny olee ko alko särkee päätä...sama oire oli edellisessä raskaudessa alku aikoina..:) kyl ihminen on pöljä ko on onnellinen päänsärystä :D

blanco mul oli viime viikko ihan kamala...heräsin 3-4 väliin enkä saanu enää nukuttua ollenkaan..päviät meni sit puolivaloilla ja päiväuniikaa osannu nukkua ko 10-20 minuuttii...Nyt on onneks jo parina yönä nukuttanu...vähä liikaaki,,,ja kuopus ei tietty oo halunnu nukkuu 7 pitempää,,kun taas viime viikolla nukku ysiin asti ko mamma ei saanu nukuttuu :D näinhä se menee...
 
Moikka! Täällä olisi uusi odottaja :)

Plussailin eilen ja la olisi 15.8 :) Tuli aika yllätyksenä tämä raskautuminen koska lopetin pillereiden syömisen marraskuussa ja ajattelin että menisi useampi kuukausi yrittäessä.. Mutta parempi näin :)

Esikoinen on 4-vuotias poika ja on kovasti innoissaan tulevasta pikkusiskosta tai -veljestä. Ajattelin että en kerro vielä raskaudesta kellekkään kun niin varhaisessa vaiheessa vielä, mutta poikapa jo päiväkodissa tänään huusi että "äidin mahassa on vauva!!" :D

Toivottavasti kaikilla meillä menee hyvin :)

miu-89 5+1
 
Tirlittan1968
Oireista senverran että olen taas alkanut näkemään unia. Tuntuu että näen unia koko yön ja aamulla kun herään ja menen koiran ulkoilutuksen jälkeen vielä nukkumaan- unet vaan jatkuu.
Muuten voinut hyvin eikä ole ollut pahaa oloa eikä tissitkään vielä arista.
Rv4
 
Johnu kyseli muuten noista varotuksien noudattamisista: Mä ainakin olen niin tarkka noudattamaan kaikkea että en antais itselleni koskaan anteeks jos noista aurajuustoista ja maksalaatikoista jotain tulisi. :kieh: Olen ehkä vähä liianki hysteerinen tollasten kanssa :ashamed: Saako muuten auraa syödä ruoan joukossa eli siis jos se on kuumennettu ja kypsennetty? :confused:
 
Neamma onnea! Ihanaa kuulla hyviä uutisia!:heart:

Tervetuloa uudet!:wave:

Minttumaaria ootko miettinyt että jos vaikka vuokraisit hepan jollekulle siksi aikaa kun et itse pysty liikuttamaan? Ei ainakaan tarvitsisi huolehtia sun niin paljon.

Nyt alkaa mulla ne viikot tässä raskaudessa joita mä inhoon. Silloin keskenmennessä raskaudessa sikiö oli kuollut 7+5 ja vähäinen vuoto alkoi 8+3. Ultrassa 9+0 todettiin kuolleeksi. Taas saa kytätä itseensä että väheneekö oireet ja hermoilla. Mä kyllä kaaduin silloin kun sain keskenmenon juuri 7+4 tai 7+5 joten onhan se voinut olla syy sikiön menehtymiseen. Silloi oli tosi liukasta enkä huomannut ollenkaan että keskustassa oli portaat umpi jäässä ja hiekoittamatta. On tää ärsyttävää kun ei tästä raskaudesta osaa nauttia. Ensin odottaa että voi kun tuntisi liikkeet ja sit kun ne tuntee niin kyttää niitä että onko kaikki varmasti kunnossa.:|

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa!

Päksäkkä 7+4:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Niistä suosituksista. Mä kanssa noudatan aika tarkasti. En syö maksalaatikkoa mutta mun mielestä auraa saa syödä kuumennettuna. Eikös listeria kuole kuumentaessa? Harmittaa kun taas ei saa juolupöydässä syödä mätiä ja kylmäsavua. Viimeksi kyllä söin isäni graavaamaa kalaa kun se ei ole vakuumipakattu ja on tuoretta niin terkka sanoi että saa vähän syödä mutta suolan takia ei suositella.
 
miimii10 mulla oli kanssa esikoisen kanssa laskettuaika 11.8 joka on mun syntymäpäivä mutta päätti syntyä vasta 19.8 mikä oli ihan kiva että saatiin pitää omat synttärit. Mutta mun täti oli hyvä kun se kuuli lasketunpäivän niin tokaisi että tehän ootte matemaattisesti lahjakkaita kun samasta päivästä oli kyse. Se on vissiin biologiassa lahjakas..:)
 
Fanny: Saa syödä. Terveisiä vaan Kotipizzasta, jossa just kävin vetäseen aurajuustoherkkua.. :)

Tervetuloa uudet ja onnea plussista!!

Tänne ei vieläkään kuulu ihmeitä eli ei oireita. No ehkä vähän useammin sai eilen alkaa vessassa juosta ja suolakurkut maistuu. Perjantaina olis eka ultra.

Mites muut hoidoilla raskautuneet, osaatteko sanoa kauanko noita Lugeja pitääkään käyttää plussatestin jälkeen? Aika on kullannut muistot, että miten se menikään esikoisen aikaan. Alkaa tulla jo mitta täyteen tuota mönjää. Ja kun ei koko ajan viittis pikkuhousunsuojaakaan käyttää, kun huonolla säkää tuloksena on hiivatulehdus, mut ei tuota mönjää pidä mitkään housut sisällään...

Tissioireita vähän odottelen. Mulla on pitkät hiukset ja eilen harjasin niitä suihkun jälkeen ihan normaalisti ilman paitaa niin, että harjaan rintaa vasten ja vaikka se harja osuu tisseihin, niin yhtään ei edes se kirpaise. Esikoisen aikana muistan sen tehneen joskus kipeää. Samoin suihku sattui joskus, mutta oiskohan se ollut vasta imetysaikana..

Pääsispä tänään jo ulos!! Meillä pitää tyttöä kiskoa Stigalla pitkin käytävää... :D

Raitis rv 6+1 eli seitsemännellä viikolla mennään jo!
 
Viimeksi muokattu:
Raitis mulle sano lekuri eilen et voi lopettaa ne luget plussaan. Tosin sit se sano et voithan sie viak viikon käyttää viel puolella annoksella,JOS TAHDOT :D no mie ajattelin nyt ainaki ton paketin käyttää loppuun mikä mul on...1 aamul, 2 illal...ko aiemmin oli 3X2.

juustoista sen verran et mie olen ihan mahdoton juuston herkuttelija ;) mietin just et eikös lähes kaikki suomalaiset juustot ole pästoroituja?eikös niin voi kaikkii sillo käyttää huoletta?
 
Viimeksi muokattu:
heippa! :wave:

varovaisesti huhuilen itteni mukaan.. eilen tehty plussatesti, tosi selkeä ja tumma viiva, tein sit vielä clearbluen sen digitaalisen joka näyttää viikotkin, näytti viikoiksi 5+ nyt mietinkin et eikai ole jo paljon pitemmällä.. =)

tänään soitin terkkarille, torstaina meen jo käymään et saatas mahd. pian varmuus millä viikoilla mennään, mullakun ei ole ollut yhtiäkään 'oikeita' menkkoja synnytyksen jälkeen.... :whistle: esikoistyttö 7,5kk nyt :)

edellinen syntyi päivää ennen laskettua ja synnytys oli ihan ok tapahtuma :D hyvillä mielin muistelen enkä tulevaa pahemmin jännitä :)

mies on uudesta vauvasta jopa enemmän innoissaan kun minä ;D mietti jo nimiä ja pitääkö auto laittaa vaihtoon... ;) eikai vielä toisen lapsen kohdalla :LOL:

oireita ei ole vielä sen kummemmin, mutta jotenkin plussan arvasin omasta olotilasta, vähän viluttaa, on nälkä, alavattalla semmonen turvonnut olo ja välillä nippailee, pissattaa usein.... samoja mitä monella muullakin :)

mä en ole kovin tarkka kaikista mitä ei saa syödä yms.. tietenkin yritän niitä suurinpiirtein noudattaa mutta en usko että vahinkoa tapahtuu pikku jutuista... kuitenkin kaivoin kaapista edellisestä raskaudesta jääneet vitamiinit, pitää niitä alkaa taas syömään, et saa foolihappoa ja muita juttuja :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa taas uusille ! :flower:

Raitapaitanen: Mulla oli kans esikoisen, ja kesällä ( joka siis meni kesken ) rinnat t-o-d-e-l-l-a kipeät, pelkkä ajatteleminenki teki varmaan niihin jo kipeää, nyt ei ole vielä yhtään..

Mietin että pitäiskö meidän tehä jotain listaa mitä ei saa syödä? Tiedän että neuvolasta saa listan, mutta itsekkin varmaan vasta kuukauden päästä menossa sinne..

Ainiiin.. mun oli ihan pakko tehdä vielä yksi testi varmistukseksi, ja tumma viiva tuli ruutuun, ennen kun kontrolli viiva edes oli ehtinyt tulla ( tein päiväpisusta, tunnin pidättelyn jälkeen ), että eiköhän sitä raskaana olla - oireitta ainakin vielä ! :heart: :D



Pakko vielä laittaa kuvakin !

Majj & 5+1
 
HAJUT!!! :x Oikeen pisti yökkäämään tänään. Lisäksi oon huomannu ihan hirvittävän pesänrakennusvietin. Ihan hilllittömän tohinan ja säpinän. Uusia verhoja, järjestyksen vaihtamista. Kaappien siivousta, uusi mattoja. Ihan hillitöntä!!! :p Raskausoireko?

raskaushepatoosista: alkoi varmaan arvot nousta 30 vko:n tienoilla, pikkuhiljaa ylemmäs. Sappihapotkin oli hurjasti yli normaalin. Olisko ollu 72, jostain jääny semmonen mieleen. Ja se kutina!!! Öisin heräsin siihen, kun raavin mahaa verille.

Vitsit näitä teidän juttuja on mukava lueskella!! Oikeen kunnon vertaistukea! Moni kirjottaa just siitä, mitä itse on ajatellut.

Kohta saunaan! :heart:

johnu ja "nelkku"
 
Kovasti tulee uusia joukkoon! Tervetuloa minunkin puolesta :)

majj erittäin hyvin raskaana olet!
Minunkin piti tehdä varmistustesti kolmisen päivää sitten, kun viikkoja oli 5+4 :p ja hyvin oli testiviiva tummana. Pakko jo siis uskoa.
Raitis Käytän lugeja rv 9+ asti. Lääkäri sanoi, että katsotaan tilanne varhaisultrassa mutta haluan kyllä jatkaa samallalailla kuin edellisessäkin raskaudessa. Mahtavaa, sullahan on pian jo ultra :) mulla vasta ensviikon tiistaina..

Juustoista en ole syönyt aiemmissakaan raskauksissa erikoisjuustoja, joten pysyttelenpäs aurajuustostakin erossa. Vaikka tiedän, että kuumennettuna ei ole estettä sitä nautiskella :p

Ja työnimikin keksittiin =)
Tähtönen ja Tiuku 6+0 :heart: POKS, POKS
 
Raitis: Ei ole täälläkään tissit yhtään kipeät, vaikka edellisessä raskaudessa välillä kävelykin oli kamalaa, kun oli niin kipeät. Kaiketi ihan normaalia ettei seuraavasta tulekkaan, jos raskauksien välissä on vähänaikaa.

Unista... Viime yönä näin tosi pitkän unen ja siinä sattu ja tapahtu vaikka ja mitä. Heräsin myös keskellä yötä järkyttävään pahaanoloon, onneks kyljen vaihto autto, eikä tarvinnu nousta oksentamaan.
Tänään on ollu koko päivän ihan sairaan pahaolo. Istun tässä sohvalla paikoillani, enkä liiku mihinkään, niin ehkä selviin oksentamatta. Tosin tytsy meni just ohi ja haisu on näköjään vaipassa, että noustava se on.

Saara09 + Nuuttiasukki 6+4
 
Heipat ja tervetuloa kaikki uudet :wave:

Kävin tänään sitten tuhlaamassa joululahjarahat varhaisultraan :ashamed:. Oli vaan ihan pakko saada mielenrauha.. riisinjyvänenhän siellä näkyi, ihan oikeassa paikassa ja sydän lyöden :heart:. Koko vastasi 6+4, laskurin mukaan menossa 7+0. Olo on arvatenkin hyvin huojentunut ja sitä tässä on tirauteltu pitkin iltaa. Vaikka eihän se panikointi vielä tähän lopu ja uudet huolet nostaa jo päätään.. mitä sitä sitten saakaan oikeesti syödä ja mitä ei..: /. Varsinkin nyt jouluna, kun ihan ehdoton jouluherkku on savustettu siika. Muutenkin tulee normaalisti vedettyä herkkuja aika lailla :popcorn:. Toivon kuitenkin pystyväni pitämään terveen maalaisjärjen tässäkin asiassa.

Sen kummempia oireita ei edelleenkään. Selkää on alkanut särkemään mutta taitaa vanha vaiva muistutella olemassaolostaan. Vähän mahaa nipistää ja varsinkin yöllä herätessä ja asentoa vaihtaessa tuntuu kunnolla. Näin muuten toissa yönä unta että synnytin hämähäkkejä :D.

Ei olla vielä päätetty koska julkistetaan tämä salaisuus, varmaan vasta sitten sen ensimmäisen varsinaisen ultran jälkeen. Toisaalta töissä pitäisi varmaan ilmoittaa kohta puoliin, kun ensi kesän lomasuunnitelmat ym. alkaa pyöriä, mutta jotenkin haluan vielä pitää tämän salassa jos kaikki ei kuitenkaan mene niinkuin pitäisi..Toisaalta noita neuvolakäyntejä ym. pitää sitten erikseen sovitella ja kai se todellinen syy on ainakin lähimmälle esimiehelle kerrottava. :$. Isoja asioita

Nyt vaan sitten ainakin hetkeksi huojentuneena odottamaan seuraavaa etappia, eli neuvola olisi 28.12. Ja nyt saunan lämmitykseen.

Tsemppiä kaikille oireista kärsiville ja toivottavasti meillä kaikilla oireettomillakin menee hyvin. :)

Siiruska ja salamatkustaja 7+0 (6+4)
 
mulla on selkä ihan hiton kipeä :/ viime raskauden loppupuolella oli kans, ja muistelen et tais olla jo alkuraskaudesakin... nyt viel pitää tuota meidän 10 kilosta mötikkää kanniskella niin aaaaaiih ku iltasin selkä tulessa :/

raskausoireena voin muuten sanoa himon salmiakkiin :D oli viimeraskaudessakin, ja nyt oli pakko ostaa kaupasta turkinpippureja ja semmonen pantterilaatikko :p

kertomisesta: ajattelin sinnitellä ainakin sinne niskapoimu ultraan, jos siellä on kaikki hyvin niin sitten aletaan pikkuhiljaan kertoon läheisille, ainakin viimeistään sitten kun maha alkaa näkyä :p en usko et sitä voi kovin pitkään piilotella, viimeksikkin puolivälissä mulla oli jo kunnon vauva maha, ja nytkin jo iltaisin pönöttää ihan kivasti! :D :LOL:

vähän jännittää tuo kertominen kun ensimmäinen lapsukainen tosiaan vasta 7,5kk, ei taida isovanhemmat ihan vielä odottaa meille toista vauvaa :)
 
Päksäkkä luin kun kirjotit tosta kaatumisesta ja km:stä. Menin itse tänään liukastumaan ja kaatumaan tietty, ja aattelin että eikai mtn kun ei vuotoa alkanu tulemaan. Selkä tais tärähtää kun persuksilleni kaaduin. Mutta nyt ton tekstis jälkeen nousi huoli : / Pitäsköhän mun neuvolaan soittaa vai vaan oottaa? neuvola mulla vasta 28.12 ja ultra vasta tammikuussa joskus..

Marjutti onnea plussasta vielä täälläkin! :flower: Täällä kans jolla oli alaselän kipuilua loppuraskaudessa ja samoja oireita oli plussatestin jälkeen. Ja just ton esikon nostelemisessa saa välillä purasta poskea.. Ja nyt vielä kun menin kaatumaan ja täräyttämään selkäni..

Ruoka mä aion vältellä maksaruokia ja sit noita tyhjiöpakattuja yms raaka kaloja. Viime raskaudessa mulla oli tosi alhanen verenpaine, joten lakua ja salmiakkia sai syödä rajoituksetta :D Ja maalaisjärjellä meen noitten juustojen kanssa ja muittenkin ruokien. Neuvolasta lähettivät mulle listaa mitä pitäisi välttää ja miksi. Vaikka nuo ovatkin tuoreessa muistissa esikon odotukselta.

Neuvolapapereita tuli tänään postissa, esitietojen täyttelyä, ettei neuvolassa tuhraannu aikaa sitten niitten täyttelyyn. Piti taas miettiä noita lähisuvun sairauksia, mut sit päätin että näkeväthän ne koneelta mitä viimeks kirjasin ylös. Ja muutenkin vähän turhautti kun samat kysymykset about kuin vuosi sitten :D Mutta täytettävähän ne on.. :D

Uusille tervetuloa mukaan minunkin puolesta ! :flower:

Mut nyt telkku ja sohva :wave:

Miikulainen, Tirppa 7kk ja Tirlittantoukka rv 4+6? (Laskurin mukaan, kierto n.35vrk. Ultrassa tarkentuu, eletään nyt siihen saakka tällä tiedolla)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä