*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

AnQ
Korkkaan osaltani uuden pinon (samalla myös viikon ja maaliskuun, heh), kiitos pinosta neitim! :flower:

Nukkumisesta, meillä nukutaan yösyöttöjen aika taas perhepedissä. Esikoisen kanssa toimittiin samoin ja oli ehdottomasti paras ratkasu meille. Mie en olis pystynyt siihen ramppaamiseen, mitä ois tullu jos vaavi ois nukkunu omassa pedissään. Nyt pitää vaan keksiä joku ratkaisu esikoisen kanssa, hän tykkää nukkua mein välissä, eikä miullakaan mitään sitä vastaan olis, jos ois rauhallinen nukkuja - neiti tykkää potkia ja vetää ympyrää unissaan, eli kohta alan pelkäämään jo masun takia. Kai vois sitkeesti kantaa omaan sänkyyn, mut toisaalta ei sit raaskis.

Painonnoususta, esikoisesta paino nous 25 kiloa - ruokavalion lisänä oli silloin supersokeriset herkut, joten en ihmettele. Nyt ei makea oikein maistu ja oon pitänyt aika hyvin syömiset kurissa, silti painoa on tullut kolme kiloa (ellei enemmänkin) lisää. Kai on vaan alistuttava siihen, että sitä tulee rutkasti, söi mitä vaan. En oo koskaan ajatellutkaan ettei sais tulla, kun ei miulla ylipainoa ole, mut turhauttaa vaan sit kun yrittää pitää sen "normaalin" 10-12 kilon rajoissa.

Lomat ajattelin tällä kertaa pitää vasta sit ens vuonna, vanhempainrahakauden jälkeen, eli koitan nyt jaksaa ihan siihen viralliseen äippäloman alkuun. Toivotaan, että nyt menee yhtä hyvin raskausaika kuin mitä viimeeksi, eikä ylimääräisiä ongelmia ilmaannu.

Täällä on poikaolo! En osaa oikein omaa kroppaa lukea, joten katsellaan.. :D

AnQ + myyssäri 15+5
 
Vauvan nukkumisesta, me ollaan ehdottomasti sitä mieltä, että vauvan sänky kiinni meidän sänkyyn. Mä olen niin lyhyt pinnanen, että hermot menee jos vauvaa joutuu eri huoneeseen lähtee syöttämään.

Millasia oireita on ollu "tyttöoloissa" ja "poikaoloissa"?

Muaki naurattaa ku on tyttöolo, vaikka ekaa odotan :LOL: niinku jotain näistä oloista tietäisin.

Mulla on "oireina" rasvoittuva tukka, selässä sormenpään kokokoiset ns. sisäänpäin kasvavat finnit. Makeeta tekee mieli ja koti ruokaa. Ja sit tää kulkee pinna kireellä lähes koko ajan. Sitä viivaa ei vielä oo masuun ilmestyny.

n11na ja tiitti 17+3
 
Minäkin käyn korkkaamassa maaliskuun pinon. =)

Yhtä sairastelua ollut viimenen kuukausi. Eka oli se kamala lentsu johon antibiootitkin söin ja nyt viikonloppuna oli jonkinlainen kuratauti. Josko sitä nyt sitten pysyis loppuraskauden terveenä. :whistle:

Mulla on paino tippunut kolme kiloa lähtöpainosta. Alkuun kamala pahoinvointi jonka myötä edelleen ruokahalu huonompi ja annoskoot pienentynyeet. Sitten lisäksi toi sairastelu, niin ei oo kiloja päässyt kertymään. Esikoisestakin tippui paino ekalla kolmanneksella 5 kiloa, mutta synnyttämään lähtiessä oltiin plussalla 15 kiloa eli kyllä tässä vielä ehtii. :D

Niin ja mulla oli tosiaan se tyttöolo.

Minä en vielä tiedä alotanko äippäloman normaalisti vai varhennettuna. Pitää katsoa onko töitä tarjolla vai ei.

Viimeaikoina mua on vaivannut pakaroiden kipu, enempi vasemman pakaran, mutta välillä kummankin. Ilmeisesti iskias alkaa vihottelemaan. Kuhan ei kovin pahaksi äidy. Äitini joutui sairaslomalle minua odottaessa, kun iskias vei tunnon jaloista. Ei kuullosta kovin kivalta. :|

Niin ja meillä vauva tulee nukkumaan sivuvaununa olevassa pinniksessä. Aiotaan ostaa myös isompi sänky, niin on paremmin tilaa syöttelylle ja nukkumisellekin.

Mut ei tässä kummempia taaskaan. Meen päikkäreille ennen iltavuoroon lähtöä. :wave:

-mennis ja lyyli 15+3-
 
Rauhaa .. nuorimmainen nukkuu ja toiseks nuorin leikkii tossa vieressä barbeilla ,tarttis varmaan ostaa sillekin noita omia uusia , kun nyt on alkanut kiinnostamaan .

Ostin sitten lisää kodinkoneita kun ei vielä tarpeeksi ole kaikkia härveleitä .. Ostin leipäkoneen !!! Tein tossa nopealla 1 tunnin ohjelmalla n. kilon vaalean leivän ja olihan se mukavaa saada tuoretta leipää pienellä vaivalla ... Tosin muutaman leivän saa tehdäkin ennen kun on tuottanut hintansa takas .... Mut ajattelin että vois olla ihan ok ,kun tätä poppootakin on ja leipää kuluu ihan kivasti ja kun vaavi syntyy niin viimeistään silloin jää kyllä noi leipomiset vähemmälle ... taas !!! Ajattelin ensin että noi leipäkoneet on kauheita sähkösyöppöjä , mutta kun tarkemmin kyselin niin leipäkonetta saa käyttää liki 2 tuntia jotta kuluttaa saman verran kun kahvinkeitin tunnissa !!!!!!

neitim+ipana 17+2
 
Neitim Mä oon monesti tota leipäkonetta miettinyt,mutta aina hyllylle jäänyt.Mä tykkää tehdä leivät ja pyöräyttää sämpylät ihan perinteisesti,ei siinäkään kauaan kestä :D Mut ehkä mäkin sen nappaan mukaan joku kerta.Oliko joku hyvä tarjous? :saint:
 
Matilda84
Nukkuminen Meillä on nyt lapsilla omat huoneet joten tälle kolmoselle ei oo omaa huonetta,eli nukkuu pinniksessä meidän makkarissa siihen asti kunnes voi siirtää nuorimman kanssa samaan huoneeseen.

Paino En uskalla edes käydä vaa.alla koska silloin viimeks neuvolassa oli noussut liikaa,vaikka kylläkin ei oo sellaista ylimääräistä. Enkä kyllä oo mässäillykkään erityisemmin.Terve ruokavalio+liikunta/ mahan tyhjennys vatsataudin takia :saint:
 
Me9jaBonus Tarjouksen perässä menin giganttiin , mutta se tarjouskone ei miellyttänyt vaan olisi pitänyt ostaa kalliimpi jotta olisi saanut isomman taikinan ja ajastimen yms. No katselin sitten aikani koneita netin kautta ja päädyin ostamaan hobby hallista kenwoodin leipäkoneen , johon voi laittaa jopa 1½ kg taikinan ja siinä on noi ajastimet yms. sekä monet ohjelmat että voi tehdä vaikka hilloo tai kakkua yms. :) Tosin noita ohjeita oli aika vähän , täytyy kaivaa vielä netistä lisää ! Ai niin , kone maksoi 89e ja on 2 vuoden takuulla . Se gigantin tarjous olis ollut 750g asti ja hintaan 59e ... mut aikaste pieni ....

neitim
 
Hepshei!
Noista kodinkoneista niin mäkin olen miettiny leipäkonetta, olis mukava tehdä itte leipä, kun siihen saa rahaa menemään kaupassa aika paljon. Sämpylöitä teen sillon tällön, mutta varsinaista leipää en ole edes kokeillu itte tehdä. Ellei lasketa teeleipä leiväksi :LOL: :LOL:

Yleiskonetta mä olen nyt halajannu, sais pullataikinan ja muut jutut nopsaan, mutta ekaks pitäis inventoida keittiön kaappeja tyhjemmiksi että sais sen johonkin mahtumaan. Pöytätasoja meidän keittiössä on ihan onnettoman vähän, kun on siellä on kaks ikkunaa ja muutenkin aika pieni keittiö (ainakin uusiin taloihin nähden).

Jep, pitänee jatkaa ton dippatyön parissa ennen kuin seuraava palaveri alkaa. Kaipa se tuosta pikkuhiljaa valmistuu, sivu sivulta.

Niin ja painoa mulla oli tän aamun lukeman mukaan tullu reilu 3 kg jo - karmeus sentään! Viimeksi oli vissiin vajaa kilo tullut tähän mennessä, toivottavasti tuo ei enteile mitään kolminkertaista painonnousua... huh. Tosin vkl oli aika suolasta ruokaa tarjolla, kun paistettiin kodassa makkaraa ja sit oli sipsejä ym ym tarjolla ja tietenkään en pitäny näppejäni niistä erossa :saint:

 
NUKKUMISESTA niin pinnikseen tavoitteena (meidän sängyn viereen) mutta perhepedissä ollaan molempien tyttöjen kanssa kyllä nukuttu ;)

PAINOSTA niin ekan 16 viikon aikana tullut kilo. onneksi ei vielä enemmän. olisko kilo kuukaudessa ihan ok tästä eteenpäin ;)

LASKETTU AIKA JA PAIKKA muuttunu. tai siis la olisi 20.8 (ei 24.8 kuten aikaisemmin) ja paikka PS. ja poikaolo, ehdottomasti.

ootteko NIMIÄ jo miettineet? meillä tytölle aivan ihana nimi ja mulla olisi pojallekin mutta mies ei tykkää. pitää ylipuhua kun aikaa vielä on ;)

nyt treenaamaan...

korvapuusti 15+3
 
Pojalle olisi jo molemmat nimet,tytön nimet tuottaa vaikeuksia.Niin monta hyvää jo käytetty(5 tyttöä kun jo on :heart: )Mutta kyllä se keksitään ja aikaakin vielä on :D

Mä hyödynnän näissä leipäasioissa tuota lähi leipomoa joka myy tuotannon ylijäämä leipäkasseja à 5e ja kassissa 5 leipää(salonen) siinä aika hyvä hintalaatu suhde :D
 
Tässä näitä tyttö/poika fiiliksiä "vahvistamaan" vanhankansan uskomuksia :D


TUOKO HAIKARA SINULLE TYTÖN VAI POJAN?

POIKA - kannat vatsaasi matalla
TYTTÖ - kannat vatsaasi korkealla
P - sinulla ei ole aamupahoinvointia
T - sinulla on tai oli aamupahoinvointia
P - mielesi tekee suolaista,
T - makeaa
P - mielesi tekee juustoa ja lihaa,
T - hedelmiä
P - jalkasi ovat kylmemmät,
T - jalkojen lämpötilassa ei eroa
P - ulkonäkösi ei ole juuri muuttunut,
T - et näytä yhtä hyvältä - tytöt vievät äidin kauneuden
P - isä lihoo mukanasi,
T - isän paino ei muutu
P - ylimääräinen painosi keräytyy eteen,
T - painosi keräytyy vyötärölle ja takapuoleesi
P - rintasi eivät ole kasvaneet huomattavasti,
T- rintasi kasvoivat heti huomattavasti
P - oikea rintasi on suurempi,
T - vasen rintasi on suurempi
P - säärikarvasi kasvavat nopeammin,
T - karvankasvu säärissäsi ei ole kiihtynyt
P - et ole kiukkusempi,
T - olet kiukkuisempi
P - virtsasi on samean keltaista,
T - kirkkaan, neonkeltaista
P - vauvan syke on alle 140,
T - vauvan syke on yli 140
P - käsiesi iho on aiempaa kuivempi,
T - kätesi on pehmeämmät


Siitä sitten arvuuttelemaan,mulla ton mukaan selkeä tyttö
:saint:
 
Moikka!
Me9ja Bonus, onpas hauska lista. Suurinmaksi osaksi osuu poika oloon.
Kiinalais jutun mukaan tyttö.
Näin viime yönnä unta, että tyttö tuli ja rupesin siinä unessa varastosta hakemaan tyttöjen vanhoja vaatteita :)
No enään vk ja sitten 4d- ultra, joten sittenpähän se tiedetään.

Painoa on tullut nyt n. 3kg, siis olen taas sortunut ahmimiseen. Arggg kun pitää olla tyhmä :/

18+5
 
Heipparallaa.. tuun minäki korkkaan tän maaliskuun pinon :) Just tultiin tytön 3-vuotis neuvolasta. Kasvu ja kehitys meidän neidillä erittäin hyvää. Paino 16,3 kg ja pituus 99cm. Reipas tyttö. Talvilomaa täällä vietetään koko perhe! Ja kaikenlaista kivaa tiedossa. Tänään mennään siskon luokse illaksi, niillä on samanikänen tyttö ku meillä joten paljon ollaan senki takia tekemisissä että saa tytöt leikkiä :) Täällä kans tyttöolo, kiinalaisen mukaan tulossa olisi poika. Noh toivottavasti rakenneultrassa sais sitte tietää. Siihen on vielä tasan 2 viikkoo ja seuraavaan neuvolakertaan tasan 4 viikkoo. Ens neuvolakerralla saadaan ne kaikki kelan paperitki ku raskaus on edenny tarpeeks pitkälle. Toivottavasti saa sitte sen tämän vuoden äitiyspakkauksen! Ei jaksais millää odottaa tota rakenneultraa enää...
Nimistä oltiin myös puhuttu. Meillä kans tytöllä ihana nimi, siis ainaki meidän mielestä. Jos tyttö tulee niin sille on nimi valmiina mut jos poika niin muutama vaihtoehto on vielä..
Nukkumisesta: Meillä tyttö meni nukkumaan omaan huoneeseen ollessaan vähän alle 1-vuotias. Nyt tuleva vauva nukkuu aluksi meidän huoneessa omassa pinniksessä ja sitten saa jossain välissä muuttaa työn kans samaan huoneeseen ku imettäminen loppuu ja yöheräilyt vähenee.
Olikohan jostai muusta puhuttu, nyt en kyllä muista.. :ashamed:

-Jonetta & Peukku 18+3-
 
Ton testin mukaan vaaka kääntyis pojan puolelle..
Kyllä mä taas toissayönä näin unta niistä jalkakarvoista.. (ne vainoo ja piinaa mua selkeesti)
:LOL:

Tytölle olis jo nimiehdotuksia pilvin pimein, senku vaan valitsis lopullisen.
Pojalle ihan hakusessa vielä. Ei vaan toimi ei.

Nyt on otettava pienet päikkärit. väsy on
 
heh, tuon listan mukaan enemmän poikaoireita olis, mutta tiedä sitten. Jotenkin tyttöön
olen kuitenkin kallistunu, kai siksi kun ekakin on tyttö :LOL:

No, katotaan, tasan kk rakenneultraan niin siellä sitten ehkä näkee. Ja toivon mukaan löytyy kaikki systeemit mitä pitääkin tuolloin.

Nyt hetkeksi töitä ja sitten typsyä hakemaan hoidosta =)

Mihin hävis mun kevät -tuolla tulee taas LUNTA

:eek: :eek:
 
mul on molempia oireita, mut enemmän poikaoireita...
tekee mieli suolaista, ei näppyjä oikeastaan lainkaan, KARVAT kasvaa, parta kasvaa... mut on ollut aamu-/päivä- ja iltapahoinvointia...

pojille olis nimiä, toiselle molemmat - tytöille ei oo kuin yksi ehkä-vaihtoehto...
 
Mullako tylsää töissä? No täällä taas... :LOL:

nimistä niin etsinnässä on, ehkä nimet on jo mutta... Siis kun haluamme nimet jotka jatkaa samaa linjaa esikon nimen kanssa, liittyen puihin esim Pihla, Taimi jne jne...
 
Ton listan mukaan mulla on molemmat mahassa :LOL: Tosin en kyllä siihen usko, ku esikoisestakin oli samanlainen olo. En silloinkaan tienny kumpi tulee. Sen kiinalaisen mukaan esikoisesta piti paikkansa, katsotaan pitääkö nyt paikkaansa.

 

Yhteistyössä