**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Pikainen kommentti tähän väliin.

Aivan ihana kuva pikkuisesta Me9jaBonus :heart: Olis kyl niin ihana kans päästä siihen 4D:hen.

Eilen olin sokrurasituksessa ja tänään oli lääkärineuvola.. Sokerirasituksen tulokset oli kaikki onneksi ok! Tässä muut neuvolakuulumiset:

* rv 26+2
* Painonmuutos/vko: +748g (yääh, nyt tasan 10kg tullut lähtöpainoon.... )
* RR: 138/92, tokalla mittauksella 119/91 (kotona ollut mainiot paineet)
* Pisu puhdas
* Sf-mitta: 23cm
* Vauvan :heart: -syke: +170
* Liikkeet: ++
* Kohdunsuulla kaikki ok, ei muutoksia.

Toi verenpaine meinaa kyl olla tosi korkee aina neuvolassa, mut kotimittaukset olleet kyl tosi hyvää luokkaa. Jollei sit toi mun mittari oo sökönä ja näytä väärin noita lukemia :|

Painoa pukkaa ihan mukavasti taas, VAIKKA oon reilusti vähentänyt suklaansyöntiäkin :ashamed: Yhteensä tosiaan nyt toi 10kg tullut, toivottavasti ei ehdi vielä toiset kymmenen tulla ennenku pääsen jakautumaan.

Perjantaina käyn labrassa sydänfilmissä sekä kilpirauhaskokeissa, kun näitä tykyttelyitä ja raskasta oloa rinnassa taas ollu ihan riittämiin. Ja sit mietitään lääkärin kanssa jos alottaisin beetasalpaajat, vaikken todellakaan mielelläni söisi lääkkeitä raskausaikana, mut ei kait se vauvallekkaan oo hyväksi jos mä oon kokoajan ihan voimaton ja huolissani ku sydän vetää tuhatta ja sataa jne... :(

Tänään masentanu hirveesti ja itku meinaa koko aika tulla. Tuntuu niin paskalta, kun ei voi kunnolla nauttia tästä raskaudesta vaan voimat menee siihen kun oma olo on fyysisestikin niin sieltä ja syvältä :'(

Halauksia muillekin masennusta ja alakuloa poteville :hug:

mmiilia ja hubbis-typy 26+2
 
Neuvola-lääkäri kuulumisia 26+3

Neiti poikkitarjonnassa, sf-mitta 24 (keskikäyrällä mennään)
Painoa tullut noin 475g/vko (taitaa olla yhteensä jo +8 kg :D )
hemppa 101 rr:97/63 syke 140
Ei kuulemma ole vaaraksi tuo alhainen B-hb, mut pitäis saada nousuun ennen synnytystä :/
Kaikki oli ihan kunnossa ja paikat kiinni :)

Nyt tuli niin hillittömät allergiaoireet, että oon ihan kipeenä. Pitää mennä apteekkiin hakemaan lääkitystä :/

Tuosta painosta! Mulle tuli viimeeks 25 kiloa, joten nyt ei ehkä ihan samaan lopputulokseen päästä ;) Mut oon päättänyt etten stressaa siitä yhtään. Yritän syödä terveellisesti ja se mikä tulee on tullakseen. Tulisin ihan hulluks jos pyrkisin siihen muuten vaikuttamaan...kyllähän ne siitä luultavasti lähtee ja sit kun vauva on synnytetty ja ruokittu, voi vähän taas "ruoskia" itseään, ihan kaikella rakkaudella :D

Kaks yötä vatsaan kurkistukseen :D can´t wait B)
Ruuth ja muru 26+3 :heart:
 
Täällä on kans tänään ollut mitä masentavin päivä (jälleen kerran). Johtunee myös siitä että kaksi päivää armotonta päänsärkyä takana. Itkettää eikä mikään huvita. On se kummallista kun muuten raskaudesta on ollu niin hyvä mieli, mutta näin loppua kohden mentäessä tuntuu että joka toinen päivä on känkkäränkkä-päivä :(

Sannuli ja tytti 25+4
 
VAUVAHAAVEITA saitko siis jo sen 2010 pakkauksen jossa norsupuku ja sininen pussukka? Jaetaankohan sitä 2009 pakkausta enää ollenkaan? Voi ku itekki jo uskaltas laittaa hakemuksen menemään jos ois varmaa et tulee se 2010 pakkaus =)

Mun supisteluille tais löytyä ainakin yksi syykin..hiivatulehdus.En ollut ees ite tienny et mulla sellanen on.Ei oo mitään kökkö valkovuotoa eikä kirvelyä,mut valkovuotoa on tullu paljon j välillä ihan "lörähdellyt" vessassa käydessä,mut ajattelin olevan normaalia ku niin monella muullakin samanlaista kuulostanu olevan.No nyt on emätinpuikot tuohon ja sit otin vielä emätinkapseleita tasapainottamaan emättimen normaalin baktreerikasvuston,ku niitä apteekista suositeltiin.
Alakuloisuudesta: mulla ainakin stressaa kaikki nyt kahta kauheemmin ku normaalisti.Oon menettäny monet yö unet jos on illalla ja päivällä ollu jotain stressaavaa mielenpäällä
Nyt lapsille ruokaa antamaan

Rakkaudesta äiti ja Aarre 24+1 :heart:
 
Me9jaBonus Ihana kuva! Jotenkin niin ihmeellistä, että voi noin tarkan kuvan saada kohdun sisällä asuvasta ihmisestä :)

Mielialavaihtelua täällä myös! Mies on välillä ihan ihmeissään, kun välillä huushollaan hyräillen pää kolmantena jalkana ja toisinaan sitten kiukustun ihan pienistä.. No pistetään hormonien piikkiin :saint:

Minäkin odotan innoissani sitä uutta äitiyspakkausta! Luulisi nyt jo aika turvallista olevan niiden papereidenkin lähettäminen, jos sen uuden pakkauksen haluaa.

Tuntuu täälläkin, että ainakin kohtu on isompi, kuin edellisistä tähän aikaan. Vauvelikin potkiskelee kylkiluihin. Tuntuu viihtyvän pää alaspäin ainakin liikkeistä päätellen.

Viherpikkurilli ja tiitiäinen 25+5
 
Moiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :heart: :heart:
Moikkelis kaikille piiitkästä aikaa :) Meinaa pitää kauheen kiirettä.
Voimia kaikille murheen alhossa :hug:
Ja voimia hyvinvoiville :hug:
Eikö olekin ihanaa, että kohta alkaa piiiitkä loma :heart:
Mulla vähän motivaatio ongelmaa töissä vaikka työstäni tykkäänkin...
Tänään tuli äitiyspakkaus ja jakavat jo uutta pakettia. Ihan kuin ois lahjapaketin avannu :LOL:
Mun mielestä oikein käyttökelpoisia vaatteita :)
Heinis ja pikkubotti 29+1
 
Kiitos kaikille ultra-kuva kehuista :flower: Lääkäri itsekin oli iloinen kun saatiin niin selkeät kuvat ja dvd:lle vielä paljon paljon parempia otoksia.

Sokerirasitus oli ok,huh!0h:5,2 1h:7.6 ja 2h:7.9
Ja ne neuvolalääkäri kuulumiset:

Painoa nyt yhteensä 12kg,Huh huh :eek: (62kg,lähtö 50kg)
Turvotus kyllä plussalla...
rr 112/66
Pissa puhdas
syke 150 krt/min
Perätila
Sf 26cm! :eek: (kyllä nyt paisuttu kaikin puolin)
Kohdunsuu kiinni,kiinteä ja kaulaa 3cm,eli kaikki hyvin.
Vauva kyllä tuntuu varsin selkeästi kuulemma alakautta kohdunseinämän kautta ja siksi varmaan painontunnetta ja supistuksia herkästi.Mutta kaikki kuitenkin ok!

Kauhuissani olen omasta painostani ja tuosta sf-mitasta,mutta minkäs teet :ashamed:

Niin upea ilma että ollaan asuttu pihalla :D Ja nyt nukkumaan! :wave:
Me9 rv 26+5
 
moikka! takana neuvolakäynti ja lääkäri, painoa tullut nyt kaikkiaan 6kg :D
hemoglobiini oli 116 jotenka laskenut taas edellisestä kerrasta melkoisesti,ei ihme jos väsyttää |O sain myös rautatabletteja jos ne auttais.(ei kuulemma aloiteta rautaa kun vasta alle110 normaalisti),mut mä halusin =) sfmitta oli 25, verenpaineet ok. pissa ok. oikeestaan hyvä reissu kerrankin jäi hyvä mieli :heart: ei valittamista.

lolu27+1
 
Tiqustiina
ihana sää ollut kyllä tänään B)
mä sain sen poliajan,se on ens viikon keskiviikkona. Pitää varata 1-2h tutkimuksiin,en tiiä mitä ne sitten meinaa tehdä :whistle:
tänään on ollut erittäin supistusherkkä päivä, voisi sanoa että suppareita tulee välillä ihan reilun ajan n.5min välein ja sitten hetkeks rauhottuu.
vauva möyrynnyt ihmeen paljon tänään, koko ajan jotain tekee.
perjantaina lähdetään mökkeilemään, nyt pitää alkukesä olla mökillä paljon kun en viitti sitten ihan viimesilläni siellä olla.
 
Täälläkin oli neuvola (+lääkäri): Kaikki ok. Paino tullut nyt yhteensä 6kg. Viime kerrasta +400/vk. Vauva on pää alaspäin, melko alhaalla jo..:) Voi kun ei enää kääntyisi perätilaan.

Minun sokerirasitusarvot oli I: 4.3 II: 4.7 III: 4.3 Ei kyllä arvot paljon edes nousseet... :)

Kelan paprut tehty ja eikun pakkausta odottelemaan!

Edda ja pienoinen 28+2
 
Huomenta täältä. eilen oli lääkärineuvola ja kaikki oli ihan mallillaan. hemppaa ei nyt otettu ollenkaan, pissa oli puhdas ja jos nyt oikein muistan niin verenpaine 102/72, painoa oli tullut vähän alle puoli kiloa per viikko, joka kuulemma on ihan hyvä, että yli sen puolen kilon ei sais mennä per viikko. Juu kesää ja turvotuksia ootellessa, kun voi tulla useempi kilo viikossa. :whistle: :kieh:
Kohdunsuulla ei mittään muutoksia ja kohdunkaulakin edelleen sen 3 cm. kelan paperit sain kans mukaan nyt ja pitäs jaksaa ne täytellä.

Eilen oli niin ihana päivä ja riitti touhua niin kauheesti, että illalla vasta huomasin, että hei mähän en oo ees tietokoneeseen tänään koskenut. :whistle: No mut hyvä se on niitäkin päiviä välillä ollakin. :D kyllä mä illalla sitte teidän kuulumiset kävin lueskelemassa.

painosta Laskin just, että 5,8 kiloa on painoa tullut lisää ekan neuvolan jälkeen. Mutta silti painan nyt sen verran, kun viimeks synnytyksen aikaan. :ashamed: että ei kyllä tarviis lisää kauheesti tulla, mutta selvähän se on, että kyllä sitä painoa vielä tulee.

Pakkauksesta taas oon alkanut empimään, että mitäs sen kaa teen, vaikka jo järkevästi ajateltuna päätin rahana sen ottaa. :whistle: nyt kun pitäis rastia ruuttuun laittaa, niin kummasti ajatus taas alkaa harhailla. :LOL:

:hug: niille joilla mieli matalalla :hug:

Katjuska ja sintti 26+5 :heart:
 
Aurinkoista huomenta!

Just, ihana ilma ulkona ja helteitä luvattu niin meidän pimu päätti tulla kipeäksi :/ Meni kaikki kivat suunnitelmat mönkään! Ois käyty uimahallissa ja jätskillä huomenna, mutta nyt täytynee vaan olla sisätiloissa, paska! Mutta eipä tuolle mittään voi... Vähän huonosti tuli yö nukuttua, mut jospa se päivä tästä käyntiin lähtee. Jospa sitä tänään vääntäytyis lenkille sauvojen kanssa, saa vähän raitista ilmaa ite.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
oiijoij!! Kävin kattoo kelan sivuilta onko tullu päätöksiä, ja siellähän ne kaikki näkyy :D :D :D Pakkausta odotellessa :p :p
Kauanko meni päätöksen teossa? Tietää ite suurinpiirtein millon uskaltaa omaa päätöstä oottaa :)
laitoin paperit postiin 21.4. ja päätös tehty 7.5. ja paketti oli postissa eilen eli 12.5. ja 2010 malli :D
 

Yhteistyössä