*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Neuvolakäynneistä mä käyn kahden viikon välein neuvolassa kun neuvolatäti haluaa seurata ettei mun paino nouse. :) Sitä kun on ennestäänkin jo ihan liikaa.. Nyt on ekasta neuvolakäynnistä -5kg ja neuvolatäti oikein tyytyväinen. :)

Mulla on selkä ollut nyt ihan julmetun kipeä. Viime viikolla olin saikulla kun kramppaili ihan yläselkä. Lapaluun vierestä lihakset tulehtunu. Nyt on pakko yrittää olla töissä kun siellä on muutenki jo porukkaa sairaana mut aika tuskaa on kun seisominen ottaa alaselän päälle ja istuminen ja nostaminen tohon yläselkään. Jos nyt tänviikon selviäis ni ens viikol saattais pystyä saikkua hakemaan jos pakko on.

Chevanne ja pikku tum tum 15+2
 
Marlin & Sirri, juu, myllyojalla käyn nyt loppuajan. Joka kerta onkin ollut eri neuvolatäti. Jatkuukin samalla linjalla hamaan tulevaisuuteen, kun vakituinen neuvolatäti ilmoitti jäävänsä virkavapaalle 3 kk:ksi... No, kai ne huolen musta pitävät siitä huolimatta :D
 
Bääh, pomo kyseli tänään millon tulen takasin kun jään heinäkuussa sit pois. Sanoin etten tule samantien, vaan jään "joksikin aikaa" vielä pois töistä... odotti varmaan, että sanon tulevani viivana takaisin mutta nou nou, en tuu. hmpfh, en vielä edes ole päässyt pois kun jo kysellään takaisin....
 
Matilda84
Eikös sitä työhön paluuta saa siirtää kaksi kertaa hoitovapaan aikana ?Itse ajattelin ilmoittaa ekana että olen 2vuotta pois,kattoo sitten sen jälkee mikä on tilanne.
Sain neuvolasta lappusen fysioterapiaan,pitää mennä käymään.Sieltä saa myös lainaan tukivyönkin jos on tarvetta. :)
 
Joo, ja kai se pomo kyseli kun miettii että palkataanko sijaista vaiko eikö. Normaalitapaushan on, ettei sijaisia palkata. Jos sanosin tulevani heti takasin niin tännehän hommat jäis odottamaan ja sijaista ei tulis ja jos taas jään pidemmäksi aikaa niin on varmaan pakko sitten miettiä kuka näitä juttuja tekee. Ja saa, hoitovapaata ainakin saa itse määritellä pariin otteeseen mun käsityksen mukaan. 2kk ennen kuin ilmottaa niin se riittää. Jep, nyt kauppaan ja sitten kotiin ruoanlaittoon =)
 
Neuvolakuulumisia: Sydänäänet vaavilla oli hyvät, 154 :heart: Veriryhmäksi paljastui O ja RH on negatiivinen. Näistä piti jo viimeksi puhua terkan kanssa, mutta sattui tämä oma olemaan silloin saikulla, joten kävin tuuraajan juttusilla. Ja tällä näitä tietoja ei ollut. Painoa oli tullut viime kerran jälkeen 1,1kg. Kaikkiaan painoa on tullut 2,8kg.
Hemoglobiinia mittaillaan vasta ensi kerralla. Näistä Kelan papruista meillä oli myös puhetta. Ensi kerralla saan sitten ne paperit kätöseeni. Uusi neuvolaika on 8.4. Eli täälläkin on alkuun neuvola 1kk:n välein. Rakenneultraan pääsee 3-4vko päästä. Voi vitsi kun tekis jo niin mieli tietää että kumpi siellä köllii ;) Saa nähdä mitä tuleman pitää, kun pitäisi Kelasta hakea elämänsä ensimmäisen kerran sairauspäivärahaa. Kun tuo kela tuntuu kaikin puolin olevan hankala paikka paperiasioiden suhteen. Että kuinka "helposti" sen hakeminen sitten käy :/

Sannuli ja vaavi 16+4
 
moi

neuvola oli tänään, syke 155, vaavi viel hengissä siis :) lääkäri nlassa syke oli vaan 105 :eek:
painoa oli tullu 3 kg kuukaudessa, liikaa siis :) verenpaine ookoo, hg laskenu 143-> 122 joten tarvittaessa lisärautaa, jos alkaa väsy iskeen.
jos huomenna selviäis vesirokkotulokset, että olikos mulla niitä vasta-aineita, kun tuli kontaktia reilu vk sitten vesirokkopotilaaseen...
raskaitten kantamiset pitäs kuulemma unohtaa kun on ollu satunnaisia supisteluja...

:wave: Sinimarja 16+5


 
Neuvola kuulumisia täältäkin. Kaikki hyvin, oli tosi tyytyväinen mun painon nousuun, 95 grammaa oli noussu paino kuukaudessa. Sf mitta oli 15. Hb oli laskednut jo 117. :/ Nyt joudun syömään rautaa joka päivä. Ja se kovettaa mulla mahaa pihkura viee. Silloin tuon nuorimmaisen synnytyksen jälkeen nb tippu 73 niin silloin söin rautaa urakalla ja isommalla asialla käytiin itkien, kun tuntu että koko alapää hajoaa, kun oli tikit ja mahatosi kovalla.

Vauvan sykkeet kuulosti aivan hevosen laukalta. Mitäs niistä on sanottu, , kun ei muista.

Mulla on rakenneultra 7.4 ja tuntuu, että sinne on ikuisuus. Mä oon kans tänään ollut aivan poikki ja väsyksis. Opiskelija mukana ja monta paikkaa. Ei sovi mulle nyt, kun haluais ottaa vähä lunkimmin töis. Muutaman asiakas paikka päiväs riittäis. Tänäänkin oli 3 isompaa paikkaa ja muutama pieni. Koko ajan saa hypätä. Onneksi pian alkaa kesäloma. Aloitan silloin, kun kpulut loppuu niin saa olla tuo vanhee kotona. Nuorimman horosta en tierä vielä kuinka se on. Lomaa ainakin pitää sen kuukausden, jos sen jälkeen jatkaas puolikkaalla ajalla. Meillä poijalla nin tosi mahtava hoitopaikka ja tykkää mennä itekkin sinne.

Mun työpaikalla pomo jää eläkeelle ens vuonna. Kun palaan niin on uus.
Onko muilla iskeny jo raskausajan dementiaa. Mulla tuntuu, että muisti on huonontunut entisestään. =( Unohtaasin päänikin jonnekkin jos olis irti.

Elli ja Öttis 17+3

:LOL:
 
Tää tuli kans nyt laittaan niitä neuvolakuulumisia, kun siellä tuli tänään käytyä eli

RR 110/70
Pissa puhdas
Hemppa 111 (Eli rautakuuri tuli)
syke +
paino 1000 g/vko :ashamed: :headwall:

Että joo... pakko skarpata tuon painon kanssa nyt, että ei ihan pilviin nousis, kun sitä alkujaankin on jo ihan turhan paljon. :kieh: jotenkin mulla vissiin noi syömiset vaan repsahtanut kun pahoinvointi helpotti. :ashamed: Mutta kokonaisuudessaan kuitenkin tullut vasta 3,4 kg.

Sykkeet oli tosi voimakkaat ja nopeat. jotenkin se tyttöolo vaan väkisin tulee päälle, kun on jo monta juttua eritavalla kuin poikia odottaessa. Huonoa oloa ollut enemmän ja rautaa olen tarvinnut vaan ensimmäisessä raskaudessa, josta syntyi tyttö ja nuo sykkeetkin kuulosti jotenkin erilaisilta.
Poikien raskauksien aikaan mulla on ollut vuotoja ja nyt niitä ei ole ollut ja poikien raskauksissa oli alussa sitä turvotusta, kun tässä taas ei ole ollut.
No mutta voihan tää vaan muutenkin olla erilainen raskaus, että ei kuitenkaan niin varmasti uskalla ajatella mitään. :whistle:

Onnittelut kaikille muille kans hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista =) :flower:

Katjuska ja sintti 17+4 :heart:
 
Mistä olette tilannu niitä vaunuja? Linkkejä kiitos =)

Mulla on vain kokoajan niin epävarma olo tän raskauden kanssa. En edes liikkeitä tunne :/ ja kun ei vatsaakaan erota oman vatsan seasta. Aivanko ei olis edes raskaana..

Olen menossa yksityiselle ultraan ensi viikolla mm. siks että tarkistaa että kaikki on kunnossa. Jokohan sukupuolen näkis..

Niitä viipurin kävijöitä ei ilmeisesti täältä löytynyt kun aijemmin kokemuksia kyselin?

UpsyDaisy ja Veikka 16+4
 
Ihania neuvolakuulumisia :hug:

Mä tänään kotona illansuussa nousin puntarille pitkästä aikaa.Oma vaaka näyttää + 1 kg,mutta enpä sitten tiedä kuinka pieleen näyttää :D

Masussa on tänään käynyt jytke :heart:

Me9 ja Bonus rv 17+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Elli Etikka Hevosen laukka ois poika ja junan jyske tyttö. :) Tosin mulla ois ton mukaan tyttö tulossa, mut sit taas syke oli 130-140 et sen mukaan sit taas poika. :D Että tiedäppä noista. :)
Miten kuvailisit noitä hevosenlaukka ja junan jyske-sykkeitä,että vois omista jotain päätellä :D
 
En mä ookaan noista sykkeistä tommoista kuullut.. Meillä kuulosti ihan hevosenlaukalta ja syke oli jotain 146.. Toisaalta poika olohan mulla muutenkin on.

Mun tarvis vissiin kans alkaa kattelee noita rattaita pikku hiljaa, niin ja tietysti turvaistuintakin. Vaikka onhan tässä aikaa..

Aattelin kertoa vauvasta pomolle rakenneultran jälkeen, laskeskelin sen riittävän..

Jos vaikka pikku hiljaa yrittäis rauhoittua ja menis vaikka tänään ajoissa nukkumaan. Saa nukkua koko yön, ku ei kerran tarvii yöllä lähteä töihin.. |O
 
sirri81 Teijalla minäkin kävin, ja samoin poika. Hää on kyllä aivan ihana ihminen. Joskus hälle mainittinki ku on niin kiva käydä, eikä tarvi pelätä että painosta tai muusta sanois pahasti, niin kerto sitten että itellä sillon ku oottanu esikoista, oli ollu aika inhottava terkka, eikä halua että muitten tarvis semmosta kokee :)

Marlin ja papu 19+1
 
Mites noita kuvailis. Meillä oli ihan selkeästi sellanen tsuk-tsuk-tsuk tasanen ääni mikä sielt kuulu. Hevosen laukkaha on kolmitahtista joten voisin kuvitella et se ois enemmän sellanen tum- titi-tum ääni.. :D Vaikea selittää. Mutta näin hevosihmisenä itelle ainaki selkeä ero. :D
 
etusivu päivitetty :)

Supistuksista edelleen .. viimeksi "avaavat supistukset olivat ei aina kivuliaita , mutta niitä tuli usein ja paljon liikkuessa ja liikunnan jälkeen (en siis juuri viimeraskaudessa liikkunut puolenvälin jälkeen) ja välillä tuli vain kauheita kipuja jotka laittoi väkisin makaamaan , ei ollut vaihtoehtoa ja kipu loppui vasta kun oli hetken maannut ...
Nyt supparit taas jo alkaneet kunnolla, tosin ei vielä niin herkästi , onneksi !!!! Mutta liikkuminen ei tuota vielä hirveästi suppareita (tosin lenkillä en juuri käy taaskaan) , välillä saa vaikka kauppareissulla pysähtyä jotta suppari menee ohi , mutta supistus ei kestä kauaa . Autolla ajaminen on sitten asia erikseen , siinä mä saan useasti suppareita ja monia ... Ei onneksi nekään vielä kivuliaita , mutta huomaa ... Tänään lähdettin anopin kanssa pidemmälle shoppailu matkalle n. 130-140 km suunta joten tuon n. 1½ tuntia per suunta ajaessani menessä supisteli ainakin 5-8 kertaa ja tullessa samoin ... joten tuo ajaminen on jo jäänyt vähemmälle ja taitaa taas jäädä muutenkin vähemmälle ...

Äänistä , mulla oli ensin vaavin syke kuin junan ääntä ja nyt aamulla kuunnellessa enemmän laukkaa .... :headwall: :D

neitim
 
Mä nyt vielä palstaterroristina.Lueskelen aina noita kyseisen kuukauden listoja ja miten sielä ollaan odottavissa tunnelmissa ja lähtökuopissa synnyttämään ja sitten kerrotaan ihania vaaleanpunaisia/sinisiä uutisia nyytti sylissä....Ja nyt mulle kyllä iski pieni malttamattomuus :ashamed: Tuli ihan ikävä tätä masun sisäistä vauvaa,pakahduttava tunne ja halu tietää kuka millainen persoona on tulossa :heart: Ja siihen on vielä niin piiiiiitkä aika :whistle:
 

Yhteistyössä