Elokuiset 2010 tammikuussa !

Heissan, täällä alkaa oma elämä voittaa - kävin jopa rautakaupassa hakemassa maalin, pensselit ja vehkeet ja nyt voi mies sitten alotella sitä maalausta. Pauke kuuluukin tuolta talon päädystä ja listoja irrottelee. Jeh, tyttö on tosi räkäinen ja kuumetta mittasin äsken vajaat 38, eli ei onneks paha. Jospa huominen olisi jo tytölläkin parempi, nyt ainakin nukahti pinnikseen maidon jälkeen ihan samantien. Huoks, tämmöset räkätaudit sais kyllä jäädä jo tän talven osalta taaksepäin, tuntuu että olen jo monta flunssaa sairastanu itekin ja tytöllekin oli jo toinen. No, ekat 10 kk menikin täysin terveenä niin siks tässä on nyt ihan kummissaan kun toinen saa niin herkästi nuo pöpöt.

Niin meillä kans mies auttaa lapsen hoitamisessa tosi paljon, ja aamupuuhathan normaalisti mies hoitelee kun mä olen siinä vaiheessa jo töissä. Sanoinkin miehelle tossa vkl että olispa hurjaa jos olis pitäny yksinään hoitaa ipanaa ja olla siinä kunnossa kuin missä olin, että oli miehelle kyllä käyttöä :heart: :LOL:

Joo-o, olo tosiaan alkaa normalisoitumaan koska nyt tekis pirusti mieli bicmac-hampurilaista, jota en tietenkään tähän hätään saa (tai halua lähteä erikseen hakemaan)... ääh bääf, mieliteot vie taas tätä akkaa!

runttis ja sytkylä 8+5 (muistinpas!)
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Mullakin noi actimelit tökkii ja niissä on ihan hirveesti sokeria!! Jopa niissä light versioissa. Normaalissa sellasella jogurtissa on 6 palaa sokeria!!! Että ihan joka päiväseen käyttöön en suosittele.
juu, en koskis.
kerran söin muutama viikko sitten, mutta sain kauhean ylävatsapoltteen. ei tartte enää ostaa.
mutta hyvä, jos joillekin auttaa.
mulla oli alussa vatsa kovalla, mutta nyt on jo helpottanut.
 
Melina :'( :hug: :hug:

Tsemppihalit myös kaikille sairastupalaisille! :hug:

Mun mies on monta kertaa sanonut, että ultrassa vasta raskaus alkoi kunnolla konkretisoitua, varsinkin, kun kuuli sydänäänet ensimmäistä kertaa. Ja on onneks nytkin tulossa np-ultraan ja oli mukana varhaisultrassakin. Itse toivon miestä etenkin sen takia mukaan, että on tukena, jos tulis jotain huonoja uutisia. Etenkin tän raskauden aikana oon ollut tosi herkkis...

ON: Pahoinvointi ei vaan meinaa hellittää vieläkään, tänään ollut taas tosi huono päivä :x . Mulla on tuntunut parina päivänä samanlaista liitoskipua kun viimeeksi loppuraskaudessa! Silloin jouduin sairaslomalle kuukautta ennen äitiysloman alkua, mitenköhän nyt käy?

Ihanaa perjantaina pääsee kurkistamaan masuasukkia! :heart:
 
Täällä ex-inttileski! :) Mies pääsi armeijasta, kyllä nyt helpottaa :heart: Ihan kamala puoli vuotta takana, monessakin asiassa...jospa se nyt alkais arki taas kunnolla rullaamaan kun sai miehen kotiin :)

Peruin torstain np-ultra ajan, ja siirsin sen 27.1 (oli ainoa vapaa aika). Tuo torstain aika ei passannutkaan miehelle, joten hän halusi että siirrän sen. On se mukavampi yhessä mennä sinne :)

En oo vielä ehtinyt lukea aikasempia kirjoituksia, kun niitä tulee niin paljon jos on muutaman päivän pois koneelta :)

Selmiina ja pallero 11+2 :heart:
 
heissan te aktiiviset kirjoittelijat! :D

halit poistippuneille :hug: :hug: :hug: :'( itse tipuin viime vuonna syysunelmista pois, nyt jännäillään miten tänä vuonna käy.
jos uusia oli tullut, heille tervetulotoivotus :D
kiitos ox5 magnesiumvinkistä!

onko teillä muilla alkanut jo rv8-9 olo helpottamaan, väsymys ja pahoinvointi? mulla on helpottanut, vaikkei ole kokonaan poissa. jännittää silti, koska viime vuonna tuulimunassa oireet lakkas ihan tyystin rv8.
ylihuomenna ekaan neuvolaan, mahdollisesti ultrakin, toivottavasti siellä saatais hyviä uutisia...

:wave: Sinimarja ja Ipana 8+4

 
Huomenta,

Olipahan taas aamunaloitus. Esikoinen oli kunnon haisuli ja tiesin, että lahja odottaa housuissa. Selkäkakat siellähän oli :$ Sai eilen iltavellin ja yölläkin toisen pullon, kun kovasti itkeskeli. Tämä sitten johti isoihin löysiin kakkoihin, jotka eivät vaipassa pysyneet. Ja bodya poistaessa kakka siirtyi lapsen olkapäähän ja sitten poskeen, kun käänsi päätään. Ihanaa tällainen aamusekoilu. Sen jälkeen meillä oli kuitenkin mukavaa, kun viimeisteltiin pesu kylvyllä. Loiskiminen on tuon lempipuuhaa. Onneksi paha olo on helpottanut jo muuten olisi varmasti yrjö tullut pahimman sotkun aikaan.

Melinalle kaikki tsempitys ja halit.

Paino ei ole vielä noussut ollenkaan. Esikoisen kanssa oli tullut pari kiloa näillä viikoilla. Kokonaisnousu oli karmivat 25 kiloa. Nyt yritetään tsempata tässä asiassa. Harmittaa etten pysty juomaan taaskaan Cokis zeroa. Maistuu näköjään raskauksien aikana hirvittävältä. Maitoa tekee mieli juoda koko ajan ja sitä menee litrasta kahteen päivässä. Kaksi litraa ykkösmaitoa on kaloreiltaan 820 kilokaloria. Tähän kaikki muu päälle ja tiukkaa tekee painonhallinta.

Melita ja nöyhtä 10+0 poks

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
onko teillä muilla alkanut jo rv8-9 olo helpottamaan, väsymys ja pahoinvointi? mulla on helpottanut, vaikkei ole kokonaan poissa. jännittää silti, koska viime vuonna tuulimunassa oireet lakkas ihan tyystin rv8.
Mullahan tää pahoinvointi alkoi vasta rv 8 :eek: Eikä tosiaan ole hellittänyt :|

Ja painoa mulle tulee aina vaikka pyhällä hengellä eläis. :$ Nyt jo kilon noussut vaikka pahoinvointia eikä ruoka maistu :/ En ymmärrä miksi mulle aina tulee kiloja....

Mun täytyy muuten hakea tuota magnesiumia,eikös se auta myös levottomiin jalkoihin?Kaks yötä mennyt hakemalla "paikkaa jaloille"... |O

Jeps,täytyykin alkaa tekee ruokaa ennenkuin haen puistolaisen.Sämpylätaikina on jo noudemassa :D

Mukavaa päivää kaikille!
evi-ta ja nöpö(rakkaalla lapsella on monta nimeä ;) ) rv 9+?
 
Huomentapäivää!

Kylläpäs eilen illalla säikäytti kun en löytänyt dopplerilla sydänääniä! Kauheeta meteliä piti vaan suolisto ja itkua jo väänsin kun etsin ja etsin sydämen sykettä eikä meinannut löytyä. Puoli tuntia kuuntelin ja lopulta sitten kuului. Eipä ole ennen noin käynyt, nyt ymmärrän miks jotkut ei hommaa doppleria kun pelkäävät että sitten turhaan säikähtelevät.
Mutta onneksi löytyi sitten :heart:

Paino on laskenut pari kiloa plussauksen jälkeen vaikka pahoinvointia ei olekaan ja ruokakin maistuu ihan hyvin. Aika jännä kyllä. Mietin että voisko johtua siitä että esikkoa vielä imetän joka vie energiaa ja masuvauvakin ottaa omansa joten mä jään sitten miinukselle... en tiedä.
Raskaanaoleville tarkoitettua monivitamiinia oon syönyt plussauksesta lähtien ettei tulis vitamiinivajetta ja sitä kautta masuvauvalle jotain haittaa.

Jos lähtis ulkoileen kun pakkasta vain -4 astetta!

köyhistä ritareista haaveileva MiljaK ja salaisuus 9+2 :p
 
pur
:wave: moikka moi. Pääseeks tähän pinoon mukaan. Varmaan oisin enempi toistaseks ainaki lukija puolella mut on niin hyvä kokemus ensiraskaudesta käydä vähän näitä juttuja vertaituen kanssa läpi.

Tuli vähän yllärinä tää raskaus mulle mut siis laskeskelin et vkol 10 mentäs nyt. Toisin kun ensimmäisessä raskaudessa, jolloin tiesin ja tunsin olevani raskaana jo ennen ensimmäisten kkten pois jäämistä niin nyt en kyl huomannu yhtään mitään silleen. Vähän semmosta huimusta välillä ja verta on tullu nenästä ja sika väsyny oon kyl ollu. Mut oon vaan aatellu näitten oireitten olevan ihan tavanomasia talvioireita itellä ja kun on ton esikoisenkin kanssa tässä pitkään ollu vaikeeta yöt.

mies oli ainaki ekan raskauden aikan aikana niin innolla kaikissa jutuissa mukana et jouduin jopa vähän toppuuttelemaan kun ois ängenny gynekäynnillekki mukaan :LOL: :heart: . Nyt sitten kun plussasin sanoi mies "joo" :eek: , et saas nähä. kyllä mä kuitenkin uskon että on mun tukena kaikessa missä tarvitsen kun on perusluonteeltaan sellanen.

esikoinen kiukkuu ni pitää mennä ny
 
omaa napaa: Mä olen ollut kipeenä flunssassa viimeiset kaksi viikkoa ja eilen sain vihdoin mentyä lääkäriin. Olen ollut jo viikon saikulla flunssan takia sekä lomia vielä päälle. Lääkäri löysi poskiontelontulehduksen ja määräsi kefexin 750mg antibiootin. Kerroin kyllä että olen raskaana ja onkin mun oma lääkäri joten tiesikin sen jo. Eilen siis aloitin kuurin ja nyt onkin heti hieman parempi olo. Tämä flunssa on kyllä ollut tosi sitkeä pirulainen ja nyt on alkanutkin huolestuttaan onko masussa kaikki kunnossa ja miten kaksoset jaksaa. Itsellä on ollut tooodella huono olo flunssan takia ja liikkuminen on tietenkin jäänyt kokonaan. Sitten vielä tuo vahva antiibioottikuurikin. Miten ne vaavit voi kestää kaiken tämän röykytyksen, kuumeen, yskimisen ja voimakkaat aivastukset???? Onko teillä kellään ollut antibiootteja tai tosi pitkittynyttä funssaa raskauden aikana nyt tai aikaisemmin?

Huolestunut Katriina77 + kaksoset rv 9+1
 
Heissan, mä täällä taas :LOL:

Magnesiumia söin esikkoa odottaessa suonenvetoihin, muuten menee nyt pelkkä raskausvitamiini. Kalkit koitan maidosta saada, mitä kyllä kylmänä uppoaa aika lailla, lähes litra päivittäin.

Paino ei ole noussut täällä, tosin viimeset päivät söinkin niin huonosti että miten nyt olis noussukaan. Jos samalla tavalla nousis kuin tytöstäkin, eli sen n. 10 kg niin olis kyllä mainiota, sit vois jatkaa taas tätä painonpudottelua.

Söin tossa riisiä ja kanaa, ei oikein maistunu millekään, mutta pakko jotain syödä. Tekis vaan kaikkea rasvasta mieli, ranskalaisia ja hamppareita... mutta pakko hillitä, ei viiti tuubata itteänsä turvoksiin moisilla eväillä.

Mietin tossa että taidan mennä kuitenkin vähän maalaamaan sitä tytön huonetta, nyt kun tytsä nukkuu päiväunia ja mulla on kohtuuhyvä olokin.. vaikka pitäis tietty levätä mutta mä olen aina tämmönen, kuin tikka pystyssä heti kun vaan vointi on vähänkin parempi.

Kuuntelin illalla dopplerilla ja istukan viuhke (tai suorastaan pauke) vaan kuului, hetken olin kuulevinani junajytytstä, mutta ei se varmaan vielä kuulu. Jospa ens vkolla sitten, huomenna alkaakin 10. vko niin rupeis olemaan käytännössäkin mahdollista kuulla niitä ääniä.

Oireet on täälläkin kadonneet, käytännössä hiusten rasvottuminen ja semmonen pulleuden tunne tuolla alhaalla (plus että osa housuista kiristää ja pitäis varmaan niitä mammahousuja kohta kaavailla), ja välillä vaihtaessa asentoa kohtu "tuntuu" semmoselle jännälle.. mutta siis semmosta yletöntä väsymystä ja pahaa oloellotusta ei ole nyt ollut, mikä toisaalta on tosi hyväkin. Mitään kipujakaan ei kyllä ole, eikä vuotoja joten kaipa tämä ihan ok tässä menee etiäpäin...

runttis ja sytkylä 8+6
 
tänään oli sit eka neuvola, sokruja taas seuraillaan..olen taas dietillä koko odotuksen ajan :( no mut sehän on vaan mun ja vauvan parhaaks. mutta kun nyt kun ei sais herkutella ni alkokin tekee kaikkee mieli :x noh,täytyy välillä sit armahtaa itteensä...eikä olla liian jyrkkä itteensä kohtaa. mut oli kiva kuulla et masussa joku asustelee meinaa sydänäänet kuului tosi hienosti vaikka vkoja vasta 10.siellä se kellii :) voiko olla ihanenpaa. hauskaa päivää kaikille odottajille!
 
Täällä ilmoittautuu uusi mukaan joukkoonne keskusteluihin, vaikuttaakin tosi aktiiviselta ja kivalta pinolta :wave: eli huomenna ekaan neuvolaan menossa ja vissiin aika pitkällä jo ollaan kun luulin että menkat on myöhässä..ja testasin ja plussa tuli :D Kolmatta siis odotellaan. 1vuosi 1kk ikäiset kaksospojat ennestään, joten hulinata tässä pirtissä riittää. Kuulumisiin :wave:
 
Katriina77 yskimisestä ja kohimisestä .... Itselläni on ollut odotusaikoina todella rajujakin flunssia , toisiin en oo saanut mitään , mutta viimeksi kun nuorimmaista odotin , taisin olla puolessa välissä raskautta niin silloin oli ahdistavaa yskää joka vaivasi koko aika ja maha oli todella kipeä , silloin sain yksityiseltä lääkkeet , kun sanoi , ettei ole itselle eikä vaivalle hyväksi jos koko aika kohtu hytkyy yms. mut muuten ollaan menty lääkkeittä ... Kotikonsteina oon käyttänyt noita pastilleja .. salmiakkia (se irroittaa limaa) ja pieniä pastilleja illalla nukkumaan mentäessä , jotta on saanut pastillin syötyä ennen kun nukahtaa :D

MiljaK Mulla on kanssa välillä jäänyt kuulumatta tuolla dopplerilla , mutta tiedän sen olevan normaalia ettei näilläkään viikoilla vielä välttämättä kuulu , se riippuu niin paljon naperon asennosta ! Välillä en oo saanut kunnolla kuulumaan edes istukkaa ... mieteinkin että onkohan minullakin mennyt raskauksien myötä tuo kohtu hieman taaksepäin kallelleen , kun yleensä oon kyllä saanut istukan kuulumaan hyvin ... annen on ollut kohtu eteenpäin työntyneenä näin alussakin ! Pidin välillä kuuntelusta 3-4 päivän tauon kun ei sydänääniä kuulunut ja viimeksi sainkin hiljaisen istukan kohinan ja juuri dopplerin alle tulleen naperon kuuluvan sydämen sykkeen , ennen kuin napero lähti taas alta pois ....

lolu täällä kans seuraillaa sokruja (ensimmäinen raskaus näin ! ) Jäin kiinni paastoarvosta , mutta nyt kotimittauksilla ja huonolla syömisellä on ainakin sokerit olleet todella matalat !!!

runttipulla Mä yritän kanssa kynsin ja hampain vältellä noita hesejä tms. kun tekee ihan sikana mieli ranskiksia ja dippiä !!!! siis koko aika ! Mut onneksi sain tänäänkin ajettua ohi ... :ashamed:

neitim
 
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :
NP-ultra takana, olen NIIIIIN onnellinen, kaikki hyvin,, aivan mahtavaa, voisin vaan pomppia,,jeee, tää oli nyt ekä ultra ja ennen eletty vaan toivossa, että siellä joku.
JES, JES, JES, anteeksi hehkutukseni, mutta pakko =)
 
punakaneli hieno juttu! :flower: =)
hoblaa tervetuloo mukaan! :D

mulla on nyt 2päivää takana tätä arkea jollon kuljen lähes 10km päivässä kävellen ja kuskaan lapset kouluun/tarhaan. JA VOISIN JO LOPETTAA! :kieh: siis oon niiiiin puhki ettei tosikaan. jalkoja särkee,selkää särkee,liitoskipuja,maha ns "väsyy" (omituinen tunne), voimat on ihan pois ja väsyttää jne jne. listaa vois jatkaa loputtomiin :kieh:
pahoinvointia on edelleen ja elän lähes pelkästään tomaateilla joten ei ihme ettei ole yksinkertaisesti voimia kävellä (reippaasti).

huomenna ultra, jännittää :)

amelie - 11+4 (muistaakseni)
 
amelie- tässä yksi vaihtoehto
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Lilypiellä homma toimii myös seuraavalla tavalla
Kun olet luonut tickerin, tulee sivu, jossa eri vaihtoehtoja.
"For Websites:" -kohdasta valitse: "Image URL " ja kopioi laatikkoon tuleva osoite. Minulla esim. http://lmtf.lilypie.com/fFRNp2.png
kirjoittaessasi tänne viestiä, liitä tuo osoite rivi, maalaa se ja paina hymiöiden yläpuolelta kuva-painiketta, pitäisi tulla tällaisena:


Automaattisesti sitä ei kait saa laitettua, kun ei ole allekirjoitus-toimintoa tällä palstalla käytössä.. Sehän oliskin liian helppoa, eikö? Eli joka viestiin pitää liittää erikseen.

Tickerin pääsee luomaan esim. klikkaamalla meidän jonkun laskuria -> aukee lilypien sivut ja siellä on aika selkeet neuvot. Jollei syystä tai toisesta onnistu, varmaan joku meistä osaa neuvoa, joten kysykää!
Sitä oon miettiny noissa laskureissa, että miksi tallennettu tickeri ei muuta automaattisesti päivämäärää, jollei sitä käy päivittämässä?

Kotipäivää vietetty kuopuksen kanssa. Sille reppanalle nousi yöllä kuumetta 39astetta, särkylääkkeen avulla laski ja saatiin jotenkuten nukuttua. Aamulla oli vielä lämpöä. Nenä vähän vuotaa, mutta ei muuta oiretta ole. Että tiedä sitten, onko flunssaa vai mitä, kun aika kova kuume pienen nuhan kaveriksi..

Mentävä syömään, jottei ala taas etoa.
Kepsukka ja masukki (13+4)

 
Matilda84
Voimia huonoja uutisia saaneille :hug: :'( Tuntuu niin pahalle kun kaikilla ei raskaus jatkukkaan niin onnelisesti.

Minulla päivittyy ainakin tuolla profiilissa itestään tuo raskauslaskuri.
Torstaina Np-ultra ja mua kammottaa se ihan sikana :ashamed:
Eilen kävin hakee possupiikin ja käsi on mahdottoman kipee. Nyt tullut sitten eilen ja tänään yks kaks ihan sairaan huono-olo :x varmaan johtuu siitä piikistä, koska pahoinvointi loppu jo ajat sitten muuten.
Tissit kasvaa ja maha,toivottavasti massussa on kaikki ok,sen näkee torstaina.
Pelottaa... :ashamed:

Matilda & MarjoPirjo Rv10 :heart:
 

Yhteistyössä