** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Ihania kuulumisia pikkuvauveleista sirri ja sannuli!! :heart:

Täällä kulutin aamun siivoamalla, ihanan puhdas koti nyt :heart: Täytyy lähtee veljen myöhästyneille jussinpäiväkahveille ja muuten meidän juhannus kuluu ulkosaunoen ja grillaillen kotona ja systerillä.

Hauskaa Juhannusta mammat ja vauvat!!! :heart: :flower:

Jonnuli ja hertta (joka hikkailee älyttömän paljon) 34+5
 
sirri ja sannuli ,on kyllä ihanat nimet !

Täälläkin juhannusta vietellään kotosalla ... 4v meni vuorostaan eilen mummulaan ja isommat tuli kotiin ,olikin jo heitä ikävä ! Ja toisaalta 4v kaipaili kavereita ,joita mummulasta löytyy !
Grillattiin jo lasten kanssa grilliluita ja makkaraa sekä uusia perunoita .
Vieraita pitäisi tulla jossain vaiheessa juhannusta , mutta kun kyselin päivää ja aikaa niin ei ollut oikein tiedossa , joten mennään omalla painolla ja tulevat tai eivät tule käymään !!!

Omasta olosta .... mä en kyllä oo ihan perillä näistä selkäkivuistani , että onko ns. menkajomotusta vai jotain ihan muuta ... mutta toi häntäluuhun painaminen johtuu kyllä ainakin täysin vauvan asennosta , sillä koko raskausaikana ei ole ennen tuollaisia kipuiluja ollut eikä tuntunut mitään häntäluuhun ... no 1.7 taisi olla neuvola-lääkäri , vai oliko se tavallinen neuvola ... ei kyllä se taisi olla lääkärineuvola ! :)

neitim+ tytsy 33+6
 
Huom :attn: onko kenelläkään astma lääkkeitä ollut käytössä raskauden aikana??

mulla on ollut nyt viikon verran tän taudin aikana ylärintakehä niiku "mankelissa" siis nukkumaan mennessä kuuluu vinkuminen ja on sellanen ahistava puristava fiilis rinnassa ja se säteilee käsiin..
viime yönä ahisti toosi paljon.. niin soittelin ensineuvoon niin patistivat näytille päivystykseen ja kävin ja tuloksena oli että selvä astma mutta lääkäri ei halunnut antaa lääkettä raskauden takia vaan sanoi että yritä pärjäta allergia lääkkeillä viikonlopun yli ja ota het maanantaina yhteyttä neuvola lääkäriin neuvoteltavaksi noista lääkkeistä..

siitähän tää velttous ja hengästyneisyys on myös ennen tautia johtunut.. :ashamed:

Ihana oli lukea mukavia uutisia Annikasta ja Annista!!

Suppis 31+6
 
Ihana lukea hyvistä kuulumisista Sannuli ja Sirri :heart:

Vilivet: Kovasti voimia juhannuksen viettoon sairaalassa :hug:

Miehen osalta flunssa alkaa olla jo selätetty, itsellä vielä pää täynnä räkää. Onneksi kuumetta ei ole edelleenkään tullut ja pahin kurkkukipu on selätetty. Vietämme juhannusta miehen vanhemmilla, jossa olemme asuneet nyt väliaikaisesti. Kohta grillaillaan vähän juhannusherkkuja, vaikka nuha onkin vienyt osan makuaistista.

Ensi viikolla saadaan vihdoin avaimet uuteen kotiin ja pintaremontti pääsee pikkuhiljaa alkamaan. Muuttamaan päästään viimeistään heinäkuun puolessa välissä, joten enää ei ole kauaa jäljellä tätä asunnottomuutta. Ihanaa päästä vihdoin laittamaan vauvalle kaikkea valmiiksi ja sisustamaan uutta kotia :saint:

Hyvää juhannusta toivottaen,
Sipsunen & nalletyttönen 33+5 :heart:
 
Suppis Mulla astmalääke käytössä. Aika ihme lääkäri ollut kun ei oo määrännyt mitään, kun parempi sitä astmaa on hoitaa kuin olla hoitamatta ja lääkkeiden pitäis olla turvallisia.
Netissä varmaan on paljonkin tietoa astman hoidosta raskauden aikana.

Tuossa ainakin on yksi linkki allergia ja astmaliiton sivuille ja lisää linkkejä googlesta hakusanalla astma ja raskaus.

http://www.allergia.fi/index.phtml?588_m=594&s=827

muoks. Kannattaa tosiaan ottaa siihen neuvolalääkäriin yhteyttä sitte maanantaina. Ehkä lääkäri sitte vaan oli epävarma asioista ja meinas, että neuvolalääkäri tietäis paremmin kuitenkin ne sopivimmat lääkkeet ja annostukset.
 
astmalääkkeistä mulla ei tässä raskaudessa ole ollut lääkkeitä mutta muutamassa muussa kylläkin ! Venttoline on helpompi määrätä ja annostella kuin kortisoni ja kortisoni on sitten ´taas isompi "paha" kuin venttoline .. mutta juuri kuten ylläkin niin minulle on ainakin sanottu raskausaikana että parempi hoitaa lääkkeillä kuin olla hoitamatta , sillä jos äidillä on huono olla ja hengittää niin se vaikuttaa myös vauvaan !!!
Tarvitsisit ehdottomasti myös kortisoni lääkityksen , mutta voi olla että siinä on sitten loppuraskauden aloituksen kanssa jokin jippo ( ei siis varmaa tietoa) ,mutta venttolinen voisi ainakin kyllä määrätä , se vaikuttaa kuitenkin vain paikallisesti , mutta toki jos sinulla ei ole ollut astmalääkkeitä niin voi tulla niitä sydämen tykytyksiä useampaan otteeseen jos onkin hieman iso annos tai ei elimistö ole lääkkeeseen vielä tottunut ... huoh .. Onneksi ei ole nyt tässä raskaudessa tarvinnut miettiä vielä noitakin lääkkeitä (koputtaa puuta ! )

neitim+ tytsy 33+6
 
Juhannusta kaikille! käytiin eilen miehen siskolla grillailemassa ja tänään mennään miun vanhempien mökille.huomenna vienkin sitten miehen lentokentälle,kun hän lähtee rapakon taakse työreissuun viikoksi. Mammaloma alkaa virallisesti ma ja silloin on myös neuvola.pitää pyytää,että koittaa tuota alakerran tilannetta,kun aika herkåsti on supistellut,ei tosin kipeästi.tokihan tässä vaiheessa jo tuo kohtukin harjoittelee.neuvolan jälkeen lähdetään tytön kanssa hoitoon miun vanhemmille porvooseen,ettei viikkoa tarvitse kaksin olla kotona.
Tsemppiä kaikille masujen/vauvojen kanssa.

Mennis ja aukusti 32+1...vai 33+1...ei muista
 
Täällä takana niin mukava sairaalassa olo juhannusyö kuin voi olla =) . Juttuseuraa riitti klo 5 saakka yöllä. Meitä kärrättiin päiväsaliin kolme vuodelevossa olevaa äitiä sängyillä elokuvaa katsomaan ja juttelemaan :D . Ja hetki sitten sain lääkäriltä osastolla liikkumisluvan :) . Ku välillä tuntuu että seinät kaatuu päälle kun yksin on huoneessa...
Taas oli Juhannuksen kuolonuhreja aika paljon, ja vielä on Juhannusta jäljellä :/ .
Onkohan muuten alennusmyynnit jo alkaneet? H&M aloitti jo reilu viikko sitten kun kävin. Pienimpiä vauvanvaatteita aika usein jääkin aennukseen saakka :) .

Vilivet 32+2
 
Täällä vietettiin rauhallinen ja mukava juhannus, kova helle oli eilen 27 astetta varjossa ja oli ihan liian kuuma tällä mahalla..huh..ja hiton hyttyset kiusas illalla niin et nilkat on syötynä. Tänäänki grillaillaan ja käydään ulkosaunassa tässä ihan kotosalla. Aurinko onneks paistaa ku yön satoi vettä.

Vilivet, tsemppiä sairaalaan ja mukavalta kuulosti teidän sairaalajussi! Alet oli alkanu lindexillä ku torstaina kävin, ostin pussillisen ihania pikkusia vaatteita, bamsea, vaaleenpunaset pillifarkut :heart: sukkahousuja, yöpuvun, bodeja jne..Kappahlissa ale oli aika hanurista..kovat hinnat viel oli.

Mut nyt pihalle nauttiin auringosta ja lämmöstä!

Jonnuli ja hertta 34+6
 
Millaisen vannan olette kokeneet vauvalle parhaaksi?

Tällä hetkellä olen kallistumassa ihan tavallisimpaan (ja edullisimpaan) vannaan, joita on joka tavaratalossa. Mutta mitä mieltä olette, onko sellaiset muotoillut parempia? Tai sellaiset joissa on se tuki vauvan vartalolle? tuntuu että käykö se hankalaksi kun lapsi kasvaa ja haluaisi itse istua kylvyssä? Kaikissa kun sitä tukea ei saa irroitettua.

Entäs tukijalat? Omaa selkää siinä ainakin säästäisi kun ei tartteisi lattialle kumartua aina.

Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille!!
 
Edda/vanna: mä ostin kirpiltä sellaset ammejalat (jotka saa heivattua äksästä iiks ja sivuun). Ja nyt sit ostan siihen ammeen. Suosisin irtotukea, joskaan mulla aiemmin ei semmostakaan oo ollut... En tiedä tuleeko hankittua.
Tietty jos sit vaihtaa isommalle uuden ammeen ilman kiintotukea..? monet kuitenkin tykkää tuesta kylvetyksen apuna.

Viimeks mulla oli sellanen amme/hoitopöytätasoyhdistelmä. Ei se ihan toimivin ratkaisu ollut ja nykyiseen kotiin se ei oikein mahtuiskaan..
Ammeelta toivon pohjatulppaa, mutta kestän umpipohjankin.. :)
Oon miettinyt myös Tummy Tub -kohtuammetta alkuajoiks. Kokemuksia kenelläkään siitä? (Hoitotasolla/altaassa kylppärissä kuvittelin hoitavani ne kylvetykset sen kans )

Odottelen miestä töistä kotiin ja sit tehhään kunnon juhannusruokailu, ku eilen jäi sen tuplavuoron takia väliin.

Me & I
 
pelkkää omaa napaa !!!! :ashamed:

Lähdettiin aamupäivällä kaverin luokse grillaamaan ja oltiinkin siellä n. 11 aikaan .
Koko aamuna ei juuri supisteluja ollut ja sitten kun pääsimme ovesta sisään niin alkoi kramppaamaan mahaan , taas sellainen oikeanpuoleinen vihlova kipu , ei supistus !
No tuo kipu meni ohin ja sain käännettyä toisen kyljen niin alkoi sattumaan selkään ja supistelemaan .??? Niitä supistuksia sitten kestikin liki tunnin ja tuli ihan yhtä soittoa , muutamat mitä kellosta kurkkasin ,kun alkoi supistusten teho hieman laantumaan niin väli olo n. 2-3 minuuttia !!! onneksi sitten alkoi helpottamaan ja sain käytyä muutamaan otteeseen rakon tyhjennyksellä vessassa ja syödessäkin supistelut olivat aika laimeita ja onneksi supistusten välikin oli jo pidentynyt ! Ei mulla muista lapsista ole tuollaisia "ennakoivia" supisteluja ollut ja vaikka tässä raskaudessa on supistellut ihan mukavasti silloin tällöin , niin tuollaista jaksoa ei ole ennen tullut . Nyt sai oikein tosissaan jo ajatella että saako tässä kohta lähteä synnyttämään pientä rääpälettä ja viikkoja tänään tasan 34 !
Nyt en kyllä taida uskaltaa tänään enää juoda vadelmanlehtiteetä , vaikka siitä kyllä sanotaan , ettei se käynnistä synnytystä , vaan vahvistaa jo olemassa olevia supistuksia . Jos synnytys lähtee käyntiin, niin se olisi sitten ollut lähtemässä jo muutenkin . Toisaalta tuossa tunnin aikana oli niin huoleton olo , siis silleen ,e ttä viikkoja on jo ihan kivasti ja ei mulla kyllä yksikään ole tullut ennen aikojaan pihalle ja toisaalta taas , että saisi nää supparit loppua , kun en tahdo vielä vauvaa synnyttää ja käydä kuukautta vauvaa ruokkimassa sairaalassa .
Mut toivottavasti toi supistelu kuitenkin pehmitti paikkoja ja lyhensi kohdunkaulaa , jotta olisi sitten se oikea synnytys hieman helpompi ja toivottavasti viimekertaisia nopeampi !

neitim + tytsy 34+
 
Joo kiitos neuvoista tohon astmaan.. mie luinkin just juttuja tuolla gookkelin haulla raskaus ja astma..
no sitä se lääkäri sanoikin että hän ei uskalla kun ei oo kokemusta (oli nuori mutta valmis lääkäri) ni ymmärän kyllä parempi noin kuin että määrää jotain mistä on haittaa..
oishan meillä noita ventolineja ja flixotideja kun vanhempi pojista sairastaa inf.astmaa mutta ootellaan sitä neuvolalääkärin käyntiä jos sen sais het alku viikkoon kun uskoisin että tää vois olla ns. pika asia hoitaa..

hiukka on helpottanut noilla allergia lääkkeillä hengitys mutta yhä "huohotuttaa" liikkeessä :|
mitenkähän nopeesti se sitten alkaa vaikuttamaan vauvaan??

aINIIIN poks.. 32+0
 
juhannusvietto meni leppoisasti. grillauksen jälkeen oli niin täys olo etten jaksanu edes kakkua maistaa vaikka harvemmin sanon ei kakulle ;)

tänään vaan oleskeltu perheen kanssa. tehtiin aamulla pyöräilylenkki ja iltapäivällä kaveripariskunta tyttöneen kävikahvilla. nyt mies ulkona tyttöjen kanssa ja mä kokosin ikea kirjahyllyn. olis tarkoitus seuraavaksi laittaa mammavaatteita myyntiin huutoon, mulla on niitä ihan liikaa & turhia...

odotan että H&M uusi kuvasto saapuisi. tarvis ainakin vanhempi tyttö vaikka mitä uutta (&isompaa) syksyksi ja mäkin tarviin vaatteita koska suurimman osan (liian pienistä) möin kirpparilla joten uusia tarvitaan...

jaksamista kaikille :wave:

korvapuusti 32+1
 
sannuli Kyllä meidän tytöstä tullee Anni :) On kyl jännä sattuma,että teille tulossa Annika ja meille Anni nimeksi :D heh! Mietin itseasiassa myös Annika nimeä meidänki vauvalle :D

Meidän pikkunen on saavuttanut nyt jo syntymäpainonsa ja hieman jo ylikin,painaa nyt siis 1360g ja tosi nopeesti kasvaa ku syö niin hyvin...vasta pari päivää sitten paino oli 1290g eli 70g ihan parissa päivässä kasvanu. Kohta saan pikkusen rakkaan kotiin <3 :)

Onnesta sekasin oleva sirri ja Anni-vauva <3
 
terpat täältäkin taas.
eilinen meni hyvin, monen tunnin reissu ei vaikuttanut massuun mitenkään, eikä illallakaan tullut supistuksia lainkaan.
tänään, no tänään on ollut vähän erilainen päivä, olen kanniskellut tuota nuorempaa "vauvaa"tuos mahan päällä kun on ollut niin ikävä sitä, päivä menny hyvin eikä supistellu, paitsi saunas pöhäytti niin kovan ja tasasen pitkän supistuksen ettei olekaan vielä tullut vastaan, eikä meinannut millään mennä ohi :ashamed:

tälle ei sitte varmaan sovi saunoilu enää... tai sit täytyy kokeilla pienemmis asteis seuraavan kerran.

mieheke hoiti muksut pesul ja pois ja autto mua sen jälkeen, muutama terävä supistus tuli vielä saunan jälkeen, mutta nyt ei ole onneksi tullut mitään vähään aikaan.

lapset vaan käyvät välillä ihmettelemäs mikä äitillä on kun vääntää kippuras kun tulee kipeempi supistus.

no mä odottelen seuraavaan neuvolaan vielä ja katsotaan mitä siellä sanovat. saikkua on nyt jokatapaukses jo.

heidi ja jasu 30+4
 
Ihanan aurinkoinen aamu! :D

Mä en oo liian usein tänne kirjoitellut, vaikka useamman kerran viikossa käynkin lukemassa kuulumisia. Etenkin Sannulin ja Sirrin vauvoista on aina ihana kuulla; onneksi kaikki on sujunut hyvin!

Aika monella tuntuu jo supistelevan kipeästikin. Mulla ei oo kevättalvisen viikon sairasloman jälkeen supistellut kipeesti oikeestaan ollenkaan. Muutenkin olo on ollut kaikinpuolin hyvä (koputan puuta!). Tosin mä oon ollut opettajan työstä johtuen kotona lasten kanssa koulujen lopusta saakka, joten oon saanut lepäillä aina tarpeen tullen ja sillä on varmasti ollut osuutta asiaan.

Tiistaina menen neuvolaan ja toivon, että lääkäri on siihen mennessä ehtinyt soitella keskussairaalaan selvittääkseen voiko sisäänpäin kääntynyt häntäluuni haitata alatiesynnytystä. Kaaduin reilu vuosi sitten lumilaudalla ja häntäluu vääntyi viimeisestä nikamasta n. 90 astetta sisäänpäin. Jossain tapauksessa se saattaa kuulemma olla aihe sektiolle. Mahtaako kellään olla kokemusta vastaavasta tilanteesta? Että onko alatiesynnytys sujunut normaalisti vai onko pitänyt leikata?

Mukavaa juhannuksen jatkoa ja tsemppiä kaikille sitä tarvitseville. Ei mee enää kovin kauaa niin saadaan omat nyytit syliimme, ihanaa! :heart:

-pikku3nen 31+2
 

Yhteistyössä