** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Me9jaB Soittele sinne ainakin. Sasissa ne ainakin aika helposti ovat aina pyytäneet näytille kun on soitellut ja sanonut, että ei oo varma valuuko vettä vai mitä ja jos supistelee.
Itse oon kans sellainen, että nyt kun näitä raskauksia on useampi ollut peräkkäin, niin jotenkin sitä kuulostelee oireitakin aina vaan pidempään ja pidempään. Mies sanonutkin, että varmaan synnyttäisin kotona, jos se ei mua ois patistamassa lähtemään sairaalaan sitten kun tosi on kyseessä. :ashamed:
Niin sitä olin sanomassa, että kun soitat ja ne kutsuvat sinne tulemaan, niin sitte sun ei enää itse tarvii jahkailla. Piti vaan vaikeemman kautta tuokin kirjoittaa. :D

:hug: kaikille tarvitseville

Täällä käynnistyi eilen maidontuotanto. hyvin pienimuotoista onneks vielä, mutta eiköhän se tosta ala lisääntyä ja sit taas onkin yöpaidat ja lakanat öisin märkinä. :kieh:

Ihania masuja taas :heart: Täälläkin muutama kuva kamerassa, mutta miten ihmeessä ne jaksaa siirtää koneelle :whistle: :ashamed:

Ja nyt kaikki vielä muutaman viikon kun sais vauvoja masuissaan pitää, niin hyvä ois. Saisivat pikkuiset vielä hieman kasvaa. =)

Katjuska ja sintti joka ryskii läpi kylkien 32+3 :heart:
 
Me9 - nyt puhelin käteen ja soitat sinne polille. Varmaan pyytävät sua käymään ja sillähän asia selviää.

Itse kävin polilla ja maksa-arvot lääkityksestä huolimatta nousseet :headwall: ei paljoa mutta kuitenkin. Lääkäri kuitenkin meinasi että 2 viikon päästä otetaan seuraavat labrat ja polille sitten taas aika. Kyllähän se kokoajan jännittää miksi tää homma äityy, mutta eipä se auta. Nyt oli kuitenkin neitillä asiat kunnossa, painoa arvio 1998g :D Ensi viikoksi lähdetään reissuun niin saapi ajatuksetkin muualle.

UpsyDaisy ja Fiina-neiti 31+3
 
UpsyDaisy,sä oot kans niin vähän aikaan ehtinyt lääkettä syödä että ei kai se kovasti vielä voikaan vaikuttaa?Mut kiva kun vauvalla kaikki hyvin :hug:

Joo-kai mä soitan-sydän vaan hakkaa koko ajatuksesta :|
 
oonkin odotellut sun päivän kuulumisia UpsyDaisy. Harmi, ettei ollut laskussa, mutta mä voisin olla samaa mieltä, ku M9jB ja vedota siihen, että lääkityksen aloittamisesta on niin vähän aikaa.
Leppoisaa ja rentouttavaa lomareissua!!!

Ootko Katjuska siis aiemminkin valuttanut maitoa kunnolla jo ennen synnytystä?
 
Månsdottir Muistaakseni viime raskaudessa alkoi tuota maitoa tulla jo tosi aikaisin ja nyt oonkin ollut tosi tyytyväinen kun näinkin pitkälle päästiin ilman tipan tippaa. Ei sitä maitoa vielä tullut kuin tippa pari, mutta varmasti tässä lähi viikkoina lisääntyy. Sitte taas kun sitä maitoa tarviis tulla, niin sitten se meinaa mulla tyrehtyä kokonaan. Viimeks sentään sen 8 kk sain imetettyä, mutta kun pistin pojalle pullon suuhun ja tuo joi vaivaiset 100 ml/kerta, niin ajattelin, että onpa poika tainnu pienellä maitomäärällä kasvaa. :eek:
Että tuskin sitä määrällisesti nyt ennen synnytystä kamalan paljoa tulee. Mutta sellainen iso märkä pläntti saattaa aamusta lakanasta ja yöpaidasta löytyä.

Me9jaB Hyvä kun meet näytille =) ja tsemppiä sinne :hug:

Ja Upsydaisylle toivotaan, että alkais lääke tehoamaan.
 
Kiitos kaikille.
Me9 - hyvä että pääset näytille. Tulehan kertoon sitten miten meni.

sehän mun piti vielä sanoa että se lääkäri sanoi että kun tuut sillon 2 viikon päästä ja jos sillo arvot on pilvissä niin sittenhän sitä voi alkaa jo synnyttelemäänki :eek: hui, ei kai vielä..
 
MURSKE hammaslääkärillä / hoitajalla olisi hyvä käydä heti raskauden alussa koska epäterveet hampaat riski lapselle. mä kävin varmaan 5 kertaa ensimmäisten kk aikana (hoitaja x 1, muut lääkärin luona poraamassa ;) ). tärkeintä tietty on harjata x 2 päivässä ja käyttää hammaslankaa koko raskauden aikana!

ALAPÄÄ kysymys ;) ootteko mitään rasvoja (öljyä) tai muuta käyttäneet loppuraskaudesta alapäässä (hieronut tms) että väliliha kestäisi paremmin synnytyksessä? siis vähentääkseen repeytymisen riskiä? mä en oo vielä mutta mietin pitäisikö... ekan kanssa leikattiin väliliha, toisen kanssa ei mutta tuli pari pientä tikkiä. silloin taisin rasvata muutamia kertoja. ja toinen. siistittekö paikat ennen synnytystä (lääkärin käyntejä jne)? mä yritän kyllä, luomuna en mielellään mee kenenkään näytille ;)

tänään mattoja pesty ja nurmikko ajettu joten taitaa lenkki jäädä väliin...

huomenna vihdoinkin neuvolaan!

korvapuusti 31+4

 
Onpas täällä nyt vaivaisia, kaikille ISO :hug:

ME9, et varppina turhaan käy näytillä. Toivotaan ettei mitään ole ja saat huokaista helpotuksesta! Ei tämä odotusaika ole todellakaan niin auvoisaa, mitä joskus sanotaan... Muaki haluttais tarkastuttaa tuo alakerran tilanne ku on niin kovin supistellu.. mut en tiiä hyödyttäiskö tuo mittään, kuitenki otan jo niin rennosti ja rauhallisesti ku vaan voi.. Vähän vaan jänskättää kun viikon reissuun ollaan lähdössä perjantaina 400 kilsan päähän!

Täälläkin on VÄHÄN tuskaisa olo. Päivällä luulin jo helpottaneen, mutta puoli tuntia ruuan jälkeen kaik tuli ulos.. Mahaa kouristaa, hirveä lurina vaan käy ja supistelee tietty :/ maha koko ajan kireällä, vaikea liikkuakin.. sais jo luvan loppua...

Mites onkohan tämmönen ripulointi kovin vaarallista näillä viikoilla (32+), milloin tai mistä pitäis huolestua....
 
Kiitos onnitteluista! Onneks sain todistuksen, koska nyt ei enää olis minkäänlaista motivaatiota :) Enkä kyllä enää ymmärtäisikään vaikeita teoreettisia tekstejä, kun välillä saa tavata satukirjoja lukiessakin.

ME9 + muut :hug:

Sairaalakassi Apuva!!!Ei mulla taida olla mitään imetysliivejä tai liivinsuojiakaan vielä...pitäisköhän pikkuhiljaa raahata tää ahteri kaupoille :) En uskalla jättää pakkaamista synnytyksen käynnistymiseen, koska oon kuitenkin taas niin täpinöissäni etten muista mitn.

Korvapuusti Mun pitäis varmaan jo saada provikkaa weledalta, kun oon mainostanut sitä niin paljon täällä, mutta niillä on synnytykseen valmentautumisöljy. Käytin viimeeksi ja aion käyttää nytkin. "Iho" muuttui huomattavasti kimmoisammaksi ja selvisin repeämiltä, vaikka lapsi oli lähes 4 kg ja hän tuli lopuksi aika vauhdilla!
Minäkään en tykkää luomusta, joten olen siistinyt myös ennen näytillä käyntiä ja synnytystä. Alkaa vaan olemaan vaikeampaa kun joutuu sen tekemään sokkona, mutta onneks ei vielä pahoja haavoja ole tullut :D täytyy varmaan kohta pestata tuo mies siihen hommaan ;)

Copper En tiedä onko ripulointi vaarallista, mutta soittaisin kyllä sinuna äippäpolille. Joskushan se voi tarkoittaa synnytyksen käynnistymistäkin ja näillä viikoilla vois kuvitella, että kuivuu muutenkin aika nopeasti :hug:
 
Moikka täältäkin pitkästä aikaa... Meillä on ollut makuuhuoneiden maalausta, laminaattilattioiden laittoa ja muuta häslinkiä tässä niin ei koneella ole paljon kerinnyt oleilemaan.

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki siellä ok. Prot. oli taas + kun tuli niin niukka näyte. Alkaa olemaan jo aika ahdistava olo koko ajan ja suppareita tulee tasaiseen tahtiin joka päivä. Voisin lähtee jo synnyttään... Onneksi sentään yöt saan nukuttua hyvin.

Sirrille: paljon onnea pikkuisesta :flower: :heart:

M9B: Toivottavasti kaikki hyvin, eikä ihan vielä tarttis synnyttää!! Muillekkin vaivojen ja huolien kanssa painiville iso :hug:

jonna ja pikkuveli 32+1
 
Neuvolassa käyty tänään. (niin jos miekin joskus kirjottelisin enkä vaan aina lukisi)

vko 30+2
paino +233/vko (kuulema ihanteellinen luku) Ja oon herkutellut aikasta paljon joten pelkäsin puntaria.
Pissi puhdas
Hb 128
Sf 28 (viimeeksi lekurilla oli 23, tais asento vaikuttaa)

Melko varmasti rt selkä yleensä oikealla puolella. Kun mietiskelin neuvolatätille pojan asentoa. Niin sanoi, on sen verran hyvin alhaalla tuo pää, että tuskin enää pahmemmin pyörii :).

Niin se aika sitten menee. Nyt alkaa sitten 2 viikon välein neuvolassa käynti. Vaivoja ei onneksi miulla ole ollut. Liitoskipuja silloin tällöin. Kylki kyllä ilmoittaa itsestään kun tarpeeksi kauan on yhdellä kyljellä. Ja nouseminen ei ole enää niin ketterää :LOL: Ja kyllähän tuota isäntää saa välillä muistuttaa, etten ihan niin kovaa enää pääse kun kävellään. Etenkin ylämäet hieman hidastaa menoa.

Sairaalaan olisi miehen tarkoitus tulla mukaan. Mutta sen hetkinen tilanne sitten näyttää kuinka käy. Meillä kaikki sukulaiset asuu monen sadan km päässä. Anoppi kyllä lupasi tulla ns päivystämään kunhan alkaa olemaan la. Mutta saa nähdä, niilläkin kun on suunnitelmia enemmän ja vähemmän. No yläkerran äiti on luvannut, että saadaan lapset viedä sinne jos ei muuta ole.

Sairaalakassin pakkaan varmaan vasta lähtiessä. Vauvan vaatteet on pesemättä, kun ei niille ole vielä omaa paikkaa löytynyt. Mutta onhan tässä miulla vielä aikaa :)
 
No ompas kyllä monella taas kurjaa vaivaa. Kaikille tasapuolisesti :hug:

Minä mietin tuota välilihan rasvausta, mutta sitten ku luin että miten se tehdään niin ei kiitos :whistle:

Alapäätä oon siistiny jos oon ronklattavana ollu. Tai mies sen homman on jo muutaman kerran hoitanu ku ei ite enään taivu :D En muista siistinkö viimeksi ennen synnytystä, mutta kyllä kait se nyt pitää siistiä. Vaikka kätilötki taitaa nähä jos mimmosta pusikkoa :LOL:

Tää neiti on kyllä melko myllääjä öisin. Mies tänään sanoki että "koko akka heilu" ku neiti möykkäs ja ihan kahella käellä kuulemma piti kokeilla. Ja mulla ei oo mitään hajua nuista liikunta sessioista, aina saan yöt nukkua rauhassa :D
 
Heips!Aikoihin en oo taas kirjoitellut..pikakuulumiset:aamuisen sokeriäitipolin jälkeen osastolle lepoon. Kohdunsuun tilanne:pehmeä, 3cm auki,kalvot pullottaa ja kanavaa vajaa 2cm. Ekan kortisonipiikin sain klo 12. Ainoastaan wc-lupa. Lapsia kauhea ikävä.. Puhelimella tätä koitan,jos näkyis. Vilivet rv 31+5
 
Me9 Toivottavasti kaikki hyvin siellä, hyvä et lähdit näytille.. :hug:
Elovena Mä meen ensiviikolla ekaa kertaa äitiyspoliklinikan pelkopolille.. jännittää, pelottaa ja ahdistaa tuleva synnytys edellisen synnytyksen vuoksi..
Sintyli Kiva kuulla että joku muuki jo pakkaillu sairaalakassia.. mua jotenki jo nolottaa ku mulla on ihan kaikki jo valmiina, mitään ei tarvi enää ostaa tai laittaa.. vaippoja, siteitä, liivinsuojia ym. pikkujuttuja myöten kaikki valmiina.. no mullahan on ollu tässä aikaa laittaa ku oon ollu huhtikuun puolivälistä kotona. Ei kai se mitään haittaakkaan vaikka ne valmiina on mut tunnen itseni hätähousuksi, vaikka neuvolassa ja äitipolilla epäilivät että tää ei loppuun asti pysy.
UpsyDaisylle :hug: Toivottavasti lääkkeet alkaa auttaan.. koita kuitenki nauttia reissusta!!
Sirrin ja Sannulin vauvojen kuulumisia olisi taas kiva kuulla myös!!!
Mitähän muuta tässä piti kommata.. pää lyö tyhjää..
Tervetuloa uusille, jos en ole muistanu toivottaa!!!

Jonetta ja pikku-veeti 34+2
 

Yhteistyössä