** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

mulla on nurinkurinen aamu

mä niin toivoin, että labrakokeista olis löytynyt jotain tätä tilannetta aiheuttanutta, mutta poishoidettavaa.
mutta ei löytynyt ei

ja nyt mä toivon, että viikot juoksis ja kateellisenakin katselen pitkillä viikoilla olevia..
mä, joka vielä viime viikolla toivoin ajan pysähtyvän ja että voisin vaan nautiskella olosta.

ja sit mua kiukuttaa kun ihan muutamaa (3) menkkajomokertaa lukuunottamatta mä oon kokenut voivani todella hyvin!! Harkkarisuppareitten oon kuvitellut kuuluvan asiaan.
Ihan ku vastassa olis joku näkymätön ja tunnistamaton uhka, jonka selättämiseen mä koen olevani aseeton.
Ja sit syyttää itteensä, että on huhkinut liikaa tai siis että on ite aiheuttanut tän..luullen voineensa hyvin ja voivansa elää suht normisti.

:headwall: :headwall: :'( :'(

toisaalta on kiva olla lomalla ja kotona ja silti olo on mitä hyödyttömin, riittämättömin ja turhauttavin, kun ei oikein tohdi tehdä mitään.
kuinka monta "aha, tää ei ollutkaan hyvä juttu tehdä, kun alko supistaan" -juttua mulla olis vara tehdä..? tiistaina riitti pelkästään ylösnouseminen mahan kiristymiseen...

onneks mies sai vaihdettua lippunsa ja palaa työmatkalta jo huomenna aamulla. saan toisen aikuisen ja auton kotiin (ja tuliaissuklaata, josta sit tulee kyllä närästys ja morkkis..)

Viikon päästä sit kohdunkaulakontrolli

murheellinen omanapa-Månsku ja pieni Iivari 30+6
 
voi Månsku :hug: - tuo sun kuvaus tuntemattomasta oli niin totta. Ois voinu tulla mun näppikseltä: "Ihan ku vastassa olis joku näkymätön ja tunnistamaton uhka, jonka selättämiseen mä koen olevani aseeton"

On niin turhauttavaa kun ei tiedä mitä tekis että tilanne paranis, toisaalta taas tietää että kun ei oo mitään mitä vois tehdä :'( Silti sitä kokoajan miettii ja toivoo ja stressaa. Mulla siis stressaa ne korkeet paastosokerit ( niin siihen olis hoito ko antasivat vaan) mutta sitten ne kokoajan nousevat maksa-arvot.

Edelleen jos joku ravitsemusasioista tietävä keksis mitä vois syyä tai olla syömättä että maksa tykkäis niin vinkkejä otan vastaan. Panadoliakaan en ole ottanut aikoihin vaikka olisin ollu kuinka kipeenä, teen ja colat oon jättäny pois, vitamiinit oon lopettanu, kaikki makeet pois niiden sokrujen takia jne.. huoh :(

Labrassa kävin jo tälle aamulle, nyt tuomiota odotellessa.

-UpsyDaisy
 
Huomenta! sannulin tytölle paljon voimia leikkaukseen :hug:
Aamuni alkoi ihanasti..kauhea jalkakramppi ei sit mennyt pois kun et piti nousta äkkiä sängystä ylös! sehän ei onnistu ihan helposti, meinaa toi nouseminen :heart: noh sain muuten nukuttua ihan hyvin ei tarvinut pisullakaan juosta mikä oli tietty ihana asia :D
Tuli hommattua nyt viimein ne vaunut, saadaan ne 2vkon päästä ihana kun saa edes jotain hommattua.. meidän edelliset vaunut niin kuluneet jo et ne saa jäädä mökkivaunuks ym. sit puuttuu se sänky sekin jo ehdittiin lahjoittaa pois.no onneks on vielä hetki aikaa hommata näitä juttuja.Pitäis alkaa pakkailee kun lähretään vkonmatkalle ihan tänne kotosuomeen :LOL: meinaa sitä tavaraa tulee 4henk.ihan kivasti :eek: sit vielä iso koira ja kohta tulee vauvakin niin pikku bussia täytyy alkaa harkitsee :LOL:
hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :wave:

lolu32+3
 
huomenta! :wave:
tää just nukku reilut 12h yöunet, oisin voinu viel jatkaakin mut kello herätti.. mut teki kyllä hyvää!! kertaakaan en joutunu ees vessassa käymään!
Tänään ois neuvolaki..jotenki taas vähä plaah plaah-fiilis mennä sinne ku ne käynnit on mitä on :| ja sieltä sit suoraan töihin -nekin 'käynnit' voi jättää väliin :LOL:

 
Huomenta:)

Kohtalaisen hyvin nukutun yön jäljiltä oon vieläkin vähän väsynyt. Yskä yritti häiritä viiden maissa jolloin otin sit astmalääkkeet tuplaten.

Toivotaan ettei sada kun poju menee taas mukilaan. Kunhan vaan itse jaksais tehdä sillä väliin jotain järkevää..

Maijamehi ja Toukka 33+5
 
UpsyDaisy: :hug: haleja myös sinne. Osaisinpa sanoa jotain fiksua tai jotain josta olis apua tohon sun tilanteeseen..
Parempia vointeja ja hyviä tuloksia ja nopeasti kuluvia viikkoja meille molemmille. Sovitaanko, että siinä heinäkuun lopussa aikasintaan synnyttämään?
Meillähän on sama la, mutta niin oli Sannulillakin.. Onkohan tossa päivässä jotain "mätää"?

(Sitäkin mietin, että onko mulla oikeus pelätä ääneen, että Iivari syntyis liian aikasin, kun täällä kaks on jo syntynyt. Mutta ei kai se sitä katso ja kaikki kuitenkin tietää, ettei se oo ihan helpoin ja paras juttu.)

Mulla tää synkkä fiilis johtuu niistä puhtaista labratuloksista. Ois ollu vaikka sit VTI. Olis saanut nimen ja poistettua sen päiväjärjestyksestä. Mun vastaantaistelukeinoni on ilmeisesti siis vaan lepo. Toivottavasti sä löydät/saat omat aseet kans!!
:hug:
 
månsdottir :hug: voin kuvitella kuin turhauttavaa on jos ei voi ite millään lailla auttaa asiaa.Minä oon elellyt suht normaalisti,paitsi jatkuva pissahätä vaikeuttaa pitkiä kävelylenkkejä joita normaalisti tekisin.Mutta koko ajan tuntuu että entä jos rehkin liikaa ja ens kerralla huomataan et kohdunsuulla tapahtunut liikaa muutoksia.Mutta millompa tuotakaan huomattas,ku eikös seuraava lääkärineuvola oo ihan loppuvaiheessa vasta? :|

UpsyDaisy :hug: Mun mummu joutu muistakseni nuiden maksa arvojen nousun takia ihan sairaalaan sillon odottaessaan ja suola oli muistaakseni sellanen jota ei kannattanu syyä.Mut ihan varma en oo.Jotenki vaan tuntuu et on puhunu suolattomasta ruuasta.

Sannuli88 Ihanaa että pikkuinen on nuin hyvin kasvanut :heart:
Paljon voimia leikkaukseen niin Tytille kuin vanhemmillekkin.Onneksi Sairaalahoito on Suomessa tosi hyvää.

Me9jaBonus Onko sulla migreeniä? Tuli vain mieleen ku mullahan sumenee kans näkö ja ainaki sillon jos migreenikohtaus tulossa tai yrittää tulla.Mulla ei oo mitään lääkitystä siihen ku sitä ei oo sen kummemmin tutkittu mut lääkärit vaan sanoneet oireiden perusteella et migreeniä kuulostas olevan.
Sullahan voi tosiaan johtua verenpaineestakin nuo oireet,mutta niinku jo aijemmin sanoin niin mulla verenpaineet aina hyvät vaik oon pyörtyny edellisessä raskaudessa ja tässä raskaudessa meinasin pyörtyä RATTIIN :ashamed: :siis istuessa! :| Mut tosiaan silmäoireita on(ne alko jo toista oottaessa ne tähtien näkemiset ja sillon neuvolantäti meinas et vauva voi painaa jotain hermoa tai jotain..),sit huimausta on ja siihen kyllä monesti liittyy nuo tähtien näkemiset.Ja tuo tulee kans monesti noustessa,mutta myös joskus kesken kävelemisen.Päänsärkyäkin mulla on ollut mut sitä oli enempi sillon alkuraskaudessa.Nyt ei pitkään aikaan.

Eilen illalla särki jalkoja niin että aattelin et suonenvetoa tiedossa ja niinhän siinä kävi et eka heräsin toisen jalan suonenvetoon ja seuraavana toisen.Nyt jalat sit vähän arat.Sitten mulla tuli vielä niiden jälkeen jotain vuotoa ja heti säikähin et verta tai limatulppaa mut onneksi vessassa selvisi et valkovuotoahan se olikin =)

Nyt pakko lähtä keittiön siivoushommiin ja petit petaamaan ja sitten lopuillekkin muksuille vaatteet.Yhdelle oon saanu peräti aamupesut tehtyä ja vaatteet päälle =) Tytöille täytyy sit vielä tehä joka aamuiset hiustenlaitot ku kummallakin jo niin pitkät hiukset.

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 29+3
 
UpsyDaisy Ootko googlannu aiheesta? Korkeat maksa-arvot+ruokavalio. En jaksanu sen tarkemmin ruveta lukeen, mutta kylläpä näytti aiheita löytyvän :)

Eilen tuli käytyä pitkästä aikaa kävelyllä, mutta tulos oli sama ku ennenki. Maha on yks kivikova pallo koko kävelyn ajan. Pitäs osata rauhallisesti lähtä liikkeelle, vaan tuntuu jotenki typerältä kävellä kilometri tunnissa :/

Marlin ja
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Täällä ei oo edes sitä viimeistä lääkäri-neuvolaa...se on ainoastaan ensisynnyttäjille :/ ...Mä sitä kyl ootin, ja samalla arvioo painosta...no, polilta ootetaan postia millon on aika sit sinne, varmaan menee elokuuhun :whistle:
Minäki ihan luulin että ois kolme lääkärinlaa, mutta ei. Jotenki tuntus että kyllä uudelleensynnyttäjilläkin se ois ku paikat ei oo enään "koskemattomat".
 
månsdottir ja UpsyDaisy sekä me9jaB :hug: :hug:

Kiitos teille jotka kommentoitte ja annoitte vinkkejä siihen pissa/vaippajuttuun :) Meillä siis poika on nyt 2,5v ja oisko pian pari kk ollut kotona päiväkuiva, siis että tekee oma-aloitteisesti molemmat asiat pottaan. Ulos, kauppaan, kylään jne. laitetaan vielä vaippa ja sillon sitä pissaa kyl myös tulee vaippaan, samoiten ja erityisesti öisin. Poika juo illalla iltapalan jälkeen nukkumaan mennessä sellasen pilli-vellin. Sen oon kyllä huomannut, et jos illan aikana juo normaalia enemmän esim. vettä ja maitoa plus lisäksi vielä ton vellin, niin sit melkein automaattisesti tulee isot pissat vaipan yli sänkyyn yöllä. Monesti ite jos herään yöllä, niin käyn vaihtamassa pojalle kuivan vaipan vahingon välttämiseksi, mut sekään ei aina auta. Mutta tuota täytyy ruveta koittamaan, että ihan just ennen sänkyyn menoa vielä käydään potalla, ja jos poika herää yöllä niin vois sillonkin kokeilla jos suostuis käymään potalla.
Tosiaan, ei varmaan vielä aikoihin oo toivettakaan yökuivuudesta, mut jospa se pikkuhiljaa.. :)

Eilen soittelin neuvolaan niitä tuloksia, niin maksa-arvot oli ainakin raja-arvojen sisällä, maanantaina soittelen vielä sappi-hapot. Kai tää kutina vaan sitten johtuu turvotuksesta, onneksi!

Eilen käytiin myös pojun kans lenkillä, siis työnsin rattaissa poikaa.. ja voi jestas mä odotan että pääsisin edes lyhyen lenkin kävelemään ilman kipuja!! Melkein samantien maha kovettui ja alamasuun rupes sattumaan ihan kamalasti. Loppulenkistä mentiin jo ihan etanavauhtia ja silti sattui kamalasti mahaan ja joka puolelle lantion alueella.. Sit kun kotiin päästiin ja istahdin lattialle hetkeks pojan kanssa touhuamaan, niin eipä siitä meinannut päästä enää ylös saati sit kävelemään :headwall:

Tänään lähdetään mun porukoille, yövytään siellä ja huomen aamulla lähetään miehen kans sinne Tampereelle, jee :) Poika saa jäädä mummin hyvään hoitoon ja onhan siellä mun kaks pienintä sisarusta 4 ja 6v joiden kans aika kuluu!
Ikeaan ja Ideaparkkiin yritetään molempiin keretä vielä huomenna, ja sit yövytään ja polskitaan Nokian eedenissä. Sunnuntaina vois poiketa Treen keskustassa.
Vähän kyllä tuskastuttaa jo valmiiks istua se muutama tunti autossa, mut paljon vaan taukoja ettei pääse paikat ihan jumiin.

Musta tuntuu, ettei vieläkään oo tuplarautakuuri tehonnu..ihan ku sumussa vaan menis kaikki päivät. Nytki sellanen olo, et toivois jonku ottavan pojan hoitoon että mä pääsisin vaan nukkumaaaaaan.. Jos ei ens neuvolaan mennes oo noussu vieläkään hb, niin vissiin pitää sit kattoa onko jotain imeytymishäiriötä tms.

Mut nyt saa tää kirjoittelu loppua, tais jo tullakki aika romaani. Mukavaa perjantain jatkoa ja viikonloppua kaikille!! :heart:

mmiilia ja hubbis-typy 31+4
 
Heissan..

Mmiilia tuo sinun vetämä lenkki kuulostaa hyvin samalta kuin täällä.. tosi hankalaa kävellä, maha painaa ja heti tuntuu pissahätä... Lonkat huutaa hoosiannaa.. Isommat lenkit siis jätän tekemättä, oikeestaan vaan hyötyliikuntaa kauppaan ja takas. Sit ollaan pyöräilty, se onnistuu paremmin!

Täällä pientä siivouspäivää... ukkokin on etäpäivällä mut eipä tuo oo paljon osallistunut siivoukseen :kieh: :headwall: maton vei ulos ja ruuan teki.. ite oon sit tiskannu, pessy pyykkiä, järkänny, silittäny... viel lisää pyykinpesua ja imurointia, sitten voiskin hakea tytön tarhasta ja mennä siskolla käymään.. alkaa suorastaan jo v***ttaan tuo ukonvätys |O
 
Tiqustiina
Nopeasti vaan tuun jotai raapustaan. Ainakin näin alkuun Rv33 HIKS :heart: välillä hiks ku vauva just sopivasta nikottaa mahassa :D Tässä oon koko aamun ahertanut kakkujen parissa.PikkuSisko pääsee huomenna ripille ja lupasin tehdä sinne tiikerikakun,sitruunajuustokakun sekä täytekakun.
Vauva on kovasti möyrinyt massussa jospa se koittais vaihtaa itteensä oikeinpäin? :saint:
Sain sen holteri ajan jo ens maanantaille ja mun pitää kantaa sitä 48h. Äippäpolille ei oo vielä tullut aikaa sitä odotellessa tahtois tietää varmaks miten tää kaveri asustaa täällä masussa.
Voimia kaikille vaivoista kärsiville :hug: Onneks elokuu tulee pian.
Mä oon huomannut että jos jätän päikkärit väliin niin yöt saan suht hyvin nukuttua mutta se sitten vaatii sen että iltaisin supistelee TOSI PALJON kun ei ole ehtinyt yhtää levätä.Eli tässä nyt pähkäilen että kärsinkö yöt ettei supistele vai miten teen :whistle:
Mutta nyt pakko taas mennä ettei kohta syödä mustia kakkuja :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maijamehi:
Ei mullakaan vissiin oo kolmatta lääkäri neuvolaa. Olisin kyl halunnu tietää et onko paikat auki vai ei, ku kuitenkin olis kiva päästä näin kesällä uimaan.
Kysäsin neuvolasta että vieläkö uskaltaa käydä uimassa, niin meinas että ihan hyvin jos ei oo suppareita jotka kypsyttäs paikkoja. Pitää omaa neuvolantätiä pyytää kokeileen jossaki vaiheessa että mikä se on tuo alapään tilanne.
 
Heips, täällä on kans ollut siivouspäivä, imuroin, moppasin lattiat ja tiskailin ja siivosin keittiötä rätti kourassa tarkemminkin, kun tuntuu ettei pelkällä imurilla ja mopilla saa mitään aikaseks. Nyt sitten tänään en teekään enää muuta, vatsa on kivikovana mutta eipä kai tuo haittaa kun alakerta kerran oli vieläkin kuin alkuraskaudessa? Kyselin jo sitä, että tietääkö tuo mitään, ettei ole muutoksia mihinkään suuntaan ollut, että synnytys menis reippaasti yli? :attn: Vai voiko muutokset tulla rajustikin?
Tänään tuli kutsu myös synnytystapa-arvioon, ja koitin nyt muistella että mitäs siellä oikein tehdään? Mulle ei mitään sistutkimusta siellä tehty kun esikko oli kokoajan väärin päin, tehdäänkö se sairaalassa normisti? Onko se nyt se nyrkki sisään ja ilmat pihalle tutkimus? Se olis tossa kuukauden kuluttua sitten, siellä varmaan vähän katotaan sitten sitä kokoarviotakin.

Voimia superpaljon kaikille tarvitseville, mulle tämä kotiin jääminen on kyllä ollut hyvä juttu, ehtii vähän enemmän lepäilemäänkin, eikä tarvii istua 8h putkeen koneen äärellä niin, että jalat ja kaik paikat on puuduksissa.
Sannulin tytti on kasvanut hienosti, tosi paljon tsemppiä leikkaukseen myös :hug:

Ai niin, huimauksesta jota mullakin on ollut sillä tavalla epäsäännöllisesti, voi kuulemma johtua myös istukan toiminnasta, että se jotenkin purskauttaa ison määrän verta kerralla eteenpäin, jolloin verenpaine laskee ja sitten huimaa - tai jotain sinne päin... en tiedä onko mulla sitä, mutta välillä istuallaankin maailma pyörii, mutta menee sitten itestään kuitenkin ohitte.

Nyt pitää kehitellä jotain murua rinnan alle, jotta jaksaa taasen!

runttis ja sytkylä :heart:
 
neitim mun LA on 5.8 =)

Mä olen ollu ahkera, nyt on ne vähät vaatteet vauvalle laitettu kaappiin odottelee nyyttiä sitten joskus kotiin tulevaksi :D

Mulla on ens kuun alussa se 3:as neuvola lekuri, täällä ainakin on 3 lekuria kaikilla raskaana olevilla... Ainoa muutos mikä on esikon odotukseen niin loppuraskauden aikana ei tarvi käydä viikoittain neuvolassa vaan joka toinen viikko... Onneksi täällä on avovastaanotto jonne voi sit hilppasta jos jotain huolestuttavaa ilmenee :)

Vauvan koko ja synnytystapa arviosta niin joo että vai... Eli ei ole täällä ainakaan kummoinen, viimeksi sain ensimmäisen painoarvion vaavista kun saavuin laitokselle ja sekin heitti 600g... Joten jää nähtäväksi, terkka (se vanha siis) sano et käyrien mukaan nyt näyttäis tulevan siskonsa kokoinen eli 3000g+ 200-400... Ja synnytystapa-arvio :LOL: ihan normi alapäätsekkaus lekurilla ei sen suurempia tutkimuksia...
No juu ensi viikolla onkin terkkarineuvola ja pääsee näkee sen mun uuden terkkarin, toivottavasti osaa asiansa (jotenkin olen ihan HIEMAN skpetinen asian suhteen) :|

K :wave:
 
Pikaseen kans jotain rustailemaan kun ei varmaan viikonlopun aikana tänne kauheesti ehdikkään.

:hug: kaikille joilla vaivoja ja mieli muuten maassa.

Runttipulla mulla on yleensä ollut kohdunsuulla ihan loppuun asti melko kypsymätön tilanne, eli kaulaa ihan kunnolla jäljellä ja paikat kiinni ja kaikki on silti syntyneet viikon etuajassa. Että mulla vissiin ainakin tapahtuu asiat sitte rytinällä, kun alkaa jotain tapahtua. :D

Lenkkeily täälläkin samanoloista kuin muillakin. Helposti alkaa supistella jos vähänkin kovemmin meinaa mennä. ja selkä ei kestä yhtään mitään enää ja lenkin jälkeen onkin sitten ihan raato tuon selän kanssa. Alamäet ihan tuskaa, kun menee selkä ihan notkolle. :kieh:

Täällä vaan tuo ruokahaluttomuus jatkuu. Väkisin sitten vaan koetan jottain pupertaa. :/

katjuska ja sintti 31+6 :heart: ja huomenna sitte taas poksuukin :D
 
Taas niin uskomatonta että ei tätä tosiaan uskos jos ei omalla kohdalle sattus :eek:

Maksa-arvot siis edelleen noussut :'( Terkkarin kanssa sitten sovittiin että se soittaa ne polille ja kysyy jatkoista. Polin kätilö (arg, tyyppi jota inhoan jo valmiiksi |O ) oli ollut aivan raivona että miksi kokeet on otettu jo tänään kun piti ottaa vasta tiistaina. Onpa iso asia!!! |O Terkka soitti sitten asiaa mulle ja alkoi itkemään puhelimessa oli niin loukkaantunut..

Hoh-hoijaa..
n. tuntia myöhemmin polilta soitettiin että aloitetaan adursal lääkitys ja kuitenkin silloin tiistaina labraan. Tiistaina myös aika lääkärille klo 12. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn että lääkitys alkaa toimimaan.
 
Voi vitsi mikä morkkis mulla on päällä.Tunnen itseni ihan kamalaksi ihmiseksi......

Lähdin tänä aamuna poikien kanssa cittariin.Otin sellaiset auto-ostos kärryt,jossa molemmille ratti,aika raskas vempele työntää.Siinä sitten lappasin kaikki viikonlopun ostokset.Puolessa välin kauppareissua supisteli jo ihan lahjakkaasti ja tuntui kuin tuo häpyluu räjähtäis ja pissat ihan just housussa.No pääsin vihdoin kassalta ja hissillä alas parkkihalliin.Huokasin kun sain ostokset autoon ja pojat istuimiin.No,lähdin viemään kärryjä läheiseen kärrypisteeseen ja katselin,että kärrypoika sieltä juuri tuli hakeen kärryjä.No eikö tämä alkanut huutaan mulle,että kärryt täytyy viedä hissillä ylös,ettei niitä saa jättää alas parkkitaloon. |O
Siittä hermostuneena huusin sille pojalle,että eikö se oo sen homma,enkä voi poikia jättää autoon siksi aikaa ja pari kirosanaa siihen perään.Ei oo kyllä mun tapaista puhua noin rumasti,mutta kun särki joka paikkaa ja ei varmaan sille mikään iso homma kun muutenkin niitä kärryjä siirteli.
Hoh hoijaa,kyllä adrenaliinit nousi,pistetään hormoonien piikkiin :)

Jaksamisia sinne kaikille,kyllä tää tästä :hug:

Ailahteleva mimosa 73 ja Typykkä 32+2
 

Yhteistyössä