Elokuiset Elohiiret 2011 **joulukuu**

Johnu mul on kans epäsäännöllinen kierto.. LA voi muuttua, mut laitoin nyt ton arvion, 15.8. Mäkään en oo vielä soittanut neuvolaan. Oon niin varma, että tää menee kesken. Menetän varmaan mielenterveyteni tän alkuraskauden aikana :headwall: Pitäs osata vaan relata, mut me raskaana olevat naiset ollaan ihan hulluja :D

Syke alkaa näkyä kun alkio on 25 vrk:tta vanha eli riippuu ovulaatiosta. Jos ovulaatio on ollu 2 viikkoa menkoista niin sykkeen pitäs näkyä ultrassa viikolla 5+4.
 
Oireittomille tiedoksi, täällä kans yksi jolla ei oiren oiretta, edes turvotusta ei ole enää joka päivä ! :wave: Sanoinki miehelle että pitäiskö varmuuden vuoksi testata vielä, mutta oli sitä mieltä että ei ! :D Jos oikein miettii niin iltasin saatan olla väsyneempi, eilenki olis tehnyt mieli mennä kl. 21 jo nukkumaan ja nytkin jo väsyttää..

johnulla: ollut kyllä pitkään kestänyt käynnistely yritys ! Kuinka edes noin kauaa voi odotella ? Koska itse tiedän vaan muutaman jolla käynnistelty kaks-kolme päivää ja sit vietä sectioon..

Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, ehkä ens tai sit seuraavalla viikolla voisin varailla. Meillä otetaan vasta rv 8 --> neuvola-aikoja, sitä ennen aikaa ei edes anneta ja siksi en koe asian olevan vielä kortilla..

Mitenkä muuten teidän miehet ovat ottaneet raskauden vastaan ? Meillä mies on kyllä innoissaan, mutta ei taida olla ihan vielä sisäistänyt koko asiaa. Hällä loppuu kolmen kk päästä työt ja uskon sen vähän painavan mieltä. Itse kyllä uskon asioiden järjestyvän ja tiedän että kyllä sitä ihan hyvin tulee varmasti pärjättyä, mutta hän taitaa sitä eniten stressata.

Majj & 4+6 ( jes huomenna poksuu viikot :heart: )
 
Tervetuloa Koralli73.:) Toivttavasti kaikki menisi nyt hyvin ja varmasti meneekin.

Siis miten voikaan ihminen olla näin väsynyt ja saamaton. Tää väsymys on jotain ihan järkyttävää. Mä voisin vaan nukkua ja nukkua. Yleensä mä tykkään siivoilla ja touhuta muutenkin mutta nyt ei vaan jaksa. Koko ajan tulee mietittyä että mitä pitäisi tehdä.

Muuten oireita ei ole hirveesti. Välillä vähän heikkoa oloa ja jonkun verran repäisykipuja kun nopeesti nousee. Makeeta ei tee niin paljon mieli kun viime raskaudessa mutta roskaruokaa voisin syödä ja esim. kiinalainen olisi niin hyvää. Kotiruokakin maistuu tosi hyvin.

Esikoinen syntyi viikolla 41+1, siksi mä vähän luulen että varmasti tämäkin menee sinne asti, jos kaikki menee hyvin.

Äitiyspakkauksen voisin kyllä taas ottaa. Mä olisi kauheesti tykännyt siitä tän vuotisesta. Käytiin kaverin kanssa se lapsimessuilla katsastamassa. Toivottavasti seuraavakin olisi kiva. Mä ajattelin säästää siitä jotain lapsille. Ainakin ne toppapuvut ja varmaan harjat, kirjat, helstimet ja jotain vaatetta.

Miehen kanssa ei vielä olla kauheesti mietitty kumpikaan koko raskautta. Mullakin tuntuu olevan niin paljon kaikkea muuta stressiä esim. asunnonmetsästys ettei oikeen itsekään muista että on raskaana. Viikot menee tosi nopeesti vaikka toisaalta tää alkuraskaus voisi mennä vielä nopeemmin. Ehkä sekin sitten ultran jälkeen innostuu jos kaikki on hyvin.

Päksäkkä 7+2:heart:
 
majj mun piti tulla vielä sanomaan että jos mun mieheltä loppuisi työt niin sekin olisi varmaan aika hermona. Se on ihan kauhee stressaamaan ja aina saa muistuttaa että kyllä asiat järjestyy. Mä aina kans uskon niin tapahtuvan ja jos ei järjesty niin surraan sitten eikä etukäteen. Mutta en tosiaan ihmettele jos sun mies ei vielä oikeen osaa innostua raskaudesta. Kyllä sekin aika pian tulee. =)
 
Heippa kaikille :)! Ja tervetuloa uusille!

majj: mulla kanssa ihan samanlaisia hulluja mielitekoja, ensin tekee ihan hirveästi ja ihan tuulesta temmattuna jotain mieli ja samantien se jo yököttääkin :LOL:. Ihanaa olla raskaana :heart:!

Raitis: Jee, ihania uutisia!

Miukumauku: Mulla alkoi ekat oireet viikko ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja tasaseen tahtiin vaan enentyneet, mutta eihän oireettomuus vielä mitään tarkoita. Ja onhan nuo tissi- ja vatsakivut jo ihan selkeitä oireita! Mulla juilii ja repäilee alavatsaa lähes koko ajan, vähän niin kuin menkkamaisia tuntemuksia. Jos sua huolestuttaa niin saisitkohan hcg-arvon verikokeella jostain? Tsemppiä :)!

Pilvilinna74: Mulla on tosi paljon repäisykipuja, nopeet liikkeet ja iavastelut tai yskäisyt saa niitä aikaan!

Mulla on hajuaisti herkistynyt, yksi päivä haistoin toisella puolella huonetta olleen pandan konvehtirasian ja se haisi niin kauhealle että pakko oli miehen viedä se pois :LOL:. Mua ärsyttää itseäni se, että olen tosi äksy, olin niin haaveillut että olisi oikein seesteinen koko maailmaa rakastava odottaja, mutta nyt oonkin kiukutteleva pikkumyy jolla sanansa sanottavan joka asiaan :mad:...

 
Tervetuloa Koralli, kivaa että säkin pääsit tänne!

Vimmu, tunnen niin hyvin tuon äksyilyn. Mulla oli vähän samanlainen seesteisyyden ja hyvinvoinnin haave, mutta nyt on ekaa kertaa elämässä aikasmoista raskauspahoinvointia (lapsia on ennestään siis kaksi), ja hirveä väsy. Ja pinna tosiaan palaa pienimmästäkin.
 
Äääh, mulla on kauheen huolestunut olo. : / Koko ajan pelkään, että tää menee kesken. Enhän mä oo päässy viel edes yhtä pitkälle ku viimeks. :headwall:
No joo, toki tissit on kipeet edelleen ja digitestikin oli tällä kertaa 2-3 viikkoa 1-2:n sijaan, mut silti..! Argh.

Nyt menossa 4+4? (Viimeks kemiallinen 5+2)

P.S. Sori omanapailu. :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tulisin uutena tänne mukaan=)

Elikkä tämä raskaus tuli hieman puun takaa,mutta iloisena yllätyksenä...La ois 23.08 ja toinen lapsi kyseessä. Valaisempa hieman että miten yllätyksenä, elikkäs ainoa kerta ilman ehkäisyä tapahtui kp5 ja minulla on säännöllinen 32 päivän kierto. Eilen tein positiivisen testin ja kerroin miehelleni kun hän tuli töistä, Yllättävän hyvin suhtautui asiaan :)

Näköjään nuinkin aikasin voi raskautua :D Vaaveli on tervetullut ja toivottavasti pysyy sisällä sen 9kk. Olen 23-vuotias ja meillä on 9kk poika, joten saa leikkikaverin pienellä ikäerolla.

Ja nuista oireista vielä, tunsin oireita noin viikko ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa ja samanlaisia oli kuin edellisessäkin raskaudessa, paitsi että olo on vielä seesteinen.Palelua, rintojen aristusta,poskien kuumotusta,janoa,jatkuvaa pissahätää =)

toiveilija-87 4+1

Oikein ihanaa joulun odotusta kaikille:heart:
 
Blanco Täällä odotellaan sun ultra kuulumisia =)
Mä halusin kanssa nyt jo ultraan, mutta tuo rahatilanne, varsinkin näin joulun alla ei ole mikään maaritteleva, joten ei auta kun tyytyä haaveilemaan siitä. En käyny kyllä edellisessä raskaudessakaan, vaikka sillon olis ehkä ollu varaa mennäkkin. Mutta nyt tuntuu että sinne ultraan on niin pitkä aika, että edes tietää että joku on mukana. Tosin viime raskaudessa näin vaavin rv 8 kun olin kättärillä pahoinvoinnintakia. Oli pakko sillon lähteä sairaalaan, kun tärisin vaan sängyssä kun mikään ei pysyny sisällä. Toistaseksi nyt on kaikki pysyny sisällä, mutta onhan tuohon rv8 vielä aikaa.

Mun tekis kauheesti mieli mennä vaan nukkumaan, eilen nukuin parin tunnin päikkärit tytsyn kanssa samaan aikaan. Tänään on sitten mentävä tekemään tallia, vaikka kuinka tekis mieli mennä nukkumaan. Mä tartten ihan selkeesti tallityöntekijän tähän kahden hepan talliin, kun haluan nukkumaan :D Ei ollu tämmöstä väsymystä tuon tyttären odotuksessa, tai sitten en vaan enää muista. Tosin hommiakaan ei ollu tälleen. Olin saikulla, kun asuin vessassa ja makoilin vaan sohvalla muut ajat ja kattelin telkkaria. En muista että nukuinko päivisin, kun ukko oli töissä vai en. Nopeesti ne asiat unohtuu.

Meillä olis huomenna ollu tyttären neuvolassa kasvukontrolli ja sitten perään hammashoitaja, mutta joudun molemmat peruuttamaan tuon räkätaudintakia. Harmi =( Saatiin sitten aika 30 päivä neuvolaan, mutta meillä on sillon muuttopäivä ja asutaan virallisesti jo toisella paikkakunnallakin sinä päivänä, saas nähdä mitä ukko on mieltä että peruutetaanko sekin ja mennään sitten uuteen neuvolaan vai käydäänkö muuton välissä näyttäytymässä neuvolassa... Jaa-a. Harmi kun ei nyt vaan saanu sitten niitä mittoja =(

Mutta nyt on pakko rupee tekemään jotain, koska talokin pitäis lämmittää.

Saara09 + Nuuttiasukki 6+3
 
oma napa: neuvola ois nyt sitten 28. päivä. Varotteli graavilohesta ja tuorejuustoista. Viimeks eilen söin homejuustoa. :ashamed: En kyllä noiden kanssa rupee hössöttämään, kun niistä on niin monta mielipidettä kun on ihmistä. Syön kotimaisia pastöroituja tuotteita, niinkuin edellisissä raskauksissakin. Graavilohi on mun ykkösyökötys ollut aina, raskaana tai ei, joten sen kanssa ei tartte olla varuillaan. Mitäs muut ootte mieltä näistä varotuksista?

majj: mulla oli erittäin paha raskaushepatoosi, jonka takia yritettiin käynnistellä. Arvot oli yli 300, kun ne asat ja alat vissiin yleensä pitää olla alle 35. Lojuin sairaalassa, kun raskaushepatoosissa on pieni sikiökuoleman riski, pitää olla valmiudet, jos vauvalle yhtäkkiä sattuukin jotain. Kahdesti päivässä olin käyrillä ja ultrassa melkein joka kolmas päivä. 50%:lla tää hepatoosi uusiutuu seuraavassa raskaudessa. Arvaas vaan mietityttääkö sekin, kaiken ohella!! : /

Ihanan näköistä tuolla ulkona, varsinkin kun saa olla sisällä. Täällä mittari näyttää -22 astetta. Hyrrr. Oli aika sääli laittaa esikoinen talsimaan aamulla tuonne pakkaseen. Onneks matkaa on vajaa 500 metriä :).

toiveilija-87: Tervetuloa :flower: Kuulostaa tuo sun raskautuminen melkein samalta, kun meillä toisen kanssa. Oikeen piti istua ja miettiä, että ollaankos siinä kuussa keritty edes tehdä mitään. :D

johnu ja "nelkku" (ehkä 6+4)
 
Pikaisesti tässä omaa napaa eli niitä ultrakuulumisia. Ja ei voi ihan sanoa, että hyviä uutisia, sillä viikkoja ilmeisesti kuitenkin sen verran vähän, ettei sykettä saatu näkyviin. :| Kohdunsisäinen raskaus kuitenkin on ja ruskuaispussi näkyi ja häivähdys jostain riisinjyvästä, jonka mitta oli "huikeat" 2 mm eli vastasi noin viikkoja 5+4-5. Mutta tuo mittakaan ei ollut kovin tarkka, kun kaiku oli epäselvä. Sain tarkistusultra-ajan ensi viikon tiistaille, ettei tarvitse joulua tuskailla tämän asian kanssa. Kuitenkin itsellä on nyt positiivisemmat mielialat kuin kesäisessä tuulimunassa, sillä nyt siellä raskauspussin sisällä kyllä meikäläisenkin silmään oli enemmän tavaraa kuin kesällä pidemmillä viikoilla. Jospa sitten ensi viikolla olisi parempia uutisia! Mutta nyt pitää jatkaa töitä. Mukavaa viikon alkua kaikille! :)

Blanco + Öttiäinen 6+3 (tai varmaankin siis vähemmän)
 
tervetuloa uusille! Nyt pitäisi kaikki olla listassa mukana :)

Täälläkin odotellaan Blancon ultrakuulumisia :)

Esikoinen syntyi 40+3 ja synnytys oli nopea ensisynnytäjälle, vain joku 7h.

Mies ei oikein taida vielä tajuta koko hommaa. Siis se luulee että en mä oikeasti edes ole raskaana tai jotain. Kun kertoi veljelleen niin sanoi että "eihän se varmaa oo vaikka testit on plussaa". KYllähän se nyt varmaa on et raskaana ollaan, mut se ei oo että onko kaikki hyvin. Jos pahoinvointi on vauvan hyvinvoinnin mittari niin meidän pieni alkiovauva voi oikein hyvin :)

ON: Tänään taas aamulla halailtu pönttöä... Mietin tässä, et mitä jos nyt kun on jo yksi lapsi käy niin, että joutuu sairaalaan kuivumisen takia tms niin miten esikoisen hoito järjestyy? Tietääkö kukaan?

Mun piti siirtää neuvola viikolla, eli viikon päästä maanantaina sitten. Luulen että jos oikein kauniisti pyydän niin terkkari vois yrittää dopplerilla kuunnella :) Tietty jos mahikset kuulla niin aikain (rv8+1) sydänääniä on ihan minimaaliset niin ei varmaan halua kuunnella etten sitten pelästy jos ei kuulukaan. Mut olis kyllä kiva kuulla :)

Mites muuten neamma, ootko jo saanu selvyyttä tilanteeseen?

hemari ja nasu 7+1
 
Tervetuloa toiveilija-87!

Blanco lupaavaltahan siellä ultrassa kuulosti. Kyllä mäkin uskon että kaikki on hyvin!

johnu hui, toivottavasti se hepatoosi ei uusi tällä kertaa!

hemari mies varmaan sit joutuisi jäädä kotiin hoitamaan lasta jos itse joutuisi sairaalaan? Meillä varmaan osittain myös mun vanhemmat kun ovat eläkkeellä.

Saara09 onhan noissa tallihommissa aina töitä vaikka olisi vain peri hevostakin. Ja sit kun ne on kuitenkin joka päivä hoidettava vaikka ei jaksaisi. Mäkin olen ihan pienestä pitäen ollut heppojen kanssa tekemisissä mutta tänä vuonna en päässyt kuin muutaman kerran ratsastamaan.

ulleli83 hyviltähän sun oireet kuulostaa ja digitestikin näytti oikein. On tää alkuraskaus niin inhottavan epävarmaa aikaa.

Mulle ei oikein enää maistu kahvi. Normaalisti juon aika paljonkin ja esikoista odottaessa jouduin oikein hillitsemään itseäni mut nyt ei oikein uppoo. Aamulla juon kupillisen kun muuten tulee hirvee päänsärky ja sit loppupäivästä 1-2 kuppia jos sitäkään.

Työnimeäkään meillä ei ole vielä keksittynä.

Päksäkkä 7+3:heart:
 
Heips!

Ilmoitan itseni tänne pinoon ainakin varhaisultraan asti,kunnes nähdään onko pikkuinen kiinnittynyt oikeaan paikkaan jne...Eli icsi hoito miellä takana. Alkion siirto oli 26.22 ja pp11 tein jo vahvan positiivisen testin. Nyt menoista laskettuna rv 4+5, punktiosta laskettuna 4+4 ja siirrosta laskettuna 4+3 :D meidän klinikalla se lasketaan siirrosta eli la olis 19.8 ..ikäni on 29v ja tulossa kolmas lapsi. Perheeseen kuuluu luomupoika -01, ivf-poika -09 ja mies -76. ja sairaala PKKS :)

aiemmat raskaudet

vanhempi poika on leikattu rv 37+4 ja nuorempi 37+2. Molemmat siis ahtaan lantion takia suunnitellusti. Nuorempi oli sokerivauva, sairastuin raskauksien välissä diabetekseen.

kertomisesta

emme ole kertoneet kun mun äidille ja muutamalle läheisimmälle ystävälle,jotka tiesivät hoidoista. Esikoiselle kerrotaan sitten jos varhaisultrassa reilun parin viikon päästä alkio on oikeassa paikassa jne...Muille sitten joskus aikanaan...ei kiirettä :)

äitiyspakkaus

mietin otetaanko ollenkaan...nuoremman tavarat on kuitenkin suuriosa tallessa, en tiedä onko tarvetta pakkaukselle...aikaa onneks viel miettiä :)

mies meillä on tietyst onnellinen..onhan tämä ollut iso prosessi hänellekkin henkisesti...hän on jaksanut uskoa koko ajan(tai ainakin väittänyt uskovansa :D )meillähän hoito ei menny ihan kuin oli suunniteltu,vaan ovuloine ennen aikaisesti jarrupiikistä huolimatta ja enää yksi munis oli jäljellä punktio hetkellä. Suuri ihme siis että plussasin :)


en nyt muista mitä kaikkea muuta olette höpötelleet mutta yritän päästä mukaan juoneen ;)

t, Mammy ja "Pikku-Sisko" 4+3

ps. nimi tulee siirtopäivän mukaan ;)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Tänään käytiin ultrassa ja siellä sykki pieni sydän! :heart: Ja tää äiti on niin onnellinen! Mutta pysyttelen kuitenkin taustalla, kun laskettu aika on tosiaan heinäkuussa, niin olen kirjoitellut tuolla heinäkuisten pinossa, kun sinne tuli mukaan meidän vauvan tulevan serkun äiti! Mutta toivottelen tähän pinon kaikille paljon jarrusukkia ja vauvaliimaa! Käyn lukemassa juttujanne päivittäin!
Neamma ja muru 7+5
 
Neamma onnea hyvistä uutisista ! :flower:

Oireilua ei oo vieläkään pahemmin, paleltaa etenkin iltaisin, repäsykipuja on välillä, jomotusta ajottain. Tissit ei arista vieläkään. Pahoinvointia ei ole, mutta en toisaalta edes odotakkaan et tulis, kun esikoisen kanssa ei ollu.

Edelleen vaan jännätään, toisaalta haluis olla luottavaisin mielin että masuasukilla kaikki hyvin, mutta silti takaraivossa piilee menettämisen pelko.. Tuntuu ku ois ikuisuus vielä tammikuuhun..

Miikulainen, Tirppa- neiti 7kk ja Tirlittantoukka rv 6+? :heart:
 
Heippa, mahtuuko mukaan vielä?

Täällä tärppäsi heti ekalla kerralla ja laskurin mukaan LA olisi elokuun 20. Olen siis 22v, yhden lapsen äiti. Täällä on mukava lukea muiden mammojen juttuja ja kokemuksia, kun ei vielä viitsi sukulaisille kertoa. Tosin taitaa anoppi vähän jo arvailla, kun en viikonloppuna suostunut ottamaan saunakaljaakaan :D

Meillä mies on ihan innoissaan tulevasta. Täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin, ettei tule pettymyksiä. Tuleva isoveli ihmettelee että "mihin mut sitten laitetaan"? :D

Sairaalana tulee olemaan K-HKS.

Muuta en oikein osaa vielä kertoa :) Mutta paljon onnea matkaan kaikille odottajille ja toivotaan, että ensi syksynä meillä kaikilla olisi ihanat vauvat sylissä! :) Mukavaa joulun odotusta! :heart:

MillaMami & "pikkuvertti" 4+2
 
Hemari: Täällä kans yks ennestään, ja oli suht nopea synnytys ensisynnyttänä mulla myös oliko 6-7h joista 1½h vaan odotettiin et saan alkaa ponnistaanu ku en tuntenut yhtää supistuksia kohdunpuudutteen takia.. :)

Blanco: Ihan hyviltä ultra kuulumisltahan nua kuulosti, toivotaan että ens viikolla jo sydämmeen syke näkyy ! :) Mä niin toivon että molemmilla menis loppuun saakka nämä raskaudet kun kesäsille kävi miten kävi.. : /

Jee ! Mulla oli eilen ja tänään vähän repäisy kipuja, yskiessä ja äkkiliikkeitä tehdessä.. Pienestä täytyy ilota :LOL: + väsymystä, iltasin nukuttaa jo todella aikaisin !

majj & 5+0
 
Tervetuloa uusille ja etenkin Koralli73 - tosi kiva saada sinutkin tälle puolelle tuolta kuumeilijoista! :wave:

Ja kiitos tsemppauksista tuon ultran suhteen - ootte ihania vertaistukijoita! :heart: Koko ajanhan tässä on plussatesti(e)n jälkeen ollut pelko persiissä, eikä tuo ultra nyt sitä kuitenkaan lisännyt, kun omilla silmillä saattoi myös häivähdyksen siitä riisinjyvästä nähdä! Mutta ensi viikolla siis pitäisi näkyä jo enemmän, tai sitten menee joulu pilalle... : /

Neammalla oli mahtavia ultrakuulumisia, ihanaa ja onnea! :flower:

ulleli83 - kyllä tämä alkuraskaus on niin stressaavaa aikaa, kun koko ajan tulee tarkkailtua oireita tai oireettomuutta ja tietystihän sitä mielessään kehittelee kaikennäköisiä uhkakuvia, että mistä oireista sen keskenmenon tunnistaa... vai olisiko sitten kaikki kuitenkin hyvin..? Ja tuli itsekin testailtua tiuhaan, jotta näki viivan vahvistuvan ja digillä viikkojen kasvavan. Ja siltikään ei meinaa uskoa, että tästä mitään tulisi. Jaksamista tähän epävarmuuden aikaan sinullekin ja luotetaan, että se pikkuinen meille kaikille kesällä syliin suotaisiin! :hug:

Aiemmista raskauksien kestoista olitte jutelleet eli mulla esikoinen syntyi rv 40+1 ja kuopus 38+5, joten tämänkään (toivottavasti) tulevan en usko kovin paljon lasketun ajan yli menevän - tai sitten olen niin väärässä. :LOL:

Kovasti jaksamista kaikille pahoinvoiville :hug: ja onnea oireita saaneille (majj)! :p

Blanco + Öttiäinen 6+3 tai jotain?
 
Johnu: Täällä myös oli ekassa raskaudessa hepatogetoosi :wave: : / Itsekkin pelkään ihan hulluna että uusii taas, olin koko loppuraskauden ihan "sekopäänä" liikkeiden ym. kanssa kun pelkäsin vauvan kohtukuolemaa..... Millä viikoilla sulla hepatoosi puhkesi? Mulla 30+ jotain. Kutisi kuin pientä kapista eläintä jo monta viikkoa, enkä yhtään tajunnut että liittyy raskauteen. Neukkutäti laittoi verikokeisiin niin arvot oli jotain 1200..... ja se toinen arvo (sappijoku??) 56, joka ei kaiketi saisi nousta yli 60? lääkärit oli ihan paniikissa ja tutki kaiken mahdollisen koska arvot oi TODELLA RAJUSTI yli viitearvojen. Olivat varmoja jostain maksasairaudesta tms., ja kauhuissaan kun olin niin hyväkuntoinen. Mut passitettiin kiireesti LKS:stä OYS:n kun pelkäsivät tilani romahtavan ja joutuvani synnyttämään "pienillä" viikoilla. Siellä sitte makoilin viikon tajuttomien kokeiden ja tutkimusten kohteena ja tuloksena oli hepatoosi, joka oli jostain syystä nostanut arvot poikkeuksellisen korkeiksi.... Lääkkeillä oireet lievitty ja arvot laski jopa satasen pintaan.

Meillä esikko siis syntyi tuon hepatoosin vuoksi 38+2 käynnistettynä. Synnytys käynnistyi heti eka lääkkeestä ja kesti n.35h. Veden menosta laskettuna synnytysajaksi tuli 12h. Ponnistusvaihe kesti 30min.

Ihana Neamma kuulla hyviä uutisia!!!! :heart: kamalaa kun noin jouduit noin pitkään elämän epävarmuuen kanssa, mutta onneksi kaikki oli hyvin!!!!!!! Nyt pitäviä tarrasukkia masuun :flower:

tervetuloa kaikki uudet :flower: Täällä ei ole vielä vissiin vielä muita pohjois suomesta? tai ainakaan en oo pongannut yhtään tän alueen synnytyssairaalaa vielä :p

Oireettomuudesta: Täällä tuntuu olevan niiiiiin monia oireettomiakin odottajia, joten uskon että se on ihan yhtä normaaliakuin oireetkin. Jokainen taitaa reagoida niin yksilöllisesti kaikkeen! En usko että yksin oireettomuus olisi merkki tulevasta keskenmenosta tai syy siihen, enneminkin ressi ja ahdistus jos liikaa jää oireettomuutta pelkäämään! Nautitaan me oireettomat vielä olostamme ja alkuraskaudesta, emmeköhän me sitten tuolla 30+ viikkojen päästä ole valittelemassa eloa ja oloa kun alkaa massu painaa :LOL:

Nyt syömään ja täydelliseten naisten pariin!!!! Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!!!

Viola 6+3
 
E
Täältä ilmoittautuu mukaan yksi uusi, ja minäkin ihan täysin oireeton ainakin vielä. Mutta mulla ei ollut edellisessäkään raskaudessa oikeen mitään muita oireita ekan kolmanneksen aikana, kun väsymys, eikä yhtään harmita, jos en tälläkään kertaa joudu oksentelemaan. :) Mutta ei nuolasta vielä, oon vasta niin alkuvaiheessa, että eihän sitä tiedä, mitä tulee. Plussa tuli tänään aamulla ja nyt on kai rv 4+3 eli la käsittääkseni 19.8. Tämä on siis toinen tenava tähän perheeseen. Olen 33v ja mies on 35v ja molemmat ihan innoissamme! Synnärinä TAYS.

Kivaa, että täälä on näin paljon muitakin odottajia! Innostuin niin, että rekisteröidyin oikein. Oon satunnaisesti kirjoitellut kaksplussalla tällä nickillä ilman rekisteröitymistä, mutta aina vähän väliä havainnut, että samalla nickillä on kirjoitellut vähintään kaks muuta satunnaista. Noh, nyt ne muut saa luvan keksiä jotain uutta ja vähän pidempää, kun menin niin innostumaan tästä teidän ketjusta, että tosiaan varasin tämän nickin itselleni. ;)

Toivotaan, että vielä tulee monta uutta lisää elokuulle ja ettei tulisi yhtään enempää ikäviä uutisia... Ja tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
 
Toiveilija87 Ollaankin saman ikäisiä ja samanikäiset lapsetkin meillä :) Tosin mulla sitten vielä tuo eskarilainen isoimpana.

Täällä jatketaan oireettomana. Makeanhimo ja turvotus ehkä ainoat oireet? Huimauskin häipynyt. Onneksi torstaina kuopuksen neuvola,jossa voin vähän purkaa huoltani ja TOIVON MUKAAN päädyn ultraan että saan tietää viikot+onko kaikki kunnossa!

Kamalan kylmä ilma ulkona. Harmittaa kun ei pääse ajamaan hevosella. Pitäisi nyt jonkinmoista kuntoa sille ajaa kun kuitenkin tulee pakollinen paussi keväästä kesään kun en enää uskalla ajaa..'

Mittumaaria 6+1
 
Paljon onnea Neammalle hyvistä ultra-uutisista, ja Blancolle, kanssa, eiköhän siellä joku ole :)

Tervetuloa taas uusille!

Ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa taisteleville. On tää tuskaa :x välillä melkein toivois ettei oliskaan raskaana niin ei tarvis kärsiä :eek:
 
raskausoireita täällä on vähä...rinnat hieman arat,mut voi johtuu lugesteronistakin,välillä hetkellistä kuvotusta,en ole oksentanut,paineen tunnetta alamahalla ja ajoittaisia repäisykipuja äkkiliikkeissä...mutta kaipa ne oireet tulee vähä myöhemmin yleensä? edellisissä raskauksissa ei juurikaan enempää ole ollu :)

Mammy ja pikku-sisko 4+4
 

Yhteistyössä