** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Täällä oli kans eilen aikamoinen päivä. Menin kaatumaan ulkona portaikossa ja nyt sitten joka paikkaa kolottaa.. Vatsakin osui yhteen portaaseen, muttei kyllä kai kovalla tärähdyksellä. Soittelin sitten kuitenkin äippäpolille ja sanoivatkin, että voin tulla näytille, jotta voitiin tarkistaa kaiken olevan kunnossa.
Menin sitten suoraan Jorviin ja siellä otettiin sydän- ja supistuskäyrää ja sen jälkeen ultrattiin ja tutkittiin kohdunkaulan tilanne. Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin! Mulla olisi ens viikolla neuvolalääkäri, mutta lääkäri Jorvissa sanoi, että voin perua sen, koska tuli tarkastettua kaikki samat asiat.
Kohdunkaula on pehmeä, pituus 2 cm, suljettu, ulkosuu sormelle auki.. (hmm, ei hajuakaan, että onko ihan normaali tilanne ensisynnyttäjällä, mutta eipä lääkäri ainakaan mitään sanonut..)
Lapsivettä normaali määrä
Sikiön liikkeet ++
paino 2,5-2,6 kg

Kun lähdin sairaalasta niin aloin vasta tutkailla omia haavojani, ja nyt yön nukuttuani huomaan kuinka molemmissa jaloissa ja käsissä kohta varmaan miljoona mustelmaa.. Sen verran pelästytti eilinen, että nyt täytyy kyllä olla varovaisemmin. Mies sanoi jo,että ehkä mun olis syytä pysytellä vaan kaikki päivät kotona neljän seinän sisään.

Muita juttuja, joista ootte keskustelleet:
Olen pessyt Erisanin hajustamattomalla vauvan vaatteita, koska olen itsekin atoopikko, joten voipi olla vauvelillakin herkkä iho.

Kotiutumisvaatteita oon ruvennut jo miettimään, mutta se onkin vaikea tehtävä, kun vois ottaa kaikki pikkuvaatteet mukaan:D Jotkut 50/56 senttiset varmaan valkkaan sitten loppujen lopuksi.
Nyt on muuten alennuksessa aika ihania vaatteita, kävin Lindexillä, H&M:ssä ja KappAhlissa ja Lauttasaaressa sellaisessa BOBO-varastomyynnissä, jossa hinnat olivat vähän korkeammat, mutta laatu oli tosi ihana vaatteissa. :)

Sellaista tänne, yritän nyt tänään paremmalla onnella päästä rantaan asti. :)

Ihania kuvia Annista! :heart:

ansuli + kullanmuru 35+3
 
Sirrillä ihania kuvia Annista :heart:

Ansuli87 huih, onneksi selvisit säikähdyksellä!

Kontrolliultrassa tuli käytyä. Hyvin oli poika kasvanut, painoarvio nyt 2,3-2,4 kg ja syntymäpainon arvio 3,5 kg. Tukkaakin näkyi jo kunnolla päässä :D Poika oli vähän odotettua isompi nyt, eli vastasi 35+0, mutta vartalo oli edelleen muuta kroppaa vähän jäljessä. Saas nähdä syntyykö ennen laskettua aikaa siis. Ja taas esitti parhaat (= villeimmät) puolet itsestään lääkärille :D Mutta kaikki oli siis niin hyvällä mallilla, ettei kuulemma tarvitse hätäillä vaikka päättäisi syntyä jo nyt :whistle:

Dino & Hobi 34+2
 
Hellurei pitkästä aikaa!

Me vietettiin juhannusta mökkeilen keski-suomessa, ihan kivat kelit oli ja lämmintäkin riitti. Päästiin uimarannallakin käymään mutta itse en tarennut uimaan :) Tyttö kyllä polskutteli käsipohjaa ihan rannassa :) Aika karsee matka vaan oli meillä ajaa, 6 tuntia menomatka ja 8 tuntia tulomatka. Jännitystäkään ei puuttunut matkalta, toinen auto hyytyi 60 kilsaa ennen kotoa ja sitä piti hinauttaa korjaamolle.. Sentään ei hyytynyt kauemmaksi!!

Ihanan rauhallinen kahvihetki menossa, tyttö päikyillä.. Kolmelta mulla olis meno neuvolaan, ihan hirvittää ku paino noussu suurinpiirtein kilo/viikko nyt juhannuksen aikaan :ashamed: mutta pitää nyt lopettaa tuo makkaran syönti :D alkaa olemaan jo tuota turvotustakin välillä, jospa sekin vaikuttaa painoon :whistle:

Mitähän täällä oli poristu... en jaksanut plärätä kuin muutaman sivun taaksepäin, oli tullut niin hirveesti tekstiä. Eli aika omanapainen teksti tulee multa nyt...

kotiutumisvaatteista ei olal vielä valittu, ehkä samat ku tytöllä oli :) body ja housut, lakki... riippuu niin ilmasta.. Vaatteet ollaan pesty erisanin pesuaineella ja pestään erillään muista vaatteista varmaan jonku aikaa.

kärryistä mulla ei oo hajuakaan miten kuumalla ilmalla kannattaa kärryillä vauvan kanssa :D mut ehkä sitä oppii laittamaan sopivasti vaatetta. Meillä on normi kärryt, johon laitetaan pehmeä koppa, siinä se luultavasti sitten köllii :heart:

Pitäis päästä sitä seisomalautaa osteleen noihin kärryihin ja samalla vois ostaa kaikki muutkin pikku tavarat valmiiksi, eihän tässä nyt ihan älyttömästi enää tätä aikaa ole
:p

Sen verran voin kommentoida et ihanat nimet oli tytöt saanu!! Täälläkin Anni on yhtenä vaihtoehtona :) Ja ihania kuvia oli Sirrillä myös!


Copper ja pirpana 33+jotain


Muoks Täälläkin pirpana ruvennu yöllä mekkaloimaan niin ettei äippä saa nukuttua |O
 
Sirri , ihania kuvia :heart:
Toisaalta heikean kateellisena katselee jo syntyneitä vauvoja ,kun oma vielä masussa ... mutta kohta kai niitä vauva uutisia alkaa oikein satelemaan :)

Kotiutumisvaatteet Kassi tuli pakattua ja pakkasin 2 kokoa vaatteita , 50cm ja 56cm , ohuempaa ja paksumpaa mukaan ... ei toi mies sitten tarvittaessa kúitenkaan osaa ottaa mitään ... :LOL:

Vadelmanlehtiteestä .... Sanotaan ,e ttä muita yrttejä ei saisi tuossa teessä olla mukana , kun pitäisi olla ihan pelkkää vadelmanlehtiteetä , muut yrtit ja niiden vaikutus pitäisi erikseen etsiä googlen avulla vaikka .... mutta eihän tuo tosiaan kallista ollut !


neitim+ tytsy 34+4
 
mmiliia mulla kans on ollut menneinä viikkoina tuollaista kipua vasemmalla puolella kylkiluitten alla. Nyt helpottanut, kun vauva laskeutunut. Oon vetänyt sitten siitä sellaisen johtopäätöksen, että vauva on yrittänyt kantapäällä kaivaa ittiänsä ulos. :D

Mulla kans on ruvennut ihme tuntemuksia olemaan alapääs, välillä tuntuu että päällä runnotaan ja kunnolla alas päin ja sitten välillä käsissä kaivetaan. :/ Vauvan pylly on melkein koko ajan tuossa navan kohdalla, harvoin enää ylempänä. On tullut sellainen olo, ettei tää vauva viihdy loppuun asti mahassa. Toivottavasti olis vielä n. 4 viikkoa niin saaraan poijille hoitaja. Äitee tulee kattoon poikia, kun synnyttämään mennään. Mutta sen työkaveri aloittaa vasta ens viikolla loman ja silloin ei pysty oleen pois töistä. Kun yksin joutuu touhuamaan siellä. On sitten miehenkin vanhemmat, mutta niitä ei viitti yöllä soittaa hoitamaan, kun ovat kumpikin yli 70-vuotiaita. Mutta turha murehtia....asioilla on tapana järjestyä. :)

Amme meillä on sellainen amme missä on tuet....oon kyllä sitä mieltä, että tavallisellakin pärjää tosi hyvin. Mutta silloin, kun esikoista orotin niin kaveri kehu maasta taivaaseen niin pitihän sellainen ostaa. Tai mumma ja paappa osti.

Ehkäisy meillä on ollut kondomit nyt käytössä pitkän aikaa, kun tiesin että haluan tän kolmannen joskus, etten sen takia halunnut kierukkaa. Nyt on kierukka harkinnassa. En tiedä kumpi sitten paree hormooni vai kupari. Ite oon jonkun aikaa syönyt pillereitä/ käyttänyt ehkäisy rengasta, mutta saa mun hyppäämään koko ajan jääkaapilla sen takia sitten lihoo. Eli ne on pois suljettu vaihtoehto.

Annista ihania kuvia. Poijatkin oli, että suloonen vauva. :heart: Saas nähä, kun oma syntyy kuinka käyy. Nyt ainakin halitaan ja pussataan vattaa vähä väliä. :heart:

Kuinkas te jotka, ette tierä kumpi tulee niin ootte järjestelly vaatteita? Ite ajattelin laittaa kaikki sinisetkin lipastoon valmiiksi ja vaihtaa sitten pois jos tuleekin tyttö. Nimittäin jos tyttö saaraan niin se reppana varmaan saa vaalianpunaisuus kammon. :LOL: Kyllä muitakin värejä voi käyttää, mutta tyttöjen värejä kuitenkin enemmän.

Oon aamulla taas pessy 1 koneellisen vaatteita, nyt on kaukalon ja poikien istuimien suojat pesus. Pitääs riipoa vaunuistakin suojat irti sais pestyä nekin.

Vaunuttelu meillä vaunuis kova koppa ja tilanteen mukaan laitan vilttiä tai jotain lämmikettä päälle. Silloin esikoisen kanssa oli viltti, kun 7 vuotta sitten elokuun lopus syntyi.

Tälläisen lipaston me ostettiin Ikesta. http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40159837

Elli Ja Öttis 33+3
 
POKS 35+0!!! B)

Täällä pientä vainoharhaisuutta vissiin ilmassa, ku tää turvotus alkoi kauheesti vaivaa ja eilen vielä särki päätäkin, niin soittelin sitten neuvolaan ja tänään kävin paineet mittauttamassa ja pissanäytteen lirauttamassa. Puhdas oli näyte ja paineetkin ihan ok, joten se mun raskausmyrkytyspelko oli ihan aiheeton onneksi! Vaavi ollut vielä eilisillasta asti tosi hiljainen (tähän mennessä tosi kova mylläri, joten ei yhtään tyypillistä tuo hiljaisuus) ja siitäkin jo hiukan panikoin, että onko joku hätänä. Kuunneltiin sitten sydänäänetkin ja hienostihan se pikkusydän jumpsutteli. Huh, mikä kivi vierähti sydämeltä, kun oon vaan itkeny ja pelänny et nyt on jotain hullusti! Ja nythän tuo tietty taas myllää ihan omaan tyypilliseen tapaansa! :whistle: :D

Pikkuvaatteita oon vihdoin alkanu pestä ja laittaa lipastoon, joka ostettiin kierrätyskeskuksesta (meidän melkein kaikki tavarat on kierrätyskamaa, tykkään välttää turhaa kulutusta). Oon käyttäny pesupähkinöitä, en tiedä sitten kuinka hyvin toimivat sitten kun on ihan ehtaa kakkapyykkiä... Erikseen oon pessyt, kun omiin pyykkeihin tulee käytettyä vähän huuhteluainetta ihan vaan tuoksun takia.

Runttipulla, kyllä täällä pääkaupunkiseudun kierrätyskeskuksissa ja joillain kirppareilla ainakin on mattoja myynnissä, varmasti menevät kaupaksi, jos ovat suht hyväkuntoisia.

Mmiilia, mulla on ollu muutaman kerran samantyyppistä kipua, mut oon ajatellu, et vauva vaan jotenki punkee huonoon kohtaan ja siksi sattuu. Se on ainaki mulla menny ohi pienellä kiemurtelemisella ja vähän oon sitä kohtaa varovasti painellu/hieroskellu. Jalat myös täällä muutamana aamuna niin turvonneet, että jalkapohjiin sattuu käveleminen. Tosi inhottavan tuntuista yrittää taaplaa pallojaloilla...

:/
Marlin, en oo tuota Clipper vadelmanlehtiteetä maistanu, mutta oon juonu samanmerkkistä Indian Chaita ja Earl Grayta, ne on ainakin hyvän makuisia.

Ansuli, huh, varmaan säikäytti tommoinen kaatuminen, mut onneksi kaikki ok vauvalla!

Imetysliivit ajattelin lähteä huomenna ostamaan. Oon vaan viivyttäny koko hommaa, kun en yhtään tykkää vaatteiden sovittelusta, varsinkaan rintsikoiden kun on niin vaikea löytää omaa kokoa mistään! :kieh:
Tulevasta ehkäisystä ei olla mitään vielä miehen kans puhuttu, mutta ite kallistun sille kannalle, ettei käytettäis mitään. Mulla kun alkaa tuota ikää olla jo sen verran, että jos haluan vielä toisenki lapsen tän jälkeen niin täytyy vissiin aika ripeästi toimia. ;) Mites muuten, jos sattuisin tulemaan uudelleen raskaaksi imetysaikana, voiko imetystä jatkaa vai täytyykö se sitten lopettaa??? :attn:

Ja taas tämmöinen hirvee litania! Mä en näköjään osaa kirjottaa lyhyesti ja ytimekkäästi! :ashamed:

Ituhippi ja pikkuinen äidin säikyttelijä

Ai niin, Jonnuli, hauska sana tuo paatipunkka! En oo ikinä kuullutkaan ennen! :D
 
Ihania kuvia Sirrin neidistä, piti kauan katsella ja ihailla :heart:
kiitos noista vinkeistä noihin raskausarpiin.. oon valmis kokeileen mitä vain jotta tää kutina loppuu.. ja uskon et tää kutina johtuu vain noista repeämistä, koska kutinaa ei muualla ole, onneksi.
Ehkäisystä: Meillä mennään varmaan aluks kumien kanssa ja sitten varmaan hankin e-pillerit. Yasminit on sopinu ihan hyvin. Lapsia halutaan vielä lisää mut ei ihan heti perään.
Moni käyny ultrassa ja saanu vauvan paino-arvioita, itsellä huomenna se pelkopoliaika ja kasvukontrolliaika.. saa nähä minkäkokoinen jättiläinen täällä asuu..

Nyt pää lyö tyhjää muuten..just herättiin 3-vuotiaan kans päikkäreiltä niin ei oikeen ajatus vielä kulje.. nyt juomaan vattuteetä.. (3 kuppia menee päivässä)

jonetta ja pikku-veeti 35+3
 
Ituhippi: Voi jatkaa imetystä. Minä imetin esikoista n. rv. 20 asti. Joillakin voi aiheuttaa supisteluja, mutta mulla ei aiheuttanut.

Huh hellettä! Muistakaahan kanssasisaret juoda! Mulla meinaa vaan vesi ja vissy jo tökkiä, pitää varmaan koittaa jotain laimeaa mehua. Jostain luin että raskaana ollessa pitäs juoda 2 1/2 desia tunnissa jos näin kuuma. Siinäpä tekemistä.

Vauvalle löysin kirpparilta tänään äp-toppapuvun (mikä vuosimalli lienee, keinuhepan kuva eessä, sellainen beessin värinen) ja fleecehaalarin syksyä ajatellen.

Juups, mutta nyt pitää lähtä laittaan pyykit narulle, koitetaan nauttia lämpimistä kesäpäivistä :flower:
 
neitim Eipä nuo muut sen kummempia yrttejä näytä olevan, eikä niillä mitään erikoisempaa vaikutusta ole :) Ja kyllä mulla ainakin on supistuksiin vaikuttanu tuo. Huomasin nimittäin nyt juhannuksen aikaan että supparit on vaimeampia ku en pariin päivään sitä juonu :)

Täällä neiti ihan tosissaa venyttelee välillä. Tuntuu että jalka tulee mahasta läpi. Tosi epämiellyttävän tuntusta.
 
hih, tuo paatipunkka on meilläkinpäin se oikea nimitys vauvan ammeelle. Mitäs nimitystä käytette pesuvadista? Meilläpäin se on kooli. Ja onhan nuita kaikkia sanoja, joita rajalla asuvat ruukaavat käyttää. Kuten meidän mummolla oli mm. hantuuki ja näästyyki :D No, tuo vain tuli mieleen..

Sirri - ihania kuvia :heart:

Pakko oli äkkiä vaan käydä lukemassa uudet kuulumiset, nyt irti koneelta ja perheen kanssa jatkaan lomailua :wave:
 
Hola Mamat!

Ihania kuvia Sirrin neitosesta :heart:

Olen kyllä käynyt täällä päivittäin lukemassa mutta miksi ihmeessä se on muka liian vaikeaa kirjautua sisään ja naputella asioista ja niiden vierestä. Minä en ymmärrä itseäni! :headwall:

Ja uusinta neuvola oli tänään ja tulikin ei ihan niin kivoja uutisia... :(
Edellinen neuvola oli siis viime viikon ke (22.6)
Paineet 145/85 Eli nousussa ovat :/
Paino + 1,560 Eli TURVOTUSTA ihan kunnolla :whistle:
Pissa oli puhdas ONNEKSI!!!
ja ne muut mitat ku edellisten johdosta sitten tehtiinkin normi neuvolatarkistus, tarkoitushan mulla oli vaan käydä tsekkkaa tuo verenpaineen nousu (ed vko 130/87)
Sf 31cm
piskuisen syke +150 ja liikkeet ++
Tarjonta RT JIBBIIIIII on siis ukkeli kääntynyt! Toivottavasti nyt sitten ei enää käänny takaisin perätilaan...

Ja uusi seuranta aika maanantaina ja sitten lähete polille jos paineet edelleen korkealla :| Toivon et on vaan helteestä ja juhannuksen grilliherkuista johtuvaa oireilua eikä alkavan raskausmyrkytyksen oirehia... :ashamed:

Ja nyt ku pitäis ottaa rennnosti niin tiettyhän mun ukko on ensi viikon töissä... Huominen Tallinnan reissukin piti peruuttaa... Hiukka ottaa päähän :headwall: nätisti sanottuna... Mutta mahassa möllöttelevä kaveri se tässä on kaikkein tärkein asia :heart:

K ja "pekkapötkylä" rv 34+6
 
Heips!!
Sirri: Ihania kuvia pikku prinsessasta :heart: Kiva kuulla, että tytöllä kaikki hyvin ja kasvaa & voimistuu joka päivä =)

Huh, mikä helle päivä taas ollut. Ma ja Ti oltiin tytön kanssa monta tuntia rantsussa ja ihan kivasti sai väriä pintaan B) Uimassakin tuli käytyä =) Tänään kierreltiin vähän alennusmyyntejä ja löydettiin kaikkea kivaa :D Ostin itelleni kahdet imetysliivit H&M:ltä. Imetystyyny pitäis hommata myös. Prismasta varmaan ostan, kun se siellä maksaa jotain 30? Kaikkea muutakin pientä vielä puuttuu, mm. liivinsuojat, rintakumit,pikkuiselle tutit ja pullot yms. Aattelin ne tässä heinäkuun aikana hommata.

Mulla on kans ihme kipua tuossa kylkiluitten alla oikealla puolella. Täällä myös pikkukaveri räveltää välillä oikein kunnolla tuolla alapäässä. Kai se itseään alaspäin työntää lähtöasemiin =)

jonna ja pikkuveli 33+2
 
"Kiva" kuulla, et muillakin tätä samaa outoa kipua jossain kohti masua. Ehkä se tosiaan tule siitä, jos pikkunen on työntäny esim. kantapäällään siihen kohtaan kovasti, ja jää sitte araksi koko kohta :)

Hankinnoista vielä jotain.. meillä on nyt muuten kaikki kondiksessa, mut sitteri ja pari tuttipulloa puuttuu. Aattelin sit kun joskus se mun eka äippäraha nyt tulis, niin käydä vielä tekeen viimeiset shoppailut :) samalla varmaan tarttuu vielä lisää pikkuvaatettaki mukaan, vaikka tarvetta ny ei enää oliskaan... :whistle:

Tänään nyt sit katoin ne kotiintulovaatteet vauvelille valmiiksi, otin kaks erilaista bodyä, toinen 50cm ja toinen 56cm, sukkikset, housut, kaks eri pipovaihtoehtoa :D sekä ohuet tumput, ja puklurätin myös.
Tällä viikolla aattelin myös sit pakata sen sairaalakassin, pitäs kaupasta jotain pientä sinne ostaa, ainaki hammastahna + harja, dödö, sekä kasvojenpuhdistusliinoja, jotain karkkia ja pillimehuja.. perusjuttuja. Ei tuu kuitenkaan sit lähtötilanteessa muistettua ottaa hammasharjaa sun muita juttuja messiin, tollai tein esikoisenki aikaan et ostin erikseen sairaalakassiin noi hygieniatarvikkeet et varmasti on sitten kaikki tarvittava mukana. Niin, ja niitä yösiteitä pitäs muutama paketillinen ostaa noiden ä-pakkauksessa tulleiden lisäks. En oikein muista tarkalleen mitä käytin sillon esikoisesta jälkivuodon kans, mut tais olla ainaki noita vuokkosia mitä tuli pakkauksessaki, sekä sit libressejä. Hyyi, en kyllä yhtään odota sitä jälkivuotoo..

Noniin, nyt vois nauttia hetken hiljaisuudesta ja omasta rauhasta, kun pojun sain nukkumaan ja mieski on skeittaamassa.

Mukavaa illanjatkoa mammat! :)

Tässä viel loppuun tän päivän kuva eilen auringossa palaneesta rantapallosta.... :whistle:



mmiilia ja hubbis-typy 33+2
 
kaikki viestit on luettu ja mukana eletty niin hyvissä kuin hurjemmissakin jutuissa.
Onneks kaatuneet selvisivät säikähdyksellä, samoin sykkeen vuoks polilla käynyt.

Sirrin vauvasta niin ihania kuvia!!! :heart: kiva, että kaik on hyvin

ehkäisynä meillä varmaan aluks kumit ja sit piuhat poikki. Mä en "toimi" hormonaalisilla (ja/tai päivittäin muistettavilla) ja kierukasta on kurjat kokemukset eli ei sitäkään enää ikinä, kiitos. Mies on aatellut hoitaa sen, kun on niille helpompi toimenpide.
Tää on siis oikeesti vimppa laps, vaikka joku takaraivon takana kuiskuttaa, että ootko ihan varma.. ;) mutta kyllä mä taidan olla. ja mies myös.

sairaalakassia/kotiintulovaatetusta
on niin monet pakanneet, että kai mun tarvii kans aloittaa.. :D

tilasin tänään Myllymuksuilta Boob-mallisia imetyspaitoja ale-hintaan. n20e/paita, ei paha..
ale loppuu tänään, että jos kiinnostaa ni hopi hopi.. :D
"kunnon" imetysliivejä en uskalla vielä ostaa, kun koko muuttuu maidon myötä niin kovasti ja alun herkkätissisyyden aattelin pärjäillä sellasilla toppimallisilla.

päivä on mennyt maatessa, auringossa ja soffalla. Toimii :D

Mie ja mun masumusu 32+4

 
Ai niin , imetysliiveistä .. Mulla on triumpin liivejä , oon ostanut myös muita h&m ja lindex ja seppälänkin liivejä yms. mutta noista muista on vaan huonoja kokemuksia ja mun tissit ei pysy yöllä tai liikkuessa ainakaan muissa paikoillaan .. Triumpin liivejä on muutamaa kokoa , isompaa ja hieman pienempää , nytkin oon jo rv 20 käyttänyt liivejä myös öisin , niin on noi imetysliivit olleet jo kovassa käytössä . Ja se mistä noissa tykkään , vaikka olisi isommalla kuppikoolla ja sitten kun maito tasaantuu ja rinnat pienenee , niin noi on siltä päälle hyvät !!! Ja ei kaaritukia kaipaa !

neitim+ tytsy 34+4
 
Heips, mun masu repee :eek: Siis just tuo tunne kans että ikään kuin tulis nahka tosi kireeksi ja on taas tullu lisää niitä arpiakin. Mulla on normisti kans se e-vitamiinirasva (dermosilin) käytössä, mut heti kun alko vähän kirraamaan masua niin vaihdoin siihen öljyyn. Tosin ei auttanu kumpainenkaan noihin arpiin ja esikoista odottaessa mä käytin body shopin sitä kaakaovoidetta (puikkoja ei ollu kuukausiin saatavilla vaikka kyselin), eikä sekään pelastanu. Eli oletan vain että on ihan perinnöllinen juttu, plus tämmöselle hukkapätkälle maha työntyy niin kovin ulos, että pakkohan sen on jostain revetä.
Masu siis erittäin täynnä vauvaa tällä hetkellä ja musta tuntus että se on välillä vieläkin poikittain. No, oli miten oli, niin kovasti punkee suuntaan jos toiseen...

Hooh, perjantaina pitäis siivota ja huomenna koitan silitellä noita pyykkejä. Koti on taas kuin pommin jäljiltä, ja nyt kun on kotona päivätkin se inhottaa vieläkin enemmän. Tuntuu vaan että ei paljoakaan jaksa tehdä.

Mä kysäsen kyllä sieltä kierrätyskeskuksesta, ihan ikean ja anttilan ja askon mattoja taitaa nuo olla, mitä pois olen heivaamassa... mut en tiiä jaksanko alkaa pesemään sitä varten, että vien ne pois, vaikkei ne nyt mitään likasia olekaan niin varmaan joku jos ottas niin haluis kuitenkin pestä ne. Muuten pitäis vielä kyllä jollain ihmeellä keksiä virtaa mattopyykkiin - vaikka tykkäänkin siitä, niin näillä helteillä se just nyt tuntuu aika rankalle hommalle.

Ehkäsy, meillä varmaan ekat 6 kk mies nukkuu taas eri huoneessa (jotta ei hänen unet häiriinny vauvasta....) joten ehkäsyä ei tarvii tuolloin miettiä. Sit jossain vaiheessa otan taas pillerit, mä en halua sisuksiini mitään ylimääräistä vempelettä. Mulla ne pillerit ei ole tehny mitään ihmeitä, siis mitään ongelmia.

Vattuteen suhteen voisin aktivoitua vaikkapa ens viikolla, jos alkas lippaamaan kupin päivässä näin alkuun.

Mikäs vko se on, kun on jo ihan ok syntyä? Siis luonnollisesti se 40 ja eteenpäin, mutta jos tulisi ennen aikojaan niin milloin on jo ihan jees... 35+ eli 36. vkollako?


Annista oli kyllä sulosia kuvia. Hienoa, että pääsette jo kohtapuoleen kotiin, helpottaa varmasti. Meidän tyttö oli kotiin päästessään sen 2700 g (synty 2850g), joten ei ollu iso meilläkään, vaikka vkolla 40 syntyi.

Vaatteet ja pesu: mä pesen aina mustat/tumma erikseen, valkopyykin erikseen ja kirjavat (joita usein sattuu olemaan just tytön vaatteet) erikseen. Toisinaan lakanat vetäsen 95 asteessa, toisinaan muun vaalean joukossa. Mutta erikseen tulee pestyä siis aina. Ja nyt sitten alkuun vielä erikseen vauvan vaatteet ja puklurätit yms, eli pyykkäystä tulee harrastettua.
Jaaha, nyt nakkikeitto ottamaan hellalta ja sitten maksamaan pari laskua... mukavaa iltaa kaikille =)

runttis ja sytkylä 33+
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Mikäs vko se on, kun on jo ihan ok syntyä? Siis luonnollisesti se 40 ja eteenpäin, mutta jos tulisi ennen aikojaan niin milloin on jo ihan jees... 35+ eli 36. vkollako?
Eikös se ollut niin, että vauva on täysaikainen viikolla 38? Näin muistelen lukeneeni, mutta noviisihan mä olen näissä vauva-asioissa, että korjatkaa fiksummat jos olen väärässä?! =)
 
Tiqustiina
Alkuperäinen kirjoittaja Ituhippi:
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
Mikäs vko se on, kun on jo ihan ok syntyä? Siis luonnollisesti se 40 ja eteenpäin, mutta jos tulisi ennen aikojaan niin milloin on jo ihan jees... 35+ eli 36. vkollako?
Eikös se ollut niin, että vauva on täysaikainen viikolla 38? Näin muistelen lukeneeni, mutta noviisihan mä olen näissä vauva-asioissa, että korjatkaa fiksummat jos olen väärässä?! =)
Naikkarilla ainakin sanottiin että rv35 jälkeen ei estellä jos lähtee synnytys käyntiin elikkä silloin luulis olevan valmis syntyy.
Tai sana tarkalleen sanoi "35 viikon jälkeen ei enään estellä vaan on tervetullut synnyttämään"
 

Yhteistyössä