** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

vilivet , toivottavasti masuasukki nyt jaksaisi vielä hetkenaikaa masussa :) Mutta hyvä että antavat jo keuhkoja kypsyttävää jos ei kauaa masussa enään pysykään .

Me9 Hyvä että menit vihdoin näytille ..


*muoks* ja mukavaa kuulla muistakin hieman hiljaisemmista kirjoittelijoista ..


neitim+ tytsy 33+4
 
me9 olipas sulla kyllä ihana vastaanotto, kyllä ne jotkut vaan jaksaa huolehtia ja ovatkin niin omassa elementissään kun työskentelevät :heart: Kyllähän semmonen piristää itteäkin ja ihanaa kun ottavat vakavissaan tommoset tuntemukset!

Masutauti helpotti täällä, ei ole tän päivän aikana kertaakaan vääntänyt.. mikä lie sitten oli, oma suolistopuhdistus vai joku pöpö :D mut ihan kiva nyt kun ei tee kipeää. Kivasti vaan kyl suppailee taas kun melko rivakkaasti tuli käveltyä kämpille tuossa päivällä.. Anoppi jo odotteli oven takana kun oltiin tulossa kyläilemästä :D

Meilläkin olisi perjantaina mökille lähtö ja pitäiski jo alkaa pesemään pyykkiä ja pakkaileeen..
Huomenna tyttö menee viimeistä päivää tarhaan ja saankin käydä rauhassa juhannuskaupassa sillä aikaa :) Sitten alkaa tytölläkin kesäloma ja syyskuussa alkaa tarha uudessa ryhmässä!

Ei kait tänne muuta kummempaa..

Muoks. Piti vielä kommentoida... tosi ihania massuja täällä :heart:
 
Poju on nyt ollut todella aktiivinen liikkumisen suhteen. Kauhea myllääminen käy aina tunti tolkulla. Herra tarttee vissiin vähän venyttelytilaa kun peppua niin napakasti yrittää työntää ylös. Mutta hitsi vie kun ottaa kohtu vastaan :LOL:

Ihanaahan se on seurailla massua kun se nykii sinne sun tänne.
 
Tänään oli neuvolareissu ja tää meidän pikkuinen vähän säikäytti ainakin äippää...

Laitetaas ensin kuitenkin neuvolakuulumiset

32+3 (29+3)

Painoa tullut 233g (377g) Positiivinen yllätys, vaikka lomareissulla herkuteltiinkin
Pissa muuten puhdas mutta leukosyytit yhdellä plussalla (vien huomenna näytteen labraan että onko tulehdusta)
Verenpaine hyvä 106/50 pulssi 90
sf-mitta 29 (just keskikäyrää menee)
Mutta sitten se vauvan syke olikin 170-190 x minuutissa. Terkka kuunteli 10 minuuttia mutta ei laskenut. Käski mut vartiksi isumaan, ja sit kuunneltiin uudelleen, edelleen n. 170 x min. Laitto sit lähetteen äippäpolille, että ajan suoraan neuvolasta sinne. Kaikenlaisia kauhukuvia siinä kyllä kävi mielessä...
Äippäpolilla otettiin vartin käyrä, siinä sykkeet oli jo laskeneet, n. 140 x min. Lääkäri vielä ultras ja kaikki oli hyvin. Oli vaan ilmeisesti sattunut vilkkaampi jakso vauvalla, kun jumppaili koko ajan siellä neuvolassa. Painoarvio oli nyt 1900g. Keskikäyrällä sekin menee.

Mulla on viikon tekstit lukematta kun oltiin viime viikko kesälomareissussa, siksi näin omanapainen viesti tähän väliin... B)
 
Sandeliini: huij, onneks kaikki oli kuitenkin sit ok

oon ollut ulkona leikkimässä kuopuksen kanssa. ;)
Laitettiin pehmustetut puutarhatuolit löhöasentoon ja oltiin "matkalla". Naposteltiin ja mielikuvamatkailtiin.
Sitten nasu teki majan ja oli pantterin pentu. äiti pantteri oli ihan poikki ja loikoili auringossa (samaisessa löhötuolissa) :D
Päivän aktiiviosuus: puhaltelin saippuakuplia, joita toinen jahtas ja koitti ottaa kiinni :LOL:
Nyt lähti töistä kotiutuneen iskän kans pelaamaan ja uimaan.
Onneks miehen loma alkaa ens viikosta!

Me & I :D 31+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Toista yrittävä:
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Täälläkin supisteli eilen illalla kipiästi. Tosin puolen tunnin ajan vaan, mutta viiden min välein tuli. Ja sitten ku ei aikasemmin oo ollu niin hetihän sitä ajatteli että joko nyt. Tänään on sitten kiristelly ihan tosissaan ja käyny kipeetä ku kaupoilla kävin pyörimässä. Viime raskaudessa ei nuita kipeitä suppareita ollu ollenkaan, sitten vasta rupes tuleen ku synnytys käynnistettiin.

Marlin ja Justiina 34+1
Mulla kans on nyt tosin vasta parina iltana suppaillu silleen jo ihan tuntuvasti! Mikä muistuttaa mua taas siitä mikä h**vetti se synnytys taas olikaan :kieh: saakeli että ne OIKEET supparit onkin kivuliaita!! :kieh: no mut joo tosiaan ihan sama homma ekassa raskaudessa, että ne supparit mitä muka kellotin, et joo kohta on lähtö, ei ne tuntunu läheskään tälläsiltä, miltä nyt on välillä tuntunu! Sillonhan mun raskaus sitte käynnistettiin rv 42+1 ja tyttö synty 42+4!! Että en kyllä tässä oo lähössä varmaan piiiitkäään aikaan synnyttään :LOL: no eipä silti, ei vielä saiskaan!! no joo mutta olen myös yksi vahva taustailija eli stalkkeri joka käy täällä päivittäin, mutta ei jaksa kirjotella, tykkää vaan lukee muiden juttuja! :D

Sann_81 ja rv 30 TASAN!! =)
Mulla saattaa välillä tulla ihan vaan yks tuntuvampi suppari, ja heti kans tulee mieleen että mitä se on sitten ku ollaan tosissaan synnyttämässä. Itkua väänsin sillon salissa ku piti oottaa että anestesialääkäri pääsee laittaan spinaalin. Mutta silti aijon tämänkin synnytyksen pärjätä mahollisimman vähillä kivunlievityksillä :whistle:
 
jos mä ilmottaudun tännekin :)
kolmatta odotetaan ja viikkoi kasas 30+1
muuten jees mut supistelee päivittäin kivuliaasti. saikkua äippäloman alkuun asti sen takia.
luonto ei vain anna periksi että täytyisi maata tyyliin koko ajan, mitään ei oikein sovi tehdä..
 
neuvolakuulumisia: 31+5

RR 112/70
pissa -/-
paino + 550g/vko (yhteensä 9kg)
sf 31 (yläkäyrä!! tyttöjen kanssa ollu isoimmilaan 31...!!)
liikkeet ++
sydänääni 145
rt.

eli kaikki ok.

laittoi lähetteen ä-polille 4 vko päähän. sain myös nla ajat jo elokuulle. nyt saakin juosta neuvolassa 2 vkon välein...

tänään kun lämmintä ollu niin heti voinnissa huomaa. aamulla jaksoin hyvin neuvolaan kävellä (2km suuntaansa) ja puistossa oltiin tyttöjen kanssa 3,5h mutta sen jälkeen en jaksanu enää nyt illalla lenkille lähtee. mattoja olisin halunnu mennä pesee mutta mies ei päässy kaveriksi joten se jäi. onhan huomennakin päivä...

nyt makuulle hyvän lehden kanssa...

korvapuusti 31+5
 
Nyt tulee vaan omaa napaa, sori... :ashamed:

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, ja hänkin totesi (kuten Dubain lekuri viikko sitten), että kohdun ulkosuu on sormelle auki jne. Siitä ei ollut sen kummemmin huolissaan, mutta "lorahtelun" takia kirjoitti mulle päivystyslähetteen äippäpolille (jotta voitais tarkistaa, ettei tihku lapsivettä ). No, lapsivesitesti oli negatiivinen, eli sen suhteen ei huolta, mutta...... Ä-polin lääkäri ultrasi kohdunkaulan tilanteen, ja nyt ulkosuun lisäksi MYÖS sisäsuu oli auki, silleen kolmionmuotoisesti (funneling?)!! :/

Onko kellään muulla ollut kohdunkaulan sisäsuu auki? Sanoi, ettei välttämättä ennakoi ennenaikaista synnytystä, mutta se riski tietysti on. Ei se vauva vielä saa tulla!!! Vielä 4,5 viikkoa sen pitäis pysyä siellä, kunnes mies tulee suomeen! Enkä muutenkaan haluaisi sen nyt syntyvän, sillä se on vielä niin pieni...

Tiqustiina, mun vauva oli siis tänään (33+4) 1890 kg, eli melkein yhtä pieni kuin sunkin! Mutta silti lääkäri ei sitä mitenkään liian pieneksi moittinut, sanoi vain että on siro, mutta kuitenkin alakäyrillä.

Nyt täytyy vaan ottaa levon kannalta ja toivoa, että tilanne ei etene. Seuraava kontrolli 5.7. Tuntuu, että sinne on aivan liian pitkä aika, kun oon niin paniikissa.... :'(

Murske 33+4 :'(

 
onpas täällä monella jo edistystä synnytyksen suuntaan ... :eek:
Joo , onhan tuota kuullut että on jo auki sormelle tai kahdelle , silloin ei sitten enään saa mennä uimaan tms. ja tietysti rauhallisesti pitää ottaa , onneksi kuitenkin jo hyvillä viikoilla !

tervetuloa giraffe

Onkin taas tullut ihan kivasti uusia , taitaa lähestyvät lepohetket ja äippälomien alku saada aikaan sen että kaipailee vertaistukea :) Mukavasti meitä onkin listalla !

Omassa olossa ei juurikaan (myöskään hurraamista) , odottelen että saisin jo lopettaa noi närästyslääkkeet ... Supistuksia on täälläkin , mutta ei missään vaiheessa oikein kipeitä . Selkäkivut tosin ovat löytäneet minut !!! Ja välillä tuntuu että vauva todellakin on alhaalla , kun sattuu häntäluuhun ja välillä on huono mennä istumaan , kun tuntuu painetta alapäässä . Vadelmanlehtiteetä olen nyt juonut 2-3 kuppia päivässä .
Ai niin , väsymys .... viimeyö meni taas kärsiessä ihme kuumuudesta (vaikka ei ollut liioin kuuma) ja lonkkakivuista ja nyt iltapäivällä olikin pakko mennä nukkumaan 5 jälkeen ja nousin ylös 7 aikaan !!!! ja vieläkin väsy olo ...

neitim+ tytsy 33+4
 
mulla on myös närästystä ollut, jäi toisesta odotuksesta, mutta mulla ei auta mitkään närästyslääkkeet :ashamed:

on kokeiltu ainoo vaikutus on että pahenee.

äippäpolilla sanovat tenavan kasvusta että olisi viikkoihin nähden liian pieni, mutta kasvaa normaalisti ja tasaisesti.. no mikä ihme se on kun on tasasesti ollu kipee, ekat kolme kk pahoinvointii ja mahatauti siin seas, nuhaa, keuhkokuumetta, mitä vielä. yksi keskenmenonmahd mutta Onneksi väärä hälytys.

tämä on ollu raivotarjonnas jo melki kk, supistelee päivittäin. voisiko vielä vähän hankalampaa olla. :kieh:
 
Tervetuloa uusille!!!
Ja voimia teille lepäilijöille ja muille vaivaisille :hug:
Täällä kans supistelee.. ja mitä kipua sen on ku tuntuu samanlaisena ku kovat kuukautiskivut, maha ei kuitenkaan kovene joten se ei vissiin supistelua ole, mitä sitten?? Tällaista kipua varsinki öisin..
Tänään tehty suursiivous vaikka viimeyön unisaldo jäi muutamaan tuntiin.. no nyt hyvä mieli ku koti kiiltää, ja nyt tämä tyttö lähtee nukkumaan. :wave:
Toivottavasti ens yönä sais nukuttua ku tarkotus olis huomenna lähtee miehen ja tytön kans päivän reissulle sinne Powerparkiin =)
Niin joo ja juhannus meillä menee ihan tässä kotosalla ja lähimastossa, grillaillaan ja sellaista jos sää sallii.. mut nyt hyvää yötä :wave:
Enää muuten 39 yötä laskettuun aikaan, hui..

Jonetta ja pikku-veeti 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja giraffe:
äippäpolilla sanovat tenavan kasvusta että olisi viikkoihin nähden liian pieni, mutta kasvaa normaalisti ja tasaisesti..
giraffe, saanko udella, mikä oli ä-polin painoarvio ja mitkä viikot? Ihan vertailun vuoksi kiinnostaa tietää, ku itelläki pieni vaavi.

 
B) Täällä takana ihana kesäinen päivä järven rannalla. Mies ja esikoinen kalastivat ja mä istuin rannalla ja katselin (oon kala-allerginen joten en siihen puuhaan osallistu), sit esikoinen oli uimassa ja pääsi isomummun kanssa saunomaan. Nyt ihan puhki olo ja näemmä on toi nahka saanut hieman väriä... vaikka ei nyt niin kauheesti ollut ajatuksena ruskettua, mut tietysti kun monta tuntia oltiin pihalla niin väkisinkin väriä tulee pintaan.

Maijamehi ja Toukka rv 34+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Alkuperäinen kirjoittaja giraffe:
äippäpolilla sanovat tenavan kasvusta että olisi viikkoihin nähden liian pieni, mutta kasvaa normaalisti ja tasaisesti..
giraffe, saanko udella, mikä oli ä-polin painoarvio ja mitkä viikot? Ihan vertailun vuoksi kiinnostaa tietää, ku itelläki pieni vaavi.
viikkoi oli 20+6 ja arvio 336g, vastasi enemmän viikkoja 19+6
 
menkkakivuista :

"Raskauden viimeisinä viikkoina eräs hormoni alkoi pehmittää kohdunkaulaa. Useimmat eivät tunne sitä ollenkaan. Jotkut naiset kuvailevat sitä kuin kuukautiskivuksi, hieman jomottavaksi kivuksi." Liberon sivuilta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja giraffe:
Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Alkuperäinen kirjoittaja giraffe:
äippäpolilla sanovat tenavan kasvusta että olisi viikkoihin nähden liian pieni, mutta kasvaa normaalisti ja tasaisesti..
giraffe, saanko udella, mikä oli ä-polin painoarvio ja mitkä viikot? Ihan vertailun vuoksi kiinnostaa tietää, ku itelläki pieni vaavi.
viikkoi oli 20+6 ja arvio 336g, vastasi enemmän viikkoja 19+6
Ok. Mun ymmärtääkseni tuollainen viikon heitto ei ole ollenkaan hälyttävää, itelläki oli just rakenneultran aikaan sama homma (vastasi n. viikkoa pienempää ), mutta ei ollut lääkärin mielestä "liian" pieni, vaan "hieman pienehkö". :) Tietysti mielipiteitä on yhtä paljon ku on lääkäreitä.
 
vauvan koosta .. mulle sanottiin myös että on tulossa pienehkö vauva , la:na arvioitu paino n. 3400g . paino-arvio oli viime pe 22+6 2100g . Mutta kuulemma hieman hankala mitatakin kun vauva oli niin alhaalla ja pään koostakin joutui ottamaan hieman vinoon mitan , muuten olisi tullut liian iso mitta ... Vauva oli alhaalla , kasvot edellä .

Närästyslääkkeistä Mulla on käytössä zantac , oli jo viime raskaudessa ... öisin en tulisi toimeen ilman ja monesti oon joutunut ottamaan myös aamuisin ... Varsinaisesti ei nouse mitään kurkkuun , mutta tulee polttava tunne kurkkuun ja paha olla , tänään tosin tuntui jo kurkussa asti olevan jotain :x

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Nyt täytyy vaan ottaa levon kannalta ja toivoa, että tilanne ei etene. Seuraava kontrolli 5.7. Tuntuu, että sinne on aivan liian pitkä aika, kun oon niin paniikissa.... :'(
"tervetuloa" lepäilijöitten joukkoon :hug:
Toivotaan, että odottelee isiä tulevaks

Jonetta mä lähdin näytille nimenomaan menkkajomon takia. Oli/on mulla ollut suppareitakin, mutta kivuttomia. Ja ei liity toisiinsa erottamattomasti nuo tuntemukset/oireet. Ainakaan mulla. Ite liitän jomotuksen/juilinnan avautumis- ja/tai kypsymisjuttuihin, niinku epplukin kirjoitteli.
 

Yhteistyössä