** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

me9 .. älä pelottele ! :headwall: :ashamed:
meinattiinhan tätäkin "nostella" pois tuolta alhaalta (rv 32+6) , mutta kun muut ovat tulleet laskettuna aikana ja kanavaa oli 3cm jäljellä niin sanoi että antaa olla ... Toivottavasti ei nouse enään minnekään ylemmäs , kun muut ovat olleet niin huonoja laskeutumaan ... :(

neitim
 
No ei se sieltä kuopista poiskaan nouse =) Siis mitenkään kunnolla.Mutta voi liikkua ees taas sen verta että sen lääkäri huomaa(kun niillä ne asteikot-1-2-3 jne)

Mulla lapset olleet hyvin alhaalla jo ajoissa,mutta "laskeutuneet"kunnolla vasta synnytyksen alkaessa.

Älä huoli,hyvin se sieltä tulee aikanaan :hug:
 
Iltaa, jos nyt vaikka kerkiäis kirjoittaan jotain ja en saisi karotettua. Samalla yritän nukuttaa tuota nuorimmaasta. :heart: Isompi saa vielä hetki valvoa.

Huomenna olis neuvola ja mielenkiinnolla orottaa kuinka puntari näyttää. :whistle:

Mulla kans melkein koko viikontullu kipeitä supistuksia selänkautta. :| Ei tarvisi vielä, onneksi nyt viikonloppuna on ollut rauhallisempi ja noikaan mitä on tullut niin ei säännöllisesti. Ja viimme yönä löysi liitoskivut jälleen paikalle. :kieh: Kaikenlaasta pientä kremppaa, kun luetaan mukaan ajoittaiset peräpukamat. :kieh: Ja se jos en saa ajoos ruokaa niin tulee kiukkuinen kuin ampiainen. :ashamed:

Ihana kuulla hyviä uutisia neitokaisista ja kauniit nimet. :heart:

Huomenna olis tosiaan se neuvola ja joudun kans ajelleen n. 24km suuntaan, kun oma äitiysneuvola kiinni. Pääsepä samalla kattoon poijan kaverisynttäreille lahjaa.

Juhannus oli ja meni hyvin syödessä ja seurasta nauttien. Oltiin miehen perheen luona. Ja päivällä eka käyttiin kattoos lentonäytöstä kauhavalla ja sitten tultiin kotia hyvin syömään.
:p ja sitten lährettiin kylään.

Mäkin oon jopa saanut jotain vauvan vaatteita pestyä. Rupiaa oleen pakko, kun tuntuu että aika loppuu kesken max. 9 viikkoa ainakin toivon mukaan. Mutta mihin tää aika on mennyt? Jotenkin haikiaa ajatella, että melko varmasti viimmeinen orotus, että viimmeistä kertaa tuntee vauvan liikkeet. Ym. Mutta onneksi on saanut nämä 3x tämän kokea.
:heart:

Hyvää yötä kaikille!

Elli Ja Öttis 33+0 orottaa sitä 35 viikkoa malttamattomana, jotenkin vaan nuo supistelut viikolla peljäytti.
 
Tää onnistu kaatumaan lahjakkaasti tänään. Oltiin tulossa kotia kaupoilta. Muksut oli pyörillä ja isännän kanssa oltiin kävellen. Pojalla oli sitten vissiin liikaa vauhtia ja kadotti hetkellisesti pyörän hallinnan. Tuli sitten hyvällä vauhdilla suoraan miuta takaa päin jaloille.

Lensimpä sitten kauniisti siihen pöyrätielle naamalleni. Polvi ruhjeilla, toinen kämmen ruhjeilla ja leuka naarmuilla. Juu jotenkin onnistuin kyntämään leuankin asfalttiin. Tapahtupa sen verran äkkiä, etten edes tajunnut sattukos maha kuin pahasti. Luultavasti alitajuinen suojeluvaisto toimi jonkun verran, kun polvi ja kämmen otti pahiten osumaa. Eikä tuota vatsapuolta ole onneksi vihlonut tai koskenut mitenkään.

Säikytti vaan, vaikka en tiiä onko hyvä vai huono asia se että istukka on edessä. No joka tapauksessa poju liikuskelee ihan ok. Just heräs taasen. Kun tapana tuntuu olevan, että aamusta touhutaan parisen tuntia. Päivä sitten nukutaan ja illasta heräillään taasen tuossa 9 aikaa touhuilemaan.

No esikko raukka kyllä säikähti ihan tosissaan, kun miut onnistui kaatamaan. Hiljanen oli ja pahan tuulinen. Kun harmitti. Totesi vaan että oli hänen vika kun kaaduin, kun valitin hieman kolahtanutta polvea. Ja kotona hissukseen sanoi, että toivottavasti pikkuveikkalle ei käynyt kuinkaan.

No hyvältä vaikuttaa. Ja osaapahan nyt kuunnella tuota asukkia seuraavan yön ja päivän.

ai niin Poks 31+0
 
Juhannusreissusta kotiuduttu. Lavatansseissa tuli pyörähdettyä ja lisäksi heitettiin pienimuotoinen reissu täällä kotisuomessa. Kyllä taas miehellä nousi pisteet. Aivan ihana mies ja loistava isä eli loistosaalis :heart: Nyt ei pitäisi enää ollakaan mitään suurempia juhlia tai matkoja, päästään keskittymään pienen tyttären syntymään :heart:

Mullakaan ei ole supistuksia, eikä niitä ollut viimeeksikään ennen h-hetkeä. Ainoastaan liitoskivut vaivaavat välillä, mutta eivät nekään vielä kovin pahoja ole...onhan tässä vielä aikaa tuskastua :/

Astma on todettu ja lääkkeenä avaavana ventoline ja kortisonina pulmicort. Niitten pitäisi olla ihan turvallisia raskaana, kuten kuulemma muidenkin astmalääkkeiden. Ainoastaan yhdistelmälääkkeitä ei suositella, kun niitä ei ole tarpeeksi tutkittu. Mä sain 4D:n kelakorvauksen, kun asiasta tietämätön lekuri+terkka+hoitajat lähes pakottivat minut käyttämään tuota yhdistelmälääkettä (seretide) koko alkuraskauden (n.4kk). Neukkalääkäri vasta tajusi oikaista tilanteen ja sain tuon pulmicortin. Silloin minulle selvitettiin tuosta, että nuo hengitettävät ovat turvallisia kun niistä tulee niin vähän sitä lääkettä verenkiertoon ja että nuo yhdistelmät on vielä ei suositeltavia, mutta on erittäin epätodennäköistä, että nekään mitään aiheuttaisivat.
Yleislääkärit tuntevat yleensä aika huonosti noita astma/raskaus juttuja, joten kääntyisin suosiolla neuvolan puoleen, jotta saisit nopeasti oikeanlaiset lääkkeet tai ainakin ne siellä varmaan osaisivat ohjata oikealle taholle.

Tummy tub Meillä on se ja ollaan tykätty. Vie tosi vähän tilaa, poika tykkäsi kylpeä (ei pienenä tykännyt olla selällään vedessä) ja epäilisin että siitä on apua mahan toimintaankin (usein kylvyn jälkeen kakka lensi kaaressa) :D Me ostettiin myös se jalkatuki, joka on nyt käytössä korokepallina tuolle taaperolle. Ilman sitä tukea se amme voisi olla aika hankala käyttää tai siltä meistä ainakin tuntui. Se ammehan ei mene kauhean kauaa, mutta me siirrettiin tuo poika ihan tavalliseen vatiin saunassa ja nyt ajateltiin ostaa se flexibath vielä lisäksi. Meille ei oikeastaan mahdu mihinkään sitä perinteistä ammetta tai mahtuu, mutta en halua sitä lojumaan saunanlauteille :ashamed:

nyt nukkumaan omaan sänkyyn JEE!

ruuth ja pieni muru 33+0
 
Huomenet!

Täällä lonkkasäryt taas helpottanut, närästys helpottanut, ei ole juurikaan supistellutkaan, olo siis aikasta hyvä kiva =)
Ärsytys vaan päällä kun huomaa jokaisen murusen lattialla ja tuntuu, että koko ajan saa imurikainalossa olla =) , kaapitkin on saanut uuden sisällön kun olen heittänyt paljon tavaraa pois kaappien perältä lojumasta.
ja nyt eikun pyykkiä taas narulle rispustamaan .......

Punis 35+5
 
huomenta! Täällä ollaan eilen kotiuduttu mökkireissusta,oli kyllä taas ihan mukavaa tulla kotiin..koti tuntui niin avaralta,ja ihan oudolta :LOL: pyykkiä kyllä riittää tälle viikolle pestäväks,onneks on luvattu hyvää ilmaa ni kuivaa nopsaa. Ja mikä ihana nautinto sisävessa,vähän helpottaa noi yöjuoksut :LOL: oli kyllä kivaa saipahan ainaskin olla ulkona meriilmasta nauttia, kävimme tutkailee saaria ja ajelee veneellä ym. masuasukki möyri massussa aina kun menin veneeseen :LOL: ei kyllä oikeesti mun juttu olla enään veneessä,kyllä olin jumissa :kieh: noh..huomenna olis neuvola,vähän jänskättää paljon painoa tullut :ashamed: ja sit vielä poksutaan,palailen sit taas kertomaan kuulumiset :wave:
aurinkoista päivää kaikille B)


lolu33+6
 
Täällä on osalla jo niin pitkällä viikot,että omat tuntuu ihan naurettavan pieniltä =)
Nyt jotenkin aika matelee....

Mulla alkanut nyt vasta lonkat särkee öisin ja ylipäätään raajat,jalat.Mitään asentoa,kunnollista,en tahdo löytää.Nytkin hain asentoa varmaan klo 02 asti,ennenkuin hiukan nukahdin ja kuitenkin heräsin pian siihen että kädet puuntuu ja jalat särkee. |O

Meidän pitäisi tänään suunnata mökille viikoksi.Mulla vaan ei oo mitään pakkausintoa eikä tarmoa :headwall: Tukholamnreissun vaatteetkin vielä hoitamatta,pestyinä ovat mutta kaappiin laittamatta.Ja kun se mökki on kuitenkin ulkohuussilla ja ei sisään tulevalla vedellä varustettu,niin....
Ilmat kyllä olisi aivan ihanat ennusteen mukaan =)

Mökkeily on vaan yhtä lasten perässä juoksua kun nää nuoremmat kaistapäät säntäilee miten sattuu :D

Kaunista alkavaa viikkoa kaikille :flower:
Me9 rv 33+3
 
Huomenta kaikille! :flower:

Täällä on kans kipuja, mulla on vaan lähinnä häpyluun kohdalla joko toispuoleisesti tai yhtäaikaisesti molemmilta puolilta. Supistuksia tulee iltasin aika paljonkin ja ihan jopa sellaisia, jotka kuristaa kurkkua ja ns. palleaa. Välillä mietin, että miköhän se tilanne tuolla alakerrassa mahtaa olla...

Viikonloppu meni reissussa ja huoh, ihanaa olla kotona. Nyt nauttimaan aurinkoisesta viikosta vaan... Ja tyyppikin rupes liikuskelemaan masussa eilen illalla mukavasti, vähän säikähdin, kun oli niin hissukseen koko viikonlopun.

Nyt aamiaiselle ja tytön kanssa ulos! Mukavaa viikkoa kaikille,

kreta ja POKS 31+0
 
poks poks *35*

nopeasti: neuvolakäynti takana.

verenpaine n. 110/70
pissa puhdas
hemppa 119 (noussut, jes)
SF 44cm :whistle:
äänet ja liikkeet vauvoilla ookoo

- enää en sitten menekään neuvolaan, koska käyn äitipolilla jatkossa varmaan viikon välein. eikä tässä nyt enää ole kuin n. 3viikkoa. joten HEINÄVAUVOJA tiedossa. :heart: :heart:

Dreamer78 ja hipsunipsut
 
Dreamerilla onkin sitten jo jännät paikat =)
Mä en kyllä vielä halua, kun kaikki on niin tekemättäkin ja paikat oli vielä pari vkoa sitten niin kiinni kuin olla ja voi, eli ruotokaan ei varmasti ole valmis kun ei pääkään :LOL:

Tällä viikolla ajattelin ryhdistäytyä ja laitan ne pienet vaatteet valmiiksi plus pesen uudet.
Ajattelin tänään käydä lidlistä semmosen pitkän tyynyn, kun se varmaan olis ihan ok nukkumiseen, näytti tulevan tälle päivälle myyntiin.
Patja pitäis pienelle käydä ostamassa, petari yms onkin jo, ja pinniskin tulee maalta viikonloppuna meille, joten voi senkin sitten jo laitella --> kissoja ajatellen, että tottuu siihen ettei sinne mennä.

Hei, mitä siteitä olette käyttäneet jälkivuodon suhteen??? Mulla normisti ei tarvii mitään kummosia ja tytön sektion jälkeen oli vuoto ihan kohtuullista, jolloin pärjäsin ohkasilla yösiteillä. Merkkejä ja malleja jos muistatte niin laitelkaa =)

Syntyneillä tytöillä on kyllä ihanat nimet :heart: Meillä esikoinen on Anni ja Annikakin oli vahva ehdokas, joten tykkään kyllä, ei ole paremmasta väliä =) Ja hienoa että molemmat voivat mainiosti, jos ehditte, niin laitelkaa pienistä kuvia :heart:

Täällä on hirmusti ollu tekstiä supistuksista yms ja lepoonkin moni on jo joutunut, halit kaikille :hug: Itsellä ripuli on nyt hellittäny, mutta tuo alaselkä ja lanne ja kaikenmaailman nivusvaivat kyllä pitää huolen, että tämän akan vauhti ei enää päätä huimaa :D


Jep, nyt taidan kipata vielä mukillisen kahvia nassuun ja sitten lähden katsastamaan alemyyntejä, tytölle vois ostaa vaatteita varastoon =)

runttis ja sytkylä 33 ja jotain :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rebeska:
Unohdimpa eilen poksua, mutta nyt sitten 35+1 !!! :heart:
..Pitäis hankkia hoitopöytä nyt tällä viikolla, että vois ruveta noita vauvan vaatteita pesemään =) ..Tuleeko jo kiire?
En mäkään oo vielä noita vauvan vaatteita pessyt, hoitopöytä on kyllä jo varastossa. Tarvis se sieltä jaksaa kantaa makkariin, kunhan siihen sais tehtyä sen verran tilaa...

Maijamehi ja Toukka rv 35+1
 
mulla ei ees oo vielä tai mahdollisesti tule olemaankaa hoitopöytää, en oo viel päättäny mikä ratkasu tehdään.. ja vauvan vaatteita on vähä missä sattuu, suurinosa vanhassa äippislaatikossa muuttokuorman seassa.. mietin tossa just yks päivä et mitenhän paljon jää käyttämättä vauvanvaatteita ku ne tosiaan on missä sattuu, täytys jaksaa purkaa kaikki pussit ja laatikot ennen ku muksu syntyy et löytäis kaikki..

äsken kävin lääkärineuvolassa ja ei ollu ku n.20min myöhässä -ekalla kerralla oli 2h, tokalla reilun tunnin. Mun syömisestä kyseli taas mut sain kuittailtuu ympäripyöreesti et kyllä mä aina jotai syön...eiks irtokarkit oo ihan hyvä ruokavalio :D Sit ku sanoin et oon vielä töissä ni sano et pitäs alkaa pikkuhiljaa rauhottuu-johon kerroin et meil on viel muutto edessä parin viikon päästä 500km päähän -naureskeli vaan et toivotaan et syntyy sit vasta ajallaan..
pissa puhdas
hb 107 :| rautaa täytys mut mut.. kattoo nyt saanko ostettuu niitä ees siihen mennessä ku muksu syntyy *mitennii saamaton..*
rr 110/65
paino +250g/vko
sf 32cm -onneks oli nyt noussu ku kaks kertaa aiemmin oli 29 ja meinas et jos edelleen sama ni saikulle kontrolliin.
Ja sitten.. ipana ei oo enää puhtaasti oikeinpäin -vaan poikittain :headwall: suunta kuulemma oikee ku pää on enempi alaviistossa ku sivulla ja ehtii kyl kääntyy viel oikein päin mut mut.. ärsyttää!
muuten kaikki ok, kohdun suu kiinni.

pikkumökö+elmo 34+5
 
Meillä neuvolasta on saanu ekan rautapurkin mukaan ilmaseks.

ens viikolla sitten lääkärineuvolaan.. hirvittää jo valmiiks et kuinka paljon tota painoa on nyt kerinnyt kertymään, ku tuntuu että näin loppua kohden tulee sitä painoa vaikka söis suht samallatavalla ku aiemminkin.
 

Yhteistyössä