*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

hoitopöytä on ollut meillä jokaisella aina kauemmin ja kauemmin käytössä .. ekan kanssa tais olla käytössä 3 kk ja toisen kanssa samaa luokkaa , kolmannen kanssa liki vuoden ikään ja tämän viimieisimmän kanssa myös , pois vietiin vain siksi että saatiin tilaa asuntonäyttöjä varten :D

neitim
 
sinimarja :hug:

ikäjuttuihin sen verran et saan myös kuulla usein miten oon aikasin alottanu ku jo 3.tulossa, ikää 25v mut henkkareita kysellään edelleen joka paikassa ku oon tällanen kärpänen :D
jonetta: mä sain myös esikon 17vuotiaana ja arvaapa mikä on nyt fiilis vanhempainilloissa ku meiän plätän luokalla lähes kaikki muut on joko iltatähtiä tai sit iäkkäämpien vanhempien lapsia, osalla vanhemmista on jo mua vanhempiakin lapsia.. eskariin ku käytiin tutustumassa ni mua luultiin siskoks. et pikkasen tulee aina sellanen ulkopuolinen olo..

mun pää on jotenki ihan sekasin, ihan puhki olo koko aika -pinna kestä yhtään mitään ylimääräsiä ja on hetkiä et vaan itkettää ku ei vaan jaksa :( tahtois oman hyvänolon takas ku ei oo ees fyysisesti mitään ongelmia et ois syytä olla 'vaikeeta'.. vähä tulee dejavu siitä ajasta ku toka oli vauva, nukkuminen tolla muksulla oli yhtä helvettiä, max 4-5h/yö n.vartin erissä, hän heräs siihen et mä käänsin kylkee ym.pikku ääniin. mä olin aivan puhki! mun henkinen pelastus oli se et pääsin töihin, ei tuntunu useemman yön yövuoroputket missään ku oli vuoden valvonu.. sai jotai sosiaalista elämää ja mikä parasta yövuorojen jälkeen sain nukkua ku jotenki sillon aloin vaatii et ex-mieski osallistuu et jaksan töissä, aiemmin olin päättäny et mun täytyy jaksaa hoitaa lapset ku oon kotona ja toinen käy töissä tai jotain muuta naurettavaa ja toisellehan se vaan sopi et hänen ei tarvinnu huolehtii mistään ja mun hyvinvointia ei ees ajatellu..
anteeks ku näin omaa napaa mut pakko oli avautuu..

pikkumökö+elmo
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumökö:
jonetta: mä sain myös esikon 17vuotiaana ja arvaapa mikä on nyt fiilis vanhempainilloissa ku meiän plätän luokalla lähes kaikki muut on joko iltatähtiä tai sit iäkkäämpien vanhempien lapsia, osalla vanhemmista on jo mua vanhempiakin lapsia.. eskariin ku käytiin tutustumassa ni mua luultiin siskoks. et pikkasen tulee aina sellanen ulkopuolinen olo..
Muistan ton tunteen niiiiin hyvin.
En ollut ihan ehtinyt 17 täyttää esikoisen syntyessä. Je me saatiin kaikki kolme parisen kuukautta lapsilisiä... :whistle: :D
Mun esikoinen täyttää kohta siis 17 ja yks päivä tossa oltiin yhessä liikkeellä ja poika vaan totes, että toivottavasti kukaan ei luule mua ton (maha-asujan) isäks.. :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Tuumasin vaan, että eiköhän mun naamasta näy jo sen verran ikälisiä, ettei ehkä ihan het kukaan erehtyis niin kuitenkaan luulemaan
:D

KaMaAn tervetuloa :wave:
 
Minkäs verran te muuten vielä uskallatte nostella painavia tavaroita? Mietin vaan kun eilenkin viitisen tuntia töissä joutuisin paljon nostamaan kaikkea painavaa. about 20-30kg painosia tavaroita ja sen jälkeen kyllä vihlo mahassa.

Pitää ottaa asia puheeks tiistaina neuvolassa. Alkuun sanoivat että uskaltaa nostella kun kroppa kuitenkin siihen tottunut. Mut kuinkakohan pitkään ja juurikin nuo alavatsakivut vähän säikytti.

rv 15+6
 
Chevanne Kyl mä sanosin et kuuntele omaa kroppaa nyt, jos sitä vihlontaa on niin jätä suosiolla töissä muille raskaat nostelut. Mä tein ennen esikoista siivousalan hommia, ja raskaiden koneiden ja mattojen kantelut jätin lähenpänä rv 20, mut sillon vasta alkoi olemaan juuri tuota vihlontaa masussa.

Uusille tervetuloa mukaan myös minunki puolesta! :)

Tietääkö kukaan mistä saisi ostettua/ raskausajan urheilutoppeja?

Rakenneultra aiak on nyt sitte varattu, elikkä vasta 8.4.. huoh, miten malttamaton sinne asti jaksaa odottaa..? ;) ja tulevana tiistaina sitte olisi se nla.

Himoina on ollut punainen paprika,sitä saattaa mennä muutamaki illassa ja sit lakritsi :p

Jonnuli oli tainnu myös Kuusamossa lomailla? me myös, käytiin tropiikissa polskimassa, meillä on mökki siinä Kuusanmon lähellä. Mahtavat ilmat oli kyllä!

marsa ja Nyytti 15+3..
 
pikaisesti kuulumisia kännykällä kirjotan.selkä on ollut neljä päivää parempi.huomenna saan kuitenkin neuvolassa lähetteen fysioterapeutille,josta haen tukivyön.nyt varmaan kuunnellaan neuvolassa sydänääniä,kivaa.liikkeet täällä alkanut varmistumaan liikkeiksi tämän viikon aikana eli melko samoihin aikoihin alkoi tuntumaan kuin esikoisesta.kolme viikkoa on vielä viimeistä harjoittelua jäljellä.sitten pari tenttiä ja esseetä ja sitten voin tituleerata itseäni sairaanhoitajaksi.vähiin käy ennenkuin loppuu.nyt vähän iltapalaa ja telkkaria.tuli nukuttua kolmen tunnin päiväunet,saa nähdä kuinka nukku-matti löytää mut tänään. -mennis ja lyyli 17+2-
 
Matilda84
mennis Mäkin meen hakee sen vyön, torstaina on aika fysioterapeutille.Esikoisen kanssa se oli ,mutta ei se silloin ihan kauheesti auttanut. Toivotaan että nyt on jotain apua.
Sitten meillä on tuossa huhtikuun alussa Fysioterapia ryhmä raskaana oleville, sinne tunkasin itteni ottaa vinkkejä vastaan.

Huh olipas kiva keppijumppa,se on sitten mukava laji :D

Nyt nukuksii, huomenna työpäivä edessä.Tulis jo keskiviikko nopiiiiiiaaa,ei jaksa odottaa ultraa :heart:
 
Heip,
ikää on kertynyt 28 vuotta ja synnytyssairaala tulee olemaan näillä näkymin Hyvinkää. Niin ja luulen, että tulokas on poika =)

Käväsin punttisalilla ja aika pahasti repi alavatsaan vatsalihasten teko. Oisko ne niitä kiinnikekipuja!?!
 
Täytyypi tosiaan ottaa asia puheeks tiistaina neuvolassa. Selkäkipuja on kamalasti mutta lähinnä yläselässä. Mietin vaan mikä ihme siellä on kun on tossa lapaluun ja selkärangan välissä tosi kipeä kohta mikä kipeytyy seisomisesta ja huonossa asennossa istumisesta ja nostelusta. Alko keuhkoputkentulehduksen jälkeen eikä meinaa millään helpottaa. Voltacaren lämpötarrakaan ei yhtään tehonnut.

Vatsalihasten tekoa ei muuten kovin pitkään suositeltu raskaana ollessa eikä synnytyksen jälkeen ennen kuin kroppa toipunut. Juuri olin viikko sitten fysioterapian luennolla odottaville äideille. En ole varma oliko se niin että ei vatsalihaksia ollenkaan raskauden aikana, vaiko vasta viikon 24 jälkeen.
 
Monta kertaa täällä käyny lukemassa, mutta en oo sitten joutanu kirjotteleen. Ja nyt en sitten tietenkään muista mitä kaikkee pitikään kirjottaa :D

Jollain täällä oli vesirokko. Toivotaan nyt kovasti ettei niitä sikiövaurioita sitten tule. Tympeetä ku hoitohenkilökunta ei voi uskoa jos ihminen sanoo, eiköhän jokainen sen oman tilanteen tiiä parhaiten.

Ja uusille tervetuloa.

Hoitopöytä oli esikoisella käytössä, ja pois laitettiin se ku poika rupes seisoon tukea vasten. Nyt mietin että laittas siinä olleen pehmusteen pesukoneen päälle, niin säästäs sitten tilaa kun meilläkin on huoneet vaihtanu asukkeja, ja tänne meidän makkariin se ei kyllä mahu.

Tänään kattelin nuita tuplavaunuja, ja mietin että jos laittaski kantoliinan. Pitää nyt vielä kuitenki miettiä asiaa. Vaikeita päätöksiä taas :LOL:

Mielitekoja mulla ei oikeestaan oo. Eikä kyllä muistaakseni ollu esikoisen aikaankaan. Tai sillon oli ihan alussa muutaman päivän kestävä suolasen himo, mutta seki meni ohi, ja manhattan sipsit joita siihen himoon söin, rupes yököttään. Aina jos töissäki niitä piti kassan läpi vetää rupes yököttään :D

Onko muut vieläkin tosi itkuherkkiä? Saatan ruveta pillittään jostain ihan typerästä asiasta. Esim eilen ku yritin laskee matikan tehtäviä, enkä vaan tajunnu niitä, niin itku pääsi. Tai sitten jos esikolle oon laittamassa ruokaa ja herra ku on semmonen että kaikkimullehetinyt, ja rupee kitiseen, niin siitäki saattaa itku päästä. Välillä rupee jo tympiin ku niin herkästi itken. Mutta onneks sen voi laittaa tän raskauden piikkiin :D

Mutta nyt nukkuun. Jostain syystä venähtäny tää nukkumaan meno taas näin myöhäseen. Ja aamulla ku pitää viimestän kasilta nousta ylös.

Marlin ja papu 19+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Onko muut vieläkin tosi itkuherkkiä? Saatan ruveta pillittään jostain ihan typerästä asiasta. Esim eilen ku yritin laskee matikan tehtäviä, enkä vaan tajunnu niitä, niin itku pääsi. Tai sitten jos esikolle oon laittamassa ruokaa ja herra ku on semmonen että kaikkimullehetinyt, ja rupee kitiseen, niin siitäki saattaa itku päästä. Välillä rupee jo tympiin ku niin herkästi itken. Mutta onneks sen voi laittaa tän raskauden piikkiin :D
Viikonloppuna oltiin menossa kauppaan ja vastaan tuli auto ilman valoja. Mies vilkutti valoja sille merkiks ja se laitto valot päälle ja morjesti vielä. Ja mä aloin itkeen... :D Se oli mun mielestä vaan sellasta ystävällisyyttä, en mä osaa selittää...mutta tunnekuohun arvoinen...näemmä. :LOL:
Oon myös itkenyt ku pikkutraktori menee tiensivuun ja päästää meidät ja muut ohi.


Näin sitten unta pojasta. Oli syntynyt ja siinä hollilla, mutta jostain syystä en nähnyt sen naamaa siinä unessa kertaakaan

Nyt töihin ja sitten kouluun ja sitten raatona illan tullen kotiin...
puuh

Me 17+2


 
Huomenta!

Hoitopöytää me ei hommattu esikoiselle ku meillä oli semmonen pehmeä hoitoalusta millon missäkin. Nyt en ajatellu ostaa mitään alustoja,sängyn päällä voi hyvin vaihtaa vaipat :)

sinimarjalle :hug: Toivotaan,että kaikki on kunnossa!

Jaahas,pikkumiehellä tuli kakka,pitää lähtee vaipan vaihtoon :) Palaan myöhemmin.

sirri81 ja masuasukki 19+6
 
Itkuherkkä täälläkin :'( Kaikki,enempi vähempikin liikuttava saa kyyneleet silmiini.Ihan hassua.


Viime yö meni harakoille,pienin itkeskeli ja oli lopulta meidän välissä pyörimässä ja potkimassa.Päätä särkee :|

Saadaanko kivoja nla ja ultra kuulumisia tälläkin viikolla? =) :flower:

 
Matilda84
Itkuherkkyys Kyllä,helposti itkee pillitän.Eilen tuli joku pelastakaa eläimet ja siinä oli hevonen joka oli tosi kipee ja nostettii jostai mudasta. No mähän paruin ku hullu kun se jakso tsemppaa ittensä ylös. Vaikka mä oikeesti inhoan hevosia :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Itkuherkkyys Kyllä,helposti itkee pillitän.Eilen tuli joku pelastakaa eläimet ja siinä oli hevonen joka oli tosi kipee ja nostettii jostai mudasta. No mähän paruin ku hullu kun se jakso tsemppaa ittensä ylös. Vaikka mä oikeesti inhoan hevosia :whistle:
Heh, tuo on jo vakavaa :LOL: No, vitsi vitsi :p

Niin pitää kertoa ku mua vieläki naurattaa, ku kävin viimeks gynellä (siis täällä maassa kaikki tapaamiset on gynelle, ja lähes joka kerralla katsotaan pikaultrat, jotain hyvää täälläkin!), niin poitsuli makas piikkisuorana selällään pippeli pystyssä :LOL: Kaikki kolme eli minä, gyne ja hoitaja naurettiin vedet silmissä, kun oli niin veikeen näkönen. Vaikka siis saatiinkin poikalupaus jo viikkoja sitten, niin silloin en nähnyt "värkkiä", mutta tällä kertaa ei kyllä jääny kellekään osapuolelle epäselväksi, kumpi on tulossa :D

No niin, tulipa hymiöpainotteinen viesti. Oon vähän levottomalla päällä huonosti nukutun yön jälkeen, vain 3 tuntia nukuin pätkissä :/

T. Murske ja poitsu (uusimpien tietojen mukaan tänään ei olekaan 19+6, vaan otettiin muutama pv takapakki, ehkä n. 19+0?)
 
Sinimarjalle :hug: ja toivotaan parasta, että pienellä kaikki hyvin vesirokosta huolimatta.

Ja uusia oli tullut myös, niin tervetuloa mukaan =)

Hoitopöytä Ekalla oli ja aika kauan oli käytössäkin. Pojille en sit hommannu vaan värkkäsin sen hoitotason muualle, mutta huomasin nopeesti ettei sitäkään tullut käytettyy vaan aina oli alusta jossain sängyllä tai sohvalla. No nytkin laitan ton alustan tonne kodinhoitohuoneen tasolle, mutta luulen, että harvoin tulee edelleenkään siellä toista hoideltua. :whistle:

Itkuherkkyys Minusta tuntuu, että koko ajan oon tippalinssissä ja kun ei oo mittään syytäkään tosiaan aina. :ashamed:

meillä kaikki kolme mukeloa ollut korvatulehduksessa. :kieh: Vanhin meni tänään kouluun, vaikka yskää vielä kyllä on. Pienten kanssa ollaan sitten kotona vaan kun sen verran räkä vielä valuu :snotty:

Täällä ongelmana nyt haluttomuus ja en tykkää yhtään, kun toista kuitenkin ois kiva hyvänä pitää, mutta kun ei vaan innosta. :ashamed: :ashamed: Sama oli silloin kun tyttöä odotin, mutta poikien aikana ei tällaista ongelmaa ollut. Taas hyvä syy epäillä, että sintti ois tyttö. :whistle: ;)
Mites teillä muilla on intoa riittänyt tällä saralla raskausaikana?

Tää jatkaa täällä sairaiden mukeloiden hoitoa.

Katjuska ja sintti 18+2
:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Täällä ongelmana nyt haluttomuus ja en tykkää yhtään, kun toista kuitenkin ois kiva hyvänä pitää, mutta kun ei vaan innosta. :ashamed: :ashamed: Sama oli silloin kun tyttöä odotin, mutta poikien aikana ei tällaista ongelmaa ollut. Taas hyvä syy epäillä, että sintti ois tyttö. :whistle: ;)
Mites teillä muilla on intoa riittänyt tällä saralla raskausaikana?
Täällä aivan samoin :ashamed: Eikä ole eka raskaus kun menee näin :ashamed: 5 tyttöä on.....

 
Mulla sit taas tuntuis olevan haluja vaikka kuinka paljon, mikä taas viittaisi siihen, että olis tyttö tulossa ku pojasta mulla oli halut aivan nollissa.

Itkuherkkyyttä en erityisemmin oo huomannu..

Jos vaikka söis jotain ja menis takas nukkumaan ku poju on viety eskariin..

Maijamehi ja Toukka rv 20+1
 
Heissan =)

Tervetuloa uudet tulokkaat, mukava kun vieläkin tulee uusia joukkoon =)
Ja onnea rakenneultrakuulumisista, niitä on ihana lukea kun tulee hyviä uutisia :heart:

Sinimarjalle superpeukutukset ettei tule mitään vaurioita rokon takia, on varmasti kamala huoli nyt ja stressi :hug:

hoitopöydästä olette jutelleet, meillä tehtiin ennen tytön syntymää vaatehuoneeseen remppa ja siihen samalla kaappien väliin taso, joka on vieläkin kakkarumbassa käytössä. Muuten tulee vaippa vaihdettua olkkarissa, tai missä nyt satutaan olemaan. Sitten kun tasoa ei enää tarvita kakkarumbaan niin sitten laitan siihen mankelin, jotta voin lakanat yms mankeloida. Piakkoin pitäis tytön huoneeseen ostaa vaatekaappi ja alkaa siirtelemään vaatehuoneen hyllyiltä käyttövaatetta sinne jotta saa tulevalle vauvalle sitten omat kamppeet siihen hoitotason vieruksille.

Mitähän muuta piti kommenteerata.. en nyt muista :D

Nyt pitänee alkaa tekemään töitä, niin saa tämän maanantain taas pois jaloista. Kauhee hoppu nyt kun tekee sitä loppityötä, töitä, iltasin koittaa juoksennella tytölle varastoon kaikenmaailman vaatetta (ostin syksyksi haalarin ja ensi talveksi kengät ja nyt pitäis vielä täksi kevääksi jotkut kunnon kengät hankkia kun ei nykyset talvikengät kauan mene enää ja kesään on vielä aikaa...)
Hirvee rumba siis käynnissä ja sit jossain välissä koittaa vielä touhuta tytön kanssa +siivoilla ja laitella ruokaa. Noh, pari kolme kk ja sitten on ainakin työkuviot pois laskuista =)

Mukavaa viikkoa kaikille!

runttis ja sytkylä 18+3
 

Yhteistyössä