** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Lolu: Minä valkkasin vauvan vaatteille tota LV:n nestemäistä. Joihinkin oon laittanut myös huuhteluainetta pikkasen, se kyllä "pilaa" ton tuoksuttomuuden sun muun, koska ostin sellasta kevyesti, raikkaasti hajustettua huuhteluainetta, jossa ihan vauvan kuva oli. Se on myös hypoallerg.sun muuta. Jotenkin vaan tykkään, että tulee pieni raikas tuoksu pesun jälkeen. Toivottavasti vauvan iho ei reagoi.

Imetysliivit: Just tilasin Bravado The Body silk seamless- imetysliivit. Vaikuttivat mukavilta ja mikä parasta, koko oli hirmu helppo valita!! En voi kyllä vielä tietää onko sopivatkaan, mutta ei tarvinnut pähkäillä tarkkaa kuppikokoa kun tossa oli vähän joustavampi asteikko.

Ihanaa, kun mansikoita alkaa saada...:) :heart: Tosin hinta on vielä aika kova litralta näissä kotimaisissa.

Myös vanna ja erillinen irroitettava tuki ostettu...:) Vielä kun sopivat jalat siihen jostain löytäisi.

Edda ja pienoinen 35+1
 
Kuinka te pystytte juomaan vadelmalehti teetä. Itellä tekee tiukkaa, kun en oo tottunut makuun. :x Tänään en laittanut sokeria niin meni vähä paremmin alas. Toivottavasti sitten on apua, kun tuota juoo.
Ite yritän juoda 3 kupillista päivässä. Vähä vajaa muumimukillinen. Eileen join ekan kupillisen ja tänään yritän juoda vielä toisen.

Itellä on 2 imetysliivit jäänyt viimme raskaudesta. Voisin käydäkkin kattoos sieltä h&m yhdet tai kadet vielä, kun kans joudun pitään rintaliivia ainakin aluksi 24h/vrk.

Kiva kuulla, että Murskeella kaikki hyvin. Itellekin tuli hyvä mieli, kun kuuli, että mies pääsee viikkoa ennemmin kotiin. :)

Käytiin naapuris aamupäivästä kattoon tanskadogin pentua ja kyllä oli suloonen. :heart: Saas nähä, koska poijat rupiaa hokeen meille koiraa. Ei kyllä kovin nopiaa tuu, kun niille pitää olla kunnolla aikaa jos ottaan.

Pitääs ruveta tekeen salaattia, kun mies tulee pian töistä niin sitten grillataan. :p

Mäkin oon pessy jo yhden laatikollisen vauvan vaatteita. 2 vielä orottaa. miten niin paljon vaatteita. :whistle: :LOL: koot kyllä oli 50-62cm ettei kaikki aivan pieniä ollut. Mutta kyllä nuo 50cm on niin suloisen pieniä. :heart: Kaappi vaan pitääs koota mihin ne sitten saa laittaa ja makkariin tehrä tilaa. Sitten kans pitääs vissiin jo pikkuhiljaa ruveta laittaan kehtoo kasaan ja ostaa uuspatja sinne että kissat tottuu kans ettei sinne mennä. Sitten vauva, kun rupiaa liikkuun pääsee pinnasänkyyn nukkumaan.

Tuosta pesuaineesta vielä....nyt pesin hajusteellisella, mutta huuhteluaine oli hajustamatonta. Paljon muutenkin sitä käytän.

Pesettekö vauvan vaatteet erikseen vai muitten vaatteiden kans samas?
Ite pesen aluksi yksin, mutta sitten joissain vaiheessa vaihtuu muitten joukkoon.

Elli Ja Öttis 33+2
 
aattelin pestä lv:n tai miniriskin pesuaineella ja loraus niiden huuhteluainetta. Lisäks alkuun ainakin pesen vauvan vaatteet ihan erikseen, ku kuitenkin käytän eri pesuainetta.

Ihan poikki olo kun kävin uimassa ja lisäks tuolla ulkona näytti olevan melkein 30 astetta lämmintä. No kohta kentän laidalle, ku pojulla on jalkkisharkat
 
Moikkelis!!

Vauvelin kotiutumisvaatteet on valmiina pinossa ja kaapissa esillä, näytin isommalle tytölle et mitkä otatte sit mukaan ku tuutte hakeen ku tuo mies ei aina hokase vaikka sille rautalangasta vääntäs :D

Vauvan vaatteet oon pessy aina tavis aineilla, eikä meillä oo herkkähipiäisiä ipanoita ollu ku ei oo iho reagoinu. Alussa pesen aina vauvan vaatteet erillään muista vaatteista mutta pian ne sitten sutviutuu muiden pyykkien sekaan :whistle:

Mulla on torstaina vika lääkärineuvola..siellä on joku nuori jätkä tuuraamassa vakkari neukkalääkäriä...joujou :kieh: Pikkusen upia mennä neuvolaan ny....dääm..nohh, jospa se osais hommansa..tärkein tieto ois tietty että onko tämä ipanuus kääntyny, minusta tuntuu ettei mut saapa nähdä.

Meilläpäin vauvan ammetta sanotaan "paatipunkaksi" en tiiä kirjotetaanko yhteen mut vauvat ku kylvetetään ni me sanotaan et paatataan :D Mut meidän paatipunkka/amme/vanna on kans ikean halpis amme ja hyvältä vaikutti, sopivan kokonen nostella ja tosi hyvät liukuesteet. Että semmosta..

Nyt jos lähtis käymään isännän hakeen töistä 70km:n päästä ja shoppailis samalla jotain.

Jonnuli ja hertta 35+2
 
Tiqustiina
Ekan kerran pessyt erikseen vauvan vaatteet ,mutta jatkossa menee kaikki sekaisin kuitenkin. Olen käyttänyt LV tuotteita koska itse olen ja lapse on atoopikkoja joten uskon että vauvallakin on herkkä nahka.
Tossa ikean ammeessa on totta tosiaan hyvät liukuesteet pohjassa hyvä kun saa irti maasta jos vähänkin liiraa :D

Huomenna aamusta pääsen eroon näistä hemmetin lätyköistä rinnassa ja suihkuun. Tätä on odotettu.Kaks päivää tuntunut hemmetin pitkille kun on kököttänyt vaan kotosalla.

Meinaako teillä muilla välillä valahtaa suoraan sanottuna pissat housuun?Mä en tajua mitä tuo vauva häärää mutta välillä tuntuu että tosi pahasti sohii jotenkin pissarakkoon ja meinaa tulla pissat housuun.Saan just ja just aina jotenkin pidätettyä ettei tuu ONNEKSI. Onko ne sitten kädet millä se sohii vai mitä?
 
meillä on Omon sensitiveä ja jotain allergiselle tarkoitettua huuhteluainetta. Pestään tuon isomman pojan vaatteet sillä näin kesäaikaan ja samaa ajateltiin käyttää vauvalle. Viime kerrallakin pesin noilla sensitive aineilla ja käytin varmuuden vuoksi vähän vähemmän ainetta. Aikuisten vaatteet pesen normilla, kun rakastan sitä tuoksua :)

Kotiintulo vaatteet on ehkä jo valittu, mutta en ole niitä vielä ottanut erikseen....en kyllä ole edes pessyt niitä kaikkia vaatteitakaan :whistle:

Tämäkin pieni touhuilee tuolla alhaalla välillä jotain sellaista, ettei hirveän pitkiä vessassa käyntivälejä uskalla pitää :D Yks päivä olin menossa vessaan, mutta maustoin vielä ruokaa sitä ennen. Lopputuloksena valkopippurit naamalla -> tirskahdus, naurahdus, vauvan liikahdus ja sitten pitikin jo vaihtaa housut :ashamed: täytyis varmaan alkaa treenaileen noita lantionpohjalihaksia pikkuhiljaa :D

ruuth ja uhmaikäinen taapero, sekä pieni adhd muru 33+2 :heart: :heart:
 
VALKOISET H&M ÄITIYSCAPRIT KOKO 38 myynnissä!! aivan ihanat, piti olla tämän kesän ihanuushousut mulla ja tänään kun piti synttäreille laittaa päälle niin arvatkaa mahtuiko ne enää :( tääällä paisunu mahan lisäksi kaikki muukin :( ostakaa joku pois kun kesää vielä jäljellä :)

korvapuusti 32+4
 
kun vaan selviäs kunnialla tästä viikosta niin hyvä olis. tällä viikolla paljon menoa, niin ja sit taas ens viikolla tarvis tolle pojalle keksiä paljonkin tekemistä ettei sen aika käy pitkäks.

Nyt sohvalle huilaamaan, kohta saa laittaa pojan nukkumaan ja sit pääsee itsekin tuutimaan:)
 
Heips, nyt on tytön vanhat soveliaat vaatteet laitettu kaappiin ja kaikki uudet pesty. Pesin omon sensitivellä ja pikkusen pistin normi huuhteluainetta mukaan. Erikseen pesin ja pesenkin varmaan alkuun ja sitten jossain vaiheessa menee kaikkien kanssa samaan. Ja nykyään tytön vaatteetkin menee ihan tuoksullisella, mä tykkään että pyykeissä on pesun tuoksu :heart: Saa nähdä missä vaiheessa sitten kerkeen ne silittämään - tai siis jaksan, tyttö on huomenna kotona ja mä lupasin vielä lapsen likaks kummitytöille puoleksi päivää. Tänään olin ihan rikki katki poikki jo tuon tytsyn perässä juoksemiseen, tais olla liikaa yhdelle päviälle kun ne vaatteet hoidin (laitoin myös 62 asti jo nyt jo muutes) ja käytiin neuvolalääkärissä plus mulla oli kans neuvola"lääkäri", joka ei kyllä mitään sistutkimusta tehny. Kysy että tekeekö, mä sanoin että ei kait sitä nyt tarvii kun 2 vkoa sitten vasta oli ja 3 viikon päästä on taas se synnärin tutkimus.
Kaikki neuvolassa ok, painokaan ei nyt ollu juurikaan noussu ja paineet, pissat oli ok. Ja enemmän raivotarjonnassa edelleen, vaikka musta tuntuu että tämä on hyrränä täällä poikittain ja vaikka miten.. niin ja sairaslomaa jatkettiin, mikä oli kyllä ihan selvää, en mä tällä mun selällä jaksa enää juur mitään tehdä.

Ihan offtopicina kysyn, että mihin sais vanhoja mattoja menemään? Mietin, että pitäiskö soittaa jollekin kierrätyskeskukselle tms, kun ei roskiinkaan viittis heittää. Eikä noi varmaan kaupakskaan menis, ei kait kukaan mattoja osta?

Sit toinen kyssäri, halusko joku niitä kestovaippoja ostaa? Mä voisin luopua sekä 2008 pakkauksen että tästä tämän vuotisen pakkauksen vaipoista. Ne vanhemmat on jotain imsevimse-juttuja.

Ja sit kolmas vielä ihan aiheisiin liittyvää, mites meinasitte vaunutella nyt kun on lähes kesävauva? Siis vaunuihin ja pehmeään koppaan sisälle vai vaunuihin makuupussin kera? Mun pitäis vielä se pehmeä kantokassi jostain metsästää niihin meidän rattaisiin, kun tod näk (on kyllä vielä kokeilematta... :ashamed: ) se normaalien yhdistelmien pehmeä kantokoppa ei mahdu noihin tupliin.

Jep, nyt on kauhee nälkä ja pitäis vissiin jotain syödä, muuta en ole syönykään kuin sen mun eri terveellisen lounaan.

runttis ja sytkylä 33+ :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja korvapuusti:
ME9BONUS olisin sulta kysyny seuraavaa: minkä ikäset lapset sulla on? ootko ollu koko ajan kotiäitinä? oliko suurperhe alusta itsestäänselvyys vai selvisikö vasta muutaman jälkeen? ihan uteliiana kysyn :)

korvapuusti 32+4
B) Lapset on 13v,12v,10v(tyttöjä 3 ekaa)sit pojat 8v ja 5v.Ja tytöt 3v ja 1,5v. :heart:

Mähän joskus aattelin etten hanki lapsia ollenkaan(kun hoisin isosiskon vilkkaita poikia....)Mutta kun oikea mies löytyi ,oli selvää että tähän liittoon kuuluu myös lapset.Kolmesta tais olla puhe,vaan kumpikin kuitenkin tykännyt ajatuksesta että paljon lapsia.Yksi kerrallaan on sitten tulleet,sen kummemmin suunnittelematta ;)

Mä oon ollut kotiäitinä lähes kokoajan.Perhefirmassa oon piipahdellut pätkissä töissä,aina ennen seuraavaa ä-lomaa :D Ja kirjanpitohommia teen sitten kotona.
Mut kotiäidiksi lukeudun,hyvin vähän poissa kotoa ollut ja lapset itse hoitanut,ei päiväkodeissa tms

 
Me9jab, tuo perheyrittäjyys on kyllä tuossa tilanteessa varmastikin ihanteellista, että voi joustavasti tehdä töitä ja sitten perhettä kasvatella samassa. Mä olen koittanu miestä kans houkutella, että jotain tarttis tehdä niin ei tarviis toisen leipiin lähteä. Ainoa ongelma on, ettei tiedä mitä tekis - ts. mikä olis riittävän kannattavaa. Ihan pieni mutta vain :LOL:
 
Äkkiä vaan tulin piipahtamaan ennen nukkumaan menoa.. oon ihan poikki ku oon leiponu, kyläilly ja juossu kaupoilla koko päivän ja tein vielä lenkiki siihen päälle..
Apua siis täällä kaipaisin.. mulle ei tullu esikoisen aikana raskausarpia ollenkaan mut nyt on koko vasen puoli mahasta ihan revenny, ja ne kutisee ihan sairaasti.. Mitä mä niille teen ku tavallinen perusvoiden ei auta ku viis minuuttia ja joka yö herään sata kertaa ku oon unissani raapinu ne ihan verille.. Apua kaipaan kiireesti!!!


jonetta ja pikku-veeti 35+2
 
Päivä särkänniemessä takana ja kivaa oli koko perheellä :heart: Ilma oli loistava! Nyt ollaan hotellilla ja lapset on ihan pokki, niin kyllä me vanhuksetkin :)

Olikohan sandeliini, joka suunnitteli ikean reissua hapitsulle. Vilkutan sulle ko meette ohi ;) eiku tuosta lipastosta meinasin kommentoida eli me haettiin tämä sieltä just vauvan vaatteita varten. Minusta nätti ja tosi edullinen.

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/70121763

Nyt pesulle ja nukkumaan. Huomenna ois ohjelmassa kylpylöintiä =)
 
jonetta - en halua pelotella mutta oothan varma että ne on vaan arvet jotka kutisee. Itse tämmöisenä hepatoosi odottajana oon heti yhistämässä kaikkia kutinoita nuihin sappihappoihin :headwall: Mutta tosiaan jos ei muualta kutise niin varmaan on sitte vaan tota. Siihenkään en osaa sanoa ko rasvaa, rasvaa, rasvaa :hug:
 
Nojoo, jospa sitä vihdoin ehtis vähä pitemmästikkin kirjoitella..

Murske kiva kun kävit ilmoittelemassa itestäsi ja että kaikki on hyvin! :)

Amme meilläkin on vauvalle Ikeasta, just edellis v-loppuna se ostettiin. Esikoisella meillä on joku perus cittarista ostettu aikoinaan. Vauvaa kylvetetään saunan lauteilla, ei ota sit selkäänkään niin hirveesti kun keskimmäinen laude on ainakin mulle ihan sopivalla korkeudella. :)

Kotiutumisvaatteet mulla on vielä mietinnän alla, en oo niitä vielä tuolta valikoimasta valkannut. Mut aion joka tapauksessa ottaa bodyn, sukkikset, puolipotkarit/kollarit, sukat, käsiin kevyet tumput, pipo/lakki, ja varoiksi joku huppari tms. Riippuu sit säästä mitä pistetään päälle kotiin lähtiessä :heart:

Vauvan vaatteita pesen hajustamattomilla pesuaineilla ja pesen jonkin aikaa erikseen muusta pyykistä, ja sit jossain vaiheessa siirtyy muiden pyykkien joukkoon. Jotenkin silti tykkään ainakin muutaman ekan kuukauden pestä erikseen ku vauva vielä pikkuinen.

Juhannus meni meillä mökkeillessä. Ekaksi oltiin to-la appiukon mökillä perheen kesken (siis minä, mies ja poika) ja sitten la-su mentiin vielä mun mummun ja vaarin mökille missä olikin sitten enempi porukkaa, mukavaa oli :) mutta kyllä oli väsy olo reissun jälkeen ja tuntuu että oon vieläki siitä toipumassa :D

Vilivetille jaksuja sinne sairaalassa makoiluun :hug: osaan kuvitella että rankkaa on, ja samalla jännittää varmasti sitä kun vauva mahdollisesti pian jo syntyy. Onneksi kaikki tosiaan vauvan parhaaksi, ja ei tuota makoilua loppupeleissä enää hirveän kauaa ole :hug:

Oltiin tänään rannalla ja nyt masukumpu ihan punoittava, mutta onneksi muuttuu mulla aikas nopsaan rusketukseksi :p muuallekkin tuli kivasti väriä. Pojalla oli hauskaa leikkiä vedessä kaverinsa kans ja me mammat + mun sisko saatiin ottaa sit aurinkoa samalla kun vahdittiin lapsosia B)

Vadelmanlehtiteestä ja supistuksista nyt oon kyllä aikas varma, että kyllä toi vattutee mulla niitä supistuksia aiheuttaa tai ainakin vahvistaa. Nimittäin juhannuksen olin ilman sitä, ja heti eilen kun aloin sitä taas juomaan, niin supistukset oli paljon tuntuvampia. Mutta oon kyllä silti jatkanut edelleen sen juomista, pikkuhiljaa alkaa melkein jo toivoon et paikat vähän kypsyis ettei olis samanlaista tilannetta ku esikoisen aikaan. Mun vaan täytyis tota teetä nyt pikaisesti ostaa lisää, äsken join tän päivän viimeisen mukillisen ja huomiseksi on enää yks annos jäljellä :/ aika nopeesti se paketillinen on kulunut.

Väsy iski touhukkaan päivän jälkeen, hohhoij. Poika nukahti n. tunti sitten ja mieskin näköjään sammunu tohon sohvalle, raasu ihan väsy työpäivän jäljiltä :D

Nyt jos hetken vielä surffailis ja menis sit kans unten maille.

mmiilia ja hubbis-typy 33+1 <3
 
Dementiaa ... kirjoitin ja kirjoitin enkä huomannut lähettää ja koko kirjoitus meni buf....

Eli hieman lyhemmällä versiolla uudelleen ...
Oletteko jo miettineet imetyksen aikaista ehkäisyä ???
Uutena tietona luin että imetys + alle 6kk synnytyksestä ,(täysimetys )ja ei vielä kuukautisia niin tuo suojan jopa 6kk:ksi .. ennen tuo oli 3kk ?!

Mutta siis muista vaihtoehdoista , mulle kun ei käy juuri mikään .. ei kumit (kumiallergia) , ei yhdistelmäpillerit (pää sekoaa) eikä kumatkaan kierukat ( toisesta vuosin koko aika kunnes poistettiin ja toinen toi ylimääräsitä valkovuotoa ja jotain pöpöä alapäähän ... piti poistaa)
Joten liki ainoat vaihtoehdot siis tuo imetys + muu tai minipillerit ....

neitim+ tytsy 34+2
 
Minä oon ehkäsyksi miettiny kierukkaa. Viimeksi alotin minipillerit ja heti alko vuoto. Viikon jaksoin sitä ja sitten lopetin. Kumia ei muista koskaan käyttää, sitten vasta jälkeenpäin huomataan :whistle:

Siis mulla tekee aivan sairaana mieli jäätelöä. Mies toi töistä kotijäätelön jätskejä, ja nyt se sitten kummittelee tuolla pakkasessa. Pitää painua nukkumaan niin jospa se jätskin himo unohtus ;)
 
vadelmanlehtiteestä eilen illalla kerättiin miehen kans vadelmanlehtiä ja tehtiin siitä teetä...mulla oli sen jälkeen melkein koko yön masu kovana, ihan kummallisena ja vielä aamulla jomotti hiukan menkkamaiseen tyyliin! :kieh: taitaa siinä tosiaan olla jotain vaikutusta? ! Muilla vastaavia kokemuksia?
elovena79 & masuasukkineiti 32 + 5
 
UpsyDaisy: juu, minä suunnittelin Ikean reissua :) Kiitti vinkistä, kivan näköinen lipasto!

Ehkäisystä: Varmaan kumeilla mennään alkuun, vaikka ei ne kyllä mitään kivoja oo. Oon kyllä miettinyt kierukkaakin (kumpaakaan ei oo ikinä ollut), mutta ylimääräiset hormonit inhottaa ja kuparikierukassa pelottaa kivut ja runsas vuoto, kun ilmankin on kestämistä...
 

Yhteistyössä