*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Selmiina, mä kans tunnen potkuja ja muljahteluja jo käsiin asti :heart: mies ei oo viel päässyt tuntemaan, koska aina kun sille sanon että nyt tuntuu käteen potkut, ja kun mies laittaa käden mun masulle, niin pikkunen tietenki hiljenee ihan tyystin :D

äitivaan, sullekkin :hug: ymmärrän hyvin, että huoli nousee vaikkei mitään hätää vaavilla pitäisi olla. Onneksi pääset kuiteskin siihen kontrolliultraan, ja tosiaan onneksi on paljon niitä hyviä tarinoita vastaavista jutuista, että lapsi on kuitenkin täysin terve :)

Onnea kaikille ultraan menijöille! :) Tulkaas kertoilemaan uutisia sitten taas!



Sairastelijoille paranemis- :hug:

Me9jaBonus, imetyksestä: mä imetin esikoista n. puoli vuotta. Mulla alkoi maito hiipumaan ja pojulle tuli ekat kaksi alahammasta 5kk iässä ja järsi niillä tosi kipeästi mun nännejä, niin sekin teki osansa et imetys sitten hiipui :( Nyt toivon, että voisin imettää pidempään, ja toivon myös että pystys ihan täysimettää sinne 6kk asti, ja siitä sitten jatkaa kiinteiden kanssa osittaisimetyksellä niin pitkään ku vaan mahdollista. Pojan kanssa meni jo alussa se imetys niin, että pullokin oli kuvioissa mukana. Mä tulin pojan ollessa alle 1kk, kovaan mahatautiin ja en pystynyt muutamaan päivään imettää ollenkaan, joten mies syötti pojun sen ajan pelkästään pullolla. Sen jälkeen ei sitten jotenkin pelkkä rintamaito riittänytkään.

Rinnat mulla on normaalisti ihan liian pienet, ja nyt ne on onneks saanu edes vähän kokoa raskauden myötä, mut en vieläkään tyytyväinen oo, heh. Mutta eiköhän nää taas paisu sitten kunnon melooneiksi kun maito nousee synnytyksen jälkeen, saa hetken nauttia isosta povesta :D
Ja rinnat on mulla vaihtelevasti tosi arat, välillä niitä oikein pistelee ja varsinki jos poika kiipeilee mun sylissä/päällä ja osuu tisseihin niin auuuuuu |O

Mulla iski eilen ihan hirvee kaalikeiton himo, piti sitte käydä kaupasta hakees värkit ja nyt mulla on sitte kaalikeitto tulella :LOL: nam nam, kohta pääsee syömään!

mmiilia ja hubbis 18+2
 
Moikka!

Meillä molemmista tytöistä sykkeet oleet 140 ja nyt siis kolmas tyttö tulossa ja samoilla sykkeillä mennään kuin aikaisemminkin. :heart:

Liikkeet tuntuvat myös päälle päin. Iltaisin luukipua alapäässä.

Väsymys täälläkin palaillut, höh... voi kyllä olla kun heräilen öisin, kun pikkumimmi aloittaa liikkumisen niin en saakkaan unta, joten se taitaa olla syy kyllä siihen.

Mämmi himo, vanilija kastikkeen kera, nam, nam, nam..

3kg painoa tullut lisää, miten muilla painoa tullut ???

POKS 21
 
punakaneli minkäslaisia muita oireita sulla on tytöistä ollu?

ostin kirjakaupasta vauvakirjan :ashamed: en voinu itelleni mitään. Se on sitä samaa sarjaa kun mun tuo -äidiksi minun odotukseni...

Ostin myös Minna Kiistalan Minä en sitten muutu kirjan. Sormet syhyy jo että pääsis lueskelemaan.

http://www.nemokustannus.fi/fi/kirjat.html?kirja=225

n11na ja tiitti 19+5
 
Mulla oli esikosta tissit tooosi kipeet heti alusta asti. Kyllä se arkuus sitten johonki jäi,mutta en muista että millä viikolla. Ja tässä raskaudessa ei oo ollu mitään. Sairaalassa en juurikaan imettäny, koska pojan sokerit piti saaha ylös, niin sai sitten pulloa aika paljon. Jonkun kerran yritin mutta ei onnistunu. Ja ku maitoki nousi vasta muistaakseni kolmantena yönä. Ja sitä kans sitten oli. Yritin lypsää sillä sairaalan vehkeellä, mutta kädelläki ois varmaan saanu paremmin ja nopeempaa. Kotia ku päästiin niin löin tissin suuhun, ja kauheen alku huudon ja mun itkun jälkeen se lähti hyvin sujumaan :) 8kk imetin, ja sitten oli pakko lopettaa ku poika rupes pureen. Aina sai pelätä että millon haukkaa :/ Maitoa kuitenki tuli vielä muistaakseni kuukausi tai pari lopetuksen jälkeen.

Mun oli kans pakko ostaa mämmiä jo pari viikkoa sitten, ja floora vanillaa :p Mutta sitäkään ei kovin hirveesti kärsis syyä ku on riski siihen rd:hen :/

Ultrassa käytiin, ja siellä se meidän pieni rauhassa köllötteli. Erikoistuva lääkäri ultras, ja hällä tieten kaverina lääkäri. Kaikki rakenteet oli ok, ja vauva on virkeä. Viikot vastas 19+3, ku neuvolan mukaan nyt ois 20+1, ja menkkojen 20+0. Nuilla neuvolan viikoilla oon kuitenki menny, ku ei laskettua-aikaa oo ultrassa muutettu. Hyvin se tuo pikku kaveri jalat harallaan siellä kölli, eikä siellä mitään näkyny, joten tyttölupaus saatiin :heart: Eli ihan oikein mulla on nuo olot ollu :)
Vauvan asennon, koon ja mun vatsanpeitteiden takia ei saatu kunnon kuvaa sydämen jostain nelikammiosta, niin pääsen sitten vielä viikolla 25-26 uuteen ultraan. Mutta mitään huolta ei kuitenkaan oo. Haluavat vaan sen tarkistaa ku sitä ei nyt nähty. Samalla katotaan tuota kokoakin sitten tarkemmin.

Mies ku tulee töistä niin pitää heti lähtä pojan kans osteleen vähän tytön vaatteita :heart:

Marlin ja papu 20+1
 
Ihania ultrakuulumisia, tuli ihan hirvittävä vauvakuume kun luin niitä :)

Liikkeet tuntuu välillä vatsanpäältä (jos oikein hyvin käy) ja sen pari kertaa näinkin kun iho liikahti :D

Rinnat on arat ja vähän suuremmat kuin yleensä. Oikeasti näytän aika järkyttävältä. Keskivartalo on pyöristynyt vähän joka suuntaan ja nuo jalat ovat edelleen ihan tikut :whistle:
Imetys sujui viimeeksi ihan kivasti. Poika oli napakka syömään ja maitoa riitti. En pumpannut koskaan, kun ei vaan tuntunut siltä, joten oltiin aika tiivis kaksikko ensimmäiset 7 kk. Sitten olin päivän reissussa, joten isi antoi tuttelia pullosta ja sen jälkeen tuo vilkas viikari huomasi että pullo on niin nopea ja kätevä ettei äiti enää kelvannnut. Siihen jäi imetys!!


Painoa ei hirveästi ole tullut, äsken kävin neuvolassa ja viimekerrasta oli tullut vaan 400 g, eli jotain alta 100 g/vko.

Neuvolassa oli kaikki okei, sykkeet 155, paineet 97/56 ja hb 118 :heart: :heart:
Sf mitta oli ihan keskikäyrällä, eli 13,5! Ihan samalla kaavalla menee kuin tuo isoveljensäkin

Kävin vähän kaupungillakin ja löysin aivan syötävän suloiset Gant:n hatut. Heti kun sukupuoli selviää, niin käyn hakemassa pinkin tai vaaleansinisen :heart: Meillä oli viimeksikin synnärillä oma myssy mukana, kun niissä sairaalan hatuissa on ne ärsyttävät nauhat ja muutenkin :D

Nyt rieskan paistoon ja mustikkasoppa tulille :D :D Hyvä keino saada hyväntuulinen poika päiväkodista kotiin kun tekee lempparivälipalaa ;)

Ruuth ja muru 18+3 :heart:
 
neitim Tuli muuten mieleen semmonen että oisko mitään ideaa jos tuonne etusivulle laittas montako meitä odottajia on, ja sitten tyttö- ja poikalupaukset? Ois kiva seurata että onko tulossa kumpia enempi.
 
Marlin: Onnea tyttölupauksesta ja hyvistä kuulumisista! :heart: Alkaahan näitä tyttöjä tulla..:) Tosin itse en uskalla tyttölupaukseen täysin luottaa...hih..Noh, jos muutamat tytön vaatteet ostaisi..;)
 
n11na

Aikasta hyvä olo ollut koko raskauden, muutaman ainoon kerran oksennuslentänyt, joten onnekas sen suhteen =) . Perus etovat olot, väsymykset ja naamankukinnat ajoittain ollut =)
Aik. raskauksissa alusta asti järkyttävä makean (erityisesti suklaan) ja mandariinin himo.
Tämä raskaus alkoi suolaisen himolla, mutta kääntynyt viimeisen 4vk aikana järkyttävään makean himoon.
Kahvia litkin kaksin käsien edellisissä raskauksissa. Nyt en voisi kahviin koskeakkaan.
Jotenkin hieman erilailla menee kun edelliset, joten olisin ilman ultraa voinut olosta poikaa veikata ;) , saikohan tästä mitään selvää.........
 
Täällä olo on jo yhtä aurinkoinen kuin ilmakin! :) Sain uuden ultra-ajan lääkärille, joka kyllä rauhoitteli oikein hyvin ja sanoi, ettei nämä ole koskaan yksittäisenä merkinneet mitään. Mutta olin niin huolissani, niin sain tuon kontrolliajan, vaikkei täällä niitä yleensä annetakaan...:)

Oikeastaan nyt tuntuu, että tarvitsin tällaisen pienen herätyksen! Sitä vaan on kärsimättömänä odottanut ja suunnitellut kaikkea tarkkaan vauvan tuloa varten. Nyt osaa nauttia jatkosta aivan eri tavalla. Odottelen parin viikon päästä olevaa uusintaultraa levollisin mielin ja toivon että siinä edelleen kaikki hyvin. Ja vaikkei olisikaan niin sitä murehditaan ja mietitään sitten. Joka tapauksessa rakastan tätä vauvaa (tyttöä?) jo niiiiiin paljon, etten hänestä helpolla luopuisi!

T.Edda ja pienoinen 20+2
 
Marlin onnea tyttölupauksesta! :heart:

Edda hienoa että oot noin hyvillä mielin, ja että sait kuitenkin kontrolliajan ultraan :)

Huomenna ois vielä tasan 2viikkoa ultraan. Sitä ennen on vielä neuvola ens maanantaina.
Kumpa tää meidänki potkuttelija malttais näyttää jalkovälinsä sit ultrassa.. :saint: mun tekis hirveästi mieli ostella jo kaikkea ihanaa pientä vaatetta.. Hennesin nettisivuilta äsken ihailin kaikkia neutraalin värisiä newborn -vaatteita, ja melkein jo tilasin muutamat ihanat, mut maltoin mieleni..

Hmm, tais Hubbis tykätä kans kaalikeitosta, kun alko ihana muksinta syönnin jälkeen :heart:
 
Olipa taas mielenkiintoista lukea kaikkien (ultra-)kuulumisia! Vielä pitää odottaa päivää vaille 2 viikkoa rakenneultraa :eek: No, nopsaanhan se aika menee, ainakin toivon niin...

Voi kun meille nyt vihdoin ja viimein tulisi tyttö! Tottakai kumpi vaan on tervetullut, mutta kun kotona on jo 3 poikaa niin on tässä aika poikamainen olo jo :LOL: Neuvolassa kysyttiin viime viikolla et millainen olo mulla itselläni on sukupuolen suhteen. Vaikea sanoa... Tietenkin ajattelen et tyttö muttei se ajattelu kai mitään auta :LOL: Ei mulla oikeestaan ikinä ole ollut tyttö-/poikaoloa mut viimeks kyl niin hartaasti toivoin just ennen ultraa et jos nyt olis tyttö (pari päivää aikasemmin käytiin punaiset vaunutkin ostamassa), ja sit olin melkein kuin halolla päähän lyöty, kun selvästi näki et poika :LOL: Aika hassua.

Tosta äskeisestä tuli mieleen et yks tuttu kertoi et hänen kaverilleen oli 4d-ultrassa sanottu et tyttö tulee. Oli sit ostellut vaaleanpunaisia vaatteita jne, ja kuitenkin tuli poika! Uskomatonta, miten 4d:ssä voivat niin erehtyä... Eli itse mietin et suhtautuako varauksella, jos r-ultrassa sanotaan et näyttää tytöltä...

Mut ihan tosissaan, lapset on ihania, olipa kumpi vaan. Ja varsinkin omat lapset :) Jokainen on oma persoonansa. Mut jännäähän se olis, ihan erilaista, kasvattaa tyttöä...

Ehkä jotenkin erilaiselta tämä raskaus kuitenkin tuntuu mut voi johtua pienestä ikäerostakin (1 v 4 kk). Liikkeitä ei juurikaan vielä tunnu, jotain satunnaisia pieniä hipaisuja vaan.

Oinas74 ja Taimi 18+5
 
No hyvä että muutki tuntenu jo vauvan potkuja, etten ole vain kuvitellut :D Sama homma täällä mmiilia , vauva potkii kovastikin ja pitkän aikaa mutta heti kun mies laittaa käden masulle niin tulee hiljaista :D Totta se haluaa kiusata iskää joka mahaa sormella tökkimällä yrittää saaha toista hereille :saint:

Jonetta, juu näyttäis olevan meillä just samat viikot :)


Joku ehdotti sitä että etusivulle kerättäs poika- ja tyttölupaukset, josta voisi seurata kumpia on enemmän. Se olis hyvä idea :heart:

Kävin siellä neuvolassa tänään. En malttanu siirtää ku se ois menny sitte nii kauas. Sain ne Kelan laput täytettäväksi. Sf-mitta oli 18,5. Hemppa oli laskenu 121, joka on kuulemma hyvä merkki tässä vaiheessa raskautta. Painoa tullut 403g per viikko....:/
Meillä on kyllä niiiin ihana terveydenhoitaja ettei toista :) Tunti siellä meni, kun juteltiin kaikesta maan ja taivaan väliltä ja siltä uskaltaa kysyä mitä vaan eikä tuu mikään tyhmä olo :D
 
Ituhippi tervetuloa , saisiko vielä muutaman tiedon niin päivittelen etusivulle ...
la , ikäsi , monesko tulossa ja synnäri ... :) ?

Itse nopeasti . 4v lopetti oksentelun ja mahasekaisuuden maanatai päivään , tiistaina tuli koululainen heti alkuunsa pois koulusta , sama vika ... illalla aloitti 1v oksentelun , todella rajuna ja sitä siivoillessa (mies oli jääkiekko ottelussa) alkoi oma maha kiertämään ...
Jotenka nyt ei ole ummetuksesta tietoakaan ja oksukin tuli useampaan otteeseen , joten se tullut kilo muuttui viimeyönä muutaman kilon pudotukseen .... Nyt on hieman parempi olo , onneksi riittää enään vain istuminen pytyllä .... mutta mies sai jäädä päiväksi hoitamaan lapsia jotta mä oon saanut nukkua ja keskittyä omaan jaksamiseen .... luen vielä kaikki muutkin kirjoitukset ,mutta en varmaan jaksa enään kirjoitella ...

neitim
 
Onnee taas kaikille jotka ultrassa käyneet :heart: :flower:

Ja Edda hienoo kun suostuivat siihen uusinta ultraan. =)

Tää on täällä askarrellut pääsiäisjuttuja. :D En tiiä mistä mokoma olo tuli, että jotain pittää tehdä, kun en yleensä ees pääsiäiseks mitään koristeita oo sen kummemmin laittanut. :eek: Muutenkin on koko ajan sellainen olo, että pitäs tätä kämppää rempata ja järjestää jostain. Toisaalta muutoksia tulee nukkumisiin vasta sit ku sintti joskus menee nukkumaan omaan huoneeseen, niin ei oikein aiemmin paljon mitään ihmeellistä voi tehdä, kun ei ees tiedä kumpaa sorttia on. Siitäki riippuu paljon, että mitä noille makkareillekin tekee.
Ihme into tällainenkin. :ashamed: niin ja välillä löydän itseni jopa uusia asuntoja ja talopakketteja katsomasta. :eek: Mutta joo...eiköhän me vaan rempata tätä asuntoo kuitenkin sitte jossain välissä. =)

Nyt odottamaan, että isännys kotiutuu töistä :wave:

Katjuska ja sintti 18+4 :heart:
 
Matilda84
Me saatiin Poikalupaus :heart: kaveri oli äärettömän vilkas, teki sellaisia temppujaan jaloilla että ne välillä oli pään päällä :D n.20cm ja päälle 300g
Eli meidän MarjoPirjo muuttui nyt Viljoksi (odotunimi)
Kaikki oli vauvalla kohdillaan ja kaikki hyvin. Mies pääs ultraushuoneesta ulos ja karjas JESH :p :LOL: (tuli yllätyksenä sittenkin paikan päälle,vaikka luulin että joudun menee yksin )

Eli Matilda & Viljo Rv 19+5
 
Onnea Matildalle poikalupauksesta :heart: :flower:

Ette ikinä arvaa mitä ollaan puuhattu :whistle: Sain tuon isännyksenkin innostumaan huonesuunnittelusta ja nyt sit ollaan tosta yhestä huoneesta revitty tapetteja irti. :xmas:
Saa tuo iso tyttö sitte uuden huoneen ja sisustustakin sinne mietittiin yhdessä ja värejä sun muuta. ja jos intoa riittää tän jälkeen, niin sit ois yks makkari viel, jonka vois rempata. :whistle: Poikien huone rempattiin jo vuos sitten. :)
 
Onnea ultrakuulumisista :heart: :heart: :heart:

Miten mä maltan odottaa omaa ultraa,tahtoo sinne heti!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja haluu tietää kumpaa sorttia odottaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Mullehetitässänyt :kieh:
 

Yhteistyössä