*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Onko muille tullut järkyttävä väsymys takaisin ??? Vai onko se vain tämä rytmi ja sairastelut jotka ovat tehneet univelkaa ? Mä voisin maata taaskin koko päivän ja vaan olla (tosin ei ole mahdollista ... )

neitim
 
^sama täällä! Ihan yhtä lailla veto poissa, eilenkin menin ysiltä nukkumaan ja kukkumiseksi meni kuitenkin koko yö.... kohta on tietty hemppakin niin alhaalla että se tekee väsymyksen, ja kyllä tämä töissä (=sisällä oleminen) tekee kans osansa. Mitenlöhän tästä päivästä oikein selviää, ei vaan jaksais pitää edes silmiä auki. Äh, pakko koittaa tehdä parit esitykset että on edes jotain tälle päivälle saanu aikaseks...


Joku vois kaivaa nämä unihiekat silmistä pois, pliis! :attn: :attn:
 
Huomenet täältäkin. Täällä kans kaihoisasti vaan katsellaan tuonne ulos kuinka aamuaurinko paistaa. Pojat edelleen niin kipeinä, etten ulos tohdi viedä. :/ Kumpikaan suostu syömäänkään mitään... Että sympatiat kaikille sairastaville ja sairaita hoitaville :hug:

N11na mistäs kurkkutableteista nuo muut tossa aiemmin jutusteli... oisko ollut noi mistä just kysyit ja niitä ainakin sai ottaa. En nyt oo varma oliko kyseessä samat. Edellisillä sivuilla jottain juttua oli. =)

Mahasta Juu en mä tästä vauvamahan näköistä oikeen vielä saa. Näyttää vaan siltä, että oon lihonnu entisestään :kieh: Selellään kun menee, niin sit erottuu paremmin, kun pehmikkeet valuu sivulle. :ashamed: :LOL: Liikkeitä oon välillä tuntenut.

Eddalle kiitokset ihanista sanoistasi. :heart: Herkkikselle tuli tippa linssiin taas :ashamed:

Niin ja onnitteluja taas mahtavista ultrakuulumisista :heart: :flower:
Mulla kans se ultra vasta silloin 1.4 ja tuntuu, että siihen on ikuisuus :whistle: mutta ihanaa, kun miehenkin pitäis tällä kertaa mukaan päästä, kun viimeks ei saatu ketään lapsien kanssa olemaan sitä aikaa kun ultrassa kävin.

Tää jatkaa täällä sairaiden hoitoa :snotty: ja itelläkin nenä vuotaa koko ajan :kieh:

Juu ja väsymys on kova täälläkin edelleen

Katjuska ja sintti 18+3 :heart:
 
AnQ
Ihania ultrakuulumisia ja masukuvia :flower:

Esikoiselle iski masutauti, joten eilen tuli itsellekin kotipäivä. Tänään oli pakko tulla töihin hoitamaan hommat, mitä kukaan muu ei tee |O Onneksi mies on aina tosi mielellään jäänyt esikoisen kanssa kotiin, kun on ollut kipeänä :heart:

Täällä kanssa on vieläkin väsymystä, onneksi nykyään pellit ei mee kii viiden aikaan iltapäivästä, mut kyllä yleensä ysiltä on pakko olla nukkumassa. Ennen selvisin hyvin about 7 h yöunilla, nyt on pakko saada ainakin se 9 h, et on ees puoliksi hengissä. Ei onneks oo mikään maailman hirvein raskausoire + ei tuu jätettyä kotitöitä myöhäseen iltaan, vaan tulee potkittua miestäkin osallistumaan enemmin :xmas:

En kyllä muista taas yhtään, mistä oli juttua! Kahlasin noi neljä sivua läpi mitä en ollut lukenut, ja ilmeisesti kaikki meni ihan ohi! Kohta alkaa taas raivostuttava unohtelu, viime raskaudessa vaikutti suoraan puhekykyyn, kun asioiden nimet unohtu ihan täysin. Vähän mietti, et palautuukohan sitä älyllisesti koskaan, ei ne fyysiset muutokset olleet siinä vaiheessä niin kamalia :D

AnQ + myy 17+6 (huomenna poksuu, JES)
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Onko muille tullut järkyttävä väsymys takaisin ??? Vai onko se vain tämä rytmi ja sairastelut jotka ovat tehneet univelkaa ? Mä voisin maata taaskin koko päivän ja vaan olla (tosin ei ole mahdollista ... )

neitim
Täällä yks tappo kuollut joka päivä, iltaisin saatan mennä jo kasin jälkeen nukkumaan.Oon niiin poikki töiden jälkeen :/ Aamuisin sitten en saa unta. se hemmetin pyöriminen sängyssä alkaa aamu neljältä ja kuudelta sitten nousen ylös ,vaikka sais nukkuakkin esim.viikonloppu.
 
IHANIA ultrakuulumisia :heart: :heart: jospa täältäkin sit parin päivän päästä, torstaina ois ultra ja vähä jännää ku sairaalassa on nyt uudet 4d laitteet ja saadaan itelle myös 4d kuva :) en oo kummastakaan aiemmasta käyny 4d ultrassa ku niin kallis mut nyt siis mennään poliklinikka maksulla, aika loistavaa. tosin musta ne 4d kuvat on jotenkin pelottavaan näkösiä... :/ :D

mä olin taaaas viimeyönä 'kipee' mulle tulee jotain ihme mahakramppeja välillä -mahaan sattuu ihan törkeesti jonkun puol tuntii, sit tulee ripuli ja sen jälkeen ei mitään muuta ku törkee väsymys, en oikein tiedä mikä noi aiheuttaa oon yrittäny yhdistää johonki ruoka-aineeseen tai mausteeseen mut en oo oikein löytäny mitään yhdistävää tekijää, nyt näitä on vaan tullu tosi usein :(

jos mä oisin sanonu ei sovi ni mulla ois tänään vapaapäivä mut ku menin sanoo joo ni meenpä sit illaks töihin.. vois opetella sanoo ei.. :LOL:
 
Ihania masuja ja ultrakuulumisia :) On todella poikavoittoinen joukko meillä!!

Täälläki väsymys on ollu seuralainen koko raskauden ajan... Tai mullahan on ihan suoranaista unettomuutta, jota raskaus vielä voimistaa. Olis kiva mennä aikaisin nukkuun, mutta uni ei vaan tuu... Ja sit öisin pitää koko ajan herätä niihin typeriin supistuksiin. :/ Harjoittelen jo kovasti siis vauva-arjen unirytmiä! :p
 
korkeahkot BMI:t mulla on myös korkeahko 30, mutta mulla on kyllä pallo masussa tosin on rasvaakin mutta pallo mikä pallo :LOL:

Ja hei siis ihanista utrakuulumisista ONNEA :hug:

hei oliko se runttipulla joka oli sinne budabestiin menossa?? etsin että joko olit laittanut sitä listaa tänne en löytänyt .. ei oo kiirettä mutta aattelin vain että oonko missannut sen.. :attn:

Uuuh tuo tuvan siivous on kyllä siis super työlästä.. .. tuvassa on neliöitä joku 70 huonekorkeus 4m ja kaikki on 120vuotta vanhalla hirrellä niin sieltä lähtee :$ en ees tiiä loppuuko se koskaan HUOH:. no mutta ainakin HAJU muuttuu :LOL:

pitäisi lähteä kotikanat ruokkimaan .. onko teillä kenelläkään mitään maatilan elukoita??
meillä on 13 maatiaiskanaa ja kukko. Munivat oikeesti taivaallisen hyviä munia kun niiden ruokavalion pitää mahd.paljon pois rehuista.

Uneliaisuus jaa musta tuntuu että mua alkaa helpottaa :) nukun yöt jotain 8h ja päivällä kyllä torkahdan poikiin kanssa mutta jotenni tuntuu elo nyt energisemmältä kuin esim kuukausi sitten..
tästä tulikin mieleeni että syksylle on meillä ostoslistalla se päivänvalo lamppu :ashamed: mä rupean kärsimään jotain kaamosmasennusta aina syksyllä kun päivät lyhentyy.. ja siihen kun lisää vauvan syntymän ja univelan niin soppa on valmis.. että jos sitä saa ees milllään minimoitua niin on aiheellista uhrata siihen joku satanen..

Ostin muuten käytettynä pinnasängyn.. entinen oli niiin kovaa kitinää pitävä etten sitä olisi voinut enää makuuhuoneessa käytää..

Suppis 17+3
 
Heipsan!

Täälä POKSUU 20+0 :heart: JEE! Ja 6 yötä ultraan,sitä odotellessa.

Väsymys on mulla mennyt ohi jo muutama viikko sitten ja toivottavasti ei tule takasin.
Täälä maalla ku nyt olen niin joutuu kanteleen puita ja vettä ja se saa kyllä supistuksia aikaan mutta ei kipeitä. Täytyy ottaa rauhallisemmin.

Eikös täälä ainakin yhdellä ollut tyttökin tulossa,ainaki näin muistan. Jännittää itellä,että kumpikohan sielä on,toivottavasti se näyttäytyy sitte viikon päästä. Laitan tässä tänään masukuvan omaan profiiliin kun saa otettua. Yhesti aiemmin olen ottanu masukuvan ku ei se ole kasvanu sillai,että siitä nyt kuvia vois näpsiä joka viikolta :D Esikoiseltahan sitä näpsi kuvia vähäväliä,heh.. Otimpa sitte muuten naamakirjasta oman profiilin poissa,joten kirjottelen vain täällä.

Nyt menen vähäks aikaa lepäämään. Niin ja ihanat kuulumiset kaikilla ollu ja sairastaville/niitä hoitaville jaksuja!!

sirri81 ja rv 20+0
 
Terve kaikille!
Täällä olis onnellinen esikoisen odottaja, joka vähän myöhään on huomannut tämmöisten palstojen olemassaolon... Eli viikkoja olis kasassa 19+6 ja siis puoliväli häämöttää. Oon lueskellu teidän muiden juttuja ihan innoissani, ihana saada vähän vertailukohtaa miten muilla etenee odotus! Oma raskaus on ollu tosi helppo tähän mennessä, siis ei mitään pahoja oireita, superonnellinen olo vaan jatkuvasti. Liikkeitä aloin tuntee joskus rv 17 ku oikein tarkkaan kuulostelin, tällä viikkolla alkanu tuntua jo niin selkeesti ettei tartte enää niin keskittyä! Ja aika vilkas pirpana tuntuu olevan, pari viime päivää varsinkin käyny aikamoinen vipinä mahassa! :heart:
Teillä muilla tuntuu olevan noita neuvoloita paljon useammin ku mulla, oon ollu vasta 2 kertaa, eikä yhtään lääkärineuvolaa vielä. Molemmat ultrat tosin käyty ja hyvältä näytti tenava!!! :D
Onko täällä muita ketkä ei oo hankkinu vielä mitään tarvikkeita vauvalle? Jotenki ei oo osannu vielä mitään ostaa, vaikka oon kaupoissa käyny vauvan vaatteita "salaa" hipelöimässä...
Ihanaa ku aurinkokin paistaa, vielä ku se kevät alkais kunnolla lämmittää! Ootan niin kesää, ja pikkupirpanan maailmaan tuloa!!! Mutta onnellista odotusta kaikille muillekin! :D
 
JÄNNNIIIIITTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...Ultra tänään... :eek: Noh, vielä on useampi tunti aikaa.

Kovin on ollut tähän mennessä poikavoittoista.. :) Onnittelut kaikille! Jospa minun tyttöolo vahvistuisi ultrassa... ;) Tai sit tehdään enkat poikien suhteen... :D Mutta voi kun kaikki olisi vauvalla ylipäätänsä hyvin. Taas tätä samaa täällä pohdin, mutta kun ei jaksaisi enää odottaa..!!

Edda ja pienoinen 20+1
 
Tervetuloa mukaan Ituhippi! :) Me ollaan ostettu vasta pari vaatetta. Jos ultrassa on nyt kaikki hyvin, niin aateltiin pikku hiljaa rueta ostaa ihan tarvikkeita. Ja ainakin tarkemmin vertailemaan mitä halutaan.
 
Tervetuloa, Ituhippi :flower:

Me ei olla ostettu vielä yhtään mitään vauvaa varten (ja meilläki siis esikoinen, ni ei oo entuudestaankaan mitään varastoissa). Uskoisin että äitiyspakkauksella pääsee hyvin alkuun, ja kyllähän tässä on vielä monta kuukautta aikaa ostella niitä muita juttuja. Ei jotenki jaksa turhaan ressata vielä; sopivat tavarat ym. ostetaan sit ku sattuu kohdalle :) Mut kiva lueskella näiltä foorumeilta "käyttäjäkokemuksia" vaunuista ym, niin voi niistä sitten ottaa oppia.
 
Tervetuloa Ituhippi :flower:

Mä en oo ostanut vieläkään mitään vauvalle...Kaapit toki pursuu mutta kunhan saan sukupuolen selville,täytyy tietenkin jotain uutta saada tällekin vauvalle :D

8v oksentelee rajusti ja usein,kukakohan on seuraavana....? :headwall:
 
Se on aivan totta että se sisältö on tärkein, ei se mitä on päällä :) Mutta onneks se tuo maha vielä "kiinteytyy" kesää kohti, niin jos sitä sitten vaikka bikinit päällä mensis rannalle. No joo, aivan varmasti :LOL:

Taas ihania ultrakuulumisia. Onnea :heart: Vielä yks yö, ja sitten me päästään. Saas nähä pitääkö tuottaa mun isälle karvas pettymys, ku on niin varma että poika tulossa. Jotenki vaan tuntuu että tyttö tulee, mutta se selvinnee huomenna, ehkä :)

Ja uusille tervetuloa :wave:

Tässä ois puolivälin poksumisen kunniaksi kuva omasta mahasta =)



Marlin ja papu 20+0
 
Ihan pakko kommentoida marlinin sanomaa "karvasta pettymystä" :snotty:
Myö asutaan maalla, pidetään maatilaa joka on sukutila miehenpuolelta .. ja meillä on kaksi poikaa..
no kun ensimmäistä odotin niin jopa kyläkaupassa mummot sanoi että sillesille-tilalle on nyt sitten tuossa masussa jatkaja tulossa.. :headwall: voi helvv. mua ottaa kuuppaa tuommoiset sanomiset..
ja kun poika sitten syntyi siitä oli aika kohu ja onni kylälläkin mutta eräs sitten meillä mansikassa käynyt naapurin vanha emäntä totesi että ei se olisi voinut tyttö ollakkaan kun tähän taloon esikoisena syntyy... :headwall: ja taas kihahti..
no kun syntyi toinen siitä odotettiin tyttöä.. ja kun poika tuli niin ääneen puhuttiin että entäs nyt kun on kaksi poikaa??!! HOHHOOIJAA mä siis oon aika täynnä tätä maaseudun jatkaja juttuja!!
.. mies on aina ollut aidosti mukana odotuksessa ja ekastakin odotettiin tyttöjä ja ylläriksi poika tuli.. ei siis ennakkoasenteita ja myö vaan toivotaan että ees joku näistä meidän lapsista voisi jatkaa tilaa.. toivottavasti
minä olen kaupungista kotoisin joten tämän asian olen kokenut erittäin vaikeksi maaseudulla..

naapurissa on 3 tytön "aloitussarja" ja isäntä halusi vielä yhtä ja POIKAA tietty.. ja kun se poika tuli sitä ressukkaa vietiin jos kantokopassa kylvötöihin traktorin hytissä ja päikkyjen aikaa myöhemminnin jotta "oppis tilan töihin"
sanonpahan vaaan että urpojen urpoa!! toivottavasti ei käy niin että kun pojalla on 20 lasissa niin ei vois vähempää tilanpito kiinnostaa kun on niin tiukasti niissä hommisssa roikutettu :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
^mulla ei väsymys oo vielä edes vähentynyt hetkeksikään |O
sama juttu täällä... :|


Ituhippi moi ja tervetuloa :wave:


hankinnoista
: Pinnasänky löytyy, kuopuksen vanhoja vauvaleluja myös ja sideharsoja. Niin ja sit sellanen työntökärry-lelu..
Syksyllä olin myynyt viimeset rattaat yms pois... :headwall: :whistle:
Kirpiltä kävin ostaan kassillisen valkos-vihree-keltas-ruskeita bodeja, potkareita ja puolipotkareita.
Aattelin ootella rakenneultran ja jos olis (-pa ;D) tyttö tulossa, niin jättäisin jotain noita 104sta eteenpäin vaatteita kans odottelemaan. Tähän astiset on muutamia "helmiä"/muistoja lukuunottamatta myyty pois.
Vaunuja oon kattellut ja parilta tutultakin kysellyt. Samoin kaukaloo.
Joku laps/vauva-aiheinen lehti antais ystävälahjaks Brion Primon. Mietinnässä..
Kantoliina taatusti hankitaan. Ergon myin pois viime keväänä :headwall: . Manduca tai babyHawk. Sit ehkä yks pitkä liina, Huggis on ollut mun mielestä oikein oikein hyvä. Ja sit haluisin taskuliinan. Hitto kun myin senkin pois. http://www.babyidea.fi/kantoliinoista/taskuliina.html
Oli niin näppärä kassissa mukana ja helppo pujottaa yms/jne. Toi meiän neiti ei viihtynyt vaunuissa hetkeäkään herättyään. Ylös piti päästä ja toi liina oli monen reissun pelastus.
Bumbon haluaisin. Oli oivallinen mm.suihkussa ja ruokaillessa. Ja toki siis myyty pois....
Ja sit kestovaippoja kaupan vaippojen kanssa rinnakkain käytettäväks.
On toiminut kahden aikasemman kanssa ja ajattelin jatkaa samalla linjalla (olkoon kuka mitä mieltä semi-kestoilusta sitten tahansa.. :p )
ja yks juttu vielä.. (siis ainakin) ;) Ruskovillaa pienelle, haalari ja pipo ja tumput.. ne, jotka siis myin jo pois.....
Mutta opiskelijabudjetilla ei lähetä hirveesti vielä varusteleen.. Hiljaa hyvä tulee (ja äitiyspäivärahoja odotellessa...)


Peittojen heiluttelusta oli ollut kans puhetta. Mä alan kohta oleen sitä mieltä, että mies saa hukata pelkonsa. Sillon joku aika sit ku mulla oli kovastikin mahakipuja (jotka saatto hyvinkin johtua paketillisesat ruisleipää...), niin sattuvat just osumaan jälkitunnelmiin ja seuraaviin päiviin... Siihen loppu lähempi lämpö ja läheisyys.. :/ :headwall: :D
 
No, nyt tuli jotain läpikin... Olen moneen otteeseen ja useana päivänä kirjoittanut pitkät pätkät, mutta aina vaan tekstit kadonneet jonnekin :kieh: Nyt ihan lyhyesti....

Onnea ihanista ultrakuulumisista! Meilläkin enää tasan viikko ultraan, ihanaa ja jännittävää.

Täällä ollaan vaihteeksi sairaslomalla yltyneen oksentelun ja ilmeisesti sen johdosta yltyneiden harkkasuppareiden vuoksi. Onneksi molemmat vaivat ovat, ainakin tällä hetkellä, rauhoittuneet.

Sipsunen & Nalle 19+2 :heart: (Puoliväli poksuu pian!)
 

Yhteistyössä