*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Neuvola takana. S-f-mitta on jo 19 (viikkoja nyt 19+4), aika paljon mutta onneksi se näin alussa vaihtelee hurjasti. Kiva tietää vauvan painoarvio ensi viikon ultrassa. Onneksi tuo ei suoraan ole verrannollinen sikiön kokoon. Ihanaa vaan kun masu kasvaa..:) En tiedä onko se loppuajasta yhtä ihanaa.

Hb on edelleen 149, enkä syö mitään rautaa sisältäviä tablettejakaan. Uskomatonta miten korkeella pysyy. Voi olla silläkin vaikutusta, kun tulee juotua nesteitä liian vähän. Painoa tullut yhteensä 2,1 kiloa. Nyt muutos oli +300 viikolle viime käyntiin verrattuna, alussa kun ei tullut oikeen yhtään painoa.

Hyvin oli asiat, ens tiistaina ultraan, jee! 4D-ultraa mietin edelleen. Kyllä sinne haluaisin mutta se rahasumma on aika suuri mitä menee...

Edda ja pienoinen 19+4
 
Mä kans oon aika pihalla mun tyttö olon kanssa,ihan on mennyt puihin koko ajatus ja poikaolo puskee päälle kovalujaa :eek: Enkä osaa edes perustella miksi ja miten.... :D Pitäiskö listaan vaihtaa...?2 vkoa 3päivää r-ultraan(miten niin lasken päiviä :LOL: )
 
Aika jännä miten erilaisia ohjeita neuvolasta tulee :) Täällä on heti ensimmäisellä kerralla (molemmissa raskauksissa) käsketty raudan syöntiin, eikä missään vaiheessa ole ollut mitään puhetta ettei sais syödä ennen puoliväliä!! Toivottavasti siitä ei oo mitään haittaa vauvalle, ainakin tuo ensimmäinen vaikuttais aika normaalilta :D
Ehkä siinäkin on se hyöty-haitta suhde ajattelu, eli voi syödä jos siitä syömisestä on enemmän hyötyä äidille kuin haittaa vauvalle.

Tuo tyttöolo on täälläkin vähän vaakalaudalla. Viime viikolla alkoi poikaolo vahvistumaan tosi rankasti, mutta nyt taas olisin kallistumassa tuohon tyttöoloon. Täytyy varmaan kysyä ultrassa tai ainakin viimeistään siellä 4D:ssä!!

Viikonloppuja kaikille!! Tää alkaa nyt siivoamaan, jotta voi sitten hyvillä mielin herkutella illalla pizzalla :p
 
Runttipulla: Mitäs täällä Lahdessa teit? Asutko jossain lähiseudulla? =)

Ihanaa viikonloppu alkamassa ja vapaata :D Illalla herkutellaan tortilloilla :p Huomenna ois edessä makuuhuoneiden vaihto. Vaihdetaan tyttö tuohon meidän nykyiseen huoneeseen kun on isompi kuin tytön nykyinen. Tytöllä sellainen iso prinsessa sänky ja muutenkin paljon leluja ja tavaraa ni isompi huone tarpeen ja vauvakin sitten jossain vaiheessa mahtuu sinne. Odotan jo kun heinäkuussa olemme asuneet 3v tässä asunnossa niin vuokrayhtiöltä saa ilmaiset maalit yms. rempan tekemiseen. Aiotaan nuo makuuhuoneet maalata sitten uusiksi =) Mulle on nyt jo iskenyt hirveä sisustus ja pesänrakennus vimma. Yleensähän se tulee vasta loppuraskaudessa..

Hyvää viikonloppua kaikille elokuisille :wave:

jonna ja pikkuveli 17+4
 
Papupuppis
Heippa vaan kaikile =)

Tulin tänään tänne mukaan, enkä ihan tiedä miten täällä toimitaan :)
Mutta raskaana täällä olllaan myös ja laskettu aika on 31.8 eli 15+3 on menossa ja hyvin voidaan, jänniä aikoja on kyllä =)

Mukavaa viikonloppua kaikille :D
 
Moikka kaikille!

n11na kyllä ne liikkeet alkaa pian tuntumaan. Minä en itse ollut tuntenut oikeastaan mitään mutta ihan nyt muutamassa päivässä liikkeet on voimistuneet ja tuntuu jo ulkoapäinkin niin, että mieskin on päässyt tunnustelemaan :heart:
Tuntuuko muilla jo myös masun päältä?

Ei ole edelleenkään tyttö- tai poikaoloa. Ei tässä aina edes huomaa olevansa raskaana. Välillä taas supistelee sitten melkoisesti. Mutta samaa supistelua oli myös esikoista odottaessa joten tuttua on.

Aatelkaas sitä ollaan pian puolessa välissä (joku jo onkin) vaikka vastahan me tänne arkana eka viikoilla ruvettiin kirjottelemaan. Keskiraskaushan meneekin yleensä sit nopeasti... viimeset pari kk sitten taas kirjoitellaan kuinka ei jaksais enää oottaa ja voivotellaan vaivojamme :D

MiljaK ja napero 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Aatelkaas sitä ollaan pian puolessa välissä (joku jo onkin) vaikka vastahan me tänne arkana eka viikoilla ruvettiin kirjottelemaan.
Totta! Aluks tuntu, ettei viikot kulu millään, saati sit päivät...
Nyt ne vaan lentää.
OI kun osais olla "nytku", eikä vaan aina "sitku"


Mä oon vaan niin poikki ja väskä

Papupuppikselle moikat :wave:

Månsku & edelleen nimetön 16+6
 
Hyviä uutisia; selvisin sokerirasituksesta "puhtain paperein" , JEEEE!!! Olin ihan varma että kärähdän kun molemmissa aijemmissa raskauksissa on ollut. Niissä kyllä rasitus on tehty myöhemmin ja varmaan sitten myöhemmin on taas eri tilanne mutta kuitenkin JEEEE!!!

Liikkeitä ei tunnu edelleenkään ja vatsaa ei pullataikina vatsan seasta huomaa. Edelleen epävarma olo pikku kaverin voinnista.. Varmaan just siks en edes töissä ole raskaudesta puhunut. Eli mun puolesta viikot saa mennäkin kuin siivillä, jotta "Veikka" tulis konkreettisemmaksi :heart:

UpsyDaisy ja Veikka 16+6, huomenna poksuu :D
 
Ööh,konkari kaipaa rauhoittelua,vaikka eilen just itse yritin vakuuttaa muita....

Faktat on,että tiedän etuseinäistukan vaimentavan liikkeitä,mutta ihanko totta ,tämä normaalia???Eilen en tuntenut potkun potkua ja yöllä olin monesti hereillä ja yritin tunnustella ja sainkin tämän paniikin aikaiseksi...
Ei mitään liikettä tunnu :|

Dopplerilla kuuluu sykkeet,vauva tuntuu lähtevän alta,kun äänet katoaa ja taas löytyy eri kohdasta.Doppleriin tuntuu potkivan.

Mutta miks mä en tunne mitään????? :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Ekat potkut kuitenkin tunsin rv 14,silloin tällöin siitä asti.

Tää on niin erinlaista kun aiemmista,kun liikkeet alko tuntumaan,ne tosiaan tuntui ja vahveni päivä päivältä.Eikä mulla oo massaa vatsalla joka estäis tuntemisen tms....

Mä en nyt taida oikeen osata asennoitua tähän,että meneekin ihan eritavalla kuin tähän asti.

Jotenkin vaan huoli ja pelko työntyy esiin vaika kuinka yritän itselleni puhua järkeä että kaikki ok ja nyt vaan on erillainen raskaus tuntemuksineen....

Sanokaa nyt joku rauhoittava sana :ashamed:
 
Matilda84
Me9jaBonus :hug: eikö olekkin ihanaa olla raskaana ja hysterisöidä jatkuvasti. Eiköhän siellä massussa kaikki ole kunnossa,ehkä vauvaa vaan laiskotuttaa. Itse aina saan liikkeet tuntuu kun syön jotain, syömisestä menee ihan hetki ja joha muksauttaa.

Tää lähtee nyt salille.Illalla on työpaikan keilausilta,iiiiks :saint: Mutta oikein ihanaa viiikonloppua kaikille.Aurinkoa kaikille :heart:

Matilda & MarjoPirjo 19+1
 
Me9jaBonus: Eikös se niin mee et ku sydänäänet kuitenkin kuuluu niin kaikki oo hyvin :hug: Meidän Toukka ei ainakaan vieläkään tunnu kauheesti potkivan, lähinnä liikkuu muuten vaan. Nythän niillä kaiketi vielä on tilaa liikkua enemmän ja potkutkin voi osua tonne sisällepäin jolloin niitä ei tunnu. Mulla esikoisen odotuksesta jo paljon aikaa, enkä muista millaiselta silloin liikkeet tuntu, mut jotenkin muistelisin et esikoinen liikku ihan eritavalla kuin tämä masuasukki.

Mullakin tuntuu kuitenkin vielä olevan kauhea huoli siitä ettei masuasukki olekaan kunnossa. Onneks rakenneultra on pian:) Ja toukan sydänäänet kuulin just keskiviikkona.

Mutta nyt tää mamma painuu takas nukkumaan, kun nuo lehdetkin on jo jaettu..

Maijamehi ja Toukka rv 19+6
 
Moi Papupuppis :flower: Minäki oon ihan newcomer, tulin tänne vasta viime viikolla.

Me9jaBonus, eikös sullaki ollut istukka edessä? Se vaimentaa selvästi vauvan liikkeiden tuntemuksia, näin sanoi lääkärini. Minäkään en tunne joka päivä liikkeitä, ja itse asiassa vasta 19. viikolla tunsin ihan ekat hipaisut. Silti 3 pv sitten ultrassa vauva liikkui ja viuhtoi, niin että gynekin tuumas, että "he's moving very much!". Hassua ku siinä maatessani en tuntenu yhtään mitään mahalla, vaikka ultralaitteen pää painoi suoraan vauvan potkuja kohti... Mutta kyllä se tästä! :)

Murske&poitsu
 


Kiitti teille :flower: Mä yritän täällä kerätä itseni ja rauhoittua :D


Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Me9jaBonus :hug: eikö olekkin ihanaa olla raskaana ja hysterisöidä jatkuvasti.
Näin se on.Mä oon ollut aina vaan "hysteerisempi"mitä useampi raskaus takana.Jotenkin sitä on alkanut tiedostaa enempi,mikä kaikki voi mennä pieleen.... :ashamed:

Vaikka ei tarvitse mennä pieleen!

Toivotaan nyt tyyntä mieltä meille kaikille :flower:

 
Kiitos, nuista Me9andBonukselle tarkoitetuista jutuista. Rauhoitti minuakin.
Jospa se mullaki ois sitte eessä se istukka, en ees tiedä kun eivät np-ultrassa sanoneet enkä hoksannu kysyä :/

Jospa tuo tiistaina selviäis ko hätäilijä menee ylimääräseen ultraan :whistle:

Oon menossa lääkärille myös siksi että terkka laitto musta lähetteen äippäpolille ja se lähete laitettiin bumerangina takas että seuranta tk:ssa. Ite en tuota ihan nuin vain niele ja haluan mennä puhumaan tuon lääkärin kanssa kenen luona kävin jo raskaudensuunnittelu käynnillä ja minusta se sano että 20viikolta seuranta polilla!
Mulla siis ollu edellisissä raskauksissa dg:nä raskausmyrkytys, raskausdiabetes ja selittämätön maksa-arvojen nousu. JA NYT MUKA TERKAN PITÄS SEURATA ko aijemmin oli parit reissut osastolla ja lopussa kuljin sydänkäyrässä JOKA PÄIVÄ. Tässä pitkä tarina lyhykäisyydessään.

JA TÄRKEIN; POKS 17+0 :D
 
Tervetuloa papupuppis munkin puolesta,jännä ku uusia tullee kokoajan,meitä on jo hirveesti :)

Kaikille jotka murehtii ettei tunne liikkeitä niin voin sanoa,että kyllä ne sieltä vielä tulee ja tuntuu :) Itekki olen hermoillut niiden kans vielä vaikka välissä olen tuntenut jopa päivittäin kun vauva liikuskelee mut sitte taas menee päiviä ettei tunne mitään. Epäilen kans,että istukka on tossa edessä niin siks ei tunnu liikkeet kun vaimeasti. Mulla tosiaan alko ne liikkeet tuntumaan vasta vkolla 19 ja tiistaina on jo 20+0. Iiihanaa :)

Täälä lapissa sataa sitte taas lunta,että hohhoijakkaa,ärsyttävää :/

Eipä täs muutaku hyvää viikonloppua kaikille!

sirri81 ja masuasukki 19+4
 
Etuistukkaisena mä kans tossa eilen tuumin, että koskakohan vois oikeesti turvata likkeiden tuntemiseen. Kyllä melki joka päivä tuntuu, mutta vaan silloin tällöin..
Päätin eka kertaa moista etuistukkaisuutta kokevana, etten huolestu ja murehi, koska se on ton istukan vika, ettei ne liikkeet vielä niin usein ja hyvin tunnu. Ei tulokkaan, joka ei muka liiku..
Itsesuggestioo... :D

Jospa lähtis ulkoilemaan, ihana auringonpaiste!!

Me 17+0 POKS :heart:
 

Yhteistyössä