Elokuiset 2010 tammikuussa !

neitim, hyvä tietää että noin muillakin :) Mä jo aloin epäillä että mikä siellä nivusissa möryrii kun molemmin puolin kuuluu, tosin vasemmalla erittäin paljon paremmin kuin oikealla. Ja vasemmalla siinä kohdassa missä kuuluu tuntuukin kohtu, siis ihan kuin tennispallo pullottas, iltasin tuntuu että on mahakin ihan toispuoleinen :LOL:


jep, palaverista selvitty ja nyt pitäis alkaa vielä tässä hommiin - ja tehdä huomista palaverimateriaalia. Toisaalta töissä on kivvoo mutta toisaalta nyt kun on tämmönen puolikuntonen, voisin kyllä pötkötellä kotonakin.

Kauhee nälkä - olen ilmeisimmin tervehtymässä kun nälkäkin pukkaa :)

 
Neuvolakuulumisia :wave:

Eka neuvola takana ja laskettu aika 15.8, katsotaan mitä ultra näyttää ensi viikolla. Neuvolatäti oli tosi mukava ja osas hommansa. Ääniäkin kuunneltiin :) Kauan aikaa kuunteli mahan päältä ja vaiheltiin mun asentoa. Lopuksi haki toisen hoitajan kuuntelemaan ja sieltähän se pikkunen löyty :heart: pari sekunttia kuulu tasasta jumputusta ja sitten se taas lähti karkuun...

Nyt uskaltaa jo vähän huokaista, vaikka voihan tässä tapahtua vielä.. Mutta kivi putosi sydämeltä kun tietää että pikkunen siellä on. :heart:

Copper ja pikkunen 9+3
 
Täälläkin eka neuvola takana. Käytiin kaikki perusjutut läpi. Pissa, HB, paino, otettiin kuppa/hiv kokeet.. :heart: ääniä ei vielä kuunneltu. Mulla vaihtuukin terkka, ens kerralla on jo uus. Toivottavasti on yhtä mukava kuin tämä nykyinen. NP ultra on sitten seuraavana 3.2. Sitä ootan jo innolla, menis vaan aika nyt nopeeta eteenpäin..

Mulla rupes neuvolassa tekee älyttömästi mieli fetasalaattia ja neuvolan jälkeen oli sit pakko mennä kauppaan hakeen salaattitarpeet
:D Kyllä oli hyvää!!!! :p

jonna ja pikkuveli 9+2
 
Mä en ole kyllä vielä saanu sydän ääniä kuulumaan, istukan viuhkeen kylläkin. Mulla palaa hermot aika nopeesti jos en nopeesti saa sitä kuulumaan, siks en oo jaksanu kuunnellakkaan :LOL: . Tiistaina np ultra! vielä pitäis jaksaa pikkuisen odottaa. Ja meillä isäntä tulee sinne mukaan, ehdottomasti.

n11na ja pikkume 10+5
 
Täällä on ehkä tulossa huonoja uutisia. Maha on ollut nyt muutaman päivän kipeänä menkkamaisesti. Lisäksi vuoto muuttui eilen tuoreenpunaiseksi. :/ Tänään ei ole vuotoa näkynyt, mutta maha on vielä kipeä. Onkohan tämä nyt keskenmenon alkua? Neuvolaan ei olisi saanut aikaa kuin viikon päähän ja np-ultra olisi vajaan kahden viikon päästä (25.1). Omassa neuvolassa ei ole ultralaitetta ollenkaan.

Onko jollakin ollut tässä tai edellisissä raskauksissa vastaavaa ja silti kaikki hyvin? En ole käynyt ylimääräisissä ultrissa, joten en ole kertaakaan nähnyt onko tuolla masussa elävää olentoa. Tämä siis voisi olla tuulimunakin. :/ Viikkoja pitäisi olla kasassa n. 10+3 tai neuvolan mukaan 11+3.

Tuittu-
 
Tuittu mulla oli 6:nen raskauden kohdalla vuotoja,runsaita ja kirkkaan punaista vuotoa.En muista pitkäänkö kesti mut joskus rv 12 jälkeen ei enää vuodellut.Monet kerrat pelästytti ja mä juoksi ultrassa.Just kun taas luotti ja uskoi että kaikki hyvin,taas vuosi.Raskaus sujui loppuunsa hyvin ja terve tytär syntyi.

Voitahan aina soittaa tk päivystykseen jos pääsisit sitä kautta ultraan,2:n viikon epätietoisuus on aika kovaa!

Toivotaan että sulle kaikki käy hyvin :hug: :hug: :hug:
 
evi-ta Toivotaan, että tämäkin olisi harmitonta. :) Tuo epävarmuus siinä pahinta onkin. Kivut eivät kuitenkaan ole kuin normaalien menkkakipujen tasoisia. Eli ei tarvitse olla kaksinkerroin, mutta normaalisti särkylääkkeen jo olisin ottanut.

Onkos liitoskivut kuinka eroavia kuukautiskivuista? Ja olen ymmärtänyt, että liitoskivut tuntuisivat enemmän nivusissa eikä alavatsalla.

Tuittu-
 
Mä olen jotenkin niin hermona nyt tästä raskaudesta, että varmaan säntäisin väkisin äpolille tai terveyskeskukseen tai ihan mihin vaan jos tulis tippakin verta.. :eek: :eek: Luultavasti olen jokaisen kätilän yms. äpolin painajainen... mihin kummaan katos mun "otetaan rennosti -kuten esikkoa odottaessakin - asenne??" :whistle:

Ihailtavaa vahvuutta teillä naiset, kun otatte noin rauhallisesti.
Mutta Tuittu jos soittasit lääkärille ja pyytäisit saada tsekkauttaa tilanteen?

Mulla liitoskipua tuli loppuraskaudessa esikkoa odottaessa ja ne tuntu enemmän semmosilta pistäviltä ja repäseviltä, ihan kuin luu ois haljennu tms.. ja lonkkien seuduilla muistaakseni vielä enempi tuntu.

 
Huisi: Huomasin tuossa ,että myös sulla PHKS sairaalana ja 2v4kk lapsi. Onko siis elokussa 07 syntynyt? Mulla myös PHKS ja 2v 4kk tyttö, niin tuli mieleen että ollaankohan satuttu olee samaan aikaan viimeksi synnärillä? =)Meillä tyttö syntyny 21.8.
 
Heippa!

Voikohan joku viisaampi vähä valaista mua, et miten noitten ultrien
oikein pitäis mennä? :eek: Ku kerran mulla ois eka ultra 25.3, ja oon nyt kuitenki JO
10+4 :headwall: En näi ekakertalaisena välttis osaa vaatia sitä mitä mulle
kuuluis :)
 
epplu: eikö teillä ole np-ultraa? se on yleensä noin viikolla 12. sitten viikolla 20 (noin) on rakenneultra. oletko sä vahingossa kiletäytyny np-ultrasta? tai sitten teidän kunnalla ei sitä tarjota automaattisesti :| kysäse neuvolasta.

ultrakuulumisia: tänään siis aamulla käytiin, mies oli mukana. Mahan päältä ultrattiin (onneksi :D ) ja kaikki oli hyvin :heart: hyvässä asennossa siinä oli joten ei tarvinnut mitenkään etsiä ollenkaan. kovasti liikkui,heitteli kuperkeikkoja :D Kaikki oli tosiaan niinkun pitikin,helpottavaa. 7 todella hyvälaatuista ja selkeää kuvaa saatiin mukaan. niistä kyllä erottaa tosi hyvin itsekin kaiken oleellisen.

Ei täällä sen kummempia, nyt siivoomaan :wave:

amelie - 11+3 -
 
Muistaakseni jokaisen kunnan ja kaupungin pitäisi tästä vuodesta eteenpäin tarjota 2 ultraa ... vai muistanko ihan väärin ???

Onnea hyvistä ultrakuulumisista

Tuittu , kannattaisi pyytää tuon perusteella ultraan ! Varmistetaan kuitenkin että kaikki on ok ja jokin tulehdushan myös saattaa aiheuttaa vuotoa !

neitim
 
Onnea ja kiva kuulla että hyviä uutisia taas tullut!!
Tuittu en halua pelotella mutta mulla km alkoi niin että ensin tuli tuhrua pikkusen ja sitte ihan punasta verta tosi vähän siitä meni kaksi päivää niin alkoi jomotus mahalla ja vihlaisi muutaman kerran, menin vessaan ja aloin vuotaan. Jotenkin se vihlasu teki sen että arvasin että meni kesken. Tuulimunassa mun raskaus oli keskeytynyt viikolle 5 ja viikko 8+ alkoi tuhru, menin lääkäriin sain lähetteen naistentautienpolille ja sitten kaavintaan. Ei tullut itestään. Olin ollut kuukauden turhaan raskaana, kuollut sikiö vatsassa.. sen takia käyn alkuraskauden ultran. Mene nyt lääkäriin niin sun ei tarvii miettii turhaan. Kaikki voi olla aivan mainiosti,miksi murehtisit suotta..pidän peukkuja!!
 
tuittu :hug: toivotaan että sulla ja vauvalla kaikki hyvin!Mulla keskenmeno alko ruskehtavalla vuodolla mut muuttu pian veriseks.Seuraavana päivänä verta tuli paljo ja kivut niin kovat et olin kippurassa.Mun ystävällä tullu veristä vuotoo alkuraskauden aikana,mut silti raskaus jatkui ja hänen ystävällään vuotoa tuli oitkälle raskautta ja silti sai vauvan lasketun ajan tietämillä.Välttämättä ei oo mitään vialla,mut mää kans vaatisin päästä heti lääkäriin
 
Tuittu :hug: Itse menisin päivytykseen että tilanne tarkastettaisiin. Eilen kerroinkin että mulla eilen ultrassa näky yksi pikkuinen kaveri ja yksi mahdollinen raskauden alku, joka ei ollut kuitenkaan alkanut kehittyyn. Gyne meinas että voi vuotaa pois ja jollain tällaiset vuotaa runsaastikkin kuitenkaan vahingoittamasta toista. Sano että jos vuotoa tulee niin pitää käydä tilanne tarkastuttaan. Itse toivon kovasti että mitään vuotoa ei tule.

Runttipulla laitahan kuvaa teidän tytön huoneen remontista. Minusta on niin kiva katella sisustuskuvia =)

Olo tänään ollut kohtuu hyvä, jeee :D Eka neuvola oli tänään. Eipä siellä paljon muuta tehty ko täyteltiin iso läjä lappuja. Huomenna ajattelin varata np ultraan ajan.

UpsyDaisy ja Veikka 8+4 :wave:
 
Moro! Täällä rv 8+1. Mulla on ollut pientä ällötysoloa viime viikkoina ja se on mennyt ohi aina syömällä jotain ja sitten taas tunnin parin päästä alkaa sama älllötys. Tänään kuuitenkin iltapäivästä lähtien ei olekaan ällöttänyt... :eek: :LOL: siis nauratte varmaan kun teen ehkä tikusta asiaa mutta kun huolestuin et miten se pahoinvointi noin voi kuin seinään loppua :ashamed: . Onko raskaushormoni kenties vähenemässä...ennakoiko keskenmenoa! Eli keksinpä taas ikävän asian pohtia. Mies vaan naurahti kun sanoin ton :/ . Mutta miten teillä, että onko se pahoinvointi jatkunut samanlaisena pitkin päivää vai onko päivissä eroja että jonain päivänä ei ällötä ja toisena ällöttää? Kyl tää on aikamoista kun kaikesta tekee ongelman :LOL: . Mut silti oon huolissani!!!!
 
Lyhyesti ja omanapaisesti tämä kamala päivä:

Aamulla työterveyshuoltoon hakemaan sairaslomaa pahoinvoinnin, kovan väsymyksen, huimauksen ja päänsäryn vuoksi. Loppuviikko sairaslomaa.

Verenpaine koholla, th käski soittaa neuvolaan ja neuvolasta kehottivat terveysaseman lääkäriin. Aikaa en saanut. Työterveyden th oli tietämätön, töykeä ja väläytteli keskenmenoa ym. juttuja. Minä paniikissa varaamaan aikaa yksityiseltä.

Nyt siellä käyty ja kaikki hyvin. Nallen sydän jumputti ja muutama liikekin nähtiin. Koko vastasi edelleen viikkoja ja oli hän vaan niin suloinen. Pienet kädet ja jalatkin jo :heart:

Sipsunen & nalle 10+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Moro! Täällä rv 8+1. Mulla on ollut pientä ällötysoloa viime viikkoina ja se on mennyt ohi aina syömällä jotain ja sitten taas tunnin parin päästä alkaa sama älllötys. Tänään kuuitenkin iltapäivästä lähtien ei olekaan ällöttänyt... :eek: :LOL: siis nauratte varmaan kun teen ehkä tikusta asiaa mutta kun huolestuin et miten se pahoinvointi noin voi kuin seinään loppua :ashamed: . Onko raskaushormoni kenties vähenemässä...ennakoiko keskenmenoa! Eli keksinpä taas ikävän asian pohtia. Mies vaan naurahti kun sanoin ton :/ . Mutta miten teillä, että onko se pahoinvointi jatkunut samanlaisena pitkin päivää vai onko päivissä eroja että jonain päivänä ei ällötä ja toisena ällöttää? Kyl tää on aikamoista kun kaikesta tekee ongelman :LOL: . Mut silti oon huolissani!!!!
Mietin ihan samaa tänään, kun otin rannekkeet pois heti töistä tultua. Oon pitänyt niitä nyt aamusta myöhäseen iltaan, ku olo oli vaan niin jäätävän hirvee.. Nyt sit oon parjailly ihan semi-ok tän illan. Ja toisaalta se on kivaa, ja toisaalta het heräs huoli ja mure. Ihan pimeetä. (ehkä)
Voisko se muka helpottaa jo yheksännellä viikolla?? Viimeks kesti lähemmäs rv20.
Sain pidettyä oloo kurissa syömällä vähän väliä jotain. Sama rannekkeillakin, kovaa nälkää ei sais antaa tulla ollenkaan. Sit menee senssit ja oleminen ihan sekasin. Mikään ei maistu ja olo vaan pahenee.
Toisaalta en ees pysty syömään paljoo kerrallaan, että ei ihmekään jos koko ajan olis jotain vailla..
:headwall:

Tuittu: kyllä mä kans sulle neuvoisin suunnan päivystykseen.
:hug: Toivotaan, että väärä häly

Mä menin ja ostin mammahousut, no oikeestan kahet. :D
Toiset -50% rekistä ja toisia emmin, niin lupas niistäkin -25%. Mamaliciouksen farkut. Ja oi miten ihanaa oli tänään töissä, kun ei kinnannu ja puristanut. :heart:
En oo toisista vielä uskaltanut ottaa lappuja pois. kai aattelee vielä, että oottaa kunhan maha ja sen asukas kasvaa lisää.

Perjantaina olis neuvola ja kovasti haluis, että kuunnellaan sydänääniä, mutta kun on vielä pien ja minä iso, niin todnäk ei kuuluis ja sit tulee lisää huolta ja muretta... voi huokasu sentään..

Mikä alakulofiilis nyt onkaan..? Väsymys ainakin. Koko viikkoon ei päikkäreitä ja töistä lähtiessä tuntuu, että nukahtaa rattiin.. puuh

M&M 8+3
 
Epplu tosiaan uusi lakisäädös takaa kaikille odottajille kaksi ultraa np tai alkuraskauden ultra ja sitten rakenne ultra.Käytäntö toki on uusi monille kunnille kun vasta 2 viikkoa ollut voimassa mutta kuuluu kuitenkin kaikille odottajille!Soitapa heti huomenissa neuvolaan ja vaadi päästä sinulle kuuluvaan np/alkuraskauden ultraan.


On:
Olin tänään pacessa ja hiukkasen jännitti/jännittää,etten nyt aiheuttanut hallaa odotukselle :ashamed:
Hyvää kyllä teki ja säännöllisesti olis tarkoitus käydä.Maanantaina mulla extra aika :heart: äänten kuunteluun neuvolassa,tiistaina lähdemme 5:si päiväksi miehen kanssa reissuun :heart:

Nyt anatomiaa katsomaan :D
 
Jonna

meillä tyttö syntyi 26.9 :) ja sama sairaala tosiaan taas kyseessä, itse en tykkää kyseisestä äippäpuolesta, varsinki kun ne on säästänyt siinä , että kaikki naistentauditkin samalla osastolla ja eri käytävällä, ei perhehuoneita , eikä varmaan "erityiskohtelua" kun niillä aika kiirusta siellä, jotenki tekee pahaa että samat äitit siellä osastolla joilla ollut esim kohtukuolema :'(

mutta toivottavasti kaikki menee hyvin :heart:
 

Yhteistyössä