*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

tervetuloa ituhippi :wave: :flower:

En oo ostanu viel mitään vauvalle...esikoiselta on noita tyttöjen vaatteita, et jos rakenneultrassa sukupuoli selviää, nii tietää ostetaanko kaikki vaatteet melkeen uusiksi, vai vain osa :D

Ultrakuulumisia odotellessa :D :whistle:

vauvis 17+1
 
Pakko taas pikaisesti pyörähtää :D

Onnittelut ultrakuulumisista, häistä ja kaikesta muusta kivasta mistä täällä on nyt keskusteltu :flower:

Tuosta maalaiselämästä! Itsekin olen maalta kotoisin. Meidän isä jatkaa sukunsa viljelyksiä iltaharrastuksena, eli ihan päivätöiden ohessa..no anyway!!Siskoni synnyttyä oli varmaan jotain surkuttelua havaittavissa, mutta minun synnyttyäni kylän miehet tulivat ihan pokkana jakelemaan osanottojaan :LOL: Äiti oli meinannut tirvasta turpaan niitä :LOL: Minulle syntyi kyllä myöhemmin pikkuveljiäkin, mutta eipä heistä koskaan mitään jyväjemmareita ole kasvatettu. Jos joskus joku haluaa tilanpitoa jatkaa, niin mahdollisuudet kyllä on, myös meillä tytöillä :D

Tarvikkeista Meillä on kaikki tallessa, joten suurempia hankintoja ei tarvitse tehdä. Vielä en ole ostanut mitään :whistle:
Meillä on Teutonian kolmipyöräiset, niihin tarvii seisomalaudan. Britaxin kaukalo, johon tarvii luultavasti uuden telakan. Bumbo tuoli, tummy tub amme, rintareppu, hoitopöytä, parvekevaunut, pinnasänky, sitteri, leikkimatto, imetystyyny, vuodevaatteita, leluja ja hirmuinen kasa vaaleansinisiä vaatteita on jäänyt tuolta esikoiselta..eiköhän noilla alkuun pääse. Ja tietysti haluan päästä ostamaan kaikkia pieniä, uusia vaatteita ja muuta kivaa heti ultran jälkeen (6.4.)

Vähän himottaisi sellainen flexi bath amme, jossa nuo voisivat molemmat kylpeä, mutta eipä sillä taida olla vielä mikään kiire. Jos vaikka joululahjaksi :D Tai voishan sen hankkia tuolle isolle pojalle, hän kun on oikea vesipeto ja yrittää sukeltaa aina kun vain mahdollista mm. löylykiuluun ja ämpäriin :D :D
Enkä kyllä pane pahakseni, jos joku innostuu ostamaan pienelle sellaisen koliikkikeinun, minkä saa niin ylös ettei tuo esikko sinne yllä! Oma rahapussi ei kyllä siihen enää taivu :D

Enää en muista mitä piti kommentoida, joten aurinkoista päivän jatkoa!!
Ruuth ja muru 18+2 :heart:
 
Tiiättekö onko salmiakin syönnistä mitään muuta haittaa ku että se nostaa verenpainetta? Ihmettelen ku se on kiellettyjen listalla, ei sais syödä enempää ku x gr päivässä. Mulle kyllä maistuisi enemmänkin :p Mulla on alhanen verenpaine, joten sen puolesta no roplem.
 
Murske: Ei ole muuta haittaa kuin että saattaa aiheuttaa turvotusta ja verenpaineen nousua. Mua on vaivannut ihan tolkuton salmiakin himo jo pitkään, mutta verenpaine on ollut koholla jo ilmankin, eli olen joutunut tyytymään karkkihyllyn edessä kärvistelyyn :kieh: Vannotinkin miehelle, että tuo mulle sitten elokuussa synnärille "Kaatissäkin" tai pari, joka on ollut erityisesti himon kohteena.

Sipsunen & Nalle 19+2 :heart:
 
ituhippi tervetuloa joukkoomme! :wave:

Hankintoja meidän täytyy jonkin verran tehdä, vaikka pojukin on vasta vähän yli 2v. Ja vaikka tiedettiin et halutaan suht pienellä ikäerolla pikkukakkonen, niin myytiin silti osa tavaroista sillon aikoinaan pois. Hankkia siis pitäis ainakin: turvakaukalo, uudet/käytetyt yhdistelmät (ne meillä on jo ennestäänkin, mutta ei kovin laadukkaat niin nää nykyiset menee sit parvekevaunuiksi, ja uudet halutaan vähän sitte laadukkaamman merkkiset, ja saa olla tosiaan käytetytkin kunhan hyvässä kunnossa), kantoliina, kylpyamme/kohtuamme (pojalla on oma, vauvalle halutaan eri), pari tuttipulloa varalle, sideharsoja, ja tietenki pitää vähän ihania pikkupikku vaatteita ostella :heart: olis niin ihana kun sais sitten ultrassa tietää kumpi tulossa, pääsis vähän vaatekaupoille ostelemaan sopivan värisiä vaatteita. Ja kyllä kaikkea pikku"tilpehööriä" täytyy myös ostella.

Onko kellään kokemuksia Teutonia Prestige vaunuista? olis semmoset yhdet käytetyt ja tosi hyväkuntoiset tiedossa, ja haluisin kuulla vähän kokemuksia.

Eilen ja tänään ollu ihanat päivät :) eilen sain mieheltä synttärien kunniaks ruusuja ja lahjakortin kasvohoitoon, ja mentiin koko perhe rossoon syöpötteleen. Illalla tosin sit supisteli kipeesti pari tuntia, ja se ei ollut yhtään kivaa.. Tänään oltiin miehen isän ja sen naisystävän luona syömässä ihanaa kunnon kotiruokaa ja jälkkäriksi pannaria, mä vaan vedin masun vähä liika täyteen :p ihanaa ku paappa ja "mummi" touhus pojan kanssa niin innoissaan, poikaki olis mielellään jääny sinne vaikka koko loppupäiväksi. Oltiin kävellen matkassa ja aurinko paisto ihanasti B) mut sitte alko taas tosi kipeesti supisteleen, kokoaika maha kovettui ja alamasua särki kauheesti..

mmiilia ja hubbis 18+1 <3
 
Ultrassa käyty. Kaikki on periaatteessa hyvin.. :) :heart: Ainut vaan, että vauvalla on vielä päässä nähtävissä plexus kystat, joita ei tässä vaiheessa yleensä enää ole. Kätilö (+lääkäri) vakuutteli, että yksittäislöydöksenä ne ei tarkoita mitään. Joskus kontrolloidaan kuulemma 28 viikolla, mutta tässä tapauksessa lääkäri oli sitä mieltä, ettei niitä enää kontrolloida, koska on kuulemma niin yleinen löydös joka ei johda mihinkään pahaan. Arvatkaa vaan, jäikö asia harmittamaan siitä huolimatta! Muut rakenteet olivat niinkuin pitääkin. Jos noiden lisäksi olisi jotain muuta niin tutkittaisiin tarkemmin ja sitten voisi olla kromosomihäiriön riski. Kysyin asiaa sellaisilta ketkä siitä tietävät ja hekin olivat sitä mieltä että yleinen löydös, jonka suhteen voi olla rauhassa. Voinko?

JA tyttöoloni sai vahvistuksen!!! :heart: Ultraaja oli samaa mieltä, että tyttöhän siellä! ei tietenkään ei varmaksi voinut sanoa, mutta epäili että kyllä pippeli olisi jossain vaiheessa vilahtanut, jos poika olisi.

Vauva painaa 340 g. Ja mitat vastasivat viikkoja! :)

Edda ja pienoinen 20+1
 
tervehdys. täällä jatketaan karanteenia vesirokon kourissa.
kiitoksia kaikille tsempeistä :) :heart:
täytyy yrittää keksiä jotain tekemistä, että unohtuu hetkeksi edes murehtiminen. masukin jo moittii ja supistelee, kun aivan stressaan.

hyviä vointeja teille!
Sinimarja ja Ipana 17+4
 
mmiilia Sulla on ilmeisesti synttärit sitte ihan tässä lähellä, onnea! :flower:

tarvike hankinnoista meillä suurin osa tallessa esikoiselta, mutta mietinnässä olis josko laittais Britaxin b-dualit että saisi sitten molempia kuskata samoissa, meillä kun tulee rattaille aika paljon käyttöä kauppa reissujen ja ulkoilun merkeissä. Esikoiselta on jäänyt vain vaaleanpunaisia vaatteita ,elikkä jos tulokas on poika niin vaatevarastot pääsee ostaan täysin uusiksi :LOL:

Murske Mullakin älytön himo salmiakkiin ja oon (myönnettäköön) syönytkin sitä aika reilusti. Se suositeltava määrä on 50g/pv, mutta eipähän oo tullu itsellä laskettua määriä :ashamed:


Tänään neuvolassa käyty, kaikki oli pikkuisella mainiosti :heart: Sydänääniä saatiin taas aika kauan haeskella sillä istukkahan mulla on etuseinämässä, mutta lopulta saatiin hyvin kuulumaan ja syke oli 160. Täällä ei oo kertaakaan otettu vielä hemppaa, esikoisesta otettiin heti ensimmäisestä kerrasta lähtien, joka sitten tippui puolen välin tienoilla niin että lisä-rautaa piti alkaa popsimaan. Rakenne ultra siirty viikolla eli onkin vasta 16.pv ens kuuta |O

Hienoista ilmoista ollaan täällä saatu nauttia, ja ulkona ollaanki oltu koko päivä, nyt väsyttää niin että tekis mieli vaan sohvalle käpertyä, jospa sitä vielä muutaman tunnin pysyis hereillä :/

Suppis76 pitääpä tuolta katsoa sitä urheilutoppia, kiitos paljon vinkistä :)

* Pitipä vielä lisätä että olin tuntevinani toissa päivänä ekat hennot liikkeet, sellaista "kuplintaa" vai liekkö ollu vaan suolisto :LOL: :LOL: *
 
Edda onnea tyttölupauksesta! :heart: varmasti säikäyttää ja murehdituttaa vaikka ei ole mitään syytä olla huolissaan, :hug: mun kaverillakin raskausaikanaan rakenneultrassa tytöllä näkyi päässä jokin kysta, ja kaver meni sillon vielä kontrolliultraan, en muista oliko se siihen mennessä jo kadonnut, mutta ainakin tyttö syntyi täysin terveenä :)
 
oi hitto, että tuntu hyvältä ku sisko tokas että "ei hitto sulla on iso maha! hiuka se on kasvanu!" Normaalisti olisin vetäny herneet mutta nyt tuntu hyvältä :LOL: Siellä siis kasvaa joku! On sen itekki toisaalta huomannu, että kyllä se kasvaa mutta jotenkin silti tuntunu että eihän se kasvakkaan... tajuatte varmaan. Mutta tulipa mukava mieli.

n11na ja tiitti 19+4
 
Mmiilia onnea!! :flower: Ja onnea kaikille jotka on saanut ulrtasta hyviä kuulumisia. Itellä vasta 7.4 ja orottavan aika on tunnetusti pitkä. :LOL:

Tervetuloa uusille!! Ihana, kun meitä on näin iso joukko! :)

Teillä joilla on ollut liitoskipuja niin minkälaisia ne on. Mulla nimittäin alko särkeen tuonne nivustaipeeseen lähelle alapäätä yht äkkiä tänään. On niinkuin jotkut luut olis pois paikoiltaan ja pitääs saara väkisin ängettyä tiloihinsa. :kieh:

Mua ei kiinnosta nuo hempeilyt ei siis yhtään nyt. :ashamed: Mies raukka.

Tänään sain kunnon tällin mahaan, luin rauhas teirän juttuja kun asukki päätti peljättää äitin. Ääneen sanoin auts, kun tuli niin terävä potku. :heart: Ensimmäinen oikein kunnon isku. :heart: Ihanaa.

Aivan ihania mahoja teillä kaikilla. :heart:

Kuinka teillä muilla on rinnat on kasvanut? Mulla on jäänyt jo liivejä pieneksi. Suunnittelen, että pitää mennä ostaan urheiluliivejä niin ei paina ja ei tarvi takuta kokonsa kanssa. Vihaan nimittäin sovitella rintaliivejä, vaikka kuinka oikia koko niin silti ei sovi.

Täällä ei oo esikon jälkeen ollut käytössä hoitopöytää oon vaihrellut sohvalla ja sängyllä vaippaa. Muut tarvikkeet on tallessa. Paitsi jos on tyttö niin pitää ostaa jotain vaalianpunaista.
Me ei tieretä vielä kertomisesta, jos paljastuu tytöksi haluaisin pitää salas. Kuntierän että mummat hullaantuis ja raahais kaikkia vaalianpunaista tupaan..varsinkin anoppi. Mun puolle olis toinen likka vasta ja anopin puolelle olis 8 likka, poikia on ollut välissä 7:män. Niin ymmärtääkin, että tyttöä orotetaan. Itekin orotan tyttöä 2 pojan jälkeen, mutta on poikakin yhtä rakas ja toivottu. :heart:

Elli Ja Öttis 18+2
 
Ihania masukuvia muilla=) Itsekin tahon kunnon vauvamasun, no kait se sieltä sitten jossain välissä tulee...

Rinnat on taas kasvanu sillai et taitaa yhdet liivit mahtua päälle, sellaiset jotka ostin ennen joulua tallinnan reissulta.. Tarvis käydä tosiaan jotkut toiset liivit vielä ostamassa, kun tässä tätä aikaa on vielä jäljellä. Harmittaa vaan ku liivit on niin pirun kalliita eikä sit tiedä edes et meneekö ne enää odotuksen/imetyksen jälkeen päälle.

Maijamehi ja Toukka rv 20+2
 
mmiilia: Kiitos! Tosiaan toi on kuulemma yleistä, eikä haittaa kun muuta ei löydy. Sitä osaa vaan murehtia. Ja tosiaan tuota kontrolliultraa ei ainakaan täälläpäin enää tarjota, kun on todettu ettei kystat yksittäisenä haittaa.
 
Edda.. toivottavasti todella vaan säikyttää ja kaikki kuitenni hyvin..

marsa22 se eilen tilaamani toppi tuli jo tänään kotiin postipaketissa muiden "ylläri ostojen kanssa" Ja se toppi on muuten tosi kivan tuntoinen!! oikeesti
 
Edda, tiedän kans tapauksen, jossa näkyi päässä jotain tollasta, ne kyllä kontroloitiinkin. Lopputulos oli terve tyttö.

Itse kävin tänään lääkärissä ja veikalla näytti olevan asiat kunnossa. Istukka etuseinässä eli varmaan siks en liikkeitä ole tuntenut.

UpsyDaisy ja Veikka 17+3
 
Tervetuloa munki puolesta kaikille uusille! :)

Neuvolassa kanssa käyty tänää ja kovasti pikku sydän siellä jumputti. Oli paljon kovemman kuuloset nyt ku mitä pari viikkoa sitte. Syke oli siinä 140 pinnassa. Mulla löytyy heti syke, oikeestaa viikolt 10 asti löytyny aina heti. Pidin aika mitä on hoitaja ettiny on ollu joku alle puol minuuttia sillo ekalla kerralla. Ei varmasti mennyt edes sitä. Että mulla tuskin on mitään siinä edessä eli ei ihme että liikkeetkin tuntuu jo näin aikasin. Sellasia ihania pikku muksahduksia tuntunut jo useamman päivän.

Mites teillä jotka ootte nyt sukupuolen jo saanu tietää niin on noi sykkeistä sanotut sukupuolet pitäny paikkaansa? Eli eikös se niin menny et matala syke niin poika ja korkea syke tyttö?

rv 16+1
 
Meillä oli eilen rakenneultra ja myös meidän pikkuisen päästä löytyi pieni kysta :/
Kontrolloidaan muutaman viikon päästä uudestaan. Kyllähän se todenteolla säikäytti, että mitä ylimääräistä siellä oikein on, mutta rauhoittelivat kyllä että tämän ei pitäis olla vakavaa ja yleensä häviää itsekseen. En aio tämän asian takia nyt yöunia menettää, toivon parasta että se sieltä häviää itsekseen. Näillä mennään mitä annettu on...

Edda :hug: Samassa veneessä ollaan, tiedän tunteen. Koittakaamme olla murehtimatta liikaa.

Muuten rakenteissa ei ollut mitään poikkeavaa ja painoa oli 360 gr.
Istukka etuseinässä. Ihme, että on liikkeet tuntunu jo 14 viikosta asti...

Näkyihän ne pelit ja vehkeetkin siellä, eli poika tulossa tännekin :heart:
Ennestään meillä jo 2v poika, joten autoleikkeihin kovasti kaveria odottelee =)

Etusivulle voi päivittää tuon poikalupauksen ja ikäkin sieltä puuttuu 25v (tai no paria päivää vaille vielä, mutta menkööt :LOL: )

:hug: ja tsempit kaikille niitä tarvitseville, en erittele nyt sen kummemmin kun unohdan kuitenkin...

Huomenna taas neuvola, saas nähä joko paino lähteny nousuun ja kuinka rajusti :$
 
Täällä kans räkä valuu ja kunnolla. Ihan kauhea yö takana, ei montaa tuntia ole voinut nukkua ku niin tukkonen olo. Minä eilen ihan onnessaan suihkauttelin molempiin sieraimiin sitä Nasolin nenäsumutetta, kunnes luin ohjeesta että ei saa käyttää raskausaikana.... :ashamed: No, täytyy nyt kärsiä vaan tämä tauti pois.

Mulla olis neuvolaki nyt aamulla, mutta perun sen varmaan. Ei tässä kunnossa viitti lähteä kun silmät ja nenä valuu koko ajan.

Vauvaki on hereillä nyt ja monottaa siihen malliin nyt äitiä ettei nukkumisesta tuu mitään :D
Jännä kun liikkeet vahvistuu päivä päivältä. Heräilen monesti yöllä siihen kun vauvalla on omat jumppatuokiot meneillään, ja kädellä tuntee ihan selvästi potkut mahan päältä :heart:
tunteeko muut potkuja kädellä vielä? :) Oon miettiny että onko se "teoriassa" vielä ees tässä vaiheessa mahollista, mutta kyllä mä ainakin tunnen :saint:


Joku kyseli nuista sykkeistä. Eli ite toivoin sillon eka neuvolassa kun käytiin ja kuunneltiin sykkeet kun ne olivat "matalat", että toivottavasti ois poika :D No poikahan sieltä onkin tulossa :heart: Eli syke oli viimeksi neuvolassa 146. Ja kotidopplerilla on kuunneltu ja aina ollu siinä 140-150 välillä, ei korkeammat :)


Selmiina ja Pallero 20+3 (20+2) :heart:
 

Yhteistyössä