**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Eipä tullut nukkumisesta mittään, kun tuli vaan hyörittyä ja pyörittyä sängyssä. :xmas: No nyt koetellaan vaan tää päivä jaksaa sitte vähän vähemmillä unilla. :whistle: Eiköhän se jännitys hereillä pidä sitte päivälläkin. :D

(ja tänään se kauan odotettu ultra illalla)
Hih hei,näinähän se yö meni täälläkin :D Jännitys on käsinkosketeltavaa ja vielä moooonta tuntia iltaan....
Miten Katjuska järjestit lasten hoidon vai otatko mukaan?
Mulla nyt kai tulee isommat,mut 2 pienintä jätän kuitenkin anopin hoiteisiin...Kai!

Selkää jomottelee,toivottavasti ei oo supistuksia.

Ihan pallo Moona
:heart:
 
Huomenia!

Mä täällä töissä lusmuilen vaan netissä, kun mun työhommat ei oikein nappaa. Ja toisaalta nyt on semmonen odotteluvaihekin taas, ettei mitään tapahdu. No, ei haittaa :D

Mun persuuskipu tai lonkkakipu on alkanu tosiaan hellittämään, ei ole kuin iltaisin tai esim. imuroinnin jälkeen kipeenä. Hyvä juttu, kohta voin tosiaan lakata haaveksimasta pihanlakasusta ja tarttua ihan oikeasti hommiinkin :D

Tänään illalla meillä on melskettä kun siskon tytöt tulee illaksi hoitoon, mutta eiköhän tämä tästä.
Mulla on karmee sisustus/pesärakennusvimma, tekis mieli laittaa koko huusholli uuteen uskoon :LOL: No, onneks ei ole taloudellisesti mahdollista joten kukkaron nyörit hillitsee kyllä ihan kiitettävästi tätä intoilua :D
Me jätettiin nyt sit se 4D ultra tältäkin kokematta, kun yhteen paikkaan soittelin niin ei ollu aikoja lainkaan. Enkä jaksanun sitten alkaa kartottamaan muita paikkoja, joten jääköön... pianhan se on se synnytystapa-arviokin joten eiköhän tämä tästä taas =)

Jep, nyt hoitelemaan kans noita kela-asioita, tytön vauvauinti-asioita ja muita, kun on kerran töissä tämmönen rauhallinen hetki.

runttis ja sytkylä 26+
 
Nonnih, arkinen aherrus juhlien jälkeen!

Koululaiset on laitettu koulutielle ja me otetaan ton kolmeveen kans ihan lunkisti. Jos kaupassa kävis tässä apoteekissa hakeen koiralle jotain droppia ku on ripuloinu lauantaista lähtien :/ Koiraihmiset, mikä se ois hyvä lääke tms. joka alkas kovettaan tuota mahaa ku aina vaan tulee ripaskaa koiralta vaikka on pidetty paastolla? Vettäkin menee hintsusti, pitäny antaa ruiskulla ettei kuivu..surkeeta. Ei oo koskaan ollu noilla tämmöstä ripulia, että montaa päivää kestäis? Täytyy kysyy apteekista ja viimestään huomenna soitella eläinlääkärille, jos ei toppaa. Muuten on virkkuna ja normikunnossa.

Täällä on alkanu jo vauva painamaan kylkiin ja keukoihin ku ahdistaa välillä henkeä ihan tosissaan, selälteen ei pysty enää oleen olleskaan..eikä se vissiin oo edes terveellinen asento enää näillä viikoilla, jos oikein muistan. Olo muuttuu koko ajan kömpelömmäksi ja sehän harmittaa. Muuten pystyy kyllä vielä touhottaan ihan normaalisti, pyöräily menee vielä ku muistaa ajaa nätisti :saint: jalat haarallaan. Pihaa oon kuopsutellu, loputon suo ku on niin iso piha. Istutuksia pitäs taas suunnitella ku pihan laitto on vielä hiukan kesken.

Onnea ultraan menijöille, ihanaa ku pääsette kurkkiin 4D:nä, huih!!! Sit kuulumisia kertoileen tänne!

Eipäs tässä muuta tällä erää, lähden lukeen kirjaa tuolle nuhanenälle.

Jonnuli ja hertta 28+1
 
Heippa kaikille!

Ja ihanaista äitienpäivää näin jälkikäteen :heart: Tyttö oli tarhassa tehnyt hienon kortin, jonka antoi halien ja pusujen kera heti aamulla :heart: Olivat myös istuttaneet samettikukan ja koristelleet kukkaruukunkin...

Tevretuloa uusille!! Ja voimia flunssaa sairastaville :flower: :hug:

Itelläkin yrittää flunssaa päälle mut en oo vielä antanu periksi.. vähän ollut kurkku karhee ja kipeä ja ehkä himpun verran enempi väsynyt.


Olikohan se sintyli joka mainitsi tuosta turvotuksesta.. eilen illalla kans ihmettelin jaloissa näkyviä kauheita painaumia, nyt se turvotus siis alkoi. Tosin istuin eilen 2,5 tuntia autossa et voi silläkin olla jotain vaikutusta. viime raskaudessa pidin kesällä tukisukkia, pitääkin kaivaa ne tuolta kaapista jos viimeistään kesähelteillä vetäis jalkaan.

Murske itse en kestäis tuollaisia helteitä! olisin ihan kuollut jo kun mittari näyttäis +35 varjossa... mulle se sopiva lämpötila ois se +25 :)

Täälläkin rinnat vuotanu jo monta viikkoa, mutta eilen illalla tuli myös ihan yöpaitaan asti märät läikät. kiva huomata että tissit toimii :LOL:

Kukahan se puhui kuivaksi opettelusta..... mekin tytöltä raa'asti otettiin päivävaippa kokonaan pois.. alussa meni tosi hyvin, kävi potalla.. mutta otti takapakkia joku aika sitten, eikä suostunut potalle. Noo... annettiin olla vaipan vähän aikaa ja tilanteen rauhottua. Sit vaan uudestaan vaippa pois. Nyt on menny tosi hyvin, ja päiväkuiva on jo.. Parit päikkäritkin ollaan vahingossa nukuttu ilman vaippaa eikä ole tulllut vahinkoa. Lyhyet automatka ollaan oltu ilman vaippaa, jos vasta on pissa tullut. Tyttö pissaa pottaan ja pönttöön mutta kakan edelleen tekee vaippaan.. Ite käy vetämässä vaipan jalkaan ja menee verhon taakse kakalle :LOL: No jospa se kakkakin tulisi joskus sitten pottaan. Toivottavasti vaan nyt vauvan tulon jälkeen ei ota taas takapakkia, tuttava perheelle oli näin käynyt.

Jaahas, se ois huomenna sokerirasitukseen meno ja sen jälkeen neuvola. Mitenhän sitä pystyy olemaan syömättä :ashamed: kun heti aamulla hirvee nälkä.. oon vielä kova juomaan vettä iltaisin, eikä sitäkkään sais nyt tehä. PÖH

Mutta nyt varmaan jo tarpeeksi sepustusta ja jos lähtis muihin hommiin... aattelin tänään vain pestä pyykkiä, muuta en kyllä jaksa tehä.. Tuli nukuttua viime yö vähän huonosti ja jos vähän huilis tämän päivän..

Copper ja aino POKS 26
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Eipä tullut nukkumisesta mittään, kun tuli vaan hyörittyä ja pyörittyä sängyssä. :xmas: No nyt koetellaan vaan tää päivä jaksaa sitte vähän vähemmillä unilla. :whistle: Eiköhän se jännitys hereillä pidä sitte päivälläkin. :D

(ja tänään se kauan odotettu ultra illalla)
Hih hei,näinähän se yö meni täälläkin :D Jännitys on käsinkosketeltavaa ja vielä moooonta tuntia iltaan....
Miten Katjuska järjestit lasten hoidon vai otatko mukaan?
Mulla nyt kai tulee isommat,mut 2 pienintä jätän kuitenkin anopin hoiteisiin...Kai!

Selkää jomottelee,toivottavasti ei oo supistuksia.

Ihan pallo Moona
:heart:

Meillä tyttö tulee mukaan ja pojat on anoppilassa hoidossa sen aikaan kun ollaan ultrassa. Mennään samalla sitte äitienpäiväkahveelle, kun ei eilen sitte viititty mennä, kun tänään ollaan kuitenkin menossa.
=)
 
Tänä aamuna neuvolassa käyty.Oonkohan pikkasen yli-innokas kun terveyskeskuksessa oli vielä ovet lukossa kun odottelin neuvolaan pääsyä =)
Kaikki näytti olevan kunnossa.Typykkä hölskytteli vatsassa 150 tahtiin.Sf mitta oli nyt 25.

Me9 ja Bonus Katselin tuon sinun 7. painoarvioo viikolla 26+2 .Nyt on hauska katsoa meneekö mulla tuo painoarvio synnyttyä yhtään samoihin kun oli aika samanlainen painoarvio tästä typykästä 25+6 viikolla 806g.Jos se olis tossa haarukassa 3,3-3,5 kg.
Pojat painoi syntyessään 3795g ja 3930g.
Onko teillä tytöt olleet syntyessään köykäsempiä kuin pojat?

Me9 ja Bonus ja Katjuska-78 täällä odotellaan sitten kovasti ultrakertomuksia illalla =) =)

mimosa 73+Typykkä 26+5
 
Sartsa83
Huh huh.. hirveää luettavaa tuommoset kuolinilmotukset. :'(

Täällä ollaan ihan hirveässä räkätaudissa. Se tuli kuin puskista lauantai-illan istujaisten jälkeen... tiedän että sain kylmää avonaisesta ikkunasta, mutta ei mulla silti silloin kylmä ollut. Noh, toivottavasti menee ohi lauantaihin mennessä sillä ollaan ostettu liput teatteri näytelmään ja käydään syömässä sitä ennen ravintolassa.
 
Voi että ihania masuja kaikilla :heart:
Täällä on viikonloppu aherrettu, siivottu koko kämppä ja ikkunat pesty :heart: Nyt voi kesä tulla. On se mieli vaan niin virkeämpi kun saa putsattua pölypallerot nurkista pois, mitkä on häirinny silmää jo viikkoja :ashamed: Meinaa nyt vaan tuo oikea käsi krampata olkapään kohdilta, johtuu varmaan siitä ikkunanpesusta.

Mikähän meijän vaavilla oikein eilen oli, kun oltiin kukkakaupassa hakemassa äitille kukkia niin se alko ihan yhtäkkiä tärisemään kauheesti mahassa!! :eek: Sama homma oli illalla kotona, kauhea tärinä päällä!? Tosi jännän tuntonen oli, säikähin kyllä todella :D

Oon kutonu kauheesti vauvalle kaikkea ihanaa :heart: Villasukan (toisen laitan kohta puikoille alulle), solmittava pieni myssy, pienet tumput.....

Käytiin ostamassa yhdistelmävaunutkin tässä pari viikkoa sitten. Emmaljungan smart duot, onko kellään kokemuksia? :) Tosi ihanilta tuntuivat liikkeessä kun kokeiltiin.

Lääkärinneuvolakin olis tällä viikolla, mulla on kauhea lista sille kysyttävää. Melkein pitäs ylös kirjottaa että muistaa :saint:

Kohta lähen pyöräilemään kun niin nätti ilma.


Selmiina ja pojan pallero 28+1 :heart:
 
Sartsa83
veden juomisesta ennen rasitusta mulle sanotiin että pieniä suullisia saa ottaa, mutta ei 2dl enempää ennen rasitusta. Mäkin yleensä juon yön aikana monta 3dl:n mukillista vettä, niin piti ottaa semmonen pieni 2dl muki viereen ja ottaa siitä vain suun kostukkeeksi.
 
Moikka!

Neuvolassa käyty ja tässä kuulumiset!

RR= 140/68
Hb= 125
Painonnousu= 660g/vko yhteensä tullut nyt 8kg, onko se paljon vai vähän näillä viikoilla??? :eek:
Pissa puhdas.
Sf-mitta 27 (yläkäyrillä mennään)

Sydänäänet n. 142.
Vauva kääntyny RT:hen ja on kuulemma jo ihan tuolla alhaalla, kohdunkaula tosiaan oli jo viimeks pehmentyny :eek:
Kerroin myös mun synnytyspelosta joka on alkanu pahenemaan. Esikoisen syntymästä jäi niin pahat traumat. Pääsen äitiyspoliklinikalle ns. pelkopolille. Seillä sitten lääkärin kanssa keskustellaan ja vähän suunnitellaan tulevaa synytystä. Ja vauva ultrataan.
Vauva kuulemma tuntuu aika isolta ku terveydenhoitaja sitä tunnusteli. Esikoinen meillä painoi syntyessään 3790g. Itse olen painanut 4600g. :eek:

Jonetta ja pikku-Veeti 28+1
 
Kiitoksia onnitteluista :D

Täälläki on hirvee lunssa päällä, suu auki saa huohottaa jos liikkeelle
yhtään lähtee ja
tuntuu että ihmiset luulee, että se tästä "paksuudesta" johtuu ku kattoo
nii että iteppäs oot tuohon tilaan hankkiutunu :eek: :snotty: Sydän hakkaa
ku hullulla, syke varmaan 200 :p

4 päivää hommia ja kesälomalle vaavin tuloon asti! :heart:

Ja Ainii.. kerranki muistin, POKS 27+0 :heart:
 
Sokerirasituksessa käyty. Pahaa oli litku. Maistu laimentamattomalle Mehukatille, yäk! Tuli jossain välissä siinä paha olo, mutta meni sitten hetken kärsittyäni ohi. Nyt lähdenkin sitten kaverin kanssa lounastamaan. :p Huomenna mennään tytön 3-v.-neuvolaan niin kyselen sitten samalla nuo sokerirasituksen tulokset. Oon henkisesti varautunut, että diabetes on, niin ei tuu sitten niin suurena pettymyksenä. Sitten en vaan pääse Vammalaan synnyttämään, kun sinne kuitenkin haluaisin. :/ No toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille! Nyt pitäis ilmankin tästä pikkuhiljaa vähän lämmetä. :)

-mennis ja lyly 25+3-
 
Alkuperäinen kirjoittaja jonnuli:
Koululaiset on laitettu koulutielle ja me otetaan ton kolmeveen kans ihan lunkisti. Jos kaupassa kävis tässä apoteekissa hakeen koiralle jotain droppia ku on ripuloinu lauantaista lähtien :/ Koiraihmiset, mikä se ois hyvä lääke tms. joka alkas kovettaan tuota mahaa ku aina vaan tulee ripaskaa koiralta vaikka on pidetty paastolla? Vettäkin menee hintsusti, pitäny antaa ruiskulla ettei kuivu..surkeeta. Ei oo koskaan ollu noilla tämmöstä ripulia, että montaa päivää kestäis? Täytyy kysyy apteekista ja viimestään huomenna soitella eläinlääkärille, jos ei toppaa. Muuten on virkkuna ja normikunnossa.
Oletko koittanut pect balans jauhetta??Saa sekä apteekista että esm eläintarvikeliikkeestä.On koiran maitohappobakteeri joka tasapainottaa suolta.Meillä ainakin ollut avuksi.Aamuisin oon antanut ruoan mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimosa 73:
Me9 ja Bonus Katselin tuon sinun 7. painoarvioo viikolla 26+2 .Nyt on hauska katsoa meneekö mulla tuo painoarvio synnyttyä yhtään samoihin kun oli aika samanlainen painoarvio tästä typykästä 25+6 viikolla 806g.Jos se olis tossa haarukassa 3,3-3,5 kg.
Pojat painoi syntyessään 3795g ja 3930g.
Onko teillä tytöt olleet syntyessään köykäsempiä kuin pojat?
Joo kiva kun on vertailun kohdetta :D Mulla ei oikeestaan oo tytöt olleet sen keveämpiä kuin pojat,aika tasaisen kokoisia ja isoin lapsista ollut tyttö B)
Mut näin ne on ollut,pojat 3820g ja 3780g
Tytöt 3180g(syntyi jo 38+ viikolla)3680g,4055g,3700g ja 3410g.
Eli aika tasaisesti tuossa 3700g-3800g paikkeilla suurin osa ollut :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Eipä tullut nukkumisesta mittään, kun tuli vaan hyörittyä ja pyörittyä sängyssä. :xmas: No nyt koetellaan vaan tää päivä jaksaa sitte vähän vähemmillä unilla. :whistle: Eiköhän se jännitys hereillä pidä sitte päivälläkin. :D

(ja tänään se kauan odotettu ultra illalla)
Hih hei,näinähän se yö meni täälläkin :D Jännitys on käsinkosketeltavaa ja vielä moooonta tuntia iltaan....
Miten Katjuska järjestit lasten hoidon vai otatko mukaan?
Mulla nyt kai tulee isommat,mut 2 pienintä jätän kuitenkin anopin hoiteisiin...Kai!

Selkää jomottelee,toivottavasti ei oo supistuksia.

Ihan pallo Moona
:heart:

Meillä tyttö tulee mukaan ja pojat on anoppilassa hoidossa sen aikaan kun ollaan ultrassa. Mennään samalla sitte äitienpäiväkahveelle, kun ei eilen sitte viititty mennä, kun tänään ollaan kuitenkin menossa.
=)
Ok!Vilkutellaan sitten käytävällä :D

 
mennis täällä olis myös tarkoitus synnyttää Vammalassa :wave:
Jotenkin stressaa nyt. Olisi niin paljon kaikkea ostettavaa vauvalle, esikoinen kun on tulossa (eli ei entuudestaan mitään löydy). Oon kyllä saanut jonkun verran vaatteita sukulaisilta, mutta kun on vielä omillakin sukulaisilla tuota alle 1v. porukkaa taloudessa, niin ihan kaikkee ei voi kierrättää :/ Anoppi ja oma äiti ovat luvanneet ostaa vaunut ja muuta tavaraa. Oma äiti osti Brion turvakaukalon jo muutama kuukausi sitten. Ehkä on parempi kun ei ajattele asiaa koko ajan :D

Sannuli ja tytti 25+2
 
Niin ne tunnit vaan kuluu...ei enää viittäkään tuntia :whistle: Ja Me9 näkee Bonuksen vielä nopeempaa. :D
Sitte onkin aikataulut myöhässä ja kärvistellään siellä odotushuoneessa malttamattomana. :kieh:

mutta juu...pittää huiskutella sitte :D
 
Onko muuten muilla ollut hikoilua raskauden aikana En ole ikinä hikoillut mitenkään erityisesti, mutta näin loppua kohti mentäessä tuo hikoilu on lisääntynyt ja runsaasti. Kauppareissun jälkeenkin saa kaikki vaatteet vaihtaa alkkareita myöten kun on aivan läpimärät :/ Ja välillä tulee ärsyttäviä "kuumia aaltoja"! Yhtäkkiä saattaa olla sairaan kuuma. Mutta yleensä nukkumaan mennessä iskee kamala vilu. Peitto korvissa nukun ja melkeinpä villasukat jalassa. Ja mies ihmettelee :D
 
HEI!!!

Oisko kukaan kiinnostunut hoitopöydästä?? Tämän hoitopöydän saisi hakea oulusta sopivaa hintaa vastaan... Meillä tää hoitopöytä oli siis tytöllä, mutta nyt ei enää mahdu tänne meidän lukaaliin :/ Muuten kyllä otettais se käyttöön.

Hoitopöytä on nyt varastossa, mutta se on kutakuinkin http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/672/pl tuollainen.. Ei pitäisi olla mitään isompaa kulumisen jälkeä, yhdellä lapsella siis ollut. Eli hoitotaso, jonka voi nostaa ylös ja sen alapuolella pieni amme.. Jos jotakuta kiinnostaa, laittakoon yv:tä mulle niin voin vaikka käydä penkomassa sen tuolta varastosta ja laittaa kuvaa kehiin :)

Muoks. en siis muista hoitopöydän merkkiä mutta ostettiin se oulun lastentarvikeliikkeestä kesällä 2007..
 

Yhteistyössä