** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

joo - täälläkin supistelee aika kipakasti välillä. ja viime yönä 04 aikaan sitten lähdettiin näytille, vaikka tiesin ettei mitään synnytystä VIELÄ ole käynnissä, mutta kun halusin tietää mitä noi alle 10 min välein tulleet supparit saa aikaan mulla. ja tooooosi kipeitä oli puolet. niitä tuli säännöllisesti 18-05. käyrällä olin 4.30-05 ja siihen tuli samaa tahtia kuin kotona, mutta ei siis kiirettä eikä tuolla alapäässä mitään ollu tapauhtunut viikon lisääntyneiden suppareitten takia. MUTTA helpotti käydä näytillä! nyt vaan sitten kärvistelen näitten kans ja otan tarvittaessa panadolia; varmaan yöksi täytyy ottaa panacodiakin että saa nukuttua.
perjantaina on sovittu polikäynti, joten nyt voin sitäkin odotella rauhassa, ja hoitaa vielä äidin kuolinpesän asioita ja hautajaisiakin.
Dreamer78 + hipsunipsut rv34+6
 
huomenta!
onneks nää pyhät vetelee viimesiään, tällasessa työssä alkaa rakastaa maanantaiaamuja :D vähä oli eilen outoa tulla kotiin ku puolet huonekaluista hävinny ja kaikuu vaan tyhjät tilat, miehen äiti kävi hakee yhen muuttokuorman sillä aikaa ku olin töissä ku menevät tänään itä-suomeen. Pikkuhiljaa homma edistyy :heart:

onks täällä muuten ketään kellä ei oo ollenkaan supistellu, tai ei ainakaan tiedosta sitä? Mulla ekan aikaan ekat supistukset tuli sillon ku lapsivedet meni ja ne oli sit kerralla niitä oikeita -mut myöskään niitä kammoja jälkisuppareita ei ollu ollenkaan.. tokan aikaan sai niistäkin kärsiä :/ mun mielestä ne on jotenkin inhottavampia ku vauvanki saanu jo ulos ni ei oo ees mitään kivaa syytä miks joutuu kärsimään.
Huomenna neuvola-lääkäri ja vähä pelottaa mitä se kertoo..
mut nyt taas sinne "saunaan" leikkii työntekijää :/ tosi ihanteellista työskennellä parisataa asteisen parilan edessä 8h ku muutenki koko ajan törkeen kuuma.

pikkumökö + elmo 34+4
 
Poksumassa minäkin 35+0!!! Hirvittäääääää!!! :heart: :eek:

Täälläkin suppailee joka ilta, muttei kipeesti, onneks vielä..tää on edelleen ihme asennossa mahassa. Torstaina on lääkärineuvola ja aivan tosi mahtavaa kun meidän naisneuvolalääkäri jäi lomille niin siellä on joku nuori juippi sit tuuraamassa..Tosi kiva mennä nuoren miehen kopeloitavaksi..huoh.. |O Toivottavasti osaa edes hommansa, jotta saan tiedon siitä mitä tämän ipanan kanssa tehdään jos ei käänny lähtöasemiin. Ja hyi helkkari ku mua on alkanu pelottaa synnytys..mitenhän mä selviin siitä taas..ja ehdinkö sairaalaan :'( Nohh..ei auta itkut markkinoilla..

Jonnuli ja hertta 35+0 :heart:
 
N11NA seuraa tämän päivän liikkeitä. joskus vauvalla rauhallisempia päiviä. jos et saa muuta mietittyä niin sitten näytille. useimmiten ei aihetta huoleen.

PIKKUMÖKÖ täälläkään ei supistele. ei ole aikaisemminkaan, vasta kun synnytys lähteny käyntiin / vedet menny. usein viiltelee pahasti "alapäässä" mutta ei muuta. meitäkin siis löytyy ;)

mattopesu suoritettu tältä vuodelta. seuraavaksi olis tarkoitus mopata kaikki 3 kerrosta ja pestä vuodevaatteet. mutta ei vielä tänään...

nyt lenkille...

korvapuusti 32+2
 
Hui ku teillä joillain on jo viikkoja ihan hurjasti :eek: :D Pian alkaa kohinalla tulla vauvauutisia varmasti tähän pinoon. B)

Supisteluista Tosi vähän mua on supistellut. Jossain vaihees oli jonkin verran, mutta ei mittään kovin kivuliaita kuitenkaan.

onneks tässä on monta tuttua kans raskaana ja lasketutajat lähestyy heillä, niin saa jännätä heidän puolestaan ja sit alkaakin olla oma vuoro. =) Ja sitte tässä pinossa kun on niin hurjasti porukkaa, niin jännättävää riittää ja saa lukea monta erilaista synnytystarinaa. :heart:

Synnytystä tossa eilen mietin miehellekin ääneen, että toivottavasti vähän samalla kaavalla kuin viimeksikin, että kun supistelut alkoi ja lähdettiin lopulta sairaalaan, niin päälle kuutisen tuntia ja poika oli jo maailmassa.
Kun kakkosen kohdalla jouduttiin sairaallassa odottelemaan 48 tuntia ennen kuin lopulta alkoi jotain tapahtua. :kieh: Lähdettiin siis sairaalaan, kun lapsivesi alkoi tihkua. Itse oon kyllä sitä mieltä, että tuokin synnytys ois käynnistynyt varmasti aikaisemmin, jos olisivat sisätutkimuksen tehneet, mutta oikein välttelivät sitä tekemästä. :eek: no sitte ku se lopulta tehtiin, niin poika oli kolmessa tunnissa pihalla ja supistuksissa ei ollut taukoa koko aikana yhtään. :kieh: kivuliain synnytys kyllä tämä näistä ollut omalla tavallaan. Saliinkin mua oli porukkaa tukemassa miehen lisäks kätilö ja pari harjoittelijaa ja hyvä kun siltikään sinne päästiin. Eikä paljoo häirinnyt ne pari ulkomaalaista kätilöopiskelijaakaan kun ponnistelin, kun mietin vaan, että kunhan saan tän muksun pihalle niin tää kipu loppuu. :whistle: Toinen niistä opiskelijoista oli naama ihan valkoisena viel pitkään synnytyksen jälkeen ja kyseli multa, että oonko mä varmasti kunnossa, kun siitä suihkuun lähdin. :whistle: itse ois tehny mieli kysyä häneltä samaa :LOL:
Esikoisen synnytys oli 16 h ja imukuppia tarvittiin, mutta ei kuitenkaan jäänyt siitä synnytyksestä mitään pahoja muistoja, muuta kuin että istuminen oli hankalaa, kun väliliha leikattiin.
Ihana näitä on kuitenkin kaikkia muistella ja on se niin sen arvoista, että ihana se taaskin on kivuista huolimatta päästä kokemaan tuo. :heart:

Joo nyt meni ihan muisteloiks tää juttu :whistle: B)

Katjuska ja sintti 33+1 :heart:
 
Hih hih hii....Näin se menee =) Ensin stressaan kaikkea mahdollista ja nyt onnistunut reissu tukholmassa takana ilman jakautumista. :D

Ollaan nukuttu vähän ja huonosti,kävelty pitkää päivää ja paljon(kierretty grönalundia ja skanssenia,kaksia vaunuja työntäen....)Kannettu lapsia selässä ja sylissä.....

Eikä mua ole supistellut koko reissuna :LOL:

Turvonnut oon kyllä kuin pallokala,jalat vietävän kipeät ja nivusiin vaan vihloo ilkeesti..... :whistle:


Ihana kuulla hyviä uutisia sannulin ja sirrin tyttäristä :heart:

:wave:
 
jonnuli Ootko käyny pelkopolilla asian takia? Ku eikös sulla kuitenki ois mahollisuus siihen että käynnistävät synnytyksen ku tosissaan pelkäät että miten vauhilla vauva tulee.

Täällä ei oo supistellu nyt juhannuksena juuri ollenkaan ku en oo muistanu juua sitä vadelmanlehtiteetä. Eli kyllä siitä jotain taikaa taitaa olla :) Muutenki tullu syötyä vähän miten sattuu, vaikka ihan kotona ollaan oltu :whistle:

Marlin ja Justiina 34+4
 
noista synnytyksistä tuli mieleen kun eilen siskon kanssa rannalla puhuttiin että kun tämä hankkii supistella niin voimakkaasti nyt jo niin toivottavasti synnytys on myös samaan tyyliin kuin esikoinen, vaikka siitä ei ollut ennen aikasii supistuksia paljon mitään eikä näin voimakkaita niin herra synty kuitenkin vajaassa 1½h, toinen kestikin jo jotain kolme tai neljä tuntia.

tänäänkin on supistellut jonnin verran, nyt olen yrittänyt välttää kaikkea nostamista ja pistänyt vaakaan kun alkaa pystyssä ollessa supistelee.. toisin sanoen on maattu pitkin päivää, aamupäivällä oltiin kyllä pienen aikaa tenavien kanssa kitkemässä rikkaruohoja penkeistä :heart:

giraffe+ Jasu 30+5
 
Poks 35+0 :heart:

Juhannus meni ilman se kummallisempia juttuja:) Kävin uimassa ja saunomassa sekä vietin aikaa miehen kanssa (esikoinen olikin isänsä kanssa).

Supisteluista.. enpä oo oikeen huomannut muuta kuin silloin ennen 20 viikkoa yhtenä päivänä, muuten ei kyllä ainakaan mun mielestä oo supistellu. Nyt viikonlopun aikana ollut ihme vihlasuja tuolla alamahassa, tiedä sitten mitä kipuja ovat olleet.
 
supisteluista ei oo mullakaan supistellut, ja aikaisemmissa on supistellut ainoastaan sitten kun on tosi kyseessä.
ekassa het kun vedet meni kotona sänkyyn niin alkoi ja toisessa lounaan jälkeen alkoi heti ja suoraan 5minsan välein..
jotain sellasia kivuttomia vatsan kovetuksia on ollut ihan lopussa mutta tuskin on huomannut niitä.

Mutta tää flunssa on IHAN hirveä :| ja hengittäminen on tosi vaikeaa yhä, jatkuvasti hengästyttää..
sanokaapa .. mihin mä yritän sitä lääkäri aikaa.. neuvola lääkärille jota ei omassa kunnassa ole vaan mikkelissä vai yritänkö suoraan että laittaisivat lähetteen nenä-, korva- ja kurkkulääkärille ´kuka näitä astma ja allergia juttuja oikein hoitaa? niiku yleensä ku veikkaampa että neuvola lääkärit ei oikein viitti perehtyä näihin..
 
Terveyskeskuksessa pitäisi olla asmahoitaja jolta voisit varmaan kysellä.. Itselläni on astma ja lääkkeet käytössä. Luulis eetä ainakin avaavaa lääkettä vois myös odotusaikana ottaa, jotta happi kulkis paremmin. Mulle ainakin joskus sanottiin, että äidin pitää voida hyvin jotta vauvakin voisi hyvin.
 
Mulle on ihan terveyskeskuslääkäri nuo lääkkeet silloin joskus määrännyt. ja tosiaan tuo avaava lääke ois nyt ainakin alkuun hyväksi, että pystyisit paremmin hengittämään.
Yhden kerran oon edellisen raskauden aikana käynyt terveyskeskuksessa hengittelemässä koneen kautta kortisonilääkkeet, kun olin niin pahasti tukossa ja en ollut oikeen huolehtinut noista lääkityksistä niin kuin ois pitänyt. :ashamed: Se on kyllä niin kauhee ja raskas tunne, kun joutuu työtä tekemään sen eteen, että saa hengitettyä. Ja flunssa ainakaan sitä oloa auta yhtään. :hug:
 
jaahas , tänään onkin ollut jo aktiivisempaa väkeä :)

pikku3nen , mukavaa kuulla sustakin välillä ;)

n11na , hyvä että liikkeet taas tuntuvat paremmin .

ja dreamerille voimia supisteluihin myös ja lähestyvään viikonloppuun .

Mulla noi lauantain supistelut jäi toistaiseksi lauantaihin , mutta päivittäin on kyllä supistellut ja on tuota selkäkipua ... Tänään oli kyllä eka kerta kun löysin ihan uudenlaisen tunteen ...
Oltiin miehen ja nuorimmaisen kanssa kaupungilla käymässä ja supistelutkin tuli vähän ,mutta yhtäkkiä kesken kävelyt (vieläpä tietä ylittäessä kesken matkan) alkoi tuntumaan , että keilapallo painaa haaravälissä ja kävely oli todella hankalaa , tuota kesti muutamia kortteleita ja kipuakin tuntui , sellaista että joku olisi tehnyt alapäähän lävistystä ilman puudutusta !!! Mutta kun pääsimme autolla ja lähdimme jatkamaan matkaa niin olo helpotti ja loppupäivän on taas ollut parempi olla !!?? Mut mikä ihmeen kipu toi oli , mahtoiko vaavi vaan olla väärässä asennossa vai ... ? No torstain lääkärineuvolaa odotellessa.

neitim+ tytsy 34+1
 
Neitim: Olen kuullut kahdelta kaveriltani tuosta keilapallo-tunteesta jalkovälissä. Kuulemma loppuraskaudesta tavallistakin, kun vauva laskeutuu alemmas. Asia tuli puheeksi, kun kyselivät joko kävellessä tuntuu kuin olisi keilapallo jalkovälissä. Itsellä ei ole ollut tähän mennessä muuta kuin aijoittaista paineen tunnetta suolen suunnalle. Joka on muuten hyvinkin epämukavaa ja istuminen hankalaa. Olen tulkinnut johtuvan vauvan asennosta.

Sipsunen & nalle 34+0 :heart:
 
Mökkireissulta kotiuduttu ja pikaluin noita teidän juttuja. Ihana kuulla että Sirrin ja Sannulin tytöt voi jo noin hyvin!! :)

Meillä oli ihana mökkiviikko ja säätkin suosi. Perjantai tuli vettä päivällä, mut illalla oli taas ihan nättiä. Ja lauantaina tuli kaks muutaman minuutin kuuroa, muuten paisto aurinko koko ajan. :) Koirakin oli ihan onnessaan kun sai koko viikon ulkoilla ja uida vapaana, ihana mökki jossa ihana piha ja osittain aidattukin. :)

Huomenna mulla ois keuhkospirometria (tai joku sellanen.. :) ) ja sen jälkeen keuhkolääkärille aika. Mulla on jo 12 vuotiaana todettu rasitusastma johon mulla on ihan päivittäinen lääkitys. Juttua oli noista lääkkeistäkin niin ne on raskausaikana ihan turvallisia ja missään nimes niit ei pois saa jättääkkään raskauden aikana. Mulla kyl nyt viikon verran ollu jo loppu ku ei ollu uutta reseptiä ja en vaan sen takia viittiny lääkärille varata aikaa ku huomen on kerran toi keuhkolääkäri. Mut mä oon aina välillä muutenki ollu ottamatta sitä ku ei se pahemmi oo mun olotilaan vaikuttanu. Toi ku on ihan rasitusastma niin se nimenomaan tuntuu vaan urheillessa. Sitä nyt kahtotaankin et mahtaako keuhkot kestää synnytyksen tuomaa rasitusta ja varsinkin kun aikasemmasta kokemuksesta tiedän että myös kova kipu laukasee kohtauksen.

Nivuset todella kipeät istumisen jälkeen, mutta hetken kävelyn jälkeen vertyvät.

Poika ollut hyvin tomeralla päällä koko viikon ja melkein kaikki liikkeet näkyy mahan päällekin. Kova möngerys parhaillaankin menossa. :)

rv 30+6
 
Sipsunen ,joo oon kans kuullut joiltain tuosta tunteesta .. mut hassua että se loppui ja taas on suht normaali tunne ... mut kai toi pää pääsee vielä liikkumaan niin hyvin , että pääsee nuosemaan välillä ylemmäs , eli ei oo asettunut vielä kunnolla kanavaan ... :( Sais kyllä jäädä sinne alas kun kerran on sinne mennytkin :D Tahdon todellakin jotain ihan muuta synnytykseltä kun noi 2 viimeisintä synnytystä (ne 3 päivän jatkuvat supistukset ) No nyt on kyllä ollut supistuksia pitkin matkaa ja 30 viikosta lähtien enemmän , eikä mullakaan oo muissa raskauksissa juurikaan ollut ennakoivia supistuksia tai supistuksia muutenkaan ennen kuin vasta ihan loppuraskaudessa ja juuri ennen synnytystä ... Tää on siis mun 5 :s vauveli ja supisteluissa ihan uutta asiaa mulle .

neitim + tytsy 34+1
 
Neitim;mulla noi loppuraskauden riesasupistukset alkoi just viitosen odotuksen kohdalla(nelkkuhan supisteli rv 31,mutta kun estelivät,loppuivat supistukset eikä enää kuulunut.Käynnistyksellä mentii...)
Viikoilta 30 alkaen suppaillut enempi vähempi raivostuttavasti.Kaikenlaista tuntemusta,ikävää sellaista,kohdunsuulla.Viiltelyä ja vihlontaa.
Mulle vaan lääkärit sanoneet että kun on monesti venynyt kohtu,on tuntemukset herkempiä.Vauvan liikkeistä tuntee enemmän kuin ensisynnyttäjä.Ja kipujakin herkemmin.Mutta väittävät olevan ihan tavallista ja jos kaikki aiemmat menneet sinne la:n tienoille,ei syytä huoleen,saman kaavan mukaan menee varmasti.

Mulla myös toi nelkku oli ihan lähtökuopissa,päätä ei enää saatu ultrattua,sillo rv 31 kun olin sairaalassa.Mutta kun saivat supparit laantumaan,vauva "nousi"ylemmäs.
 

Yhteistyössä