**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Aurinkoista huomenta!

Just, ihana ilma ulkona ja helteitä luvattu niin meidän pimu päätti tulla kipeäksi :/ Meni kaikki kivat suunnitelmat mönkään! Ois käyty uimahallissa ja jätskillä huomenna, mutta nyt täytynee vaan olla sisätiloissa, paska! Mutta eipä tuolle mittään voi... Vähän huonosti tuli yö nukuttua, mut jospa se päivä tästä käyntiin lähtee. Jospa sitä tänään vääntäytyis lenkille sauvojen kanssa, saa vähän raitista ilmaa ite.
täällä kans oli vapaapäivien ohjelma jo valmiina, mutta poika alko eilen oksentaan ja mies nyt valittaa mahakipua. Itselläkin kyllä närästää kivasti.. |O |O |O

Odottelen jo tuota ens viikon neuvolaa. Vaikka kyllä kauhistuttaakin mitenkä tuon painon kanssa on käynyt, kun nyt näyttäis noi jalat olevan aivan turvoksissa:(
Viime neuvola kerran perusteella mulla on toi paino ekan neuvola punnituksen jälkeen -1,8kiloa. Hyvä niin, sillä mulla on tätä ylipainoa jonkin verran.

Ihanaa huomenna mennään mökkeilemään miehen kanssa ja esikoinen lähtee isälleen viikonlopuks, vaikka olishan tuo kiva kun esikoinenkin tulis mökille

Maijamehi ja Toukka rv 28+3

MMIILIA :heart: , mä olen syönyt salpaajia lähes päivittäin, kun on ollut muuten niin karsee olo, propralista ei ole todettu olevan haittaa sikiölle ja lääkärit ovat olleet myös sitä mieltä, eihän se kivaa ole syödä mutta minkäs teet :'(
Pääsin sairaslomalle nyt töistä ja luulen että sekin auttaa tykyttelyjä vähentämään, kun ei tarvitse lisäksi työasioista enään stressata......

Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
oiijoij!! Kävin kattoo kelan sivuilta onko tullu päätöksiä, ja siellähän ne kaikki näkyy :D :D :D Pakkausta odotellessa :p :p
Kauanko meni päätöksen teossa? Tietää ite suurinpiirtein millon uskaltaa omaa päätöstä oottaa :)
laitoin paperit postiin 21.4. ja päätös tehty 7.5. ja paketti oli postissa eilen eli 12.5. ja 2010 malli :D
Eli ens viikolla osaan ootella tuota päätöstä. Minä otan rahana, mutta pääseepähän sitten tuhlaamaan ne :LOL:

mulla kesti päätös n. 3 viikkoa ja rahana tulee ens viikon ke ....

Täällä ollaan oltu koko lämmin päivä myös sisällä , kukaan ei ole kipeä , mutta tuli aamulla pakkailtua tuota alakertaa ja isäntä vei tavaroita sitten uuteen kotiin ja jatkoin muuten pakkailua vielä muutaman laatikon verran ... Huoh , kyllä nyt alkaa jo tuntumaan , että saisi jo muutto olla ohi ja toisaalta että vois mennä vaikka yöksi uuteen kotiin , mutta mihin hemmetiin me siellä menisimme nukkumaan ja minne lapset laitettaisiin .. mutta kun noita laatikoita ja tavaroita pitäisi purkaa toisessakin päässä ...

Voimia sairastuneilla ja onnea hyvistä neuvolakuulumisista
Itselläni on huomenna lääkärineuvola ja katsastetaan paikat :D , tartti tehdä ruohikonajelukin (siis omassa kropassa) jotta ei oo karvat solmussa sitten huomenna ja krinnaa vastaan ... Muuten on ihan mielenkiintoista kuulla mitäs on rauta-arvot nyt ja mitenkäs painoa ja paikat ... tosiaan ei muuten oo juuri tässä raskaudessa supistellut mutta viimeiset 5 päivää senkin edestä ja tänään on taas ollut hiljaisempaa ... mutta saas nähdä miten sitten huomenna on olotila ...
Vadelmanlehtiteekin odottelee kaapissa että koskas uskaltaisi aloittaa käytön , mutta taidan kyllä jättää aloituksen vasta ton muuton jälkeen rv 30+ jotain viikoille ehkä rv 32 lähtien voisi koittaa aloitella 1-2 kupillisella... paljon tietenkin riippuu huomisesta , että missä kunnossa noi paikat tosiaan on ....

neitim+ tytsy 27+5

Tuossa äskön rupesin käymään esikoisella olleita vauvavaatteita, ja niitä on PALJON! Ei kyllä tarvi ostaa enään yhtään 68cm pienempää vaatetta :D Anoppiki oli löytäny ison kassillisen tytön vaatteita. Nyt vaan pitäs nuo esikon vanhat vaatteet pestä ja sitten laitella kaappiin. Löysin muuten tuolta kaapin kätköstä vuoden 2008 äp:ssa olleet kestovaipat. Yks kuorivaippa ja neljä sisävaippaa, koko on 3-6kg. Eli jos jotain kiinnostaa niin täällä ois joutilaana :)

Ainniin, sitähän piti kommentoida ku täälläkin välillä nuita tärinöitä mahassa. Pojan odotusaikaan niitä ei ollut, ja nyt on tyttö tulossa. Joku täällä kerto siitä omasta kokemuksesta ku vauva oli ollu sinivalossa ja siellä täristelly. Nyt sitten mietin että mitä jos onkin jotain häikkää kun pieni syntyy :( Pitääpä kysyy neuvolassa ens kerralla että mistä voi johtua ja vaikuttaako mitenkään syntymän jälkeen.

korvapuusti Sillon ku esikoisesta otin pakkauksen, niin sitä vuosimallia ei näkyny. Eli sitä ei varmaan ilmoteta sitten erikseen koska siellä Kelan sivuilla sanotaan mitä pakkausta jaetaan :)

Tulipahan käytyä Naikkarilla ja sairaslomaa tuli heti kättelyssä, se oli iso helpotus ja nyt onkin sit vaan yritetty levätä. Tää väsymys ei kyllä anna yhtään armoa, tänäänkin on tullut nukuttua useammassa jaksossa. Ei ymmärrä... Onneksi mies on kotona pääsääntöisesti koko ajan seuraavat kaksi viikkoa, niin lepäämisestä oikeesti tulee jotakin.
Ultrassa tyttö (edelleen siis näytti tytöltä) liikkui mukavasti ja painoarvio oli 1050g ja se asettui ihan mukavasti keskikäyrän tuntumaan. Lääkäri kyllä varoitteli, että yksilöllinen kasvu vasta alkaa viikolta 27. Odotettavissa on siis iso vauva, kun mun vauvat on nelikiloisia ilman sokeriongelmaa ja mulla siis nyt se rd insuliinihoidolla on. Kokeili kohdunsuunkin, mikä oli ihan kiva, kun mulla ei ole neuvolalääkäriä ollenkaan näiden tiheiden Naikkarikäyntien takia. Kohdunkaulaa oli vielä lääkärin sanoin useampi sentti, mutta paikat oli jo pehmeät. Sen verrran on supistellut, että kuulunee asiaan.

Painosta... Sitä on varmaan tullut 8-10kg ja hieman ahdistaa, kun ei tarvitsisi tulla juuri ollenkaan.

Mutta nyt taas iltahommiin ja saunaan. Elättelen toiveita, että aamulla saisi nukkua pitkään, kun lapset ei lähde kouluun, mutta saa nähdä mitä nuorimmainen on asiasta mieltä...

Theresia ja kyytiläinen 26+

Heips, ei siellä kelan sivuilla sitä omissa tiedoissa ole, että mitä pakkausta jaetaan, vaan ihan ajankohtaista -osiosta mä sen bongasin. Mutta siis kaikille joille ei vielä ole tullut, tulee nyt sit se uusi =)

Mun on pakko hehkuttaa, kun tein niin hyvät kaupat niistä vaunuista. Siis ne ei uusille kyllä häpeä lainkaan, hyväkuntoiset on. Ja hyttyssuoja, sadesuoja ja jalkapeite tuli vielä mukaan, ja hinta oli kyllä niiiin edullinen, että tuolla "säästöllä" mä perustelen jo monta muuta ostosta... naisen logiikkaa siis kehiin :D Vielä pitäis metsästää brion kapeampi pötköttelypussi niihin vaunuihin, niin sitten olis sekin setti kasassa. Manducan meinaan ostaa uutena, että jotain kivaa on sitten pienelle uutenakin hankittu.

Tänään oli kyllä ihana ilma! Oltiin ulkona tytön kanssa, ja sit mä sain lakastua pihaakin vaikka kuinka. Lisäks pesin meidän peitot ja vieraspeitteet ja tyynyt, eli on sekin kevään homma nyt hoidettu. Pihan lakasua pitää vielä jatkaa, jos vkl sais vähän tytön kanssa pihalla oleilun lisäksi tehtyä sitä niin hyvä olis.

Jeep, nyt vähän iltapalaa ja sitten pötkölleen, huomenna teen kotosalla töitä ja iltapäivästä pääsen v-i-hdoinkin kampaajalle!

runttis ja sytkylä 26+6 kaiketi =)

heipä hei , täällä palattu kotiin synnäriltä käyriltä...kaksi päivää ollut todella inha ylävatsakipu joka ei hellitä oikeen ollenkaan ja säteilee selkään :( todella inhottava tunne.
No vauvalla oli onneksi kaikki hyvin ja kova oli liikkumaan ja sykkeet hyvät ja tehokkaat :heart:
multa ei löytynyt raskausmyrkytykseen viittavaa eikä muutakaan istukan toimintahäiriöö,
vauva oli aikas iso jo ruudulla ja painoarvio jo 1100 g eli aikas hyvän kokoinen nallukka tänne tulossa :heart: niinkuin esikoinenkin (4120) syntyessään kiireellisellä sektiolla

eli sairaslomaa antoi huomisen ja maanantaina takasin töihin jos helpottaa olo.

ihanaa helteistä viikonloppua kaikille massuille ja mammoille :D :D

Huomenia!

On jotenkin vaan niin ihana olo.. Yöllä nukuin kuin tukki, en käynyt etes vessassa. Meni se edellinen yö niin huonosti. Nyt otin kipeän tytön viereen ja ukko nukkui lattialla patjalla. Saatiinpahan kaikki hyvät yöunet!

Eilen kävin tunnin sauvakävelyllä ja aivan ihana tuo ilma :heart: Tänäänkin illasta sauvomaan :) Tuntuu kuin olisi jossain ulkomailla kun aamullakin aukaisin parvekkeen oven ja tuli niin lämmin tuulahdus vastaan. Ja koivut hiirenkorvalla :heart:

Huomenta kaikille sinne ihanan kesäiseen Suomeen! Kyllä käy kateeksi nuo teidän leppoisat ilmat, mutta pianhan itsekin saavun sinne :heart:

Viime yönä palasimme taas Dubaista neuvola- ja kauppareissulta. Nilkat olivat niin paksuiksi turvonneet, ettei niitä meinannut erottaa pohkeista ollenkaan... Kyllä tää kuumuus alkaa jo vähitellen käydä tämänkin sissin hermoille :LOL: No, tänään onneksi vähän viileämpi päivä tiedossa, näyttäis että yli +45:n asteen ei tänään mennä =)

Tällä käynnillä ei paljoa tehty, lääkäri vain tunnusteli nopeasti vauvaa mahan päältä ja kuunteli sydänäänet. Hemoglobiinia pyysin, kun viimeksi otettu joskus tammi-helmikuussa. Onneksi sain sen, vaikka täällä ei kuulemma seurata sitä vasta kuin ihan loppuraskaudesta. Tuloksen soitan sunnuntaina (joka täällä siis viikon eka arkipv).
Paino on noussut 5-6 kiloa alusta, eli ok. Seuraava käynti 4 viikon päästä, silloin vauvan kasvukontrolli :)

Reissu oli kuitenkin siitä hyödyllinen, että saatiin ostettua pakastin täyteen lihaa, sekä vauvalle patja pinnikseen (Ikeasta), reunapehmusteet, ja sit sellainen pehmeä hoitotaso, jonka ajattelin laittaa yhden lipaston päälle. Olisin tietysti halunnut ihan ehdan hoitopöydän säilytystiloineen, mutta mies oli sitä mieltä, että ne ovat liian kalliita, ja että nykyisistä kaapeista on löydyttävä tilaa vauvan vaatteille. No, ehkä jos vähän tiivistää......

Tänään tiedossa vauvan vaatteiden pesua, mikäs sen ihanampaa hommaa :heart:

*Murske ja poitsu 27+6

Huomenta!

Mulle voi muuttaa etusivulle iäksi 23. Tänään on klo. 12.00 äippäpolilla kontrolli ja katsotaan saanko maanantaina lentää häämatkalle Bulgariaan B)

Aurinkoiset terveiset Savosta!

Mijas ja Tyty 27+6

Mijas hyvää synttäriä!!! :flower: :flower:

Täällä on poika ollu aika hiljasella päällä muutaman päivän...eilen kuuntelin sitte dopplerilla äänet, ku huolestuttaa...ihan kivat jyskeet siellä kuulu...liekkö sitte muuttanu asentoo semmoseksi ettei potkut niin tunnu :/

vauvis ja poju 25+4 :heart:

Yhtäkkiä huomasin, et olihan ne synttäritkin tuossa hetki sitten, eli mulle voisi päivittää
etusivulle 31v. :LOL: niin näitä vuosia vaan tulee...
Täällä monet kirjoitelleet supistuksista mulla on nyt viikon verran vatsa mennyt välillä "kovaksi". Onkohan se just sitä supistelua? Jos esim. nostaa jotain saattaa silloin tuntua... Tietämätön kun on näin esikoista odotellessa :heart: ei onneksi kipeää ole tehnyt.
Täällä Turun seudulla on ihana kesäinen lämpö! Mahtavaa kun kesä tulee! Aurinkoista päivää kaikille!

elovena 79 & masuasukkineiti onkohan jo 26 + 1 ? :heart:

Pitäisi lailla kieltää nää työpäivät tälläisinä päivinä :LOL: Mielummin olisin lasten kanssa ulkona kun istun täällä "putiikissa"....

Tunti ennen työhön tuloa mulle iski taas "vatsakramppi",sellainen kumma polttava kipu vatsassa ja edelleen on hiukan höntti olo.Mä en ymmärrä mitä nää vatsakivut oikeen on.On tutkittu ja hutkittu,selitystä ei löydy mutta vetää kasinkerroin.Nytkin kipu oli kovaa mutta liennyttyään päätin etten ryntää minnekkään vaan katselen miten olo menee ja lähden töihin...

nyt siis sinnittelen täällä :D

tulipa sitten oikeen päivä.. sain volvon takakulman oman auton kylkeen.. No onneks ei mitään isompaa tapahtunut.

Täällä kans masuasukki ollut pari päivää vähän hiljaisempi, mikäköhän lienee sitten et on ollu hiljakselleen.

Ihanaa kun on nyt muutama päivä vapaata töistä, jos sitten jaksais ton noin 6 viikkoa töitä ennen kuin jää äippälomalle:)

Maijamehi ja Toukka rv 28+5

Miten voi ihminen olla niin vatipää :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Tänään neuvolalääkäri ... voi venäjä , oli kai se aika ollut jo 4.5 eikä 14.5 , miten ihmeessä saatoin ees merkata sen noin väärin ????? Ihmettelinkin miksi mulla on aika vasta 27+ viikoilla eikä 26+ kuten yleensä .... no nyt pitää sitten maanantaina koittaa musitaa soittaa neuvolatädille ja kysyä , että saanko edes aikaa enään lääkärille ennen muuttoa toisella paikkakunnalle , kun noi ajat on yleensä täynnä monta viikkoa ennen !!! Ja miksi ei toi neuvolan täti soittanut mulle että missäs oon kun ei oon näkyny kun siinä täytyy kuitenkin käydä peruskokeet ottamassa ennen lääkärille menoa ! siis OTTAA PÄÄHÄN !!!!

neitim+tytsy 27+6

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Miten voi ihminen olla niin vatipää :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Tänään neuvolalääkäri ... voi venäjä , oli kai se aika ollut jo 4.5 eikä 14.5 , miten ihmeessä saatoin ees merkata sen noin väärin ????? Ihmettelinkin miksi mulla on aika vasta 27+ viikoilla eikä 26+ kuten yleensä .... no nyt pitää sitten maanantaina koittaa musitaa soittaa neuvolatädille ja kysyä , että saanko edes aikaa enään lääkärille ennen muuttoa toisella paikkakunnalle , kun noi ajat on yleensä täynnä monta viikkoa ennen !!! Ja miksi ei toi neuvolan täti soittanut mulle että missäs oon kun ei oon näkyny kun siinä täytyy kuitenkin käydä peruskokeet ottamassa ennen lääkärille menoa ! siis OTTAA PÄÄHÄN !!!!

neitim+tytsy 27+6
Jännä tosiaan ettei neukkutäti soittanut perään tms.Mulla kerran käynyt niin että noilla viikoilla unohtanut nlan ja soitteli "täti"heti perään ettenkai oo synnyttämässä ja onko kaikki ok :D
Toivotaan et saat uuden ajan mahd.pian!

Yhteistyössä