**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Jonnuli ja kuivia papanoita eikä mitään ylimääräsitä mukaan ...
Meillä oli colliella aina ripuli nuorempana , siirryimme vallan kuiviin papanoihin niin nyt ollaan sitten saatu välillä miettiä miten saisi löysälle mahaa :LOL:

neitim+tytsy27+2
 
27+0 poksuu täälläkin!

Viime viikon sokerirasitus jälleen ihan normilukemissa. Lääkärineuvolassakin käyty ja kaikki oli ihan niinkuin pitääkin. Paitsi että lääkäri antoi liikkeistä vain yhden plussan vaikka poitsu luisteli jatkuvasti dopplerin alta pois ja potki mua virtsarakkoon. Millaistakohan älämölöä olisi pitänyt 2 plussan eteen tehdä...

Keskiviikkona ois sitten kasvukontrolliultra :D Ja 8 työpäivää kesälomaan, jipii!

Dino & Hobi
 
Kasvukontrolliultra käyty. Vauva näytti nyt olevan kokonsa puolesta 2 viikkoa nuorempi mutta LA:ta ei vieläkään siirretty,voipi olla muuten pienikokoinen,seurantaa edelleen eli uus ultraaika tulossa viimestään 3 viikon päähän. Vauva paino nyt 800g ja viikkoja 27+6. Virkeä oli kyllä ja kaikki hyvin sielä masussa,kovasti potkii ja liikuskelee joka päivä. Tarjonta oli RT jo.
Seuraavaksi ois neuvola taas 20pvä ja sokerirasitus ois 24pvä.

sirri81 ja typy 27+6 :heart:
 
Jonnuli: Canicur on hyvä. Ja sitte keitä ihan riisiä syötäväks ja kanaliemivettä. Ni ei montaa päivää joudu paastoilemaan täysin. Noilla meillä meni ainakin ripulit aina paris päivässä ohi. nyt aikusena ei pahemmi oo enää ripuloinukkaan.

Huomenna ois neuvola.. Vähä painon puolest pelottaa ku tuli koko viikonloppu äitienpäiväherkkuja syömää ku useammas paikkaa piti käydä syömässä..

rv 24
 
Ihanaa äitienpäivää vielä täältäkin, tosin myöhässä :heart:

Ja ultraanmenijöille tsempit ja tulkaas kertomaan sitten kuulumiset :)

Mulla olis kans huomenaamulla sokerirasitus (halusin ite mennä, ei ollut riskitekijöitä että olis pitänyt mennä. Mutta suvussa meillä kyllä on diabetestä ja äitillä ollut raskausdiabetestä, sekä mulla nyt niin outoja oloja että haluan varmistaa ettei sokereissa oo mitään. ) Ja sit keskiviikkona lääkärineuvola. Kiva päästä kattoon onko nää päivittäiset menkkajomotukset saanu mitään aikaan alhaalla vai onko ne edelleenkin ollu vain harmittomia.

Äitienpäivä meni täällä mukavasti, sain ihanan aamupalan sänkyyn, sekä ihania vaalenapunasia gerberoja jotka poika 2v jo sänkyyn tuodessa katkoi :D kaatui raasu niiden kanssa sängyllä ja sit oli surkeena ku rikkoi äitin kukat :heart: Sit päivällä mentiin mun vanhempien luo äitienpäiväruualle, nam!

Tiqustiinalle halit :hug: Täällä kans jotkut päivät niin sieltä ja syvältä, tuntuu ettei oo missään mitään järkee eikä mikään oo kivaa. Mut onneks tulee hyviäkin päiviä.

Tässä vielä tän päivän masukuva POKS 26+0



Niin ja piti sanoa, että ihania masukuvia olitte kaikki laittaneet! :heart:

 
Kiitos vinkeistä ystäväiset tuohon koira-asiaan!! :flower: Hain canicuria apteekista ja annoin heti aamusella. Keitin lihaliemen ja riisiä, se on pysyny sisällä jo monta tuntia, jospa se tästä. Eilen annoin jo lihalientä vähäsen, jotta saa suoloja. Meillä koirat syö nappulat aina kuivana, eivät tykkää liotetuista ollenkaan.

Ihania masuja kaikilla!! Mmiilialla on jo valtava massu!! Ja voi kun te kaikki ootte niin hoikkasia, ällöttää olla tämmönen plösö :(

Jos taas jatkas haravointiurakkaa, plääh..

 
Selmiina: Tiedätkö, just tulin tänne samaa asiaa kysymään! Siis, että oletteko tunteneet ikäänkuin tärinää mahasta? Itse olen muutaman kerran huomioinut vauvan liikkuessa, että yhtäkkiä alkaa tuntua pientä tärinää. Itse kun nään työssäni vauvojen vapistelua, niin juuri siltä tuntuisi kuin joku vapistelisi sisällä. Toivottavasti pienellä ei mitään hätää ole. Toisaalta, kyllähän vauvat helposti vapistelee esim. silloin kun venyttelevät.

Täällä vointi ollut hyvä..:) Ylihuominen neuvolakäynti hirvittää painonnousun puolesta, on tullut vähän herkuteltua. Nyt eka neuvolakäynnistä on tullut ehkä noin 6,5 kiloa.

Edda ja pienoinen 28+0 POKS!! :heart:
 
Edda: Saako kysyä mitä teet työksesi kun vauvoja hoitelet? =) Ja huomasin, että olit yhdessä aloituksessa kysellyt 4D ultra mittoja, voisin kohta kaivaa ne esille ja laittaa tänne. =)

Ihania ihania masuja kaikilla! :heart:

Selmiina: Oon kyl niin kade ku osaat kutoa ja voit tehdä vauvalle kaikkea ihanaa. Ite oon niin peukalo keskellä kämmentä noissa asioissa etten osais varmaan edes pikku sukkia tehdä. Ois kyl ihanaa ku vois vauvelille itse kutoa kaikkea kivaa. :)

Jännityksellä odotetaan Me9 ja Katjuskan 4D ultrakuulumisia!

Täällä tää flunssa ei ota hellittääkseen. Oon nyt ainakin tämän ja huomisen vielä saikulla. Plääh, parantuispa tämä olo jo! Paranemisia myös muille flunssan kourissa oleville!

Papunen 27+1
 
ääh ei tullut rasituksen tulokset vielä tänään.. :( jännittää ne kyllä vähän..
aamulla kun siellä labran jonossa istuin niin kävin samalla valittamassa neuvolantätille vasenta pohjetta kun se oli pirun kipeä, siis kosketusarka sitä pakotti taukoamatta ja sillä oli vaikea kävelläkin se laitto lisäkokeena jonkun fid kokeen josta selviää onko tukosmahdollisuutta jajaa.. no se terkka soitti het iltapäivän puolella ja sanoi että se arvo on koholla :ashamed: raja on 0,5 ja mulla 0,6 ja jos kipu jatkuu ja ei laannu on mentävä sairaalaan ja jalkaa on lepuutettava siis nostettava ylös monta kertaa päivässä.. noo tässähän se hyvä syy onkin sitten olla ensi viikosta alkaen sairaslomalla.... :|
mutta taas säikytti..
ensi to olisi ne 4d hiukka jännittää.. ajattelin että sitten käyn ostamassa vähän vauva tavaraa samalla jotain vaatetta, tuttipullot kun entisiä en viitsi käyttää vaikka niitä on kun nyt on tullut se suositus että ne olisi oltava pda vapaata tai jotain ne muoviosat ja ainakin naarmuuntumatonta ja eihän ne entiset sitä ole..
oon kyllä imettänyt 8-10kk noita edellisiä mutta välillä ovat saaneet pumppu maitoa ja myöhemmin korviketta ja velliä pullosta.

hurjasti kyllä vauva nykyään liikkuu!!

Jonnuli.. oletko sä sama jonnuli joka oli joskus kesäkuisissa 2006?? mie olin siellä kanssa.
joo ja samaa olisi neuvonut siihen riplaan mitä neuvoja oot saanutkin
:D

Suppis 25+2
 
hei toi vapistelu onko se ns. nykivää??
mulla on vauvoilla ollut paljon masussa hikkaa ja se oli sellasta että koko masu tärisi kun oikein aloitti.. jatkoivat sitä sitten vielä kun syntyivät, jotain keuhkojen ja pallea lihasten treenuuta kuulema :D
 
Ensin tärinästä masussa,joskus kuullut sanottavan että poikavauva tärisee kohdussa pissatessa,liittyis jotenkin hermoston kehitykseen :D Ja niin mulla ollut aikanin nyt kolmasti,tärinää vatsassa poikaraskauksissa.En kyllä tiedä pissiikö sitten oikeasti :LOL:

Ja 4D kuulumisia:

Kaikki oli hyvin,tosi selkeät kuvat saatiin varsinkin dvd levylle.
Ei kätkenyt kasvojaan istukkaan :heart:
Poika pysyi poikana ja mun oma arvio isommasta vauvasta osui oikeaan.Painoarvio oli nyt jo 1089g vaikka mun vatsa on pieni :eek:
Ja vastasi tasan viikkoa isompaa!
Hiukan hirvittää tuo kokoarvio vaikka vaan ovatkin arvioita(oli muuten täsmälleen samoilla viikoilla kuin 5:s poika 9g painavampi arvio)ja toivon että kasvuvauhti hidastuu loppua kohden.Tai syntyy ajoissa....
Mä en pelkää synnytystä vaan sitä oma oloa loppuraskaudesta joka tosi täysi vauvaa kun vauva ylittää sen 3,7 kg:n.Kun mun oma varsi ei oo suuri :|

Nooh,huomenna sok.ras. ja katsotaan kasvaako sokereiden takia ,jota kyllä epäilen. ;)
Mun kohtu vaan tykkää kasvattaa isompia vauvoja mitä jaksaa sitten kantaa :whistle:

Toivottavasti Katjuskalla meni ultra myös hyvin :hug: :flower: :heart:
Mä jännitin niin ultraa että sielä tuli kamala hiki ja olin ihan punainen kun tultiin ultrahuoneesta ulos :D :ashamed:
 
Tärinästä, mulla oli sitä kans kun esikoista odotin, joka on poika, ja sillon kans sitä jossain kyselin ja sain vastaukseksi just ton että saattaa pissata siel masussa ja se aiheuttaa sitä värinää :)
Nyt tässä raskaudessa ei ookkaan vielä tuntunut, ja ehkä ei tunnukkaan kun tyttöä lupailtu.. :saint:

Me9jaBonus onnea hienoista ultrakuulumisista! :heart: on kyllä jo hienon kokoinen vauveli!
Kiinnostais kans kovasti tietää, et minkä kokoinen tää oma masukki jo on.
 
Muistelisin kanssa kuulleeni, että kun mahassa tuntuu tärinää niin poika vauvat pissaavat. Esikoisen kohdalla maha tärräs ja tuo meikäläisen esikoinen on poika... tiedä sitten onko vaan sattumaa vai ihan totta...

Ihania masu kuvia taas tullut=) Näytätte niin laihoilta ja ihanilta noiden söpöjen pallo vatsojen kanssa :heart: Itse taidan enemmän olla tällainen tasapaksu... Mutta kuulemma näyttää jo ihan vauva masulta (viikonloppuna porukka taputteli mun masua)

Maijamehi ja Toukka rv 28+1
 
Hei, niimpäs onkin! Sitä se varmasti on! Siis pissaamista. Nyt tajusinkin että pissitärinää vois ollakin, kun mainitsitte! :) Kiitos!

Papunen: Olen lastenneuvolan terveydenhoitaja. Mutta kuten ihmettelyistäni huomaa, olen äitinä samalla viivalla muiden kanssa, ammatistani huolimatta. Oman lapsen kohdalla ei näköjään osaa ajatella järjellä, tunteet jyllää niin että huolestuu joka asiasta. Ehkä se on vaan hyvä. Tosi pöljää oliskin hoitaa omaa lasta "ammattimaisesti".
 
Niin ja lisäys...Meille on siis tyttöä veikkailtu ja oma tyttötunne on hyvin vahva. Nyt toi mahan tärinä voiskin olla poikaveikkausta.... :D Huh, mitä teen noille pikku mekoille, joiden ostoa en ole voinut vastustaa.. :LOL: Noh, olen muutenkin varautunut siihen, että yhtä hyvin se poika olla voi...:)
 
ääk - joku pissii mun sisällä!! :LOL: :heart: :LOL: :heart: :heart: :D
kerran oon tuntenut tärinää ja just toi pissimis juttu olikin sitten tuttu kun täältä luin.

POKS POKS *28* tuntuu että viiiielä on piiiitkä aika, mutta näemmä ne viikot menee nopeasti.
dreamer78 + hipsunipsut :heart: :heart:
 
Hyvää äitienpäivää näin jälkikäteen kaikille mammoille!! :flower: Mä sain eilen tytöltä lahjaksi ihanan avaimenperän, jonka oli päiväkodissa tehnyt ja tietysti kortin :heart: Tuli itku silmään kun tyttö lahjan aamulla ylpeänä toi =)

Onko muilla nyt raskausaikana runsasta valkovuotoa? Mulla on nyt ollut ja ajattelin että täytynee asiasta mainita ensiviikolla lääkärineuvolassa. Oon kyllä kuullut että raskauden aikana voi olla runsastavuotoa ilman, että olisi mitään tulehdusta tms.

Neitim: Mulle voi etusivun listaan vaihtaa iäksi 28v. Huomenna ois vanhenemispäivä :/

jonna ja pikkuveli POKS 26+0
 
Mulle neuvolassa sanottiin et lisääntynyt valkovuoto kuuluu asiaan. Mut jos on kokkareista tai haisevaa valkovuotoa niin sit saattaa olla joku tulehdus. Näin ainakin muistelisin et tuo neuvolatäti olisi sanonut. Mulla tosiaan tuntuu kanssa välillä tulevan oikeen lorinalla tuota valkovuotoa, esikoisesta en kyllä tällaista muistaisi...

Maijamehi ja Toukka rv 28+1
 
Eli luultavasti tärinä on sitä, että poitsu pissaa mun mahassa :D Voi toista :heart:

Miten muuten, kun mulla on lääkärinneuvola nyt tällä viikolla, niin tunnusteleeko hän missä asennossa vauva on? Entä pystyykö se arvioimaan jotenki vauvan painoa ?
Eka raskaus kun on, niin en oikein tiiä että mikä käytäntö tämmösissä asioissa on...
Ultraahan ei enää oo, vaan ne oli ne varhais-ja rakenneultra. Aattelin vaan että mitenhän sen painon pystyy muuten arvioimaan kun ultralla? Tunteeko lääkäri missä asennossa vauva on mahassa? Mulla ei oo siitä mitään hajua :)

Kutomisesta, oli pakko kokeilla tuota Marttojen vauvan villasukka ohjetta. Ihanat ruskeat pienet villasukat tuli :heart: En minäkään kyllä mikään mestari kutoja ole, mutta onhan tässä aikaa kutoa (ja purkaa) :D
Seuraavaksi ajattelin alkaa virkkaamaan jotain vauvalle paksulla koukulla ja langalla. Virkkasinkin alkuraskauden aikana useita ihania vauvan pipoja, ja kirjoin niihin söpöjä kuvia. Sekä pienen mekon ja muuta tyttöjttuja. Olin niin varma että tämä vauva ois tyttö. No, nyt pitää suunnitella uus malli pojalle, vaikkapa joku söpö liivi :D
 

Yhteistyössä