** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Jonetta apteekissa on ainakin hyvä salvaa, joka on samanlaista kuin bebanthen ja tehoaa vaivaan kuin vaivaan :) LAitan aina sitä, jos iho pääsee pahasti kuivumaan. Body shopilla on jotain kaakaovoidetta jota jotkut ovat kehuneet ja sit on tuo weleda :saint: en voi sille minkään, mutta hehkutan täällä taas sitä raskaudenajan hoitoöljyä. VÄhän aikaa pidin taukoa (pihistelin) mutta pakko oli hakea uusi purkki, kun alkoi iho kuivumaan tosi pahasti :D ja hetihän tuo auttoi :)

Ehkäisyäkin pitäisi miettiä, koska meillä jää kumit käyttämättä ja ennemmin vedetään riskillä (maailma ei kaatuisi, vaikka raskautuisin, mutta kyllä se horjahtaisi aika rankasti) :D Kierukkaa en viitsi ottaa heti, kun viimeeksi sitä ei voitu asentaa pari kk:tta synnytyksestä, kun ei olis mennyt paikalleen ja lopulta kun se laitettiin, niin oli hilkulla ettei jouduttu asentamaan nukutuksessa. Just ja just se täti sai sen survottua paikalleen ja sattui ihan pirusti. Jossain vaiheessa otan kyllä sen uudestaan. Minipillerit on meillä varmaan se ainoa vaihtoehto, koska e-pillereitä en syö enää ikinä. Tai ainahan voi pidättäytyä seksistä kokonaan, jeah right

Nyt on ehkä pakko ostaa tuota vadelmanlehtiteetä, kun täällä on siitä niin paljon puhuttu :D mut nyt nukkumaan!Hyvää yötä ja huomenta :)

ruuth + kumpp. 33+2

 
runttipulla pehmeään kantokoppaan ajattelin ostaa taas sellaisen ohuen vaahtomuovipatjan sekä lakanan ja vaunutella aluksi sen kanssa. Isoveli halusi ostaa siskolle sellaisen pinkin, hello kitty peiton henkkamaukalta, joten sen voi laittaa siihen päälle. Sit kun ilmat viilenee, niin lisään sen makuupussin.
Eiköhän nuo kierrätyskeskukset ainakin ota mattoja vastaan tai esim. täällä on sellainen kontti, johon voi viedä kaikkea. Luulis kelpaavan jollekin, kun matot on kuitenkin aika arvokkaita :)
 
Marlin Vauva pääsee kotiin kun painaa 2kg ja jaksaa syödä itse kaikki ateriat ettei tarvitse sitä nenä-mahaletkua enään :)

Tässä ois neitistä pari kuvaa teille :) <3

http://www.aijaa.com/v.php?i=6377969.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6377970.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6377971.jpg

sirri81 ja Anni 15 päivää.
 
tin
Huomenta!
Täälä on maailman kirjat sekasin ku herätyskello soi puoli kasilta ja oon ollu jo yli tunnin hereillä. Normaalisti oon niin aamu-uninen ku kukaa vain voi olla. Olin edellisen yön yövuoros ja rytmi ihan sekasin. Oli muuten viimenen yö ennen äippälomaa, enkä olis kyllä jaksanukkaa enempää. Kuuden mais aamulla ihan poikki.

Onnea Sannulin ja Sirrin tytöille ihanista nimistä! Ja ihania kuvia! :heart:

Elli Etikka ja joku muukin puhui SEKS:n uudesta vierihoito-osastosta, se on aika hieno ;) Pienet ne huoneet vain vieläki on kahdelle äidille. Ja ne uudet salit on mahtavat. Pääsin opiskelijana keväällä seuraamaan sektiosynnytyksen alusta loppuun niin pääsin samalla noihinki tutustumaan. Perhehuoneita ei vissiin vain oo vielä jaos?:/ mutta nopeesti ne kotiuttavat sieltä uudelleen synnyttäjät.

Lueskelin noita vanhoja pinoja, Murskeelle tervetuloa Suomeen :) Kauanko joudutte vielä olla sielä reissunpäällä kokonaisuudessaan? Mahtava, että onnistu tulla Suomeen synnyttään kuitenki!

Vauvan vaatteet oon pessy ihan tavallisella pesuaineella. Pesin vasta 62 cm asti ku sukupuoli ei oo meillä tiedos. Sairaalakassi ja kotiutumisvaatteet pitäis miettiä. Samoin tehdä viimeset hankinnat... Ehkä sitte äitiyslomalla :) 1,5 viikkoa vielä töitä, alan olla kyllä jo melkosen kypsä :snotty: |O

Me lähdetään kaverin kans shoppaileen Reiman tehtaanmyymälöihin tili- ja vapaapäivän kunniaksi. Illalla vielä syömään tyttöporukalla, joten kivaa tiedossa. Nyt esikkoa herättään päiväkotiin, siinä onki urakkaa saada se ylös ;)
 
Sirri .. Ihana pikku Anni :heart:

vadelmanlehtitee - vatsan kovilla.. voi olla hyvinkin mullakin oli luin siittä enemmin luonto parantaa yrttikirjoista niin siinä oli että käytetään parkkiaineiden takia ripuliin.. niin siinäpä se :LOL:

pesuaineet.. HEI VOIN SUOSITELLA yhtä hyvää .. meillä on kestoja käytetty vauva-aikana noilla pojilla .. aika kun oon jaksanut.. eli pari kolme vaippaa per pv..
mutta esikosen aikaan löysin hyvän pesuaineen .. allegro plussa sitä saa netin kautta tilattua matkahuoltoon 8kilon paketissa jotain 45euroa tms..
mukaan tulee aina koneen puhdistus aine joka KANNATTAAA käyttää jos on käyttänyt sekalaisia pesuaineita ennen.
ja lisävalkaisuainetta tarpeeseen valkopyykille.
mie oon käyttänyt sitä siittä asti ja muuhun en hevillä vaihda. se on tuoksuton, pesee puhtaaksi hyvin, mua etoo jos pyykki haisee millekkään sen pitää olla mulle tuoksutonta ei siis tunkkaista.. se johtuu likaisesta pyykkikoneesta.
käy mustille, tummille, valkoisille ja kestoille.. valkaisuaine aktivoituu 60 asteessa.
SUOSITTELEN.

voi helvata.. lupaa järettömiä helteitä.. |O no mansikat kypsyy peltoon mutta mä pelkään että turvotus alkaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Dementiaa ... kirjoitin ja kirjoitin enkä huomannut lähettää ja koko kirjoitus meni buf....

Eli hieman lyhemmällä versiolla uudelleen ...
Oletteko jo miettineet imetyksen aikaista ehkäisyä ???
Uutena tietona luin että imetys + alle 6kk synnytyksestä ,(täysimetys )ja ei vielä kuukautisia niin tuo suojan jopa 6kk:ksi .. ennen tuo oli 3kk ?!

Mutta siis muista vaihtoehdoista , mulle kun ei käy juuri mikään .. ei kumit (kumiallergia) , ei yhdistelmäpillerit (pää sekoaa) eikä kumatkaan kierukat ( toisesta vuosin koko aika kunnes poistettiin ja toinen toi ylimääräsitä valkovuotoa ja jotain pöpöä alapäähän ... piti poistaa)
Joten liki ainoat vaihtoehdot siis tuo imetys + muu tai minipillerit ....

neitim+ tytsy 34+2

Meillä kakkonen sai alkunsa kun esikoinen oli 5kk ja nuo kriteerit täyttyivät,eli täysimetin,vauva alta 6kk,eikä kiinteitä ruokia.
 
Ehkäisy Joo siis kumeilla me mennään siihen asti että mirena laitetaan yksityisellä puolella jälkitarkastuksen yhteydessä.Mua pelottaa ihan sikana sen laittaminen,se kipu ja pysyykö paikoillaan...Ja ylipäätään hormoonien vaikutus.Mä oon syönyt e-pillereitä viimeksi joskus 19vuotiaana :D Ja sen jälkeen on meillä ollut avioliiton aikana kumit tai ei mitään :LOL:
Mutta haluan sen koska seuraava raskaus alta 3v ikäerolla olisi katastrofi :eek:
Ei se vauva vaan tosiaan raskaus.Tää on ollut niin vaivainen ja tuskainen odotus,että ei kiitos hetkeen :headwall: Ja nyt ollaan muutenkin puhuttu hieman että lapset olisivat nyt tässä :heart: Vaikka kyllä mulla kytee se iltatähti ajatus varsin sitkeässä ,takaraivossa ;)

Nyt pakkaamaan mökki kimpsuja ja kampsuja.Mies lähtee pienten kanssa muumimaahan ja mä meen mökille isojen kanssa edeltä!
Ihanaa aurinkoista hellepäivää kaikille :flower: :wave:
 
huomenta! sirri81 ihania kuvia pikkuprinsessasta :heart:
selvis eilen noi ihme vihlasut tuolla alhaalla :eek: vauvanpää kiinnittynyt jo alas,tuntuu tosi inhottavalta välillä kun se liikkuu. Tänään ostan sitä lv:tä ja alan pestä vaatteita,vasta illalla kun viilenee.Vaunut saatiin eilen haettua vihdoin,vitsi ne on ihanat! vanhat saa jäädä mummolavaunuiks,ne on jo niin kulahtanut :LOL: imetysliivejä pitäis varmaan kans pari hommata,ei ole kun yhet ehjät jäännyt edelliseltä :heart: kiva taas mennä sovittelee on varmaan taas toi kuppikoko hakusessa.Täytyy alkaa valmistautuu ulos menoon lasten kanssa,lupasin viedä rannalle sitä on jo ootettukkin tän kesän ajan kun niin kylmät ilmat ollut. aurinkoista päivää kaikille B)

lolu34+1
 
Mä en oo edes kerinny miettiä mitään ehkäisyä.. mut sikäli mikäli mä tota miestäni tunnen niin ei ainakaan kumeja käytetä joten varmaankin mennään ilman mitään, ku todennäköisesti halutaan molemmatkin seuraava laps pienellä ikäerolla. No aika näyttää mitenkä käy. Tosin aika hyvänä ehkäsykeinona menee toi kun toinen on viikot poissa :LOL:

Nyt syömään aamupalaa ja sit poju menee mukilaan, jonka jälkeen lähdetään uimakouluun.

Maijamehi ja Toukka rv 35+3
 
ehkäisystä, jaa-a... ???!!
en oo elämässäni käyttänyt kauheesti ehkäisyä, ku ei oo tarvittu. lapset hoidoilla. MUTTA jos nyt siihen turvaudun niin voi olla että käy vanhanaikaisesti ja nalli napsahtaa heti ku mahdollista. - se on siis selibaatti B) , kunnes tiedän oman kuukautiskiertoni ja voin alkaa käyttämään renkaita imetykseltä ... tein kyllä tulevalle tuplien isille selviytymispaketin vauva-ajalle, jossa on paketti kortsuja; niitä kyllä ei meidän talossa oo kahta enempää käytetty reilun 4 v. yhdessäolon aikana.

dreamer 35+2
 
Sirri Niin just. No teillä ei sitten toivottavasti enään kauaa mene ku saatte neidin kotiin :) Ja kylläpä muuten on sulonen pieni neiti teillä :heart:

Pitäs jotain kivaa kehitellä tälle päivälle ku niin ihana ilma taas pitkästä aikaa. Tää Oulun seutu on kyllä siinä mielessä surkee paikka ku lähellä ei oo mitään huvittelupaikkaa johon tuon 1v5kk vanhan kans vois mennä.

Juoko muuten kukaan muu Clipper vadelmanlehtiteetä? Tuossa on mukana hieman muitaki yrttejä, mutta myyjä sano että on kuulemma tosi suosittu.
http://www.ekolo.net/verkkokauppa/naytatuote.php?lTuoteTunniste=14226

Tänne on nyt saapunu ne inhottavat pistävät tunteen tuonne kohdunsuulle. Onko ne nyt sitten niitä sukkapuikkokipuja? Esikoista ku ootin niin vasta muistaakseni pari viikkoa ennen laskettua rupes niitä tuleen.

Marlin ja Justiina 35+1
 
ai niin raskausarvista.. esikoista odottaessa tuli niitä paljonkin ja todella syviä. Ne myös kutisi silloin ihan mielettömästi, joskin juuri rasvaaminen öljyllä hieman rauhoitti. Nyt tullut muutama viiru tuohon ylävatsaan (ei kiva), tosin ei yhtä syvän näköisiä mitä esikoisesta tulleet.
 
EHKÄISY en tiedä. kumi meillä ei toimi. estrogeenia sisältäviä tuotteita en saa käyttää. minipillerit / kapseli vie halut täysin. kierukkaa en haluaisi... eli vaihtoehtona oikeasti ei mikään tai kierukka. lapset luultavasti tässä joten asiaa olisi mietittävä tarkkaan...

HELTEET vie multa kyllä mehut. lenkkeilystä ei taida enää tulla mitään. tänään sain kuitenkin verantan mopattua & siivottua ja toinen koneellinen pyykkiä menossa + vähän muutakin siivoushommia. öisinkin nukun niin huonosti että päivisin väsyttää ihan senkin takia.

RASKAUSARPIIN suosittelen E-vitamiinia sisältävää rasvaa. dermoshopista saa tosi hyviä mitä oon kaikissa raskauksissa käyttäny eikä arpia ole tullut!! suositteluni!!

päivän ohjelma olis rannalle tyttöjen kanssa + grillausta.

korvapuusti 32+5
 
Pitkästä aikaa ehdin minäkin päivittää kuulumiseni. Eilinen oli aikamoinen jännitys päivä. Aamusta menin neuvolalääkäriin ja siellä oli kaikki oikein hyvin, mutta lääkäri jäi kuuntelemaan sydänääniä pitkäksi aikaa. Ei saanut kuuluviin sellaista tasaista sykettä vaan oli koko ajan epätasainen. Lääkäri sitten tuumasi että varmaan johtuu siitä kun vauva liikkuu niin hirveesti. Kun sitten lähdin neuvolasta kotiin niin lääkäri soitti perään matkalla ja pyysi että tulen vielä uudelleen tunnin päästä niin jospa sitten olisi rauhoittunut. No menin tunnin päästä uudestaan ja taas sama juttu, eli ei saanut tasaista sykettä kuuluviin. Lääkäri sanoi että kirjoittaa heti lähetteen naistenklinikalle ja passitti mut matkaan samantien. Kertoi tosin ensin että ei mitään hätää, että vaikuttaa normaalilta extra lyönneiltä jotka yleensä häviää itsekseen jo ennen synnytystä, mutta parempi käydä tarkistamassa.

Naistenklinikalla sitten ekaksi käyrille puoleksi tunniksi ja käyrät oli ihan ok. Sitten tunti odottelua lääkärille pääsyä, kun siellä tietenkin oli ihan mahdoton ruuhka. No todella kiireisen oloinen lääkäri sitten ultrasi sydäntä ja kaikki rakenteet ja totesi että ne on täydelliset ja kehitys vastaa muutenkin täysin aikaa. Ainoastaan näkyi niitä ylimääräisiä hypädyksiä sydämessä mutta selitti että todennäköisesti häviävät itsekseen muutamassa viikossa ja on hyvin tavallinen löydös sikiöillä. pääsen ilmeisesti ensi viikolla vielä kontrolliin, kunhan nyt soittavat sieltä uutta aikaa.

Vähän se eilinen pelotti ja siinä kerkesi jo ajatella vaikka mitä, mutta onneksi ei nyt mitään sen vakavampaa ja kaikki pitäisi olla hyvin. Täytyy tietysti olla vaan tyytyväinen että niin tarkkaan haluavat tutkia ja varmistaa että kaikki on hyvin. Jos nyt ensi viikolla on se kontrolli niin toivottavasti sitten on vähän rauhallisempi lääkäri joka ehtii paremmin vielä paneutua asiaan. Nyt vaan rauhallista masunkasvattelua sinne asti.

sintyli ja sälli 35+1 (Ja myöhästynyt POKS!!)

 
Ihania kuvia!! :heart:

Kuopus (2 v.) sitten päätti suutuspäissään juosta mun masua päin kuin jokin raivohärkä! :kieh: :kieh: AUTS! Ja lähti muuten poika noileesti huoneeseen rauhoittuun. :ashamed:

Mä haluisin sterilisaation ehkäisyksi. Kumiallergia siis myös, durexit sopii kyllä. en vaan ite tykkää niiden kanssa touhuamisesta. Pillerit ei sovi! Ja lisäks mulla on endometrioosi niin sais yhden huolen pois. Kierukka ei nyt jotenkin innosta...Jokin ehkäisy kun pitäis olla aika nopeasti sitten kuitenkin. Viimeks 2 vuotta sitten lääkäri ei suostunut laittamaan kierukkaa jälkitarkastuksen yhteydessä! :kieh:

:attn: Kuinkakohan nopeasti tuon sterilisaation saa? Terkkari sanoi, että vaikka synnärillä heti. Tietääkö kukaan?

33+2
 
Mites onkin nyt taas niin kiireistä, että ei ehdi mitään pahemmin ees kirjoitella :/ No lukemassa käyn kuitenkin päivittäin ja oon hengessä mukana. :D

Amme Meillä on kaks sellaista ihan tavallista ammetta ja ne sa riittää. Ei mahdu enää enempää tonne kylppäriin.

Ehkäisy Aikaisemmin olin ihan varma, että tän jälkeen laitan kierukan, kun lapset on tässä, mutta tuntuu se ajatus niin kauheelta, että ei enää koskaan sais kokea tätä aikaa, että oon senkin kanssa alkanut empimään. :ashamed:
Minipillerit ei mulle sovi ainakaan ja kondomeista ei kans niin välitetä. Kuparikierukkaa en ota, kun vuodot muutenkin ihan kauheet, että siks tota hormonikierukkaa aatellut, että jos veis vuodot vaikka pois. mutta enpä juu enää oikeen tiedä mitä tekis. :whistle:

Sintyli hyvähän se on tosiaan, että tutkivat tarkkaan. Toivotaan, että on ohimenevää. =)

Murske hieno homma, että mies pääsee vähän aikaisemmin tulemaan. Toivottavasti pikkuinen kans malttaa odottaa isin saapumista. B)

:hug: kaikille vaivaisille.

Ihania kuvia täällä on saanut katsoa sekä masuista että vauvoista :heart:

Itsellä olo tällä hetkellä aika hyvä. Viime yönä sintti vatkasi päälle tunnin tuolla ja en saanut sitte nukuttua, kun tuli kuulosteltua toisen häärimistä. Välillä sellaista tosi tukalaa oloa ja masu kans tuntuu olevan täynnä sinttiä. :whistle: Välillä tuntuu sellaista paineen tunnetta tuolla alakerrassa, että liekö tuo sitten merkki siitä, että koetellaan päätä välillä asetella lähtöasemiin. Muutenkin sellaista räpellyksen tunnetta tuolla alhaalla tuntuu ja kantapäät taas tungetaan kylkiluihin. :kieh:

Katjuska ja sintti 33+4 :heart:
 
Tiqustiina
Vapaus koitti johdoista,ihanaaa :D Alko jo kutisee iho lätkien alta siihen malliin että meinas tulla hulluus :whistle:

Ehkäisy Mä en oikein tiedä nyt mitä ehkäisyä jatkossa suosittelevat viitaten siihen tulppa epäilyyn.Ainakaan ei ilmeisesti pillereitä tarvii toivoa. Mä en usko tuohon että imetys suojaa ettei tulisi raskaaksi,pari kaveria nimittäin uskoneet tuohon ja kas kummaa raskaaksi tulleet heti.

Tunnin pumppi takana.Hitsi että tuli kuuma :whistle: Mutta teki niiin hyvää ja aina on parempi mieli kun saa treenattua.

Nyt ruoka hommiin ja illalla shoppailee aleihin :wave:

Tiqustiina kuittaa Rv 34+5 :heart:
 
Kaikki taas saatu luettua, urakka sekin! Huh =)

...Tänään aamulla olin synnytystapa-arviossa ja nähtiin miehen kanssa vauveliini nyt vikaa kertaa uä:ssä, seuraavaksi katsellaankin vauvelia sylissä :) :heart: Hihi..
Painoarvio oli 2514g mikä vastaa viikkoja..
Kohdunkaula pituus oli 1,5cm eli lyhentynyt mutta silti kohdusuu täysin kiinni..? ;D Mitäköhän se sitten tarkoittaa? Voiko olla merkkinä että pian lähdetään?


Pinnasänky pedattu valmiiksi ja alotan nyt pesemään sitten vauvan vaatteita, käyn ensin kaupasta ostamassa jotain hellävaraista pesuainetta.. Pesettekö vauvan vaatteet erikseen värien mukaan esim. valkoiset ja kirjavat?

Eipä muuta, hauskaa päivää kaikille!

Rebeska ja papu 35+3

:heart:
 
Sirri: Ihana pieni prinsessa!! :heart:

Neuvolan yhteydessä pääsin käymään lääkärillä. Viimeksi kovassa nousussa ollut sf-mitta lähtikin nyt tippumaan, vauva oli laskeutunut ja kohdunsuu pehmeä. Tosin vielä kuitenkin kiinni. Tuon vauvan laskeutumisen tunsin tässä päivä, pari sitten. Närästys väheni ja kylkiluut on saanut olla rauhassa potkuilta..:)

Edda ja vaavi 35+2
 
Sirri aivan ihania kuvia pikku-Annista!! :heart: nousi ihan kyyneleet silmiin. Toinen niin suloinen ja pieni! =) Mahtavaa että tyttö kerää painoa ja voimia koko ajan lisää, ja pian jo saatte kotiinkin!

Ehkäisyä oon kans mietiskellyt, mut en oo oikein tullu mihinkään lopputulokseen.. Kumeja todennäköisesti ainakin alkuun käytetään, vaikka ne ei ookkaan yhtään kivoja. Tai sit voi olla että otan minipillerit ja imetyksen lopettamisen jälkeen ehkä mietitään sitä hormonikierukkaa, vaikken mielelläni haluis kauheesti hormoniehkäisyä, mut kun tod.näk. nyt pidetään muutama, ehkä se viisi vuotta, väliä ennenkun alataan kolmosta miettimään.

Täällä kans alannut tuntuun tosi ikäviä vihlaisuja ja painetta alapäässä, välillä tuntuu just siltä et vauva oikein porailis itteesä alaspäin.

Onko muilla kipua jalanpohjissa?? Mulla on aina aamuisin niin järkyt kivut jalanpohjissa, varsinkin kantapäissä, et melkein itku tulee ku nousee sängystä ja lähtee kävelemään :/ varmaankin turvotuksesta johtuu (?) Ja lisäks muutenkin on kyllä niin järkyttävän kankea olo erityisesti aamuisin, et kestää jonki aikaa sängystä nousun jälkeen että pystyy edes täysin suorassa käveleen, ku jalat ihan pönköt, selkä ja koko lantion alue ihan jäykkänä. Ihanaa...

Olo on kyllä muutenkin niin finito, että toivoisin vaan et muutamat viikot kuluis kuin siivillä ja vauva syntyis! Vaikka mä tiedänkin että tätä pallomasua ja yleensäkin raskaana oloa tulee taas jossain vaiheessa kova ikävä, niin kyllä tää raskaus vaan on ollu jotenki niin raskas ja jopa masentava, että ei kyllä hetkeen tee mieli olla raskaana tämän jälkeen.

Tietäiskö muuten kukaan, mitä voi olla semmonen outo ja kova kipu mahassa yhdessä tietyssä kohdassa. On siis tosi kosketusarka masu tosta niinku navasta viistosti ylöspäin oikeelle. Siihen ottaa usein todella kipeetä eikä oikein tohdi edes koskea siihen kohtaan :x mitähän se vois olla? Vähän niinku tulee mieleen että tyyliin kohdunseinä olis siitä kohtaa tosi kireellä ja meinaa räsähtää rikki pian siitä, semmonen tulee mieleen tosta kivusta. Kylläpäs mä selitän taas hienosti ja selkeesti :xmas:
Täytyy tosta muistaa kysyä viikon päästä neuvolassa, jos vaan muistan!

Höh, nyt meni äsken viimeinen kupillinen vadelmanlehtiteetä.. laitoin kyllä jo tilaukseen uuden, ton mitä Marlin mainosti :)
Halvemmaks tosin tulis, kun kävis kaupungilta hakees jostain luontaistuotekaupasta, noihin ku tulee aina ne postikulutki :/ mutta on vaan niin helppoa ja kätevää pistää netistä tilaukseen!

mmiilia ja hubbis-typy 33+2 <3
 
mmiilia mulla on välillä tossa navan paikkeilla sellainen ihmeellinen kipu, just niinkuin siitä kohtaa repeäis. En kyllä tiedä mistä moinen johtuu. Esikoista odottaessa tuntui aina välillä navan kohdalta siltä niinkuin esikoinen olis vetänyt sitä sisäänpäin (olipas hyvin selitetty), mut tää ei oo nyt samanlaista kipua.
Neuvolassa mun on varmaan ihan turha kysellä, kun mun mielestä mun oma neuvolatäti on kesälomalla vielä ens viikolla ja tää sijainen ei nyt ihan kauheen kummoiselta tunnu. viimeks kun koitti mitenkä päin tää heppu täällä masussa on niin se oli ennemminkin sellaista silittelyä.. No kait hää sit siten tunsi paremmin mitenkä päin ollaan.

Kohta tarvis ottaa suunnaks tuo maauimala, kivat kelit kyllä tuli pojan uimakoululle=)
 

Yhteistyössä