** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Tiqustiina
sairaalaan oon aina pakannut mukaan yösiteitä.olisko always tai libresse se liila pakkaus/ainakin ennen oli.ne sairaalaan 5cm paksut siteet on kauheita.alku päivät yösiteillä mennyt mulla kun vuoto runsasta ja sit on melkein muutaman päivän jälkeen pystynyt jo normaali siteitä käyttää päivät. Me ostettiin ikeasta tollainen halppis amme,se riittää meille:)
 
vauvahaaveita - mukavaa reissua.
Mekin ollaan reissun päällä, eilen oltiin tuurissa ja tänään tultiin tampereelle reiman tehtaanmyymälöiden kautta :D Tarttuhan sieltä mukaan kaikenlaista. Huomenna tai ylihuomenna särkkään, ohjelmassa myös ideaparkin reissu jne. Perjantaina sitten takas pohjoseen.

Vauvatavaroita ajattelin alkaa laittamaan ensi viikolla valmiiks, jotain vaatteita oon jo pessy. Jotenki on vain tuntunu ettei oo mitään kiirettä kun la vasta 21.8, mutta niihän tuo lääkäri sanoi että ens viikolla jos tilanne maksa-arvojen osalta näyttää pahalta niin sitten mietitään käynnistystä. Itse ajattelin että jos ees tonne heinä-elokuun vaihteeseen menis :/

UpsyDaisy ja Fiina-neiti 32+2
 
Siteistä:mä oon käyttänyt sairaalan maksivaippoja ekat päivät(pihi kun pihi :LOL: )mukaan ottanut yösiteitä kotiin paluuta varten.Mä oon tähän mennessä aina vuotanut ekat päivät aika runsaasti.Ja pitkään kestänyt jälkivuoto(kolmannen jälkeen kaavittu kun jäi istukan rippeitä kohtuun)6-10(!) viikkoakin :|
Kauhulla oottelen jälkisupistuksia :eek: Joka kerta olleet lujempia....Mut hyvä kun on kohtu hienosti aina supistunut,särkylääkkeen voimalla sitten pärjännyt.

Sairaalakassia en ole pakannut,vaikka niin ajattelin jo iät ajat sitten tekeväni.Jotenkin niin turhautunut koko ajatukseen,että jätän tavaroiden poimimisen viime tinkaan B)

Ammeena meillä ihan tavan ikean amme,Mä oon tykännyt suihkutella ihan pienen kanssa.Vauva sylissä masut vastakkain,ihokontaktissa ja suihkuun =) Meidän muksut ainakin tykänneet enempi kuin kylpemisestä.Vasta kun oppineet istumaan ja käsillä loiskimaan vettä,on kylpyamme saanut uuden iloisen käyttäjän =)

(.)Himskatti,huomasin aamupäivän aikana että viikonlopun kilometrit sitten kiusasivat selkää :headwall: Vaikkei supistuksia tullut,niin selkä ollut tänään kamalan kipeä.

Ja vatsa jotenkin kipeä myös,ei supistele,mutta kurjia tuntemuksia,Kuin sisältä päin repeilis :eek:
 
Mä kanssa muistaakseni sairaalassa olin niillä "ihanilla" sairaalan siteillä. Niin aattelin nytkin olla.

ai niin sairaalakassia en kyllä sen kummemmin oo edes vielä miettinyt, viimeks pakkasin silloin yöllä kun lähdettiin sairaalaan. Kattoo nyt mitenkä käy:)

Mulla toi selkä särki viikonlopun aikana ihan mielettömästi, lähinnä silloin kun käveli. Nyt jo hiukan parempi. Tiedä sitten mistä otti nokkiinsa, tänään ei tykännyt kuitenkaan kun uima-altaasta nousin ylös. Ja vatsassa on ihmeellinen tuntemus kun kävelee, joku jutteli siitä keilapallo ilmiöstä ni mulla taitaa nyt olla vähän samanlainen olo
 
35+0 POKS!! :heart:

Täällä on alkanut myös pikkuisten vaatteiden pesu ja muut järjestelyt. Supisteluja tuntuu säännöllisesti (ei mitään kivuliaita kuitenkaan) ja yhden päivän tuskailin juuri sen tunteen kanssa, että vauvan pää tippuisi jalkojen välistä. Kävin sitten tuumasta toimeen noiden hoitamattomien asioiden kanssa, jottei jää tekemättä, jos vauva päättäisikin jo tulla. Tosin sellainen tunne on kaikesta huolimatta, että ei tämä lapsonen synny ajoissa. Sf-mitta hyppäsi reilusti ylöspäin viime neuvolassa. Nyt sitten tietty miettii, että mitenhän iso vauva jo on....?

Ai niin (anteeksi taas omaa napaa), tänään lorahti pikkareihin kunnolla jotain. Ihan pelkkää vettä se ei ainakaan ollut, mutta ei kyllä tyypillistä valkovuotoakaan...Voisiko limatulppa tulla aluksi näin? Jos se vasta myöhemmin tulisi kunnon klönttinä?
 
Mä oon käyttänyt jotain Pirkan paksuja mummositeitä :D ostan varmaan nytkin niitä ja käytän ne eka päivät, ainakin jos joudutaan leikkaamaan. Mä vihaan siteitä enkä käytä niitä muuten kuin ihan pakosta, mut nuo oli oikeastaan ihan ok, kun ne on aika pehmeät :D Lukeudun myös niihin piheihin, jotka hyväksikäyttää niitä sairaalaan "tyynyjä" ekat päivät :D :D

Sairaalakassia oon vasta nyt alkanut ajattelemaan. Kameran laturi on ainakin pakko laittaa, sekä lakuja + jotain herkkuja/trippimehuja :p Luultavasti tuo mieheni ei kuitenkaan malta kanttiiniin lähteä (muuten kuin työpuheluja soittelemaan) :) Imetysliivejä en varmaankaan ota, kun mulla on niitä henkkamaukan yöpaitoja, jotka tukee ihan riittävästi tällaista lautaa ;) eikä ne purista mistään. Selkäkorsetti täytyy muistaa, jotta saa sen ällörepun pidettyä suht aisoissa ;) Lisäksi otan omat vaatteet/vähän pakkeleita, liivinsuojia, hygieniatuotteita ja vauvalle hatun ilman niitä nyörejä :) Neuvolakorttia ei pysty vielä laittaan, mut ehkä joku muistutus olis paikallaan ja voishan sitä ottaa pyyhkeen ja sen froteejutun valmiiksi...ei varmaan mennä omalla autolla, joten jos isovanhempien auton penkkiä vähän suojaisi, eiköhän ne lapsivedet kuitenkin losahda tuossa 5minuutin matkalla :D

Tää vauva tuntuu tosi isolta!!Nyt alan toivomaan ettei se neukkatäti saa selkoa tuosta asennosta vaan passittaa ultraan. Ei varmaan oo mikään pieni neiti vaan kunnon emäntä. Koko maha täynnä vauvaa :/ :whistle:

Nyt iltapalalle
Ruuth + muru 33+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruuth81:
Tää vauva tuntuu tosi isolta!!..... Koko maha täynnä vauvaa :/ :whistle:

Samma här!Vatsa pinkeänä,vauvaa joka paikassa =) Enkä jaksa uskoa siihen rv 32+4 tehtyyn pa: oon joka väitti keskikokoiseksi(2,2kg)
Tukalat oltavat on tämän mahtimasun kanssa :D
 
Ruuth81: Täällä aivan sama tunne! Tuntuu, että vauvaa on ihan joka kolkassa... :D Mahassa ei kuitenkaan hirveästi ylimääräistä ole ja kaikki ihmettelee kuinka pinkeä massu mulla onkaan. Toki istukka on tasaisesti tuossa edessä. Itse kun tunnustelee niin kyllä vauvaa on oikeasti joka paikassa ja potkut alkaa olla megaluokkaa.. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja ruuth81:
Tää vauva tuntuu tosi isolta!!..... Koko maha täynnä vauvaa :/ :whistle:

Samma här!Vatsa pinkeänä,vauvaa joka paikassa =) Enkä jaksa uskoa siihen rv 32+4 tehtyyn pa: oon joka väitti keskikokoiseksi(2,2kg)
Tukalat oltavat on tämän mahtimasun kanssa :D
Mulla kans vähän sellainen olo niinkuin vauva olis joka puolella mahaa samanaikaisesti.. Punkee ja tunkee:) Mulle tuo painoarvio tehdään rv 38, kun aiemmin siihen ei ole tarvetta, kuulemma. Muuten en sinne painoarvioon varmaan pääsiskään, mut kun nuo sokeriarvot ovat vähän heilahdelleet. Esikoisesta neuvolatäti arvioitti että 3,5 kiloinen ja poju oli syntyessään 3170g, joten eipä se nyt ihan kauheesti valehdellut:) Ja nyt en kyllä yhtään osaa sanoa et minkä kokoinen on, toivon kuitenkin kovasti että olis suurinpiirtein samankokoinen
 
Neuvola kuulimisia ennen nukkumaan menoa.

Rv 33+1 (31+1)
Paino +800g ( 146g) :whistle:
RR 118/87 (120/70) En ikinä enää ota poikia mukaan jos ei oo pakko. Saa äitin paineet nouseen. :D
Pissa. Puhdas ((puhdas)
Hb 142 (125) en muistakkaan, koska ollut näin hyvä. Yes!
Sf 32 (29)
Tarjonta Rt (rt)
Syke: 130-140

Ite ostan niitä vuokkosten siteitä jälkivuotoa varten. Totesin kans viimmeksi, ettei ne muovipintaiset oo hyviä kun alapää muutenkin arka. Ja mä myös käytän niitä sairaalan siteitä. Mulla kuluu niitä tosi paljon, kun tahtoo tuo jälkivuoto kans olla aika mahrotonta. :/ Viimmeksi synnytykses menetin verta 800ml, saas nähä kuinka nyt käyy. Senkin takia oon tosi tyytyväinen, että hn yli 140 kun se kuitenkin laskee ja paljon. Ekas synnytykses hb oli 72 ja toisen aikana 83.

Mä kans pakkaan varmaan 50cm vaatteet mukaan vauvalle. Tai laitan kaukaloon valmiiksi, niin saa mies tuora tullessansa.

Orotan mielenkiinnolla, kun Seinäjoen synnytys osasto on muuttunut ja vierihoito myös, että minkälaiselta siellä nyt näyttää, kun menee synnyttään. Viimmeksi oli pienehköt huoneet ja ja vihreä kaakeliset seinät.

Terkkari sanoi tänään neuvolas, että vauva on tosi alhaalla jo. Oon kyllä itekkin huomannu, kun pylly välillä tuntuu navan kohralla. :heart: Välillä on sitten vielä ylempänäkin. Tänään sain kivan nyrkin iskun kohdunsuulle, välillä sitten yritettään kantapäätä kylkiluitten alta läpi. :x Mutta tosi eläväänen vauva on vattas. :heart: Jos vaikka olis sitten rauhallinen luonnossa, kun poijat ollut meillä rauhallisia vattas, mutta nyt mitä eläväisempiä. :heart:

Hyvää yötä kaikille!

Elli Ja Öttis 33+1
 
runttipulla Kerroppa sitten oliko tuo tyyny hyvä. Ite oon harkinnut kanssa sen ostoa. Jos niitä nyt on enää jäljellä kunhan lidliin eksyn seuraavan kerran.

Tuntuu että lidlistä ei koskaan voi olla varma saako mitä tahtoo jos ei mene heti ekana päivänä ostamaan.
 
Vielä hereillä...
Mä ostin tänään kans Lidlistä sen vartalotyynyn ja kohta lähen testaamaan sitä käytännössä. :D
Toivon suuresti, että sen avulla sais nukuttuu vähän paremmin. Eilen illallakaan ei millään meinannu uni tulla, kun missään asennossa ei taas vaihteeks ollu hyvä olla...

Hendu ja herra A 32+6
 
Täällä kans edelleen hereillä, ihme ja kumma ku ei uni oo vielä vieny mennessään :whistle:

Minkä hintainen toi Lidlin pitkä tyyny on? Vois kans käydä semmosen hakees. Mä oon nyt jonku aikaa käyttäny imetystyynyä jalkojen välissä öisin, ei kipeenny lonkat ihan yhtä helposti ku ilman mitään. Mutta aika ihana olis semmonen kokovartalotyyny :D

Mutta nyt koittamaan jos sais unen päästä kiinni, ja huomenna yritän keretä/jaksaa vähän pidemmästi kirjoitella ja kommentoida :)

Mitäs muuten Murskeelle kuuluu? Onko pieni malttanu pysytellä masun sisäpuolella vielä?
 
Huomenta!
Täällä edelleen sairaalassa :( .Eilen oli toiveita kotiin pääsystä, mutta.. Täällä on kokeilussa pari laitetta, jolla pystytään ns. ennustamaan synnyttääkö kahden viikon sisällä. Mulle tehtiin eilen ne testit (pumpulipuikkonäyte kohdunsuulta) ja mulle tuli molemmat positiiviksi. Eli on kuulemma erittäin todennäköistä lähiaikana synnyttäminen. Joten kotiutuminen jäi ainakin toistaiseksi :/ .
Aika käy todella pitkäksi, onneksi saan sentään osastolla liikkua.
Nätti kesä tuntuu menevän ohi enkä edes ulos pääse :'( , mutta onneksi tästä on odotettavissa ihana palkintokin ennemmin tai myöhemmin :) .


Vilivet 32+5
 
Vilivet: ooh! kivat testit! olispa täälläkin ja käytettäs niitä. vähänkö olis hienoo tietää onko synnytys lähellä. mistähän ne sen tietää?!
jaksamista sulle sinne sairaalaan; multakin jo kysyttiin su-yönä, että jäätkö tänne osastolle vai menetkö kotiin. mä nyt oon jo sua edellä, joten siksi ei enää estellä vauvojen syntymistä.
kait se aika siellä sairaalassakin kuluis, kun tietää, että se on turvallista ja pääsee seuraamaan vauvan vointia. :)

(.) supistukset jatkui taas eilen 3 tunnin ajan siinä 8-11min. sit kävin suihkussa ja niin ne taas lopahti.
Edelleen niitä tuli senkin jälkeen 15-20min välein, mutta tiukin puristus oli poissa.
yöllä sattui taas selkään niin etten saanut juuri nukutuksi, ja vatsa kipristeli säännöllisesti. mitään aikoja en mitannut, vaan yritin nukkua. uuuuh.
Nyt supparit on jatkunut 10-15 min välein, ja muutama aika kipakka - tosin ei vielä semmoisia kuin eilen oli muutama. huh huh.
KAUANKOHAN tämmösii voi tulla?? loppuun asti vai?
 
Nii, käyrien otto on päivän kohokohta :D . Ne testit on koekäytössä täällä Tyksissä, kahta eri testiä vertaillaan. Ilmeisesti jotan hormoneihin liittyvää, en tarkalleen tiedä. Niiden tuloksia vertaillaan. Mäkin sitä ajattelin että aika huimiin juttuihin nykyään pystytään, mutta varmasti ovat käteviä juuri ennenaikaisuuden ennakoinnissa.
 
multahan otettiin kans toi testi ("ennenaikasuusriski" ). Ei ne selittänyt sen tarkemmin sitä ja miten se mittaa.. Tuntu kyllä aikas huimalta. Eivät oo perään soitelleet, eikä mun käsketty soitella tuloksia, mutta perjantaina seuraava äitipoli.
Päivät kuluu löhöillessä ja lepäillessä, mutta enää se ei ees oikeestaan harmita. Nauroinkin, että joko oon turtunut tai sit järkeillyt tilanteen kanssa sinuiks. Vauvan, ja sen tulevaisuuden ja meidän alkutaipaleen vuoks mä voin tehdä mitä pystyn eli pysäyttään elämääni muutamaks viikoks. Vähintä, ainoo ja silti samalla parasta mitä voin tehdä.

jaksuja, malttia ja hyviä vointeja mammoille
tää lähtee ristikon ja teekupin kans löhötuoliin aamuaurinkoon.. :D

Månsku ja Iivari 32+3

*muoks* kiitti Tummy tub/muista ammejutuista. pohdimme
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilivet:
Huomenta!
Täällä edelleen sairaalassa :( .Eilen oli toiveita kotiin pääsystä, mutta.. Täällä on kokeilussa pari laitetta, jolla pystytään ns. ennustamaan synnyttääkö kahden viikon sisällä. Mulle tehtiin eilen ne testit (pumpulipuikkonäyte kohdunsuulta) ja mulle tuli molemmat positiiviksi. Eli on kuulemma erittäin todennäköistä lähiaikana synnyttäminen. Joten kotiutuminen jäi ainakin toistaiseksi :/ .
Aika käy todella pitkäksi, onneksi saan sentään osastolla liikkua.
Nätti kesä tuntuu menevän ohi enkä edes ulos pääse :'( , mutta onneksi tästä on odotettavissa ihana palkintokin ennemmin tai myöhemmin :) .


Vilivet 32+5
Voimia Vilivet :hug: :hug:

Mulla tyksissä otettiin 2 pumpulipuikko näytettä,mutta mä ymmärsin että toisella katsottiin tihkuuko vettä ja toisella se agalactiebakteeri joka monesti johtaa ennenaikaiseen vesien menoon....
Vesitikkuun tuli vain yksi raita ,eli ei tihkunut vettä,agalactie vastaus tulee neuvolaan,jos pos,joudun tippaan ennen vauvan syntymään(viimeksi mulla oli ja ennen käynnistystä laitettiin tippa penisiliiniä valumaan)

Mä en vaan hekilökohtaisesti usko että ne lääkärit ikimaailmassa pystyy kehittämään testejä joilla voisivat tarkasti määrittää syntyykö tänään,huomenna vai 2 viikon kuluttua!!!!

Synnytys on niin ihme juttu(niinku koko raskaus)että yhtenä päivänä voi näyttää siltä ja toisena jo tolta....
 
mmiilia Tuo tyyny taitaa maksaa noin 15 euroa ja tyynyliina siihen noin 5 euroa lidlissä. Joten ei oo miun mielestä kovin paha hinta. Etenkin kun vertaa esim imetystyynyyn. Eikös ne maksa uutena siinä 60 euron kieppeillä :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
mmiilia Tuo tyyny taitaa maksaa noin 15 euroa ja tyynyliina siihen noin 5 euroa lidlissä. Joten ei oo miun mielestä kovin paha hinta. Etenkin kun vertaa esim imetystyynyyn. Eikös ne maksa uutena siinä 60 euron kieppeillä :eek:
Pitäis varmaan itsekin hakea,edullinen on =)
 
Huomenia! Tyyny näytti toimivan, sain ihan kohtuulliset yöunetkin nukuttua. Yöllä vaan alko vetämään suonesta taas, joten nyt kölkytän täällä puolikkaalla jalalla... otan jo noita magnesiumeja 2 kpl aamuisin, inhaa kun nekään ei nyt sit noita kramppeja estä.

Niin ja siis se tyyny makso jotain 15 euroa, ja just sen takii mäkin kävin sen hakemassa jo eilen, kun lidlissä aina on semmosia pikkueriä vaan myynnissä. Mutta näytti ainakin tuolla meidän lähilidlissä olevan niitä vaikka kuinka paljon, kun päivällä sen käväsin hakemassa.

Pitää varmaan niitä mummositeitäkin sitten ottaa varuiksi, sairaalassa mäkin pidin pari ekaa päivää niitä julmettuja vaippoja, kun vuoto oli tosi kovaa. Meinasin joutua osastollekin sen takia kun se oli liiallista alkuun, mutta onneks sitten joku tippa jota sain, auttoi sitä vuotoa rauhottamaan. Kotona sit olikin jo ne muoviset härpäkkeet, mutta pitää varmaan kattoa vielä joku toinen paketti.

Dreamerilla on kyllä todellakin jo jänskät paikat, tsemppiä supistuksiin :hug: Ja vilivetin tilanne kans mieletön, että tietää jo että tulossa on. Vaikka tietysti joka päivä on hyvä mitä enemmän masussa vauvat asuu :heart:

Semmonen testi olis kyllä aika naseva, meilläkin kun anoppi lähtee sit ajelemaan vajaan 300 km päästä esikkoa kattelemaan, niin vois vähän etukäteen jo sanoa millon kantsii olla passissa :D Mä toivon, ettei tule mitään syöksylähtöä, koska silloin mies joutuu jäämään kotiin ja mä meen edeltä yksin sairaalaan.

Vielä niistä ammeista, meillä on kans mökillä ja sit kotona "sauna-ammeena" se ikean amme. Hyvä peli sekin, ja siinä on vielä se liukueste siellä pohjassa, niin toimii. Orthexissa on se tulppa, mikä helpottaa sit sitä tyhjentämistä, siks otettiin se aikoinaan.

Tiqu, minkälaisen rintapumpun sä tilasit? Mä meinasin, että jos nyt joudun pumppailemaan kovin, käyn sit ostamassa sähkösen aventin tai vastaavan... käsikäyttönen avent on jo ennestään, ja se on ihan ok jos ei kauheesti tarvii pumppailla. Vaikka pumppaili mun kamu kaiken maidon 9 kk omalle lapselleen semmosella,mutta sillä sitä maitoa tuli ihan nykäsemällä parissa minsassa pullo täyteen... mulla ei pumppaamalla mitään kauheita määriä kyllä tullu tytön kanssa, jos sai sata milliä ährättyä niin se oli jo hyvä tulos :whistle:

Jep, nyt pitänee alkaa kattelemaan niitä pieniä vaatteita - en tiedä miksi mä siirrän ja siirrän sitä.. tulee varmaan joku tunnekuohu siitäkin, kun pitää tytön pikkusia vaatteita laitella kokonaan pois, kun meille ei varmaan enää tyttöä tule, jos lapset on näissä kahdessa....


runttis ja sytkylä 33+
 

Yhteistyössä