** ELOKUISET 2010 *** Kesäkuu ! 2 Vauvaa syntynyt !!!

Pitkä stoori tulossa =) Kiitos kun kannustitte käymään näytillä :flower:

Puhelimessa jo oli langan päässä mukavan kuuloinen kätilö joka kuunteli asiani ja sanoi ykskantaan että näytille!
Odottelin miehen veilä kotiin joka sitten mut sinne heitti.
Vähän vanhempi kätilö otti mut vastaan ja oli tosi herttainen.Kuunteli ja jutteli.Laittoi sitten käyrille.
Mulla tuli8-10min välein tiukkoja supistuksia ja vauva niistä hiukan hermostui,kun syke nousi aina 180-190krt/min.Kun 20 min oli katsonut käyrää,lääkäri antoi käskyksi koitta litalgan lääkettä,jos supistukset rauhottuisivat.
Mulle tuli siitä ihan pökkyrä olo ja oma syke kiihtyi...Supparit ei laantuneet,mutta terävin kärki katosi.
Istuin käyrillä n 45 min ennen lääkärille pääsyä.
Ja käsikynkkää kätilön kanssa käveltiin kun mua huippas ja tuli taas supistus.

Ensi lääkäri testasi sen lapsivesi testin ja sanoi että vedeltä näyttää,kovin juoksevaa ja kirkasta.Mutta testi näytti miinusta ja hekin hämmästelivät että onpa juoksevaa valkovuotoa,hyvin epätyypillistä.

Sitten otettiin agalactie testi,kun mulla näitä suppareita kerran on riesana.

Ja sitten ultrattiin.
Kohdun kaula käsin 2cm,ultralla 2,3cm .Lyhentynyt siis(viimeksi ultralla 4,7cm )
Kohdun sisäsuu kuitenkin kiinni,ulkosuu sen sormen verran auki.
Vettä oli normaalisti joka sekin sulki sitten tihkumisen ainakin tältä erää pois.
Vauvakin ultrattiin,rt,selkä tosiaan mun selkää vasten ja kaikki raajat tuossa edessä.
Painoarvio 2200g/keskikäyrällä tasan.
Kohdun seinämä mulla hyvin ohut ja venynyt,selittää voimakkaat tuntemukset vauvan liikkeistä.

Vuodelepoon tuli täälläkin käsky.
Jos supistukset jatkuu,heti näytille uusiksi ja sitten laitetaan kortisonit.Kotiin ei antanut supistuksenesto lääkitystä,koska vaikutti mun omaan vointiin rajusti.

2 viikkoa toivoivat vauvan pysyvän ja sitten saa heidän puolestaan tulla(ja sitten mua ei enää supistelekaan,ennekuin 41+6)

Kätilö ihasteli miten hyvältä näytän vaikka monta lasta ja paljon krämppää raskaudessa.Ihaili mun mekkoa.Lääkäri oli ihana,sanoi ettei ole turhia käyntejä,heti soittoa jos asiat vaivaa.

Mulla on niin hyvä mieli nyt,vaikka lepoon kävi käsky.Mä koen etten ollut huolissani turhasta ja sain hyvää hoitoa ja mua kuunneltiin.
Jospa saisin tämän nyt käännettyä positiiviseksi energiaksi ja mielialan kohotettua :heart:

Mutta reissusta tuli väsy ja kirjoitan nyt vaan omanapaisesti ja painun nukkumaan :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Copper:
Tässä pinossa tuntuu olevan kiireisiä vauvoja..
samaa oon tuuminut.. Oisko niilä kiire nauttimaan kesästä (joka Suomessa on lyhyt ja vähäluminen) ?

Vilivetille :hug: ja jaksuja sairaalaan.

Me9jaBonus: olipa hyvä, että menit!!!! Ja että koit käynnin positiivisena. Siis sen vastaanoton ja huolenpidon!! nyt vaan lepäilet parhaan mukaan!!!!!
 
me9 - hyvä siis että lähdit näytille. Nyt todellakkin sitä lepoa, lepoa.

Vilivetille - paljon jaksamisia sinne sairaalaan :hug:

Täällä ketjussa on jo nyt 2 syntynyttä, sitten supistelijoita, muiden juttujen vuoksi mahdollisia tulevia käynnistyksiä ja vaikka mitä. Montakohan vauvelia on maailmassa ennenkuin me elokuiset päästään elokuulle :D
 
Huomenta!

Onpas täällä ollut vilinää.
Ensikisikin Tervetuloa Uusille ja kiva kuulla heistä ,jotka eivät ole paljon kirjoitelleet =)
Me9,hienoa että sait noin hyvää palvelua! Nyt vaan rauhallisesti.
Upsydaisy,toivottavasti se lääke alkaa pian vaikuttaan. :hug:
VilivetJaksuja sinne osastolle! :hug:
Ja kaikille muillekin :hug: .

Täällä poksuu tänään 33+0 :heart:
Huomenna olis sitten Tays käyntiä.Toivottavsti katsovat tuon alapään tilanteen.
Pitäisi ensi viikolla lähteä Keski-Suomeen viikoksi,niin olis hyvä tietää missä mennään.
Täällä oli kolme päivää ihan hirveitä liitoskipuja ja alapään vihlomisia.En meinannut päästä edes käveleen,sängystä nouseminen oli jotain aivan hirveää.Nyt kun tuo helpotti niin eilen sitten vauveli änkes itsensä ihan ihme asentoon ja painoi niin tonne johonkin ruokatorveen,että närästys oli jotain kamalaa kolmen tunnin ajan .Sitten kääntyi ja heti helpotti .Huh huh.Jos nyt pari päivää menis ilman mitään harmeja......

Täällä saatiin huokasta helpotuksesta,kun työpaikalla yt:eet loppui ja saatiin molemmat isännän kanssa pitää työpaikkamme =)

mimosa73 ja Typykkä 33+0
 
Me9jaB onneksi menit näytille! :hug: nyt sitten tosiaan sitä lepoa!

UpsyDaisy :hug: ikävää jos arvot oli noussut lääkkeestä huolimatta, mutta niinku moni muukin jo arveli, niin ehkä se johtuu siitä kun et oo vielä kauaa lääkettä käyttänyt? Toivottavasti se alkaa nyt pian tehota niihin arvoihin!

Vilivet jaksuja sinne osastolla lepäämiseen :hug: ja toivotaan että pikkunen vielä malttais siellä masun sisällä hetkisen aikaa.

(.): Yöllä oli vähän "kauhunsekaisia" tunteita, kun luulin ihan tosissani, että nyt tää pieni tulee ulos.. Jonkin aikaa seksin jälkeen alko tulla ihan KAMALIA polttosupistuksia säännöllisesti :| Jokainen supistus sai aikaan kamalan tuskanhien ja sydän tykytti hulluna, kun sattui niin kovaa. Kohdunsuullaki tuntui outoa "rutinaa" ja aattelin että nyt ne vedetki sieltä varmaan pian tulee. Kuitenkin jossain vaiheessa oon sit nukahtanut, eli kai ne sitten loppui onneksi!

Täytyy mainita tänään neuvolassa tosta.. Klo 10 olis aika. Ja muutenkin tuntuu et nyt olis taas kaikkea kyseltävää sieltä. Mm. alkanut synnytys pelottamaan, kun muistelee miten edellinen meni, ja lisäksi kun oma olo on nyt ollu pitkän aikaa jo niin huono, niin miten mä selviän siitä koetuksesta..?! Onneksi mulla on tänäänki siellä mukava sijainen joka oli pari vkoakin sitten, se tuntu ottavan asiat paljon vakavammin ja oli muutenkin mukavampi kuin mun "oma" neuvolatäti joka nyt on lomalla.

Mä oon kans tullut nyt jotenki semmoseksi, etten enää "uskalla/kehtaa" mennä näytille, kun niiin monta ns. turhaa reissua tullut tehtyä monenki asian tiimoilta.. Mä en nytkään kyllä mitenkään usko, et kohdunsuulla edes on tapahtunu yhtään mitään, vaikka tullukkin noin kipeitä supistuksia ja ollu paineentunnetta. Kun rv 26 oli vielä sama tilanne tuolla kohdunsuulla kuin ihan alkuraskaudessaki, ja viimeraskaudessakaan ei mitään muutoksia tullu viimeseen lääkärineuvolaankaan mennessä.

Ihanaa, saan viedä pojan hoitoon paapalle ja "mummulle", pääsen rauhassa neuvolaan ja mies hakee pojun vasta sit neljän jälkeen kun pääsee töistä. Saan vähän lepuutella :) Nyt aamutoimet loppuun että ehtii ajoissaki sinne neuskilaan! Mukavaa, aurinkoista päivää kaikille ja lepoa niille joille se on nyt suotavaa! B)

mmiilia ja hubbis-typy 32+2
 
Tiqustiina

Siin on mun mahaa jonka sisällä asustaa pieni sälli :whistle:


Voimia ja kovasti tsemppejä kaikille vuodelepoon passitetuille ja toivotaan että pikkuiset jaksaa massussa sinne rv35. Mulle ainakin eilen sanottiin että kun pääsee rv35 ja vauva haluaa syntyä ei muuta kuin "tervetuloa synnyttämään,enään ei estellä" .

Pitäisi alkaa laittaa tavaroita että huomenna päästään aamupäivästä lähtee heti mökille. Oikein mukavaa Juhannusta kaikille ja nauttikaas ilmoista jos hyviä sellaisia suodaan.
Itse ajattelin juhannuksen kunniaks koittaa tota järvessä pulahtamista,olen kyllä sellainen vilukissa että suihkussakin pitää olla hanat kuumalla että tää akka viihtyy eikä palele :p

Tiqustiina & Tiqu Rv33+5 :heart: ja taas hikataaan :D
 
Tulempas heti laittamaan neuvolakuulumisia..

* rv 32+2
* painonmuutos/vko: +831g (aargh, sitä vaan tulee ja tulee!!)
* turvotus: +-
* RR: 113/76 (jännä juttu, et näinä kahtena kertana ku ollu toi mukava sijainen neuvolassa, niin on ollu mulla hyvät paineet, ja kun taas "oma" th ollu paikalla niin mun paineet on huidellu ylhäällä... )
* pissa: puhdas
* hb: 105 (hiiiiitaaasti nousee, 2 viikkoa sitten oli 102, tupla-rautakuurista huolimatta... )
* sf-mitta: 29,5 (2 viikkoa sitten 27,5)
* tarjonta: rt
* vauvan <3-syke: 145 +
* liikkeet: ++

Noista kipeistä supistuksista th sanoi, että ei nyt saisi rehkiä ettei vielä pikkunen syntyisi. Muuten ei sanonu kummempia. Ja muutenki oli aika pikainen käynti, ei kysellyt lopussa mitään et olisko mulla jotain mielen päällä vielä, niin en sit ruvennu mitään enää tosta synnytyspelostakaan juttelemaan.. no, ehkä enskerralla sitten. Onneks vauvalla kaikki hyvin :heart:
Seuraava käynti sitten tasan 2 viikon päästä ja sitä seuraava onki lääkärineuvola.

Mukavaa Juhannusta täältäkin kaikille! :flower: B) Me lähdetään huomenna mökille ku mies kotiutuu töistä.

 
Täällä kans yks laiskiainen ilmoittaa itsestänsä pitkästä aikaa. Juttuja tulee kyllä luettua päivittäin mut jostain kumman syystä ei vaan jaksa kirjotella. :ashamed:

Tervetuloa vaan minunkin puolesta kaikille uusille ja voimia kaikille joilla on jotain huolia ja murheita.

Rekkalastillinen onnea jo vauvansa saaneille!

Edelleen voidaan paksusti ja äitipolin seurannassa kävin viimeksi 14.6 jolloin viikkoja oli 32+2. Typyn painoarvio oli tuolloin 2024g ja kaikki oli muutenkin oikein hyvin. Supistelee edelleen mut äpolin tiiviille seurannalle ei ole enää syytä kun ei suurta vaaraa ole enää vaikka vauva syntyiskin jo. Sit vaan synnytystapa-arvioon 19.7. Äitipolilla ihmettelivät hieman sf mittaa joka 31+3 viikolla oli 32 cm. Epäilivät että ei ole oikein mitattu.

Hammaslääkäristä sen verran että meidän kunnassa kaikille raskaana oleville sekä tulevalle isälle tarjotaan ilmainen tarkastuskäynti, mut sit jos jotain jatkoja tulee niin ne pitää maksaa ite. Kävin tarkastuksessa jo maaliskuussa.

Sairaalakassia olen aloittanut pakkaamaan. Tai siis heittänyt kassiin paketin liivinsuojia ja deodorantin ja hammastahnan. Ei oikein vielä osaa miettiä et mitä kaikkee siihen pitäis pakata. Mun äiti on luvannut antaa miniläppärinsä lainaan ja kälyltä saan mokkulan lainaan sairaalassa olo ajaksi.

Rinnoista on alkanut tulemaan jo vähin maitoa. Lakanassa saattaa olla aamulla isokin läntti. Olenkin alkanut nyt nukkua semmoset pehmeet liivit päällä ja niissä liivinsuojat ettei oo aina lakanat ihan maidossa.

Liitoskivut/selkäkivut vaivaa ihan todenteolla. Kävely on tuskaa ja vielä tuskallisempaa yöllä kyljen kääntäminen. Hirmuinen rutina ja pauke kuuluu lonkista. Muutamana yönä on pitänyt käydä Panadolia ottamassa kun ei oo saanut nukuttua. Ja sit pitää vessassa juosta pari kertaa yössä. Huoh. |O

Tais tulla tekstille vähän pituutta mutta puhumpa nyt kerralla suun puhtaaks.

Mijas ja typy 33+4
 
POKSISTA 34+0!!! :D
ja sen kunniaksi eilisiä neuvolakuulumisia:

*rv 33+6 (32+0)
*painonmuutos -162 (+200) ihme, että toi paino kääntyi nyt laskusuuntaan ku muutamia viikkoja sitten tuli vielä melkein kilo lisää viikossa... Mut ihan hyvä noin! En ole täysin kehdannut edes terkkarille tunnustaa syötyjen herkkujen määrää... :ashamed:
*turvotus - (-)
*RR118/66 (124/68)
*pissa puhdas
*Hb 112 (115) lievää laskua rautakuurista huolimatta, mutta eipä tuo th ollut huolissaan.
*sf 33 (31) huhhuh, paino tippuu mutta maha kasvaa, kai se on hyvä juttu! Yläkäyrällä...
*lapsiveden määrä N (aikaisemmin ei ole merkattu mitään, eikä nytkään th puhunut koko asiasta, oli vain korttiin laittanut noin. Kaipa se normaalia tarkoittaa???)
*tarjonta RT (RT)
*syke + (+) huiteli 130-145 välillä, muttei lukemia merkitty korttiin
*liikkeet ++

Mukava käynti oli taas, kun kaikki ok vauvalla. Toi Hb mua vähän ihmetyttää, kun ei siihen otettu mitään kantaa ettei rautakuuri ole purrut yhtään. Että samaan malliin jatkan vaan raudan syöntiä, ei ainakaan th käskenyt lisätä annostusta. Mutta 2 viikon päästä onkin sitten lääkärikäynti, jospa sitten siltä kysyisin asiasta.

Sairaalakassin pakkaamista oon kyl miettiny, mut mitään konkreettista en oo asialle tehny tietenkään! :LOL:
Samoin vauvan vaatteet ja harsot ym on kaikki vielä pesemättä, kun ei ole oikein paikkaa vielä mihin ne laittas. Joku lipasto pitäs vissiin hankkia... Vaunut on vielä hakematta, samoin sänky. Tutit ja pullot keittämättä. Eli toisin sanoen, kaikki vielä täysin vaiheessa, toivottavasti ei pieni pidä kiirettä maailmaan tulon suhteen! :whistle:

Hammaslääkäriä yritin varailla joskus kevättalvella, kun neuvolasta ohjeistettiin niin tekemään, mutta eivät suostuneet antamaan aikaa!! :eek: Kun olen viimeksi pari vuotta sitten käynyt tarkistuksessa ja mulle on niihin papruihin laitettu että tarkistusväliksi riittää 3v?!?! Ihme touhua, kun viime kerralla oli vielä joku pikku reiänalkukin tullut. Se nainen sanoi vaan, että varaat sitten ensi vuoden alusta ajan, niin siitä puolen vuoden päähän voit päästä tarkastukseen!!! :eek: Kaipa tämä nyt sitten on sitä säästöä... :kieh:

Mutta tulipa nyt vaan omaa napaa... Eiköhän tämä piisaa tältä erää!

Uusille tervetuloa!!! :flower:
Ja tsemppiä niille ketkä sitä tarvitsee!! :hug: Muistakaahan varsinkin kaikki suppailijat nyt vaan sitten ottaa levon kannalta, että vielä hetken pysyisivät pikkuiset kyydissä! :hug:

 
Täälläkin supisteli eilen illalla kipiästi. Tosin puolen tunnin ajan vaan, mutta viiden min välein tuli. Ja sitten ku ei aikasemmin oo ollu niin hetihän sitä ajatteli että joko nyt. Tänään on sitten kiristelly ihan tosissaan ja käyny kipeetä ku kaupoilla kävin pyörimässä. Viime raskaudessa ei nuita kipeitä suppareita ollu ollenkaan, sitten vasta rupes tuleen ku synnytys käynnistettiin.

Marlin ja Justiina 34+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Täälläkin supisteli eilen illalla kipiästi. Tosin puolen tunnin ajan vaan, mutta viiden min välein tuli. Ja sitten ku ei aikasemmin oo ollu niin hetihän sitä ajatteli että joko nyt. Tänään on sitten kiristelly ihan tosissaan ja käyny kipeetä ku kaupoilla kävin pyörimässä. Viime raskaudessa ei nuita kipeitä suppareita ollu ollenkaan, sitten vasta rupes tuleen ku synnytys käynnistettiin.

Marlin ja Justiina 34+1
Mulla kans on nyt tosin vasta parina iltana suppaillu silleen jo ihan tuntuvasti! Mikä muistuttaa mua taas siitä mikä h**vetti se synnytys taas olikaan :kieh: saakeli että ne OIKEET supparit onkin kivuliaita!! :kieh: no mut joo tosiaan ihan sama homma ekassa raskaudessa, että ne supparit mitä muka kellotin, et joo kohta on lähtö, ei ne tuntunu läheskään tälläsiltä, miltä nyt on välillä tuntunu! Sillonhan mun raskaus sitte käynnistettiin rv 42+1 ja tyttö synty 42+4!! Että en kyllä tässä oo lähössä varmaan piiiitkäään aikaan synnyttään :LOL: no eipä silti, ei vielä saiskaan!! no joo mutta olen myös yksi vahva taustailija eli stalkkeri joka käy täällä päivittäin, mutta ei jaksa kirjotella, tykkää vaan lukee muiden juttuja! :D

Sann_81 ja rv 30 TASAN!! =)
 

Yhteistyössä