**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Miten muuten, kun mulla on lääkärinneuvola nyt tällä viikolla, niin tunnusteleeko hän missä asennossa vauva on? Entä pystyykö se arvioimaan jotenki vauvan painoa ?
Eka raskaus kun on, niin en oikein tiiä että mikä käytäntö tämmösissä asioissa on...
Neuvolassa tarkkaillaan vatsanpäältä tunnustelemalla sikiön asentoa koko loppuraskauden käynnit ja samoin tekee neuvolalääkäri.Jos tulee epäilystä vauvan asennosta,lähettävät ultraan.Ja kokenut lääkäri voi vatsanpäältä tunnustellen arvioida vauvan koon hyvinkin lähelle oikeaa =)

 
siis aivan ihana kuva me9 , mua harmittaa etten nyt aikonutkaan mennä tonne 4 d :hen :|

aivan ihana nähdä sinne mahaa ja kuka siellä asuu,,,ja saada kasvot omalle murulle :heart:
onneksi kaikki oli hyvin .
 
Nyt vaan pikaseen kertoilemaan kuulumiset ultrasta, kun vasta kotiuduttiin hetki sitte ja on iltahulinat vielä päällä. Luen sitte myöhemmin muiden kuulumiset.

Eli todella ihana kokemus kyllä oli tuo 4D ja kyllä siellä nyt varmentui tuo poikalupaus meillä :heart: Pienellä oli tällä hetkellä painoa 873g ja siitä sitten arvio on syntyessä noin 3,5 kiloa. Kaikki oli pikkuisella kohdallaan ja siellä hän söi sormiaan ja heilutteli käsiään ja otti välillä kiinni nenästään ja varpaistaan.

Nyt pääsee sitte niitä vaatteitakin kaappiin laittamaan. =)
 
Valittamassa :( joten saa ohittaa, jos ei jaksa kuunnella...

Mua väsyttää niin, että pää halkeaa... Sen kerran kun mulla olisi vapaata töistä, niin mies on töissä 7-22 ja arki on täysin mun vastuulla. Kello soi seitsemältä ja vauhtia on riittänyt... Tavoitteena olisi saada kaikki viisi nukkumaan ihan just, jotta saisi edes hetken rauhallista aikaa. Sama olisi edessä huomenna ja sit oliskin taas oman työputken vuoro. 12 vuoroa töitä vielä jäljellä ja niiden keskellä yksi vapaa. Mä en kertakaikkiaan jaksa, olen superväsynyt ja työhön keskittyminen on todella vaikeaa. Toisten hoitaminen on vaikeaa, kun itseään ei saa hoidettua.
Sokerit seilaa ja asiaa ei helpota yhtään se, että väsymystä tulee helpotettua syömisellä. Supisteleekin tietty, kun on väsynyt, mutta ei ne mitekään kipeitä ole, vaikka inhottavilta tuntuvatkin.
Suunnittelin huomenna meneväni lääkäriin hakemaan sairaslomaa, olenko ihan luuseri vai joko saa luovuttaa?

Positiivinen juttu on se, että keskiviikkona on kontrollikäynti Naikkarilla ja pääsee vauvaa kurkkaamaan =)

Nyt nuorimmaisen nukuttamiseen... huoh!

Väsynyt Theresia ja kyytiläinen viikoilla jotain, 26 kai
 
Theresia :hug:

Kuinka paljon näitä kivuttomia mutta inhottavan tuntosia supistuksia
oikein voi tulla ettei siitä oo haittaa? :eek: parin minuutin välein tulee,
ja vaikkei supistele koko ajan niin selkä on ihan tulessa ja maha.. tuntuu
et se repee ja tippuu lattialle! :ashamed:
Pojuki on välillä ihan villinä.
eipä oo vielä näin kipeetä ja hankalaa päivää ollu :s
 
Lääkärineuvolassa käyty :wave:

Vauvalla kaikki hyvin ja painoa tällä hetkellä 1280g :heart:

Kivuttomia supistuksia on ollu tosi paljon, eilenkin ihan koko päivän ja säännöllisesti, mutta ei ole onneksi mitään aiheuttaneet. Että ei sytä huoleen, inhottavia ne toki on mutta kiusaa vaan. Samoin kun nämä järkyttävät liitoskivut, kyllä järki lähtee vielä joku päivä :headwall:
Hain fysioterapeutilta sellasen tukivyön lainaan, mutta saas nähä onko siitä apua.

Tänne tulee niin paljon tekstiä koko ajan, että ei ehi kun lukemaan...sit kun alkaa kirjoitta niin ei raksuta yhtään että mihin piti vastata. Ja monesti joku muu kerkee vastata, niin ei viitsi samaa toistella ja sit jää vastaamatta..en siis tarkoituksella jätä vastailematta ja usein kyllä mielessäni vastaan kyllä kaikkiin kysymyksiin =)

Me9 Tännekin tod.näk iso vauva tulossa...hiemanhan se huolettaa/pelottaa/jännittää.
Eka oli 4215g ja jos toinen vielä siitä isompi niin huh, en halua kyllä ees tietää etukäteen.

Uhmaikäisen kanssa luin jollain muullakin olleen vaikeuksia, meillä tuo 2,5 v on viime aikoina koetellut niin paljon. "Onneksi" on kohtalotovereita jotka ymmärtää tasan mitä se on.
Joinakin päivinä on itketty kilpaa täällä pojan kanssa, nyt on onneksi kaks päivää menny tosi kivasti ilman mitään ongelmia :heart: Ja hyvä niin kun ollaan kaksin kotosalla, mies reissuhommissa.

No niin ja sitten raksuttaa taas tyhjää ja en muista muuta, mihin piti kommentoida.
Taidankin tästä lähteä tekemään herkkuiltapalaa itselleni, kun ei tuo painokaan oo noussu kun ihan liikaa, huh millainen norsu sitä kesällä onkaan :eek:

Hyviä vointeja kaikille ja hellepäiviä odotellessa :wave:
 
Iltaa!

Ihanat kuulumiset Katjuskalle ja Me9lle ja upea kuva Me9 :heart:

Suppis, sama jonnulihan täällä ;)

Tärinästä, mulla on tärissy kans tämä ipana täällä pari kertaa, viimeks tänään. Kerron oman versioni tuon keskimmäisen kohdalta. Eli hän täryytteli myös mahassa, en sitä ajatellu ennenku hänen synnyttyään ku jäi lastenosastolle valohoitoon kellastuttuaan ja siellä oli sitten hoitaja huomannut näitä nykinöitä, eli kaikki raajat täryytti yhtä aikaa. Neiti kiikutettiin teholle ja mulle soitettiin että tämmöstä on huomattu..säikäyttivät pahan kerran ja se yö oli uneton ja itkuinen.. kyselin että mistä voivat johtua..sanoivat että syitä on useita esim. aivoverenvuoto, kehitysvamma, epilepsia jne..en ole eläessäni pelännyt niin paljon ku sinä yönä ku kotona mietin kuinka pieni, terve lapseni (sairaalasta lähtiessä ei mtn ongelmaa ku keltainen vaan) voikin yhtäkkiä olla tosi sairas. Kerrottiin että aamulla aivot ultrataan ja tehdään aivosähkökäyrä. Minä tietty aamulla sit menin sairaalaan heti ja tutkimukset tehtiin ja luojalle kiitos että ne oli puhtaat. Aivot aivan normaalit, samoin sähkökäyrä. Silti annettiin lääkkeet näihin nykinöihin (kouristuksen esto lääke) vaikkei ne kouristuksia olleet,vaan tärinöitä. Lääkitys purettiin 1kk:n iässä ja kolmen kk:n iässä käytiin vielä aivosähkökäyrällä mikä oli normaali. Kaikki on edelleen kunnossa, neiti on ihana ja tomera eskarilainen ja olen edelleen niin kiitollinen että päästiin vain säikähdyksellä. Mutta silloin koin ne kaikki ajatukset mitä voi tulla mieleen ku oman lapsen terveys ei olekaan itsestäänselvyys. Täryytyksen syytä ei saatu selville, mutta lääkäri meinas että johtuu vastasyntyneellä ja masukkaalla usein siitä että keskushermosto ei ole vielä täysin kehittynyt. Ja masutäryytys tuntuu erilaiselle ku vauvan hikka, se on paljon nopeamman tuntuista..semmonen trrrrrr..trrrrr..

Koiruli voi jo paremmin, tosi hyvältä vaikuttaa tuo canikur, kiitti vinkeistä. Meillä ei oo ripulista kärsitty vaikka koirapojjaat on jo 9 ja 12 vuotiaat.

Ihanaa ku koululaisilla on to ja pe vapaana, saadaan nukkua pitkään :p Uni maistuu..pitää nyt nauttia ennenku alkaa nyytin hoito..kuvitelkaa,ei mene enää ku tovi ku saadaan nämä pikkuset syliin masusta..hurjaaa!!! :heart:

jonnuli ja hertta 28+1
 
ihana kuva me9!

Ja ihania massuja teillä :)

Mulla oli tänään neuvolalääkäri. Kohdunsuu kiinni ja sokerit olleet hyvänä joten tästä eteenpäin riittää mittailut kahtena päivänä viikossa.
Vauva oli viikon "liian pieni" ja lääkäri alkoi sit mua syyllistämään että kun mulla ei ole paino noussut :eek: Minusta 5kg on ihan normaalisti vaikka alkupainoon nähden ei varmaan haittaisi enempikään. Kuulemma vauva ei siksi kasva. Taisi olla vähän epäpätevä tapaus tää lääkäri...
Noh mutta normaalin rajoissa meni ja hyvä näin, koska pelkohan on isosta vauvasta diabeteksen takia.
Pää pystyssä vauva vielä istua napotti, mutta onhan tässä vielä aikaa kääntyä.
Sf 23 ja muutenki kaikki ok.

epplu, kuulostaa pahoilta noi supistelut... ei kai noita kovin kauaa uskalla katsella??

MiljaK ja napero 26+1

Jaksuja kaikille sitä tarvitseville! :hug:
 
Aivan ihania vatsoja ja niin erikokoisia :) Taidan itse kuulua tuohon pienimahaisiin, kun ei tuo vatsa vielä ole yhtään tielläkään. Muutenkin vähän hassun muotoinen, kun tuo vauva kellii vieläkin poikittain (luultavasti)
Kaikki on ihan pöyristyneitä kun sanoo millä viikoilla on kun luulevat että olisi vielä ihan alussa :) Huvittavinta, että esikoisen kanssa oli toisinpäin. Tuli näitä "montas tuolla on?" ja "herranjestas että oot varmasti iso loppuvaiheessa!" kommentteja :D No ihmisillä pitää nähtävästi olla mielipide vähän joka asiaan XD

Onko kukaan saanut sitä uutta pakkausta tai kuullut siitä mitään? Kela Kerttua kävin katsomassa ja sieltä jäi sellainen kuva, että vielä ens viikolla saattais tulla vanhoja :/ Saavat kohta vaihtaa tuon nimeksi vuoden 2011 pakkaus, kun elokuisetkaan ei meinaa saada uutta pakkausta XD Onhan tässä vielä onneks pari viikkoa :whistle: meinasin jo laittaa postiin ja lisätiedoiksi: "haluan ehdottomasti vuoden 2010 pakkauksen", mutta kela ei kuulemma voi vaikuttaa lähetyksen sisältöön...boooring

joku kyseli joskus kuivaksi opettelusta: Meillä poika teki ekat pissat tosi nuorena pottaan, mut sit hän ei enää halunnutkaan. Jossain vaiheessa koitettiin uudestaan, mutta ei se onnistunut. Sit unohdettiin se potta tuonne huoneen nurkkaan ja jopas alkoi sujumaan. Hän onkin ujo siinä suhteessa, että haluaa tehdä kaikessa rauhassa.
Kakkaa ei suostunut tekemään, kunnes vähän lahjottiin rusinapaketilla :whistle: nyt sekin sujuu ja poika on päiväkuiva.
Kesällä ajateltiin kokeilla ottaa vaippaa yöksi pois, mutta eipä sillä taida olla niin kiirettä. Nyt hän onneksi vihdoin suostui siirtämään potan vessaan (oli aivan hillitön löyhkä koko kämpässä kun hän vielä kävi omassa huoneessaan) :D

Meille sanottiin joka paikassa, että potta pitää raahata tyyliin kaikkien nähtäville jne. mut meillä se ei toiminut. Edelleenkään ei saa mennä vessaan kun hän on asioillaan tai muuten hermostuu. Nyt hän tekee pystypissan pottaan ja kun kukaan ei saa auttaa, niin...no meillä siivotaan vessa nykyään väh. kerran päivässä :D

Meillä on perjantaina 4D, enkä malttais odottaa...Tuo Me9:n kuva on aivan ihana. Toivottavasti pikku neitikin suostuisi näyttämään kasvonsa meille uteliaille :D

Nyt en taas muista mitä piti kommentoida, aivot on ihan jäässä!!

Ruuth ja muru 26+ :D nyt ei riitä laskupää :D
 
Huomenta!

ME9, ihana kuva, ihanaa päästä kurkkaamaan toisen maailmaan :flower:

THERESIA, olen kanssa ke menossa nlalääkärille, töissä ei vaan enään jaksa , tulehan kertomaan miten kävi...

28+6, jee huomenna poksahdellaan!!!
 
Ihania masuja ! :heart:

Onnea vanheneville :D

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja neuvola käynneistä !

Vauvan koosta ... Mulla on tullut painoa n. 1kg lähtöpainoon, mutta painonlaskun jälkeen laskettuna n. 3-4kg .... Ja ei mulla ole tuo painonnuosu vaikuttanut lapsiin ! Kaikista on tullut apinoa yht. n. 12-15kg ja paino noussut aina huomasti loppuraskaudessa ja ei oo lapset "pieniksi" jääneet . Sokereissa ei oo ollut huomauttamista ennen tätä raskautta ja siinäkin heitti alkuraskaudessa tuo 1 arvo , aamu-arvo siis ja nyt sen jälkeen kaikki mittaukset on olleet hyviä , siis ei mitään sokerihäikkää ... ja oon kyllä syönyt roskaruokaa liiankin paljon , niin että harmittaa , kun muuten oon koittanut kytätä tota painoa , kun lähtöpaino oli jo niin paljon enenmmän kuin muista ...

neitim+ tytsy 27+3
 
Huomenta kaikille =)

Aivan ihana kuva Me9jaBonus :heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista myös Katjuskalle =)

Theresia :hug:

Onneksi Jonnuli selvisitte säikähdyksellä pienoisen kanssa!

Ihme lääkäri MiljaK. Musta välillä liian tarkkaan puututaan ja syyllistetään äitejä painosta...jos vauvalla on kaikki hyvin niin mitäs väliä sillä on paljonko niitä kiloja tulee tai on tulematta!

Me kans ollaan nyt aikalailla saatu kuopus, 18.5 3v, päiväkuivaksi. Pissejä tulee välillä mut suurimmaksi osaksi ei. Kakka tulee pönttöön. Mulla ei yksikään lapsi ole halunnut istua potalla vaan heti menneet pöntölle. Yökuivakin alkaa olla, tämä oppi mun lapseksi todella nopeasti, kun kahdella ekalla on mennyt yli puoli vuotta ennenkuin on ollut päiväkuiva.

Onko täällä muita yökastelijoiden äitejä? En nyt tarkoita pikkuisia kastelijoita, vaan yli 6v.
Meillä esikoisella on vieläkin vaihtelevalla menestyksellä yökastelua. Poika täyttää syyskuussa 8v. Se huutajakone meil on ollu puol vuotta, ja nyt ajattelin et jos hakis ne pillerit lisäksi. Välillä näytti jo et nyt helpottaa vaan takapakkia tulee taas...

Nyt en muista mitä piti kommentoida, aivot jäätää. Kuopus ollu 2 päivää 40 asteen kuumeessa niin ei ole paljon tullu nukuttua kun huolettaa. Tänään käyttää verikokeissa ja röntgenis jos viel kuumetta. Lapsparka sairasti jo 1v puolenvuoden sisällä 2 kertaa keuhkokuumeen, hänella on keuhkoissa jotain mitä lääkäritkään ei vielä tiedä :( mut onneks poika voi elää ihan normaalia elämää =)

Peppi ja masukki POKS POKS 24 :heart:
 
Peppi Meillä oli yökastelua tytöllä n. vajaa 8v asti . Eskarissa tuli vahinkoja hieman useammin ja koulussa ekalla luokalla lähinnä öisin silloin tällöin ja joskus koulumatkalla , edelleenkin voi tulla pissat housuun jos ei heti pääse vessaan ... :( (nyt tyttö 9v)
Meillä oli tuo kiljuva laite ja muistaakseni meni lääkityskin , joo meni aloitettiin jo heti n. 5v kun sai aloittaa , silloin oltiin märkinä liki joka yö :ashamed:

neitim
 
Heh B) mä istun täällä sokerirasituksessa ja läppäri sylissä B) Eka koe otettu ja eka annos keltaista litkua juotu,oli kuin appelsiinitiivistemehua jota laimennettu liian vähän :p

Mä hölmö mietin ja murehdin vauvan kokoa koko yön :ashamed: Mä en tiedä miksi mä sitä "näin kovin pelkään"....
 
neitim Onko teidän tyttökin sikee nukkuja? Meillä nyt alkaa herätä itsekin kun se kone huutaa, mut toisinaan saan ihan mennä herättään kun ei kuule vaikka korvassa soi. Mä niin inhoan tota konetta tai lähinnä niitä lakanoita. Ne on niin pieniä et toisina öinä löytyy rullalta tai lapsi on pyöriny siitä pois ja sänky lainehtii... Ja se materiaali on hiostava ja inha pestä.
No, kait tämä joskus loppuu...
 
Huomenia =) Ihana ultrakuva me9jabonus laittanut =) Olis kyllä ollut kiva päästä sinne 4D:hen, varsinkin nyt kun näkee noita kuvia =) Mutta jätetään se nyt kuiteskin väliin.
Bööh, mulla on huomenna se sokrutesti, kun vaan muistasin tänä iltana sen paaston! Iltasin varsinkin tulee normaalisti juotua paljon, joten saa nähdä miten käy, pitää varmaan mennä nukkumaan hitsin ajoissa niin ei sit tule juotua/syötyä mitään.

Synnytys: mua hirvittää kans jos tämä vauva kasvaa isoksi. Esikoinen oli pienen pieni tyttö, joka leikattiin (2850g), ja kun tuolloin pohdittiin perätilasynnytyksen mahdollisuutta, sanoi lääkäri "ettei mitään isoja alateitse tule mitenkään päin". Eli olen ilmeisen ahdas lantiosta sitten... pitäis varmaan neuvolassa tästä sit mainita viimeistään synnytystapa-arviossa, tai sairaalassa, missä se nyt sit tehdäänkään.

Jaaha. Mä pistän nyt hevit raikamaan kuulokkeisiin ja alan tekemään töitä =)
2 kk mammalomaan! Jei!

runttis ja sytkylä 26+
Ai niin, kutiseeko muilla masu?? Mun pitää rasvata simona, vissiin vanuu taas tuo nahka... ja napakin vähän pullottaa! Tytöstä ei pullahtanu ulos laisinkaan!
 
Huomenia vaan,
Huonosti nukuttu yö taas kerran takana, mutta eipä jaksa sen nyt antaa masentaa mieltä... tämä päivä mennään taas puoliteholla, ja opiskelutkin etenee jos etenee!

Me9, ihana tuo 4D-kuva, näkee niin selvästi vauvan kasvonpiirteet! Mäki haluun... Mulla on joku ultra (oliskohan kasvukontrolli) n. viikolla 31-32, joten siellä voisin pyytää lääkäriä vähän vilauttamaan 4D-kuvaakin, edes ihan pikkuisen =)

Mulle ei oo kerrottu vauvan painoa kuin rakenneultrassa. Pitäisi varmaan kysyä sitäkin samalla tuossa kontrolliultrassa. Olis kyllä kiva tietää pojan koko! Viimeks lääkäri sano vaan, että vastaa viikkoja, jopa enemmän, ja pää on iso. Saattaahan tuo olla iso tulossa, varsinki ku me ollaan mun miehen kanssa molemmat todella pitkiä naiseksi ja mieheksi!

Ja ihania masukuvia tullut! Kiva kun niitä on alettu laittaan nyt enemmän, on niin mukava nähdä, miten eri kokoisia meidän mahat ovatkaan, vaikka melkein samoilla viikoilla ollaan! Mun maha taitaa olla sitä keskitasoa.

Raskausarvista kyssäri niille, joilla niitä on/on ollut! Ennen ku niitä on tullu, ootteko jotenkin huomanneet niiden alkavan tulla? Mulla maha on joistakin kohti punertava, aivan kuin iho ois vähän liian kuiva, mutta ei ole. Sellaisia läiskiä ja viivoja siellä täällä, eli ovatkohan ne arpien alkuja? :eek:

Muuta en nyt muista, mitä piti sannoo...

Murske
 

Yhteistyössä