**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Tosi hieno kuva me9jabonus! Kyllä nyt pikkusen harmittaa, että ei itte tullut mentyä tuonne 4d:hen. Varsinkin kun siellä olis saanut jo niin tarkan painoarvion.

Synntys muakin vähän hirvittää just sen takia, kun pelkään, että tämä poju kasvaa isoksi. Edellinen poika oli myös vähän isomman kokoinen ja synnytys olis silloin melko rankka. Tää tuntuu nyt jollain tapaa vielä isommalta ja siksi mä nyt niin kovasti odotan että saisi painoarvioita, niin tietää mihin varautuu.

Mutta hyviä uutisia sain eilen töissä, kun kuulin, että pääsen lomalle jo kolmen ja puolen viiko päästä. Jeeee!!!! Äitiysloma alkaisi juhannuksesta, mutta saan/joudun pitämään osan lomistani ennen sitä. Mulla on nyt sitten vika työpäivä 7.6. Ihanaa, kun sitten saa olla koko kesän lasten kanssa kotona ja kasvatella masua rauhassa.

sintyli ja sälli 28+0 POKS!!!
 
Jostain luin että riittävä veden juonti ja vatsan alueen rasvaaminen kosteusvoiteella estäisi, tai ainakin vähentäisi raskausarpia (?) Itsellä ei ole ainakaan vielä raskausarpia ilmaantunut ja toivottavasti ei tulisikaan :/ Saunan jälkeen kun olen itseäni rasvaillut, olen myös rasvannut massun ja alaselän. Vettä juon muutenkin todella paljon. Saa nähdä onko mitään hyötyä :D

Sannuli ja tytti 25+3
 
Raskausarvista.. Esikoisen kohdalla rasvailin pari kertaa päivässä Humektanilla, eikä silloin tullut arpia, liekkö ollut apua rasvauksesta, kun siihen arpien tuloon vaikuttaa ihotyyppikin.

Ihana kuva me9 :heart:

Onko kukaan käynyt hierojalla raskausaikana? Onko jotain rajoituksia tms?
 
Raskausarvista, ne taitaa tulla tai on tulematta, rasvaili tai ei. Ainaskin tyttöä odottaessa rasvasin, niinkuin nytkin. Sit vko ennen sektiota yksi yö (ja siis ihan oikeasti yhden yön aikana) RIPS; ja alavatsa täynnä sinivioletteja repeämiä. Ne kyllä haaleni nopsaan, nyt just näkyy semmosina vaaleanpunertavina arpina. Mutta odotan, että tulee taas niitä, ei niille vaan mitään voi, toisten nahka on elastisempi kuin toisten.

jeeh, kohta pääsee syömään =)
 
sintyli -kuulosti masentavalta toi 'jo 3,5 viikon päästä' ei muuten mut mulla loppuu kesäloma just sinä päivänä ja pitäs palata töihin :LOL:
me saatiin rakenneultrasta 4D-kuva ja nähtiin muutenkin ultra osittain 4D:nä. kiva ois kyllä tietää tän hetkinen painoarvio. edelliset ollu syntyessään 3800 ja 3700 et toivottavasti aika samoihin mennään.
täällä hirmunen asuntokuume mut ei nyt oikein tiedä mikä ois fiksuinta.. osaan varmaan kohta ulkoo noi etuovi.com kämpät :D

pikkumökö+ elmo 27+... oisko..
 
POKS rv 28!

Mie tässä vasta kyselin hierojalta,että onko mitään rajoituksia kun olin menossa niska/hartia hierontaan niin sano ettei ole rajoituksia eli saa käydä,ainaski niska/hartia seutuja hierottamassa ja se tapahtuu kyljellään. En kuiteskaan ole mennyt itse vielä.

Ihania massuja kaikilla :heart:

sirri81 ja typy 28+0
 
AnQ
Ääh, kurkku on karhea ja olo ihan veltto - jos tästä nyt hankkisi vielä keväälle yhden flunssan, alkaisi olla kiintiö taas täynnä :xmas:

Hierojalla
olen nyt käynyt kerran kuussa, oon itse hironnan ajan istuma-asennossa ja hieroo hartioita (istumatyö ja hirveet jumit) ja vähän selkää. Anoppi on fysioterapeutti ja hieroi sunnuntaina vähän alaselkää kun juili ja sanoi vaan, että hirveen kovasti ei saa hieroa (lannerankaa? selkärankaa? En muista :D), tai voi käynnistää synnytyksen. Vihjasin kyllä, että jos tän kanssa mennään taas yliajalle, tiedän mistä lähden hakemaan apua.. :D

Ihania masu- ja vauvakuvia :heart: Mies hajotti meidän kameran eli omat masukuvat on nyt kännykän kameran varassa. Se oli taas niitä hetkiä, kun ajatus masukuvien puutteesta sai melkein vedet silmiin - eilen meinasin vollottaa ihan täysillä, kun esikoinen temppuili vaatteiden laiton kanssa niin, ettei ehditty jäätelöautolle. Hetken aikaa murjotin asiasta (esikoinen on siis 2,5-vuotias!) ja nyt on sit ihan hirveen huono omatunto sen takia.

Raskausarpia ei tunnut esikoiselta ollenkaan, nyt oon tosi tarkkaan tiiraillut, että onko mahdollisia alkuja jossain - navan seutu näyttää huolestuttavan punertavalta ja jotenkin.. oudolta. Mahan muoto on nyt ihan erilainen ja iho tuntuu paljon pinkeämmältä. No, saa nähdä miten käy tällä kertaa - oma äiti on selvinnyt kolmesta raskaudesta (viimeinen kaksosraskaus 35-vuotiaana) ilman yhtään arpea, eli toivon perineeni äidin kudokset, heh!

Täällä tuntuu kans välillä tärinää, tosin vauva melskailee muutenkin ihan hassusti - suurin osa putkuista tuntuu suoraan takapuoleen päin, toivottavasti ei pyri ulos väärää reittiä :LOL: Esikoiselta muistan omituisen napsumisen, jonka joku sanoi johtuvan hikasta - tiedä häntä sitten.

Nyt takaisin töiden pariin...

AnQ + tyyppi 25+6 (jee, huomenna poks poks!)
 
Heissan...

Me9 Aivan ihana kuva.. tosi tarkasti näkee kasvojen piirteet :) Ite en oo käynyt 4D ultrassa eikä edes mietitty käydäänkö nyt, ei oo ylimäärästä rahhoo...

Niin ja kaikille voimia arkeen!! Kyllä se ittiäki välillä niin vätystää, että sitä alkaa miettimään mihin soppaan sitä on tullu taas ittensä tungettua... :ashamed: Mutta onneksi osaa nauttia ja piristyä ihan pienistäkin asioista, ei tunnu arki niin raskaalta sen jälkeen..

Täällä sokerirasitus siis ohitte ja neuvola.. sf-mitta huiteli ties missä, 27 tais olla ja viikkola nyt 26+. Lääkärineuvola siirtyi kahden viikon päähän ja siellä katsotaan tuo tilanne uudestaan, tarviiko ultrata. Täti vaan meinas että sikiö on vaan niin ylhäällä ja sen vuoksi niin iso mitta.. Vauva ei mahan päältä ainakaan tuntunut viikkoihin nähden isolta. Painoa tullut 600 g/viikko, johtuiskohan tuosta viikonloppuisesta minilomasta ja äitienpäivästä... Pitänee alkaa tarkkaileen mitä syö ja paljonko.

Ihan nopsaahan tuo aika meni labrassa, eikä se sokerilitkukaan niin älytöntä ollut kun vähentäneet niitä happoja siitä. Ihan kivaa oli vaan istuskella ja olla tekemättä mitään :)

Jep... jos parin tunnin päästä kävis tytön hakemassa tarhasta kun mummokin on tullut kyläilemään..

heippa :wave:
 
Tiqustiina


Siin on mun möhötin :heart:

Mä tunnen hirmu usein masussa,erityisesti tuolla todella alhaalla sellaista värähtelyä.
En tiiä mitä se vauva tekee mutta ihan kuin just värähtelis/tärisis pieni hetken. Outoa :whistle:

Ei vieläkään kuulunut poliajasta,oon nyt soittanut sinne kaksi kertaa ja koko ajan ne vaan sanoo että sisätautilääkäri ihmettelee niitä mun papereita ja jatkohoitoa.
Eli kai mä oon sitten leikisti sairas tai jotain ku ei ne mua lääkäriinkään tahdo ottaa.
En haluis mennä sinne päivystykseenkään ku se on aina vähän sellainen läpihuuto juttu,haluun että oikeesti selvitetään mikä mulla voi olla.
Tänään tuli uusi ilmiö, mulla sumeni silmissä todella pitkäksi aikaa varmaan tollainen 20min kaukonäkö oli ihan usvaa. Arvatkaa oliko kiva ajaa autolla :whistle:
Kova paineen tunne oli myös tuolloin päässä.

Tänään pitkästä aikaa tuli taas jumpattua,se saa mut vaan hyvälle tuulelle. Kaikki muu vielä muuten tuntuu olevan ihan sontaa :ashamed:
 
Sartsa83
Ja voi teidän masukuvianne... ootte muutenkin tuommosia pieniä laiheliineja ja sitten teillä on tommoset ihanat mahat! :heart: :heart: :heart: :heart: Oon aivan ihastuksissani täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
Ja voi teidän masukuvianne... ootte muutenkin tuommosia pieniä laiheliineja ja sitten teillä on tommoset ihanat mahat! :heart: :heart: :heart: :heart: Oon aivan ihastuksissani täällä.
Mä en oo laiheliini :LOL:

Noista raskausarvista.. mulle niitä tuli ihan kiitettävästi esikoisesta ja nyt on tullut sitten eri kohtaan tästä. eli eipä tartte enää bikineissä liikkua, vaikka en mä kyllä muutenkaan oo niissä liikkunut

Maijamehi ja Toukka rv 28+2
 
Uusi äitiyspakkaus jaossa!!! JEE!! Kävin just Kelan sivuilla ja siellä oli ilmoitus...nyt voin siis vihdoin laittaa nuo laput eteenpäin :D

Raskausarvista Aika moni on sitä mieltä ettei niihin voi vaikuttaa ja ne tulee jos on tullakseen. Mulle tulee tosi helposti arpia. Rinnoissa ja pakaroissa on jäänteitä murrosiästä vieläkin. Olin ihan varma että maha on kuin kynnöspelto, mutta silti rasvasin ja öljysin ahkerasti. Ei tullut viimeeksi yhtäkään arpea niihin kohtiin joita öljyilin eikä tässäkään raskaudessa ole ainakaan vielä tullut. Eli uskoisin että sillä on vähän merkitystä, vaikkakin loppuvaiheessa geenit ja muut varmasti lopullisesti ratkaiseekin sen tuleeko niitä vai ei :D
Mua ei haittaa sellaiset pienet arvet, mutta joillekin on tullut niin pahoja ettei iho enää palaudu kunnolla vaan jää repuksi roikkumaan...niitä vähän pelkään, vaikka pieniä nuo tuollaiset murheet loppupelistä onkin :whistle:

Nyt koulujuttuja, enää kuukausi ou jeah :D
 
Kela tiedottaa 11.5.2010

Uusi äitiyspakkaus jaossa
Vuoden 2010 äitiyspakkauksen jakelu on nyt aloitettu.

Uusi äitiyspakkaus julkistettiin Lapsimessuilla Helsingissä 23. huhtikuuta. Uudesta pakkauksesta on jo annettu runsaasti palautetta sekä messuilla että verkkokeskusteluissa.

Kestovaippoja kiitellään, mutta edelleen vanhemmat toivovat, että kokeiltavana olisi useampia eri vaihtoehtoja. Pakkaukseen palannut kevytvanupuku saa kiitosta, kuten myös tämän vuoden uutuus kestoliivinsuojat. Osa vanhemmista pitää pakkauksen värejä liian poikamaisina, osa taas sanoo niiden olevan sopivan neutraaleja ja pitää vaatteiden toiminnallisuutta värejä tärkeämpänä.

Perheet voivat antaa palautetta äitiyspakkauksesta Kelan internetsivuilla tai toimistoissa. Kaikki palaute on tervetullutta äitiyspakkauksen kehittämiseksi.

Äitiysavustuksen kuten muutkin perhe-etuudet voi nykyään hakea paperilomakkeen sijaan Kelan internetsivuilla kirjautumalla asiointipalveluun verkkopankkitunnuksilla. Hakemuksista 13 % tehdään verkossa.

Kuvat uudesta äitiyspakkauksesta löytyvät Kelan internetsivuilta. Klikkaamalla kuvaa sen näkee suuremmassa koossa.

Lisätietoja asiakkaille
Lapsiperheiden palvelunumero, ma-pe klo 8-18, puh. 020 692 206

Kela tiedottaa 23.4.2010: Uusi äitiyspakkaus jatkaa ekolinjalla.



Nuin, eli nyt voi nakata paperit eteenpäin =)
 
Kiitos äippäpakkaus-infosta! Täytyykin vihdoin laittaa paprut eteenpäin, kohta jään muuten ilman rahaa... :D

Tuleeko kaikki pakkaukset samasta paikasta, ettei voi käydä niin että jossain paikkakunnalla onkin vielä vanhoja jäljellä?
 
Kiitos tiedosta=) Saan kanssa laittaa paprut eteenpäin.

Eikös ne tuu samasta paikasta ne pakkaukset, joskus muinoin niitä lähetettiin aina tiettyihin kuntiin josta ne sitten jaettiin pois. Mut tosiaan nykyään ne lähtee mun käsittääkseni kaikki samasta paikasta. Eli uusi pakkaus pitäisi siis olla tulossa kun laitamme hakemuksemme=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppi78:
neitim Onko teidän tyttökin sikee nukkuja? Meillä nyt alkaa herätä itsekin kun se kone huutaa, mut toisinaan saan ihan mennä herättään kun ei kuule vaikka korvassa soi. Mä niin inhoan tota konetta tai lähinnä niitä lakanoita. Ne on niin pieniä et toisina öinä löytyy rullalta tai lapsi on pyöriny siitä pois ja sänky lainehtii... Ja se materiaali on hiostava ja inha pestä.
No, kait tämä joskus loppuu...
joo meilläkin oli 2 niitä lakanoita . välillä heräsi itsekin ja välillä vaan nousi ylös tajuamatta mitä tapahtui ... mutta lopulta meillä ikä ja lääkkeet (pidempi aika käytettynä , olisko ollut vuosi jo takana) ja sitten toi lakana päälle niin päästiin hyvälle mallille !

neitim
 
Hei!!

Olen edelleen saikulla ja lääkäri just tänään tuumas, että ei taida enää töihin olla menemistä.
Eilen tuli postissa äitiyspakkaus ja sain 2009 vuoden paketin, mitä toivoinkin.

Joku kysyi onko kokemuksia Emmaljungan Smart Duoista. Ei ole vielä kokemuksia käytöstä mutta ovat jo jonkin aikaa odottaneet käyttöä makkarin nurkassa =) Värinä meillä Pro Bordeaux.

Ja alla masukuvaa. Tuntuu että kasvaa ihan hillitöntä vauhtia. Perjantaina äippäpolilla kontrolli, kiva näkee taas oman kullan :heart: Kovasti pitää elämää tuolla masussa, potkut tuntuu jo kylkiluissa asti.



(Sori hieman näkyy paljasta pintaa :ashamed: )

Mijas ja typy 27+3
 
Ihania isojapieniä masuja :heart:

Mulla ei oo tullut koskaan raskausarpia :eek: Ei ainakaan vielä....Oon rasvaillut joka raskaudessa,aina kun muistanut,body shopin kaakovoipuikolla :D

Mutta selluliittia on nyt tullut reisiin :( Onko jotain selluliittivoidetta jota saa käyttää raskausaikana?

Huomenna mulla neuvolalääkäri ja saan kuulla s.rasituksen tulokset :p
Toivottavasti on kunnossa edelleen....

Mä yritän tässä samalla epätoivoisesti saada tuota nuorimmaista nukahtamaan sisälle,omaan sänkyyn.Ollaan myöhässä jo väh tunti norm päikkäriajasta.
Nyt kun on kaunista ja isommat tykkää olla pihalla niin olis parempi kun tottuis nukkuu sisällä!Mutta vaikealta nyt vaikuttaa :|
Ehkäpä äidin sitkeys vielä palkitaan :D
 

Yhteistyössä