** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Marlin :hug: :hug:

hiipi huij, kuulostaa jo aukinaiselta. Viikkoja tietty jo jonnin verran, mutta toivotaan että malttaa kyydissä vielä

hyvää ja leppoisaa juhannusta kaikille!!!

Mulla oli se ä-polin kontrolli tänään.
Lääkärinä ihana ja symppis nuori nainen, joka sai mitattua kohdunkaulaa 2cm. Soitti toista lääkäriä tarkistamaan, mutta synnärillä/gynellä oli härdelliä ja sai ohjeeks ottaa kuvan..
Kysyin sit, että voiko se olla enempi tahi vähempi ku 2cm. kuulemma ainakin 2, ku hän sen näkee, mutta että onko lisämillejä hänen ulottumattomissa, niin jäi arvoitukseks.
Sit otti jonkun ennenaikaista synnytystä ennakoivan testin. Never heard..
Joku pumpulipuikkopyöräytys sisuksissa.
Ei kokeillu kohdun sisäsuuta, ettei ärsytä suotta (??) ja funnelingia ei ollut näkyvissä.
Päästivät kotiin, mutta Iivari sai keuhkovahvistusta kortisonipiikistä ja huomenna haen toisen samanmoisen. Siinä vaiheessa tuli sit itku. kätilö lohdutteli, että jos olis ollu vakavampi/pahempi tilanne, olisivat ottaneet sisään. no juu, kyllä sen tiedän, mutta jotenkin se kortisonipiikitys tuntu niin konkreettiselta toimenpiteeltä

Käytiin kaupalla ja selkä huus hoosiannaa tai armoa ehkä paremminkin.. Nyt makaan sit lopun iltaa ja tulevia päiviä taas....himpun itseäni soimaten (mutta oikeestiko viettäisin päiviä yksin ilman autoa miehen ostosten varassa...tuskin..)
 
tänään ei olekaan sitten supistellut vielä kunnolla lainkaan... Vaikka olin aamusti lypsyllä mukana Sekä vielä iltalypsyllä ja päivällä ronkein kukkapenkkiä sekä puskia :eek:

nyt on tullut harjoitussuppareita :eek:

mielenkiintoista. no saa nähdä miten viikonloppu menee kun esikoiset tulee pitkästä aikaa tänne :heart:
 
månsdottir Kyllähän se varmasti saa tunteet pintaan jos annetaan kortisonia vauvan keuhkoja vahvistamaan, vaikka ei sitten mitään vakavampaa oliskaan. Kyllä laittas itelläki miettimään että entä jos. Toivotaan nyt kuitenki että pikkunen malttas pysyä useemman viikon vielä kyydissä :)
 
Tervehdys! Itsellä olisi tällä hetkellä viikkoja 31+6 jos tuo plikka vatsassa vielä olisi :D
Tyttö leikattiin viime perjantaina ja tällä hetkellä voi loistavasti. Kaikki piuhat on otettu irti nenä-mahaletkua lukuunottamatta. Voi vitsi kun ehtisi useammin lukemaan näitä teidän juttuja täällä. Toisaalta surettaa kun en pääse olemaan mukana näissä teidän raskauskeskusteluissa. Harmittaa sekin ettei pääse vielä kokemaan sitä miltä tuntuu saada täysaikainen lapsi, esikoinen kun tämä on. Mutta onnellinen olen silti :heart: Nimikin on jo päätetty. Tyttö kastetaan sairaalassa näillä näkymin 4.7. Säästyy juhlajärjestelyiltä :D Kaste toimitetaan sairaalassa meidän pyynnöstä. Noita lähisukulaisia kun on jo pelkästään 50 hlö ja ehkä on parempi näin ettei tulee enää lisää stressiä, ei meille eikä vauvalle. Voin paljastaa nimenkin, tytöstä tulee Annika Agda Aleksandra :)
 
Sannuli88 Ihana kuulla,että vauva voi hyvin. Meidän vauva on siirretty tehoserannasta pari päivää sitten lastenosastolle ja hälläkään ei ole enää kuin nenämahaletku paikallaan. Ei ole ollut ollenkaan hengitykonetta,että on hengitelly ihan itse alusta asti. Sielä teholla oli joku seurantalaite missä oli pulssi,happihomma ja joku muu,ei muista nyt =)
Meillä kans nimi päätetty ja kastetaan varmaan sitten kun koteutuu =)

Mä en kans ehdi lukea teidän juttuja enkä kommentoida kun nää päivät on kauheen kiireisiä,joka paikkaan pitäs ehtiä yhtäaikaa ja kotonaki pitäs olla yms. Jospa tää sitte helpottaa kun vauva pääsee kotiin niin ei tarvis rampata sairaalassa. Maitoa lypsän vauvalle päivittäin ja rintaakin se imee sillon tällön kun jaksaa. Joka pvä yritän kuiteski imettää,että tuo maidontulo pysyy ennallaan. Että tällasta meillä. Meillä ois viikkoja nyt 34+2 jos vaavi ois viel masussa.

sirri81 ja Anni <3
 
Kyllä nää raskaushormoonit näköjään jyllää kun itkua saapi nieleskellä täällä. Ensin kyllä oli raivo päällä mikä sitten muuttui näköjään totaalisen pahaan mieleen.

Kävi sitten naapuri rapun tytön äiti huutamassa ja sättimässä. Ei suun vuoroa antanut. Eikä yhtäkään asiaa saanut sanotuksi inhimillisesti.

Heidän tyttö ja meidän lapset ei ole koskaan tulleet kovin hyvin toimeen. Tämä tyttö esim uhkailee meidän tyttö että vetää turpaan jne. Samaa tekee meidän pojalle. (meidän tyttö täyttää 6 ja meidän poika ja tämä toinen tyttö on 9 v ). No empä sano että meidän poikakaan olisi ihan puhdas pulmunen. Eli osaa poikakin suunsa avata.

No tämä rouva ilmestyi meidän oven taa karjumaan. Kun meidän poika kiusaa heidän tyttö ja kiroilee jne.

Itse olen seurannut tätä tilannetta lasten välillä toista vuotta. Jos kuulen tai näen jotain puutun kyllä asiaan. Puhuttelen pojan tosissaan aina kun ilmenee, että on tehnyt jotain tyhmää tai sanonut jotain. Tytön äidin oven taa en ole mennyt, koska jo aiemmin kävi selväksi ettei yksinkertaisesti tulla toimeen. Toiseksi hän ei ilmeisesti uskoisikaan, että heidän tyttö tekisi kiusaa tms.

Anyway huuti sitten aikansa meidän ovella miulle. Kuinka huonokäytöksinen poikani on. Ja kuinka minä en ikinä koskaan asiaan puutu millään muotoa. jne jne jne. Aikansa huusi ja sätti ja suurissa piirtein siinä huutaessa sylki kasvoille. Että minun pitää painua pihalle siivoamaan poikani jäljet. Kyseessä koko pihan muksujen käytössä ollut polkuauto joka oli tyrkätty metsään. Ja minkä minäkin tiedän, ettei se ollut poikani.

Yritin siihin väliin asiallisesti sanoa että puhuttelen kyllä poikaani oikein kunnolla jne Mutta en saanut sinänsä suun vuoroakaan. Lopuksi (lapsellista ) Nykäisin oven kiinni.

Mutta kylläpä sai pahan mielen aikaan. Aina olen yrittänyt puuttua siihen, että lapseni ei kiusaisi ja osaisivat käyttäytyä. Enhän toki ole koko aikaa pihalla heidän perässään kulkemassa joten joka asiaan en yksinkertaisesti voi puuttua. Mutta jokaiseen joka tietooni tulee puutun.

Kaikenlisäksi meidän lapset eivät ole ainoita jotka eivät aina tule toimeen tämän tytön kanssa. Mutta täydellinen enkelihän tämä tyttö on.

Anteeksi tämä purkautuminen. Mutta :attn:
 
nyt kysymystä itseltäkin ...
Muilta joilla vauva on jo tosi alhaalla ... onko teillä tuntunut häntäluussa painetta ?
uutena oireena on tullut kovenevat selkäkivut ja nyt tuntuu todellakin välillä että painaa alas .... kanavaa oli 3cm jäljellä viime perjantaina , mutta nyt mietin että voiko nopeastikin tapahtua muutosta näillä oloilla , supisteluja ei ole vieläkään mitenkään älyttömästi eikä ne ole kivuliaita , mutta nää yhtäkkiset tuntemukse häntäluussa yms. on kipeitä ...

neitim+ tytsy 33+5
 
Olipa ihana lukea hyviä kuulumisia jo masun ulkopuolella olevista tyttösistä :heart: :heart:

Moona81 Se on kumma kun joillakin on niin pulmuset lapset, että on varaa puuttua toisen kasvatusmenetelmiin. :whistle: eihän sun tuollaista huutamista tarviikaan kuunnella, kun asiasta ois varmasti pystynyt ihan rauhallisestikin keskustelemaan. Että ihan hyvä vaihtoehto tuo oven kiinni laittaminen. Monta kertaa lapsellisempaa tuollainen meuhkaaminen toisen ovella. :kieh:

Täällä kans itkettänyt tänään kaikki. Piti tehdä vaikka mitä, mutta oli lapsukaisilla sen verran villit menot tänään, että jäikin sitten kaikki menemiset väliin ja nökötettiin kotona. :( Juhannus menee kans kotosalla, kun miehellä töitä.

Pysykäähän pikkuiset nyt masuissa vielä jonkin aikaa :heart:
 

Kiitos tsempeistä! :)

Hiisi, sullakin aika paha tílanne kohdunsuulla, toivotaan että myös sinun vauveli jaksaa vielä vähän aikaa pysyä masussa. :hug:


Olipa ihanaa lukea kuulumisia meidän pinon pikkuisista tytöistä, Annikasta ja Annista! :heart: Tsemppiä Sannulille ja Sirrille, ja kaikille muillekin mammoille!

Ja hyvää juhannusta!

Murske
 
Ihana oli lukea Sannulin ja Sirrin neitokaisista ja kauniit nimet :heart:
Päivä vietettiin miehen ja tyttären kanssa tänään powerparkissa. Tyttö juoksi 7 tuntia laitteesta toiseen ja oli niin onnellinen.. kiva senki kans vielä jotai tehdä ennen ku vauva syntyy.. nyt ei oo tälle kesälle enää kummempia suunnitelmia, jotain pientä tässä lähistöllä. Rahatki sen verran tiukilla ku ite saan minimiäippärahan ja mies kesän työtön et eipä paljoo juhlita.. mut ihana kuitenki et saadaan olla koko poppoo nyt kesä yhdessä vimme kesänä molemmat oli töissä ja perheen yhteinen aika jäi todella vähälle.. se taas vaikutti sitte selvästi myös parisuhteeseenkin silloin. Nyt oon ihan poikki, jalát on ihan ku puupökkelöt ja tosi kipeet, selkä tulessa ja supistelee vähän väliä ku koko päivän koitin tän jättimahan kans pysyä noitten rakkaitten perässä.. Mut uskomattoman ihana päivä siis kuitenki takana huvipuistossa, ja mikä parasta, oli niin ihana nähdä kuinka onnellinen tuo meidän 3-vuotias oli =) Sattu muuten hyvä ilmaki tälle päivälle, olkapäät on ihan palannu.
Hyvää juhannusta kaikille, meillä juhannusta vietetään ihan siis tässä kotosalla

Jonetta ja pikku-veeti 34+4
 
Hui, täällä onkin paljon supistelijoita :| .. Mulla oli oli 2.6 äitipolilla 1cm kohdunsuu auki ja pehmennyt, kanavaa 3cm. Ja nyt tasan kolme viikkoa myöhemmin 3cm auki, 1,5cm kanavaa, kalvot pullottaa. Ja kuitenkaan tällä välillä ei juurikaan supistellut tavallista enempää :/ . Nyt joudun juhannuksen viettämään täällä osastolla, tänään onneksi sain kannettavan, ja suihkuluvan =) . Mies lähtee huomenna aamulla tekemään Keski-Suomesta siskonsa muuttoa tänne Turkuun, ottaa pojan mukaan, tytöt menevät mummolaan yöksi. Alkuviikosta ehkä pääsen lääkityksen kanssa kotiin, lepoon.
Onko kaikilla jo valmiina kaikki vauvajutut? Meillä on edelleen vaiheessa..mutta eiköhän ne vielä ehdi laittaa.
Mukavaa juhannusta kaikille!
Vilivet ja poitsu rv 32 POKS!
 
Sannuli ja Sirri ihana kuulla, että tytöt voi hyvin!!! :heart: :heart:
ja kauniit nimet ovat saamassa

Moona :eek: :headwall:

neitim tässä kun on aikaa tarkkailla oloaan, niin mä luulen (ja toivon ) että mulla on kahta sortimenttia selkäkipua. Se viheliäinen menkkajomo ja sit se, joka johtunee muuttuneesta painopisteestä ja sen mahdollisesta vääränlaisesta kompensaatioyrityksestä. ja se toivomisosa on sitä, ettei toi jälkimmäinen olis kohdunkaulan tilanteeseen niin vaikuttavaa, vaan verrattavissa esim närästykseen tavis raskauskremppana.
(korjatkaa/oikaskaa, jos oon ihan hakoteillä )

Vilivet jaksuja sairaalajuhannukseen. Kannettavasta taatusti "iloa ja lohtua" tuossa tilanteessa.
Mulla on vauvajutut vaatteita ja vaippoja (ja kantoliinoja) lukuunottamatta vielä vaiheessa. Suurimpana siis vaunut ja turvakaukalo... Ja sit kaikki se pienempi härpäke. Jotenkin tuntuu, että tarvisko tässä nyt kiiruhtaa hitaasti loppujakin kuntoon, kun tilanne on mikä on. ja toisaalta oon sillä mielellä, että kaipa tuota sit ehtii..

meinasin jo poksua, mutta odotellaan huomiseen..

leppoisat juhannukset edelleen, missä sitten sitä vietättekään. :flower:
toivotteleepi Månsku kotisoffalta ja Iivari komppaa terkuille tahtia :heart:
 
Hyvät juhannukset vaan kaikille B) Meillä tää ei nyt eroa mitenkään normaalista viikonlopusta, paitsi sitte myöhemmin sen huomaa isännän tilinauhassa. :D

Vilivetille jaksuja sinne sairaalaan kovasti :hug:

Täällä oltiin aamusta aika pahasti jumissa. ei meinannu millään päästä tuolta sängystä ylös, että taitaa tää loppuaika taas sitten olla tätä, että kun sängystä ylös pääsee, niin hetken saa kulkea pidellen seinistä ja ovien karmeista kiinni, että yleensä vessaan ehtii ennen kui lirahtaa. :kieh: Sitä vaan vissiin jumittuu niin pahasti kun samassa asennossa on pitkään ja kun niitä asentojakaan ei ole kuin kaksi... vasen kylki tai oikea kylki. :headwall:

Mutta tää lähtee vaipan vaihtoon. nuoremmalla pojalla maha sekaisin jostain syystä. koko ajan on jotain vaipassa. :/

Katjuska ja sintti 32+6 :heart:
 
Mulla kans sama, et tarvii ottaa seinästä ja ovenkarmeista kiinni että pääsee kulkemaan aamuisin eteenpäin. :headwall: ei kivaa lainkaan. Tosin mulla on ollut melkein koko odotusajan just sellaista.

Hauskaa juhannusta :)

Maijamehi ja Toukka rv 34+5
 
Oikein hyvää juhannusta kaikille =)

Isäntäkään onneksi ei pitänyt pahana sitä, että vedin oven kiinni tämän toisen äidin nenän eestä :LOL:. Vaikkakin hieman hävetti sen jälkeen kun oven nykäisin kiinni. Isäntä vaan totesi, ettei tuollaista huutamista tarvitse miunkaan kuunnella. No toivottavasti ei tartte tätä naista paljoa nähdä tuossa ulkona. Lapsillekkin sanoin, että parempi pysyä kaukana tästä tytöstä nyt. Voipi olla hankalaa samassa pihassa, mutta kuitenkin.

Isäntä sanoi, että pitää puhua jossain vaiheessa tämän tytön isän kanssa. Kun se vaikuttaa ihan selväjärkiseltä tyypiltä. :LOL:
 
Sirri ja Sannuli Kiva kuulla että kummallakin tytöt voi hyvin :)

Moona Voin vaan kuvitella tilanteen. Varsinki näin raskausaikana sitä ottaa kaiken vielä herkemmin vastaan ja pistää ärsyttään. Mutta todella lapsellista hommaa siltä toiselta äidiltä. Ihan oikein että vedit oven kiinni.

Vilivet Kovasti jaksamisia sinne sairaalaan. Toivotaan että vauva vielä jaksais hetken kasvaa massussa.

Täällä vietetän city-juhannus. Mennään tuossa muutaman tunnin päästä mun vanhemmille grillaan, ja illaksi tullaan kotiin. Voishan sitä käydä kaupungissa kattoon onko siellä mitään ku on näin hyvä ilma. Ainakaan viime vuonna ja kaks vuotta sitten ei ollu, mutta ilmatki oli kyllä ihan surkeet. Mulla vaan on kriisi että mitä pistän päälle. Laitanko maksimekon, vai legginsit ja tuubimekon. Siinäpä pulma :LOL:

Mutta nyt britatortun tekoon.
Oikein hyvää juhannusta kaikille mammoille!

Marlin ja Justiina 34+3
 
Oikein mukavat Jussit täältäkin kaikille! :flower:

Sannulilla ja Sirrillä ihanat kuulumiset tytöistä ja oikein kauniit nimet tulossa kummallekkin! :heart:

Me ollaan täällä mökillä viettämäs juhannusta, eilen tultiin. Mies oli jo valmiiksi flunssainen, illalla sille sit nousi korkee kuume ja koko yön houri kuumeissaan. Nyt vaan pitää toivoo, että poika ja minä säästyttäis..

Supisteleva ja kankea mmiilia + hubbis-typy 32+4 <3
 
Hauskaa jussia kaikille!! B)
Tää viettää sen ylläri ylläri -töissä!! Tekis niiiiiin mieli jo luovuttaa, ja saikun saantiki ois enempi ku helppoa ku kivuttomia suppareita tulee useempia kymmeniä päivässä, mut hemmetti ku pitää olla niin kovapää et loppuun asti vedetään -5 vuoroa!! mitähän henkistä mitalia taas kalastan :headwall: sit ku töitten päälle viel tän kämpän pakkaaminen laatikoihin, joka siis yksin mun homma ku mies on jo uudella paikkakunnalla rakentamassa ja alotti siel työtkin jo tällä viikolla, ja sit viel ahdistusta lisää se et oon yksin taas yhen viikon :( lapset isällään ku enhän mä niitä voi nyt tässä pitää ku töissä joka päivä. Tahtois jo KOTIIN!!
sori tää valivalivali :ashamed:

Ihanaa sannuli ja sirri et kaikki on hyvin :heart:
Ja voimia kaikille joilla rankempaa :hug:
Aika jännä muuten et alkuun ku tuli näitä poika-ja tyttölupauksia ni poikia oli paljon enemmän, tytöt toki sit tasotti mut pojat alotti ni sit kuitenkin nää "meiän mimmit" syntyy hätäsempinä :) :heart:

Pikkumökö + elmo 34+2..
 

Yhteistyössä