** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Hepsis!
Sannulin ja Sirrin tytöistä ihania kuulumisia! Jas nätit nimet!
:heart:

Aika monella tosiaan tuntuu noita supisteluja olevan. Mulla supisteli kans aika paljon (tosin ihan kivuttomia kiristyksiä vaan) silloin ku vielä töissä olin, mutta nyt viime aikoina ei ole ollut kuin tosi harvoin ja satunnaisesti.

Mulla on parina aamuna ollut jo herätessä jalat ihan turvoksissa, samoin sormetkin jonkin verran. Jalkapohjiin jopa hiukan sattuu kun kävelee, kun on niin pulleat. Semmoista vaan kyselisin, että kuinka helposti kannattaa neuvolaan ottaa yhteyttä, että jos onkin raskausmyrkkytys?? Tosin olen kyllä syönyt melko suolaista tän viikonlopun aikaan, että voihan se siitäkin johtua ja vielä näistä lämpötiloista. Oonko vainoharhainen, jos soitan terkkarille??? :attn:

Ituhippi 34+5
 
ituhippi: ei kai siitä nyt haittaakaan oo jos soittelee.. kyllä niille varmaan tuehemmistakin asioista soitellaan. Mut juo PALJON vettä, syö mansikoita ja ananasta ja kokeile helpottaisko yhtään. Mut suola kyllä vaikuttaa paljon.

pikkumökö + elmo herkuttelemassa suklaajätskillä :p
 
OHO, 33 täynnä!

Pitäisköhän sitä alkaa laittamaan tavaroita vauvaa varten jo valmiiksi... :whistle:
Aika on mennyt aika nopeasti. Tänään katoin Kelan sivuilta, että äippäraha päätöskin on vihdoin tehty. Enhän mä sitä laittanut kuin 5.5 vireille..Ja siis kaikki oli mun puolelta oikein, työnantajasta tuo oli kiinni.

Mä haluisin ostaa vauvalle valmiiksi jo söpöt kotiutumisvaatteet. Onko muilla hankittuna ja minkälaisia olette löytäneet?
 
Ituhippi: Mulla on ollut turvotus riesana jo useamman viikon. Viime neuvolaan olin onnistunut mökkireissulta keräämään turvotuksen myötä painoa 1,4kg/vko! (Lähes 3kg siis kahden viikon saldona ) Itselläni ainakin vaikuttaa näin grillikaudella heti jo pelkästään marinoidun lihan syöminen. Neuvolassa kehottivat välttämään suolaa ja katsomaan jopa kivennäisvedestä suolattoman version.

Mulla turvotusta aiheuttaa suolan ohella raajojen alaspäin oleminen ja lämpö. Jalat turpoaa polvista alaspäin jos istun pitempiä aikoja jalat alaspäin, kävelessä turpoaa sormet ja nyt lämpimillä keleillä tai suolaa sisältäneen ruuan jälkeen on olleet aamusin jalkaterät ja sormet turvoksissa. Mökkireissun jälkeen kasvotkin olivat ihan pallomaiset, kun söin grilliruokaa (vaikkakin pääasiallisesti vain marinoitua kanaa salaatin ohella ) ja jouduin peseytymään saunassa.

Kannattaa toki soitella neuvolaan jos yhtään huolestuttaa. Onhan turvotus kuitenkin yksi raskausmyrkytyksenkin oireista. Itsellä pomppii nuo paineetkin ajoittain kovinkin ylös, mutta ovat onneksi ainakin tähän mennessä käyneet korkealla vain hetkellisesti ja pissakin on pysynyt puhtaana.

Sipsunen & nalle 34+1 :heart:
 
Neuvolassa käyty taas.
Kaikki kunnossa. Proteiinia hiukka pissassa, mut tod.näk johtu valkovuodosta.
Paineet kuitenkin normaalit ja ei turvotuksia, joten tuskin mistään toksemiasta kyse.
Parin viikon päästä taas uudestaan sitä sitten katellaan. Vauva oli rt:ssa ja syke paukkaili siinä 136150 välissä. Terkkari sanoi, että ei tunnu mitenkään hirmu isolle vauvelille. Nyt lopettelen kun neiti haluaa pelata tietsikkapeliä.

-mennis ja aukusti 32+3-
 
POKS 34+0 :heart:

Tän päivän neuvolaa..
-painoa +400/vko
-Rr 118/68 (110/65)
-Hb 112 (114)
-tarjonta rt (rt)
-Vaavin syke 130 (142)

ja surullisenkuuluisa sf- mitta 26.5 (27.5) :eek:
Äitipolille ultraan mars :p
Poika on pökkiny peppunsa mun kylkiluiden alle mukavasti,
nii että äipällä ois hankalaa :LOL:
 
merkkistä :wave: juhannuksen aikana tulleet kirjotukset luettuna, yritän vielä tänään keretä itekkin kirjoitteleen.

mmiilia ja hubbis-typy POKSISTA 33+0 <3

p.s. täällä alkaa oleen jo niiiiin malttamaton ja tuskastunut olo, että välillä melkein aattelee että käynnistyispä synnytys jo, mutta toki sit järjellä ajateltuna olis vaavin hyvä vielä muutaman viikon masussa kelliskellä. Onko muita jotka melkein mielellään jo jakautuis? Välillä tulee ihan kamala olokin kun toivoo tollasia, kun kuitenkin vauvalle parasta olis tietenki pysytellä masussa mahd. lähelle laskettua, jos vaan kaikki olosuhteet siis masussa kunnossa..
 
Tiqustiina
Heipparallaan :wave: Tuli tuossa tilattua viimeiset ostokset vauvalle netistä (sitteri,hoitoalusta ja rintapumppu) vaipat ehtii varmaan ostaa jollain kauppareissulla.Nyt sitten alkaa olemaan kaikki vauvalle valmiina. Mä oon tossa pohtinut tota silittämistä.vaatteet on pesty mutta ei silitetty.Odotan sitä jotain kummaa himoa alkaa silittää koska mä vaan en osaa sitä hommaa sitten laisinkaan :whistle:

Hain holterin tänään ja sitä nyt kannetaan se 48h. Ärsyttävät lätkät ja valuvat piuhat.
Ens viikolla olisi sitten se kasvukontrolli ja parin viikon päästä vasta seuraava neuvola :eek: Mähän oon silloin jo melkein rv37 kun on vasta seuraava neuvola,vaikka pitäis olla n.1-2vko välein rv35.

Mäkin jo mietin tota sairaalakassin pakkaamista josko sen laittais valmiiks odottaa niin ei tarvii sitten alkaa säheltää kun lähtö joskus hamassa tulevaisuudessa tuleepi :p
Kotiintulovaatteita en oo oikein osannut päättää vauvalle kun tekis mieli ottaa kaikki mukaan nypisteltäväksi :D

Supistuksia tulee ja menee.Osa on tosi kipeitä ja osa vaan vähän pysäyttää.Yöt menee edelleenkin aika huonosti ja yhdyn todellakin mmiilia komenttiin että toisinaan tekis mieli jo synnyttää,mutta järjellä kun ajattelee niin vauvan on parasta olla kuitenkin täysille viikoille massun suojissa.Alkaa vaan tää olotila riepoo oikein kunnolla varsinkin kun noi supistukset hidastaa aika paljon.Vauvan liikkeetkin alkanut sattumaan kun pitää venytellä niiiiiiiiiiiiin pitkälle kun vaan jalka suoristuu tai potkasta suoraan luihin :|

Joko siis täällä juo suurinosa sitä vadelmanlehtiteetä?Kertokaas mulle nyt kaikki faktat ja vinkit sen suhteen ku kyseinen aine on mulle aivan täyttä hepreaa :D

Tiqustiina (kävelevä johtopallo) & Tiqu kuittaa rv34+3 :heart:

Ps.Juhannusvauvojakin syntyi parille ystävälle vaikka la:t olisi olleet heinäkuun alussa.mä tahtoo kanssa jo :D
 
Täälläkin neuvolassa käyty tänään
34+6 (33+0)
Painossa ei muutosta
RR 131/81 (129/82)
Pissa edelleen puhas
Sf 33½ (32)
Sykkeet ja liikkeet normaalit
Tarjonta rt (rt)
Vauvalla kuulemma edelleen hyvin tilaa. Torstaina on ultra missä tuo vauvan paino katotaan. Tuntuu että nyt jännittää enempi mitä esim rakenneultraa oottaessa :D

Marlin ja Justiina 34+6
 
pääsin lääkärille ja vielä sellaiselle joka osaa myös neuvola hommat.. onneks.
poskiontelon tulehdus-- tietty antibioottia ja noihin hengästymisiin, yskänpuuskiin ja ahistuksiin tuota ventolinea
Jospa tää tästä.. viime yö olikin ihan kamala.. silmätkin piti pariin otteeseen käyvän pesemässä niin rähmäs olivat.. :|
ja käytännössä istualteen nukuin sellasta oli tyo yskiminen :whistle:

Joo viime yönä mietin tuota sairaala kassia että pitää se laittaa kasaan ja ne jota ei voi laittaa vielä niin tekee kassiin listan mitä sinne tulee lisätä..

lakuja mä oon aina ostanut kassiin ja luumuja.. jostain syystä menee ihan masu kovalle synnytyksen jälkeen ja ku on aina tehty erppari ja oikein kunnolla niin hiukka on .. no vaikeeta tuo änkeeminen :snotty:

 
Täällä kanssa alkanut tuntua, että syntyisipä vauva jo vaikka toki toivon, että pikkuinen saa rauhassa vielä kasvaa ja kehittyä. Kunpa ei vaan menisi yliajalle...

Mieli on ollut ailahtelevainen viimepäivinä ja tuntuu, että itkupotkuraivarin voisi vetää pienimmästäkin asiasta. Itseäkin oikein ihmetyttää kuinka voimakkaita tunneryöppyjä sisältä kumpuaisi jonkin aivan naurettavan olemattoman syyn takia. Äsken miehen kanssa asiasta juteltiinkin hyvässä hengessä.

Sipsunen & nalle 34+1 :heart:
 
Heips, mä vielä kuulutan niistä siteistä, että mimmosia kannattaa hankkia? Jotain mummoimuja-kokö? :D

Sairaalakassin varmaan pakkailen tuossa elokuun alkupuolella, ja vaatteet mitä naperolle otan, laitan sitten luultavimmin kokoa 50. Nekin on isohkoja jos siskoonsa tulee, ja niitä olen muutaman uudenkin nyt sitten ostanut.

Niistä ammeista oli kans puhetta tuossa jossain vaiheessa, meillä on ihan orthexin perusamme ollu alusta saakka, ja samalla tai samanlaisella (pitäisikö vauvalle olla oma uusi???) mennään nytkin.

Jep, huomenna olis taas neuvola ja tämän ihanaisen lantioni takia jatkanen sairaslomaa sen vajaat 2 vkoa, mitä vielä olis muutoin töitä jäljellä. Huomisen ohjelmassa on perata pieniä vauvanvaatteita, tänään shoppasinkin ison kasan uusia sekä tytölle että tulokkaalle.

Tyttö köllähti jo yöunilleen ja mä meen piakkoin kans, tämä päivä otti voimille kun olin puolet päivästä taapertamassa kaupoilla.
Ostin muuten lidlistä semmosen 140 cm pitkän tyynyn, jonka saa hyvin kropan alle ja jalkojen väliin, toivottavasti ensi yönä sais sitten nukuttuakin paremmin sen ansiosta =)

 
Pöh, mihin mun teksti katos? Niin, vielä niistä siteistä kyselen - että mitä merkkiä ja laatua olette jälkivuotoon käyttäneet?

Sairaalakassi: pakkaan sen elokuussa, listan varmaan teen vähän aiemmin.
Kotiutumisvaatteet: ostin espritin vaalean sinisen bodyn, sit on vaalean siniset barbapapa-housut ja sukat ja sit varmaan jos on kylmä, nakkaan vielä semmosen pehmohaalarin päälle. Ja silkkimyssy on esikon ajoilta, se sit päähän. vaatteet on kokoa 50-56, luultavasti isoja nekin jos vaan on siskoonsa tullut.

Nyt kattomaan töllöä ja sit testaamaan uutta pitkää tyynyä, josko sais nukuttua sen kanssa paremmin. Shoppailin tänään lastenvaatteita urakalla ja itellekin tarttu uudet alusvaatteet, ja pari odotus-t-paitaa.

 
Siteistä.. aattelin ostaa jotain yösiteitä. Merkkiä en nyt just osaa sanoa, mut jotain mistä ei mee alapää rikki. Joissakin kun on se pirun muovipinta ni mun alapää on samantien ihan rikki ja se ei kyl oo mitenkään kivaa:(

Ammeesta, meillä vauva perii ton mun esikoisen ammeen:) siinä kun on tuo tulppa ja lisäks siihen on hankittu ne jalat, joten ei tartte tuolla pesuhuoneen lattialla kumarrella.

Kotiintulo vaatteista.. aattelin pakata 50cm vaatteet ja kotiin katson varoiks hoitopöydälle 56cm vaatteet, jos tää vaavi onkin paljon isompi kuin esikoinen.

Jospa sitä kohta suuntais nukkumatin maille (tai en kyllä varmaa osaa sinne suunnata ennen puolta yötä) huomenna sitten taas pojan mukilat ja uimakoulut ja lisäks vielä jalkkisharkat.

Maijamehi ja toukka rv 35+1
 
Ok, mulla on just niitä muovipintasia mut kun viimeks ei ronklattu alapäätä kun oli se leikkaus, niin en sitten tiedä mikä on hyvä. Pitää varmaan kattoa jotain muuta, mutta onko teillä aiemmin synnyttäneillä ollu niitä paksuja mummojuttuja vai ohuita? Ne paksut jotenkin ahdistaa, tuntuu että pallo olis jalkojen välissä vähintään..... :headwall:
 
Ohkasia mä käytin (muistaakseni, aikaa kun tuosta on jo reilut 7 vuotta). Mulle ei siis muutenkaan käy ne muovipintaiset, jotenkin vaan hautuu alapää aina rikki, muistaakseni libressessä ja allwayssissa on just sellainen pinta. Pirkka merkkiset muistaakseni käyneet.. hitto kun enää muista mitä oon käyttäny :LOL: Ohkasia ja yösiteitä, kait ne sitten kaupassa mieleen tulee. Äippäpakkauksessahan tais olla yks paketti, mut varmaan tarvii muutama paketti hakea kotiin kaappiin vielä..
 

Yhteistyössä