** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Dreamer78 :hug:

Täällä onkin monella ollu tänään neuvolapäivä ja niin myös itellä.

* rv 31+5 (30+0)
* Paino/vko: + 350g (+1050g)
* Rr: 125/71 (128/76)
* Pissa U-Gluk. ++ (+++)
* Sf-mitta: 32,5cm (31cm)
* Syke: +145 (+140)
* Liikkeet: ++ (++)
* B-Hb: ei mitattu tällä kertaa (125)
* Turvotus + (-)
* Tarjonta: rt (rt)

Mulla myös vauva painaa sekä ylös, että alas. Istuminen on välillä vaikeeta, ku vauva painaa inhasti kylkiluihin. Sitte kävellessä taas painontunne on tulla ihan alhaalla. Ei kivaa!
Eilen illalla oli aivan järkkyjä liitoskipuja vasemmassa nivusessa ja muutaman kerran ne säteili myös alaselkään ja alavatsaan ja mä jo ajattelin, et nytkö tulee supistuksia jo. Mut eiköhän ne niitä liitoskipuja vaan kuitenkin ollu.

Hendu ja herra A 31+5
 
Murske Mulle ne ei oo vauvasta sanonu muuta selkeetä ku et kasvaa
vähän jäljessä.. Mutta seki voi johtua niin monesta. En nyt oikeen tiiä
onko jotai huolenaihetta vai ei ku en oo saanu nii lääkäreistä ku terkkareistakaa
mitää selvää :eek: sf- mitan takia voi olla et joutuu käymään polilla, se on nyt 27.5,
ja jos edellistä käyrää seurattas ni pitäis olla 31. Rt ollu kuitenki koko ajan, pitäis vaan kysellä
kauheesti neuvolassa mutta tuntuu ettei oikeen enskertalaisena osaa edes kysyä :p

Tuntuu vaan että aikaki loppuu kesken ennenku edes tajuaa olevansa raskaana :D
Oon luullu ettei muista ku isoista masuista tuu vauvoja :LOL:
 
Tiqustiina
mä en saa nukuttua mua jännittää se ultra tänään :ashamed: mä oon jo käynyt kaikki kauhukuvat läpi että vauvassa on joku vika ja siks makaa väärinpäin ja siks ei sf kasva jne jne.. :ashamed:
 
Ihania masuja,isoja ja pieniä.Täydellisiä vauvapesiä :heart: :heart: :heart:

Tiqulle paljon tsemppiä ultraan ja hyvien uutisten saattelemana,odotamme kuulumisia :hug: :heart: :heart:

Mä täällä vaan surkuttelen turvonnutta ulkomuotoani :(
Olen aika alavireinen ja positiivinen ajatus kaukana....

Me9 rv 32+4
 
AnQ
Suloisia masuja ja kivoja neuvolakuulumisia :flower:

Tänne ei mitään uutta; ruoka maistuu, olo on jättimäinen ja masu on aina jotenkin tiellä. Onneks enää maksimissaan kymmenisen viikkoa :xmas: (|O) Tänään pääsee hierojalle, onneksi, niskat on taas ihan juntturassa. En ajatellut, että istumatyö voisi olla näin rankkaa, kun hyvää asentoa ei meinaa löytää millään, kun jomottelee selkään! Pitää kai huomenna ottaa joku tyyny mukaan, että voi siihen nojailla.

AnQ + tyyppi 31+6

 
Tiqustiinalle onnea ultraan, täälläkin on kaikki peukut ja varpaat pystyssä! Eiköhän vauva voi hyvin :heart:

me9 :hug: ehkä se positiivisuus vielä hyökkää päälle viimeistään silloin kun vauva päättää tulla maailmaan, toivotaan ainakin niin! :)

k-atillekin tsempit lääkärineuvolaan!

On kyllä tosi ihania masuja.. pitäs päivitellä kohta omaakin masukuvaa tänne..

Sitten omaanapaa... olihan se sitten mahatautia mulla.. p***a lentää :| tytölläkin tuli yöllä vähän löysempi kakka kuin yleensä, joten en vienyt tarhaan. Toivottavasti torstaiksi parannutaan, ois viiminen tarhapäivä ja perjantaina aamulla lähettäs mökille juhannuksen viettoon.. Enpä tiiä pääseekö sitä huomenna sitten neuvolassakaan käymään ja tälle viikolle tuskin saa enää uutta aikaa...
 
Huomenta kaikille!
Lomalla ollaan saaressa, ihan vaan kaksin miehen kanssa. Lapset tulee vasta ylihuomenna. Eilen taisi olla liikaa touhua kun piti lähteä käymään sairaalassa näytillä kun kipeät supparit tuli 8 tunnin ajan n. 10 min välein. Hyvää palvelua sain vierailevana kävijänä vieraassa sairaalassa. Käyrää otettiin vartti joka oli ihan ok. Pari supistusta piirtyi siihenkin.
Lääkäri tutki tilannetta, kanavaa jäljellä 2 cm ja k-suu pehmeä mutta kiinni. Lepoa muttei muuta toimenpiteitä. Supistuksenestolääkkeen haitat tässä kohtaa suuremmat kun hyödyt. Virtaukset ja lapsiveden määrä oli hyvä, Vauva tosin makoili poikkitilassa (jota olen uumoillutkin). Painoarvio 2,45kg, eli laskettuna aikana n.3,85 kg.
Hyvä oli kuulla että kaikki oli hyvin, nyt voi loman viettoa jatkaa rauhassa.

Hyvää keskikesää kaikille!
 
Huisi - sulla on jo iso masu. Ihana.

Itse oon tälle aamulle käyny taas reijitettävänä. Ennen kun tää raskaus on ohi niin mun kädet on varmaan kun jollain narkilla :whistle: Nyt alkaa jännittään mitä arvot nyt on. Klo 12 tuomiolle, apua!!

 
Mä niin haluaisin päästä kokoarvio ultraan!!!!
Mulla olikin sinne kaarinaan aika varattuna nyt to mutta peruin sen koska viikkoja niin vähän ja sit ne jääkin lomalle ja seuraavat ajat vasta elokuun alussa jolloin liikaa viikkoja :/
Paras olis päästä joskus rv 35-36 tienoilla...

Musta tuntuu että tää poika on ISO!
Toisaalta liikkuu paljon ja suurin "kaarin" mikä taas kielisi siitä että ei olis niin iso kun tilaa liikkua suuresti....Mutta oma olo täyteläinen ja iso ;) Joten eip' voi tää muksukaan pieni olla!

Ja ei tääkään kyllä täydellisen hyvässä rt voi olla...
Mikäs se paras asento olikaan,selkä äidin napaa vasten???
Oman tuntemuksen mukaan tää poika on tuolla enemmän oikealla puolella,selkä kyljissä tai mun selkärangassa ja raajat kaikki edessä napaa vasten.Ja hiukan vielä vinohkosti....
Kun se eilen hiplasi mun mahaa ja laittoi korttiin rt merkinnän,mä olen vakuuttunut että sillä sivelyllä sillä ei ollut harmainta hajua missä vauvan pää oikeasti oli...
Ja mieskin sano että mittasko se sitä sf mittaa kunnolla kun ei housunsuuta edes kunnolla laskenut löytääkseen häpyluuta ja mä tajusin että kyllä toi sf mitta 30cm on ihan päin puuta mitattu!!!!!!!!!!!!Mun oma mittanauha on ehkä hiukan venynyt mutta kyllä mä pääsen 34cm kun mittaan :eek:

Tirliinalla ollut jännä tilanne saaressa,onneksi kaikki hyvin!Muista nyt ottaa rauhallisesti =) :hug:

bytheway,mulla niitä selkeitä vatsankiristymisiä,harkkasuppareita,ollut nyt enempi.Ei kipeitä mutta epämiellyttäviä ja kestävät useamman sekunnin,kun aiemmat vaivanneet supparit oli nopeita aaltoja vaikkakin kipeitä....

Nyt ylös ja ulos =) :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja UpsyDaisy:
Huisi - sulla on jo iso masu. Ihana.

Itse oon tälle aamulle käyny taas reijitettävänä. Ennen kun tää raskaus on ohi niin mun kädet on varmaan kun jollain narkilla :whistle: Nyt alkaa jännittään mitä arvot nyt on. Klo 12 tuomiolle, apua!!
Mä jännään sun kanssa :hug: :hug: :hug: Ja pidän peukut pystyssä :heart:

 
tervetuloa Tin!Meillä onkin nähtävästi samana päivänä laskettuaika ja samanikäiset esikoiset (poika 10/07) :)

Tosi suloisia vatsoja kaikilla, tuo Epplun on ihan mielettömän kaunis. Pakko oli tarkistaa tuo sf-mitta, kun siitä oli puhetta. Mulla oli viimeeksi se 28 ja viikkoja 32+1. Ei se terkka ollut ainakaan yhtään huolissaan, sanoi vaan että on tullut lisää viime kertaan verrattuna. Tuntui vaan tosi pieneltä tuo luku :/ etenkin kun tuo pikkuinen ei on suht ylhäällä vielä (välillä taitaa olla vatsalaukussa) :D

Murske just tilasin hammaslääkärin keskiviikolle. Täällä ainakin neuvolassa suositeltiin, että hampaat hoidettaisiin kuntoon ennen synnytystä, ettei bakteerit tartu vauvaan ja muutenkin kun nuo suun bakteerit voi aiheuttaa kehossa vaikka mitä. Hoidatin viimeeksikin raskausaikana, mutta silloin ne porasi ja tuo pieni herra meinasi oikeesti tulla mahasta läpi (ihan tuskaa)! VOi ehkä muutenkin olla helpompi käydä ennen vauvaa, kun synnytyksen jälkeen ei ehkä malta :D poistettiin multa kroonisesti tulehtunut viisaudenhammaskin alkuraskaudesta, eli ei kai se raskaus aiheuta muita rajoituksia kuin lääkityksessä!

ruuth ja muru 32+2 :heart:
 
Vieläkö mukaan mahtuisi yksi elokuinen näille viimeisille viikoille? :) tosin mä tiedän jo, että en synnytä elokuussa, mutta laskettu aika on silloin (2.8.). Mulla on raju hepatoosi ja korkeintaan 38 viikolle asti päästään, tuskin sinnekään, mutta päiviä kerrallaan :)

Kuukkunen 34+1
 
Huomenta |O

Eilen oli neuvola, kuulumisia:
* rv 33+0 (30+0)
* paino/vko +467g (+84g) AARGH taas tää suunta!
* RR 114/77 (117/76)
* pissa puhdas (puhdas)
* sf 30 (27)
* tarjonta RT (RT)
* syke + 130 (+ 145)
*liikkeet ++ (+)

Vihdoinkin sain oman neuvolatätini takaisin (1 kerran aikaisemmin koko raskausaikana on ollut oma terkka). Jatkossa neuvolat onkin sitten 2 viikon välein. Tosin tässä tulee taas joka viikko jotain, kun ensi viikolla on kasvukontrolliultra ja 3 viikon päähän saatiin vasta lääkärineuvola.

Eilen taas supisteli (kivuttomasti) pitkin päivää. Todella rasittavaa varsinkin kauppareissulla kun pitää huutaa miehelle, että mä en pääse tän kovempaa, kun toinen paahtaa kauheeta vauhtia edellä... :kieh:

Dino & Hobi 33+1
 
Dino, toi kuulostaa niin tutulta toi toisen perään huutaminen :LOL: Itse joudun tämän tästä sanomaan joko pojalle tai miehelle etten pääse kauheen lujaa. Tosin on muutaman kerran ollut niinkin että oon päässy suht hyvin kulkemaan, riippuu ihan siitä mitenkä tää masuasukki antaa äidin liikkua
 
Huomenta! Taas niin ihana aurinkoinen päivä tulossa. :) Ja ihana, kun tietää että saa mennä naapuriin kahville hyvässä seurassa. =)

Anteeksi huono muistini....Tää on jotain kauheeta. Viimme viikolla, kun oltiin esikoisen kans siellä Vaasassa junalla, niin äiti kyseli seuraavana päivänä kuinka reissu meni. Olin puhelinmen toisespääs aivan tyhmänä, että mikä reissu, ennekuin piuhat yhristi. :whistle:

Iso :hug: sinulle jolta äiti oli kuollut! Monelta meillä on näin orotus aikana kuollut läheinen. :'(
Ja kaikille muillekkin isot :hug: ! Kyllä me kannustusta tarvitaan, kun kaikenlaista vaivaa löytyy. Pienempää ja isompaa.
Itellä on tosi kipeä paikka vasemmalla kylkiluiden alla, niinkuin vauva olis yrittänyt kaivaa kantapäällä kunnon kuoppaa. :/

Mehän oltiin siellä reissussa viikonloppu ja tosi hyvin meni kaikin osin. Mentäessä käyttiin pikapyrähdys Ikeassa 2 tuntia. Ostettiin vauvan vaatteille sieltä lipasto. Saa niitäkin nyt ruveta niitäkin pesemään, kun paikka mihin laittaa. :heart: Oli tosi hiano paikka se Ikea jos vaikka pääsis ennen synnytystä sinne ja ilman muksuja. Sais rauhas kierellä.
Sitten sieltä ajeltiin Helsinkiin ja perjantaina sitten kierreltiin kaupungilla. Lauantaina kunnon kävely maraton 4 tuntia Korkeasaaressa ja sen jälkeen Sea lifessa käyttiin ja Lintsillä. Sunnuntaina sitten käytiin vielä Idea parkissa. Oli sekin ihan kiva paikka, pitääs vaan sinnekin päästä ilman tenavia. Sais rauhas kierrellä. Jalat oli eileenkin aivan poikki vielä, mutta ei supistellu kertaakaan. :) Oli varmaan tukivyöstä apua. Kun eileen täällä kotona olin ilman niin kyllä oli selkä kipeä, vaikka paljoa en kävellytkään eilen. '

Rupes vaan miettiin aivan hulluja, kun ei tuo kävely määrä saanut yhtään supisteleen, että kuinka kaus mahtaa mennä synnytys. Kun ei noita harkkari supistuksiakaan tullu. Saa kyllä olla tyytyväinen, mutta kaikkia sitä miettiikin pienessä päässä. :D

Mullekkin tuli aika äitipolille sinne koko ultraan ja lääkärin vastaanotto on ja vauvan sykekäyrä otetaan. 34+5 viikolla on aika. Pitää vaan tenaville ettiä hoitaja, kun voi mennä kolmekkin tuntia siellä. Onneksi aamulla 8.00 aika niin luulis, ettei kovin paljoa myöhäs. Ainakin saa toivoa. :saint:

Öttis kans viihtyy oikialla puolella kylkiluiden alla, eli korkialla vielä viihtyy. Onneksi. Mutta istuminen kans välillä tosi huonoa, kun ei meinaa saara henkeä, kun punkee ittiänsä huonoon kohtaan. Välillä tuntuu, että mahan nahka repee just nyt, kun tunkee ittiänsä siitä läpi.

Tässä mun masu kuva 32+1. Kyllä on kaikilla ihania vattoja. :heart: Kyllä mun tulee lujaa tätä ikävä, kun vauva syntyy.



Elli Ja Öttis 32+2
 
tin
Huomenta!
Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, kivan aktiivista porukkaa täälä!
Ihanan pitkään nukuttiin pojan kans, mulla tänään iltavuoro. Saa nähä millä ton saa huomenna kuudelta ylös :kieh: Onneks nämä heräilyt ja etenki herättelyt loppuu kohta. Käy niin toista sääliksi ku se herääminen on niin vaikeeta.

Kasvukontrollis hyppäsin tuosta pojasta vkolta 36 laskettuun aikaan asti äippäpolilla. Sf meni alakäyrän alapuolella ja verenpaineet nousi pikkusen. Mitää kuitenkaa ei ollu ja 40+4 ku tuo synty niin oli 3200g. Nyt sf on just käyrällä mut uhkaavasti alaspäin suuntaa. En millää haluis alkaa siihen polilla hyppäämiseen sitte ku vihdoin ja viimein pääsen äippälomalle.

Mies tulee mukaan synnytykseen, poika menee hoitoon mummuloista jompaan kumpaan tai joku täti tulee hoitaan. Ennakoivat nopeeta synnytystä ku mulla on ulkosuu ollu auki vkolta 24(luonnollista kai uudelleen synnyttäjillä mut ei ollu alusta asti) ja 28vkolta paikat pehmeet. Sen jälkeen ei tilanteesta tietoa... Ja poikaki synty tosi nopeesti.

Sairaalakassia: en oo ajatellu vielä ollenkaa. Just viikonloppuna katottiin vähä mitä pitää ostaa mutta ei tullu montaa tavaraa onneksi!
 

Yhteistyössä