**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Toivottavasti saan vielä aikaa ... siis ei oo tälläin ottanut pattiin piiiiiitkiin aikoihin . tajusin sentään neuvolan pihalla alkaa katsomaan , että aika varmasti oli nyt kun yleensä on ollut ti tai to ja joo no ei ole vaan oli jo viimeviikolla!!! Koitin vielä käydä kurkkimassa jos neuvolatäti olis ollut vielä paikalla , mut ei kai se enään ollut !!! voi p..............

neitim

4d ultrassa käyty :heart: Ja pinnasänky ja hoitotaso ostettu. Jotenkin nyt on tosi hyvä fiilis, kun varmistu sekin, että poikaa oikeesti odotetaan eikä tarvii nyt sitäkään enää murehtii, että onko tullu ostettua "väärän" värisiä vaatteita. Tietysti tärkeintä on se, että kaikki näytti edelleen olevan oikein hyvin meiän pikkusella. Nyt alkaa pikkuhiljaa vasta tosiaan ymmärtämään, että meille tosiaan on tulossa oma pieni vauva :heart:

annala+"Väke" 28+3

neitim: höh - ei soittanut edes perään, kun sua ei ollu näkyny!!! pöljää. no, kait meitä mammoja unohtelee aikoja harva se pv, joten ei kai kaikille voi soittaa... mut kyllä mun terkka soittaa aina takaisin, kun oon sitä kaipaillut, joten ei kait se mahdotonta olis?!

neitim Yv:tä laitettu. On kyllä jännä ettei oo perään soitellu neuvolasta. Ite olin kerran merkannu pojan neuvola-ajan väärin, ja jo samantien soitti terkka ku meitä ei siellä näkyny.

Aivan ihana ilma kyllä ollu tänään, vähän turhan kuuma vaan välillä. Vaikka ei sais tieten valittaa ;) Pitää kyllä tänä kesänä hommata kunnon rusketus, sitähän vissiin raskaana ruskettuu normaalia paremmin. Saas nähä pitääkö paikkansa.

Marlin ja Justiina 28+3

Iltaa!
Ihana päivä ollut tänään, piknikillä kesäauringossa kavereiden kanssa ja sit haettiin postista äitiyspakkaus! Sen vanhan sain vielä, olisin ehkä mieluummin ottanu kuitenki ton uuden ku näyttää vähän värikkäämmältä ne vaatteet siinä, mutta onhan tuo vanhempikin tosi ihana! Ihan innoissani oon nyt tonkinu sitä laatikkoa, ihana juttu tuo pakkaus! Kyllä täällä Suomessa on jotain niin mahtaviakin asioita, kuten tommoinen hieno avustus vauvoille ja koko tämä meidän neuvolajärjestelmä, että hyvin on meillä täällä asiat vai mitä!!! :D

Onnittelut synttärisankareille ja kukas se olikaan menossa häämatkalle, niin onnea vaan naimisiinmenon johdosta! :flower: :flower: :flower:

Auringon virkistämä Ituhippi ja pikkusirviäinen 28+2

4D:ssä näkyi pieni tytön tylleröinen (saatiin satavarma lupaus). Kokoa hänellä oli arviolta vain 884g, joka vastaa noin viikon pienempää, mutta lääkärin mukaan oli siro ja hentoinen eli johtuu siitä, no panic :D
Paljon oli tukkaa ja näytti aivan mielettömän suloiselta (ainakin meidän mielestä :D ) Kovasti imeskeli nyrkkiään ja teki hengitysharjoituksia :)
Ainut miinus siitä, et hän oli kääntynyt perätilaan, mitä vähän epäilinkin. Mut on kuulemma vielä hyvin aikaa kääntyä ja istukka on takana, joten kääntämisenkin pitäisi onnistua, ehkä :eek:
Saatiin kivoja kuvia ja hirmuisesti lisää luottamusta loppuaikaan :) Nyt pikku prinsessa on lopullisesti tainnut kietoa tuon isän pauloihinsa :heart:

Nyt en muista pitikö kommentoida mitään, kun oon vieläkin ihan hurmiossa. Lueskelen huomenna vähän tarkemmin mitä täällä on tapahtunut :whistle:

Ruuth ja muru 26+5 :heart:

Allergiset, miten teillä menee ?? täällä nasonex, lomudal ja zyrtec käytössä, nyt olen zyrteciä ottanut kolme pv perättäin, kun aivan järkyttävät oireet päällä, huh.

Ainakaan vielä ei kuumuus ahdista, eilenkin ihanasti tuulahteli ja ihmeempiä turvotteluita ei vielä ole.

Meille kanssa odotettavissa isohkoa vauvaa. toka oli 4700g, nyt sitten rv36- käynti äplk arvioinnissa ja äplk lääkäri jopa mietti käynnistämisen mahdollisuutta, nyt kun vk 27 kävin siellä.
Sokerirasitus ensi viikolla, yök

Punis ja 29+ 3

Mukavaa että kaikki hyvin tigustiina :hug:

Oon ollut hereillä kuudesta ja hiljaa hiivin olohuoneesen istuskeleen ,etten herätä muita |O Mä olen niin turvoksissa....että ihan itkettää :'( Viimeviikolla mulla oli vielä poskipäät,nyt yhtä turvotusta.Eikä ne sielä nla lääkärissä kuunnelleet kyl yhtään,tää jalkojen ja kämmenten kutiaminen kuitattiin sillä että viimeksi n kk sitten arvot oli ok...
jotenkin ihan loppu nyt jo tähän raskauteen ja 3kk jäljellä...
Vauva tekee vatsassa aikamoisia akrobaattisia temppua ja heittää ihan kärrynpyörää.Taitaa olla hyvät tilat liikkua...

Meillä on tänään häät,"aikuisten"häät ja kova selvittäminen tässä vielä päivän aikana minne kaikki lapset sijoitetaan :D Täytyy pakata kassi sinne ja kassi tänne ja miettiä että kaikilla on tarvittavat mukana....

Huomenta!

Vasta herätty ja taas kuuma päivä tiedossa,huh! :)
Eilen kävin vähän shoppailemassa itelle mammahameen,mammalegginsit x 2,pari pitkää hihatonta toppia ja Onlysta sellasen kivan pitkän sivuista rypytetyn t-paidan,se on tosi hyvä raskausaikana,mulla oli esikoisen aikanakin. Olipa kiva ku löysi kerranki jotain mitä lähti etsimään. Eilen tuli tosiaan se ÄP-pakkauksesta raha niin niillä shoppailin sitten kaikkea tarpeellista :) poitsulle löyty kesäsandaalitkin =)

Onko muilla sellasta inhottavaa vaivaa kuin laskimotukos??!!

Mulla on tuo oikean jalan laskimo kuulemma tukossa ja oikeassa jalassa on verenpurkaumia ja turvoksissa koko jalka kun ei veri kierrä kunnolla,lääkäri käski ostaa ne tukisukat ja ostinkin.
Mut sitten jalan lisäksi on turvoksissa niinku koko ALAPÄÄ!! Ja nivuset,ihan verisuonet pullottaa sielä joka paikasta,hitto,että on kamala vaiva...ei mulla esikoisen aikana ollut tollasta. Ja välillä pakottaa niin pirusti noita turvonneita kohtia :(( Ei ole yhtää kiva...

Tänään pitäs vähän lepäillä,saa mies touhuilla pojan kanssa.. Pittää sitä ulkosalla käydä itekki ku niin kaunis ilma mut ottaa rennosti.

sirri81 ja typy 28+4.

Ai niin allergista nuhaa mulla kokoajan ollu tässä kohta 2kk mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei muka mitää allergialääkkeitä suositella?! :/ Enpä ole sitte ostellu vaa niiskuttanu menemään.

sirri81

Huomenta täältä kans. :)

ihana päivä taas tulossa B) Tietäis vaan mitä päällensä laittais, kun tuntuu ettei mikään vaate näytä järkevältä, kun ne pistää päälle. :kieh:

Turvotusta tänne kans ilmaantunut... jalat on kuin kaks tukkia :headwall: Nilkkojen luut tulee varmaan joskus syksyllä näkymään seuraavaksi. :kieh: Että tosi ruusuinen olo. :whistle:

Sirri on kyllä varmaan tosi kurja vaiva nuo tukokset :/

Allergiaoireet vaihtelevasti mennään. Jatkuvasti aivastuttaa ja räkä lentää ja avaavaa astmalääkettä on saanut ottaa useammin kuin yleensä ja välillä alkaa hillitön kutina. :kieh:

Onnittelut kaikille hyvistä ihanista ultrakuulumisista :heart:

Katjuska ja sintti 27+0 :heart: *POKS*

Huomenia taasen...

Sirrille voimia laskimotukoksen kanssa...

Ja muillekkin turvonneille ja nuhanenille :hug:

Sitten omaa napaa...
Mua niin kyrsii tää tytön sairastelu, paska.. Eilen jo kerkesin hengähtää ettei koko päivänä noussu kuume niin eiköhän se yöllä sit noussu.. Ja hirvee räkätauti päälle, koko ajan saa olla pyyhkimässä ja sitten sitä on jokapaikassa. Eli taas sisäpäivä jos toinenkin ja kolmas. Hohhoijjaa... Huonosti nukuttu yö takana ja siivota pitäs tätä kämppää ku seki ärsyttää ku joka paikassa törkyä ja lattiatki niin likaset. :'(

On kyllä aivan ihana ilma. Pitää hulluna keksiä tekemistä pihalle niin voi siellä olla. Eilen saatiin varastoa siivottua aika paljon ja jos tänään vaikka yrittäs tuota pihaa laittaa johonki kuntoon. Inhottava ku meillä on terassin laattojen alla muurahaisia! Viime kesänä niistä päästiin eroon Baogonilla, mutta eihän me sitä eilen muistettu ostaa. No, pitää tänään käydä hakeen sitä ja myrkyttää ne kakkiaiset. Tosin sitten saa olla tarkkana ettei tuo poika mee sitä ainetta härppiin.

Pitäs kyllä nuita kesävaatteita ostella, paitoja on mutta housuja tai hameita ei juurikaan. Vaikka oonki melko pallo niin ajattelin silti kehata olla normaalia tiukemmissa vaatteissa tän kesän :D Jos en raskaana olis, niin en varmaan kehtais lgginsit jalassa liikkua kotiseinien ulkopuolella.

Mulla kans turvotusta hieman ku ei sormus mee sormeen. Tai kyllä se menee mutta puristaa tosi ikävästi ku on sen verran leveä. Esikoisesta vasta lopussa rupes tuleen turvotusta. Pitää toivoo ettei kovin pahaksi vielä tässä vaiheessa menis. Jaksamisia kaikille jotka siitä kärsii :hug:

Marlin ja Justiina 28+4

Huh, turvotuksista ja tukoksista ym kärsiville isot halit! :hug: Mulla ei vielä havaittavissa turvotusta, edes nilkoissa. O-nne-ksi. Se vaiva sais jäädä kyllä sitten ihan loppuviikoille jos kerran pitää semmonen tulla.. Joop.
Oltiin aamulla tytön kans kahdelleen vauvauinnissa ja vähän hieno video sieltä tulikin =) Kyllä tuo meidän tyttö on ihan mahdoton uimari, ei voi muuta sanoa. Sit käytiin pikaseltaan ostoksilla, ostin tytölle pari kevät/kesä-hattua, tunikan ja kaks yökkäriä kun tuntuu, että vähän kaikissa on lahkeet lyhkäset. Ja itelle sit shampoon ja hoitoaineen ja kynttilöille pari kippoa, kun sattu niin kivat olemaan, just semmoset mitä olen haeskellukin mutten ole aiemmin löytäny.
Mun persusvaiva on tullu takasin, ja mietin tässä just että kehtaanko mennä lainkaan pihalle kesäkukkia laittamaan, vai lepäisinkö.. ilma on kyllä mahtava, ja ulos pitää vielä tytsyn kanssa myös mennä. Ellei sitten lähdetä bussilla käymään Helsingissä, vois kevään jäätelöt kävästä siellä vetäsemässä tai jopa käydä syömässä jossain. Noo, pitää katella, on tässä kotosallakin kyllä kaikenlaista hommaa... toisaalta houkuttas käydä kampin bebesillä ja benettonilla :D
Olen nyt kun on ollut näin hyviä ilmoja, pessyt peittoja ja päiväpeittoja yms, ja illalla olis vuorossa talvivaatteiden pesua.

Jees, nyt taidan minä syödä ja vähän aikaa lepäilen ja sitten tartun kesäkukkarumbaan, olis joku 60-70 kesäkukkasta istutettavana.. :whistle:

runttis ja sytkylä 27+

Unohdin täysin äskeisessä kysyä, että millaista on lapsiveden tihkuminen? Äsken kun kävin vessassa oli taas pikkareissa märkä läntti. Näin on siis tapahtunut varmaan 4 kertaa ennenkin. Läntti on kooltaan n. 6x6cm (?) Tuntuu hullulta että se olisi valkovuotoa kun ei ole milläänlailla sen laista vuotoa. Ja kerran oikein tunsin että pikkareihin valahti jotain, ja kun menin vessaan oli housuissa kunnon märkä läntti. Huolestuttaa vaan :(

Allergiasta yritän selvita glinor tai jotain sellasta .. suihkeella pari krt pv.
turvotusta ei pahemmin mutta noi laskimot vaivaa minuakin, mutta vielä ei oo alakertaan oireita ilmaantunut sääriin vaan. aika hyvin pärjään niillä kunnon tukisukilla, tilasin niitä kahdet parit lisää sellasia joista on varpaat auki. :D

huh hellettä, hiukka puhalluttaa tuo kasvihuoneen pykääminen ja istutus tällä masulla..

IIH ystäväni oli eilen saanut sektiolla tytön :heart: kahden pojan villikon jälkeen hekin ovat varmaan innoissaan.

lapsivesi.. voi muistaakseni lorahtaa vähänkin kerralleen mutta vaikea itse erottaa onko vetistä valkkari vai mitä jos epäilet niin soita polille ja kysäise ohjetta kun jos tihkuu niin on olemassa tulehduksen vaara ..

ja vielä omaa napaa.. vielä 5yötä 4deehen..

Yhteistyössä