**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

No niin...ehtiihän sitä kirjoittelemaankin tänään. Ollut taas aika kiireistä menoa tää päivä.

Täällä on tosi monta sellaista, joilla jottain huolta, vaivaa ja murhetta, niin teille kaikille tarvitseville iso :hug:

Me9jaBonus Ihana kuva teidän pikkuisesta :heart: Me kans saatiin ihan kohtuu hyvä kuva kasvoista, vaikka tuo istukka siinä edessä onkin. =)

Täällä ois kans huomenna lääkärineuvola ja sit saan vihdoinkin ne Kelan laput, joita en viimeks saanut sen takia, kun jäi pari päivää vajaaks ja se kone sitte urppas jotain, niin ei saatu tulostettua. :kieh: Vaa'alle meno on se mikä hirvittää, kun on syömiset ollut vähän sitä ja tätä. :ashamed:

Ihania kuviakin oli taas masuista. :heart: Mulla vaihtelee tuo mahan koko. välillä kauhee pallo ja välillä taas suht lättänä. :whistle:

N11na Kyllä se täällä kans meinaa välillä mieli olla turhan matalalla. Mutta niin kauan tilanne on hyvä, kunhan se alakulo ei jää pitkäksi aikaa päälle. Mutta hyvä se on itseään kuulostella, että missä mennään, niin saa tarvittaessa apua ajoissa.

Nyt ei järki kulje yhtään, niin on parempi hipsiä nukkumaan, että jaksaa sitte aamusta sinne neuvolaankin mennä. :wave:

Katjuska ja sintti 26+3 :heart:
 
No onpa hyvä tietää että saapi käydä hierojalla, sain Äitienpäivä lahjaksi lahjakortin ja olisihan se mukava sinne pääsätä rentoutuun ;)

N11na täällä myös alakulo vaivaa, mutta mä epäilen vahvasti että nää viime aikaiset kokemukset aiheuttaa sen. Mä myös kannustan sua puhumaan neuvolassa :hug:
 
huomenta! tulispa oikein kaunis päivä B) juu,tänään olis sit neuvola,oikeestaan ihanaa :heart: kiva nähä taas paljon painoa tullut ym. (en omista vaakaa) no mut masu kasvanut ainaskin valtavasti :LOL: N11na ota rohkeesti puheeks vaan väsymys ym. mikä mieltä painaa,mullakin ollut oikeesti kaikkee propleemaa tuntuu et en ole ehtinyt nauttia odotuksesta olleskaan :'( mä olen kanssa puhunut neuvolassa ja sieltä saannut tukea tosi paljon ja myöskin neuvoja :heart: . tietysti huolena jos ite kokoajan ressantunut ni vauvakin on levoton ym. mut jaksuja sulle :hug: kyllä kaikki hyväks varmasti muuttuu.
hauskaa päivää kaikille :wave:

lolu27+1
 
Täällä valmistaudutaan lähtemään Naistenklinikalle kontrolliin. Ihana päästä taas kurkkaamaan pientä ja mielenkiintoista päästä kuulemaan minkäkokoinen typykkä jo on. Väsymyksestä ja muista krempoista meinasin puhua myös, saa nähdä mitä niihin sanovat...
 
n11nalle valtavasti jakasmisia :hug:

Ens viikolla olis neuvola. Tänään vissiin pitäis diabeteshoitajan soitella äippäpolilta. Saas näkee koska ne pyytää sinne oikeen käymään.

Nyt aamupalaa nassuun ja sitten asioille.

Maijamehi ja Toukka rv 28+3
 
Maijamehi... Tää nykyinen diabeteksen hoitolinja on hieman hassu. Mäkään en ole tavannut vielä sisätautilääkäriä ollenkaan ja diabeteshoitajankin vaan kerran, vaikka mulla sentään on ollut jo 10 viikkoa insuliinit käytössä. Toki Naikkarilla sairaalalääkäri aina kyselee sokeriarvojen perään, mutta enimmäkseen puhelimessa tai sähköpostilla hoidetaan kuvioita. Tuntuu jotenkin vasemmalla kädellä hoidetulta ja täytyy sanoa, että omakin into olla ajantasalla hieman lepsuu, kun tuntuu ettei asialla ole niin väliä, vaikka eihän se todellakaan niin ole. Saa nähdä mitä tänään sanovat ja alkavatko nyt tarjota tiheämmällä aikataululla seurantaa. Sulla on sokerit pysyneet suht kuosissa, eikö vaan?
 
Meillä keskussairaalasta äippäpolilta soittelee hoitaja ja kyselee niitä sokeriarvoja. Kait ne arvot ihan suht hyvin on pysyneet kohdillaan, vaikkakin tiedän et jos se lääkäri ne näkis niin se olis aloittamassa insuliinihoitoa toisin kuin nää hoitajat. Mun mielestä olis kyllä ihan hyvä käydä välillä näyttäytymässä lääkärilläkin, ku ne kuitenkin tutkii myös ultran kanssa tuon masuasukin myös. No näillä nyt mennään
 
Huomenta kaikille!!
Enskiksikin pientä galluppia eli paljonko teillä muilla onkaan noussut nyt paino yhteensä? Mulla on tullut nyt se 8kg ja mietin et onko se paljon vai vähän vai normaalisti? :eek:
Me9jaBonus Mua kans hirvittää et mitähän tää meidän vauvan paino on nyt ku se oli jo rv 23 700g, ja maanantaina sanovat neuvolassa et vauva tuntuu isolle tunnustellessa. :eek:
Alakulosta: Kannattaa oikeesti puhua neuvolassa tosta olosta rohkeesti. Mulla oli esikoisen raskausaikana jo tollasta alakuloa ja paheni vaan sitte vauvan synnyttyä ja muuttui synnytyksen jälkeiseksi masennukseksi. Itse tein sen virheen etten ottanut ajoissa oloani puheeksi. Ikinä en ole kuitenkaan lääkitystä tarvinut vaan olen selvinnyt masennuksen yli muilla keinoin. Nyt tämän raskauden aikana olen voinut hyvin vaikka ajoittaisia alakulojaksoja onkin aikaajoin ollut. Nyt kuitenki h-hetken lähestyessä olen alkanut pelkäämään synnytystä, sitä että vauvalle tai itselleni sattuu jotain tai että minua kohdellaan huonosti synnytysosastolla (kuten viimeksi) ja myös sitä että masennus taas iskee synnytyksen jälkeen. Vaikka olo on nyt ihan ok, niin sain lähetteen neuvolasta näiden pelkojeni takia äitiyspoliklinikan kautta "pelkopolille". Nyt odottelen aikaa sinne, että pääsen juttelemaan lääkärin ja kätilön kanssa tulevasta synnytyksestä ja vauva myös ultrataan koska pelkään sitäkin miten iso tämä vauva oikein on.. :(
Masu on kasvanut jo aivan valtavasti ja vauva liikkuu täällä koko ajan niin että oikein kipeää käy ja koko maha heiluu..

Jonetta ja pikku-veeti 28+3
 
Kiitos kannustuksista. Mulla on tiistaina lääkäri neuvola ja olen jo miehellekkin sanonu että kysyn siellä, että mitä ihmettä tää on. Luulen kyllä, että nää asunto asiat tekee tän. Sais vaan ne pois mielestä kun ei niille itse mitään voi. Kertoilen täällä mikä on milloinkin olo.
 
n11nalle tsemppiä! :hug:

Painosta: Mulla on nyt varmaan se 10 kg tullut lähtöpainoon ja se on musta vähän liikaa. Toisaalta kun olen muuten ihan normaalipainoinen ja aiemmissa raskauksissakin on paino noussut samalla tavalla reippasta vauhtia, mutta synnytyksen jälkeen oon nopeesti palautunut entisiin mittoihin, joten en kanna asiasta huolta.

Äityspakkaus ja äippärahat on nyt laitettu hakuun. Nyt vaan odottelemaan loman alkua ja pakkausta. :)

Ihana ilma ulkona! Kyllä nyt harmittaa istua sisällä töissä koko päivä. Jospa sitä lähtisi ajoissa kotiin ja pihahommiin. Meillä on pieni pihaprojekti käynnissä ja minä seison lapion varteen nojaillen työnjohtajana ja mies kaivaa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
Tukisukista..
hankin jo viime raskaudessa sellaset instrun mittojen mukaan tehdyt tukisukat ja niitä oon nyt käyttänyt ja pessyt joka päivä käsipyykillä.. :/ väsyttävää homma.. hiukka nuukuuttaa toisien ostaminen kun ne on jotain 70-80eukkoa aina sukkapari ostaa.. :whistle: ja rahaa menee..

mutta toisaalta ne kyllä auttaa kun silloin kun en oo niitä pessyt seuraavaan päivään niin kyllä tuntuu..
mun pohkeet on liian paksut niihin tavan kaupan sukkiin ja ne ei kuulema oo oikeen kunnollisia muutenkaan tuohon asiaan..
Huomenna oon menossa pieksämäkeen ni jos laittais tilaukseen uudet pari kun on noissa entisissä jo aikalailla kulumaakin pohjis..

:headwall: tulipa sepostus..
Mulla on ihan marketin sukkia muutamat, ei ne ihan kauheen ylös nouse, just ja just tohon polvitaipeeseen...en varmaan kyllä raskis noin kalliita ostaa, huh

:eek: Mua vaan ärsyttää se, kun on kesä tulossa, niin eihän niitä nyt yksinkertasesti pysty pitään kesäkuumuudessa, pelkään vaan et suonikohjut räjähtää kun joudun jättään ne pois...! Mut ei voi mitään, kun tässä joutuu koko piiitkään kesän odottaan ja nythän alkaa jo "helteet" loppu viikosta...heh :D niitä tosiaan odotellessa... :(

Sann-81 rv 24
 
Housu ostkosilta kotiuduttu ja mukaan tarttuikin pellä toppi=) Eli ei vieläkään housuja..

Äippäpoliltakin soiteltiin ja lupasivat sitten soitella joskus 17.6. seuraavan kerran. Niin ja samalla sain kysyttyä sitä allergialääke juttua ja mulle ainakin nyt sanottiin että ihan huoletta saan syödä zyrteciä.

Nyt taidan painua pikku päikkäreille, ennen kuin haen pojun kotiin.

Maijamehi ja Toukka rv 28+3
 
Huomenia! tai päivää paremminkin :D

Olin aamulla siellä sokrutestissä ja se kirkas litku ei maistunu nyt ollenkaan pahalle, oli jääkaappikylmää niin pari kipollista meni heittämällä nassuun. Alkuarvo tai paastoarvo tms oli ainakin hyvä, jotain alle viiden. Tekstari tulee sitten perässä, että miten ne muut arvot. Toivottavasti olis ok, viimeksi ne oli hyvät joten toivon ettei se olis muuttunu mihinkään.

Painonnousu, niin paino ennen raskautta painoon on n. 8 kg noussut mullakin. Paljon enemmän kuin tyttöä odottaessa, mutta kun vieläkin painan vähemmän kuin mitä tytön odotuksen alussa, niin mitäs tuosta. Ja ne kilot katoaa kuitenkin ihan ok JOS ei imetys sitten ala teettämään järkyttäviä suklaanhimoja... mulla lähti paino kunnon laskuun vasta imetyksen lopettamisen jälkeen, kun loppu samalla se fazerin sinisen himokin :LOL:

Varasin sinne naikkarille tutustumisajankin, se olis juhannuksen jälkeen. Tietääkö kukaan, pysyykö synnytyskanavan mitat stabiileina vai vaihteleeko ne synnytyksen mukaan? Mua nimittäin hirvittää kans, että jos kovin isoksi kasvaa tämä poju niin miten sen saan ulos?? Pahin skenaario on, että monta vrk pusataan alakautta ja sitten päädytään johonkin hätäsektioon, kun ei mahdukaaan ulos... kun mun mitat siis edellistä odottaessa todettiin "ahtaiksi", ettei ainakaan pt-synnytys tule missään tapauksessa kysymykseen.

Ja tosiaan, alakulon tms kanssa painiville, ottakaa vaan puheeksi neuvolassa. Mulla oli synnytyksen jälkeen joku vähän pidempi babyblues eikä sekään mukavalle tuntunut, kun tuntu et se on ihan hallistematonta se itkuisuus ja suru, mutta meni sitten onneksi ohi. Voin vaan kuvitella millaista on jos on pahasti masennusta :hug:

Ja tukisukista, mä teetätin Helsingissä (joku apuväline tms liikkeen nimi) sukat sektioon menoa varten mittatilauksena ja ne makso jotain 40 euroa. Jos siellä päin (se liike oli manskulla, ei stokkan päässä vaan siellä toisella suunnalla, stadikan jälkeen) on käyntiä niin sieltä saa ainakin vähän halvemmalla kuin instrusta.

Jep, parin tunnin kuluttua vois kuvitella hilaavansa pepanderin pois töistä ja sitten tuunkin vasta maanantaina seuraavan kerran töihin.

Nyt tässä on näitä omiakin asioita hoidettu sen verran paljon, että on aika taas ryhtyä töihin =)

Mukavaa helatorstaitakin kaikille ja jaksamisia ja hyviä vointeja ja haleja ja kaikkea mahdollista elokuisille mammoille :hug: Ajatelkaa, tammikuisten pinokin on jo perustettu!


runttis ja sytkylä 26+ :heart:
 
Merkkaan...

Juu-u, olen mäkin hengissä, vaikken niin kirjoittelekaan :wave: ! Melkein joka päivä kyllä käyn lueskelemassa tämän aktiivisen mammajoukon kuulumisia!

Meille lekuri kontrolliultrassa antoi TYTTÖveikkauksen
:heart: , muttei 100-varmaksi osannut sanoa.

ääh, täytyy mennä :wave:

W 27+5
 
niin sen halusin vielä lisätä , että raskaus pahentaa stressiä ja ahdistuneisuutta, mulla meni pahaksi juuri sen takia kun mulla on taipumus panikoida asioista, tai siis oli ennen kuin mulla todettiin ahdistuneisuushäiriö :|

eli raskaus on järjettömän iso projeki niin fyysisesti kuin henkisestikin, silti läxin siihen uudestaan mukaan :eek:

toivon kovasti kaikille jaksamista ja onneksi saadaan kesävauvat , niin ei pääse alakulo iskemään , mulla viimeksi synnytys ajottui loppu syyskuulle ...

terkkuja auringosta läppäri sylissä :D

bikinit ja maha naapureille esissä :LOL:
saa kattoo jos uskaltaa (jättiMAHA) edelleen vahva tyttöolo, kun on turvonnut jo sivuille päin vaikka urheilenkin paljon :snotty:

hauskoja pyhiä niille ketkä niitä viettää :heart:

huisi ja pikkuinen rv 27
 
Keittiö puunattu ja ylimääränen törky hävitetty kaapeista... seuraavaks ois makkarin kaapit järkättävä, koulukirjat sun muut vois viedä varastoon niin saa lisää tilaa...

Neuvolastakin soittivat sokerirasituksen arvot, kaikki ok.. paastoarvo oli 4,5, 1 h oli jotain 8 ja 2h oli jotain 7.. Terkkari vaan meinas et katsotaan pitääkö tehdä myöhemmin uudelleen, siis häh?! Miks pitäis uudestaan vielä tehdä.. ei ymmärrä..

Painosta Mulla painoa kertyny tähän mennessä melkein 6 kiloa :( Tavoitteena ois ettei yli 10 kiloa nouse, koska viime raskaudessa kerty huimat 18 kiloa.. niitä sai sitten sulatella jonkun aikaa...
 
Kasvukontrolliultra takana ja vielä kerran pitäisi kesä-heinäkuussa käydä. Muuten poika vastasi hyvin viikkoja (27+6 näytti kun pitäisi olla 27+3), mutta laihuutensa takia oli -2-käyrällä. Taitaa periä laihuusgeenit minun isäni puolelta (hypännyt kyllä yhden sukupolven yli välissä) :kieh: Mulla on painoa kuitenkin kertynyt jo n. 8 kg, eli luulisi sen perusteella vauvankin kasvavan jos on kasvaakseen. Touhukas poika (joka siis edelleen pysyi poikana) oli muuten ja sitä lääkärikin kovasti päivitteli. Painoarvio tällä hetkellä oli 1037g.

Dino & Hobi the nälkäkurki 27+3
 
Mulla painoa tullut tähän mennessä 3kg. Alakuloa ja väsymystä myös ollu ilmassa ja sitte nuo laskimot tukossa,että jalkoja pakottaa,ostin tukisukat ja ne auttaa jalkojen väsymykseen ja pakotukseen hyvin.

Kiva ku pääsette katselemaan uusia pakkauksia :)
Lähenpä tästä syömään ja asioille.

sirri81 ja typy 28+1
 

Yhteistyössä