*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

ensiksi Sinimarja tioivotaan että luonto suojelee pienimmäistä :hug:

sitten Marsa22 kyseli urheilutoppeja mie tilasin juuri täältä http://www.vauvauva.fi/
sellaset carriwell saumattomat...

ääh mulla on ollut vissiin sappikohtauksia tässä viikon sisällä pari kertaa .. toinen kesti 2vrk ja toinen yhden :x olivat alkuun tosi kivuliaita.. vielä ei ole tutkittu kun lääkäri jolla kävin antoi tehokkaampaa närästyslääkettä ja sanoi että TOIVOTAAN että se on vaikeaa närästystä sillä sappivaivoja ei oikein voi hoitaa raskausaikana :|

ja tänään sitten super hienon ilman kunniaksi aloitin tuvan hirsien ja seinien siivouksen .. kopistelutin isännällä nuo seinävaatteet tms. ulkona hangella ja eiku imuroimaan seinät a-tikkaiden kanssa ja luutuamaan ne mäntysuopaveellä :D

jospa se vielä loppuviikollakin paistais niin päästäs poikiin kanssa vaikka pilikille tuohon rantaan.
Minä olen ehdottomasti kevätihminen!! ennen en ollut.. :ashamed: inhosin kevättä kaupungissa.. tummat hanget roskaa ja paskaa jokapaikassa.. saa ne koirat kakkia mutta keväällä sen kauheen vuoren näkee niin täällä meilläkin kun oma koira sontii talven yksiin kasoihin :LOL:

Suppis 17+3
 
Täällä kanssa rakenneultrassa käyty tänään. Kaikinpuolin terve ja siro (307g) poikavauva :heart: on tuloillaan. Vaaveli oli ihan pienellä sykkyrällä eikä tykännyt kyllä yhtään, kun ultraaja yritti saada sitä venyttelemään mittojen saamiseksi. Nyrkistä tuli moneen otteeseen :D On kyllä aivan älyttömän onnellinen ja helpottunut olo :heart:
 
Pikaisesti ultrakuulumiset!

Kaikki oli hipsulla mainiosti, sukupuoli ei selvinnyt joten jännäillään ja kysellään myöhemmin. Huojentavaa että kaikki rakenteet mitä tässä vaiheessa nähdään oli normaalit. Kokoa oli huikeat 312g :heart: Vilkkaana oli kovin, välillä seisoi päällään ja väliin istui pepulleen =)

Mutta kyllä on taso laskenut ultrauksessa kun Oys lopetti :( Terveystalolla ultrasi terveydenhoitaja, Oysissa aina erikoistunut lääkäri. Hakemalla haki aina kohtaa ja tuntu ettei tuu valmista..itekseen mutisi että olikohan ne kaikki tässä mitä piti katsoa, huono näkyvyys jne..huoh..en saanu mitään paperimatskua sieltä mukaan, mitään tietoja sieltä ei lähde neuvolaan eikä äitipolille :eek: kirjotti vaan neuvolakorttiin muutamat mitat, sykkeen joka oli 154 ja lapsiveden määrä oli normi, vauva perätilassa..siinäpä ne..ei jääny vakuuttunu olo tuosta käynnistä ja lopuksi ku oisin kysyny että voiko kattoo sinne haaroväliin niin napsautti koneen kiinni enkä ehtiny kysyy :( Mutta tärkeintä että kaikki oli kunnossa :heart: :heart: Vauva oli kyllä niin sulonen mussukka, kädet kasvojen edessä ihmetteli :heart:

Nyt syömään, en oo juur mitään syöny tänään ku niin jännässä.
 
LilyMilylle ja Jonnulille myös onnittelut ihanista ultrakuulumisista! :heart: :flower:


Hmm, miten mä olin jotenkin aatellut, että kun mulla on se ultra 1.4, et se olis tästä päivästä tasan kahden viikon päästä maanantaina, mut se onki vasta sit sen viikon torstai, plääh, eli yli 2viikkoo vielä! No, eiköhän se aika nopsaan mee, ku tähänki asti menny :)

Ihanat masukuvat Ruuthilla ja Matildalla :heart:

Tässä olis mun tän päivän 18+0 kuva
 
Ihania masuja teillä. Mulla ei oo mitään :( tai on paljonki mutta ei siellä seassa mitään vauvamahaa näy. MAIJAMEHI ja KATJUSKA te ainaki ilmotitte myös olevanne isomman BMI:n omaavia odottajia, mites teillä tuo vatsankasvu? Millon teillä nuo liikkeet on alkanu tuntuun?

Mulla on huomenna se ylimääränen lääkärissä käynti ja ajettelin kysässä, josko sukupuolta vois jo nähdä. Rakenneultra on vasta 9.4. Siihen on vielä niin kovin pitkä aika :/ :/
No, nyt on pääasia että huomenna nähtäs se että asiat on kunnossa. Edelleen liikkeitä odottaessa...

UpsyDaisy ja Veikka 17+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Ihania masukuvia teillä :heart: Omastani en kunnon kuvaa saan, ku näytän omasta mielestäni kaikelta muulta mut en odottavalta äidiltä:( kait se kunnon vauvamasu sieltä vielä jossain välissä tulee esiin
heh, just laitoin sulle aiheesta kyssäriä, mutta ehdit ensin =)
 
UpsyDaisy, mulla tais ekat liikkeet tuntua 17+1 tai jotain siihen suuntaan. BMI mulla on tosi korkea, 37 (muistaakseni). Nyt odotuksen aikana tuo paino on ekan neuvolapunnituksen jälkeen tippunut 3 kiloa. Voinhan mä tästä mahastani ottaa kuvan, mut ei tää kyl kauheen nätin näköinen oo :LOL: Housujen kanssa taitaa näyttää sellaiselta tynnyriltä
 
Mulla bmi yli 40 että ei tässä todellaka mitää vauvamasua näy. :( Nyt paino tippunu ihan hyvin ja maha melkeenpä vaan pienentyny.

Liikkeet tuntu jo viime viikolla joku 15+ ekoja kertoja. Eli ei toi maha siihen liikkeiden tuntemisee sentää vaikuta. Mullaha kuulu sydänäänetki jo tosi aikasi mikä oli aika ihme näiden vatsapäällysteiden läpi...

Mulla rakenneultra vasta 15.4 eli piiitkä aika vielä siihen..

rv 16
 
Voi rakkaat...Älkää surko liikaa masun näkymistä tai mahalla olevia kiloja. Kohdun sisältö on kaikilla meillä kuitenkin aivan yhtä arvokas!! :heart: Siellä on vauvan hyvä kasvaa äidin turvassa, olipa ulkokuori minkämuotoinen tahansa... :) Joku voi sanoa, että hyvähän se sinun on siellä, kun et tiedä mistään mitään. En varmasti tiedäkään sillä tavalla ja toki sitä jokainen haluaa vauvamahan näkyvän ylväästi, mutta kuitenkin otin kantaa... :ashamed: Arvokkaita asioita kasvattelemme sisällämme... :heart:
 
Mun BMI on/oli 34 joten massaa täälläkin kannetaan... Mun masukuva löytyy sielt masukuvat alle rv20 (tai jtn sinnepäin), Hissukseen näkyy...
Liikkeet tuntunu selvästi jostain rv 18+5 asti ja sitä ennen oli semmoista olikohan tuo nyt liike vaiko eikö meininkiä :whistle: jostain viikolta 16 lähtien.

Kiitos muuten tuosta bafucin opastuksesta, elämä ollut hiukkasen helpompaa tän illan vaikka se kaktus siellä kurkussa onkin :headwall:
 
2 päivää sitten aamulla tunsin ensimmäistä kertaa masun päältä meidän vauvan potkut . Viikkoja oli silloin tasan 19 . Eilen yöllä alkoi 4v:llä oksennus tauti ja juoksentelin vessan/4v:n ja oman sängyn väliä ja sitten kun tilanne rauhoittui niin alkoi pitkästä aikaa taas ne repivät kivut .
Ja päivä meni juostessa 4v;n kanssa vessassa , onneksi sentään ei enää oksennellut vaan maha meni sekaisin ja kun mun piti lähteä kauppaan niin alkoi taas nuo repivät kivut , lepäsin hieman ja lähdin kauppaan vaikka tuo painava tunne ei ollutkaan kokonaan ohi . no koko kauppareissun jatkui tunne ja välillä repivä kipukin , tuntui kuin olisi ollut joku jatkuva supistus päällä . Ja kotonakin jatkui ,kipu loppui vasta hetken huilaamisen jälkeen .
Toivottavasti nää kipuilut ei taas ala jatkumaan jokapäiväisesti ...

Paranemisia sairastuneille !

Onnea hyvistä ultrakuulumisista !!!!!!!!! Etusivukin sai hieman uutta väriä :D
Itselläni ultra ens viikolla .. sitä odotellessa ....

Mistäs muusta olikaan ollut puhetta ... en kyllä muista suoralta kädeltä , joten laitan viestiä näin eteenpäin ... :whistle:

neitim
 
Ai niin nyt muistan .. töissä nostelemisesta ...
Mä en tekisi mitään mikä tuntuu pahalta .. nää repivät kivut on jo tarpeeksi kivuliaita ja menevät ohin vain lepäämällä , joten en tahalleen halua noitakaan kipuja .. viime raskaudessa noita kipuja ja supisteluja tuli usein kun koitin käydä koulua odotusaikana ja kouluun kuului remontti hommat ... Jäinkin pian kipujen takia sairaslomalle , jotta ei avaa paikkoja liian pian !
Sanokaa vain hysteeriseksi , mutta en muutenkaan nostele mielellään mitään painavaa odotusaikana ... lapsen nostelut silloin tällöin on ihan ok , mutta kun vaippojen vaihdon välilläkin voi tarpeenmukaan mennä maate jos alkaa tuntumaan pahalle ....

neitim

 
Onnea hienoista ultrakuulumisista,naimisiin meno päätöksistä ja muista upeista kuulumisista :heart: :heart: :heart:

Voimia sairastupalaisille :hug: :hug: :hug:

Ja niinhän se on ettei navan ulkopuolista muotoa tulisi liikaa murehtia,sen kun aina muistaisi ei kuluisi aikaa turhaan murehtimiseen :ashamed:
Sisältö on se arvokkain juttu :heart:

Tsemppiä ja voimia ja iloa kaikille!

Meillä ollut kovasti riitainen ja torainen päivä lasten kanssa ja nyt on tosi epäonnistunut äiti -olo :'(
Jospa huomenna jaksaisi paremmin...

:wave: Hyvät yöt kaikille :hug:
 
Heipähei kaikille piiiiitkästä aikaa!! :heart: On jäänyt vähäksi nämä kirjoittelut viime aikoina.
Ihanaa kun muillakin on tullut hyviä ultrakuulumisia :) :heart:

Eli mekin käytiin tänään ultrassa. Aivan IHANA kokemus <3 Saatiin iso nippu kuvia (lääkäri heitti leikillään että älkää sanoko kellekkään että kaupungilta ootte saanu nuin "paljo" kuvia mukaan :D )


Painoarvio oli 334g. Ja sukupuolikin selvisi :heart: Eli poikavauva on meille tulossa :) :heart: Ultraamassa oli erikoistuva lääkäri sekä "oikea" lääkäri. Molemmat aivan ihania ihmisiä, omalla alallaan. He kysyivät heti kun menimme sisään että haluammeko tietää sukupuolta. Sanottiin että laittakaa se kuva näkymään sinne alas, niin teemme omat johtopäätökset :D No, sitten se ultraili siinä kaikessa rauhassa ja selosti mitä missäkin on, kunnes sano että "nyt minä kyllä näen tästä kumpi tämä on!", no pakkohan mulla oli sanoa että "no näytä mistä näät" , hain paniikissa jotain mistä se muka näky ja koko kuva pyöri silmissä ku olin niin täpinöissään! :LOL: No se toinen lääkäri sitten näytti siitä meidän isosta näytöstä mistä katottiin, niin selvästi kivekset ja pippeli näky siinä :saint: Sanoinki sille lääkärille onnenkyynelissään että "tätä me toivottiinki" :)

Saatiin vielä mukaan kuva, jossa pippeli näkyy ihan selvästi :) No matkalla piti sitte käydä jo tietenki ostamassa kaikkea ihanaa vaatetta pienelle pojalle :heart:



Ah...oon niin onnellinen että anteeksi sekava teksti :hug:
 
Oi mitä ihania näkymiä ja kuulumisia monet on jo saaneet. :heart: :heart:
Omaan ultraan on niiiiiiin pitkä aika.
Kerrotteko muuten ton sukupuolen suvulle/kavereille/muille?

Sairastupiin pikaisia paranemisia! :flower:

Oon nyt tehnyt sijaiskeikkaa postissa ja koitan kattoo, ettei tulis kerättyä ja nosteltua liian painavia pulkkia ja kuinka nostella muutenkin mahd vähän. Vielä ei oo ollu mitään hämminkiä. Kivaa vastapainoo opiskelulle ja saa vähän taskurahaakin ;)

Takana erittäin huonosti nukuttu yö, mitähän tästä päivästä tulee....

Me 17+3
 
Huomenia, onpas täällä komeita vauvamasuja =)

ja onnea ihanista ultrakuulumisista =) Omaan ultraan vielä reilu 2 vkoa aikaa, mutta aika menee ihan siivillä, joten pianhan se on.


Meillä kans huonosti nukuttu yö takana ja väsyttää ihan simona, tyttö tuli flunssaan ja mietin jo et jäisinkö kotiin. Mut kun ei ollu kuumetta niin en sitten jäänyt, tosin omakin olo alkaa olemaan vähän flunssainen, eli varmaan tarttunu muhunkin. No, eipä näille mitään voi, tulee jos on tullakseen.

Jaah, jos hakisi aamukahvetta tai teetä ja alkaisi sitten tekemään töitä.... jos tällä päällä nyt mitään tänään saa aikaiseksi edes...

runttis ja sytkylä 18+4
 
Ihania ultrakuulumisia :heart:
Onko kaikki supkupuolilupaukset tähän asti poikia?Hienoa :flower: =)

Meillä 8v aloitti okentamalla aamun,vajaa 3v raivokohtauksella ja tämän äidin voimat loppui just :headwall: |O :'(

Jään siis 4:n seinän sisälle roikkumaan ja kurkkimaan kaikkia mukavia kuulumisia joita toivottavasti tulee paljon päivän aikana....
:wave:
 

Yhteistyössä