** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Hienoja uutisia sirri :flower:

Mä olin kolmen maissa yöllä käymässä vessassa ja samalla reissulla mietein äippäpolilla käyntiä kun mun mahaa särki tuolta alhaalta ihan älyttömästi:( Tää oli nyt toinen kerta enkä osaa sanoa et mitä se kipu oli. Oliskohan voinu olla jonkin näköistä supistelua.. mut todella kipeetä se teki.

Maijamehi ja Toukka rv 33+6
 
Neuvolassa taas käyty pyörähtää -kirjaimellisesti - reissu kesti taas sen 10min.. no mut toisaalta mitäpä sinne jäädä juoruilee jos kaikki ok...
viikkoja neuvolan laskutavan mukaan 33+0 (edelliset 31+0)
painoo tullu nyt yhteensä 12kg :| (mä tiedän ettei se ees oo mikään paha, vaan ihan normaalia mut jos joskus on painanu 30kg enemmän ku nyt lähtöpaino ja saanu ne työllä ja tuskalla pois ni tietty ahdistus painonnousua kohtaan on..)
rr 111/63 (112/63 -hurja muutos :LOL: )
hb ei mitattu ja pissa puhdas
sf-mitta 29 (29) kaks kertaa mittas mut samoissa pysyy.
ja ihan oikein päin jätkä edelleen köllöttelee :heart: jos nyt pääalaspäin olemista voi sanoo köllöttelyks.. :D
Lääkäri ois jo 28.6, ku seuraava aika ois ollu 12.7 ja toi nyt sopii paremmin ku hyvin ni saan sen vielä täällä hoidettuu ja sit vaihdan uuteen neuvolaan.

Pitäs lähtee taas töihin sähläämään- 9h ja vapaat!! 7 työvuoroo yhteensä, ei ois paha! jaksaa jaksaa!

pikkumökö+elmo 33+3
 
Onnea Sirrille pikkuisesta! :heart: Hyvä, että tyttö voi olosuhteisiin nähden hyvin ja imettääkin jo voit pikkuhiljaa.

Jaksamisia kaikille vaivaisille, sairaille ja pitkästyneille! :hug: Täällä kans alkaa jo tympiä olla raskaana, vaikka oikeastaan ei nyt mitään niin kauheaa vaivaa olekaan. Selkä tuntuu olevan ihan eri tavalla kipeä kuin esikoisesta. Ei esim. kestä tässä tietsikalla istuskelua :kieh: . Mites onko teillä kokemuksia siitä, että jos käyttää tukivyötä, niin vauva ei laskeudu yhtä hyvin? :attn: Kun tällaista vain jostain lueskelin...

Muakin on alkanut vähän ahdistaa painonnousu, kun vertasin esikon ja nykyisen vauvavelin äitiyskortteja. Aiemmin tuli kokonaisuudessaan n. 10 kiloa ja nyt on tullu 9 kiloa, ja onhan tästä aikaa vielä laskettuun aikaan. Ja minua ei ainakaan esikoisen imetysaika laihduttanut, taisin vähän jopa lihoa.

No nyt ruokakutsut kuuluu,eli jatketaan paremmalla ajalla...
 
Nää poksumiset alkaa oleen juhlapäiviä kun taas on yksi viikko mennyt eteenpäin, JEE!!

Ulkona käytiin lasten kanssa maalaamassa rakenteilla olevaan leikkistä, mutta siellä on niin paljon sääskiä että ei siellä voi olla! Näitä pohjoisen ihanuuksia. Ja nyt on vielä erikoisen runsas sääskikesä, kiitos niiden toukokuun helteiden, murrrrrr!!

Painosta on puhuttu. Mulla on eka neuvolakäynnistä tullut painoa n. 6kg, oisko kaikkiaan joku 8kg. Ei olis tarvinu tulla kun on tätä lähtöpainoa muutenkin.

Sitten vielä nää mun juhlat tässä..
eli UpsyDaisy ja Fiina-neiti 31+0 :flower: :heart: :wave: (nyt voi sitten alkaa oottaan ens lauantaita ;) )
 
Täällä on semmonen olo että pieni vois tulla hetkenä minä hyvänsä, mutta sitten muistaaki että ainniin, viikkoja on vasta tuon verran. Ei taida onnistua tuo rauhassa olo ku viikot lähenee h-hetkeä, vaikka niin ajattelin että en ota stressiä, synnytys käynnistyy ku käynnistyy. Esikoisen kohalla rupesin kaks viikkoa ennen laskettua oottamaan että millonkohan saa lähtä synnärille, ja aamulla ku heräsin viideltä vessaan niin olin ihan pettyny että ei taaskaan. Jostain syystä kuvittelin että synnytys käynnistyy ainoastaan yöllä :whistle:

 
Minervi masutukivyö ei haittaa vauvaa , mutta esim. mulla on ollut tuo lonkkatukivyö 2 edellisessä raskaudessa ja laskeutumisen kanssa on ollut ongelmia , viimeisin ei tajunnut kunnolla laskeutua vaikka synnytystäkin oli kulunut jo tovi ... Ja nyt en oo käyttänyt kuin masutukivyötä ja vauva on jo alhaalla ... tai lääkärin sanoin , todella alhaalla . Toivottavasti pysyykin alhaalla eikä nouse kuopastansa enään ylöspäin ...

sirri Mukavaa että sinä pääsit jo kotiin ! Ja vauva saa jäädä vielä sairaalaan kasvamaan :) Tosin , nyt voit voinnin mukaan tehdä kotona hommia , ilman sitä tukalaa masua :D

neitim + tytsy 33+
 
Mä oon jotenkin sitä mieltä että tää vauva syntyy vasta joskus pari viikkoa lasketun ajan jälkeen. Vaikka viime yönä olikin jo sellainen olo et tarviiko käydä näytillä. Ja toisaalta vaikka tykkäänkin tästä masusta niin olisin jo valmis pääsemään siitä eroon.. Onneks ei oo nää ajatukset kauheen ristiriitaisia..
Huomenna poksuukin sitten viikot..

Maijamehi ja Toukka rv 33+6
 
omaa napaa:

tänään aamupäivä meni 2h ihme polttojen kanssa, koko kohtu supisteli ja poltteli, tuli n. 5-10min välein tuon 2h ajan. Sen verran tuntui kipeältä, että itkukin pääsi.
Vatsa oli löysällä sitä ennen.
Olen kyllä ihan ihmeissäni aik. raskauksissa, ei moista ole ollut ennemminkin vain mekkakipuilua alhaalla kohdussa ja selällä, mutta tämä oli ihan erilaista, polte kuvaa tilaa hyvin ja tosiaan koko kohdussa ylhäällä, että alhaalla. ........
Kokemuksia????

Aik. ollut kyllä pelkkää kohdunkiristymistä, harj. suppareita ilman kipua.

Pakattiin jo kaikki tavaratkin lähtöä varten ja päiväohjelma meni ihan uusiksi, mutta sitten yht äkkiä lopahti....................

Punis 34+3
 
Reissusta kotiuduttu yömyöhällä, kivaa oli ja hyvin tämä mamma jaksoi päivän "juosta" huvipuistossa, ei tehny edes tiukkaakaan, jesh! Kyllä se powerpark on niin upea paikka käydä lasten kans ettei mtn rajaa! Aina yhtä mukava sinne mennä, ja sopivan matkan päässä! Kaikki oli taas siistiä ja niin kaunista! Ja tosi hyvä idea käydä näin kesäkuulla kun siellä ei vielä hirveesti ollu väkeä, ei tarttenu jonottaa mihinkään laitteisiin niin joutusasti pääsivät ja ehtivät käydä päivän aikana monissa vempeleissä!! Jänskäs vaan ku mentiin ku vettä tuli ku aisaa, että saas nähdä kiva päivä lompsia siellä märissä vetimissä, mutta kuin ihmeenkaupalla sade loppui ku sinne päästiin ja oli hyvä ilma! Puolipilvinen ja välillä sade roikkui muttei satanu kuitenkaan, sit ku illalla lähdettiin niin tuli kova sade!! Huippuhomma!! Hotellissa oli ihana yöpyä ja aaah niitä aterioita :p

Tänään ois rippijuhlat naapurissa ja kaverin lapsen synttärit, joten täytyy alkaa valmistautuun =)

Jonnuli ja hertta 34+0 POKS :heart:
 
Huomenta vaan ja aurinkoista sunnuntaita! B)

Punakaneli, huh, kyllä varmaan kävi jo mielessä että nytkö se h-hetki koittaa! Onneksi meni ohi kuitenkin, ettei ihan vielä tarvinnut lähteä synnyttämään. Voikohan nuo sitten olla niitä ennakoivia supistuksia? Itsellä kun ei ole kokemusta, kun tosiaan eka vauva vasta mahassa.

Eilen tuli taas rehkittyä sen verran, kannettua painavia kauppakasseja ja raahattua imuria ympäri kaupunkia (älkää edes kysykö miksi :LOL: ), että illalla sitten sen tunsikin nahoissaan. Ihan hirveä vihlonta nivusissa ja häpyluun tienoilla, kuin olis puukolla tökitty. En päässyt edes kävelemään kunnolla. Tää uusi asunto on vielä ihan hirveessä kaaoksessa, oon yrittänyt kovasti laitella kamoja paikoilleen, mutta tuntuu aika raskaalta urakalta, varsinkin kun tuosta miehestä ei juurikaan apua ole. :kieh: Se kun tuntuu olevan sitä mieltä, että tavarat siirtyy itsestään paikoilleen, ja "eihän tässä niin kiirettä ole". Simsalabim, taikuri Ituhippi siirsi taas pari helvetin painavaa laatikkoa turhaa kamaa kellariin, kun ei herraa kiinnosta saada kämppää kuntoon!! Sori vaan tää valitus, mutta välillä vaan niiiiin paljon v...tuttaa ton ukon saamattomuus/laiskuus! Eilen piti ihan itku tirauttaa, ku ahistaa, ettei saa toiselta apua. :/

No mutta tänään on taas uusi päivä, eikä nyt enää tunnu niin pahalta onneksi. Pitää vaan yrittää ymmärtää, että tietyissä asioissa miehet ja naiset ajattelee niin eri lailla. Tai siis ainakin minä ja tuo mun mies... ;)

Ituhippi ja ihana pikku mahamylläri 33+4
 
Moikka!!! Täälläkin poksutaan 34+0 Samoin kun UpsyDaisyllä mulle nää poksumispäivät on juhlapäiviä.. ja päinvastoin kun Maijamehilla, musta tuntuu ettei aika kulu mihinkään.. nää loppuviikot siis ollu tällanen olo :kieh:
Eilen oltiin mun serkun ja hänen morsiamensa häissä, oli ihan kivaa mutta jotenki ärsytti ku tuntu et koko ajan joku oli mun mahassa kiinni.. siis ihan ventovieraat ihmiset.. ja monet kyseli et monenko päivän päästä laskettuaika tai paljon on menny jo yli.. ku tää maha on niin valtava, eivät meinanneet uskoa et vielä 6 viikkoa aikaa laskettuun.. ja sitä ihmettelemistä jouduin kuunnella yhdeltä jos toiselta, rasittavaa :ashamed:
Onko teidän mielestä liian aikasta pakata jo sairaalakassi valmiiks?? Mulla on niin sellanen olo et tää ei loppuun asti pysy kyydissä, joka päivä supistelee tosi kipeesti ja vauva painaa ihan tuolla alhaalla.. Samanlaisia tuntemuksia löytyy myös kun Ituhipiltä, niinku puukolla joku törkkis alapäätä ja nivusia vähän väliä.. mitähän se on? AIvan henki salpaantuu ku niitä tulee.. :(
Jonnuli: Me ollaan kans menossa PowerParkiin tässä joku päivä jos mun vointi sen sallii.. ihan siis päivän reissu vaan ku asutaan 80 km päässä.. Oliko siellä paljon sellasia laitteita mihin 3-vuotiaan voi laittaa??
Huomenna olis sitte taas neuvolapäivä, pitää ottaa tuo pikkuneiti mukaan ku mies on koulussa ja kaikki töissä niin ei oo sille lapsenvahtia siks aikaa.. no ihan hyvinhän sen voi ottaa ku tavallinen neuvolakäynti, vai?

Jonetta ja pikku-veeti 34+0
 
punakaneli ja maijamehi.
Mulla oli eilen tuolla nivusissa aaltomainen kipu niinkuin supistelis. Niitä tuli 5-10min välein noin tunnin ajan ja oli aika kivuliaitakin. Liitoskivuiksi mielelläni ne laittasin mutta just tuo aaltomaisuus ei taida siihen sopia. Levolla tuo onneks meni ohi. Oon tällä hetkellä meidän äippäpoliin niin kypsä että sinne en ihan hevillä haluais mennä/ ottaa ees yhteyttä.

Perjantaina tosiaan alotin sen adursalin ja olen uskonu siihen ihan kympillä että tällä saan ne maksa-arvot laskemaan. Eilen illalla ja usko alkoi karissa kun kuvioon tuli kutina :headwall: Lievä vielä mutta mulla ei aijemmin ole tuota kutinaa ollut, ainostaan ne maksa-arvot korkeella. Tiistain polikäyntiä odotellessa :whistle:
 
Huomenta ja kivaa sunnuntaita kaikille! =)

Täällä poksutaan eli 34+0!


Onnea vaan sirrille kun pääsi kotiin ja jaksamisia :) :heart:

Kattelin tuolla nettimarkkinoilla lastenkalusteita ja silmiin osui amazonas koala riippukehto, http://www.nettimarkkina.com/amazonas-koala-riippukehto/765694 , en muista oliko se täällä kun joku siitä puhui mutta ainakin tossa olisi halpaan hintaan jos joku on kiinnostunut ;)

Ei muuta! :LOL:
 
Jonetta Kyllä mulla on poika ollu pari kertaa neuvolassa mukana. Onhan se tieten helpompi yksin käydä ku meillä ainakin saa koko ajan olla kattomassa ettei vaan ilkeyksiä tee :D Mutta ei siis muuten ole mitään estettä etteikö vois ottaa esikoista mukaan :)

Täällä kans yks jota eilen supisteli vähän napakammin. Miehen kans hieman touhuiltiin niin siitäpä se lähti. Suihkussa sitten helpotti eikä ne onneks kauaa etes kestäny. Pitää vissiin vähän rauhallisemmin jatkossa ottaa :whistle:

Marlin ja Justiina 33+5
 
Jonetta: Powerissa on tosi monta laitetta noille pienemmille. Sillä tykkään siellä käydäkin kun on pienemmät niin hyvin huomioitu. Tuo nuorimmainen neljä vee viipotti vaikka kuin monessa laitteessa ja ite niihin kulki. Iskän kans kävi sit esim. lasten vuoristoradassa ja semmosissa mihin pääsi aikuisen seurassa. Ja oli mukavaa, ihan onnessaan vieläki!
 
Täällä kans viikonlopun reissusta palattu ja tavaratkin sain purettua. On se kiva käydä muualla, mutta kiva on tulla kotiinkin taas. B)

Täällä kans tuli tossa parina päivänä sellaista venyvää ja vanuvaa limaa pihalle ja mietinkin, että mitäs limoja ne nyt on, mutta nyt sitte taas ei oo mittään tullut, niin kaipa sitten oli vaan normi valkovuotoa.
Eikä oo nyt sitte taas pahemmin mittään supistelujakaan ollut.
Koko maha kyllä tuntuu olevan niin täynnä vauvaa, että mietityttää kuinka isoja siellä jo ollaankaan. :whistle:

jahas...mukelot tappelee tuolla taas kaikki keskenään :kieh: :wave:

Katjuska ja sintti 32+1 :heart:
 

Yhteistyössä