*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Moi!

On jääny meikäläiseltä kirjoittelu vähemmälle, oon kyllä käyny melkein joka päivä lukemassa mutta ei meinaa siinäkään hommassa pysyä mukana kun tänne tulee tekstiä aina hurjaa vauhtia!

No mutta meilläpäin kaikki hyvin. Np-ultrassakin tuli taannoin käytyä ja luku oli 1:100 000 eli aikas mukava. Kaikki näytti muutenkin kaikin puolin olevan myttysellä hyvin. Kovin oli vilkasta sorttia oleva kaveri, ultraaja ei meinannu saada mittoja otettua. KYS:ssa antoivat rakenneultra-ajan jo samalla siellä np-ultrassa ja rakenneuä on meillä 24.3.

Viikko sitten neuvolassa sydänäänet kuuluivat hyvin ja kaikki muutenkin ok. Hb 121 ja neukkutäti käski syömään rautapitoista evästä.

Ostettiin jo turvakaukalo kun oli lastentarvikkeessa tarjouksessa Akta Gracon locigo s ja siihenhän kuuluu se telakka mukaan. Sattu vielä olemaan tarjouksessa just se väri minkä halusin.

Saikulla tällä hetkellä oleskelen kun tyhjensin eilen astianpesukonetta ja joku viisas oli laittanut fileerausveitsen lusikkakoriin pystyyn ja aloin ottaa lautasta koneesta enkä huomannut veistä joka sit kivasti upposi kämmeneen sentin syvyydeltä.
:headwall:

Semmosta tänne. Jos jotain kiinnostaa niin kävin laittaa masukuvan tonne alku puolen pinoon.

Mijas ja mytty 17+3
 
täällä taas :snotty: johan tästä pari viikkoo on ku viimeks niiskuttelin.. varmaan joku abc allergia ku töissä korostuu ja tänään olin koulutuksessa toisella abclla ni sielläki heti alko niiskutus :D
meiän ei pahemmin tarvi kysellä sukupuolta ultrassa vaikka ne täällä ihan mielellään sen kertookin, jos vaan näkyy, ku tiedetään jo.
mulla ois kans perjantaina hammaslääkäri ja todellakin saavat laittaa puudutuksen jos tarve -mun suuhun ei kosketa ilman :LOL: toinen hammaslääkärikammonen :wave:
tää viikko vois alkaa olla jo ohitte - vasta sunnuntaina ois vapaapäivä, vaihteeks kiva 11päivää putkeen ja kaikkee mahdollista vuoroo ristiin rastiin, hyvin saa pään sekasin ja sit viel sinne väliin se hampitohtori :| enää 2kk ja kesäloma :heart:
 
neitim Mulle saa ketjun alkuun laittaa nimimerkin perään 21v. ja VAS :)
LA oli 21.8 ajattelin että helpottaa etsimistä :)

Joopa joo, eilen kävin sitten fysioterapia tädin luona ja 1,5 tunnin vierailun päätteeksi totesi, että eipä oo fysio mun paikkani. Selkä on sen verran kai pahassa jamassa että ei enää lähtisi fysioterapialla sitä pahentamaan. Kyllä tässä välillä tuntuu että usko loppuu :/ Kesäloman pitäisi alkaa 27.5, enkä usko että tällä menolla töihin enää palaan. Oon yrittänyt olla positiivisella mielellä. Vaikka nyt on kaikenlaisia kolotuksia niin lopussa kiitos seisoo :)
 
Neuvolassa käyty. Paineet matalat ja painoa tullut lähtöpainoon 200g.
Sydänäänet jumpsutteli 149 :heart: Mittasipa muuten jo sf-mitan?? Eihän sitä näillä viikoilla pysty ees sinne käyrälle laittamaan. Esikoisesta oli näillä viikoilla merkinnyt kohdunpohjankorkeuteen "t", mitäköhän tuokin tarkoittaa...
Sikapiikin tökkäsi ja päivän on kättä jomottanut, iltaa kohden enempi.

Sukupuoli näillä näkymin kysytään, muille ei paljasteta niin kuin ei ekastakaan paljastettu.

Sokereistahan se terkka mainitsi mutta siitä tilitystä tuolla sokeripinkassa.

MiljaK ja napero 16+2

 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Neitim Mä oon monesti tota leipäkonetta miettinyt,mutta aina hyllylle jäänyt.Mä tykkää tehdä leivät ja pyöräyttää sämpylät ihan perinteisesti,ei siinäkään kauaan kestä :D Mut ehkä mäkin sen nappaan mukaan joku kerta.Oliko joku hyvä tarjous? :saint:
Meillä on leipäkone, vuodelta miekka ja nakki, mut toimii. Tosin on melko pieni, mikä toisaalta on ihan hyväkin juttu, kun ei tuo koneella tehty leipä säily hyvänä ihan hirmu pitkään. Kausittain on käytössä, toisinaan menee tosi pitkäkin aika (kuten nyt on menny) ettei tuu käytettyä. Mut sit ku tekee, tulee aikasta hyvää leipää

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Entä kun oon nähnyt unta sekä tytöstä että pojasta???Mä oon kyllä ihan sekaisin näissä mun oloissa :D

Onneksi,voi onneksi nykyään asian voi ultrassa selvittäää :D :LOL:
Voi harmiksi, voi harmiksi, kun ei se aina näy ;)
Ei vaan, pakko kuittailla, sen verran ketuttaa, kun oli häveliäs tuo meidän kaveri. Oltiin siis tänään rakenneultrassa ja kaikki muut tuli todettua, löyty pelit ja vehkeet oikeista paikoista, paitsi ettei syynänny tietty jalkoväliä kovin pitkään. Eikä varmuutta saatu. Toki kätilö sano, että tytöltä vaikuttaa, muttei uskalla varmaksi luvata..
Kuopuksen kohdalla ei kysytty (esikoisesta ei suostunu kätilö katsomaan) mutta pieni pippeli vilahti kuvassa niin selkeänä, että sen onnistuin bongaamaan. Tai ainakin niin kuvittelin.. Nyt tosiaan ei nähty, vaikka pyydettiin varta vasten sinne suuntaan ultraamaan :D

Ultran lukemat ja mitat vastas viikkoja 19+3, mutta tämän hoksasin vasta jälkikäteen, ku jotain tarkistin kortista. Ihmettelen hiukan, kun ei mitään siitä sanonut, np-ultran mukaan nyt viikkoja kasassa 20+4. Että kumminkohan päin tuo on? Jos tän ultran mukaan, siirtys la 24.7. No, eipä sillä kait väliä. Seuraava ultra olis sit suunnilleen viikolla 36, ku tehdään synnytystapa-arvio. 4D-ultraan ei meinata mennä, ku ei olla pojistakaan käyty..

Nyt nukkumaan, poikkeuksellisen ajoissa, mut pakko ku väsyttää ihan järkkyynä. Palaillaan paremmalla ajalla sit taasen

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kepsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Entä kun oon nähnyt unta sekä tytöstä että pojasta???Mä oon kyllä ihan sekaisin näissä mun oloissa :D

Onneksi,voi onneksi nykyään asian voi ultrassa selvittäää :D :LOL:
Voi harmiksi, voi harmiksi, kun ei se aina näy ;)
Ei vaan, pakko kuittailla, sen verran ketuttaa, kun oli häveliäs tuo meidän kaveri. Oltiin siis tänään rakenneultrassa ja kaikki muut tuli todettua, löyty pelit ja vehkeet oikeista paikoista, paitsi ettei syynänny tietty jalkoväliä kovin pitkään. Eikä varmuutta saatu. Toki kätilö sano, että tytöltä vaikuttaa, muttei uskalla varmaksi luvata..
Kuopuksen kohdalla ei kysytty (esikoisesta ei suostunu kätilö katsomaan) mutta pieni pippeli vilahti kuvassa niin selkeänä, että sen onnistuin bongaamaan. Tai ainakin niin kuvittelin.. Nyt tosiaan ei nähty, vaikka pyydettiin varta vasten sinne suuntaan ultraamaan :D
Joo,voihan siinä näinkin käydä tosiaan,en oo tullut ajatelleeksi ettei näkyis :LOL: Seitsämän kipaletta muksuja kun ei oo paikkojaan peitellyt ultrassa,niin jotenkin sitä olettaa että tieto saadaan....Kerta se olisi ensimmäinen :D

:heart: Onnea hyvistä ultrakuulumisista Kepsukka
Voi kun oma aika olis jo pian,3,5vkoa odotusta.....


Mä oon ihan uneton |O Yöllä istuin kahden aikaan olohuoneessa,ei vaan uni tullut.Katsoin kun satoi hiljalleen lunta(missä se kevät on jonka piti tulla,aina vaan valkoista lisää....)Kun ei vaan uni tuu....
Mut näin aamulla se kyllä tuntuu |O


Me9jaBonus rv 16+ööh5kö?
 
Huomenta!

Minulla on tyttöolo.. en osaa sitä selittää mutta jotenni tämä tuntuu erillaiselta kuin aikaisemmat kaksi raskautta pojilla. ja äitini oli nähnyt unta että olin sanonut hänelle unessa selvästi että "se on tyttö" :LOL: ja että ystäväni näki myös unta että olin saanut tytön..
hän muuten on nähnyt kummatkin tyttönsä tulon unissaan ja kakkosen näki niin että syntyi tyttö hänen nimi oli ... ja hän painoi 3690 joka oli kuitenkin 30 enemmin kun syntyi oikeasti ja että hänellä oli 5sentin pitka musta tukka.. ja kaikki muut piti paikkaansa nimeä myöten :heart:

mä olen tullut siihen tulokseen että tuo perkeleen... anteeksi koti dobbleri ei mulla toimi.. soitan nyt aamulla pika kuuntelu ajan neuvolaan ja käyn siellä ja jos vauvan sydänäänet kuuluu niin tilaan uuden laitteen ja en ota sitä tavan mallia .. himskatti vie!
MITÄ MUITA MALLEJA ON KÄYTÖSSÄ JA MISTÄ NIITÄ SAA??? saan siitä yhä vain iskukan äänet kuuluviin.

eilen kävin henkalla ostamassa paitoja ja alkkareita niitä tosi söpöjä kainaloon asti vedettäviä :ashamed: mutta mä tykkään että ne ei keiku masun alla.. kun mulla on hiukka "römppää" kertkynyt noista aiemmista raskauksista.. :/
Mulla on tanssiesitys tän kuun lopulla .. harrastan itämaista tanssia nyt 4 vuotta ja nyt olisi ensi "esitys" :LOL: no laadusta en mene takuuseen mutta kaikki hienot vaatteetkin on ostettu.. á 100euroa asu.. hirveää mutta ei maha mittään tämä on hullu laji tässä asiassa.. täytyy vaan toivoa että masu mahtuu mukaan ...

AIniin vaihdoin rakenne ultra ajan 5pv aikaisemmaksi 1.4. koska myö ehkä sittenni lähtetään sinne euroopan matkalle isännän kanssa..

Suppis 15+4
 
Suppis,jos sun vauva vaan on niin takana?Ettet saa ääniä kuulumaan ja istukka etuseinämässä??
Mulla istukka tuossa etuseinämässä ja aina kuuluu istukan viuhke ja syke sen "takaa".Täytyy hiukan vääntää ja painaa anturia....

Toivotaan et neuvolassa kuuluu :hug:
 
AnQ
16+0 POKS!

Täällä meinataan kysyä rakenneultrassa sukupuolta, esikoisesta ei kysytty, mutta selvisi sitten synnytystapa-arviossa, joka oli viikolla 37. Saa nahdä, meneekö omat tuntemukset ihan mönkään - ei kyllä ole mitään väliä kumpi tulee, tyttö olisi siinä mielessä helpompi kun olisi vaatetta jo reippaasti valmiina, heh! Rakenneultraan on vielä pieni ikuisuus, meillä se on 8.4. eli rv 21+1!

MiljaK, miullakin esikoisesta mitattiin rv 16+1 ekan kerran sf-mitta, mutta merkkas korttii pelkästään että "tuntuu" eli veikkaisin et se t-kirjain tarkottaa samaa? Odotan kyllä, että seuraavassa neuvolassa jo mittaillaan, silloin siis rv 18+1.

Hohhoijaa, flunssa yrittää taas vallata meikän kropan. Alkaa aina hirveellä tirskumisella ja nuhalla, seuraavaks voi sit odottaa järkyttävää kurkkukipua ja äänen menetystä. No, eiköhän tää tästä, jos kuumetta on tullakseen, eiköhän se sit tunnollisesti tule viikonloppuna..

Nyt tää vaappuu takas töiden pariin, plääh.

AnQ + myyssäri 16+0
 
Mulla viikon päästä neuvola, silloin varmaankin mitataan sf-mitta. Esikoisesta muistelisin, että mitattiin 16+ jotain viikoilla ja silloin korkeus oli jossain ihan älyttömissä mitoissa, tosin sitten hieman rauhottu sen jälkeen. Saas nähdä kuinka nyt käy. Itse oon yrittäny tunnustella et missä kohtaa kohtu on ja oon päätyny siihen tulokseen et taitaapi olla navan korkeudella.

Tänään pitäis puhelin jossain välissä pirahtaa, kun äippäpolilta soittavat noista sokeriarvoista.

Nyt syömään aamupalaa, jotta tänään sais noi sokerit taas mittailtua.

Maijamehi ja Toukka rv 18+3
 
Pitääpä munkin korkaan uus pino :wave:

Meinataan kysyä sukupuolta sit r-ultrassa ja jos ei näy niin sitte käydään yksityisellä, mutta se tieto jäääkin sitten vaan meidän tietoon,muille ei kerrota :)

Täällä ei kuulumisiin oikeen mitään uutta kerrottavaa,jospa sitten seuraavan nla kerran jälkeen joka on vasta 16.pv ja sitte vasta tilailen sitä r-ultra aikaa..

surun kohdanneille suuri :hug:
 
Nopsaan ne äippäpolilta soitti, heti näin aamutuimaan=) No hyvä tietysti niin, on sekin asia pois päiväjärjestyksestä. No mut joka tapauksessa kaikki oli ihan hyvin, 24 päivä on rakenneultra ja samalla vissiin aika diabeteshoitajalle
 
Moikka moi! Taas ollu väliä, kun kerinny kirjoittelemaan. Olin viikonloppuna töis niin nyt vapaapäivä. Ihanaa, kun miehet on hiihtolomalla. Tänään pitääs mennä vanhemmalle pojalle ettimään pukua, kun on anopin 70 vuotis synttärit sunnuntaina. Sitten keväällä on lakkiaiset, että tulis käyttöä enemmäklin, kun kerran.

Martta ja copper voimia! :hug:

Mun mumman kuolemasta tuli justiin helmikuun lopussa 10 vuotta ja syksyllä tulee 10 vuotta isän kuolemasta.

Mulla on on tullut painoa lisää koko aikana +1kg, välillä oli -1,5kg. Onneksi ei oo kovin noussut nyt, kun kuitenkin tulee nousemaan. Ja neuvola täti motkottaa. :whistle:

Olo on hyvä, kun vaan muistaa nukkua tarpeeksi. Mulla tuo lista veikkaas tyttöä. Mulla on välillä tyttö olo, mutta on varmaan siinä, kun sitä tyttöä toivoo aika lujaa. Poikakin on toivottu, mutta niitäkun on jo kaks rakasta. :heart: :heart:

Tytölle olis nimi valmiina poijalle kova mietintä, kun kans tuntuu että kaikki hyvät käytössä.

Täällä näköjään sataa taas lunta. :kieh: Nyt ei oo enää hauskaa yhtään. Mullakin, kun meen nurmikolle mistä ei oo kolattu niin polviin asti lunta ja oon vähä yli 160cm. Sais se kevät jo tulla. Mulla nimittäin ei pian mahru toppahousutkaan jalkaan. :LOL:

Meillä vanhin nukkui aluksi pinnasängyssä, mutta jossain vaiheessa meni siihen että ekan syötön jälkeen nukkui meirän välis. On nukkunut siihen asti, kun vatta kasvoi liian isoksi tuon tulevan keskimäisen orotuksen aikana. Nuorin nukkui eka kehrossa ja sitten pinnasängyssä sivuvaunussa, mutta jotenkin lipsahti siihen, että nukkuu nykyyän melkein joka yö välissä. Ja välillä löytyy isompikin välistä vielä. :heart: Mutta kummallekin tulee häätö, kun mun maha kasvaa taas tarpeeksi. Heräis vaan siihen, kun herrat tulee väliin. On niin 6½ vuores tottunut siihen, että joku on välissä ettei aina herää. Aamulla herää ja toteaa että on saatu kaveri. :)

Mua kans kiinnoistais tuo 4D ultra en vaan tierä onko seinäjoella. Pitääs soitella. Me meinataan kysyä kumpaa sukupuolta. Mä oon niin utelias, ettei malta olla kysymättä. :D

Elli Ja Öttis 16+3
 
Matilda84
huomenta :wave:

Täällä on liikkeitä alkanut tuntuu ihan reilusti, kunnon bileet ollut aamusta saakka mahassa :D
Muutamia vaatteita olen ostanut ja se vanha pinnis löytyy kaikki muut vielä ostamatta.
Viikon päästä neuvola ja 2vko päästä ultra =)

Eilen menin ihan paniikkiin ku oli loppunut dopplerista patteri, menin ja varastin hetkeksi palovaroittimesta patterin, mä arvasin että musta tulee riippuvainen tohon kuunteluun :|

Matilda & MarjoPirjo Rv 17+5
 
Moi!

Lunta sataa..ei tuu mittää..lauantaista asti tullu solkenaan ja taukoamatta..kohta ei näe ikkunoista ulos kun on niin korkeet hanget..ihan pyllystä :snotty:

Tänne ei kummempia, olo on ok, jos ei lasketa TAAS alkavaa flunssaa kurkku hiton kipee ja muutenki vähän höntti olo.

Iloinen ja helpottunu mieli on siitä kun kävin maanantaina lääkärin juttusilla että mitä tehdä tuon työn kanssa niin oli ehdottomasti sitä mieltä ettei enää kannata jatkaa kun on sen verran "extreme" hommaa tuolla sompailla syrjäkylillä näillä keleillä ja huonoilla teillä, sano että ei oo hyväksi se ryttyytys mahalle kun ajoa tulee niin monta tuntia päivälle..jne..olin äimänä kun luulin että kirjottaa viikon-pari eteenpäin, niin kirjotti äitiysloman alkuun saakka saikun. Tuntuu uskomattomalta ettei tartte enää vkl aamusin lähtee tuonne tien päälle kun on kaks vuotta ollu viikonloput kiinni aina töissä..oon niin HAPPY!! Eikä tarvi itteensä kiusata ku oli niin vaikeita pari viime viikonloppua töissä kun näin paljon lunta ja selkä ja maha huusi hoosiannaa.

Rakenneultraan ois vielä tarkalleen ottaen 12 yötä, niinkö joulupukkia odottas :LOL: Ajattelin kysyä tältäkin sukupuolen jos näkyy, ja se ei oo mullakaan itsestäänselvyys ku kahdelta on pidetty jännässä syntymään asti ja kuopukselta ku oisin halunnu tietää niin hän ei vilauttanu rakenneultrassa eikä myöskään rv 37 ultrassa sukupuoltaan joten jännässä meni loppuun asti, nyt toivon hartaasti että värkit näkys jotta vois tehdä hankintoja etukäteen. Mutten kyllä usko että näkyy, toivon kyllä!

Aamupalalla, maha kurnii..muttei haluta mtn..tytöt sain kouluun ja yks unikeko muru heräs juuri. Hipsu muuten liikuskelee nyt aika aktiivisesti päivittäin joten ei tartte enää hermoilla et onko ketään kyydissä:D

Muksaa loppuviikkoa!

Jonnuli ja hipsu 18+3 :heart:
 
Mulla ei oo vielä liikkeitä tuntunu :| Tai ainakaan niin, että olisin ite ne tajunnu... Tuntuu, ettei vatsakaan kasva. Tietty mulla on tuota ylimääräistä tossa vatsalla jonkin verran, että voi olla ettei sen takia näy vatsan kasvu niin... :/ Välillä sitä pohtii, että kasvaako siellä masussa edes ketään kun ei mitään "tapahdu" :/ höh.

n11na ja tiitti 17+5
 

Yhteistyössä