*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Tervetuloa uudet mukaan =) Ja onnitteluja kaikista hyvistä kuulumisista :heart: :flower:

Liikeistä Välillä luulen niitä tuntevani, mutta sit taas alan epäillä, että olikohan ne sittenkään sitä. :whistle: ja tosi harvoin tulee näitäkin tuntemuksia.

Katjuska ja sintti 18+0 :heart: *poks*
 
Mun rimpsu puuttuu tuolta etusivulta, vois lisätä 15.8.10 - Sandeliini- kolmas -29v -oys - ja lisätään vielä se tyttöolokin :D
Mulla oli alusta ihan poikaolo, mutta se on vaihtunut... no, parin viikon päästä pitäs selvitä.

Mullakin sokerirasituksessa kaikki ok. Puolenvälin jälkeen sit uudelleen.

Mut nyt pitää rientää töihin, plääh! :|

-Sande & kolmas toukka 17+6
 
Tervetuloa uusille =)

Täälläkään ei edelleenkään tunnu kunnolla liikkeitä, välillä olen ollut tuntevinani jotain, mutta on niin pientä ettei voi olla varma. Mulla oli esikoisesta istukka edessä ja tunsin liikkeet joskus rv 20-21+. Nyt pitäisi kuulemma olla istukan takaseinässä enkä silti vieläkään tunne juuri mitään, nyt rv 19+3. Kyllä tässä välillä pieni paniikin poikanen iskee, vaikka kuinka yrittää järkeillä syitä siihen, ettei liikkeet vielä juurikaan tunnu. Kohtu mulla on kyllä reilusti taaksepäin kallellaan. Esikoista kun odotin, niin loppuvaiheessakin vatsa oli sen verran pieni, että kätilö sanoi ettei voi olla yli 3100g vauva, mutta oli kuitenkin 500g isompi. Mä kanniskelen vissiinkin selässä sitten :LOL: Samoin painoarvio rv 37 oli 2500g ja syntyi rv 39 yli kilon painavampana, vaikka ainahan noi painoarviot on mitä sattuu... Olipas omaa napaa :ashamed: sorry
 
Listaa taas päivittelen :)

Sandeliininkin sai siirtää paremmilla tiedoilla pois tuola La? Alta :)

papupuppis Tervetuloa ! Jos vielä saisi hieman lisää tietoa , monesko , oma ikäsi ja synnäri .. perään jos tahtoo voi laittaa tyttö tai poika olon tai lupauksen jommasta kummasta :)

Me9 Taisi panikoida noita liikkeitä , vai muistanko väärin ?
Mullakaan ei tunnu jokapäivä liikkeitä , ellen oikein kuuntele ja pysähdy kuuntelemaan ... varma konsti saapa pikkuinen liikkeelle on aina tuo makean juominen ja sitten maate ja odottaa .... ;) Poikaoloksi en vielä vaihtanut ..... B)

neitim + toukka rv 19+
 
Tervetuloa uusille! :flower: :)

Närästääkö teitä? Täällä sellainen oire alkoi lieveänä joku aika sitten ja nykyisin se on lähes päivittäistä ja aika voimakasta... :x Koko kurkku tulessa... :$ Rennietä joutuu popsimaan.

Onkos himonne muuttuneet tai uusia tullut tilalle?
Itse himoitsen lähes jatkuvasti TUOREITA mansikoita!! Usein käy mielessä, että ootas kun äitiyslomille pääsen ja suomalaiset mansikat tulee myyntiin niin tää raahaa niitä torimyyjiltä varmaan ruuakseen... :D Olispa hyviä!! Toinen vastustamaton juttu on maksalaatikko, kaupassa ei uskalla kattoakaan maksalaatikoita päin tai kuola alkaa valumaan... :kieh: Toiset odottaa synnytyksen jälkeistä kuoharilasia tai jotain siideriä, minä taas sitä, että saan paketillisen saarioisen maksalaatikkoa... :LOL:
 
^nonni, nyt on mentävä hakeen pakkasesta mansikoita...
Mulle käy näin. Joku sanoo jotain tai lukee jostain...PING, pakko saada.. :headwall: :LOL:

Meillä isäntä toi synnärille patonkia ja valkohome- ja Brie-juustoa.. :heart:
Ikävä oli ollut
 
Mulle sanottiin neuvolassa että kerran viikossa saa syödä maksaruokia. Ja oon syönytkin silloin tällöin maksalaatikkoa kun tykkään siitä. Onko se jossain vielä kiellettyjen listalla?

Mulla ei oikeestaan mitään tiettyjä mielihaluja, tekee mieli milloin mitäkin. No yks on, tuore ruisleipä :p
 
Valitettavasti maksaruokia ei saisi syödä. Kyllä ne vielä ihan yleisesti on kiellettyjen listalla.. Jostain löysin ne maksan A-vitamiinin turvarajat ja jos maksalaatikkoa söisi niin ei edes puolta rasiallista oikeastaan voisi mättää. Lisäksi maksaruuissa on muita haitallisia "jäämiä" en nyt muista mitä. Maksamakkaraa tms. kylläkin voi syödä sillä tietyllä rajoituksella.
 
Lomalainen ilmoittautuu! Ihana loma Kuusamossa takana :heart: Tytöt kävi Rukalla kahtena päivänä laskettelemassa jopa pienimmäinenkin, hyvin meni! Pulkkamäessä oltiin ja ulkoiltiin paljon, kodassa grillailtiin maggaraa ja nautittiin tutusta, ihanasta mökistä, niih ja saunottiin joka ilta.

Tultiin sit tänään jo kotiin kun nuorimmainen sai ykätaudin :$ Tässä koneen äärellä valvon unta kun koko ajan reppana oksentaa:( Koko matka Kuusamosta kotiin meni oksentaessa, semmonen reilu pari tuntinen. Mut lähdettiin pois ajoissa sen vuoksi jos kiertää kaikki niin ei mene liian hankalaksi ajomatkat..Tärkeintä kuitenkin että saatiin loma olla terveenä! Nyt jännään etten tulis ite ainakaan maanantaina tautiin jotta pääsisin sinne hartaasti odottamaani rakenneultraan, mun tuurilla saan taudin just sillon :'( Mut eipä auta murehtia etukäteen..

Me9, mulla on niin taas samanlaiset aatokset liikkeiden kanssa, istukka ekaa kertaa edessä niin oon ihan ihmeissäni näistä vaimeista liikkeistä (jotka tosin on tuntunu pari päivää nyt tosi selkeesti) edellisiltä on tullu jo kunnon monotusta rv 15 ja jopa ennenkin. Mutta on totisesti istukan paikalla eroa..liikkeet tuntuu ihmeesti pissarakon seutuvilla ja sivuilla, mut ihq kun tuntuu jo jotain! Tarkon saa viel kuulostella niitä.

Meikkis aikoo myös änkätä sinne Oysiin, la 1. elokuuta, joten sillon varmaan :LOL: Toukokuussa 03 oli niin ruuhkasta että vauvan synnyttyä jouduin odotteleen yhden päivän vauva kainalossa käytävällä..ei ollu itku kaukana..ois ollu kiva levätä mutta miten siinä lepäät :'( Mä oon semmonen syöksysynnyttäjä etten ehdin kyllä salipaikkoja odotella, suoraan saliin aina vauhdilla ilman tutkimuksia..tärkein että oon sinne ehtiny edes..onneks on ollu vapaana salit sillon :LOL:

Nyt ei enää lanttu leiko, lähden metsästään niitä oksuja loppuyöksi..jokohan tuo itelläki alkaa mahassa kiertään :$

Öitä mammat!

Jonnuli ja hipsu 19+6
 
Kiitos kaikille lohdun sanoista :flower: Tiedän ettei raskauksia saa vertailla keskenään,mutta erinlainen tämä on ja jotenkin sitä sitten kuitenkin huolestuu.Eilen tunsin useampaan otteen potkuja,kaikki on hyvin :heart: Yritän nyt vaan asennoitua siihen ettei ne potkut istukan takia tässä raskaudessa tunnu keten edellisissä...

Jonnulille voimia kurjan taudin kanssa :hug: Toivotaan ettei käy kaikkia läpi...

Tervetuloa uusille pinoon :flower:

Joku oli saanut ihanat ultrakuulumiset ja tyttölupauksen,suuret onnittelut sulle :heart:

Ihana päivä taas tulossa!!!Jospa tänään pääsisin minäkin työntämään nenän aurinkoon,eilen oli niin kiirus että hyvä jos ulkoilmaan ehdin.... :D

Leppoisaa sunnuntaipäivää kaikille :flower:

Me9jaBonus rv 18+2
 
Heipsan!

Pittää munki kommentoida tuosta maksalaatikon syönnistä,mulle kans sanottiin neuvolassa,että saa syödä kerran viikossa maksalaatikkoa ja olen tän raskauden sekä esikoisen aikana syönyt kyllä sitä mutta en joka viikko läheskään kuiteskaan. Tän raskauden aikana vain 2 kertaa. Tuskimpa siitä ny mitään kauheita haittoja tullee...

Mulla ollu kans närästystä (rennie auttaa) ja himottanu karkkia ihan liikaa :( Nyt pitää alkaa sitä rajottamaan ja tuorekurkku,sekä toi maksalaatikko oli kans yhessä välissä himon kohteena. Eilen oli pakko ostaa kuivaalihaa :D Kallista ku mikä mut yks pala piti saada.

Eipä tänne kummosia.

sirri81 ja masuasukki 19+5
 
Heissan ja tervetuloa uusille pinolaisille!

Täällä ollaan vielä mummolassa, mutta tänään jossain vaiheessa ajellaan kotiin. Huomenna palataan taas normiarkeen, ihanaa... On ollut vähän raskaat pariviikkoa tässä, mutta nyt jo vähän helpottaa. Pääsen taas käsiksi siihen lopputyöhönkin niin jos jopa valmistuis toukokuussa sitten.

Siirsin tiistain neuvolan torstaille että isikin pääsee vihdoin mukaan.. Kotikäynti siis ja onpahan tyttökin kotona kuuntelemassa vauvaa :heart: Kyllä se jo nyt alkaa muistamaan että mitä siellä äitin massussa on. Aluksi sanoin vain epäuskoisena että "eiiiiii" ja räkätti päälle :)

On kyllä ihanan keväinen sää ollu nyt parina päivänä, aurinko paistanu ja ihanan lauhaa. Nyt vaan taas melkein 20 mittarissa :( Sen verran sais olla vielä pakkasta et kerkeis kotonakin käyttää petivaatteet kertaalleen pihalla ja siivota kämpän kunnolla. Sitten sais jo lumi sulata :)

Maksalaatikosta Ite oon kerran syönyt maksalaatikkoa tän odotuksen aikana enkä siitä hirveesti skitsoile. Ja syön seuraavan kerrankin kun haluttaa..

Täälläkin mennyt nyt karkkia ihan älyttömästi.. Ei nyt kauheita määriä, mutta tuntuu että joka päivä pakko saada jotain makeaa. Mutta huomenna kun päästään vihdoin normiarkeen ja helpottaa tää alakuloisuuskin, niin helppo siitä jatkaa terveellisiä elämäntapojakin :p Ja ihanaa tosiaan kun kohta saa tuoreita marjoja ja kotimaisia salaattiaineksiakin tosi halvalla! Ja vesimelonia! Mullakin Edda tehny mieli mansikoita ja varsinkin tuoreita mustikoita!!! nams... jospa sitä kykenis elokuussa sitten mustikkametsään vielä :D Viimeksikkin kävin mustikassa iiiiisolla mahalla, kiva istua ämpärin päällä ja poimia omaa tahtia mustikoita hiljaisessa metsässä, aaah miten rentouttavaa :LOL: Kunpa tulis äkkiä nyt kesä ja kärpäset :heart:
 
Mulla on ollu ihan älytön ummetus nyt koko vklopun... vatta alkaa olla aikamoinen pallo... ilmaa tulee ulos vaan :| Ollaan lähdössä ristiäisiin joten levolaciakaan ei voi nyt ottaa, ettei käy kalpaten :p
Mä tosin joudun aina käymään pienen taistelun ton levolacin kanssa, että pysyy edes sisällä...

n11na ja tiitti 19+2
 
n11na: mä oon taistellut jo monta viikkoa: toimii, ei toimi, toimii, ei toimi... mul on ollu pahimmis vaiheis laxoberon ja eilen ostin Duphalacia.. laxoberon toimii, mutta ehkä hienman liian voimakkaasti... Dupahlac on tehnyt vaan ILMAA - yyyyh!! .. pakko taas ottaa laxoberonii. ja toi Duphalackin on tooosi ällö makeeta, vaikka mihin sitä laitan, se maistuu läpi. :x sen takia en kyl pysty Levolacii ottamaan, hyi...

(.) ite en oo paljon kirjoitellut, mutta oon lukenut kyl... ei tänne mitään uutta. saikulla oli suppareitten takia melkein 2 viikkoa, ja huomenna taas töihin. 3 viikkoa olis mulla sijaisuutta tiedossa; sit ei olis välii vaik "joutusinkin" pidemmälle saikulle. vähän vaan arveluttaa, et miten jaksan seuraavat 3 viikkoa - toivottavasti kuitenkin. vatsa on jo niin kauheen iso, että huh huh ja painaa hirveesti. selkäkin tietty vihoittelee tästä lepäämisestä ja kyljet/lonkat myös kipeet.
seuraava etappi on tosiaan 26.3. rakenneultra, ja sen jälkeen viä viikko töitä. ja sit olis kohta rv24. sitä odotellessa.

Mukavaa sunnuntaita kaikille paisuville! :saint:

Dreamer78 sekä "justus" ja "justiina" rv 19+6
 
Matilda84
Ah, ummetus :kieh: ainut millä saa toimimaan kahvi ja puuro heti aamusta.

Keskiviikkona olis rakenne,mua jännittää ja pelottaa

:|

Mua kypsyttää, olin eilen duunin keilausillassa, kaikki tuli ihastenee vatsaa ja sai kuulla tätä "olet ottanut oman keilapallon mukaan" läppää. Se menee vielä nauran vaan,mutta kun alkaa tulee näitä "oi ihanaa esikoinen tulossa" ....EI KUN KOLMAS, niin joha kyselijöiltä hymy hyytyy ja alkaa se "voi kun sä oot nuorena aloittanut ja ei olis uskonut ja plaaplaaplaa" :kieh:
voin sanoa että pinnapalaaa aika hyvin tollasen kanssa |O
Toiset haluaa "aloittaa" nuorena ja toiset vanhana, en mäkään kauhistele jos jotku saa esikoisen 40vuotiaana!

Joha helpotti :saint: kiitos palstan, nyt meen lepäilee oon ihan väsynyt eilisen jälkeen.Illalla pitäis mennä keppijumppaan.

Matilda & MarjoPirjo rv19+2 :heart:
 
AnQ
Sunnuntaita!

Kiva lukea jo ensimmäisten ultrakuulumisia, itsellä vielä 3,5 viikkoa odotusta edessä. Mietin jo hetken, et jos soittaisi sinne ja yrittäisi sumuttaa, että ollaankin reissussa viikolta 20 viikolle 25 (niin myöhään tuskin rakenneultria tehdään?) että voisinko MILLÄÄN päästä vähän aiemmin ultrattavaksi - ehkä vaan pitäis kuitenkin alistua kohtaalonsa ja odotella kiltisti :LOL:

Täällä on kans liikkeitä kuulosteltu, tänä aamuna tunsin jopa vatsan päältä hentoisen potkun! Oli ihan helpottavaa, kun tunnin verran yritin tyyppiä herätellä jos antais vähän elonmerkkiä itsestään - jostain syystä rupes vaan ilmat kiertämään mahassa.. :D Selkeesti on näillä viikoilla vähän just miten sattuu ne liikkeet, mut eiköhän parin viikon päästä voi jo päivittäin tuntea potkut. Myö ei edes hankittu doppleria, joten ei voi sydänääniäkään kuunnella.

Perjantaina kauppareissulla iski viime raskaudesta tuttu vaiva; pyörrytys. Tutkiskelin rauhassa makkarapaketin tuoteselostusta kun tuntu pala kurkussa - pari minuuttia siitä, ja alko hiki virtaamaan ja silmissä tummumaan. Onneksi Cittarissa on kahvila, jossa kävin ryystämässä mehun ja kaivoin laukunpohjalta salmiakkipastillit, joiden voimalla selvisin kauppareissun. En kyllä uskalla enää lähteä esikoisen kanssa kahdestaan mihinkään, kun selkeästi noi kohtaukset iskee ihan täydellisen äkkiarvaamatta. Oon yrittänyt kuitenkin syödä säännöllisesti, mut sillä näköjään ei ole mitään vaikutusta! Yks odottava kaveri vähän kritisoi miuta siitä, että uskallan syödä edes vähän salmiakkia, tässä nyt sit tuli taas todistettua miksi kannan sitä mukana - jos noi johtuu verenpaineista, saa ainakin vähän kohdilleen.

Taidan nyt uskaltautua lähtemään kirppiskierrokselle, oltiin eilen koko päivä maalla ja esikoinen jäi sinne sit yökylään, joten miulla on tässä pitkästä aikaa laatuaikaa itsekseni. Pitää varmaan laukkuun pakata kaikkea maan ja taivaan väliltä, ettei vahingossakaan käy köpelösti.. :xmas:

AnQ + myy 17+4
 
En minäkään usko, että pienistä maksalaatikkomääristä on haittaa. Mutta periaatteessa mitään maksaruokia ei suositella, niin olen siinä pysynyt ihan senkin vuoksi, että himo kasvaa suureksi ja söisin helposti koko rasiallisen... :kieh:

Matilda: Ymmärrän sinua oikein hyvin, vaikka itsellä onkin esikoinen tulossa! Saan itsekin kuulla jonkun verran kommenttia siitä, että esikoinen taitaa olla tulossa. Mitä sitten vaikka onkin, MUTTA ihan hyvin voisi olla juuri vaikka kolmas! Töissä asiakaskäynnitkin menee nykyisin usein siihen, että jutellaan minun mahastani ja raskauden kulusta tuntemattomien kanssa... :p Alussa se oli ihan kivaa, mutta nyt saa kaikille vastata jo samoihin kysymyksiin.

Liikkeitä tuntuu päivittäin. Ekat tunsin viikolla 15, sit meni reilu viikko seuraaviin ja 18 viikolta on tuntunut päivittäin. Istukka on etuseinässä. Tunnenkin enemmän muljahduksia kun vauva asentoaan vaihtelee. Pikkupotkut tuntuu mahan sivuilla ja harvemmin kun nuo muljahtelut, eli istukka vaimentaa varmasti tässä edessä ja havaitsen vaan ne sivuille osuvat potkut, jossa istukkaa ei ole.
 

Yhteistyössä