**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

mä kanssa oottelen pakettia? vein kyllä vasta paperit viimevkolla :eek: no mut ei siinä kauaa varmaan mene täällä ''maalla'' toiv.saan tän uusimman pkt.
kivoja masu kuvia ootte laitellut! pitäisköhän munkin?? mun massu on jo kovin valtava :LOL:


lolu-27+0
 
KETÄ SUPISTELI PALJON anteekis unohdin jo nimimerkin.. :ashamed: älä katso hirmu pitkään niitä kotona käy näytillä terkalla ja se laittaa ylimääräiseen lekurin tarkastukseen..

ja tärinä .. hö mulla ei oo pojat tärisseet olleskaan ne on vaan hikotelleet :D

ja me9 huippu ihana kuva :heart:


sokerirasituksesta tuli tosi hyvä tulos ei mitään ongelmaa siis sillä saralla mutta tuo tukos juttu mietityttää kun jalkoja pakottaa aikalailla välillä :(

 
Suppis 76 Auttasko sulla tohon jalkojen pakottamiseen tukisukat?? Tuli vaan mieleen.. Ite käytän päivittäin tosin ehkäistäkseni suonikohjuja.. mutta kumminkin antaahan ne tosi hyvän tuen jaloille ja estää sityä veritulppaakin eikös se näin mee?? Oon siis Sann-81, mutta kun ei enää muista salasanaa ku näköjään tähän vanhaan nimimerkkiin... :ashamed:
 
Tiqustiina
mulla oli viime yönä taas levottomat jalat,en tiedä onko se sama asia kuin teillä tarkoittaa toi pakottava. Mulla ainakin auttaa kun kiskasen pitkiksen ja pörrösukat yöks jalkaan,eli lämpö.
täällä kärsitään kanssa suonikohjuista, mulla on yksi todella iso ja pahan näköinen.pitäis mennä ostamaan tukisukkikset mutta en vaan ole saanut aikaseksi :ashamed:
 
marsa22 Mä olen koko raskauden ajan käyny säännöllisesti kerran kuussa niska hartia hieronnassa ja mulle on sanottu ettei siitä ole haittaa. Istun siellä hierottavana kun en enää mahalleni pääse :D Jaaha taidan itsekkin viedä kelan paapperin postiin.
 
Kokeilin muuten tuota Kelan sähköistä asiointia. On aika näppärä ja hakemukset on siellä jo käsittelyssä. Hölmöä vaan et siinä pitää hakea äitiysavustus, äippäraha ja lapsilisä kaikki erikseen, mutta tosi nopee ja helppo. Tais mennä jotain 5 min hela hommaan!
Pitää vaan muistaa pudottaa se todistus postiluukkuun viim. 22.5.

Nyt ei malttais odottaa sen pakkauksen tuloa :D on tämä kyllä yhtä ODOTUSTA koko homma :D

Huomenna neuvolalääkäri, jänskää :D
 
Neuvolassa käyty. Verenpaine 125/77, oli neuvolatäti oikein tyytyväinen. Paino nyt samassa ku ekassa neuvolakäynnis. Yhtää ei siis sais enää nousta. Mut äitienpäivän (la sekä su meillä. :D) herkuttelu kyllä varmasti vaikutti paljonki. Hemoglobiini 121, sykkeet 130.
sf-mitta oli kahdessa viikossa pompannu 19cm 24cm.. :D heh.. Ilmankos on kiristäny sielt sun täält..

Tänään ollu alaselkä julmetun kipeä ja maha jotenkin kireenä. Suosiolla jätin tän päivän hevostelut väliin ja työpäivän jälkeen vaan keskittynyt lepäilemään. Nyt pitäis kyllä ottaa uudet kuvat kissanpennuista ja siivota heidän pesä ja huone. :)

rv 24+1
 
Hui kuinka paljon tekstiä ja minä oon ihan liian väsy lukemaan kaikkea :ashamed:

Tänään kävin neuvolan päivystyslähetteellä äippäpolilla kun meinannut supistella ja varsinkin nivuset olleet/on tosi kipeenä. Kaikki näytti olivan kuitenkin kunnossa. Painoarvio 950g ja viikot 25+3.

NEITIM, paljon sulla on nyt nuita viikkoja, mietin vaan tota sun vauvelin painoarviota suhteessa omaani.
ME9 niin ihana kuva :heart: :heart: :heart:

Terkuin: UpsyDaisy

muoks* täällä kans vatsassa tuntunut sellasta tärinää, oonkin miettinyt et mikähän ripaska on menossa.. :D
 
Tukisukista..
hankin jo viime raskaudessa sellaset instrun mittojen mukaan tehdyt tukisukat ja niitä oon nyt käyttänyt ja pessyt joka päivä käsipyykillä.. :/ väsyttävää homma.. hiukka nuukuuttaa toisien ostaminen kun ne on jotain 70-80eukkoa aina sukkapari ostaa.. :whistle: ja rahaa menee..

mutta toisaalta ne kyllä auttaa kun silloin kun en oo niitä pessyt seuraavaan päivään niin kyllä tuntuu..
mun pohkeet on liian paksut niihin tavan kaupan sukkiin ja ne ei kuulema oo oikeen kunnollisia muutenkaan tuohon asiaan..
Huomenna oon menossa pieksämäkeen ni jos laittais tilaukseen uudet pari kun on noissa entisissä jo aikalailla kulumaakin pohjis..

:headwall: tulipa sepostus..
 
UpsyDaisy Mulle ei oo tehty painoarviota , tarkoitit varmaan jotakuta toista ...

Täällä on pakkailtu tää päivä ja huomaa !!!!!!!!!!!!!!!
nyt on selkä kipeä ja supistelee , itseasiassa nyt on sitten alkaneet ne kunnon supistukset ja 4 päivää on ollut päivittäin paljon ... Mutta ei kipeitä yms.

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
UpsyDaisy Mulla painoarvio oli rv 26+3 :1089g joka vastasi viikkoja 27+2
just selailinkin takasinpäin ja sua tarkotin, eli SORRy neitim että turhaa hätyytin ;) Mulla oli tosiaan tänään 25+3 ja 950g, eli ei ihan kirppu täälläkään. Lääkäri ei tosin puoleen eikä toiseen maininnu että onko iso vai pieni..
Mulla seukki ultra sitten 28+2, saa nähdä miten sitten. Sinne sokrurasitukseen munkin pitäs taas mennä :whistle:
 
Paljon sen painon oikein pitäis suunnilleen olla 26 viikolla?
Meijän pieni oli 770g ja tuntuu aika pieneltä.

Täällä makoillaan reporankana eilisen jäljiltä, aamun jälkeen ei oo tullu
enää ku muutama supistus. Näköjään tuo lepo auttaa niin hyvin.
Täytyy kyllä soittaa huomenna hoitolantäteille jos alkaa uusiksi :)
Viikko sitte oli kyllä neuvolalääkäri ja siellä oli kaikki ihan kunnossa.

Epplu + poju 27+1 :heart:
 
Hei, onko teillä mulla ollu masennusta? Mä olen koko ajan kovin surullinen ja itkuinen... en saa mitään päätöksiäkään tehtyä ku mieli vaihtelee :( Hetken saattaa olo olla hyvä mutta sitten yhtäkkiä iskee ahdistus ja kaikki tuntuu ihan ylitse pääsemättömältä :ashamed:
On mulla on ollu stressiäkin... asuntoa ollaan etsitty eikä mitään löydy. Yksi helmi tuli vastaan, tarjouskin tehtiin, mutta joku vei sen lähes nenän edestä... Nyt sitten odotellaan koska seuraava helmi tulis vastaan... toivottavasti pian.
En tiedä johtuuko tää masennus näistä asunto stresseistä vai jostain muusta... pelkään vaan, että mies ei jaksa tätä mun alakuloa kun en tahdo jaksaa sitä enää itekkään. :ashamed:
 
n11na kannattaa puhua neuvolassa noista tuntemuksista. Mulla ei oo ollut masennusta, mutta esikoisen jälkeen tuli niin lamaannuttava kuolemanpelko yht äkkiä, et olin tosi maassa. Nyt on vähän samoja oireita ja ajattelinkin ottaa ne puheeksi ens kerralla. Raskaus on kaikinpuolin "rankka" paikka, joten kannattaa hakea apua heti jos siltä tuntuu.
Voihan se olla että on ihan ohimenevä vaihe :flower: Tsemppiä tosi paljon ja kirjoittele toki tännekin, jos helpottaa! Ja muista puhua miehellekin, kyllä ne yleensä aika "kestävää" tekoa on :)
Tuo asunnonvaihto oli meillä ainakin aika stressaavaa (ilman raskauttakin), joten en yhtään ihmettele :)
 
n11na, mulla oli esikoisesta hyvin paha masennus joka alkoi jo raskausaikana ja sain silloin siihen lääkkeet 2007 kun tyttö oli synytynyt , joita jatkettiin nyt tämän raskauden alkaessa ihan normaalisti. Toivon että nyt tuo pieni annos pitää mun mielen tasaisena :| oli aika rankkaa aikaa se silloin , kun sitä ei osattu hoitaa , kunnes vasta kun tyttö syntyi :'(

toivon että nyt saisin nauttia normaalista olosta niin raskausaikana kuin vauva-aikana

haleja sulle ja ota ehdottomasti puheeksi ja painota että olet tosissasi, koska ne helposti sanoo että se kuuluu raskauteen , mutta jos se haittaa sua jo päivittäin , niin toivottavasti saat apua ajoissa , eikä käy niinkuin mulle :hug: :heart:
 

Yhteistyössä