*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

AnQ
Eilen poksui taas viikot, puoliväli (ja ensi kuussa oleva rakenneultra!) lähenee hitaasti mutta varmasti, jee!

Kiva lukea taas neuvolakuulumisia :flower: Seuraava neuvola on täällä 18. päivä eli tasan viikon päästä, aiemmat on olleet rv 7+3 ja rv 14+1 (lisäksi sit tietysti se NT-ultra rv 12+0).

Joku kyseli rh-negatiivisuudesta, miun veriryhmä on A- ja sitä nyt sit seurataan niillä kolmella verinäytteellä. Esikoisen syntymän jälkeen sain AntiD-piikin, joten toivotaan, ettei nyt tulis mitään häikkää.

Miulla on tosi inhottava vaiva, nimittäin jatkuva NÄLKÄ. Ei tästä tuu mitään, ihan sama mitä syön, vatsa alkaa murisemaan hetken päästä tosi vaativasti et parempi ois mättää taas jotain rinnan alle. Ei mitään ihme, et tätä painoa tulee |O Ehkä meille tulee vaan joku jättivauva (esikoinen painoi 4,3 kiloa, joten ei siitä enempää ainakaan, kiitos).

Nyt taas töiden pariin ->

AnQ + myy 17+1 :heart:
 
Huomenta!

Tänne tullu taas paljon tekstiä! Täällä odotelleen rakenneultraa kuumeisesti.. vielä neljä yötä, eli maanantai-aamua odotellen! Vauvan liikkeet tuntu nyt päivittäin ku rauhottuu paikalleen ja välillä muulloinki. Ihanaa!!! Tällä vauvalla on sydänäänet ollu nyt kolmella neuvolakäynnillä aina 150 molemmin puolin.. tiedä sitte mitä meinaa? en oo kyl kiinnittäny muuten huomiota onko se enemmän junan jyskettä vai hevosen laukkaa kuulostava ääni...
Mut eipä mulla kai muuta.. nyt kouluun ja illalla jumppaan!
Niin huomenna muuten ollaan sitte puolivälissä!!!

Jonetta & peukaloinen 19+6
 
Matilda84
Mä en pysty käydä maaliskuisissa lukee,koska olisin ollut itse siellä jos asiat olisi mennyt niin kuin piti. Laskettu olisi ollut 9.3 :'( Ei siitä sitten sen enempää :ashamed:

Mä jouduin viime yönä avaa jääkapinovea, kaaamea nälkä oli kun heräsin keskellä yötä :whistle:

Kävin antaa tossa aamulla labraan taas näytteet, oliskohan taas se sama tulehdus riesana :|
 
heissan, upsydaisy, mä olen käynyt Viipurissa niin niin monta vuotta sitten, etten osaa kyllä auttaa. Löytysköhän netistä jotain avittavia sivuja? mä olen kurkkinu kaikenmaailman budapestin -sivut kun tykkään aina etukäteen kattoa paikkoja joissa vois käydä, käy sitten jos siltä tuntuu jne.. On kyllä ihanaa, pari viikkoa töitä ja alkaa loma B) Nää viikot menee niin törkeetä vauhtia että ei mitään rajaa, siis nyt on taas huomenna jo perjantai!!

Ugh, palaveriin pitänee hiukan valmistatutua joten palaillaan taas!

=) runttis ja sytkylä 17+6 (huomenna poksuu taas!)
 
Nyt alkaa näyttää noi sokerit sellaisia lukuja näin aamuisin, et taitaapi olla edessä insuliini hoito. En tykkää yhtään, kun en tykkää tosta pistämisestä.. :(

Ehkä se sitten päätetään tuolla parin viikon päästä ku käyn äippäpolilla ultrassa ja samalla on vielä tuo diabeteshoitajalle aika. Kattokoon siellä mitä mieltä ovat. Vissiin tässä puolen välin paikkeilla nuo sokerit voivat vähän alkaa enemmän heittelemään.

Maijamehi ja Toukka rv 19+4
 
Maijamehi, voi harmi!! Tsemppiä! :hug:

Mää yhdyn täysin tuohon jatkuvan nälän tunteeseen! Maha kurnii välittömästi kun edellinen ruoka on vähän mennyt alas. Voi johtua siitä, etten syö enää niin isoja annoksia kerralla, kun ylävatsa menee jotenki pinkeäksi. Mutta öisin olen käynyt jääkaapilla ihan alusta asti, joskus kahdesti, mutta yleensä kuuden aikaan, kun mies syö aamupalan, niin minäkin syön samalla jugurtin ja keksiä :)

Parina viime yönä supistukset ovat olleet hyvin tiheitä ja oon heräilly niihin tunnin-parin välein :/ Eilen sitten päivällä tuntui, ettei niissä ole enää taukoa ollenkaan, joten menimme illalla käymään paikallisella klinikalla (täällä maassa siis ei oo neuvoloita ollenkaan, joten käydään tuossa klinikalla gynellä ). Hän kattoi ultralla mahan päältä ja mittaili kohdunkaulaa. Aluksi sanoi, että olisi lyhentynyt viime mittauksesta (2 viikkoa sitten) puolella sentillä, mutta pari seuraavaa mittausta olivatkin ok. Vaikuttaa olevan vähän epätarkkaa tuo mittailu! No, joka tapauksessa alkutilanteesta on lyhentynyt sentillä :( Osa noista mun supisteluista siis lyhentää sitä, mutta ei varmasti kaikki, sillä mulla on ollu niitä niin paljon jo monta viikkoa...
Poitsu siellä kuitenkin kovasti liikkui, vaikken itse liikkeitä tunnekaan eteisistukan takia. Sillä näyttää tila käyvän yhä ahtaammaksi kohdussa, viimeksi (np-ultrassa 12. viikolla) siellä oli vielä paljon tilaa tehdä kuperkeikkoja! Nyt se lähinnä kääntyili kyljeltä kyljelle ja oikoi jäseniään. Söpö :heart:

Murske 19+2
 
Mulla ei oo vielä turvotusta tullut, kihlasormus jopa vaikuttaa löysältä.

Nälkä muakin tuntuu usein piinaavaan, vaan ei kauheesti uskalla syödä ylimääräistä, kun nuo sokerit ovat muutenkin vähän tuollaiset. Toivottavasti nää tästä nyt pikku hiljaa tasaantuis, jottei tarvis niitä insuliini piikkejä alkaa pistelemään. Vaikka vauvan parhaakshan ne tietysti on.

Kuinka monelta on mitattu sf-mitta? Mulla se tosiaan eilen neuvolassa mitattiin ja viikkoihin nähden se kyllä on aika korkea, 20cm ja viikkoja eilen 19+3.
 
Mukavia neuvolakuulumisia kaikilla :)
Itellä vielä pitää odotella neuvolaa ku ois vasta 30.3 ja sitä ultraa tietysti odotan enemmän,se onkin ennen neuvolaa tossa 22.3. Ei millään jaksais odotella enää...menis tää aika nyt vaan nopeampaa. Jos sukupuoli ei näy niin käyn sitte loppupuolella vielä yksityisellä varmaan ultrassa :) Mulla tuntuu,ettei painoa ole tullut yhtään,masu kyl on kasvanu sillai,että näkyypi jo takin päällekki :)

Eipä mulle mitään uutta ja en muista ootteko kyselleet jottai vaikka just luin noi kommentit läpi eli voihan se olla,että raskausajan dementia on iskenyt niinku joku mainitsi.

Ja ruoka sekä makea maistuu täälä kans ihan LIIKAA. Täytyy oikeesti rajoittaa ettei ole loppuajasta semmonen pulla ettei mahu ovista ulos.

sirri ja masuasukki 19+2.

marlin Teija on kyl mahtava neukkatäti todellaki :)
 
Sokerirasituksessa käyty. Paasto oli 4,3, syksystä laskenut siis 1,9. Muista ei olekaan sitten tietoa, kun otettiin laskimoverinäytteenä. Pitääköhän noista tuloksista sitten itse soittaa ja minne, kun neuvolatäti sanoi, että tulokset saa heti ja labratäti, että huomenna? No, kai ne soittaa mulle, jos niissä jotain häikkää on...

Vois jo työpaikkaruokala aueta, nälkä on mennyt jo ohikin, kun on joutunut eilisestä paastoamaan :/

Dino & Hobi 18+4
 
Huomentapäivää!

Liikkeet tuntuu täälläkin, koko ajan vain enemmän :heart:

Sykkeet oli esikoisella (poika) aina jotain 140. Nyt ollut lähempänä 150. Saas nähdä kumpi siellä on.
Rakenneultraan vielä kolmisen viikkoa. Sitä odotetaan kuin kuuta nousevaa :)

Maijamehi onko sulla sitten millaisia ne aamuarvot ja onko joka aamu koholla? Neuvolassa nimittäin mulle sanottiin että jos vielä kerrankin tulee aamuarvoissa ylitys niin luultavasti saan insut. Vaikka niitä poikkeavia arvoja ei ole ollut kuin kaksi kahdessa kuukaudessa. Mun mielestä ei ole vielä paljon, mutta onko se sit niin tarkkaa. Esikoista odottaessa oli silloin tällöin poikkeavia arvoja ruuan jälkeen mutta ei kukaan insuista puhunut.
Tule sinäkin muiden sokeristen kanssa turisemaan tuonne RD-pinoon :) (en muista ootko kirjottanutkin siellä :ashamed: )

MiljaK ja napero 17+4


*muoks* SF-mitta oli mulla rv 16+1(?) 11cm
 
Helouu :wave:

Tänne ei mitään ihmeitä, ei ole oikein ollut mitään kirjoitettavaakaan viime aikoina.
Pahoinvointi näyttäis vihdoin loppuneen, mutta kaikkea muuta pientä vaivaa tullut tilalle :headwall: Liitoskivut alkaa olla nyt jo sitä luokkaa, että mitähän ne mahtaapi olla muutaman kuukauden päästä hohhoi!!!

Maanantaina ois rakenneultra, sukupuoli ois kiva saada tietää, mikäli suostuu näyttämään =)

Ai niin, sitä ihmettelin, että miten tosiaankin on erilaisia suosituksia eri paikkakunnilla tuosta raudan syönnistä...mulla oli jo ekassa neuvolassa hb enää 114 ja nyt tuskin senkään vertaa. Silloin ja senkin jälkeen on painotettu kaikissa neuvoloissa, että ei saa ottaa lisärautaa ennen 20 viikkoa :eek:
Huomenna tuo hartaasti odotettu päivä on, joten ei muuta kun rautakauppaan :LOL: :LOL:

Jahas ja lumitöihin vaihteeksi...taitaa olla kesä peruttu tänä vuonna, ainakin tuosta lumen tulosta päätellen. Jospa ei nyt sentään.

Koittaa kirjoitella useammin hän :wave:
 
olipa kiva taas lukea kuulumisia :hug:
aurinko paistaa ulkona ja on jotenkin kevätfiilis :heart: tosin itsellä on särkenyt päätä jo alkuviikosta asti ja kauheen flunssainen olo :( tänään oli sit pakko jäädä kotiin lepäämään ja mennä iltapäivällä lekurille...jos kuitenkin on iskenyt poskiontelotulehdus, ärsyä! :kieh: mulla on kyllä ollut melkein koko raskauden ajan "kestonuha"...ettei olis ihmekään. Kai raskaus sit tosiaan vaikuttaa turvottavasti limakalvoihin ja altistaa just nuhallekin. Mielellään en tietty lääkekuuria ottais, mut pakko jos tulehdus löytyy.
Ens maanantaina [/b]neuvola, joka on vasta toinen, eka oli jotain 8+ muistaakseni ja sit tietty 12+ oli se nt-ultra. Kuukausi vielä rakenneultraan, ei jaksais millään odottaa :heart:
Pahoinvointi on täälläkin helpottanut ja tosiaan alkaa maistua ruoka ja kaikki muukin vähän liian hyvin ;)
Jos sit alkais pikkuhiljaa valmistautumaan sinne lekurille...

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!!!

Elovena79 & masuasukki 17+0 POKS! :heart:
 
miten päihittää aamuvirkku ? :D Itseä alkaa jo väsyttämään kun toi nuorimmainen heräilee niin aikaisin ... No kohtahan kellojakin jo taas siirretään , että sittenhän kello onkin jo tuntia enemmän :LOL:

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:
Ai niin, sitä ihmettelin, että miten tosiaankin on erilaisia suosituksia eri paikkakunnilla tuosta raudan syönnistä...mulla oli jo ekassa neuvolassa hb enää 114 ja nyt tuskin senkään vertaa. Silloin ja senkin jälkeen on painotettu kaikissa neuvoloissa, että ei saa ottaa lisärautaa ennen 20 viikkoa :eek:
Luin kanssa että hb 110 tai alta aletaan puhua raskausajan anemiasta,mutta mulle ei´kukaan oo moista koskaan sanonut :eek: Ja meillä kanssa käsketään oottaa rv 20 asti ennen raudan aloitusta......

 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
miten päihittää aamuvirkku ? :D Itseä alkaa jo väsyttämään kun toi nuorimmainen heräilee niin aikaisin ... No kohtahan kellojakin jo taas siirretään , että sittenhän kello onkin jo tuntia enemmän :LOL:

neitim

Meillä mennyt aina hassusti väärin päin.Talvella lapset viikonloppunakin herää kamalan ajoissa ja kesällä taas nukkuvat pitkään vaikka auringon valo tulvii huoneeseen :D Tosin kesällä ollaan iltaan asti ulkona....
 
HB:stä ... Mull aoli laskenut viime neuvolassa 134:stä 126 .. ja mä olen koko aika syönyt vitamiineja jossa on lisättynä rautaa .. muistan joskus myös tuon 20 viikon "säännön" kuulleeni , mutta kun nyt neuvolassa sanoin , että onkin jo laskenut vaikka koko aika syön lisärautaa .. niin ei sanonut mitään etteikö saisi syödä ... ja mulla laski viimeksi reilusti alle 100 tuo arvo ja nyt neuvolatäti sanoi että sitäkin rajaa on laskettu 90:een .... ???!!!
Mä olen tarvittaessa saanut rauta-arvot nousemaan nopeaan nestemäisellä raudalla .. siis luonnonmukainen nestemäinen valmiste jossa on paljon rautaa .. sitä saa nykyään myös jo apteekista ,mutta löytyy myös luontaistuotekauppojen valikoimista ...

neitim
 

Yhteistyössä