** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Me9, ihanasti masu kasvanu ainaki siitä "minimasusta" mikä oli
joku aika sitte :)

Mäpä laitan kans tän pötsin tänne, musta tuntuu myös
että tää ois alhaalla? En oikein osaa sanoa ku ekaa kertaa
kasvattelen, mutta rintalastasta napaan asti tyhjää täynnä ;o
Tekis kyllä NIIN mieli tietää minkäkokoinen pieni tuolla asuu.. :whistle:

no, poksutaan nyt toiseen kertaan 33+0 :) :heart:

Tsaukka täältäkin pitkästä aikaa!

Onnea Sirrille pienestä tytöstä :heart:

Me9
, mulla on myös todella alhaalla maha ja tuntuu, että poika todella kolistelee ovia. Näyttää tuo sinunkin maha olevan kyllä aika alhaalla. Mulla oli esikoisenkin kanssa ja on nytkin. Eikä ainakaan esikon kanssa enteillyt mitään 42+1 mentiin silti, puuh. Siitä sopivana aasinsiltana...

Eli kävin viime viikolla pelkopolilla ja siellä käytiin tämä edellinen suht rajuhko nopea synnytykseni läpi. He olivat siellä sitä mieltä, että voisivat käynnistellä viikolta 39, jos on mitään mahkuja. Eli, jos paikat on jokseenkin kypsät siihen. Yli 40+3 ei päästettäisi. Passaa mulle oikein mainiosti. Sanoivat myös, että sitten ainakin ehdin sairaalaan, eikä vauva pääse kasvamaan liian isoksi ja saan heti kipulääkitystä. Mä olen ainakin tosi tyytyväinen tuohon pelkopolikäyntiin.

Neuvolassa kävin, kaikki hyvin, paitsi 610g viikossa tullut painoa, mutta siitä ei sanottu mitään. Kuulemma sen verran tasaisesti on tullut, eikä mitään hälyyttävää ole. SF-mitta oli 27.

Mutta! Täällä on juhlapäivä minulle (olen odottanut kovasti jostain syystä): POKS POKS POKS 30+0! :D Seuraava etappi on sitten se viikko 36... :p

Muuten mukavaa viikkoa kaikille =)

kreta

Mulla on muutamat kaverit kauhistellu että miten alhaalla maha jo on. En kyllä muista että millon se pojasta laskeutu. Välillä tuo neiti sitten on taas tosi ylhäällä. Eilenki ahisti henkee koko ajan, ja tuntu että vaikka miten yrittää vetää keuhkoja täyteen niin se ilma ei sinne mene :/ Ja välillä tulee iskuja tuonne kohdunsuulle :eek: , tosi inhottava ku oikeen pistää.

Viikon päästä ois neuvola, ja ens viikon torstaina on sitten ultrakin. Saas nähä minkä kokonen tuo neiti on. Hirvittää että jos meneekin jossain käyrien yläpuolella, mutta sitten taas toisaalta tuntuu että on kyllä pienempi mitä veljensä näillä viikoilla. Antasin oikeesti mitä vaan että ois syntyessään alle neljän kilon.

Marlin ja Justiina 33+6

Murskeelle TERVETULOA koto-Suomeen! :wave:

(.) mitäs tässä. olisin kyllä itsekin välillä valmis jo synnyttämään; sen verran raskas olo alkaa olla. SF-mitta on varmaan jo 40cm. Vauvat on jotain 2,3kg paikkeilla (perjantain arvio rv33+4). :heart: :heart: - no, syntyvät ku syntyvät...
MUTTA - vähän kyllä jänskättää, että EI KAI VIELÄ!!?? :whistle: :p kyllä nyt vielä viikko tai kaks sais valmistautua niin henkisesti kuin pesänrakentamisella. vielä puuttuu sängystä patja ja sitten on vielä tutit, pullot ja muut värmeet steriloimatta... muuten alkaa olla valmista.
Mun äiti kuoli 2 viikkoa sitten, joten tässä on ollut senkin takia TOSI PALJON MUUTAKIN TEKEMISTÄ kuin vain tää vauvojen odottelu. oon pää viidentenä jalkana juossut asioilla, ollut puhelimessa, kantanut tavaroita ja kuun loppuun menneessä äidin asunto tarvii olla tyhjä. on mulla pikku-siskokin, mutta hänestä ei juuri ole apua; paitsi kyllä hän oman osuutensa tavaroista hakee. ja onneksi mulla on äidin nuorin sisko apuna; en joudu hautajaisia(3.7.) yksin järjestämään.
Kovin on supistellut, mutta kohdunsuu edelleen kiinni. lyhentynyt kai oli... saa siellä jotain tapahtuakin, kun viime raskaudessa ei tapahtunut mitään rv38 mennessä, ja niinpä perätilassa olevat kaksoset leikattiin suunnitellusti.
Jännittää kyllä että mennäänkö samaa kaavaa vai tuleeko luonnollinen synnytyksen käynnistyminen ja alakautta synnytys. huih! - toivoisin tosiaan alatiesynnytystä.

no, mutta mukavaa juhannusta kaikille ja nauttikaahan kesästä!! :flower: :flower:

*34* poks poks

Täälläkin mies tulee mukaan synnytykseen ja tyttö menee varmaankin mun siskolle siksi aikaa. Täytyy vain vielä sopia että sisko on hälyytysvalmiudessa 24/7 ;)

dreamer voimia hautajaisjärjestelyihin :hug:

Mulla on tuolla alakerrassa ollut kummallisia tuntemuksia tänään.. kohdunsuuta nipistelly ja painetta alhaalla, välillä vihloo koko mahaa... En tiiä sitten onko hälyyttävää, mutta kyllä meinaan sanoa keskiviikon neuvolassa. Ja tosiaan sitä pahoinvointia on :x oon mä nyt saanut banaanin ja jogurttia alas ja sisällä onneks on pysynyt. ei ainakaan mitään kovin äkästä mahatautia ole...

Mies tuli äsken koulusta ja painui samantien tytön kanssa pihalle :heart: saan vähän levätä sillä aikaa..

Dreamer78 :hug:

Neuvolassa käyty.
pissa puhdas
hemoglobiini 123
tarjonta rt
vauvan syke 137
ja masun mitta 27 KÄÄK.Kasvanut minusta ihan kauheena ku viimeksi oli 24 ja viimekäynti oli 3 viikkoo sitten.
Juttelin pelostani että vauva on suuren suuri ku tuo mahan kokokin niin paljo isompi kuin muilta ollu ja siitä et pelkään että mulle taas sanotaan jotain tyyliin et ei nuin pienestä mahasta tuu isoa vauvaa ja sit synnytänki jonku 5kilosen :| Mullahan muutkji vauvat piiloutunu niin hyvin mahaan et mahan perusteella veikattu pieniä vauvoja.No ihana neuvolantätini otti huoleni vakavasti ja aiko laittaa viestiä eteenpäin et seuraavalla käynnillä tehdään äitipolille vauvan kokoarvioon lähete elokuun alkuun ja sit varmaan käynnistellään lasketun tienoilla jos näyttää et vauva iso.Nyt on niin huojentunut olo =) ja jaksaa olla huolettomana kun tietää pääsevänsä tohon kokoarvioon eikä tarvi sit mahollisia yliaikapäiviä pelätä vauvan ja oman henkensä puolesta.Viimeksi tunsin et vauva iso ja jokainen yliaikapäivä toi lisää pelkoa vaikken aijemmin synnytystä pelänny yhtään.
Neuvolantäti ei kai ollu ihan täysin varma,mut aika varma kuitenki et alhaalla tuntu pää ja ylhäällä sivulla selkä josta sit sydänäänetki heti hyvin kuulu.Tuokin toi nyt turvallisemman mielen ku musta on tuntunutkin et vauva ehkä ois jo oikeenpäin ja ei se varmaan oo enää pyörähellykkään ympäri ku tuntuu nuo liikkeet aikalailla samoilla kohin.
painoa mulle oli tullu viime käynniltä kamalasti :ashamed: viimeks painoin 58 ja nyt 61 :ashamed: eli 8kg ois tullu yhteensä koko aikana.ottaa kyllä päästä tuo nopea painonnousu ku vielähän sitä kerkee tällä menolla tulla vaik kuinka.haluttas alkaa syömälakkoon mutku ei vaan pysty :LOL:

Neuvolassa muuten kaikki hyvin mutta itku silmässä melkein sieltä lähin ku kuulin et mailman paras neuvolantätimme jää tuolta pois
:'( tuntuu kamalalle mennä nyt loppu ajaks kelle sattuu ja lapsiltakin vaihtuu sit neuvolantäti ku heillä ollu tuo sama.Mulla on ollu joka kerta niin ihana olo tuonne mennessä ku on tietäny kuin ihana ihminen siellä on vastassa joka ottaa kaikki tunteet ja kysymyksetkin vakavissaan.Kiitollisena kuitenkin jään muistelemaan tuota neuvolantätiä jolla oon saanu käydä tässä ja viime raskaudessa ja lsten kanssa :heart: Mutta kieltämättä haikea olo on :'(

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 29+6 ps.äitiyspakkausta yhä odotellessa...

Synnytykseen mukaan tulee mieheni,lapset hoitaa anoppi,niinkuin aina ;)

Dreamer osanottoni :hug:

Rakkaudesta äiti pienihän sun masu on jos vaan 27cm sf!!!Kyllä se kasvaakin ,kun jo 4:ttä odottelet,suuremmaksi.Kohdunkoko on monisynnyttäjällä alusta asti isompi.Eikä vauva silti suuri välttämättä ole :hug:

Mulla on ollut huikeita sf-mittoja ja tullut alta 4 kiloisia.Itseasiassa se ainut 4 kiloinen,meni tasan keskikäyrällä sf mitan puitteissa :D Vaan silti oli muksuista isoin :eek:

Dreamer :hug:
tänään kävi ilmalämpöpumppu asentaja ... saas nähdä miten alkaa toimimaan meidän talon jäähdytys :) Ainakin olohuoneeseen voi majoittautua jos muissa huoneissa on lämpimämpää , olohuoneen sohvalla käy puhuri :LOL:

neitim +tysy 33+2

sf mitasta.mullahan oli viime viikolla (sillon 30+3), tuo sf mitta 32cm eli millään käyrillä ei pysytty :whistle:

Dreamer - sulla on kyllä oikeesti rankkaa ja paljon tekemistä. Voimia :hug:

Huomenna sitten pääsee taas neitiä kurkkaan :wave:

Tiqustiina
epplu ihana tuo sinun masu,se on niin unelman siro :heart:

Dreamer Voimia kovasti :hug:

Sf mulla meni aluks yläkäyrällä ja nyt mennään alakäyrän alapuolella :whistle: Onneksi huomenna on se ultra niin selviää miten masussa voidaan.

synnytys meillä myös mies tulee mukaan,ellei nyt tuu joku syöksysynnytys ja ei ehdi saada lapsia hoitoon tms.mutta jos ihan rauhassa lähdetään niin kyllä tulee.Lapset menee sitten mummilaan tai vaarilaan hoitoon ihan tilanteen mukaan. Onhan mulla tuo sisko 15v olemassa joka onneks auttaa tosi usein lasten hoidon kanssa,saa hyvää harjoitusta ;)

kävin alessa tänään ja mukaan tarttu vauvalle vaatetta.nyt alkais olee kyllä vaatteiden ostalta tilanne hyvä. oikeastaan enään ei puutui kuin sitteri,rintapumppu ja hoitoalusta sit on kaikki vauvalla mitä tarvitaan.
ilmeisesti ne tarvarat on vaan salakavalasti ilmestynyt mun kaappeihin vaikka mitään en olevinaan ole ostanutkaan pahemmin :D

noi supparit alkaa raivostuttaa mua. on kyllä niin kipeitä kun tulee että itku meinas aamulla tulla. onneks ei tuu mitenkään tiheesti säännöllisesti,sanotaan että tunnissa tulee n.1-2 supistusta ja ne on kipeitä myös ,yöt menee ilman suppareita ONNEKSI. Pahimmat supparit tulee jos tekee jotain esim.täyttää pesukonetta joka on matalalla tai noukkii jotain lattian tasosta. Ne hommat koitan välttää kyllä parhaimman mukaan.

rakkaudesta äiti
eihän tuo sun sf-mitta nyt niin hirveen suuri ole, ku meillä on samaan aikaan laskettuaika ja mulla oli muutama viikko sitte sf-mitta 27 :)
Huomenna olis sit lääkärineuvola, saa nähä minkälainen tohtori tällä paikkakunnalla on, huhuja oon kuullu et yks niistä on ainaki mies ja tosi kovakouranen eli toivottavasti mulle sattus joku muu :D

k-ati ja vaavi 29+6 :heart:

Dreamerille osanotot myös täältä :hug:

Sf mulla laski yläkäyrälle viikko sitten, ku oli vaan sentin kasvanu kolmessa viikossa. Sitä ennen mentiin komiasti yläkäyrän ulkopuolella.

Synnytykseen tulee mies mukaan. Miehen äiti aiko tulla nuorimmaisensa kanssa tänne elokuun alussa, eli jos kerkeevät tulla ennen ku vauva syntyy niin sitten poika on kotona mummun ja tätin kans. Muuten soitetaan minun vanhemmat tänne tai viiän poika heille, riippuu siitä että moneltako lähtö tulee.

Sairaalakassia en oo pakannu, enkä ajatellu pakata ennen ku vasta sitten ku synnytys käynnistyy.

Tässä vielä masukuvaa muiden jatkoksi

Voi kun oli taas paljon ihania masujen kuvia :heart:

Dreamer osanotto ja valtavasti voimia :hug:

Synnytykseen tulee mies mukaan ja jos kaikki menee niin kuin oon aatellu, niin jos tuo meidän naapurin täti pääsis muita lapsukaisia siksi aikaa katsomaan. Mutta siis ei mitään ihan selkeetä sunnitelmaa vielä oo tuon asian tiimoilta. :whistle:

sairaalakassin pakkaamista oon ajatellut ja miettinyt, että mitä sinne laittais, mutta mittään konkreettista en oo siltäkään osin saanut aikaiseksi. :kieh: Mut onhan tässä aikaa :whistle: Juu ja pullot ja tutit on keittämättä ja vauvan sänky laittamatta ja kotiintulo vaatteet valitsematta. Monta pikku asiaa vielä hoitamatta ja tarvikkeita ostamatta.

Täällä kans sintti tuntuu välillä kolkulttelevan jo ihan tuolla kohdunsuulla :whistle: ja välillä taas kerää itsensä tuohon ylös litistämään keuhkot lyttyyn. :kieh:

Vessassa saa öisin juosta ainakin 2-3 kertaa ja joskus useamminkin. ei kans uni tuu millään ennen kuin sit tuonne vessaan kömpii.

Katjuska ja sintti 32+2 :heart:

SF mulla oli viimeksi rv 28 sf 26 ja se oli just keskikäyrällä. tuntui kuitenkin isolta koska tyttöjen kanssa pienempi ollut. saa nähä mitä se keskiviikkona näyttää. luotan enemmän oman terkkarin mittauksiin kun nla lääkärin... asennosta en osaa itse mitään sanoa... eniten tuntuu ihan alhaalla liikkeitä mutta kyllä muuallakin.

SYNNYTYKSESTÄ niin mies tietty lähtee mukaan ja miehen vanhemmat tulee hoitaa lapsia siksi aikaa. näin viimeksikin. synnytyksen jälkeen sitten mies heit kotiin hoitamaan, kyllä me vaavin kanssa pärjätään kahdestaan osastolla :heart:

IHANIA MASUKUVIA :) kunhan jaksaisi / ehtisi itsekin laittaa tänne. ja kuvata. en oo ainuttakaan kuvaa vielä masusta ottanut :( no, onhan tässä viikkoja vielä kunhan sitten vaan muistaa ottaa ennen sairaalaan menoa ;)

SAIRAALAKASSIA en oo edes miettiny vielä...

korvapuusti 31+3

Marlin - kaunis masu sinulla =)

sairaalakassille en ole vielä ajatustakaan uhrannut, aikasta paljon vielä muutakin laittamista :whistle:

Mies lähtee synnytykseen mukaan tietysti ja lapset menee varmaan mummolaan.. Enpä tuotakaan ole vielä suunnitellu meillä kun isovanhemmat ja sisarukset asuu lähellä ja muutenkin tällänen tiivis suku ollaan niin asiat kyllä järjestyy =)

Mies lähtee synnytykseen mukaan sikäli mikäli on lähellä kotia. Jos ei kerkeä niin mun sisko tulee mukaan. Esikoinen luultavasti menee mun vanhemmille ellei sitten satu just olemaan isällään silloin.

Sairaalakassia en oo edes miettinyt, viimeks sen kerkesin pakkaamaan just ennen lähtöä, katsotaan kuinka nyt käy

Kauniita masuja todellakin!!

Epplu, meillä on aika samanlaiset mahat, mullaki tollanen pieni ja alhaalla. Ja mua kans mietityttää nyt vauvan koko, kun terkkari niin kovasti ihmetteli mun mahan pienuutta eikä edes tuntenut vauvaa kunnolla :/ Uusi stressin aihe tuli siis siitäkin, hohhoi...

Hammaslääkäristä kyssäri (sori jos tästä on aiemmin ollut puhetta). Ootteko käyneet hoidattamassa/tarkistuttamassa hampaita raskausaikana? Onko siitä jotain suosituksia/rajoitteita? Mää mietin vaan tässä, että varaisinko ajan ens viikolle vai vasta synnytyksen jälkeen.. pitäis hammaskivet poistattaa jne.

Jes, huomenna parturi, vihdoin! Ja jalkahoito.... :heart:

Hyvää yötä kaikille mammoille!

Yhteistyössä