*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Sunnuntai-aamupäivää :wave:

Onnea kaikille joilla poksuu jo puoliväli! :flower:

Mulla tulee huomenna 18+0, nopsaa se puoliväli meillä kaikilla täyttyy :heart:

ummetusta mulla ei oo vielä pahemmin ollut, onneks! Välillä oli pienesti, mut se meni ohi ja masu toimii oikeestaan joka päivä. Mutta uskon, et se ummetuskin sieltä vielä on tulossa, muistaakseni esikon odotuksenki aikaan sitä oli...

Mulla vielä ensviikko saikkua, mutta hieman harkitsen kyllä jos jäisin pojun kanssa vaan kotiin äippälomaa odottamaan. Lääkärikin ku viimekerralla jo puhui, ettei töitä varmaan kannata enää jatkaa tän häntäluun kanssa. Nytkin istun täs koneella selkä vääränä vain toisella kankulla, heti häntäluuhun "särähtää" kipeesti jo istun normaalisti koko painolla :/

Eilen siivosin pojan huoneen (joka oli ku pommin jäljiltä, kaikki lelut vedetty kaapeista ympäri ämpäri), imuroin, pesin lattiat ja muutenkin järjestelin ym ym. niin kyllä sen sai taas sitte tuntea mahassa, supisteli kauan sen jälkeen ja tänäänki taas tuntuu jomotusta ja maha kiristyy :|

Matilda toi on kyllä tosi ärsyttävää ku ihmetellään ja päivitellään jos nuorena "tehdään" lapset! Multakin melkein jokainen (joka ei ennestään tiedä) kysyy, että eka ilmeisesti tulossa? Ja kun sanon että eikun toinen, niin suu menee pyöreeksi ja ruvetaan ihmettelemään.. Miksi sen pitäs olla jotenkin ihmeellistä? Ennenki saatiin lapset yleensä nuorena. Ja mä nyt sentään täytän (itseasiassa huomenna) 22v, enkä kyllä tunne itteäni mitenkään erikoisen nuoreks äidiks. Ja samalla lailla, mäkään en oudoksu jos joku saa ekan lapsensa vasta vanhempana.

Maksalaatikkoa munkin tekee ihan älyttömästi välillä mieli! Mutta ei oo tullut syötyä kuitenkaan.. Ja taidan tehdä samalla lailla nytki ku esikoisen aikaan, ku olin laitoksella pojun kans, niin käskin miehen ostaa jääkaappiin valmiiks maksalootaa :D
Vaikka kyllähän sitä nytki vois välillä pikkasen syyä, mutta taidan kiusata itteeni loppuun asti.

Muita himoja mulla on nyt ollut kiiwit, tuore kurkku, paprika, kirsikka/luumutomaatit, sämpylä, SUKLAA... Ja mulla vaihtelee noi mieliteot aika usein, välillä oli kova himo appelsiineihin, mut se on nyt jäänyt, niin ja alussa teki mieli koko ajan mikrohamppareita :D nyt en enää pysty niitä syömään, yäkk..

Nyt pesemään pojan kakkapeppu ja sit pyykin pesuun..

mmiilia ja hubbis 17+6
 
Hyvää sunnuntaita!!!

Mä oon täällä ihan fiiliksissä! Huomenna on sitten se kauan kauan odotettu rakenneultra!! Onneks se on ihan aamusta niin ei tarvi koko päivää oottaa.. mua jännittää ihan kamalasti sinne meno et mitä jos löytyyki jotai poikkeavaa tai jotai.... kuitemki ootan sitä kovasti!

Matilda mäkin ymmärrän sua paremmin ku hyvin.. mulla toinen tulossa ja ikää 20-v. mieheni on 25v. esikoisen sain 17-vuotiaana ja silloin jouduin kuulemaan kauhisteluja enemmän ku tarpeeksi.. sama jatkuu nytkin. :(

Jonetta ja Peukaloinen 20+2
 
Olen suorastaan aktiivinen palstailija nyt.. :D Koko ajan tulee kysymyksiä mieleen.

Elikkä, oletteko te hommaamassa hoitopöytää? Itse en sitä haluaisi, koska vauva ei selälleen montaa kuukautta viihdy ja sitten se menisi varastoon turhan pantiksi. Suunnittelin jo, että ostan joskun nätin lipaston, jossa tilavat laatikot. Sille on jatkossakin käyttöä niin vaatteille kuin leluillekin. Ja että laitan sen päälle hoitoalustan ja hoitotarvikkeet. Hyvin ajaisi hoitopöydän virkaa. Mutta ongelmaksi muodostui se ettei taida olla olemassakaan niin leveitä (syviä) lipastoja. Kaikki on jotain 45cm, ja hoitoalusta tarvitsisi 65 cm tilaa. Kodinhoitohuoneen pöydälle voisi alustan muuten laittaa mutta siinä ei ole lähellä allasta, jossa voisi pestä pyllyä. Taitanee joutua sen hoitopöydän sitten ostamaan. Onko kukaan paininut saman asian kanssa ja oletteko keksineet järkiratkaisua joka olisi toiminut käytännössä? Kaikkea sitä jo miettiikin... :whistle:
 
Jonetta: Täällä rakenneultra tiistaina ja samat on fiilikset. Sit kun vielä suunnittelee asioita vauvan tuloa varten, jotka ehtisi lähempänä kesääkin, niin täytyy ihan itseään tiputtaa maan pinnalle, että katsotaan nyt ensin onko ultrassa edes kaikki hyvin...Kyllä se jännittää pikku hiljaa.
 
AnQ (sori jos nimi meni väärin), mulla on kanssa tuttua toi huono, heikotus olo kauppareissuilla. Välillä pitää vaan mennä nopsaan pois. Taitaa olla niin että tarvii vaan mennä pieniin ruokakauppoihin. Esikoisesta oli sama juttu, kuitenkin koko odotusajan neuvolassa verenpaineet ok. En ymmärrä mistä johtuu..

Hoitopöydästä: Meille tulee hoitopöytä. Esikoisesta käytin (kehtaanko edes myöntää) muistaakseni yhden vuoden ikään, ellen sit jopa vähän pidempääkin. Eikös nyt ole sellaisia hoitotasoja jotka saa siihen sängyn päälle?? en kyllä tiedä onko toimivia.

Ummetuksesta: en oo huomannu et sellaista olis ollu, tosin joinain päivinä ei vaan vatsa toimi. Mut huomannu et jos vaan muistaa syödä ruisleipää niin vatsa toimii paljon paremmin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
Olen suorastaan aktiivinen palstailija nyt.. :D Koko ajan tulee kysymyksiä mieleen.

Elikkä, oletteko te hommaamassa hoitopöytää? Itse en sitä haluaisi, koska vauva ei selälleen montaa kuukautta viihdy ja sitten se menisi varastoon turhan pantiksi. Suunnittelin jo, että ostan joskun nätin lipaston, jossa tilavat laatikot. Sille on jatkossakin käyttöä niin vaatteille kuin leluillekin. Ja että laitan sen päälle hoitoalustan ja hoitotarvikkeet. Hyvin ajaisi hoitopöydän virkaa. Mutta ongelmaksi muodostui se ettei taida olla olemassakaan niin leveitä (syviä) lipastoja. Kaikki on jotain 45cm, ja hoitoalusta tarvitsisi 65 cm tilaa. Kodinhoitohuoneen pöydälle voisi alustan muuten laittaa mutta siinä ei ole lähellä allasta, jossa voisi pestä pyllyä. Taitanee joutua sen hoitopöydän sitten ostamaan. Onko kukaan paininut saman asian kanssa ja oletteko keksineet järkiratkaisua joka olisi toiminut käytännössä? Kaikkea sitä jo miettiikin... :whistle:
Meillä oli esikoisen vauva-aikana hoitopöytä, ja en vois sanoa että olis ollu tarpeellinen. Toki siinä oli 3 laatikkoa mihin sai vaatteita, mutta ei me niin hirveän usein sitten tarvittu sitä itse hoitopöytää.
Nyt asutaan uudes kodis, ja tänne laitettiin kylppäriin semmonen kaappi ja taso, mikä menee hoitopöydästä kun laittaa siihen hoitoalustan :)
 
Huimaamisesta/heikotuksesta vielä.. mullakin tulee usein tosi heikko olo, et pitäis vaan pitkäkseen päästä. Erityisesti mulla se olo tulee suihkussa, eilenkin piti mennä kyykkyyn suihkun lattialle et sain loput saippuat ja shampoot suihkuteltua pois, seisaaltaan olisin pyörtynyt, alko jo silmis sumeta :/ mut kaupassa myös tullut muutaman kerran, ja se ei kyllä mitään kivaa ole. Mulla on nyt raskausaikana ollu verenpaineet pikemminki koholla, kuin matalalla, mut eilen sen kauheen suihkukäynnin jälkeen mittasin paineet, niin olikin yhtäkkiä aika matalat; jotain 90/70.
 
mä sain sitten sen vesirokon :(
lopulta sain jopa lääkkeetkin siihen.
jos olisin saanut ajoissa, ne olisi toimineet estolääkkeenä ja estäneet vesirokon tulemisen....
vaan minua ei otettu tosissaan ei neuvolassa, ei terveyskeskuksessa, ei edes sairaalan äitipolilla :( kenelläkään ei ollut tietoa asiasta, lääkkeitä yritin viikon tivata...

lopulta keskussairaalasta sain puhelimeen lääkärin joka tiesi asiasta, määräsi lääkkeet. ne lievittävät oireita, mutta suututtaa että koko rokko olisi pysynyt pois jos minua olisi uskottu ja olisin saanut heti lääkkeet. nyt on mahdollisuus sitten sikiövaurioihin :(((((((((
ultrassa tarkistetaan sitten parin viikon päästä sikiön vointi.
rv alle 20 kun sairastaa vesirokon, niin on suurin mahdollisuus niihin sikiövaurioihin...

Sinimarja ja Ipana 17+2
 
Sinimarja voi ei!! :hug: toivottavasti pääset tosi vähällä, ja erityisesti ettei vauvalle mitään tulisi! Ärsyttävää (ja liian yleistä!) kun lääkärit/hoitajat eivät ota tosissaan :headwall: Pikaista paranemista ja jaksuja ultran odotteluun!
 
Sinimarja voi kurjuus :hug: Toivotaan nyt että lääkkeet auttaa,eikä ole mitään vahinkoa tullut :hug:

Hoitopöytää ei meille tule.Sellainen muovinen pehmeä hoitoalusta on ja sitä sitten käytän sohvalla,sängynpäällä tai missä sitten satun vaipan vaihtamaan :D

Maksalaatikko ja muut kielletyt ruoat.Mä oon varmaan turhankin huoleton,mutten kovasti näistä hötkyile.Jos mieli tekee maksalaatikkoa,syön tai graavilohta,syön sitäkin.Tms.
Näin oon tominut ja mitään vahinkoa ei ole aiemmin tullut.Jos kohtuudessa pysyy,niin tuskimpa nytkään.Musta tää on jokaisen oma asia,kuinka tarkka haluaa olla...

Ikä ja lapset mä saan edelleen kuulla siitä toistuvasti;voiko nää kaikki olla sun,kun oot noin nuori,tai miten noin nuorena oot voinut saada noin monta tai miten pysyt noin nuorena/nuorekkaana,monen lapsen kanssa....
Välillä ärsyttää välillä naurattaa :D
Oon pienikokoinen ja lapsen kasvoinen,en varmaan näytäkään varteenotettavalta suurperheen äidiltä,mutta joskus olis ihana olla kuulematta näitä kommentteja :D
Mä olin just täyttänyt 21v kun esikko syntyi ja nyt oon 34v kun tää kahdeksas syntyy ja kuulemma näytän max 25 vuotiaalta :D
Tietty ihan hyvä juttu,että pysyy nuorekkaana....

Oltiin aamupäivällä lasten kanssa ulkona kun aurinkokin paisteli,mutta niin kylmä viima oli että ihan sukat pyöri jaloissa :eek:
Nyt laiskottaa niin,että mies lähti hakemaan pizzaa :whistle:
Ajattelin että päikytkin vois tänään maittaa ;)
 
POKS 20+0 POKS :heart: No nyt on virallisesti sitten puolivälissä raskaus, huhhuh..Nyt kun osais nauttia joka ikisestä hetkestä ja vaivastakin kun tämä on takuulla meidän viimenen murunen :heart:

Meillä nuorimmainen laattas koko yön, joten en oo nukkunu silmällistäkään, onneks ei oo töihin menoa..mulla kun ei olis tuuraaja niin pakko ois mennä. Mutta hyvin tähän on tottunu tähän vapaaseen viikonloppuun taas..aivan ihanaa! Ja jottei menis ihan hehkutukseksi niin esikoinen alkoi yrjöään aamulla..onneks tuo nuorimmainen on jo selvillä vesillä..vähän ripaskaa pukkaa mutta ei enää oksenna..voin kertoo että kova on tauti :$ Ja oon ihan jännässä etten ite tulis kun huomenna se rakenneultra..pakko päästä, EI JAKSAIS ENÄÄ yhtään odottaa sitä..mutta semmonen kutina on että kaikki tämä tauti käy läpi ja mä en huomenna sinne pääse, byääääh :'(

Tein lomalla Kuusamosta vauvalle hankinnan, ostin philipsin itkarit ovh. 129euroa, poistossa 49euroa =) Oon ihan innoissaan niistä, näyttää tosi hyviltä, semmoset antennittomat..jotku testivoittajatki muka, jeah! Vaatteita oon jo muutamia hankkinu mutta odotan nyt josko siellä ultrassa sit näkis sukupuolen:D

Sinimarjalle halitus, surkee tilanne..mutta älä murehdi etukäteen.Tsemppiä!! :hug:

Jonnuli silmät ristissä ja virkeä hipsukka 20+0 :heart:
 
Sinimarja tosi kurjaa! Ei varmaan oo ihan yleisintä, että aikuinen ei oo sairastanut vesirokkoa, mutta ei sen takia tommosta tarvis joutua kokemaan.
Toivottavasti kaikki on kondiksessa ja aika rakenneultraan kuluu joutuisaan
:hug:

Hoitopöytänä
saa toimia kylppärin/khh:n tulevan alakaapiston pöytätaso, jonka päälle sellanen pehmustejuttu. Viimeks (ja viime kämpässä) oli pakastimen päällä samanmoinen. Oli meillä sit saunakylppärssä sellanen ammehoitopöytähässäkkä, mutta enempi sit toimittiin lattialla, sängyn päällä ja sit just se pakastimen päällinen paikka


 
Papupuppis
Olipas kivaa kun niin moni toivotti tervetulleeksi :) Eli esikoinen on tulossa ja asumme mieheni kanssa Helsingissä vaikka Turusta ollemme kotoisin ja sinne varmaan vielä joskus muutamme
Itse olen 28v. Raskaus on mennyt hyvin ja ajatukset ovat aika lailla vauvassa koko ajan. Eilen tunsin jotain alavatsassa ja jännää oli :) Toista ultraa odotellaan kovasti ja tahdomme selvittää sukupuolen jos se vaan on mahdollista. Itsellä on poika olo ja miehelläni on tyttö fiilis. Nyt mennään ulos käppäilemään B) Ihanaa sunnuntaita kaikille =) :)
 
Sinimarja uskoa siihen että kaikki menee hyvin :hug:

Hoitopöytä niin meillä se on vieläkin käytössä tuon esikoisen (1v3kk) kanssa eli hoitopöytä on ja jää käyttöön! Itse koin että se oli näppärä kun vaatteet pienelle oli siinä käden ulottuvilla, nyt sitten pitäis tuon esikon vaatteet siirtää johonkin... Meillä niin vähän kaappitilaa että :headwall:

Kevät flunssan kourissa oleva K :wave:
 
Mä koitan kovasti pysyä teijän kirjotuksissa mukana, mut pääsin tonne vast n.9 sivulle asti :ashamed: Tahti on liian kova, varsinki ko meil oli se 6 pvän Espanjan reissu ni men aika paljon ohitte siin.. Mut reissu men hienosti, ainoastaa ny ekaa kertaa supisteli jo ku käveltiin siel. Mut ei onneks supistukset oo mitenkään kauheen pitkäkestosia eikä niit oo tullu ko kolmesti.

Sinimarja toivotaan, et mittään ei pienelle kummiskaan tuu, tsemppiä! :hug:

Täällä sormukset tippuu sormista :( Mulla siis koon 15,5 kihlasormus ja vihkisormus tais olla joku 16, en oo varma. Mut niin ne vaan kilisee sormissa, et enää ei uskalla pitää ku pian tippuu. Painoo ei oo tullu lisää ja nyt on rv 18+3. Esikoisesta rv 20 vkolla oli tullu kilo lisää. Eli josko nytki sit jossai vaihees alkais niit kiloja tulla. Maha kyllä kasvaa ja huomaa jo hyvin et raskaana ollaan. Mut edellee hyvin menee entiset housut, ei ongelmia :)

Ei ongelmia siis millään saralla, kaik menee hienosti ja oireetonta on :) :heart:
 
Moi!
Olen hetken verran sivusta seurannut teiän keskusteluja ja kuulostaa niin mukavalta porukalta, että uskallan nyt itsekin ilmoittautua :) .

Elikkä kolmatta ootellaan ja laskettu aika olisi 30.8. Päivä tulee varmaankin muuttumaan kun edessä on suunniteltu sektio kahden aikasemman sektion takia.

Joku puhui huippaamisesta. Mulla ollut myöskin tässä raskaudessa sitä aivan kamalan paljon. Varsinki kun pistää pään alas ja nousee ylös ni meinaa silmissä sumeta. Verenpaineet ollu neukkulassa hyvät.

Tunsin eilen ekan ihanan muljahduksen :heart: . On se vaan mahtava fiilis!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Viikkoja menossa 15+6
 
Hirveesti tekstiä tullut viikonlopun aikana, eihän tässä pysy perässä :LOL:

Tuo himoasia rupes ihan naurattamaan, ite oon syönyt viiden päivän aikana neljä kattilallista mansikkakiisseliä :LOL: :LOL: :LOL: Aivan mielettömän hyvää ja varsinkin vaniljakastikkeen kanssa!! Viimeisen kupillisen kohdalla totesin tyytyväisenä, että tämä mielitekoni on nyt tyydytetty :LOL: ja voin keksiä jotain muuta seuraavaksi...
Kovasti tekisi mieli raikasta salaattia tai appelsiineja, nekin oli kertaalleen jo todella syötyjä aineksia alkuraskaudessa, saatoin popsia varmaan kilon salaattia illassa.
Paino ei ole muuten noussut, kuin korkeintaan kilon...alkuun, kun pääsi laskemaan oksentelu takia.

Hoitopöytä oli meillä tarpeellinen ensimmäisen kanssa, ja laitetaan se toisellekin.

Huomenna rakenneultra, jänskättää vähän :heart: :heart:

Palaan huomenna asiaan, mukavaa sunnuntain jatkoa :wave:
 
Mä taidan himoita noita appelsiineja, pari päivässä ainakin tarvii syödä. Mistä tulikin mieleen et tarvii varmaan ostaa lisää niitä:) Lisäks vois taas illalla popsia jäätelöä kun poika on menny nukkumaan.

Mies taas lähtikin töihin, katsotaan nyt sitten tuleeko perjantaina vai lauantaina kotiin vai jo viikolla. Vähän vaikeuttaa toi ahtaajien lakko.

Reilu viikko ja sitten vasta pääsee rakenneultraan.
 

Yhteistyössä