** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

tin
Hei!
Mahtuisiko mattimyöhäinen mukaan?
Oon lueskellu ketjua aina välillä, mutta nyt vasta sain aikaseksi kirjoitettua.
Oon opiskelijatyttö etelä-pohjanmaalta, muutettiin just maalle omakotitaloon vuoden vaihteen jälkeen.
Kakkosta siis odotellaan, oon 23v. Synnärinä SEKS. La olis 15.8, eli viikkoja jo 32! Huh ku aika kiitää! Poika täyttää syksyllä kolme vuotta. :)
Aikasemmin oon kirjotellu vain tuola lokakuiset 07 yhteisös ja jotenki tuntuu että vertaistuki olis kiva!

Mulla on vielä 3viikkoa töitä ennen äitiysloman alkua, teen sairaanhoitajan sijaisuutta vuodeosastolla. Aika raskasta alkaa olla, mutta maha on onneksi vielä melko pieni. Niin se oli tuosta ykkösestäki koko ajan.
Toivon että pystyn olla töissä loppuun asti. Sitte alkaa armoton vauvantavaroiden laittaminen ja kaikki rästihommat pitää suorittaa ennen vauvan syntymää =) Huomenna viimeistellään opinnäytetyö niin olis seki pois alta!
Tin + Lyly 32+0 :heart:
 
Kivuista
Täällä on ollut nyt kuluneen viikon aikana ajoittaisia ja ohi meneviä menkkamaisia jomotuksia. Eilen illalla jomotteli alaselkää toista tuntia ja tänään tuli ihan selvä supistus joka kulki pitkin selkää. Otti vähän kipeää. Muutoin ollut vain vatsalla ajoittaisia kivuttomia harkkasuppareita. Joskin vähemmän kuin silloin puolivälin tienoilla.

Nivusia kiristelee etenkin ylös noustessa ja lonkat särkee ja poksuu öisin. Vauva alkaa olla sen verran iso ja voimakas, että sen kääntyily ottaa välillä melkein kipeää. Lisäksi saan kipeää ottavia potkuja kylkiluihin ja myös sellaisia "puukotuksia" olen saanut häpyluun tienoille ajoittain.

Ei kuitenkaan mitään sen suurempaa kremppaa ole ollut, joten ihan hyvillä mielin mennään toistaiseksi. Olo vaan on ajoittain aika tukala kipuilujen ja turvotuksen takia.

Turvotus on tullut nyt oikein kunnolla kiusaksi. Paino oli noussut sen takia 1,4kg viikossa :eek: Nyt on tukisukat käytössä ja suolaa vältellään. Sormet ovat myös aika turvoksissa ja sen takia peukaloita särkee.

Tulipas pikku kommentointi tarkoituksessa aloitetusta jutusta kamala valitus purkaus... :ashamed: Pahoitteluni.

Sipsunen & nalletyttönen 33+1 :heart:
 
Tiqustiina
Tervetuloa uusille :wave:

Täällä on pitänyt kiirusta. Olen pistänyt olkkarin uusiksi ja sitten oli siskon rippijuhlat tosissaan. Nyt on kaikki projektit hetkeks ohi onneksi.

Kipuja on ollut paljon. Musta tuntuu että musta on tullut ihan rampa yks kaks. Sängystä nouseminen tuskaa,kävely tuskaa,supistaa jatkuvasti ja särkee joka suuntansa.

Tiistaina mulla on se ultra ,hieman jännittää miten tää sälli nyt sitten on masussa. Samalla saa tietää mikä on kohdunkaulan tilanne,mutta kovasti ihmettelen jos ei oo muutoksia tapahtunut viime kertaiseen sen verta kyllä on kipeitä supistuksia paljon päivässä.viimeksi oli paikat vähän pehmennyt ja siitäkin kohta 10vko aikaa.

Tiqustiina & Tiqu rv 33+2 :heart:
 
ONNELLISESTI SUOMESSA!!! =)

Kiitos kaikille matkatsempeistä! Matka meni oikein hyvin, vaikka olihan se pitkä ja väsyttävä... Vauveli liikuskeli melkein koko matkan ajan, ja seuraavan yön se sitten olikin aika hiljasta poikaa :LOL:

Ihanaa kyllä olla täällä... Vihreys häikäisee silmiä! Taivas on sininen! Ilma on raikas ja niin hapekas, varsinkin näin sadekuuron jälkeen. Ja lämpöasteita yli 30 vähemmän ku aavikolla! Siellä meni torstaina +50 rikki B)

Toisaalta oon siis iloinen ja helpottunut, kun ollaan nyt vauvelin kanssa turvallisessa ja puhtaassa Suomen maassa, mutta toisaalta oon myös kamalan surullinen mieheni puolesta, jonka jouduin jättämään sinne kuumaan ja hiekkaiseen helv... pätsiin :D Nyt täytyy vain toivoa, että vauveli jaksaa pysyä mahassa 5 viikkoa, kunnes miehenikin tulee tänne. Tosin viime tarkastuksessa olin jo ns. sormelle auki.... :( Ei vissiin kovin yleistä ensisynnyttäjillä näillä viikoilla? Onneksi huomenna on ihka eka neuvolakäynti täällä, niin voin kysyä terkkarilta tuosta.


Pyyntö oululaisille: Kertokaahan nyt mulle kaikki ihanat vauvaliikkeet täällä Oulussa! =) Ja sit jos joku vielä osaa neuvoa sellasen "ekoliikkeen" tms, josta saa mm. sitä vadelmanlehtiteetä sekä kestovaippojen pesujuttuja ym ym, niin kiva kiitos ;) En oo tosiaan asunu täällä neljään vuoteen, niin en tiedä paikkoja...

T. Murske ja poitsu 33+1

 
Tervetuloa mukaan tin! :flower:

Murske, kiva kun matka meni hyvin ja pääsit turvallisesti perille!! Itse en oo Oulusta vaan 40km pohjoseen nelostietä ;) Mutta Oulussa on ainakin Taikapilvi keskustassa mikä myy kestovaippoja, kantoliinoja ja kaikkea luomujuttuja vauvalle. Vadelmanlehtiteestä en osaa mtn sanoa. Muita lastentarvikeliikkeita on BabyStyle Joutsensillan kupeessa, onko se paljetie vai paljekuja. Lastentarvike Limingantullissa Prisman "takana" ja Johanna vauvatarvike (vaimikäseoli) keskustassa en muista kadunnimeä. Voip olla muitakin mutta noissa oon itse liikuskellu.

Missä viipyy helteet?? Tahtos lämmintä ja aurinkoa..joku sano että juhannuksesta tulis lämmin, ois kyl kiva kun monta jussia on paleltu! Jännä juttu ku tämä masuasukki on niin korkeella niin mulla ei oo vieläkään mtn ikäviä tuntemuksia alakerrassa :whistle: Muissa raskauksissa on ollu kauheet liitoskivut, vihlontaa jne.jne..silläkai sitä toivookin että tää raskausaika vielä jatkus ja jatkus kun viimestä vauvaa odotetaan niin tahos nauttia tästä olotilasta ja masusta vielä :heart: Toki toivon että vauva tajuais kääntyä pää alaspäin lähtökuoppiin mutta nautitaan nyt vielä hyvästä voinnista kun sitä piisaa =)
 
Murse - en oo oulusta mutta sen verran läheltä että jotain vinkkejä voin heittää. Nicky ja Nelly kannattaa käydä katsomassa. Sitten tykkään oulusalon jesper juniorista, siellä on usein hyviä tarjouksia. Lähinnä näille meidän isommille lapsille olen tehnyt sieltä löytöjä mutta sehän myy vauvan vaatteitakin. Sitte ihan lindexillä on ihkuja vauvan vaatteita :D

Mulle taas saa antaa vinkkejä tampereelta että missä kannattaa käydä nuita lastenvaatteita ja pieniä tarvikkeita kattelemassa. Sinnepäin siis suunnataan jussin jälkeen jos vain polilta saan luvan :/

Uusille tervetuloa, täältä löytyy aktiivista porukkaa. Saas nähdä kuinka ahkeria kirjottajia meistä tulee kunhan kaikki pääsevät lomalle ;) :saint:
 
mattoja kävin tänään pesemässä. yläkerran. sanoin miehelle että ne on pestävä nyt eikä kuukauden päästä, tai voidaan me silloinkin mutta millä tuloksella ;) ihan hyvin meni kun pieniä vaan pesin. ensi viikolla isot mutta mies joutuu kyllä tulee mukaan että saan nostettua ne "mankeliin".

PAINO alkanu mulla nousemaan huolestuttavaa vauhtia vaikka syön vähän, sen herkkuja ja lenkkeilen päivittäin. sormukset otin tänään pois mutta en nyt koe että turvotuksia varsinaisesti olisi. paino noussut 1,6kg 2 viikossa. huh. mitäköhän terkkari keksii sanomista siitäkin keskiviikkona, viimeksi kun painosta niin paasasi :/ yhteensä olis nyt sitten tullut 8kg.

nyt kestovaippoja ihailemaan nettiin :)

korvapuusti 31+2
 
Tervetuloa Murske Ouluun! Saas nähä ollaanko samaan aikaan synnärillä :)

Baby Style löytyy joutsensillan vierestä, sitten siinä Limingantullin Prisman vieressä, Patentullissa on yks liike kans ja kaupungissa ODL:n vieressä on Taikapilvi. Taitaa täällä vielä muitakin olla. Ja tuota vadelmanlehtiteetä oon ostanu Life luontaistuotekaupasta, Galleriassa on yks ja sitten Kaakkurin cittarista löytyy kans sama liike.
 
Reissusta palattu ja hyvin meni. Kirjoittelen huomenna kunnolla kuulumisia.

Powerparkista siellä on tosi hyvin pienille laiteitta. Viimme vuonna oltiin jo, kun tuo nuorin 0oli 2v ja pääsi silloin jo moneen laitteeseen. Tänä vuonna taas uurestaan,kun kans meiltä on sinne n. 60km. Ja oon siitä tosi iloinen, kun noin laadukas paikka lähellä. :)

Tin tervetuloa! Saas nähä ollaanko laitoksella samaan aikaan, kun on laskettu samana päivänä ja seinäjoelle tuun kans synnyttään.

Elli ja Öttis 32 :heart:
 
Heips kaikille!

Oon joutunu pitämään palstataukoa "koneettomuuden" takia, rankkaa oli olla pimennossa :D Joten ihan ulalla ollaan, on vähän lukemista edessä..

Joten nyt vaan pikaisesti omaa napaa..
Olo on raskas, maha on valtava, mieliala maassa, sokerit vähän heitelleet yms. "kivaa"! Vielä ois jaksettava, mieskin lähtee töihin ens viikon jälkeen ja pitää loput lomat vasta vauvan synnyttyä. Voi tulla raskaat ajat vielä, pojat ovat vilkkaita (ja kuopus eritoten hurjan vaativa) ja millään ei jaksaisi, eikä taipuisi heidän perässään.. Tää on ehottomasti ollu kaikista näistä raskauksista rankin!! :( Sori et oli tällästä valitusta. Aika vaan matelee, sais olla jo kuukaus eteenpäin!

Emppux ja Aarre 34 tasan (sentäs poksutaan! =) )
 
tin tervetuloa ! Lisäilen sua etusivulle :)

Murskeelle tervetuloa takaisin suomeen !!! :hug:

Omaan napaan ei kummenpia , tai no noi kivut ja säryt joka paikassa niin kuin monelle muullekin kuului alkaneen tulemaan enemmän kremppaa , niin sama juttu täällä ! Tähän asti meni suht hyvin ja nyt sitten kärsitään mahtavista liitoskivuista ja lonkkasäryistä iltaisin .. supistuksia ei ole kauheasti ollut enempää , jokunen päivittäin , ei säännöllisesti mitään . Mutta uutena on nyt tuleet muut säryt heti kun jotain tekee niin huomaa selässä ja olossa että on tullut tehtyä :(
Flunssa vaivaa edelleen ,se saisi kyllä jo loppua .. jos en herää lonkkasärkyihin , niin sitten siihen että yskin ja yskin , eikä mikään auta ja taas menee tunti tai pari , ennen kuin saa takaisin unen päästä kiinni ...

neitim+ tytsy 33+1
 
Heips!

Täällä poksutaan 34+0. :)

Tervetuloa tin mukaan joukkoon ja Murskeelle takaisin Suomeen! :flower:

Täällä kans vauvan liikkeet tuntuvat välillä tosi epämukavilta kyljissä, mutta toisaalta hyvähän se on, että liikkuu, niin ei tarvitse miettiä onko kunnossa vai ei.

Aamulla jalkahoitoon, ihanaa hemmottelua!! :)

ansuli + kullanmuru 34+0
 
murskeelle tervetuloa suomeen :flower: :wave:

Ja moni jo kertoikin noita lastenliikkeitä..itekkään en ihan Oulussa asu, mutta siinä ihan naapuri kunnassa ;)

Täälläkin ollut jomotusta ja särkyä :/ ja liikkeet tuntuu joskus tosi epämielyttävältä |O :heart:

vauvis ja allu 30+6 (huomena poksuu! :D ) :heart:
 
Jahas...palstakin toimii taas :)

Tin tervetuloa mukaan jutusteluihin. =)

Ja Murske Mukava kuulla, että matka meni hyvin ja toivotaan, että pikkukaveri jaksaa odottaa masussa sen aikaa, että isukkikin ehtii synnytykseen mukaan. B)

Näin yöllä jo unta, että vessassa käydessä tuli veristä vuotoa. aamulla oli hetken ihan pihalla, että onko sellaista tullut oikeasti vai ei, mutta tulin kuitenkin siihen tulokseen, että kyllä näin on vaan unessa päässyt käymään. :whistle:

Katjuska ja sintti 32+2 :heart:
 
Huomenia! En nyt kerenny vielä lukea teidän kirjotuksia.. Tulin vaan pikasesti kysymään onko teillä jollain emmaljunga minor edge rattaita ja onko niihin mahdollista laittaa seisomatelinettä? Me käytiin lastentarvikeliikkeessä ja pitäisi nyt mennä kärryjen kanssa kokeilemaan meneekö mikään seisomateline, ja jos ei mene niin onkohan se kärryjen vaihto sitten edessä....
 

Yhteistyössä