*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
HB:stä ... Mull aoli laskenut viime neuvolassa 134:stä 126 .. ja mä olen koko aika syönyt vitamiineja jossa on lisättynä rautaa .. muistan joskus myös tuon 20 viikon "säännön" kuulleeni , mutta kun nyt neuvolassa sanoin , että onkin jo laskenut vaikka koko aika syön lisärautaa .. niin ei sanonut mitään etteikö saisi syödä ... ja mulla laski viimeksi reilusti alle 100 tuo arvo ja nyt neuvolatäti sanoi että sitäkin rajaa on laskettu 90:een .... ???!!!
Mä olen tarvittaessa saanut rauta-arvot nousemaan nopeaan nestemäisellä raudalla .. siis luonnonmukainen nestemäinen valmiste jossa on paljon rautaa .. sitä saa nykyään myös jo apteekista ,mutta löytyy myös luontaistuotekauppojen valikoimista ...

neitim
Joo sä tarkotat varmaan grauterblutsaft:ia(meniköhän kirjoitus oikein... :ashamed: )Tosi hyvä ja tehokas rautajuoma.Se on ainut kun mulla tehoo,apteekin raudat saa vaan kehon sekaisin.Mut ei se niin hyvän makuista oo,että ihan heti taas haluaisin aloittaa juomaan :D

 
Mä aloin syödä tänään niitä rautatabletteja.. Vaikka sunnuntaina vasta on 20+0..heh:) Ehkä se ei ihan päivälleen haittaa.

Unohdin silloin viimeksi laittaa, että sf-mitta mitattiin mullakin neuvolassa 19+1 ja mitta oli 17 cm. Aika samansuuntaisia mittoja muillakin näyttää olleen.

Ihanaa kun aurinko paistaa ja tulee ihana kevätolo!! :)
 
Joku kyseli multa siitä vauvan sykkeestä. En mä sitä osaa kunnolla selittää, mutta koppotti koppotti ääneltä kuulosti. Poijilla kans silloin ihmettelin, kun puhuttiin junan äänistä hevosenlaukasta. Aivan eriltä ääni nyt kuulosti, kun poijilta.

Mulle vois merkata tyttö olon tuonne etusivulle. Korjataan sitten jos ultras näkyy muuta, jos näkyy. Mun säkällä pitää jalat tiukasti ristis. :LOL:

Esikoisen aikaan tunsin ensimmäiset liikkeet vasta 18+ jotain viikolla. Nytkin tosi harvakseen vaikka 14+ asti oon niitä tuntenut. Mulla voi vaikuttaa, kun kohtu eteenpäin kallistunut.

Esikko lähti isänsä kans kattoon paikkaliseen elokuvateatteriin kattoon Risto Räppääjä ja polkupyörä varkaan. Nuorimmaanen lukee keittiön pöyrän alla lehtiä. :heart:
Tupa on ihana rauhallinen ja hiljainen.

Mäkin orotan kuumeisesti niitä äitiyspakkauksen kuvia.

Elli Ja Öttis 17+5
 
Matilda84 jos tässä nyt vaan vielä kärsivällisesti odottelis niitä liikkeitä... välillä kyllä käy mielessä, että onko siellä enää ketään. Sykkeet kuuluu hyvin kyllä...

n11na ja tiitti 18+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
HB:stä ... Mull aoli laskenut viime neuvolassa 134:stä 126 .. ja mä olen koko aika syönyt vitamiineja jossa on lisättynä rautaa .. muistan joskus myös tuon 20 viikon "säännön" kuulleeni , mutta kun nyt neuvolassa sanoin , että onkin jo laskenut vaikka koko aika syön lisärautaa .. niin ei sanonut mitään etteikö saisi syödä ... ja mulla laski viimeksi reilusti alle 100 tuo arvo ja nyt neuvolatäti sanoi että sitäkin rajaa on laskettu 90:een .... ???!!!
Mä olen tarvittaessa saanut rauta-arvot nousemaan nopeaan nestemäisellä raudalla .. siis luonnonmukainen nestemäinen valmiste jossa on paljon rautaa .. sitä saa nykyään myös jo apteekista ,mutta löytyy myös luontaistuotekauppojen valikoimista ...

neitim
Joo sä tarkotat varmaan grauterblutsaft:ia(meniköhän kirjoitus oikein... :ashamed: )Tosi hyvä ja tehokas rautajuoma.Se on ainut kun mulla tehoo,apteekin raudat saa vaan kehon sekaisin.Mut ei se niin hyvän makuista oo,että ihan heti taas haluaisin aloittaa juomaan :D
en muista yhtään nimeä... mut ei oo häävin makuista

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elli Etikka:
Joku kyseli multa siitä vauvan sykkeestä. En mä sitä osaa kunnolla selittää, mutta koppotti koppotti ääneltä kuulosti. Poijilla kans silloin ihmettelin, kun puhuttiin junan äänistä hevosenlaukasta. Aivan eriltä ääni nyt kuulosti, kun poijilta.

Mulle vois merkata tyttö olon tuonne etusivulle. Korjataan sitten jos ultras näkyy muuta, jos näkyy. Mun säkällä pitää jalat tiukasti ristis. :LOL:

Esikoisen aikaan tunsin ensimmäiset liikkeet vasta 18+ jotain viikolla. Nytkin tosi harvakseen vaikka 14+ asti oon niitä tuntenut. Mulla voi vaikuttaa, kun kohtu eteenpäin kallistunut.

Esikko lähti isänsä kans kattoon paikkaliseen elokuvateatteriin kattoon Risto Räppääjä ja polkupyörä varkaan. Nuorimmaanen lukee keittiön pöyrän alla lehtiä. :heart:
Tupa on ihana rauhallinen ja hiljainen.

Mäkin orotan kuumeisesti niitä äitiyspakkauksen kuvia.

Elli Ja Öttis 17+5
oon jo jossain vaiheessa laittanut sulle etusivulle tyttöolon :) Mistä lie oon jo aiemmin bongannut olotilasi :)

neitim
 
Huomenna ois sitte se sokerirasitus. Jännittää tai tiedän varmasti että narahdan mutta kuinka paljon on arvot pielessä niin se jänskättää. Edellisissä raskauksissa on se paasto ollu liian korkea mut muut ok. Mulla vaan on itellä nyt enempi painoa.. :(

Tiistain ultraa odotan kovasti kun edelleen tunne että ollaanko tuolla vatsassa vielä :/

UpsyDaisy ja Veikka 16+5
 
noista liikkeistä!Siis kun mulla jo 8:s raskaus ja ekasta ja tokasta vaan ollut istukka etuseinämässä,mulla ei niistä oo kovin tarkkaa muistia miten liikkeet tuntui.

Ja nyt se istukka on taas edessä.

Liikkeet tuntuu tosi vaimeina,saan toden teolla kuulostella.Enkä edes joka päivä tunne :eek:

Ja sitten kuuntelen dopplerilla,kun huolestun.

Edellisistä on istukka ollut takaseinämässä,liikkeet alkanut tuntua rv 13 eteenpäin ja kokoajan voimistuvina.Eikä siitä eteenpäin kun liikkeet tuntuneet,ole tarvinnut olla huolissaan vauvasta kun niin selkeästi tuntuneet.

Loppuraskaudesta taas ihan sattunut liikkeet joten ehkä tällä kertaa pääsen siinä helpommalla :D

Mutta kyllä on suuri ero liikkeiden tuntumisella jos istukka edessä ja tämän voi hyvin omintunnoin todeta kokemuksesta!! :D

Joten älä huolestu n11na,varmasti pian tunnet liikkeitä :hug:
 
Jihuu!!! Tänään ollaan sitte puolessa välissä 20+0 siis!!! Vielä 3 yötä rakenneultraan.. Mulle vois laittaa muuten tyttöolon, maanantaina se ehkä selviää.. mulla kyl on niin sellane olo et vauva ei suostu näyttään tai sitte kätilö ei vaan kerro. Olis kyl niin kiva tietää.. vaikka eihän se tietenkään tärkeintä ole!!!
Mä olin eilen illalla jumpassa (kiertorataharjoittelussa) ja supisteli sen jälkeen koko illan.. en nyt kovin kipeästi mut kuitenki. Mietin et uskaltaakohan sitä enää käydä ollenkaan?? oon käyny kerran tai kaks kertaa viikossa ja yrittäny ottaa rauhallisemmin. Harmi jos ei pysty enää käydä :(
Tyttö 3-v. halus lähtee tänään hoitoon ku isänsä lähti kouluun. Olis se voinu hyvin olla kotona ku mullaki on vapaata koulusta mut nyt mulla on sitte vapaa-päivä ja aattelin lähtee vähän kaupungille kierteleen ku oon tehny yhen koulutyön.
Täälläki saadaan ne kelan paperit parin viikon päästä neuvolassa ja toiveena olis myös tuo 2010 äitiyspakkaus.. millonhan ne kuvat julkistetaan?
Täällä hb oli viimeks neuvolassa muistaakseni 120 ja terveydenhoitaja sanoi että nyt jo kiikun kaakun pitäiskö syödä rautatabletteja :eek: oon kyl itekki terveysalan ammattikuntaan kuuluva ja en kyl vielä alkais syömään ku eihän tuo 120 niin huono oo... odottelen ens neuvolakertaan ainaki ennen ku meen ostaan niitä rautatabletteja. Yritän kyl syödä rautapitoista ravintoa paljon.
Nyt jos alkas sitte sen koulutyön kimppuun.. Aurinkoista perjantaita kaikille!

Jonetta ja Peukaloinen 20+0
 
Meillä päin saa neuvolasta ilmaiseks paketin ratatabletteja. Itse aattelin nyt koittaa et jos toi hb nousis noilla raskaus monivitamiineilla. Niin ja tietysti tarvis yrittää syödä rautapitoista ruokaa.

Kelan paprut mäkin saan vasta seuraavalla neuvolakerralla, joka on huhtikuun alkupuolella. Sitä ennempää on kuitenkin tuo rakenneultra=)

Maijamehi ja Toukka rv 19+5
 
MOi piitkästä aikaa.. :ashamed: miten minä olen muka itseni näin kiireiseksi saanut.. :/

noista hemppareista mulla on ainaskin ruvennu laskemaan kummassakin raskaudessa puolivälin kieppeillä... itse en ole saanut mutta noista tableteista kuin kovan vatsan :x
tuo grauterblutsaft-litku on tehonnyt nopeasti jo parissa viikossa ja ei ole ollut vatsan kanssa ongelmia..

Ihana kun niin moni ostaa jo vaunuja =)
meillä on silloin esikon syntymävuonna ostetut oran saagat värinä violetti/tummanharmaa sellasena "kiiltelevänä" värinä. runko on vaihdettu uuteen alumiiniseen vuoden käytön jälkeen kun ensimmäiseen rosteriseen tuli paljon vikoja. saan siitä yhä kuin uuden kun irrotan kangasosat ja pesen ne huolella.
olen kohdellut niitä hienosti :saint: ostin ne silloin kotimaisuuden ja suurien ilmakumipyörien vuoksi kun ei täällä landella oikein muilla pääse liikkeelle jos on oikein litju keli..

neuvola lääkäri on 23pv ja rakenne on 1.4. ja ootan kyllä paljon..

Suppis .. en enää muista viikkoja.. :ashamed:
 
Mulla oli viime raskaudessa istukka etuseinällä ja liikkeet rupes tuntuun viikolla 21+. Ja tuolla tosi alhaalla tuntu semmosena pienenä kupruiluna, mutta siitä sitten vahvistu. Ja muistaakseni jonku tovin tuntu vaan tuolla alhaalla ennen ku vauva rupes sitten sivuille potkiin. Nyt sitten on tuntunu liikkeet viikosta 16+ eteenpäin, ja nykyään tuntuu tuossa navan kohilla, eli ilmeisesti istukka takaseinällä :)

Kyllä ne liikkeet n11na sulla kohta tuntuu :)

Viime yönä näin taas unta että ois tyttö tulossa. Saas nähä josko se keskiviikkona selviäis.

Marlin ja papu 19+3
 
Heissuli vaan kaikille :wave:

Taas yksi lääkärireissu takana. Saikkua sain 31.5 asti. Kun alkais tää selkäkipu jo helpottaan! :( Tukivyön hain apuvälinelainaamosta, mutta niinkuin se nainen siellä totesi; ihan väärästä kohtaa tukee. Täällä käpykylässä kun ei ollut tarjolla kuin kahta erilaista vyötä. Hmmph...Täytyypi varmaan käydä vielä mammaliikkeesä vyötä kyselemässä.
neitim: Mulle saisi etusivulle merkitä tyttöolon. 3-4vko päästä on rakenneultra. Saa nähdä oonko ollut aivan väärässä :p Oon kyllä 3 kertaa nähnyt unta että saan pojan ;)

Sannuli ja vaavi 16+6
 
Heips, tänään poksuu ja 18+0 olis mittarissa =)

Siitä hempasta, niin viimeksi kun tyttöä odotin, aloin syömään rautaa kun meni alle sadan. Nyt terkka sanoi,että sinne se on taas varmaan menossa niin kuulostele jos väsyttää, niin ala syömään jo ennen seuraavaa neuvolaa.

Buuh, mulla on kans jotenkin tyttöolo - mutta en tiiä miksi. On vaan :whistle:
Mä koitan ostaa josavain emmaljungan tuplat jos vaan löydän, käytettynä. Uusissa ei ole enää heittoaisaa ja mä haluan sen. Plus neljä ilmatäytteistä kumia että meidän rinnettä voi sitten hurrata alas turvallisesti. Ja ylös kans...

Suppis, ollaan menossa Budapestiin ja mulla on kotona lista mitä olin ajatellut käydä piipahtaa, laitan jossain välissä. me lähdetään vkoa aiemmin eli 28. päivä =)


Jep, nyt pari mandariinia nassuun ja sit hetki kirjoittelua ja sit hurautan Lahteen loppupäiväksi.

=) mukavaa viikonloppua, en varmaan kerkee nyt vkl käymään täällä kun on kummilapset tulossa yökylään ja hoitoon ja on taas ohjelmaa koko viikonlopuksi =)

runttis ja sytkylä 18+0 :heart:
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Tänään pääsin pitkästä aikaa neuvolaan. Oli mukavaa ja helpottavaakin kuulla sydänäänet, kun muuten tuntuu vähän epätodelliselta odotus tällä hetkellä. Eli täälläkin liikkeitä odotellaan, vaikka on jo 4. raskaus! On varmaankin sitten istukka edessä, sitä arveli terv.hoitajakin, ja sanoi, että kyllä mä varmaan kohta rupean liikkeitä tuntemaan. (Viimeksi tunsin kai joskus rv17 paikkeilla tai vähän ennen) Sitten olin tietysti heti neuvolan jälkeen tuntevinaan pientä liikehdintää mut vaikea sanoa... Harmitti, kun oli paino noussut viime kerrasta, mut luulenpa että se oli väliaikaista. Ainakin toivon niin! Eilisiltana tuli miehen kanssa jätskiä vedettyä jonkin verran, eikä tullut siinä mieleen et ehkä ei pitäis... No, aamulla en kyl ehtinyt kuin yhden leivän ja yhden pienen tomaatin syömään et vähän ihmettelin painoa. No, ei oikeasti ole vielä noussut kuin 1,4 kg mut kun viimeksi vaaka näytti vähemmän kuin ekalla käynnillä niin harmitti tulos eli +676 g/vko. Täällä ultraan vielä vajaat 3 viikkoa. Tsemppiä kaikille elokuisille! Ja hyvää viikonloppua!

Suzie74 ja Taimi 18+0
 

Yhteistyössä