Hui ku teillä joillain on jo viikkoja ihan hurjasti
Pian alkaa kohinalla tulla vauvauutisia varmasti tähän pinoon. B)
Supisteluista Tosi vähän mua on supistellut. Jossain vaihees oli jonkin verran, mutta ei mittään kovin kivuliaita kuitenkaan.
onneks tässä on monta tuttua kans raskaana ja lasketutajat lähestyy heillä, niin saa jännätä heidän puolestaan ja sit alkaakin olla oma vuoro. =) Ja sitte tässä pinossa kun on niin hurjasti porukkaa, niin jännättävää riittää ja saa lukea monta erilaista synnytystarinaa. :heart:
Synnytystä tossa eilen mietin miehellekin ääneen, että toivottavasti vähän samalla kaavalla kuin viimeksikin, että kun supistelut alkoi ja lähdettiin lopulta sairaalaan, niin päälle kuutisen tuntia ja poika oli jo maailmassa.
Kun kakkosen kohdalla jouduttiin sairaallassa odottelemaan 48 tuntia ennen kuin lopulta alkoi jotain tapahtua. :kieh: Lähdettiin siis sairaalaan, kun lapsivesi alkoi tihkua. Itse oon kyllä sitä mieltä, että tuokin synnytys ois käynnistynyt varmasti aikaisemmin, jos olisivat sisätutkimuksen tehneet, mutta oikein välttelivät sitä tekemästä.
no sitte ku se lopulta tehtiin, niin poika oli kolmessa tunnissa pihalla ja supistuksissa ei ollut taukoa koko aikana yhtään. :kieh: kivuliain synnytys kyllä tämä näistä ollut omalla tavallaan. Saliinkin mua oli porukkaa tukemassa miehen lisäks kätilö ja pari harjoittelijaa ja hyvä kun siltikään sinne päästiin. Eikä paljoo häirinnyt ne pari ulkomaalaista kätilöopiskelijaakaan kun ponnistelin, kun mietin vaan, että kunhan saan tän muksun pihalle niin tää kipu loppuu.
Toinen niistä opiskelijoista oli naama ihan valkoisena viel pitkään synnytyksen jälkeen ja kyseli multa, että oonko mä varmasti kunnossa, kun siitä suihkuun lähdin.
itse ois tehny mieli kysyä häneltä samaa
Esikoisen synnytys oli 16 h ja imukuppia tarvittiin, mutta ei kuitenkaan jäänyt siitä synnytyksestä mitään pahoja muistoja, muuta kuin että istuminen oli hankalaa, kun väliliha leikattiin.
Ihana näitä on kuitenkin kaikkia muistella ja on se niin sen arvoista, että ihana se taaskin on kivuista huolimatta päästä kokemaan tuo. :heart:
Joo nyt meni ihan muisteloiks tää juttu
B)
Katjuska ja sintti 33+1 :heart: