** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Sirrille hirmuisen suuret onnittelut pienen tytön johdosta!!!! :heart: :heart:

En siis ole täällä vieraillut pitkään aikaan. Kauheasti täällä on tapahtunut kaikenlaista...en edes yritä kommentoida mitään :D Mutta voimia kaikille sitä tarvitseville :hug:

Nyt tällä mammalla alkoi virallisesti loma, valmistuin viime perjantaina :D koko kevät on mennytkin koulujuttujen parissa sellaisessa sumussa, etten oikein ole ehtinyt keskittyä tähän vauvan tuloon. Niinpä viime viikon loppupuolella tajusin mitä me olemme menneet tekemään ja iski melkeinpä jonkinasteinen ahdistus. En ollut tajunnutkaan, että meidän "helppo elämä" ison pojan kanssa, muuttuu kohta vauva-arjeksi omine haasteineen. Yhden yön valvoin ja mietin noita juttuja, mutta nyt on taas tosi hyvä olo. Juuri tätähän me loppujen lopuksi haluttiinkin :heart:

Neuvolassa kävin äsken. Kaikki ok, painoa tullut n 500g/vko :/ (yht ~10 kg) hemppa noussut 10 yksikköä ja on nyt 104 :) Keskikäyrän alapuolella mennään edelleen (sf 28) ja vauvan asento suuri? Nämä meidän lapset taitaa olla sellaisia vänkyröitä, että joudun taas synnytystapa-arvioon parin viikon päästä. Terkka oli sitä mieltä, että onhan tämä täällä oikeinpäin, mutta vähän aikaa kokeiltuaan ei enää yhtään osannut sanoa, mikä on mikäkin ruumiinosa. Sama homma oli esikoisellakin :D

Nyt siivoamaan (taas)!!Pakko yrittää saada tämä koti puunattua ennen uutta asukasta :)

Ruuth ja muruinen 32+1 (OMG) enää 6-10 viikkoa :)
 
Huomenia tännekin pitkästä aikaa :wave:

Mullakin olis huomenna taas neuvola ja oikein hirvittää tuo painnonousu. Mutta itepä olen itteni lihottanut :ashamed: huomaa kyl et turvotuskin jo vaivaa kovasti. Vaan eipä olis enää pitkää matkaa jäljellä, 2 viikon päästä sovitaan leikkauspäivä ja se toivon mukaan sitten n. 3 viikon päästä. :) Toisaalta hirvittääkin,mutta olis kyl ihana jo päästä näistä vaivoista. Painoarvioksi on jo annettu 4,1-4,2kg eikä ole yläkäyrätkään enää pitkään aikaan riittäneet. :D

Jaksuja kaikille!

Kääkkis ja lapanen 34+6
 
Ruuth, onnittelut valmistumisesta! :flower:

Mulla takana eka neuvolakäynti koti-Suomessa. Ja sain minäkin viimeinkin oman neuvolakortin! =) . Neuvolan täti oli nuori tyttö, mutta ihan mukavan oloinen. Ihmetteli vähän masun pientä kokoa, eikä oikein tuntenut vauvaa, mutta sykkeet kuitenkin löytyivät. Neuvolalääkärille pääsen jo ylihuomenna, on paaaljon kysyttävää ;)

Kiitos vauvaliikevinkeistä! Lähenkin tästä saman tien kaupungille kierteleen! Ihanaa! Äsken kävin ruokakaupassa ihastelemassa hedelmä- ja vihanneshyllyjä :LOL: En siis ostanu mitään, ihastelin vain.... niin paljon tuoreita, kauniita, puhtaita hedelmiä.... mutta kalliita! No, tokihan Dubaista ja Abu dhabista löytyy tuoreita hedelmiä, kun ovat ns. lentokenttäkaupunkeja, mutta meiltä aavikolta ei löydy, sillä kuljetusongelmien takia kaikki hedelmät ja vihannekset pakastetaan... Ja sit ku ne sulatetaan myyntiä varten, ne usein menee tosi nopeasti pehmeäksi ja homeeseen, ja mätänee kuoren alta :x Joten ette usko, miten innoissani olen tuoreiden ja napakkapintaisten hedelmien näkemisestä!

Nyt shoppaileen :wave:

Murske
 
Neuvola ohi:)

rv 34+1 (viime käynti rv 32+3)
Paino 640g/viikko (viimeks oli hieman tippunut)
Turvotus +/- (sama)
Verenpaine 108/86 (118/76)
Pissa puhdas (viimeks samoin)
Hb 123 (117)
Sf 35 (32)
vauvan syke 136 (130)
liikkeet ++ (++)
ja vauvan asento rt (rt)

Seuraavaks sit olis onneks tuo neuvolalääkäri 7.7. =) joten sitä sitten odotellessa.
 
Neuvola viime viikolta

rv 32+3 (30+0)
rr 110/65 (105/62)
hb 114 (107)
sf 27.5 (26) jos sitä käyrää mentäis mitä alusta asti ni "pitäis" olla 31 :p
vauvan syke 142
liikkeet ++ (++)
Vauveli rt:ssa jo viikolta 26 :)
Ja painoa yhteensä tullu 13kg, nehän kantaa vielä helposti
:D

Poks 33+0 :heart:

Tuntuu että maha on tipahtamassa jo polviin ;o millonka sen "pitäis" alkaa laskeutuu alemmas? :D

epplu + Rumpali :heart:
 
Kyllä lomalaisen elämä tuntuu ihmeelliseltä... :heart: Tänään on väsymys-päivä, mutta onneksi ei tartte mitään ihmeitä tehdäkään. Ajattelin huomenna aloittaa vauvan peittojen, vaatteiden yms.pesun. Eipä niilläkään onneksi vielä hätää ole. Ellei pieni aijo syntyäkin aiemmin.

Täältä saa taas lukea paljon samanlaisia tuntemuksia, kuin mitä itsellä on. Lauantaina eka kertaa oli sellainen päivä, että kävely tuntui todella epämukavalta ja kovotteli mahaa lähes jatkuvasti.

Murske: Voin kuvitella miten ihanalta hedelmäosastot täällä näyttävät. Minulla nyt kaiken raikkaan syömisen kausi menossa ja hedelmät näyttää niin houkuttelevilta, vaikka olenkin niiden äärellä koko ajan ollut.

Kestovaipat olisi nyt edelleen tarjolla! Mieluiten niihin 2009 pakkauksen lakanoihin vaihtaisin, mutta síihen ei tainnu löytyä halukkaita. Joten jotain muutakin vaihtokauppaa voisin harkita..:)

Edda ja pienoinen 34+0 POKS!

 
Lisäystä:

Tänään on joku vauvan liikkumisen ennätyspäivä. Koko aamupäivän on maha hyppinyt puolelta toiselle kun toinen potkii niin vauhdikkaana. Tässä alkaa jo epäilemään, onko siellä joku hätänä...Mutta jospa toinen vaan iloitsee siitä, ettei äiskä ole niin stressaantunut lomalla kuin töissä..:)
 
Tervetuloa Tin mukaan! :wave: Meillä on melkein samanikäiset esikoiset, mulla poika 11/07 :)

Sirri ihanaa kuulla noin hienoja kuulumisia! :heart: pikkuinen vahvistuu ja imetyskin jo onnistuu pikkuhiljaa, ja sinä oot toipumassa sektiosta hyvin :) Mäkin kyselen samaa kuin muut, onko teille annettu arviota siitä koska pieni pääsis kotiin?

Murske hienoa että oot päässyt tänne Suomeen turvallisesti, tervetuloa :)

Täällä on Tampereen reissu tehtynä.. Oli kyllä kiva olla miehen kans piiiiitkästä aikaa reissus kahdestaan, sai kierrellä kaupoissa rauhassa ja kellua Eedenissä ilman uhmiksen vahtimista :D Ideaparkista löytyi ihania vaatteita vauvalle, ja Name it:iltä löytyi mahtava 10kpl pakkaus kuvioituja "puklurättejä", aivan ihania! Ikeasta löytyi vauvalle kylpyamme, lisää kuvioituja liinoja, pussilakanasetti, aluslakana ym ym.. Siellä olis kyllä saanut ittensä konkurssiin, ja melkein niin kävikin... :whistle:

Mutta kyllä vaan tälle kropalle teki tehtävänsä se kaupoissa ravaaminen ja autossa istuminen. Kovat kivut oli koko lantion alueella, selässä, mahassa ja häntäluussa.. au au. Ja se TURVOTUS!! Ja supistuksia tuli aika kivasti kans, vähän jo pelotti kun lilluttiin siellä kylpylässä, ja porealtaassa alkoi tulemaan kipeitä supistuksia, välillä tuntu et nyt se pieni haluaa ulos :/ Ja nyt kyllä mietityttää seki, että en tienny yhtään millanen tilanne tuolla kohdunsuulla on, ja silti vaan menin "uhkarohkeasti" kylpylään. No, ylihuomenna on neuvola, aattelin kysyä jos sais jo sitten seuraavalle kerralle lääkärikäynnin, ku kuiteski jonkun verran näitä kipeitä supistuksia ollut.

Nyt pitäis tältä väsymykseltä jaksaa keksiä pojulle syömistä ja sitten koota (pojan sanoin rakentaa) poitsun huoneeseen ikeasta ostetut pikkunen pöytä ja tuoli :) sitten suunta ulos, siellä näyttää olevan ihana ilma!

mmiilia ja hubbis-typy POKS 32+0 <3
 
Murskeelle tervetuloa Ouluun, täällä mekin asustellaan :) joitain lastentarvikeliikkeita täällä on, mutta en varmaan itsekään osaa neuvoa kovin kummoisesti.. itse olen käynyt lastentarvikeliikkeessä, babystylessa, anton&nina.. siinäpä ne tais olla.. voi olla et muitakin löytyy...

Mikähän lie mahataudin oon saanu... päri päivää välillä oikein kouristanut mahasta, nyt ruoan jälkeen kääntyi koko vatsalaukku varmaan ympäri.. kaikki tuli ylös mitä olin alas saanut.. heikko olo, väsyttää.. verenpainekin saattaa olal matalalla kun huippaa ylösnoustessa. mikään ruoka ei nyt kyllä maistu. :/ eilen illalla supisteli ihan järkysti raskaan päivän jälkeen, ja nyt lonkassa tuntuu kauhee kipu taas vaihteeksi :'( tekis mieli itkeä... olisin taas niin valmis synnyttämään!

niin tänään poksuu 32+0!
 
Mä tässä joku päivä sanoin miehelle, et toisaalta olisin jo valmis menee synnyttämään. Tää vauva kun tuntuu tunkevan itseään niin mahdottoman ylös et istuminen on hankalaa ja sit kun kävelee niin tuntuu et koko maha tippuu pois..
 
:wave:

Nla kuulumisia,eipä sen kummempia.Oli taas niin plattu käynti ja seuraava onkin nla lääkäri rv 36+5,eli yli 4 viikon tauko :eek: Mitäpä mä sielä tosin juoksemaan kun kaikki mallillaan.

Rv 32+3
paino 65kg :ashamed: yhteensä nyt 15kg :ashamed:
Pissa puhdas
rr120/62
Turvotus+
sf 30(4 viikossa vain 1cm lisää?)Tultiin yläkäyrältä keskikäyrälle
rt
syke 130krt/min
liikkeet++

Mun nlan sijainen on kyllä ihan plääh tyyppi"voi voi,onko paha olla,voi voi,pyörittää silmiään"

Mä olen jo ihan loppu tähän raskauteen ja alkaa näkyä lievänä alakulona...

Jep,mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Meillä miehel alko loma,to lähdetään tukholmaan :D
:wave:
 
maijamehi ja me9

Sama juttu täällä.. maha ylhääl, ikävä istuu.. ja sitten kun lähtee käveleen niin hyvä ettei tartte käsillä kantaa tuota mahaa kun tuntuu tippuvan. Ja alakuloisuutta ja äkäisyyttä täälläkin :ashamed:
 
Eipä se ajatus tunnu täälläkään kulkevan... :LOL:

Neuvolatädin ohje mulle oli nyt että vähintään 2 litraa pitäis juoda.. No mähän oon yrittänyt, ainoo vaan ettei ihan aina tuu juotua niin paljon ja jos juot todella paljon niin sen huomaa kyllä siinä että saa ravata tuolla vessassa...
 
Maijamehi: Niimpä! Tietää, että pitäs juoda paaaljon enemmän mitä mullakin tulee juotua, mutta sit vessaralli on ihan mahdotonta! Miten usein teidän täytyy käydä vessassa öisin? Täällä alkaa mennä aika hurjaksi. Käyn aika tarkalleen kahden tunnin välein, ja hätä on ihan todellinen! Herään siihen, eikä pysty nukahtamaan ennen kun on raahautunut rakon tyhjennykselle. Yöt alkaa olla tosi katkonaisia tästä johtuen. Vauva on ollut pää alaspäin viikolta 22 alkaen ja nyt vielä laskeutunut vähän, niin kyllä tuntuu juuri tässä asiassa.
 
Mä nyt tungen taas mun masukuvaa tänne,mut sanokaa onko se alhaalla???Kun toi sf mitta ei ollut kasvanut ja vauva tuntuu kolistelevan "ovia" :D
Ainakin rintojen alla on tyhjää paljon....

Se nla tätsy kun vaan hipelöi masua,enpä tiedä tunsiko se edes koko lasta,hädin tuskin kosketti :LOL:

 
Heipparallaa!!
Aluksi Tervetuloa joukkoon Tin!
Ja Murskeelle ihana et pääsit turvallisesti Suomenmaahan ja oot päässy jo neuvolaankin =)

Tänään käyty neuvolassa ja tässä neuvolakuulumiset rv 34+1
Painoa tullut 450g/vko, yhteensä painoa tullut nyt 10kg :ashamed:
Turvotus ++
RR 133/84
Pissa puhdas
Hb 130 (noussut kun viimeksi oli 123) rautaa en ole syönyt..
SF 31
Vauva RT:ssä ja neuvolatädin mukaan tosi alhaalla pää jo. Mulla kans masu tosi alhaalla ja sitä neuvolath ihmetteli myös ku roikkuu niin alhaalla.
Sydänäänet 135-145
Liikkeet ++
Seuraava neuvola on sitte vasta kolmen viikon päästä (jos sinne asti pääsen kuten neuvolatäti sanoi, kun vauva tosiaan niin alhaalla jo ja kauheesti supistelee)
Ens viikolla on äitipoliaika taas (pelkopoli). Siellä katsotaan alakerran tilannekkin sitten samalla.
3-vuotias oli mukana neuvolassa ja reippaasti osasi olla =)
Kiitos vielä Jonnulille ja Elli Etikalle Power Park vinkeistä.. toivottavasti olis hyvä ilma tällä viikolla niin päästäis meneen..ehkä torstaina..
Kuka/ketä teillä on tulossa mukaan synnytykseen ja mihin teidän muut lapset menee synnytyksen ajaksi??? Mulla tulee mies mukaan ja anopin olis tarkotus tulla katsoon esikoista siksi aikaa.. hitsi vaan ku sillä on aina puhelin äänettömällä tai jossai muualla niin ei sitä ikinä saa kiinni..lupas kyllä alkaa pitään puhelinta lähettyvillä, silti jännitää..
Kuinka moni teistä on pakannu jo synnytyslaukkua??

Jonetta ja pikku-veeti 34+1
 

Yhteistyössä