** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Murske :hug: Toivotaan, että pikkuinen malttaa odottaa sen aikaa, että isäkin ehtii paikalle. lepoa lepoa....

On kyllä kiireisen tuntuisia nää elokuiset. Onkohan oma sintti sitten se joka ei tuu millään pihalle. :whistle:

On kyllä niin raato olo, kun vasta aamuyöstä joskus sai nukuttua. Ja just tällä aamulla sitte muksutki heräs sitte jo seiskalta, kun muuten ollaan nukuttu tonne puoli ysiin. :/ Mä jo yöllä sitä asiaa mielessäni mietinkin, että eivät varmaan nuku nyt sitte aamulla pitkään, kun itse on ihan väsy. :kieh: Päikkäreitä odotellessa :whistle:

Katjuska ja sintti 32+5 :heart:
 
Hätäisiä elokuisia =) Toivotaan nyt että kaikki hätäilijät pysyvät masussa turvallisille viikoille asti :hug:


Mä en usko että omani syntyy ennenaikisesti,käynnistyksellä sitten vasta 40 viikon jälkeen... ;) Mä luulen ettei mun kohtu edes tajua että vauvan pitäis syntyä,kun on niin monta käynnistystä takana.Kunhan kiusaa....
Me lähdemme kaikesta huolimatta illalla reissuun :ashamed: Supistukset jäi lääkityksellä.
Hiukan jännittää,mutta mies on luvannut "paimentaa lapset"ja mä saan ottaa rauhallisesti :D

Eli ensiviikkoon mammat B)
 
Huomenta B)

Monta asiaa tarvis saada tänään tehtyä, joten kait sit puolet jää tekemättä ja huomenna pyöritään kuin vipperä ennen ku päästään juhannuksen viettoon.

Närästyksestä sen verran, että ei tuo rennie mullakaan aina tunnu auttavan vaikka otan sen 2 kerrallaan ni puolen tunnin päästä saa ottaa vielä joko toiset kaks tai sit yhden. En sitten tiedä onko ihan sallittua, mut ainoa mikä auttaa siinä tilanteessa.

Jospa sitten juhannuksen jälkeen kerkeis noita vauvan vaatteita pestä... ja sais tonne makkariin sen hoitopöydän ja sit tarvis hakea se sänkykin sinne..=) No eiköhän nämä tästä keritä tekemään vielä kunnialla ennenkuin vauva syntyy.

Maijamehi ja Toukka rv 34+4
 
Huomenta! :wave:

Hervoton yöhikoilu on alkanut. Inhottavaa herätä keskellä yötä hikilammikosta :| Pitää varmaan ottaa täkki pois ja nukkua pelkällä lakanalla ja tukka kiinni (auttoi ainakin viime yönä hieman niskan hikoamiseen). Muuten tulee vielä nukuttua melko hyvin lukuunottamatta yhtä vessakäyntiä yössä. Mieskin ihmetteli, miten pystyn nukkumaan, kun monesti yöllä herätessään laittaa kätensä mahan päälle ja poitsu potkiskelee ja hikkailee ihan urakalla :LOL:

Juhannusostokset on nyt tehty hyvissä ajoin. Käytiin suurin osa ostamassa jo tiistaina kun ei ollut paljon jonoa. Loput hain lähikaupasta tänään aamulla. Enää ei huvittaisi yhtään lähteä kärvistelemään kovettuvan mahan kanssa kauppaan kaikkien muiden sekaan.

Välillä vauva hilluu vielä todella korkealla, painaen keuhkoja ja mahaa. Eilenkin närästi vielä 5 tuntia sen jälkeen kun olin syönyt muutaman cocktailpiirakan. Eipä tule syötyä liikaa kerralla. Varsinainen painonvartija mulla tuolla :LOL:

Dino & Hobi 33+3
 
heipat kaikille.. lukemassa oon käynyt kuulumisianne mutta kirjoittamaan en oo muka ehtinyt :ashamed:

ensiksi mielessäni on Sannulin vauva joko on leikattu kuinka sujui?

ja lepoon määrätyt :hug: toivottavasti pysyy masu kasassa vielä sopivan aikaa.

itselläni oli neuvola tässä alkuviikolla viikot tuolloin 31+3 sf oli 29 ja sykkeet 140´hujakoilla.
pää alaspäin onneksi siellä kelluu.
hb oli hiukka laskenut 15 yksikköä ostin jo sen nestemmäisen yrttirauta valmisteen kaappiin valmiiksi aloitan sen hörppimisen joskus viim.parin viikon päästä niin on arvot kohilleen synnytyksessä ja ainetta riittää vielä synnytyksen jälkeenkin otettavaksi.
seuraavaan neuvolaan joutuukin sitten ajamaan 50 kilsaa ees ja taas kun oma lekuri asema on kiinni 4vko jussista.

Juhannuksesta.. meillä on kokko rannalla ja kun rannalla asutaan niin sauna on helppo napata tulille jos ilma suosii ja ollaan terveenä..

Ollaan nimittäin oltu kippeenä koko viikko.. hirvee flunssa ja pojilla jo 4yötä tänään kuumetta ihme tauti ei oo päivällä kuumetta yhtään sopivasti jaksaavat sisällä sitten hillua ja olla ihan tulikeppinä yön.. :headwall:
toisella on selkee silmätulehdus ja toisella hirvee yskä .. varasin eilen ykstyiseltä mikkelistä lekurin pojille ku eipä kylältä saa aikaa lääkärille ku ei sellasta oo.. tarjotaan että mee päivystykseen jonottaa illalla tai yksityiselle kun pääterv asemalla ei oo myös aikoja GRRR!!
oma olo on hutera ja hiukka on lämpöä myös illalla pitänyt, pää kipee ja lihakset ja kurkku jo ok mutta nenä hellänä ku on limakalvot turvoksissa.. ja niistäessä vuotaa veri..

vauva liikkuu kyllä kivasti.. onneksi raskautta on ainakin 1,5kk vielä jäljellä :heart:

Suppis ja Nyperö 31+5
 
huomenia :wave:
me skipattiin mökkijuhannus :( ja jäädään kaupunkiin. Mies menee töihin koko viikonlopuks ja jos vaikka lekuri sanois, että hyvältä näyttää, en lähde ajamaan autolla ja lomailemaan issekseen
Kohta kontrollikäynti. Voi miten mä toivon, että eteneminen on pysähtynyt...
Kolme viikkoo. Sen verran ku ainakin kestäis vielä..
*huokaus*
(ja jos menee täysaikaseks, niin menköön tai jos jopa yli, niin lupaan olla valittamatta.. ja jos en muista ja meinaan aloittaa, niin muistuttakaa mua sit... ;) :LOL: )

Månsku ja Iivari 31+5
 
Murske: Jaksuja lepäilyyn ja toivotaan, että vauva malttaa odottaa isin saapumiseen saakka :hug:

Täällä ollaan miehen kanssa flunssan kourissa. Mies kuumeessa ja itse kamalassa räkätaudissa. Kurkku on niin kipeä, että puhuminen on tuskaa ja pää täynnä räkää. Toivottavasti itse säästyn kuumeelta kuitenkin. Muutenkin jo olo ollut ihan kiitettävän tuskainen noitten lonkkien ja kolotusten takia. Turvotukset ja verenpaineet ovat onneksi nyt taas pysyneet kohtuurajoissa.

Hyvää juhannusta kuitenkin kaikille jo näin etukäteen!

Sipsunen & nalletyttönen 33+4 :heart:
 
Maanantaina oli neuvola, viikkoja 32. On ollut niin kiirettä noiden pihahommien kanssa, jotta ei ole koneelle ehtinyt.. :kieh:

Paino +350 g/vko (+0), nyt siis yhteensä 7 kg
RR 109/71 (124/68)
Pissa puhdas (viimeks U-prot +, mutta uusinta näyte ok)
Hb 116 (117), rautalääkitys aloitettu sitten.
Kohdunpohja kork. 26 (23)
Tarjonta rt
Sykkeet +150 (+141)
Liikkeet ++

Tänään siis 32+3 (kait...). Ja siivous kutsuu. =)
Jaksamisia kaikille. :heart:
 
Sori, nyt tulee vaan omaa napaa, mutta olo on ihan maassa. Koko ajan taas kiristää mahaa kunnolla ku nousee seisomaan. Aamullakin tuossa tein kotihommia niin eiköhän alkanu sitten ne menkkajomotukset. Kylläpä ne loppu ku en nyt sitten oo muuta ku istunu vaan. Mies lähti laittaan kaverinsa tietokonetta, ja meinas että siellä menee kolmisen tuntia. Eli ku kotiin tulee niin lähtee samantien töihin ja oon tuon uhmailijan kans taas koko päivän kahestaan. Tekeepä niin tai näin niin tuo pikkumies saa pultit. Jos en ois raskaana niin kyllä varmasti jaksasin ihan erilailla nuo hillumiset, mutta tilanne on nyt se mikä on.

Marlin ja Justiina 34+2
 
Murske, mulla on ollut edellisessä raskaudessa ja on nytkin tuo funneling. Edellinen raskaus eteni niin että makasin rv29-rv34 sairaalassa ja sain supistuksen esto lääkettä. Poika syntyi 36+4 että makailut auttoi. Nyt mulla on kohdun kaula 1cm ja 1cm ulkosuu auki, myös sisäsuu on auki, on ollut jo jonkin aikaa. Vielä pärjään hienosti ja nyt en ole joutunut lepäilemään eli supistuksia ei ole ollut muutenkuin pari kertaa viimeisen 2viikon aikana. Rv35+3 on menossa ja katsotaan mihin asti päästään tällä kertaa. Mutta annan neuvoksi ottaa todella levon kannalta ja pikaisesti näytille jos supistuksia ilmenee! Koita jaksella, ei ole psyykkisesti helppo vain lepäillä..

hiipi rv35+3
 
Hyvää Juhannusta sinne kaikille näin etukäteen.
Me myös päätettiin pysyä tämä juhannus kotona.Huomenna käydään varmaan katsomassa kokkoa tuossa läheisellä leirintä-alueella.Ensi viikolla lähdetään viikoksi tonne Keski-Suomeen.Sen jälkeen en sitten kyllä mihinkään pitemmälle lähdekään.

Tänä aamuna oli Tayssissa kontrollikäynti.
Pissa puhdas.
Paino vielä puolikiloa miinuksen puolella(alun pahoinvoinnin myötä tippui 7 kiloa).
Käyrää otettiin ja pari pientä supistustakin kirjaantui paperille.
Kohdunkaula lyhentynyt 4.7cm:stä 3cm:iin,muuten takana ja kiinni.
Neidin painoarvio 2,2kg, keskikäyrällä kuulemma mennään...
Sokeriarvot kunnossa
Seuraava käynti taas kahden viikon päästä
=)

mimosa73 ja Typykkä 33+1
 

Yhteistyössä